Hned na začátku předestírám, že mi punk nic moc neříká a pokud mě náhodou oslovuje, tak spíš negativně. Děsím se dne, kdy by moje dcerka nebo syn přišli s nějakým tím kohoutem na hlavě a piercingem v pupíku. Můj vztah ke světu je všechno jiné jen ne známka punku. Ale pro osvětlení dnešního tématu se mi Sex Pistols ohromně hodí.
Poslouchal jsem takhle před pár dny jakéhosi analytika z nějaké české asociace tištěných médií nebo tak nějak se to jmenovalo. Dost jednoznačně ve svém příspvěku pranýřoval všechna alternativní média, která tyjí z negativismu a bulváru, šíří fake news, které nejde ověřit a zatímco mainstreamoví novináři si zaslouží od státu ochranu ba dokonce nadržování, alternativní média si zaslouží od stejného státu regulaci či rovnou pendrekem po hlavě. Docela jsem se u rádia zasmál a vzpomněl jsem si na má studenstká léta, kdy mi můj nejlepší kamarád J. vysvětloval západní kulturu sedmdesátých let. Ukazuje se, že se dějiny pořád opakují v bledě modrém a reakce společnosti je pořád stejná.
Pojďme si to projít. Je rok 1975 někde v Anglii. The Beatles už se rozpadli. Labouristé vedou stále neúspěšnější vlády, ale stále ještě dosahují sice malého, ale hospodářského růstu. Za pár let nastoupí Margareth Thatcherová, známá Železná lady. ABBA právě začala být populární a nosí se naprosto příšerné, ale velmi módní hadry. Pink Floyd zažívají své nejlepší časy a kdo nehraje psychedelický rock, jako by nebyl. Ona doba je opravdu taková. Experimentuje se s drogami, všechno je růžové, na obzoru jsou sice temné časy, ale prozatím se ještě pořádně paří, šedesátá léta byla vlastně včera a do pozic ve vedení státu i firem se dere generace narozená už po válce, která byla ještě vychována s válečnou zkušeností, ale oni sami zažili poválečný rozvoj a blahobyt.
Všechno je nádherné. Hudební drsňáci i slaďaři jsou vlastně stejní. Před námi jsou krásné časy, všechno bude OK, nevaž se, odvaž se. Nic není problém, stát je štědrý a nebýt těch komoušů na východě, nedalo by se ani demonstrovat proti jaderným zbraním. Kouzelné, bezpracné, jednoduché a laciné časy.
A pak najednou přišli Sex Pistols a začali zpívat o tom, že jsou anarchsiti, antikristi a svět je třeba zničit. Možná nebyli první, ale v nich na plnou hubu a plnou společnost zaznělo nejen o psychedelickém experimentování s drogami, ale také o absťáku. Nejen o skvělých vyhlídkách, ale také o hnusných doupatech. O tom, že to všechno na světě je jen pozlátko, navoněná mrtvola a pod tím vším bují hniloba z odpadu, který nikdo nechce vidět. Existovali jen tři roky.
Samozřejmě celá společnost byla zděšena. Tihle přece nemluví pravdu, jen se vyžívají ve vulgaritách, malují všechno na černo, svět takový přece není. Je třeba bojovat proti takovému vidění světa. Jenže ti punkoví frajírci měli našlapané koncerty. Najednou televize nepřinášela jen reportáže z krásně nasvícených pódií fialovou a modrou. Najednou tu byla černá pódia, syrový zvuk a zloba. Tekutá zloba na všechno a na všechny. A neuvěřitelné množství lidí, kteří s tím souhlasí. Samozřejmě hlavně hubou a na koncertu, ne se zbraní v ruce. Nebyla jich většina, ale bylo jich dost na to, aby se leckdo mocný ve vedení televizí i státu znepokojil.
Sex Pistols se rozpadli dřív než přišla paní Thatcherová, ale ukázalo se, že s budoucností měli pravdu spíš oni než ti krásní psychedeličtí Pink Floyd.
Dnes to máme podobné. Dnes a denně posloucháme, jak se máme dobře, že v lepší době jsme se ani nemohli narodit, mraky lidí nám vědecky, psychologicky, věcně i otecky předkládají čísla o tom, jak dobré to všechno je. Jsme ve správné společnosti, máme demokracii, svobodu pohybu i myšlenek, žijeme ve skvělém eurosvětě a euroelita se o nás dobře stará. Česká televize i Jakub Janda mají recept na štěstí a ANO, bude líp.
A pak se objeví nějaký Sputnik, Aeronet, Zvědavec či Ladislav Větvička a ti mluví o apokalypse, prohnilé společnosti, temných mračnech na obzoru a velmi chmurných možnostech. A společnost reprezentovaná současnými elitami je zděšena. Takový hnůj, takové poraženectví, takové zrádcovství, kálení na oltáře a vyřvávání sprostot na posvátných místech. To přece není možné trpět.
Sex Pistols nepopisovali věcnou realitu světa. Svět opravdu nebyl jen tak hnusný a odsouzený ke zkáze, jak zpívali. Ale v éře samých pozitiv a suprové budoucnosti bez myšlení byli jako zjevení z jiného světa. A leckdo jim popřál sluchu, protože to o čem zpívali, to byla také realita. Dnešní alternetivní média také nepopisují věcně pravdu. Také nedohlédnou všech konců a nemají o nic lepší recept na pravdu než Česká televize. Ale leckdo jim popřává sluchu, protože popisují také kus reality. Ten kus, který nikdo nechce vidět. Tu hnusnou část světa dvojitých pravd, nízkých handlů, nahých králů a pošahaných amerických prezidentů. A také posilující diktatury a polodikatury, které jdou nahoru, ačkoliv všichni mainstramoví tvrdí, že to bez demokracie nejde.
Sex Pistols se brzy rozpadli. Vidlácky bych řekl, že hradby Jericha je možné křikem rozbořit, stejně tak je dnes možné křikem rozbořit velký kus světa. Ale křikem se nedá nic postavit. Jakmile je rozbořeno, je třeba stavět a to dovede málokterý křikloun i kdyby předtím desetkrát křičel pravdu a nic než pravdu.
I dneska se většina alternativních médií rozpadne nebo přidá na druhou stranu. Viď Jene Čulíku! Nestačí jen křičet, je třeba i stavět a to už není tak jednoduché. Ale poříád budou přicházet noví pankáči i nová média a nová alternativa. Ne proto, že by měli nějaký recept na pravdu, ale proto, že mluví i o tom, co oficiálně neexistuje a nebo nesmí existovat.
A já se hrdě hlásím k těm alternativním. Nejsem známka punku, ale chci aby se kydalo. Aby se hnůj opravdu vyvážel a nejen přikrýval mainstreamovou slámou.
- Log in to post comments
Komentáře
God save Jůrop, abych
zůstal stylový a aktuální zároveň..
Ne
Irové zpívají God save the Ireland hero a v Brusli se bude zpívat Jurop, Jurop íbr áles.
Bratře Vidláku,
hovoříš mi z duše..
k tomu není co dodat ;)
k tomu není co dodat ;)
Vidláku, nejsem si jist, zda…
Vidláku, nejsem si jist, zda Sex Pistols měli s budoucností větší pravdu než Pink Floyd, texty Waterse od Odvrácené strany jsou dost depresivní a nijakou skvělou budoucnost nepředpovídají...... oběsit se v tichu plném zoufalství, to je ten anglický zvyk....
Pravda, že hudební stránka je o něčem jiném, i když Mason stále tvrdí, že hrát moc neumí a o Watersovi to tvrdí všichni ostatní.
.. všechno pod sluncem je v souladu... jen to slunce je zastíněno měsícem......mimochodem, který z Vás je Pink?
Re: Josef Ká Spíš bych napsal
A kdo z vás je víc pank?
:-)
Naštěstí jsem tehdy nějaké vyznění textů zcela vypouštěl a zajímal se výhradně o tóny a rytmus v tomto pořadí.
Proto mne mí potomci považují za ubožáka patlajícího se v intonaci a rytmice. Kdo by se tím dnes zdržoval...
Jo dobrý :-) Dodnes si…
Jo dobrý :-)
Dodnes si pamatuji jak jsem slyšel poprvé The Wall v 80tým roce na intru, kazeťák píchlej do zlodějky. Textům jsme samozřejmě nerozuměli, ale zvláštní je, že pocit z té muziky jsem měl stejný jako když jsem se později k textům dostal.
Re: Josef Ká No, já těm textům rozumět
musel aspoň trochu, páč jsem měl angličtinářku neskutečnou krávu. Furt chtěla, aby všichni maturovali z angličtiny a cpala nám neuvěřitelná kvanta překladů. Děs a hrůza. Ještě teď se mi z ní potí záda.
A překlady do češtiny z poslechu byly její specialita.
Je pravda, že docela dost lidí jí to žralo. Přitáhla nějakou muziku a oni to překládali jak blbí, aby dostali jedničku "navíc". Ušlechtilé zájmy o motorky, hokej, pivo, baby a sem tam nějaké to zdravotní cigárko nula nic, to jsem musel ve třídě zachraňovat já.
No nevím jak tenkrát (v jaké…
No nevím jak tenkrát (v jaké roce), ale dnes bych ji hodnotil jako velmi fajn úču :-)
Myslím, že v 17 by takovou…
Myslím, že v 17 by takovou učitelku hodnotili až navýjimku vždy nasraně, ale ve 40-50, kruňa ta byla dobrá, proč se já blbec víc neučil :D
Re: Ass Ja, genau, mein Bruder,
v sedmnácti byla moje základní starost vyčíhnout si příchod soudruha ředitele a projet kolem něj na motorce po zadním kole. Pokud možno co nejtěsněji. A ještě u toho zatroubit a předtím vytůrovat motorku na maximální točky, aby bylo všude modro, páč dvoutakt je dvoutakt, já mazal speciálně pro něj 1:25 a soudruh byl nadšený brontosaurista. To byly moje opakované pomstičky za to, že mi dělal pakárnu kvůli dlouhým vlasům.
Pink Floyd
Zastal bych se taky těch Floydů. Dark Side Of The Moon je z r. 1973, kdy o nějakých Sex Pistols nebylo ani vidu či slechu, a žádná idylka to není, alebrž deprese a nihilismus: "Není žádná odvrácená strana Měsíce, temnota je ve skutečnosti všude". A u těch Sex Pistols zase ta agrese a naštvanost byla i součást jejich obchodní strategie.
Ještě kapánek rozbiju diskuzi otočkou Gerdovi
ze včerejška.
Zásoby benzínu Wehrmachtu zhola nic nevypovídají o schopnosti německého průmyslu jej dodávat. Prostě vojenské zásoby jsou vojenské zásoby, které znamenají pouze, jak dlouho vydrží armáda BEZ DALŠÍCH DODÁVEK, nikoli za jak dlouho se stane neschopnou boje.
V ČSLA bylo povinností držet třídenní zásobu chleba.
Opravdu se domníváte, že vojáci ČSLA by do týdne pošli hladem?
Já vím, jistěže ne, jedli by koláče, jak dobře radila jistá dáma hladovým Francouzům v roce 1789. Na ty kupodivu v ČSLA předpis nebyl, takže by byly v dostatečném množství.
A Wehrmacht by místo koláčů tankoval benzín vydestilovaný a vyhydrogenovaný z německého uhlí. Technologie byla zvládnutá, nebyl problém.
Ještě v r. 38 se začala stavět taková chemička na zabraném území, tuším v Záluží. A fičela hluboko do 50. let.
Ropa, resp. nafta byla nezbytná pro německou marínu, ale pozemní vojska jela na benál z uhlí.
Ta chemička fičí pořád
A zbylo tam ještě dodneška nějaké zařízení po Ádovi. Konkrétně nějaké rozvody VV napětí. Osobně jsme viděl, jak mechanik osahával vedení pod proudem izolované pouze jakýmsi papírem z doby. kdy byla fabrika založena.
Co bylo v ČSLA a Wehrmachtu
Ten chleba až za 3 dny ke konzumaci byl proto, že je to zdravější a taky levnější.
A benzin z uhlí se mi zdá být lepším řešením než žlutá pole kam vidím.
Psal NA ne ZA, tedy žádné …
Psal NA ne ZA, tedy žádné "levnější", ale pravdu máte, že se nevydával čerstvé, ale starší, protože nědělal problém v žaludku a střevech ;)
Já vím, jistěže ne, jedli by…
Já vím, jistěže ne, jedli by koláče, jak dobře radila jistá dáma hladovým Francouzům v roce 1789.
-
Tohle je historicka veta na urovni pokriku prazske kavarny. Tehdejsi parizska kavarna to prekroutila, protoze dcera nasi Marie-Terezie, Marie-Antoineta, toho casu francouzska kralovna, touhle vetou prikazovala sluzebnictvu, co maji dati nespokojene chudine u vrat palace.
Nase armada mela chleba na 3 dny, aby prestala prvni utok, nez se zorganizuje vojenske zasobovani.
Dneska se chudine u miliardarskejch palacu nedava nic a armada by ubranila 50 km nasi hranice.
Nemecka technologie na synteticky benzin byla zvladnuta, ovsem americany, kteri ji Nemecku predali, aby nemci meli na utok na Rusko.
Trochu omyl v znalostech,…
Trochu omyl v znalostech, pravda je taková, že patent na to dostal už němec před válkou (žádnej amík, navíc jinou metodu krátce po první taky vynalezl nemcour...) a průmyslově to zvládl IG Farben myslim 26?
Takze Amicí v tomto nepředali německu ani čárku, což neznamená, že nepomohlo IBM a další v něčem jiném...
Ano, to je oficialni verze.
Ano, to je oficialni verze.
Targusovi
Targusi,
kapacity výroby benzínu z uhlí v Německu v září 1938 stály za starou bačkoru. Když je to tak prosté, proč jen ten Áda nepostavil za celou válku dost chemiček a pořád mu chyběl benzín?
Počítá se jen to, co měl v září 1938 k dispozici a zbytek jsou Moušlovy sny.
Re: Gerd Samozřejmě, proto
Hitler stavěl dálnice, aby po nich mohli jezdit koňským spřežením.
Ano, Wehmacht měl problém s naftou. A benzín byl na příděl. Ono totiž bylo na příděl všecko. A určitě to nebylo tím, že se jelo na válečnou notu, kdepak.
Ovšem proč by měl vadit nedostatek benzínu, když podle vašich čísel chtěli Němci dojet do Prahy koňmo, to mi hlava nebere.
Jen na okraj. Benzin byl na…
Jen na okraj. Benzin byl na pridel i v USA a ti meli vlastni tezbu.
Motorizace
Motorizace Wehrmachtu byla v září 1938 pouhých 10%. To i čs. armáda na tom byla lépe s motorizací cca. 40%. Hitler stavěl dálnice jako sociální program pro nezaměstnané a pro budoucí přesuny armády.
Také ve Vašich úvahách o Německu pomíjíte finanční stránku, protože v září 1938 Hitlerovo zbrojení a sociální programy přivedly německou ekonomiku blízko k bankrotu. Situaci vylepšil záborem Rakouska, ale pořád se pohyboval na hraně bankrotu. Pak získal 14 a něco tun zlata z Anglie po záboru Sudet (Anglie vyplatila bez problémů), další po záboru ČSR, a tak dál.
Představa, že staví najednou v mírové ekonomice tak obrovské kapacity pro výrobu benzínu z uhlí je nereálná. Neměl na to prachy, čas, ani dost zdrojů. Vemte v úvahu, že Němci opravdu měli málo benzínu i jiného válečného materiálu a válčit mohli jen 2-3 týdny. Německé tanky by se zastavily v pohraničí kvůli nedostatku paliva. Při překonávání kopců by tanky Pzkw I (dojezd v terénu 90 km) nebo II (dojezd v terénu 120 km) měly dvojnásobnou spotřebu paliva. Silniční přechody v průsmycích byly zastřílené dělostřelectvem, tanky by je nemohly použít k průlomu a s pancířem 14,5 mm je dostalo jakékoli dělo nad 20 mm. Neargumentujte Ardenami 1940, to byla jiná situace, kdy Ardeny bránily nejslabší jednotky a i tak Němcům docházelo palivo při rychlém postupu.
Německé letectvo bylo tehdy kvalitativně lepší než čs., ale zase ne o tolik než čs., a tak čs. letectvo dávno rozmístěné na polních letištích mělo šanci na úspěch. V polské kampani Němci přišli o 25% letadel.
Chybou je, že uvažujete jako Němci a věříte na zázračnou zbraň, která rozhodne válku. Ve skutečnosti každá zbraň má své výhody a nevýhody a teprve v kombinaci několika druhů vojsk a jejich součinnosti využijete výhod jednotlivých zbraní, kdy jejich nedostatky eliminujete jinou zbraní. Tak i pevnosti jako uzly statické obrany byly bez podpory jiných druhů vojsk odsouzeny k zániku, ale v kombinaci s mobilními jednotkami se staly silnou zbraní. Čs. opevnění biji prošlo, a to v dubnu 1945 na Ostravsku proti Rudé armádě a zdrželo ji o 2 týdny. Ten fakt nelze popřít a dá se odhadnout, že podobný čas by získalo i v říjnu 1938. Pak by nastal manévrový boj, a pokud by čs. jednotky dokázaly odolávat 1-2 týdny (a to 1,2 mil. vojáků proti 1,6 mil. Němců mohlo) v manévrovém boji, kterému se čs. legionáři naučili na Sibiři, Němcům by došly zásoby. Násobné útoky Luftwaffe proti opevněným bunkrům by bunkry sice vyřadily z obrany, ale taky by Luftwaffe spotřebovala cenné palivo.
A co se týká flaku 88 proti pevnostem. Dejme tomu, že to 7,407 tunové dělo Němci nakonec dovlečou na pozici a začnou připravovat a namíří na pevnost. To by se podařilo u jedné pevnosti, ale už u sousední pevnosti ne, protože by její vojáci pevnost opustili dříve, než by Němci flak zaměřili. Pořád si čs armádu představujete jako slepice na hřadu, které jen čekají, až se Němci dostanou do zničující pozice.
Co se týká dojezdu do Prahy koňmo. Nikde jsem nepsal, že by Němci měli jen koně a chtěli dojet do Prahy koňmo, to je z Vaší strany manipulativní tvrzení. Armáda Wehrmachtu byla motorizovaná z 10% (první sled), zbytek měl koně a logistika byla závislá na železnici.
Třetí týden válečné kampaně by byl rozhodující a rozhodl by o výsledku. Čs. armáda měla na své straně ještě jednu výhodu, o které se nemluví, a tou byly technické poruchy na straně Němců. Byly, a nemalé.
Počasí 1938
Počasí bylo v říjnu 1938 deštivé, vál silný vítr. Asi víte o operaci Unternehmen Freudenthal (Bruntál), 1. října 1938, která skončila pro Němce katastrofou? Tohle opravdu nebyl Eben Emael.
I kdyz s celkovym nazorem…
I kdyz s celkovym nazorem souhlasim, tak se punk neobjevil v uspesne dobe. Sex pistols zacali v roce 1975 a the Clash v roce 1976. Jenze v roce 1973 byla obrovska ropna krize.
Zadruhe anglicka nizsi trida nezila v nezrizenem blahobytu, ale v relativni v chudobe a jeste videli, jak jim tam prijizdej barevny a oni se musej stehovat. V Anglii byl v te dobe zapadni socialismus, odbory anglii mavaly jak chtely a do Anglie se jezdilo za levnymi nakupy, protoze libra byla neuveritelne nizko. To co je Anglie dnes, ekonomicky vykonny stat z ni udelala az Thatcherova.
Punk nebyl znamkou blahobytu ale touhy se porvat a predchozi experimentovani s drogama nebylo znamkou blahobytu, ale utekem z neprijemne reality. - I densni slunickari utikaji od reality do sveho multikulti romantismu, protoze nejsou schopni ji resit.
Dnesni punkeri jezdi na vladni koncerty v Nemecku jakozto ultra-system, pomahat spolu s s neomarxistickymi komandy z antify, neomarxisty od zelenych a policajti rozbijet manifestace Pegidy, kde beznadejni vychodni nemci protestuji proti tomu, ze je imigranti vrazdi a tyranizuji za netecneho az nepratelskeho dohledu uradu.
Punk udelal od te doby velky oblouk a kdo se v sedmdesatkach a osmdesatkach neufetoval a nezasebevrazdil je dneska system, proti kteremu kdysi protestoval.
Punkeri jezdej pomahat vladam utlacovat vlastni lidi, Clash je hudba z reklam, pomateny Bono mava na koncerte vlajkou EU, Waters co videl nejaky vychodisko v umelcich se soudil se zbytkem skupiny o jmeno a dokonce si natocil svoji verzi Zdi. ABBA zase propujcila svy pisnicky k neomarxistickemu dilku Mamma Mia propagujici neuplne rodiny a kurvizaci zen.
Dnes je rebelie o chozeni do prace, kde se neco uzitecneho dela, neukajeni vsech zvrhlosti, co vas napadnou, nelhani za penize a nekurveni se na verejnosti a o tom mit stabilni rodinu a deti s zenskou, ktera je ze stejnyho kontinentu a stejny viry/neviry.
To jsme to dopracovali.
(PS: Jestli Waters neumi moc hrat je celkem jedno, umi hrat alespon priblizne a mel co rict a mel koule na to to rict ve vsi uprimnosti a to se ceni, protoze to je vzacny. S Nohavicou je to to same a kdyz ho papalasi stokrat poplivaji, na nej nemaj.)
Co myslíte pojmem …
Co myslíte pojmem "neomarxismus" ? Protože to co se tím dnes označuje nemá s marxismem vůbec nic společného a je to naprosto zavádějící a má to (používání toho pojmu) diskreditovat Marxovo dílo, což je jediné, čeho se kapitál bojí, aby nebyla odhalována jeho podstata - aby o tom vůbec nevznikla diskuse.
PS: to o Watersovi píšou v knihách o PF, že numí hrát, zpívat, nemá hudební sluch a skládá příšerné texty a tak si říkám, kdyby, kluk jeden, něco z toho alespoň trochu uměl, kam to mohl dotáhnout. Nohavica je už jen karikatura sebe sama, dle mého názoru. Pokud jste ovšem z Dolní Lomné, tak to odvolávám, páč nechci dostat přes hubu.
Nejsem z Dolni Lomne, krome…
Nejsem z Dolni Lomne, krome Hutky nikomu nic neudelam a tomu to udelam i za vsechny ostatni. Jednou, az nebudu mit co na praci.
Co se tyce Waterse, hudba je komunikace jako kazda jina a je limitovana tim, co zna ten kdo mluvi a ten kdo posloucha. Sportovci si taky nemaji s matematikama o cem moc povidat a kluci maji radsi akcni filmy a holky romanticky. Zed zahovorila ke spouste lidi jednim ci druhym zpusobem a jestli si nekdo mysli, ze to bylo spatne napsane, tak nebylo protoze by to nemelo uspech. At se ucej oni od nej a nechtej poucovat lepsi.
Je to jako se slecnama, pokud si nekdo mysli, ze je svadi tak jak se ma a ony mu neroztahuji nohy, tak je spravne nesvadi. Je to jako genialni film, kterej vsechny nudi, je hloupej a ne genialni.
Neomarxismus neni marxismus, ale vychazi z nej, je to jeho poddruh, drive se jmenoval trockismus. Velkokapital se marxismu neboji, dokonce ho podporoval.
Tak proč podporoval onen…
Tak proč podporoval onen kapital ten trokismus a bolševismus co ho smetl nemel rad... Problem je, ze zde jsou lidi co to jeste museli cist, tak vi...
To je prece jednoduchy…
To je prece jednoduchy. Kapitalisti se poziraj mezi sebou tak ten nejvetsi kapital se spoji s marxistama a pomoci neho okrade ten mensi.
Okradat chudsi kapilisty co maj hodne penez (ale min nez vy) je lepsi, nez okradat chudaky, co uz nemaj nic.
No vy jste Kapitál evidentně…
No vy jste Kapitál evidentně nečetl :-)
Ne, ja jsem vyrostl v…
Ne, ja jsem vyrostl v realnem socialismu tak jsem videl marxovy teorie fungovat v praxi a kapital jsem uz tedy cist nemusel.
Kdo rekl kriteriem teorie je praxe? - Soudruh Lenin.
Nectete ten prilis romanticky Kapital, ctete tu osklivou historii.
Zvlast tu kterou chce mainstream zakryt.
Vidíte a v Kapitálu žádné…
Vidíte a v Kapitálu žádné teorie nejsou, pouze se tam rozebírají výrobní vztahy, oběhy zboží, peněz a kapitálu v konci 19 století. Je to spíš podobné knize o fyzice, kolik je tam vzorečků a definic.
Neomarxismus
Už mě nebaví neustále někomu, kdo si sám neumí vygooglit pojmy, vysvětlovat, co je neomarxismus. To, co Marx napsal, není jen ,,Kapitál."
Zjistěte si, co je Franfurtská škola a podobně a nekvákejte tady nesmysly o diskreditaci Marxova díla. Liberální socialisté vycházejí právě a hlavně z Marxe. Nebo snad Juncker ten pomník, či jak to nazvat, vysvětil z pomatenosti ???????
Punk
Panku jsem se docela dost (hlavně na VŠ takže kolem 20-ti let) naposlouchal :-). Po letech z něj mám jeden intenzivní dojem:
Punk k sobě přitahuje lidi, kteří jsou přesvědčeni, že je skvělý bejt někym jinym než kým sami jsou.
Jinak o Sex Pistols je myslím dobrý dokument "Sex pistols děs a běs" při jehož shlížení jsem dospěl k uvedenému intenzivnímu dojmu :-).
https://www.csfd.cz/film/38129-sex-pistols-des-a-bes/prehled
Z české kotliny je dobrý i fiktivní dokument "Visací zámek 1982 - 2007", má taky "zrazenej" konec:
https://www.csfd.cz/film/194847-visaci-zamek-1982-2007/prehled
Když pro mě Visáči začali…
Když pro mě Visáči začali být od určitýho okamžiku směšní. Prostě dospělí fotři co si furt hrajou na dvacetiletý naštvance. Faktem je, že já v určitou chvíli přehodil od punku trochu výhybku do plzeňské Znouzectnosti, která to dělala a dělá prostě trochu jinak - po svém a myslím i chytřeji. A netváří se, že se za ty roky fakt nenaučili alespoň trochu hrát ;)
Já každopádně mám z punku odnepaměti dojem tento:
Je podivné bojovat proti uniformitě... ...vlastní uniformitou. A tak jsem ignoroval všechna ta číra etc. Po letech, když jsem zabavil při hodině BRAVO a v něm nalezl reklamu na "punkáčský hadry" jsem pochopil, že Punk je mrtvej. Pak generace lokálních adolescentních punkáčů přešla, nahradila ji generace lokálních skinheadů a latentních neonácků, aby ji nahradila generace beznázoráků, z níž občas vystrčí hlavu nějací ti skejťáci nebo yutubeři, ale to už jsou fakt spíš jednotlivosti.
Mně Visáči začali po nějaký…
Mně Visáči začali po nějaký né moc dlouhý době připadat spíš nechutní. Ale ten fiktivní dokument se mi před nějakými těmi asi 15-ti lety líbil a myslím, že bych ho dokoukal i dnes :-).
Znouzectnost byla super, občas si i dnes ještě pobroukávám nějaké jejich melodie a mají hodně široký záběr melodií :-). Takový správně syrový byly i první dvě alba Zvlášňý školy, i když málokdo by to označil za punk :-).
K té uniformitě:
Já mám dojem, že punk právě žádnou vlastní uniformitu nemá. Pankáčovi se zalíbí něco od někoho jinýho a prazvláštním způsobem si to naroubuje na sebe a připadá mu, že tím se stal fajnovějším než jakým skutečně je a že tou prapodivně převzatou cizí uniformitou je víc sám sebou.
Kalousek jako Pavel Liška
Zřejmě asi vždy bude existovat pravda elit a alternativní pravda. Např. Poslouchám teď Sněmovnu a Kalousek, co má dle našich novinářských aktivistů vždy pravdu, prohlásil, že důvodem delšího věku Španělů a Portugalců je to, že nebyli jako Češi mučeni čtyřicet let komunisty.
No soudruh Kalousek je…
No soudruh Kalousek je generator nahodnych vet bez obsahu. To mu umoznuje plesknout jakoukoliv blbost.
Ale skutecnny silenec je nejaky piratsky poslanej Michalek (ten mladsi, s brejlickama a bez pornoherecky). Jeho poslouchat vykladat o tom jak hodny Bakala dela vsechno mozne pro demokracii, pravdu a ja nevim co bylo pro me jako zjeveni.
Zjeveni v nabozenskem smyslu, protoze me do te doby ani nenapadlo, ze by nekdo mohl takove totalni picoviny rict. Co ze by ho mohly jen napadnout.
Doslovný přepis: "...ano,…
Doslovný přepis: "...ano, máte pravdu, že Portugalci a Španělé se dožívají delšího průměrného věku než my, ale to zejména proto, že 40 let zpátky je nemasakrovali komunisté v koncentračních táborech."
Kdo krafá blbostě, nemusí být vždy blb!
Vždycky mě rozesmutní, když někdo křivdí třeba takovému Kalouskovi !
Kdybych řekl o Kalouskovi, že ho mám rád jako osinu v prdeli, urážel bych jak tu osinu, tak svou prdel.
NICMÉNĚ (!!!) z hlediska profesionality považuji Kalouska za jednoho ze tří skutečně schopných českých politiků...(tedy, sorajkao, omlouvám se v 66,66% za adjektivum "českých").
K této trojici profesionálů patří nebo patřili Lux, Kalousek a Zeman.
(Mohl bych se hádat o několik málo dalších,třeba o Klausovi, naopak souhlasit, že se na Kalouskovi vposledku podepsala nezvládnutá konzumace etanolu, kterou Zeman navzdory novým pověstem českým buď omezil, nebo má mimořádně alkoholuvzdorný mozek a játra, pánbu mu obé požehnej !
Zeman mě ovšem občas dovádí k temným chmurám svým předpokladem že co sviňák novinář - to blbec.
Tím se bohužel neliší od většiny z nás - příslušníků plebsu.
Nicméně dejte na mně - dělal jsem ze sebe vola cca šedesát let (v posledním desetiletí už mi to jde naneštěstí samo) a ujišťuji vás, že zdaleka ne každý, kdo krafá blbostě je nutně větší prosťáček než vy..
I Zeman na tento předpoklad pravidelně doplácí.
Asfaltový holube, těmi 33,34…
Asfaltový holube, těmi 33,34% máte v klávesnici toho, jež i přes své pedopotíže zdolává Horu bez kyslíku jen s lehkou pokrývkou hlavy?
Ještě Áda + mentality :-)
Tak tedy ještě k 2.sv.v. + nějaké ty teze o mentalitě :-).
Nejdřív k tý válce a "co by kdyby". Přečetl jsem si krom již napsaného na Kydech a Kose dneska ještě dva články a tak si tvrdím vyvodit jak by to podle mě dopadlo, kdyby se Čechoslováci bránili.
http://a2larm.cz/2018/10/jak-cechoslovaci-po-mnichovu-zradili-sami-sebe
postačující citace: "Otázka, jestli jsme se tehdy bez prakticky spojenců – po Mnichovu na straně ČSR stály symbolicky jen státy Malé dohody, tedy Jugoslávie a Rumunsko – mohli ubránit, se omílá už osmdesát let. Přestože už na ni jasně zamítavě odpověděl Jan Tesař ve své slavné eseji Mnichovský komplex. Vyhlídky na obranu ČSR, jehož vojsku nebýt krátké hranice s Rumunskem hrozilo sevření v kotli ještě před vypuknutím války, byly pochmurné. Plán obrany počítal se zadržením nepřítele na hranicích a ústupem přes Moravu na Slovensko. Odtud měl být veden protiútok, až na Německo ze západu přes Rýn zaútočí spojenci. Naneštěstí však Francouzi Porýní nacistům vydali, ještě než stavba československého opevnění začala. Připravena nebyla ani jiná, pro manévr nezbytná infrastruktura."
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/O-cem-se-moc-nemluvi…
no zkrátka cz ármy byla i v tý době klasicky na píču a nejinak
Takže mi vychází dvě varianty kdyby se Čechoslováci bránili.
Áda tedy zavelel k útoku a:
Varianta 1) na cs/sk se spojenci vysrali a tak se vede válka sami za sebe. Na cz hranicích s dojčlandií by to byly strašný jatka, o tom žádná. Buď by to dojčáci rozmátili všecko anebo by možná došlo i na nějaký ten zoufalý ústup hned zpočátku třeba ještě části moraváků na Slovensko. Pokud by se přidali rumuni (stihl by to možná nějakej jejich první předsled), bylo by to jedno, páč by se s nima nikdo z cs/sk nedomluvil natož aby nějak efektivně spolupracovali; a jugoši než by dorazili by taky bylo jedno (potenciální výkonnost těch rumunů či jugošů ani nemá cenu zmiňovat). Ať s nima nebo bez nich by to v český vagíně (ehm kotlině) nebylo jak při menzesu, ale při tepenném krvácení. Totální jatka, z národa přeživších znatelně málo a navíc většina těch schopných odhodlaných opět mrtvých, zase by zbyly především krysy, zbabělci, podrazáci, kolaboranti apod., klasika.
Varianta 2) angláni a frantíci by nezradili a začli bojovat, stejně tak by se přidali do boje pšonci. Vzhledem k tomu co předvedli v reálu frantíci a pšonci když je skopčáci napadli, tak by jejich útočný houfy dostaly na prdel možná ještě víc, u anglánů by tomu nebylo jinak. Na cz hranicích s dojčlandií by to byly strašný jatka. Rumuni, maďaři, jugoši atd. se během tý druhý světový nijak bojovně myslím nevyznamenali, takže Hitloš by po tom útočnym debaklu spojenců možná obsadil Evropu ještě snadněji. Na Rusko by pak možná ani neútočil a amíci by ho vesele nechali a kupčili by s Germánií.
No a k tý spojenecký mentalitě. Nejprve takový malý úvod do zápaďáckého "myšlení při krizi".
Kdysi jsem dva roky dělal u jednoho týpka, vláseček kytárek hipíček co za komančů zdrhl před vojnou a 20 let žil v americe. Vydělal si tam dost miliónů a hodně se tam i poprcal a pofetoval se všelijakejma hipíkama. Tady v Čechách před nějakou tou dobou koupil velkej barák a 2ha pozemek a že to přebuduje na jakýsi centrum pro různý "duchovní" semináře, workšopy apod. Docela mu to už asi 13 let jede takže asi úspěšnej podnikatelskej projekt. Když jsem mu tam řemesloval tak tam první seminář měla jedna medycinmanka původem z Jižní Ameriky co "učila" nějaký ty domorodý metody. Samozřejmě jak se tam sjížděli všelijaký ty hipísácký netáhla, tak to každej z nich hned chtěl učit a vydělávat na tom. Ona tenkrát varovala, že to jsou posvátný metody a že když takhle někdo v kmeni ze sebe chtěl dělat medycinmana aniž by měl povolení od Velkého Ducha [indiánské jméno jednoho jediného Pánaboha, v arabštině Aláha :-)], tak že to třeba odsral a vyhořelo mu týpí.
No co se neudálo, týpek vrchní zastydlej hipík si po nějaký době udělal nějakou svojí akci a že tam jako tak "povede" něco z toho učení. Postavil i týpí a vevnitř rozdělal oheň. Už tam bylo několik lidí a ten chuj v tom týpí ten oheň ale rozdělal z asi metrový hromady již sušejších větví. Já byl tehdá dobrovolnej hasič a říkal jsem mu, že ty větve budou chvíli čoudit a pak to blafne jako kráva a shoří i to týpí. On že tomu nerozumim apod. a že se jenom bojim. Pěkný hovno, ty větve zpočátku moc nechtěli hořet a tak tomu ještě naložil. Jenže za pár minut to dopadlo přesně jak jsem říkal, rozhořelo se to jak sviňa a já začal jako jedinej lítat s kýblema pro vodu k potoku a měl jsem co dělat, abych to uhasil. Malej ohníček nakonec zůstal a hipík se tvářil všelijak úsměvně a v pohodě.
Když bylo po akci, tak mi říkal že mi děkuje, že jak to blaflo tak byl v prdeli a vůbec nevěděl co má dělat, ale že z ameriky je naučenej nedat na sobě ani v sebevětšim průseru nic znát a stále se tvářit úsměvně a že je všechno v totální pohodě, a ještě předstírat že to má pod kontrolou a hasící hasič to zbytečně přehání.
Takže já si myslim, že angláni to s Hitlerem hráli tak, aby se vyšťavili dojčáci s rusem navzájem a anglán pak nastolil svůj dominantní vliv v Evropě. No a frantíkům bylo podle mě hned jasný, že by proti němčourům byli naprosto v prdeli (což se později jasně ukázalo). Nicméně nedali najevo nic ze svých strachů ani toho jak byli v prdeli a jak již píše Vidlák, vše nádherné, vše je fajn, všechno jsou jen planý strachy, my jsme velcí borci, ba co velcí, největší borci ...
To jsem zvědavej, jak dlouho to těm sluníčkářům ještě vydrží :-). Já nic hasit nebudu i kdybych na to zdravotně měl :-).
P.S. Jednou se mi i zdálo ve snu proč byl Hitler tak iracionální. On to nechtěl vyhrát, jeho "taktika" byla přivést své "nesouhlasiče" k totální zuřivosti, aby vyloženě rupli svým vlastním vztekem. No, nasral lidí spoustu, ale vztekem nerupl nikdo :-). To jen taková malá abstrakce na závěr, tu nikdo v potaz brát nebude, asi moc mimo :-).
Ve spoustě věcí z válečné…
Ve spoustě věcí z válečné historie, se domnívám, pravdu nemáte. Např. Poláci nebojovali až tak špatně. Jejich doktrína byla založena na tom, že musí vydržet 2 týdny a pak zahájí Francie a GB velkou ofenzívu na západě. Místo toho se jim dostala velká ofenzíva na východě. Avšak Němcům Poláci zničili (ale některé pak byly opraveny) 674 tanků z toho byl vysoký počet typů 3 a 4. 319 OT, 6046 nákladních aut a 5538 motocyklů. Dále 564 letadel z toho 285 nevratně. Polská armáda nebyla zcela zničena a její členové pak bojovali v RAF, u Monte Casina a jinde poměrně úspěšně. Co se týká Francie, tak výzbroj nebyla špatná, například v tancích byla podstatně lepší, ale tragické bylo nejvyšší velení jak Francie tak GB - která mimochodem do bojů téměř nezasáhla. Němci všech chyb spojenců s notnou dávkou štěstí, které přeje připraveným, však mistrně využili.
V SSSR se naopak ukázalo, že německé velení není tak výborné jak se kasalo. Neuvědomilo si ani tak základní věci jako je roční období, vzdálenosti a velikost území, přestože to bylo obecné známé a zřejmě se to učili i děti v zeměpise.
Já jsem na zeměpis zřejmě …
Já jsem na zeměpis zřejmě "blbej od přírody" a na civilizovanou verzi dějepisu bejt chytrej zřejmě zarputile odmítám :-). Kdyby se tedy Čechoslováci srdnatě bránili a začali se srdnatě bránit i Poláci, tak by byla velká jatka jistě i na polské hranici. Ale myslím si, že Poláci by se začali stahovat, neb mají větší území. To Čechoslováci by si to kroutili v tom lepším případě už kdesi v Pánu.
Mě události ve světě ani moc neberou, kor když se omílaj po několika desetiletích a je v tom akorát čím dál větší bordel a dohady a další teze. Ale někdy se s některými nějak popasuji :-).
Pro mě by bylo zajímavější se třeba zaměřit na tu mentalitu a proč se Němci vlastně nechali jako národ tak válečně zfanatizovat, ale v tom se budu obracet na Pánaboha, neb v učebnicích apod. lze z "pravdy o nitru člověka a co se skutečně děje v nitru člověka" najít v tom lepším případě upřímné domněnky a v tom většinovém zavádějící lži :-).
Máte pravdu v tom, že ta…
Máte pravdu v tom, že ta jejich absolutní ztráta humanity, je snad největší.. co?... záhada, podivnost. Nevím. Nicméně každý na takovou zhovadilost dříve či později dojede.