Na začátku První světové války si všichni bez výjimky představovali, že válka bude krátká. Prostě to přišlo, mobilizovalo se, armády se daly na pochod, o vítězství se nepochybovalo, za chvíli prý bude po všem, mrtvé opláčeme a vše se vrátí do původních kolejí. Generálové, politici, štáby, intelektuálové, elity i prostí lidé byli přesvědčeni o brzkém konci. Mýlili se.
Obdobný pocit mám i z dnešní koroňácké epidemie. Stalo se to, všude přijali opatření, nebo je brzy pod tlakem hromadících se mrtvol napříč stavy i rody přijmou. Proběhne nějaká ta karanténa, lidi zůstanou doma... a pak se přece všechno vrátí do původních kolejí, případně bude epidemie využito na předpokládané cíle, ať už je to zelená politika, antimigrační politika, rozpad EU, přehodnocení zahraničních vztahů, bourání Koněvovy sochy a podobně. Každopádně za chvíli bude přece po všem a Prymula si přece nemůže dovolit házet do placu nějaké hlášky o tom, že hranice zůstanou zavřené dva roky.
Petr Kubáč se na svém blogu oprávněně ptal, jestli má vláda nějakou exit strategy, tedy jestli vláda tuší, co dál. Řekl bych, že netuší a v této chvíli to netuší nikdo, dokonce ani politbyro v Číně ještě nic neví. On ten Koroňák je prostě problém jaký tu ještě nebyl. Vymyslet nějakou funkční strategii proti něčemu o čem skoro nic nevíme... vlastně si současnými opatřeními jenom kupujeme čas.
V podstatě se nabízejí tři varianty:
První bych pojmenoval ala Čína - prostě tu breberku porazit silou tak nějak povojensku. Všechny zadrátovat doma, uzavřít oblasti, izolovat ložiska, léčit, testovat, pálit mrtvoly, dokud virus nevyhasne nedostatkem lidí k nakažení.
O druhou se pokoušel blahé paměti Boris Johnson a s ním další evropští politici. Udělat tu stádní imunitu. S breberkou nebojovat, jen zmírňovat následky. Jenže se brzy ukázalo, že to pozabíjí nejen obyčejné důchodce v LDNkách a domovech pro seniory, ale i důchodce v královkém paláci, sněmovně Lordů i v drahých vilách na Azurovém pobřeží. Poměrně rychle si to rozmysleli...
Třetí strategie je ta, kterou máme my a vlastně všichni ostatní. Lišíme se jen dobou po kterou se váhalo. Tak nějak tu epidemii řízeně držet v určitých mezích, nepřehltit pokud možno zdravotní systém, udělat maximum snesitelných opatření a pak se dívat, jak se z exponenciálních přírůstků stanou lineární. Až na pár výjimek realita dohnala všechny země k tomuto postupu.
Problém je v tom, že ke krátké válce vede jen ta stádní imunita, která ale jako vedlejší produkt zcela rozvrátí a zničí společnost. Nejde jen o důchodce v domovech po kterých vlastně neštěkne pes, ale ono je tu dost důchodců i v řídících funkcích. V politice je všem kolem šedesátky a všichni by si chtěli ještě užít nakradené peníze a ne přijít o kejhák. Epidemie může odeznít, ale může pokračovat válka v ulicích jinými prostředky.
Čína svojí strategií virus porazila. Měla na to prostředky, které zřejmě nikdo jiný nemá. Od direktivních praktik řízení, přes skromné a disciplinované obyvatelstvo a obrovské zdroje. Ale teď musí být ve střehu, odkud to znovu přijde. Musí se zapouzdřit, opatření se uvolňují pozvolna, ba vůbec. Je nutné mít přehled o všech z ciziny, je třeba je prověřovat a kdykoliv může přijít další nutná mobilizace sil pro izolování nového ložiska zase někde jinde. Cestování? Neexistuje.
My v Evropě si naší řízenou epidemií kupujeme čas. Aby se nenaplnily kapacity ventilátorů, aby se vyrobily nové, aby zdravotníci stíhali ošetřovat pacienty... Lišíme se jen v tom, kdy ta opatření přišla a kolik lidí umřelo dřív než se povedlo dostat epidemii pod kontrolu. A pak? Testování, karantény, občasná plošná opatření, trvalý přehled. Cestování? Neexistuje.
Vidlácky se ptám... je vlastně nějaký rozdíl mezi strategií ala Čína a Evropa? Tedy pro obyčejného proletáříčka. Z hlediska světovlády je čínská strategie jednoznačně progresívnější. Ale pro obyčejného dělníka v tom vlastně není rozdíl. Všechno je drahé, protože se musí pečovat o jeho veřejné zdraví pomocí šmírování, teploměrů, kamer, týmů zdravotníků a dostatku plicních ventilátorů a pořád bude někde nějaká země, která nedělala nic, je rozvrácená a slouží jako odstrašující příklad.
A pořád visí ve vzduchu to základní nebezpečí, že breberku někdo odkudsi doveze a bude trvat dlouho než si toho někdo všimne a zase budeme v karanténě, zase se nebude vyrábět, zase bude bída, drahota a hlad.
V této chvíli nevěřím, že má někdo jasno, co s tím dál. Jestli lze z Koroňáku udělat chřipečku pomocí postupného získání imunity, nebo se prostě bude čekat na vakcínu a do té doby budeme mít válečné časy a budeme se muset spokojit jen se základními potřebami, které někdy ani nebudou?
Budeme žít ve světě, kdy někdy po šedesátce dostane člověk koroňáka a ten ho odpraví? Nebo to bude svět, kdy se bude sedět doma a chodit do práce a nic k tomu? Kdy se setřou rozdíly mezi demokracií či diktaturou, protože kromě pár vyvolených nebude stejně nikdo nic smět ať už žije v Čině, Rusku nebo USA?
Když teď sedíme doma ve stavu nouze a nikam nesmíme, jak se tato demokratická situace liší od té totalitní Čínské? Ptám se, jakou další výhodu má naše demokracie? Bude o všechny nějak postaráno? Bude to tu alespoň takové, aby lidi neměli hlad a měli střechu nad hlavou? Nebo bude chudák nezaměstnaný občan vzhlížet k Říši středu, protože tam se má proletář také bídně, ale alespoň má kus žvance a kde spát?
Já bych tomu Prymulovi ty dva roky zavřených hranic věřil. A uvedený termín dal jen proto, že je dostatečně dlouhý a na delší si netroufl ani on sám.
- Log in to post comments
Komentáře
Program na léto
Zdá se, že optimistické scénáře nevycházejí - léky nejsou, vacína rovněž ne, oteplení nepomůže, Prymula otáčí. Sice je u nás epidemie díky přijatým opatřením již na ústupu, ale to je jen signálem, že neplníme plán nakažených a tak infekci otevřeme stavidla a pořádně to rozjedem po skluzavce do Španělska a do Itálie. 15. května vyrazí děti do školy. Do 30 června jich nejmíň polovna přinese tu infekci domů, takže polovina rodin bude trávit léto doma tak, že jejich domáctnostmi bude obcházet covid19, tedy čtyřicítky víc jak týden u toho zrovna nejakutnějšího, ti už nebo ještě zdravější se budou snažit zabezpečit chod domácnosti, co týden či dva ulehne někdo další. Protože bude rodina tolik týdnů v karanténě = (2 x počet členů domácnosti), nebude možno chodit nakupovat, rozvozové eshopy nebudou stíhat, takže si přes léto užijeme pěkných blafů z konzerv a možná i hladu docela dost. Izolovat se nebude možné, protože to byste museli vlastní děti nechat doma nemocné a odjet třeba na chalupu, to je přece blbost. Už z generace rodičů bude každý druhý rizikový (není zdravý člověk, jen špatně vyšetřený pacient), tudíž ohrožený a můžer si pobýt měsíc v nemocnici, pokud na něj zbyde místo. No a kdo bydlí v domku i s prarodiči, tak může je teoreticky zavřít v jejich pokoji a strkat jim placky pode dveřma, ale kdo to takhle nedá, tak pro ně to bude zřejmě léto poslední. A na konci srpna, až dojíme pohřební hostiny, můžeme vyrazit po létě odpočinutí do práce a děti znovu do škol. No a to nastane ta podzimní vlna, kdy se nakaží ta druhá polovina dětí, která to nestihla do června a druhá polovina rodin bude prožívat to domácí kolečko covid19 od října až do konce listopadu. Tak nakonec Prymula přeci jenom pravdu když tvrdí, že "Vánoce už by mohly být normální". Ovšem jestli je tento výsledek na Bílého lva, čekla jsem, že to má vymyšlené na víc tahů dopředu.
No a jestli prijdou nejaky…
No a jestli prijdou nejaky priprchlici, tak budou moct bytlet v pokojicku po prarodicich.
Prymula zklamal,
Babiš zklamal, Zeman mlčí , co teď?
Zklamal
Což o to, od Babiše se Zemanem jsem nic nečekal. Ale zklamal i Prymula, to je odborník a měl jsem zato, že ví, co dělá.
Zklamal
Abych to dovysvětlil. Zklamal tím, že prostě vymyslel nerealizovatelnou blbost. Otevřít školy a dodržovat jeho zásady by znamenalo, že se v podstatě rodiče musí izolovat od vlastních dětí. V tom spočívá ta blbost. Není možné promořit děti, ale nepromořit ostatní členy domácností, kde ty děti bydlí.
Je to úplně jinak,
možná jste přehlédl Kadlasi :
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zdeseny-Hamacek-se-postav…
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prymulova-bomba-Pustit-li…
Kdo říká, že Ježibabiš…
Kdo říká, že Ježibabiš zklamal? Ježibabiš nezklamal, v porovnání si celá vládní sestava nevedla zle.
Zeman nemlčí, chce vyznamenat Prymulu, což oznámeno v této chvíli znamená, že má jeho plnou důvěru a podporu. Teno jeho postoj sdílím, připadá mi i za daného výhledu na dokončení vývoje účinných vakcín a léků logická jeho úvaha na postupné řízené promoření obyvatelstva.
Prymula to vzdal !
I s Babišem ! Někdo zvenčí musel silně zatlačit. Ekonomika,že ? Zahraniční majitelé firem našli recept. Nevím jaký, ale zabral.
Prymula pustil k vodě i Řád Bílého lva.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prymula-sokoval-a-otocil-…
Čekají nás perné dny ! Losy pro nás, které zatím meinstream nazývá seniory, jsou už na stole !
Re: Puck a Kadlas Pánové, vy jste naprosto bezcharakterní
hovada, která by nechala naše kované západní "soustruhy" bez jakéhokoli příjmu.
FUJ!!!
A to jenom proto, že pražským tygrům nechutnají pečení důchodci a po mražených, jak navrhoval Asfalťák, by mohli dostat chudáčci tygříčci angínu.
Styďte se! S takovým přístupem nebudete nikdy tak nádherně ušlechtilí, mladí, chytří a krásní, jako zdejší škebloň, anebo takový soudruh Janda s prdelí slepenou socialistickým Hermosalem, jak jsem iniciativně navrhnul, že ano...
Poučen přispívám svou troškou do mlýna:
dnes už vím, že soudruh/žka (jak kdy - podle pokynů režiséra) má prdel ze dvou karterů (kartrů? amerických prezidentů?) a Hermosal používá pro jejich utěsnění.
Obnovme tu Železnou oponu,
než bude pozdě.
Před několika málo dny jsem zde upozornil,
že do Ústředního krizového štábu se nasáčkovali čtyři hokynáři z opozice, kteří ho rozeberou na prvočinitele.
Stalo se.
Takže si s malým opožděním sjedeme model "Lombardie".
To je v prdeli (dámám se omlouvám)...
Fujky blujky.
Promořit je zamořit
do žumpy se ponořit
nechat uschnou na větru
v saku nebo ve svetru.
Kdo nám tohle ordinuje?
Kdo nás pořád nominuje
do pozice podlidí?
Je to rasa nadlidí?
Kmeny od Rýna a Sprévy,
od Londýna, od Ženevy?
Spolupráce, solidarita a…
Spolupráce, solidarita a hodnoty
https://cont.ws/uploads/pic/2020/4/2020-04-05%2020.23.41.jpg
Chlév a hry
Jackyl - Dirty Little Mind
https://www.youtube.com/watch?v=4RLWGKU-urA
Obrat Prymuly
Když se nad ním zamyslíte, je to jen logický vývoj.
/Od počátku říkal, že mu jde o zploštění křivky, aby zdravotnictví stíhalo
/Na ofenzivní postup ala Čína jsme neměli prostředky
/Na defenzivní postup ala Britskej blonďák jsme neměli žaludek.
Mezitím se situace nějak vyvinula.
Prachy jsou v Číně a rozjezd výroby doma je směšný vzhledem k potřebám.
Obchod se zastavil, ekonomika jede na sklady. ( Do toho zuřivé politické souboje na vládní úrovni)
Tak jaké je východisko?
Vidí někdo jiné reálné zakončení hry?
Zakončení hry
No tak jasně. Tohle je historická šance, jak se vymanit z té ekonomiky kolonie, kam jsme po sametové spadli. Například je možno nechat trvale střežené hranice a tím eliminovat nelegální migraci k nám, ponechat jen hraniční přechody, kde ale budou kontroly. Donutit zahraniční vlastníky klíčové infrastruktury (vodárenství například) ke zpětnému převzetí státem (znárodnění). Státní podpora potravinové soběstačnosti - vypovězení zemědělské politiky vnucené nám EU a zavedení dovozních cel na dovážené subvencované potraviny. Vypovězení klimatických závazků o biopalivech a podobně. Toho by bylo...
krásný sen
Ale i sny se někdy vyplní. Kdybychom tak tuhle šanci dokázali využít ...!
Kadlas, ten seznam, co tu…
Kadlas, ten seznam, co tu píšete má jednu vadu:
Není nikdo, kdo by byl reálně připraven - měl sílu a podporu Vámi sepsané požadavky realizovat.
2020-04-05 Speciální díl –…
2020-04-05 Speciální díl – odhalení SARS COV2
https://www.svobodny-vysilac.cz/2020-04-05-specialni-dil-odhaleni-sars-…
Na mozek
Ten koronavirus působí i na mozek, toto rádio je toho důkazem. :(
Obrtel http://svobodne-radio…
Obrtel
http://svobodne-radio.cz/wp-content/uploads/2020/04/2020-04-02-Studio-B…
lidi, co blázníte?
Proč by měl Prymula zklamat a koho? Všechny věci mají svoji postoupnost v čase,
jak se vyvíjí situace a jak se vyvíjí naše znalosti o nich.
1) prvý krok Prymula udělal, jak měl, zábránil přetížení našich JIP a infekčních oddělení. Odškrtnout, splněno.
2) druhý krok nastane, až budou informace o tom, jaké je rozložení koronáče v české společnosti: kolik lidí jím prošlo a má protilátky, kolik ho skutečně má a jak jsou rozloženy jeho variace (lehká, střední, velmi těžká). To bude za 14 dní. Vakcina a léky, to je velmi dlouhodobá záležitost.
3) třetí krok už bude záležet především na Německu-kdy spustí VW (Škoda) výrobu. Zda skutečně 20.4. (a to by hned po Velikonocích se musely rozběhnout subdodávky dílů)
4) čtvrtý krok může nastat až potom: hospodářská politika (možná i "nová hospodářská politika") pro opětovný rozběh škol, všech podniků (nejen autoprůmysl) a vůbec života v zemi.
5) ta šílená předimensovaná turistika se snad už nerozběhne, bylo by to krásné, kdyby to celosvětové turistické šílenství (na prodloužený víkend, na 1-2 týdny v exotické destinaci, na velkolodi pro 5 tisíc pasažérů, ...) už konečně skončilo...
To si nemyslím.
1) Splněno bude, až bude JISTOTA, že infekce UVNITŘ republiky již není a ZVENKU se sem nemůže dostat. Do té doby mohou být JIPky přeplněné do týdne.
2) Nikdo dosud NEpotvrdil, na korunáče VZNIKÁ imunita. A že "uzdravení" NEJSOU infekční.
Rozložení korunáče NENÍ známo.
3) AŽ se rozjedou ekonomiky na západ od nás, můžeme jakožto montovna obnovit montování.
4) Evidentně to hodlají uvolnit všechno najednou nejpozději do tří týdnů, ANIŽ by bylo jasné, že v Itálii, Španělsku, Německu atd. už je klid.
5) Nereálné.
Otevřeně přiznávám, že mi rozum tento obrat o 180° nebere.
CO se NÁHLE tak zásadně změnilo? Epidemie někam zmizela? Ty tisíce mrtvých a statisíce nemocných se nestaly? Koronavirus už není mimořádně agresivní infekcí a stal se snadno léčitelnou chřipečkou?
JIPky v mnoha zemích EU se nezahltily (co tedy potom u nás pohledávají francouzští marodi???)?
zvykejme si na nejistoty
jedinou jistotu máme každý, nesmrtelnost neexistuje. Orientujte se spíš na to co je velmi pravděpodobné.
(to je ad bod 1 a 2). Proč se JIPky v řadě zemí zahltily, je snad jasné.
Ano, další výhledy (body 3-5) jsou již v rukách ekonomů, těm už tak moc nevěřím, lékařům ano.
Cetl jste neco o vylodeni v…
Cetl jste neco o vylodeni v Normandii.
I kdyz zivot pripravujicich se vojaku nebyl buhvijak jisty, problem prisel, kdyz je meli uz nalodeny nebo tesne pred a nevedeli jestli to mohou spustit nebo ne. - Je to napor na moralku a byli to relativne mlady chlapi.
Ta nejodolnejsi skupina. Ne zensky, ne deti, ne stary lidi.
Jako WW2
No tak on to je celkem důvod k šílení. V tom rozhovoru an DVTV Prymula celkem s úlevou na konci konstatoval, že podle nějakého renomovaného epidemiologa je už v Itálii infikovaných asi 10 milionů lidí, takže smrtnost potom nevychází na 15% jako to vypdalo podle oficiálních čísel doteď, ale jen na 2-3%, takže je to vlastně v pohodě. Zatím máme 72 mrtvých, protože jsme stále na úplném začátku, ale až se to tady přežene (to bude tak za rok, za dva), tak budeme mít 300 tisíc mrtvých, to je počet všech obětí Československa ve druhé světové včetně zakarpatské Ukrajiny. A to proto, že není vůle přejít na nějakou nouzovou ekonomiku a počkat tak rok na vakcínu. Druhé světové ty oběti trvaly 5 let, my to stihnem za rok, maximálně za dva.
přes stotisíc lidí u nás umře každý rok
tomu odpovídá 300 lidí každý den. Na obsloužení 10 milionů lidí máme dimensované neše zdravotnictví, nevím jaký je počet každoročně hospitalizovaných v nemocnicích.
Takže k tomu je třeba vztahovat koronáčovy úmrtí.
Zatím není zdravotnictví zahlceno, ale pracovat v silně infekčním prostředí je pro lékaře a setřičky hodně namáhavé, není to jako u nejrozšířenějších
(co se týče úmrtí) chorob srdce. Tam infekci nedostanete, tam zase záleží především na rychlosti.
Srovnávání s válkou je naprostá pitomost, myslím že to mohou jen lidé co válku nezažili (drtivá většina nás, já jí zažil jen pár měsíců).
Podstav
Takže 300 ticíc za druhou světovou děleno 5 je 60 tisíc ročně, takže za války byl v tom umírání ještě podstav. Takhle tomu mám rozumět?
pane Kadlas, to by spočítala i moje vnučka
přece je nás 10 milionů, každý rok se narodí asi stejně lidí co umře, každý člověk žije méně než 100 let.
Takže musí umřít v ČR za rok více než 100 tisíc lidí, 100 000 děleno 365 je asi 300 denně.
Když tak si to vygůglujte když mi nevěříte.
Válečná úmrtí - to jsou extra úmrtí nad to.
Bingo
No právě, že těch 300 tisíc úmrtí na koronavirus u nás, co se očekává, tak to je taky jaksi "nad to", co by umřelo normálně.
kterej šílenej novinář to očekává
jinak modelovat lze cokoliv, realita bývá jiná...
Nebo je to číslo že když budeme všcichni olizovat chrchly plné koronaviru
od těch co už ho mají, tak nás může být i milion??
a vy poběžíte a budete křičet. může nás být milion....
Promiňte, já nesnáším lidi co říkají: to SE očekává, to SE udělá, ...
Už dávno ne.
A tím méně je máme dimenzované na geriatrickou zdravotní péči.
Proto také nemocnice zcela běžně odmítají hospitalizovat pacienty starší 70ti let.
PLUS duševně a mentálně postižené pacienty.
Nemocnice byly v 90. letech "optimalisovány" - byly zrušeny jejich obslužné provozy a "outsourceovány" privátním vysavačům.
Byly zrušeny tisíce lůžek bez náhrady a další tisíce byly přeměněny na "lůžka následné (pseudo)péče".
Dnes máme cca 6 lůžek/1000 obyvatel, zatímco třeba Jižní Korea má 10/1000 a Německo 8/1000 - myšleno akutní (léčebné) péče.
Přičemž populace stárne a je tedy stále víc nemocná.
Souhlas. Vidím to podobně…
Souhlas. Vidím to podobně.
Podle mně je Prymula realista a odborník, co to mát srovnáno v hlavě. Ježibabiš a vláda mu naslouchali a udělali dobře. Další je na zvážení. řízené promoření obyvatelstva je na zvážení. Vzhledem k tomu, že není k dispozici ani lék, ani vakcína, moc jiných možností není.
Frantíci nepřiletí
Slyším ve zprávách, že Francie zjistila, že má kapacity dostatečné, nabídku ČR tudíž nepotřebuje a nevyužije.
šest Francouzů
Co bylo za naší nabídkou a je za jejím nevyužitím, nevím, a zkoumat to nebudu.
Včera jsem tu psala o pocitu ponížení; připadalo mi to totiž jako chování outsidera, který se za každou cenu chce dostat mezi "kluky, co spolu mluví" , kteří ale na chudinku kálejí, ať udělá cokoli. Pomoc eventuelně milostivě přijmou, ale stejně tím zmetkem nadále pohrdají.
Zmínila jsem i tumočníky, ti by byli měli dost slušnou šanci se nakazit. Jemně řečeno.
Nikdy se tam nedostane…
Nikdy se tam nedostane. Kluci, co spolu mluvi mezi sebe neberou podlejzanky, leda by meli bohate rodice.
Vezmou mezi sebe jen ty co se jich nebojej.
Je to jak na skolnim dvore.
Takže test zda AB poslouchá
a namísto toho pár sirot i s rodinama, ať má Šojdrová radost.
Líbí se mi jak tuto nepřipravenou akci pustí do světa
Zase průzkum bojem. Prostě si ti "mocní" zavolali a žvanili a jen tak mimochodem je to napadlo. Úplně mimo realitu, tlumočník, co když to nepřežijí, co když je někdo obviní, že na tom lůžku měl ležet český občan, co právě mimo něj zemřel atd. ... stejně tak to běhá se všemi nápady v Bruselu, Lejnová je toho posledním příkladem..
Podle brněnské nemocnice…
Podle brněnské nemocnice bylo letadlo už na cestě a z Lucemburska to otočilo kvůli tomu, že se jednomu pacientovi na palubě prudce zhoršil zdravotní stav.
Podle TV Nova
Se prý letadlo vrátilo. Pacošům se prý udělalo líp a brněnskou péči nepotřebují. Budu uštěpačný, ale kdyby jim dali kyslík už v nemocnici a ne až z kyslíkových masek v letadle, tak by ušetřili za dopravu na a z letiště a za letadlo.
Modlitbička
Kéž vás Covid minula !
s láskou
Roman Primula
2 dny
Už dva dny trnu hrůzou,
nakazili jsme se Ládikovo múzou!
A ona na to,
že je můza Erato!
Na hlavě měla korunu
a v ruce lyru
poslal koronáče do hrobu
a hrála na kitharu.
Je múzou erotického tance
a svíjí se u tyče
s vrcholem elegance
ožralého Kalouska.
Do p...!
To je ošklivá zkouška!
Je tam Y, Holube. Jako ve…
Je tam Y, Holube. Jako ve slove pYj. Ne I jako ve slove prImeros.
Napiste to stokrat na tabuli.
Nojo, porád...
Já vím, Anonyme!
Ale mně se to Y nelíbí!
Je to takové...přízemně čecháčkovské. Furt se učit tvrdé, měkké a obojetné souhlásky.
Já bych tam dal měkké I, jako ve slově petrklíč. Nebo primule.
A obojetné bych taky zrušil. Proč se učit vyjmenovaná slova?
Proto se mi lýbý, že se konečně Ruzyně řekne Havel!
Lavyčka vaklafa ruzině ?
Tak to chapu. Dej se vule…
Tak to chapu.
Dej se vule coronova.
Prý.
Nejlíp to prý ví Rus
co to je za virus.
Říkala to prý mula
že to řeší Prymula.
Dnes jsem zaznamenal nad…
Dnes jsem zaznamenal nad hlavou 2x Boeing747 cargo z Novosibirska do Milano. 1. kolem 13,00, teď 2. Letecký most.
Asi se zapnulo přednastavené kurvítko.
Jinak si to neumím vysvětlit:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ze dne na den je pryč.
Pink - a je tu korunáč.
Cink - a je pryč.
Kdypak bude opáčko?
koronavirus
Také se připojuji k těm,kteří otočku Prymula vidí jako nějaké nařízení z hůry,podle mne z USA.
Všechno teď poznáme,jak budou reagovat a postupovat Babiš a Hamáček.V republice musí být více odborníků a nejen Prymula.Jinak řečeno,pak by to počáteční bláznění,rozhodování,přišlo vniveč a hořkému smíchu.
koronavirus
Ale co svědomí? Že by Prymula neměl svědomí. To by bylo na sepuku.