Karel Čapek napsal bezprostředně po mnichovské zradě jednu ze svých podpovídek, kde v jedné větě vyjádřil asi všechno, co se dalo o jednání našich spojenců říci...
Pro věc míru není žádná cizí oběť dost velká.
Tuto větu bychom měli mít na školách zlatě zarámovanou na tom nejčelnějším místě. Jestli ve třídě visí nebo nevisí prezident, to je celkem jedno, koneckonců každý je tu maximálně na deset let, pak přijde jiný. Ale tato Čapkova věta podle mě platí zcela univerzálně. Platila už dávno před Čapkem, platí dodnes a bude platit ještě hodně dlouho.
I zde na Kydech se každoroční články o Mnichovu v diskusi zpravidla zredukují na otázku, zda jsme se měli nebo neměli bránit. Argumentů na oběs trany už zaznělo neurekom, proto bych prosil, abychom se k této otázce už nevraceli. Zkrátka a dobře, měli jsme prezidenta, ten měl pravomoc to rozhodnout, rozhodl se... a poslechl ho národ i vojáci. Tečka. Tomuto jeho rozhodnutí předcházelo několik let ve kterých se pomalu hromadily diplomatické, politické i vojenské chyby. Předcházely tomu chybná hodnocení na mnoha úrovních a nakonec byl Beneš v situaci, kdy měl na výběr pouze ze špatných možností. A jak mě vždycky nabádal můj tatínek... pokud se dopracuješ do situace, kdy budeš mít na výběr jen špatné možnosti, tak si zákonitě vybereš špatně...
Určující by pro nás nemělo být, zda se Beneš rozhodl nebo nerozhodl dobře, ale měli bychom mnohem více rozebírat, čím jsme v očích našich oblíbených západních (nebo východních) spojenců a zda opět neposloužíme jako oběť která pro ně nebude dost velká. Jestli je něco chyba našich moderních dějin, tak je to příklon a hledání nějakých spojenců. Kteří nám třeba jednou možná pomůžou a nepomohli nám vlastně nikdy.
Zdá se, že jeden Mnichov nestačil, nestačil ani rok 68 a nestačil ani rok 89. Pořád je u nás velké procento lidí, kteří věří v NATO, Rusko, Čínu, EU... A naše elity dělají totéž co vždycky... spoléhají se cáry papíru a přísliby zemí, pro které jsme jak nicka. Daleko pod jejich rozlišovací schopností. Platí to pro Západ, Rusko, Čínu.... a vlastně i nám poměrně blízké Polsko.
Měli bychom se ptát, čím to je...
Jsme tak specifičtí, že se s námi nedá dlouhodobě vyjít? Nebo prostě působíme, že se na nás dá dříví štípat? Je náš národní projev prostě takový, že nebudíme u nikoho lítost? Nebo prostě naši prezidenti a diplomati mají dlouhodobě a trvale špatnou ruku? Nebo je to zákonitost? Vyplývá to z geografické polohy? Uprostřed Evropy, ale obklopeni horami? Řeč tak komplikovaná, že cizince poznáte po třetí větě i kdyby měl doktorát z bohemistiky?
Nebo jsme takový cikánov, že kdokoliv, kdo se u nás vyšvihne nad obecné poměry, tak se s chutí odrodí a začne si hrát na světoobčana, euroobčana a k rodné hroudě se nezná? Nakonec to platí i pro Zemana, alespoň já jsem nezaznamenal žádný jeho plamenný projev na téma, jak celému světu ukážeme, co jsou ti češi zač... Za celý svůj život jsem nikdy neslyšel ani Okamuru, ani jiného našeho státníka s výzvou, jak my češi budeme v něčem světoví lídři... Tedy kromě produkce porna.
Vlastně nakonec nejvíc vlasteneckých projevů kompiluje Babišovi jeho guru Mára. Ale ani Babiš není zrovna prototyp národního hrdiny.
Měli bychom možná najít především odpověď na to, proč nejsme jako Izrael, který svět dělí na nepřátele a potenciální nepřátele. Nebo naše rozdělení na přátelé a nepřátelé všech nám umožňuje být vždycky na vítezné straně, ať je to kdokoliv? Nebyl Emanuel Moravec po Benešových mnichovských chybách nakonec to nejmenší možné zlo?
Uvítal bych hledání odpovědi na tuto otázku.... Odpověď, zda jsme se měli nebo neměli bránit zůstane pouze teoretická. Pro budoucnost potřebujeme mnohem spíše vědět, jak se nějakému budoucímu mnichovu vyhnout... a především potřebujeme vědět, zda se něčemu takovému v našich podmínkách vůbec vyhnout dá...
- Log in to post comments
Komentáře
Reakce
Bohužel se neimpíčuje jen na náměstích. Senát je toho dokladem. To, že jim to nevyšlo nic nemění na snaze.
Poznámka.
No zrovna v té západní demokracii mají také kromě toho impíčování i jinou vyzkoušenou variantu, doufám, že má Trump fest dobrou ochranku, to samé ten rozčepýřený anglán.
Navíc by to mohli ještě naši spojenci dát (jako ten novičok) za vinu zase Putinovi a jeho agentům...nebo tomu Iránu.....
Ale to už putinovi přece za vinu Putinovi dali, Majko! :-(
.
Není TO jako TO....
Holube, snažila jsem se připomenout jen další variantu "odstranění" prezidenta -verze JFK,
KROMĚ toho "impíčování".
A to (tuto variantu JFK) tedy za vinu Putinovi dát nemohli, když tato varianta ještě u Trumpa či Johnsona nenastala a doufám, že ani nenastane.
Nic o tom, kdo stojí za "impíčováním" jsem já NENAPSALA, tak proč na mne křičíte a ještě se na mne mračíte, zrovna VY, kterého čtu tak ráda.....UFFF.
Proč byl odstraněn JFK
Od r. 1913 vládne vrahům z Volstrýtu FED, což je konsorcium soukr. bank a ne US centrální banka, jak je nám podsouváno. A ti mají právo tisknout ničím nekryté $, které si rozdají mezi sebou a půjčují je vládě USA za úrok.
JFK začal omezovat FED a sám začal tisknout (razit) $ a to FED neodpouští, rovnou jedná.
Jak jsou někde zkratky na tři písmena, je lépe jít od toho...☺
Jo a na Anglána Johnsona vytahují mee-too z 1999!!!!!!
A co jako, fakt nemají ti šmejdi žádný lepší nápad?
Škoda také, že už Zeman nebonmotí, to jeho "o špindíře a její roky neprané sukni".... tehdy u Klintoně nemělo chybu.
Holka asi lituje, že to tím skončilo nebo co...a že mu ji nenatáhla rovnou pohoršeně hned tehdy, tehdy nebyl premiér?
To u nás si s tím každá venkovanka včetně mne věděla a ví dodnes rady a nemusí věru čekat 20 let...aby se svěřila a ještě veřejně, co ji tedy tak ponížilo.
Pro mne je to k smíchu, holky včetně.....
To jsou ale podivné západní "móresy".
https://echo24.cz/a/Sd5vM/novinarka-obvinila-johnsona-ze-sexualniho-obt…
Monica Lewinsky
Taky se už Monica Lewinsky nevdala a snad ani přítele nemá. Děti také nemá a protože už není nejmladší, její biologické hodiny melou z posledního nebo má po sezoně. Ta už se asi nerozmnoží.
Muze jit do cernoskyho gheta…
Muze jit do cernoskyho gheta a bude mit krasny multikulturni dite hned. Nebo alespon osklivy multikulturni dite,
to jsou veci
zajimave clanecky
„Nechystáme se vracet kapitalismus a továrny zpět majitelům.“ Co říkal Havel Gorbačovovi
https://echo24.cz/a/SjZ2w/nechystame-se-vracet-kapitalismus-a-tovarny-z…
Havel: Československo se od Sovětského svazu liší už tím, že zdaleka nemáme tolik ostrých a opravdu četných národnostních třenic jako vy. Naše revoluce bývá často označovaná jako mírumilovná, a dokonce sametová; rozhodně nejde o žádnou kontrarevoluci, jak je kdekdo ochoten tvrdit. Určitě není správné tvrdit, že Havel se snaží vrátit zemi do kapitalismu, pronásleduje komunisty – nic takového se neděje. My se jen vracíme k normálnímu demokratickému pluralismu a rozhodně se nechystáme vracet fabriky jejich bývalým majitelům. (…) Pokud se v sovětském tisku objeví tvrzení, že Havel už likviduje socialismus, není to pravda. Pravda je, že hodláme odstranit slovo „socialistická“ z názvu naší republiky. Jde o to, že samotný pojem „socialismus“ se u nás stal symbolem nepořádku a nezodpovědnosti, a v kontextu naší současné reality to slovo ztratilo svůj původní význam.
Kapitánka Racketová převážela do Itálie zřejmě pašeráky, vrahy a mučitele
https://echo24.cz/a/SstMu/kapitanka-racketova-prevazela-do-italie-zrejm…
Mezi desítkami uprchlíků na palubě lodi Sea Watch 3 patřící německé nevládní organizaci Sea Watch byli rovněž tři obchodníci s lidmi, obviněni z mučení desítek migrantů zřejmě v nelegálním záchytném táboře v Libyi, znásilňování, únosů a také vraždy. Jde o jednoho Guinejce a dva Egypťany. Podle tisku je tato jejich kriminální činnost údajně dobře dokumentována.
Havel
Ale Václav Havel mluvil pravdu, fabriky nevrátili bývalým majitelům, těm dali směšnou náhradu. Místo toho fabriky prodali a peníze utratila vláda - nehospodárně. Zlato z ČNB Tošovský také nedaroval, ale prodal v době nejnižších cen.
Tak jsem si přečetl pravidelné týdenní hlášení
pana premiéra Babiše na Facebooku. Zaujala mne univerzální věta, která se týká i dnešní diskuse zde.
Pann Babiš navštívil MIT a líbilo se mu tam jejich heslo “Mens et manus.” Latinsky Mysl a ruka. Znamená, že o světě je potřeba nejen přemýšlet, ale taky ho prakticky budovat a dělat z něj lepší místo pro život. Hrozně se mi to líbí, píše Andrej Babiš. jasně, je to vzletnější než moje heslo: “Vybudovat aspoň psí boudu, nejenom žvanit.”
Tak, tak, vybudovat aspoň psí boudu.
O co jde ?
První vlaštovka jaro nedělá, říkávala moje babička. Je ovšem znamením, že se změna
počasí se blíží. Atmosféra ve společnosti se zahušťuje. Bylo mi divné, že "demokratická
opozice " se smíří se změnou stavu situace kolem Čapího hnízda a premiéra.
Osobně očekávám, že něco překvapivého ještě do 17.11 přijde. Tady jsem narazil
na článek který avizuje, že volačo se chystá. První vlaštovka nebo informace, která něco
naznačuje.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Budou-nahravky-na-Babise-…
Mnichov a jeho návrat
Každá doba je složitá, v 38 roce jako dnes. Možná jsme se neměli tenkrát soustředit jen na Francii jak píše Vidlák a ale na Anglány asi taky ne a už vůbec ne na USA. Amíci byly nadšeni z Mnichovské zrady a celému procesu fandili. Těm sviním nikdy o nás nešlo.Dnes nám vše hrozí znovu, samozřejmě v jiném odstínu, ale už to začalo a nejen Koněvem.
https://www.info.cz/nazory/janus-mnichov-nebyla-zrada-priznejme-si-to-j…
Pro mě velká síla a chuť již opravdu dát někomu řádně po čuni. Není tohle právě ta cesta Moravcova? Kde je hrdost?
Poznámka
A co byl náš vstup do EU, kde vládne Německo s Francií tak, že i Anglánům se to přestalo líbit....,
JO tentokrát to nebylo "o nás bez nás", ale hezky pěkně s námi, první a možná i poslední celostátní referendum.
Nyní již jen zbývá protlačit to hlasování v EU o všem prostou většinou, namísto shody či VETA někde a bude už dál zase vše "demokraticky o nás bez nás"...
Všude okolo sebe mám najednou lidi, co mi říkají, že byli v 2004 proti, ale možná si jen nechtějí pamatovat.
Já mám svědomí čisté.
PS: Až bude v EU i to Rusko, možná změním na EU názor. Dokud bude Rusko náš oficiální nepřítel, kopeme si hrob a převálcuje nás (s celou EU) jiná "kultura"...Nejsem Rusofil, jen pragmaticky uvažující ženská, Rusko je obrovský trh a suroviny a kulturně i lidsky já teda patřím spíš k tomu Rusku, než na zvrácený "pseudokorektní" západ, klidně se poctivě přiznám.
Reakce
A já taky Majko.Klidně.
To samé...
Až budeme muset emigrovat do Ruska, tak se domluvíme, můžeme bydlet někde poblíž.
poznámka
Dobrý, Majko. K tomu Rusku. Byl jsme na Ukrajině, ještě před Majdanem, v Bělorusku i Rusku. Cítil jsem se tam jako doma, mentálně. byli to lidé jak u nás. (Vyjma Prahu a menší metastázy pražské kavárny v Brně .)) Západ je už jinde.
A oni by nás neobětovali, jako Západ v roce 38. Je tam něco idealismu, cítí s námi sounáležitost. Jako se Srby, Bulhary, jako Srbové s námi v roce 38... Jasně, je to velmoc, která hájí především své zájmy. Ale je tam něco málo navíc, něco, co na Západě nikdy nebude.
Nedělejme si iluze
Nedělejme si iluze, ČR není pupek světa a nikdo kvůli nám válčit nepůjde. NATO nás nijak neochrání, protože ČSR - ČSSR už od doby vzniku napadají jen sousedé a spojenci. Podle této logiky je daleko větší hrozba ze strany Německa než z Ruska.
Existuje ale recept na bezpečnost ČR v globálním světě:
1. Mít dobré vztahy se sousedy.
2. Pečovat o vztahy s národnostními menšinami v ČR, aby se nestaly hrozbou.
3. Mít vlastní armádu, která postačí na odvrácení útoku jednoho našeho souseda.
4. Mít vycvičené zálohy a mít pro ně zbraně ve skladech armády. Aby bylo možné v případě obsazení ČR cizí armádou praktikovat partyzánský boj. Už jen pouhá přítomnost tolika zbraní nutí útočníka k nasazení zbytečně velkých sil a prodražuje mu okupaci.
5. Stát musí vykonávat službu pro své obyvatele natolik dobře, aby obyvatelé byli ochotni takový stát bránit. Stát, který službu dobře nevykonává a slouží jen zájmům úzké skupiny osob, zákonitě jednou padne.
Vzhledem k bodu 5. a současnému stavu politiky je snaha o obranu ČR zbytečná. Náprava vede ve změně politiky a politiků, aby začali konečně pracovat pro své voliče.
přesně všech těch 5. bodů
co píše Gerd má Švýcarsko. Je to tak a ne jinak.
Jedině Švýcaři náš vzor.
Jo jasně ... a nezapomeň na…
Jo jasně ... a nezapomeň na tu svou fotovoltaiku ...
iluze nemame
k bodu 3. Mít vlastní armádu, která postačí na odvrácení útoku jednoho našeho souseda.
takze armada silnejsi nemecka, nebo polska abychom byli presni, coz jsou nasi nejvetsi soused
nemecko pocet vojaku Aktivních vojáků 178 171 (29. únor 2016)Rezervistů 40 000 (2014)
polsko pocet vojaku Aktivních vojáků 99,778 Rezervistů 10,000
to znamena 100-180 tisic vojaku aktivnich a 10-50 tisic rezervistu
zdroj wiki
k bodu 4. Mít vycvičené zálohy a mít pro ně zbraně ve skladech armády.
takze viz predchozi bod - 50 tisic rezervistu, ale se zbrani doma, nikoliv ve sklade, kde se muze prodat, zmizet, vybuchnout atd.
cela CSLA mela v roce 1989 200 000 vojaku, tj dostat se na polovinu tohoto stavu ?
myslenka pekna, ale tezko a draho realizovatelna, asi bude potreba aby kazdy tata od rodiny si pribral jeste roli vojaka a investoval 10-30 tisic do vybavy
Polská armáda
Polská armáda je prioritně zaměřena proti Rusku. Nám postačí síly na úrovni okamžitě nasaditelné techniky Bundeswehru, tj. 4 stíhačky, nějakých 90 tanků, pár vrtulníků. Nebo na úrovni výzbroje rakouské nebo maďarské armády.
Seřaďme si naše sousedy podle hrozby: Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko.
Proti nikomu jinému bojovat nebudeme, protože by tím padla celá Evropa, takže maximálně boj v seskupení jiných států. Takže můj soukromý názor - odhad na výzbroj potřebnou pro ČR:
10-20 stíhaček JAS 39 Gripen nebo podobných + 30 bitevníků
24 vrtulníků = 12 bitevních + 12 dopravních
90 - 120 tanků = 60 moderních a 60 T72M4 nebo skladových (T-72 by stačily už jen na pěchotu, OTP nebo BVP, ale ne na tanky nepřítele)
2-3 protiletadlové raketové oddíly
cca. 100 OTP a nějaká BVP
hlavňové dělostřelectvo (samohybné houfnice nebo tažená děla) zhruba v počtu 60 - 100 ks
nějakých 30 tisíc aktivních vojáků + 70 tisíc aktivních záloh
a výstroj a výzbroj pro těch 100 tisíc osob
Je to jen můj soukromý a hodně hrubý odhad. A hlavně nejdříve se více věnovat rozvoji HDP ČR, a potom postupně navýšit počty armády na ty cílové. Není nutné dohánět polskou armádu v počtech, nám stačí čtvrtina jejich počtu.
Nedělejme si iluze
5. Stát musí vykonávat službu pro své obyvatele natolik dobře, aby obyvatelé byli ochotni takový stát bránit. Stát, který službu dobře nevykonává a slouží jen zájmům úzké skupiny osob, zákonitě jednou padne.
Vzhledem k bodu 5. a současnému stavu politiky je snaha o obranu ČR zbytečná. --
to je přesné :-)))).
2. Pečovat o vztahy s národnostními menšinami v ČR, aby se nestaly hrozbou. --
s mírou. Nikdo nemá tolik, aby nechtěl víc. Rovnoprávně na bázi občanské, ne národnostní, bez pozitivní diskriminace. Jak ČSR nemohla uspokojit Němce žádným ústupkem, tak Jugoslávie nemohla uspokojit Albánce. Ti byli privilegovaní, měli za dotované ceny energie, protěžovalo se jejich školství, bytová výstavba. Jen se množili, takže to nemohlo pokračovat donekonečna a stejně je to trvale neuspokojilo. První sporadické útoky albánských teroristů začaly v Kosovu už od 60 tých let.
S dalším také souhlas.
Akorát na prvním místě hrozeb od sousedů vidím Polsko, pak Německo, Rakousko, Slovensko.
Německo je paralyzované europeizací, politickou korektností a přílivem migrantů. V mnoha čtvrtích s řádícími migrantskými gangy, přebírajícími kontrolu, Němci bojují o holé přežití. Migranty podporují globalisté a političtí korektníci a lidskoprávníci. Až vznikne německý chalifát, budeme na ráně a Německo jako nositel džihádu bude ohrožením číslo jedna. Ale to bude trvat ještě nejméně pár desítek let.
U toho Rakouska vidím ohrožení obdobně. Nebude to od původního obyvatelstva, náturou bližšímu Čechům, než Slováci (u východních Moravanú to neplatí.-) , ale od migrantů, až začnou přebírat moc a podporovat je budou menšinová místní uskupení, jako v Německu.
Polsko svého času, co přebralo Ukrajinu od Litvy, se cítilo impériem. Převzalo území s pravoslavným obyvatelstvem, bez Poláků... Vedlo na Východě tvrdý katolický džihád - polonifikaci, spojený s diskriminací a vyvražďováním obyvatelstva jiných konfesí. Mezi válkama v okupovaných územích za Curzonovou linií to stálo taky zato, viz. Wiki. Banderu stvořili Poláci svým národnostním terorem. Pogromy na Židy dělali obyčejní Poláci ještě 2 roky po II. světové válce !!!! Nám taky nic nedarovali, napadli nás po I. světové, před II. světovou jako spojenci Hitlera vyháněli české obyvatelstvo z okupovaného Těšínska, po válce zabrali Ratibořsko s Moravci a Kladsko s Čechy. Národnostní politika jim tradičně nezklamala, už tam žádná česky mluvící menšina není. V současné době Polsko zbrojí a je pravda, že uvažuje o východním směru. Části Běloruska a Ukrajiny. Politici běžně oprašují učení o projektech Mezimoří https://cs.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzymorze
nebo o Linii Dmowského
https://cs.wikipedia.org/wiki/Linie_Dmowsk%C3%A9ho
a a tlačí to už do dětí ve školách. Obdobně jako kdysi v Německu. Imperiální nálady jsou tam na vzestupu. Co jsem poznal lidi z polské menšiny na Ukrajině a v Bělorusku, Polsko je všemožně podporuje, šíří s podporou svou propagandu a posledních 10 - 15 let se tamní Poláci hodně zradikalizovali. Dívají se na původní obyvatele jako katolíci svrchu, někteří sní o znovupřipojení k Polsku a čekají na válku. To fakt.
Rakušané, Slováci ani Češi nikdy v historii nemasakrovali lidi jiné národnosti nebo vyznání jen proto, aby tam pak usazovali své kolonisty a zabrali území národnostně. To dělali Němci - a Poláci.
A jako v Německu mezi válkami převládal pocit, že Němci byli obětí první světové války, že přišli o území ( kde Němci stejně nepřevažovali a vzali je sousedům v historii) je ho potřebí vybojovat zpět (a nositelem této myšlenky se stala Hitlerova NSDAP) -- v dnešním Polsku je to obdobné. Území na Východě nikdy nebyla většinově polská, ani katolická. Polsko je mezi válkami okupovalo, mírová smlouva jim je jako většinově ukrajinská a běloruská, protože zde nebyla ustálená historická hranice, nepřiznávala. Západ se s polskou meziválečnou okupací smířil, protože potřeboval protiváhu bolševického SSSR. Rusko, byť je dnes dále na východ, tam zajišťuje status quo. Proto militantní část Poláků nenávidí Rusko. Že je během pár století připravili o východní území, (která stejně nebyla původně jejich a žádní Poláci tam nežili) a dnes je překážkou v jejich expanzi na východ. Proto dnes Polsko horečně zbrojí a proto leze do zadku USA a sní o impériu.
Územní požadavky nejsou "jen" proti Litvě, Bělorusku, Ukrajině, ale i Rumunsku. Na Slovensku je to zbytek Oravy a Spiše. U nás zbytek Těšínska a Opavsko, které nebylo polské nikdy. Stejně jako Kladsko...
Rakouský model
Přiznám se,že výše zmíněné Švýcarsko jako vzor pro Českou republiku je vysoce nad mými představami.Na straně druhé naprosto nechápu proč bychom se bývali nemohli vydat cestou Rakouska?Tři sta let společné dějiny,mentalita příbuzná,všelijakých Woracku apod.je tam taky dost.Dovolím si připomenout,že ve 20.stol.de facto 2x prohráli válku a sovětskou okupaci tam měli až do let šedesátých,avšak nyní když cestuji Švýcarskem,Německem a Rakouskem nevidím mezi těmito státy žádný podstatný rozdíl,jak v životní úrovni,občanské vybavenosti,atd.,atd.Spíše mám v Rakousku pocit,že tato země je mi přece jenom trochu víc bližší,než ostatní dvě uvedené!!
Ty pusky doma ve skrini…
Ty pusky doma ve skrini nejsou videt. Migranty jste tam taky nevidel?
Co tomu říkáte?
Velice se omlouvám, že odcházím od tématu sem hozeného Vidlákem. Ale přečetl jsem si e-mail od kamaráda a podíval jsem se na odkaz. Ten mě velice zaujal a protože když jde o zdraví tak jde každá sranda stranou tak bych chtěl slyšet váš názor na tento rozhovor. Zde je ten zmiňovaný odkaz https://www.youtube.com/watch?v=97b3USWOO88
Věnujte čas tomuto videu s Drtinovou na DVTV a panem MUDr.Karlem Erbenem. Možná bude mít tento rozhovor pro Vás cenu nejvyšší.
mám 3 roky po infarktu
po prostudování oficielních letáčků z nemocnice a pravidelné kontroly každého půl roku a důkladné rešerši internetu jsem přešel na středomořskou stravu a nestěžuji si.
Zhubnul jsem 8 kg, teď mám váhu stabilní. Středomořská strava se spoustou salátů vám zaručeně dá dost kyseliny listové. Když chodím do lesa beru B komplex proti klíšťatům. Ryby 2x týdně, třeba i matesy nebo rybičky v tomatě, vnučkám často kupujem lososa.
Takže myslím že to co pan doktor doporučuje je OK.
Jen dávám přednost před přípravky domácí zeleniné ze své zahrady. To může dělat každý.
homocystein formula
Ano zcela jistě to funguje . Sám to užívám přes 10 let a zdravotní stav jako zamlada, i když taky už něco pamatuji.Kromě jen lehce ogrilované čerstvé jakékoliv zeleniny doporučuji pro čistotu produktu Jamieson B6+B12, folic acid. V některých lékárnách k dispozici, na lékárenských eshopech k mání vždy.1 tableta denně.Některé malé firmy dělají vitamínovou směs přesně podle receptu Dr.Erbena, ale jsou cenově méně výhodné a musí se dávka rozpouštět ve vodě. Jinak je účinek úplně stejný.
Věřím sám sobě,
doktorům ne. Důchod na krku a je potřeba držet vitalitu. Běhám terén potmě cca 5 let, obden cca 10km (mimo vedra), předloni jsem dal horský maraton s převýšením 2850. Zhubl jsem 20 kilo, mám 100. Žeru občas tatarák (200g) a často ořechy... Borelku jsem rozběhal a přečesnekoval. Rozhovor s primářem se mi líbil
Reakce na reakce a to nejen pro Ládíka!!!
Děkuji všem za reakci. Ten přínos zeleniny, čerstvé, ryb(pokud možno ne z chovů) a obecně zdraví prospěšného způsobu života je jasný, byl a bude. Nikdy jsem tomu však nepřikládal až tak významný přínos jak zabránit civilizačním chorobám, alespoň tedy do dneška. Změna nastala po tomto videu s panem MUDr. Karlem Erbenem . Ten rozhovor mě upřímně šokoval . Samozřejmě jsem něco o tom četl, ale odkazy byly neadresné, některé i konspirační a tak jsem si to spíše nechával pro sebe. O tom, že někteří lékaři předepisují léky, které jim vynesou nějakou tu pěknou dovolenou nepochybuji. Dokonce o tom něco vím, ale to snad každý, nakonec na to nějak reagoval i stát pokud vím.To, že farmaceutická loby je silná, také vím, ale že je zde poměrně slušná možnost vyhnout se infarktu, mozkové mrtvici a dalším civilizačním chorobám spolu s nádorovým onemocněním( to zmíněné snížení takového onemocnění až o dvě třetiny by bylo přeci úžasné) a to jen na základě příjmu zmíněné kyseliny listové mě popravdě dostalo a proto jsem dal ten odkaz.Jak s ním kdo naloží je jeho věc, ale já začínám již dnes. Tak se mějte a žijte zdravě.
Re: Hnidopich Já si
dávám denně decku domácí dezinfekce.
Po ranu polovicu a večer polovicu.
Chrstnu do sebe velku pulku čehosyk fajneho - letos se vydařila třešňovica - a u teho brumlam:
Tuš na zdravi, tuš na zdravi, tuš na zdravi, tuš na zdravi, tuš na zdravi, tuš na zdravi...
A funguje to taky.
:-)
Že do vás cpou doktoři jedovaté sračky, které spíše škodí, než by pomáhaly, jsem zjistil asi před deseti léty.
Jelikož moje autoimunitní nemocička je rozjetá v řádu desítek let, aniž by někoho vůbec napadlo pokusit se ji diagnostikovat, je už na prevenci beznadějně pozdě. Poškození jsou nevratná.
Tudíž jsem dospěl k poznání, že nejlepší bude všecky "klasické" léky vyházet. Takže kromě velmi drahé "pojistky" na snížení imunity
žeru pouze hořčík kvůli křečím, vitamín C 1 000 mg denně, ať je cokoli jakkoli, B-komplex (taky mi tvrdili, že se tím předávkuju, ať to nežeru), a občas Brufen, když mě sejří záda - to je při větších změnách počasí.
K tomu jsem zařadil aspoň jednou denně opravdu studenou sprchu (ale studenou!), pokud to jde, i dvakrát. Nemyju se mýdlem,ani žádnými jinými sračkami (jestli smrdím nebo ne, na to jednoduše seru), protože saponáty a podobné srágory smývají z kůže ochranný film z tuku a kožních šupin a infekce pak proniká i kůží, nehledě na prokázaný vliv na vznik a průběh alergií, což je taky autoimunitní choroba. Tělo totiž ztratí ochranný filtr z kůže, a protože je chytré, mladé a krásné, ihned zvýší imunitní reagenci na všechny podněty, kterých se mu dostává. A je to v prdeli, protože pak máte třeba sennou rýmu nebo atopický ekzém, ani nevíte jak a proč.
Targusi, autoimunitních chorob hrozně přibylo
myslím že za to může zhoršené životní prostředí, zvláště ve městech. Neměl by jste tak být proti zdravému, čistému ovzduší.
Já když si srovnám sebe a své mládí a vnučky, tak vidím obrovský rozdíl. My jsme nevěděli co jsou to alergie, astma, ekzémy, ...
Zase byly jiné typické choroby.
Ale ta Vaše ereska, to je zatím velký nevyřešený autoimunitní problém, vyléčit to neumí, jen zastavit.
Ale máte pravdu, alkohol v malých dávkách neškodí (v libovolném množství).
Já zas věřím na resveratrol v červeném vínu.
Reakce
Alkohol jsem už vyzkoušel, ale neuměl jsem to s ním a tak jsem musel přestat. Vitamín C, beru kdykoliv se mě něco děje(nefunguje na křivdu a nedostatek peněz) a brufen taky je skvělej. Co se týče nemytí, jsme tady už dva. Pouze se sprchuji.
Tak držím palce a ať je Váš boj s autoimunitní nemocičkou alespoň příjemný díky té třešňovici.
P.S. U nás letos nepálíme, není co.
No, jdu na zahrádce nebo…
No, jdu na zahrádce nebo louce a jak vidím nějakou bylinku, šup s ní do pálenky, kde se už louhují meruňky, višně, rybízy, aronie s přídavkem rozinek, medu,...
Kdysi jsme dělali s pár přáteli hokus-pokusy a jeden z nás udělal podobnou helmu, jakou nosili faraoni, prý na správné vedení energií v těle člověka. Jak já byla rozhajcovaná, okamžitě mne to zchladilo. Jiní, kdo to zkoušeli, hlásili další výsledky. Známý s rozkou zkoušel reiky, na hlavu přikládat měděný drát,....no, jak říkám hokus-pokusy.
A víte co je největší problém?
Zaměřujete se na, řekněme, na obranu vlasti pomocí zbraní.
Ale to je až ta poslední možnost.
Tohle se týká americkýcho…
Tohle se týká americkýcho ipíčmentu, dobrý chronologický přehled, jakého se od ČT nedočkáte:
http://www.novarepublika.cz/2019/09/kdo-pujde-na-hanbu-trump-nebo-biden…
Je náš hlavní velký…
Je náš hlavní velký nepřemožitelný nejdemokratičtější spojenec ještě spolehlivý a spojenec, když tam v podstatě v nejvyšších patrech administrativy probíhá válka gangů?
Připomíná to boje elit o moc v pozdním Římě.
Podívejme se na to, jak jednají (více nebo méně) obě strany s Ukrajinou a jejími představiteli. Myslíte si, že by nás neprodali komukoli jako kus lesa nastojato, pokud by jedné nebo druhé straně kynula v tom jejich boji o moc nějaká významnější výhoda? Myslíte si, že by nás před nějakým handlem ze strany těch, co nás momentálně ovládají (Německo ekonomicky, USA politicky) ochránila EU a NATO?
Vidláku, Kydy jsou navždy v amerických análech!
Taky trochu, ale jen trochu mimo téma...
Potěším především Vidláka, ale je hezké vědět, že jsme v amerických análech a kanálech navěky věkův všichni, kdož jsme se na zdejším dvorku mihli.
(Pokud se to snažíte vyžehlit tím, že čtete třeba Jakuba Pornotu či
Hlídací psinec, pak se nejspíš zapne na noutbůku kamera a mikrofon, jestli se při čtení nesmějete a nemáte sprosté poznámky, takže malé a bezvýznamné plus vám stejně četbu Vidláka nevykomenzuje!)
Zkopíruji to celé, Best je stručný.:
Snowden a Navrátil
30. 09. 2019 - EB
Ve své nové knize „Permanent Record“ vysvětluje Edward Snowden způsoby, jakými se zaměstnanci NSA byli schopni dostat k „adrese nebo IP adrese kohokoli, a poté si projít nedávnou historii jeho online aktivit.“ To nebylo omezeno na žádné konkrétní území. „Systém obsahoval komunikaci všech, úplně všech.“ Není důvod si myslet, že se od jeho odhalení v roce 2013 něco významně změnilo. CIA jako svůj cíl uvádí „shromáždit všechno a uchovat to navždy.“ NSA a CIA blízce spolupracují s českou Bezpečnostní informační službou (BIS) i s Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB). Ředitel NÚKIBu Dušan Navrátil si minulý týden postěžoval, že od vlády nedostává dost peněz na boj proti zahraničním hackerům.
Čtenář Snowdenovy knihy by se oprávněně mohl ptát, do jaké míry kybernetické aktivity BIS a NÚKIBu směřují k ochraně Čechů proti vnějším nepřátelům,
a nakolik naopak k napomáhání NSA/CIA Čechy špehovat.
Je to horší
Celej svět je v nějakým análu.
Právě teď na ČT24 je…
Právě teď na ČT24 je pokoukáníčko - ministři zahraničí Německa a ČR podepisují smlouvu a nyní projevy - program strategického německočeského dialogu pro následující dva roky.
Petříček: "mluvíme o naší společné budoucnosti, vzpomínáme na události před třiceti lety a přemýslíme, kam chceme směřovat v následujících dekádách, jsme Češi a Němci, ale také Evropané. Hovořili jsme o spolupráci mezi Německem a V4, Východním partnerství, strategické agendě EU, vztahu s Čínou - na to potřebujeme jednotnou EU. Dnešní podpis spustil nové projekty, např. výuka češtiny v Německu, koordinace v energetice. Důležité je pokračovat v přeshraniční spolupráci, pro lidi jsou hranice jen na papíře, vědci spolu, protože musí být evropská integrace (zkrácené poznámky).
Zrovna dnešní den... Aneb jak se říká v "Avataru": "Močí nám na hlavu a vůbec jim to není blbý."
Německé hovno na váš stůl!…
Německé hovno na váš stůl!
Na pokornou žádost petříčkysmu-sobotkismu už se přešlo od močení na hlavu ke chcaní do huby.
Na kostele zvony zvoní
deutschehovno libě voní
štýle nacht, štýle nacht
prózit mámo, na wermacht!
Náladu mám vznešenú
hovno přímo z Essenu
omáčka je z Koblence,
máme dobré spojence.
Re: Fito Kdysi se říkávalo, že jeden
člověk druhému maže med kolem huby.
Dnes nám Dojčeři cpou do huby rovnou celá hovna.
iNpíčování poamericku i počesku
Pokusy vedené z tábora Clintonovců, jak se zbavit do Bílého domu „omylem zvoleného“ Donalda Trumpa, stejně jako snahy našich domácích nespokojenců dostat před soud českého prezidenta Miloše Zemana jsou společným symptomem jednoho jevu provázejícího současný úpadek západní demokracie.
Jde o to, že vedle řádně etablovaných struktur v podstatě každého společenského systému se uplatňují také struktury působící ve skrytu nebo dokonce nad oficiálně deklarovaným systémem. Pokud jsou to pouze „šedé eminence“ typu kardinála Richelieua nebo jeho nástupce „v oboru“ Mazarina, jedná se v podstatě o ovlivňování královské moci inteligentním, zkušeným a vlivným jedincem, případně několika osobnostmi, které se propracovaly k významné roli ve státě.
Podobně také působily některé pověstné milenky francouzských králů. Tento příběh ovlivňování oficiálních mocenských struktur šikovnými jednotlivci je patrně starý jako lidstvo samo a zřejmě se mu žádný společenský systém nedokáže vyhnout. Někdy bylo dokonce nutné vodit panovníka jako loutku, když se v důsledku dynastických pravidel ocitl na trůně vládce slabý nebo dokonce mentálně retardovaný. V takových případech býval problém vyřešen odesláním slaboduchého jedince do kláštera či jiného ústraní, nebo věc vyřešila dýka či jed. Případně nezralý korunovaný jedinec obdržel k podpisu nějakou Velkou chartu svobod, jež ho de facto zbavovala rozhodování ve prospěch šlechty.
V demokratických státech se v procesu jejich vývoje směrem ke žhavé současnosti ale prosadila mnohem závažnější a všeprostupující dualita moci. Státy sice oficiálně deklarují, že nejvyšší moc v nich pochází od lidu, a za tím účelem ustavují, udržují a ze svých rozpočtů financují nesmírně drahé demokratické instituce a v pravidelných intervalech pořádají demokratické volby, jež jsou svobodné především díky tomu, že si občané už nějaký čas nemají z čeho vybírat. Skutečnou moc v těchto „demokratických“ státech ale třímají zástupci velkého nadnárodního i národního kapitálu spolu s přebohatě vrstvenými strukturami svých vlastních sítí vazeb a vlivů. Tato moc stojící vysoko nad demokratickými strukturami a ignorující „onu veškerou moc pocházející z lidu“ podporují významní politici i celé politické strany, jakož i média hlavního proudu, četné neziskové organizace a také – kupodivu – i zástupy „věřících“, což ovšem nejsou lidé věřící v Boha, ale prostě lidé, kteří věří, že „tak je to správné“.
Pokračování:
http://casopisargument.cz/2019/09/30/neprehlednutelny-symptom-upadajici…
(Proč bych to měl psát sám, když je Šebestík lepší ?)
U nás máme zfalšované…
U nás máme zfalšované kotlíkové dotace, v Rakousku kotlíkové volby.
https://www.ahaonline.cz…
https://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/164663/svedectvi-ringo-cecha…
Jaké byly dekadentní večírky v bytě malíře Alfonse Muchy (†78), které pořádal jeho syn a spisovatel Jiří (†76) v dobách normalizace? O tom vypráví nejenom nový film Ireny Pavláskové (59) Pražské orgie, ale i jejich přímí účastníci, jako třeba František Ringo Čech (76) nebo Jitka Zelenková (69).
Dostatse na věhlasné Muchovy večírky na Hradčany, bylo velké vyznamenání. Vždyť tam chodil Václav Havel (†75), Pavel Landovský (†78), Karel Gott (80), Ladislav Štaidl(74), Felix Slováček (76), Ondřej Soukup (68), Petr Hapka (†70) nebo Miloš Kopecký (†73). Prostě všichni, kdo něco znamenali. Na všech večírcích byla samozřejmě i scenáristka a spisovatelka Marta Kadlečíková (†61), neskutečně krásná přítelkyně Jiřího Muchy, který ji rád »půjčoval« i ostatním. A právě na Kadlečíkovou nadosmrti nezapomene Ringo Čech, který Martu označuje za jednu z nejvýznamnějších žen svého života.
I proutník Ringo se ostýchal
„Vedle Muchy byly vždycky klenoty. Marta čněla úplně nade všemi. Já jsem na ní mohl oči nechat. Ale věděl jsem, jak to u Muchy žije, ty bohémský večírky, a teď jsem si představil Martu, která tam kraluje, jak je všechny kosí, ty playboye, jednoho po druhým. A říkal jsem si: Ty chudáčku, ty toužíš po takovýhle krásný ženský? Na to zapomeň, blbečku,“ vzpomíná Ringo, který měl s Martou ovšem vztah jen platonický.
Bál se k ní přiblížit. „Bál jsem se, že mě Jirka Mucha zažene a řekne: Kšá, ty rockový bubeníku, nech naši Martu. Protože Marta nepatřila jenom jemu.“
Když se Ringo s Martou na sklonku jejího života hodně spřátelil, natočil s ní kazetu. „Nejsou ty věci použitelné, když se nechci dostat do sporu s pozůstalými nebo někým, koho se to týká,“ konstatuje Ringo Čech.
Legrace s umělým údem
Do domu docházel i režisér Vít Olmer (77), který roky bydlel v sousedství. „V předních pokojích vážně diskutovali přední filozofové a literáti v kravatách, vzadu souložily květinové děti jako o život. Občas mezi ně některý z velikánů zpředu taky zavítal, třeba můj přítel Václav Havel – ovšem se svolením manželky!“ Olmer ho měl moc rád, bývala s ním prý velká legrace a nic »lidského« mu nebylo cizí. „Stejně jako se to ví o Masarykovi. Ale Češi, většinou malí, lokajští lidé, potřebují vidět své velikány hlavně v nadživotní, důstojné, bronzové podobě,“ říká Olmer a popisuje, jak to u Muchy také probíhalo. „Vzpomínám si, jak jedna z hudebních mániček vytáhla z báglu umělý připínací úd, v té době u nás málo známou erotickou pomůcku, s komentářem: Volové, to jsem si přivez z mezinárodního setkání pokrokový mládeže v Berlíně!“
Hledám dům holubí, kdopak z vás cestu ví...
"Pro budoucnost potřebujeme mnohem spíše vědět, jak se nějakému budoucímu mnichovu vyhnout... a především potřebujeme vědět, zda se něčemu takovému v našich podmínkách vůbec vyhnout dá... "
******
Setrval jsem v tichém zadumání a musím přiznat, že se opravdu lze nějakému BUDOUCÍMU mnichovu vyhnout! Prostě tak, že setrváme v tom SOUČASNÉM a tudíž nebudeme nuceni jednotlivé mnichovy tak často mněnit za jiné !
*****
K otázce vystoupení z EU v současné době:
Jak známo, požádal Hácha po příletu do Berlína zcela dobrovolně o ochranu a vložil Osud Národa do rukou předchůdce Vůdkyně Angely Merkelové v kancléřské sesli.
Rozdíl byl v tom, že Adolf byl nasraný, na německých letištích už tůrovali bombardéry k náletu na Prahu (takže exhibice srovnatelná s pozdějším americkým bombardováním Srbska se TEHDY nekonala, resp. odložila).
Kdežto Andělská křesťanka Merkel se řídila Kristovým Nechte maličkých přijíti ke mně do rekta IV. Říše národa EUreckého.
****
Dumám, jak by se asi tvářil Adolf, kdyby za ním po heidrichiádě znovu přišel Emil a řekl mu: Ádo, nezlob se, ale asi jsem se s tou žádostí o Tvou ochranu unáhlil. Rozhodl jsem se vystoupit z Protektorátu, pardon, ze svazku s Říší.
Ale aby to bylo regulerní, uspořádám v Čechomoravě referendum a podle toho se oba zařídíme, ju? Koneckonců jsi se dostal k moci následkem demokratických voleb a nechci před Tebou, můj Vůdče, vypadat jako blbec, protože moje demokratická legitimita není tak pevná jako Tvoje!
Myslím si, že by Onkel Adolf čuměl asi podobně jako Tante Merkel či jiné marionety v čele EU, kdyby se dnes podařilo opít SOUČASNÉ českomoravskoslezké protektorátní představitele natolik, že by oznámili naše vystoupení z dobrovolného svazku EU. I následky by byly srovnatelné.
Ale čestné by to bylo, o tom žádná.
Re: AH Hele, ptáku, tvé ideje (idea = myšlénka) s neopuštěním
soudružského ojrosvazku jsou tak genitální, že musím užít jazyka našich severních bratří.
"Ty jesteš po prostu genyjuš."
Hele, Targusi, já to o sobě…
Hele, Targusi,
já to o sobě vím, falešná skromnost stranou!
Ty to tušíš dávno, leč gorolská hrdost Ti to doposavád znemožňovala přiznat.
Maneca to zjistila nejdřív, jinak by mě nevyznamenala hrdým titulem mešuge!
A to byste teprve viděli, jak by se mi gényjusovalo, kdybych zároveň nebyl v dialektické jednotě protikladů blbej!
něco přečtení
mám pocit že to souvisí s dnešním tématem tak dávám odkaz je to z Nové republiky
http://www.novarepublika.cz/2019/09/last-minute-pro-hamacka-aneb-slovo…