Stručná a přesná odpověď proč jsme dnes tam kde jsme a na co a jak se máme připravit v příštích měsících a letech.
12 měsíců od objevení se prvních Covid19 pacientů v ČR je vhodná doba na krátkou rekapitulaci. Určitě je mnoho věcí, které šlo udělat lépe, ale je zde několik zcela zásadních chyb, které podle mého nejhlubšího přesvědčení jsou hlavní příčinou současného špatného stavu .
Velice zklamu ty z vás, kteří si myslí, že za vše může Andrej Babiš anebo švejkovský a sobecký český národ, který nic nedodržuje. AB dělá co může a nedělejme si žádné iluze, že by někdo jiný na jeho místě byl o mnoho lepší (spíše naopak) a věřte tomu, že český národ není o nic horší než kterýkoliv jiný na světě (spíše naopak).
Jaké jsou tedy skutečně ty hlavní příčiny současného žalostného stavu ?
1.Příčina:
Fatální selhání hygieny a epidemiologů jako celku (dalo se to očekávat).
Je třeba si konečně po 12- ti měsících nalít čistého vína. V uplynulých dlouhých desetiletích byla epidemiologie a zvláště hygiena zcela společensky ignorována a podceňována. Hygienikem a epidemiologem se stávali téměř výhradně lékaři ztroskotanci, kteří nebyli schopní uplatnit se nikde jinde (čest naprosto ojedinělým výjimkám, které jsou všude, tudíž i zde). To je prostě holý a smutný fakt ! Díky koronaviru se ze dne na den tito lidé stali hvězdami s velkou mocí a mnozí z nich si to začali užívat. Přitom každý z nich měl zkušenosti s pandemii podobného rozsahu a konkrétně covidem19, stejné jako jakýkoliv jiný lékař, který má zkoušku z hygieny anebo epidemiologie a navíc je velmi pravděpodobně chytřejší protože celý profesní život dělá špičkovou praktickou , klinickou, medicínu, ne jenom úředníka. Tragickým selháním hygieniků (i epidemiologů) vyplývajícím z jejich neschopnosti a nepřipravenosti (za to druhé může celá společnost) je naprosté a totální nezvládnutí trasování a tzv. chytré karantény.Kdyby tohle dokonale fungovalo, tak samozřejmě NIKDY nenastane v ČR to co nakonec nastalo a co zažíváme dnes . Když v létě 2020 hlavní hygienička slavnostně oznámila, že vlastně již několik měsíců nic nestíhají, co všichni dávno věděli a měli už srandu z tzv. „chytré“ karantény , byl na ní pohled při kterém se opravdu chtělo zoufale brečet i nejotrlejšímu člověku.
2. Příčina :
Kolosální selhání profesora Prymuly. Ne jen proto, že 2 x udělal stejnou chybu (což udělá jen idiot) jako byla restaurace a fotbal. Prymula měl totiž maximální, neskutečnou, neuvěřitelnou možnost, měl úžasně našlápnuto , stát se doslova národním hrdinou, kterého bude naprostá většina národa
plně respektovat a poslouchat. Voják s decentním vystupováním se mohl stát skutečným a respektovaným generálem ve válce s virem …….Bohužel se ukázalo, že nemá ani morální kredit ani charakter na to aby byl takovouhle osobností. Kdyby se jí stal, tak by určitě současná špatná epidemiologická situace v ČR nenastala. Prymula mohl a měl tvrdou rukou respektované autority srozumitelně řídit veškerá opatření. Kdyby se dokázal stát on takovou nezpochybnitelnou autoritou, tak by ho zcela jistě respektovala většina národa.Tak jako například doktora Tegnela ve Švédsku.
Ruka v ruce se selháním Prymuly jde to, že se AB snaží co nejvíce úkolů vzít na sebe. Maká co mu síly stačí a nikdo soudný ho nemůže obviňovat z nečinnosti, ale jedna z velkých chyb je, že si měl uvědomit , že on je autorita pro max. 30% populace a zbylých 70% ho téměř nenávidí a tudíž cokoli AB řekne je pro ně automaticky něco hodné leda tak naprosté ignorace ! Takže berme to reálně tak,
že 70% populace je alergických na jakékoliv nařízení vydané AB resp. jeho vládou. Proto měl AB zůstat stát co nejvíce stranou a nechat mluvit a konat jenom odborníky, resp. když už chtěl něco komentovat tak jedinou větou – vláda koná na základě rozhodnutí XY. Nic víc.
3 Příčina:
Strašení populace a následky z toho plynoucí .
Celkové zdraví jedince (tudíž i celé populace) výrazně ovlivňuje hladina stresu. O tom není nejmenších pochyb.V současné době má mnoho lidí nejen existenční problémy, ale hlavně každý, ať chce či nechce je denně konfrontován s děsivými zprávami z bojiště.Tohle ovlivňuje imunitu jak jedince tak i celku a jistě to sehrává roli na vyšším počtu hospitalizovaných. Bohužel nikdo na světě nikdy nedokáže přesně změřit jestli to bylo navýšení o 10% nebo 50%....Jediné co víme s jistotou je, že velký mediální prostor pro pana Flégra a jemu podobné individua pandemii velice prospívá.
Také proto by politici měli stále utěšovat a přinášet lidu optimistické zprávy a předpovědi i když si jimi nejsou jisti. Mají vyvažovat katastrofické názory, povzbuzovat a dávat lidem vždy naději, v každém svém slově.
Tohle jsou tedy tři hlavní důvody, proč jsme „best in covid“ v negativním slova smyslu. A co dále – co nás čeká a co udělat abychom se z chyb použili?
Je jisté, že pandemie přijde znova, jenom nevíme jestli to bude jako prolongované pokračování stávající, anebo to bude zcela nová a mnohem agresivnější forma viru za několik let.
Musíme se dnes připravit na mnohem horší pandemii, protože tahle s úmrtnosti kolem 1% byla ještě sranda.
Plně postačí když bezvadně zvládneme jenom tyto 2 úkoly :
Již dnes vybudovat struktury, které budou perfektně připravené a zajistí naprosto dokonalé a kapacitně dostačující trasování od prvního objeveného pacienta s novým virem. A za druhé příprava na izolování a ochranu nakažených vč. kompenzací pro ně .Na tom musí vláda a MZ co nejintenzivněji pracovat již dnes.
A to je ode mne vše.
Vždy se podepisuji, nyní poprvé ne. Ze dvou důvodů: za prvé je úplně jedno jaké je moje jméno, podstatný je obsah tohoto textu. Za druhé, chci se uchránit napadání a žalob od těch, které zde právem obviňuji z neschopnosti.
Berte to tak, že jsem ten co teď „měl přijít a přišel“ .
- Log in to post comments
Komentáře
Reparace Němcko splatilo až…
Reparace Němcko splatilo až 3 října 2010.
Re :mirek58
Velmi dobře analyticky sepsáno. Vidím to velmi podobně, rýsuje se blok států, které si chtějí zajistit vakcíny vlastními silami. Nesmíme zapomenout na Dánsko a Rakousko.
K hlavnímu článku. Je dobrý a kvalitní. Selhání hygieny já osobně vidím ještě v mnohem černějších barvách. Dosud pracuje nekoncepčně a samotným zavření úplně všeho covid rozhodně nezmizí. Tvrdím již dlouho, musí se uplatnit proaktivní opatření , např, pozitivně testovaný PCR ihned dostat jednu dávku Invermektinu nebo jiné žlabuňky, kterou chce produkovat Israel i ve spolupráci s námi a dalšími zeměmi.
Dále setrváváni na reprodukčím faktoru jako číslu hodnotící rozsah šíření je metodický falešné. Má se sledovat K faktor a celý systém napřít na odhalování tzv. superpřenašečů.
Člověk nemusí být epidemiolog, stačí ,když se podíváme, jak to dělají v úspěšných zemích.
a jak to hygiena sere dál
https://echo24.cz/a/Sbdnu/hygiena-udala-klause-ze-stravil-vikend-v-byte…
aneb, co soudný člověk hygieně řekně ? Že šel někam na návštěvu a tam někoho potkal ? Že v práci kašlou na dusítka ?
Tedy, nadělal problémy sobě i svým známým, přátelům, spolupracovníkům ?
Hygiena si měla vybrat - trasovat, nebo postihovat. Pakliž chtějí na základě trasování trestat, nikdo jim nic neřekne.
Nudááááááááááá
Ty kontroly jsou proto, aby se zabránilo šíření potencionálně smrtelné choroby, takže ne proto, aby vás a pitomé známé, přátele a spolupracovníky oooooooootravoval.
Příčina je viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirus. Ne touha oooooooootravovat nebohé pitomcovy známé
Ve filmu Stará puška je skupinka esesáků uzavřena na hradě plním tajných chodeb, ze kterého nemohou pryč. Majitel hradu šílený smutkem, protože mu dost hnusně zabili milované ženu a dceru, je postupně zabíjí.
Jednou to je tak, že čeká v chodbě, co vede dole ke studni. Esesák nahoře se nakloní, aby nabral vodu a majitel hradu ho zespoda studny střelí do obličeje a zabije.
V ten moment se jde druhý esesák nahnout přes okraj studny, aby se podíval dolů, co mu to zabilo spolubojovníka. Jejich důstojník ho v poslední chvíli zezadu chytne za uniformu a strhne ho na zem a dozadu. To je doprovázeno nadáváním na zjevnou esesákovu debilitu. Pak důstojník hodí do studny rychle po sobě dva granáty, ale majitel hradu už mezitím utekl.
Pocit, že vidím toho esesáka jít nakukovat do studny, ze který právě někdo střílel a zabil mu kamaráda a někdo ho musí zachraňovat před jeho vlastní hloupostí, ten mám od minulého roku mnohokrát.
VŮBEC NEVÍM PROČ.
---
V článku je napsáno:
"byl o víkendu v Černém Dole na Trutnovsku. Vládní opatření neumožňovalo pobyt lidí na území okresu těm, kdo tam nemají trvalý pobyt. Ze zákazu bylo několik výjimek, které se týkaly například cesty do práce, pobyt na chatě či víkendovém bytě neobsahovaly."
- Tak tam podle toho neměl co dělat.
Oni " dali podnět k prověření, zda Klaus neporušil vládní nařízen" - PROOOOOVĚĚĚĚĚŘEEEEENÍÍÍÍ.
To znamení, že se kontroluje jestli ANO ČI NE spáchal přestupek.
Nikoho tam nepostihovali. Aha.
Pamatuje si někdo na Noc na Karlštejně. Ohledně toho, že by měl porušit svůj vlastní zákaz fracimoru na Karlštejně Karel IV říká: "Zákony musí dodržovat i sám zákonodárce." (Tak natož jen bývalý exekutivec.)
Prymula vyletěl za všeobecného hraného pohoršení, protože si zašel přes vlastní zákaz do hospody. Pak bylo další haló, že šel na fotbal, možná i za legitimních podmínek. - No a najednou má hygiena krýt provokujícího Klause? Poslali to na Městský úřad, ať se s tím otravuje někdo jinej. Klaus by to v Praze taky přežil. Mohl by třeba napsat další knihu. Pero na to jistě někde má.
----
Celkově je to neudálost.
Událost je ten chlap, co se zastřelil před ministerstvem zdravotnictví. Objevilo se to tam v 19:30 momentálně už to má 2500 komentářů,
Jaká pandemie přijde znova? Koronavirus?
Co to jsou za kecy? K čemu jsou tedy dnešní testy a výroba vakcín? Svět není ve stavu před rokem, kdy na takovou věc nebyl připravený nikdo.
To psal
Laco.
Nepsal.
Chybí tam slovo od "z".
Dal si majzla.
Ale podle ublíženeckého konce je to on.
Správně favorite
Ládíkovi jdou většinově básničky, ale postřeh má mizerný.
Přenos je kapénkový a inkubace
cca 10 dnů. To je celé. Co se dá vymyslet? Co vymyslel dredař nebo fijala nebo rakušan?
Jen kratičkou poznámku k autorově představě o
(znovu)vybudování hygienické služby a posílení zdravotnictví, jako takového.
Nic takového se nestane.
Protože peníze a protože na dělný lid sere pes. Pro dělný lid udělali "něco málo" akorát komunisti, jinak nikdo nikdy (Čmoude, klidně se třeba poser, tohle jim neodpářeš.)
Hygiena byla vždy popelkou. I za bolševika.
Dnes už není ani tou popelkou. Dnes je starou, hnusnou, hrbatou a bezzubou, totálně vyjetou kurvou, rozežranou syflem a kapelou, které se dává nažrat akorát tolik, aby nezdechla hned, ale až za deset minut.
A to nemluvím o zrušených špitálech (Občan to vyčíslí za mne, bo valím na šichtu) a výprodeji zdravotnického personálu do zemí s vyššími platy a kratší pracovní dobou v době "míru".
Protože "Čechistán" se skloňuje podle vzoru "Banánistán".
Na šichtu až doma.
Za chvíli jdu do špitálu
plnit ze skla ampule
abych mohl v kapitálu
zase metat kotúle.
Čekám, že ten hemoglobín
bude nad sto padesát
budu moci jak Hůd Robin
v hloubi lesa zaplesat:
Olé! Olé olé olé
to je moje metropole!
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Proto lidi ze zdravotnictví jezdili hned po revoluci na západ loudit peníze na děti z českých onkologických oddělení?
Měl byste vidět nemocnice na západě té doby, abyste měl srovnání.
Třeba v Británii mají jejich NHS od roku 1948 a u NHS doktora se nic neplatí, ani v nemocnici a komunisty tam u moci nikdy neměli. Jak to, jak to, jak to? - Jo aha, i jinde se starali o dělný lid.
Nebo si tu budeme povídat, jak nám tu o dělný lid pečovali za nacistů? Pravda, potřebovali, aby vyráběl zbraně pro říši, ale komunisti to taky nedělali nezištně, chtěli přeci vládnout.
Nebo si budeme vyprávět o tom, kolik nemocnic se postavilo za První republiky?
Když chcete něco porovnávat, tak byste měl znát i celkový kontext.
Pohled na šokovanou českou dělnickou třídu konfrontovanou s bohatstvím na západě byl prostě k popukání a pláči zároveň.
Tak NHS z Británie bych moc neargumentoval
V Malé Británii za něco stojí pouze soukromé, tvrdě placené zdravotnictví.
Znáte z vyprávění? Nebo ze…
Znáte z vyprávění? Nebo ze školení? Nebo z brožurky KSČM?
Oni když domácí na něco nadávají, tak to pořád ještě může být lepší, než co mají jinde.
Prozkoumejte si to víc. (Až po covidu samozřejmě)
Mno nakolik byla hygiena za…
Mno nakolik byla hygiena za komančů popelkou bych diskutoval - jiné obory na tom byly hůř, navíc to byl i studijní obor na LF.
Na západě
jsou nektere nemocnice ještě dnes daleko horší nez tady v 50. letech. Třeba známá utrpěla šok když si na dovče na Sicílii zvrtla nohu a musela navštívit místní špitál. Ale výkladní skříně na západě,tak to zas jo,před těmi se slintalo a výkladní skříně měli uvedl zdravotnímtnictvi,tak se slintalo,na výkladní skříně na to jsou na západě dobří
A k tomu
loudeni peněz,kolik západních firem kouřilo peníze na lidech tady aby se mohl koupit JEJICH přístroj od nich. A z těch vyloudenych peněz šla většina nakobec zpristředkovateli jen z vděčnosti,že jim zprostředkoval odbyt,kšeft. Viz konto Míša
A cynická
z Míšních doživotní invalida a povídačky dávek
Gaio, Vy píšete na mobilu, že?
Kontrolujte si to; on si totiž píše co chce, resp. to, co má ve slovníčku. Takže vznikají pozoruhodné směsice písmenek, které nedávají smysl :o)
taky
to může být z dočasného nasjá( rozrušení)
ad Pá, 12. 03. 2021, 10:05
Nicméně s tím, jaký jsme tady chuděry jezdili Češi loudit peníze tam, ne obráceně.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ano, je třeba se srovnávat s tím nejhorším.
Už jste někdy slyšela o mafii? Na Sicílii podle toho vypadá úplně všechno.
Porovnávejte nejlepší s nejlepší, standart se standardem, nejhorší s nejhorším.
Taky je dobré mít na paměti proporce, protože i u stejného průměru dělá rozdíl, jestli to je 30% nebo 60%.
Hygiena za Komančů
Ano byl to studijní obor kde končili ti co se nedostali na všeobecné lékařství. A pak většina z nich žádala o přestup na všeobecné lékařství. Ti nejméně schopní tam zůstali.Nikdo na hygienu nešel dobrovolně, vždy to byla dočasná nebo trvala odstavni plocha pro druhořadé.
Tak to chodí v kolonii
ví to celý národ
v posteli máš klubko zmijí
nesmíš býti marod.
Je to i o detailech
Někdy si jezdím ráno po šesté pro sváču do Teska. V tuto dobu jsou tam většinou chlapi v montérkách. Na dveřích mají, kromě jiného, napsáno, udržujte rozestupy 2 metry.
No jo, ale jak to mám udělat? V tuto dobu tam není otevřená jediná klasická pokladna u které by to šlo a v rámci úspor za prodavačky jsme všichni vehnáni k samoobslužným pokladnám, které od sebe nejsou 2 metry vzdálené ani náhodou.
Takže dostaneme instrukci, co provést, ale není nám umožněno jí splnit.
kdo chce, hledá způsoby,
jak to dodržovat.
Kdo nechce, hledá důvody, proč to nejde (dá se samoobslužnit i ob jeden automat). Ale je to marný, je to marný, je to fakt marný.
Výborný nápad
Všechny jsou plné a před nimi stojí další tři lidi, kteří čekají, až se nějaká uvolní.
Až budu zase potřebovat poradit, s důvěrou se na vás obrátím.
Problémem není smrt s covidem,
umíralo se na světě vždycky, někdy méně a někdy více, výkyvy jsou normální.
Normální není celkové umrtvení společnosti, kolaps světového hospodářství, kolaps vztahů mezi lidmi, mezi státy, mezi světadíly, kolaps zdravotnictví díky hysterii svědků covidových, kolaps školství díky uzavření školek a škol všech stupňů, kolaps lidského rodu díky nástupu ideologie nerespektující že člověk je tvor společenský, konce myšlení a přechod k přejímání frází od samozvaných hybatelů dějin, vítězství vyvolaného strachu nad rozumem a věděním lidstva. Nikdo neví nic a všichni vědí všechno.
Godot má pravdu : už mě o taky dávno nebaví.
Články zde, dnešního typu, zapadají do soukolí umrtvování, píší je už dokonale umrtvení lidé.
Neměli bychom se nechat polapit. Tonoucí často strhne do vody i zachránce.
Příčina je opačná
Virus má rychlost dopravního letadla.
Ještě v 19. století měl rychlost dopravníkového koně.
Dnes je svět jedna vesnice a tu virus lehce a rychle obsadí.
Zdá se, že příčinou je globalizace. Kdo by to řekl, že kapitalismus zajde na mrňavé, neviditelné, neživé nic.
Kapitalismus přežil epidemie cholery i španělskou chřipku
O ten se doopravdy nebojím.
Přesné Čmoude!
Kapitalismu, jinak řečeno tomu jednomu procentu ovládajících vyžírků co mají ve svých rukou 90 % světového bohatství, nevadí mrtví z řad ovládaných, naopak.
Méně zajíců na více kapustiček - jejich heslo dne.
Pssst, je tu několik podnikatelů, abyste je neranil
Kapitalismus je jen ekonomický systém. Ne živá bytost.
Oligarchům asi opravdu nevadí mrtví, z řad ovládaných, ale to nevadilo ani komunistům. Dokonce to nevadí ani vám, povídáme si tu o tom přeci pořád dokola. Pamatujete?
To jedno procento
o kterém píši nejsou podnikatelé, to jsou podnikavci a lidskou hloupostí.
Komunisté se dávno za těch nemnoho chyb a omylů omluvili, jen od těch vašich oblíbenců ne a ne nějaké přijít.
Mimochodem Čmoude, kdo je vlastně vaším oblíbencem? Která strana, nebo alespoň politický směr?
Prý nemnoho chyb. Prý…
Prý nemnoho chyb. Prý omluvili.
Zas už blázníte.
Nikdo se neomluvil. Natož upřímně. - Podívejte se na sebe. - Vy jste se neomluvil. Targus se neomluvil. Holub se neomluvil. Kant se neomluvil. Mirek58 se neomluvil. Laco se neomluvil. Josef K se neomluvil. Carlos V se neomluvil. A nikdo další taky ne.
V reálním světě to samé.
Sociopati se přeci neomlouvají. Ti jsou neschopni se vcítit do svých obětí. Podle toho jste k poznání.
Já žádné politické oblíbence nemám.
Uznávám takové podivné hodnoty, jako respekt vykonané k práci, rovnost lidí před zákonem, principy žít a nechat žít, že se nemá krást, ubližovat bezdůvodně ostatním, že zločiny se mají trestat a tak podobně. - Prostě věci, které vám jsou úplně cizí, i když jich určitě někdy máte plnou hubu.
Nepravdivé urážení vám jde,
myšlení a rozvaha chybí.
Skončil jsem s vámi .... https://www.youtube.com/watch?v=RFvI6NmM1dA
Copak je nepravdivé Petřepavle.
Jste snad schopen empatie k obětem tý vaší pošahaný trany? - Nějak vás snad zasáhlo, co si musely prožívat? - Nemohl jste kvůli tomu spát?
Vůbec na to nevypadáte.
Tohle napsal psycholog:
Tvrzení „všechny prostředky jsou dobré“ by s dodatkem „pro dosažení mého prospěchu“ mohlo být životním krédem lidí s poruchou osobnosti nazývanou sociopatie.
Není to snad pravda?
Dále:
Na rozdíl od přijatelného IQ sociopatům chybí:
schopnost soucitu,
umění vcítit se do druhého člověka,
stud související s vlastním nevhodným jednáním,
ohled na práva druhých lidí (naopak zbytnělá je citlivost na práva svá),
ochota pomáhat,
zodpovědnost,
náhled na sebe sama.
To jste přeci vy jak vyšitý.
-
Já ve vašich postech čtu pořád dokola jen to arogantní "je to v pořádku, co se vám udělalo, nám se to vyplatilo." - Vy takhle reagujete když vás okrade třeba parta cikánů? Radujete se z toho jak si polepšili, jak se poměli a už se těšíte, až budete kořist příště?
---
Hodíte sem jména, kontakty a adresy vaší ženy, dětí, vnoučat, sourozenců atd, aby se jim mohlo udělat to, co jste udělali vy? -
Třeba by vám to lépe pronikalo do mozku, kdyby vám o utrpení vyprávěli vaši vlastní příbuzní. - Nebo to je naopak. Chováte se k manželce a dětem jako k třídnímu nepříteli? Hrál jste si s nima na třídenní výslech? Možná by se vám postavil, kdybyste viděl brečet svýho vnoučka? - Pocit moci má někdy i takovýhle projevy.
---
Vám chybí hlavně lidskost.
Hysterie svědků covidových
Tak to bychom měli nemocné proplesknout a nebo na ně chrstnout kýbl studený vody. To na hysterky zabírá.
Tady je po ránu veselo a tak to vypadalo v noci nudně.
Flégr
https://m.youtube.com/watch?v=qe-Ju0pNCnA
Pro ty, kdož chtějí vědět.
Dnes u Vlka
komentář k Vidlákovu článku z 29.3.
U viny Kubka stejný komentář, který jsem měl připravený k odeslání do zdejší diskuze.
Musím Vlkovi napsat, aby…
Musím Vlkovi napsat, aby sakra dával odkaz, nebo alespoň na plnou hubu napsal, že jde o můj text... Nevadí mi, co o mém článku napsal, ale měl bych mít alespoň šanci, aby si Vlkův čtenář mohl přečíst celý můj text a nejen úryvky vytržené z kontextu.
Vlk je zoufalec,
který pomalu spěje pod úroveň Blicích listů. Začal se odkazovat na bakalopres (aktualne.cz) a kde asi skončí? No, hlavně, že Bakalovi zpěváčci tak k smrti nenávidí Zemana a Babiše, to Vlkovi, jako důkaz ryzí pravdivosti stačí. A když mu to nevyhovuje (že by strach?), tak zdroj článku prostě vynechá. Lepší citovat Bakalu, než Kydy, že?
Jen tak pro zajímavost, kdyby pod Kosou otevřel diskusi, to by byl fičák !
Umírněný souhlas
Ano, naprosto souhlasím s prvním bodem. Hygiena, epidemiologie a infektologie jsou u nás v naprosto katastrofálním stavu. Ukázalo se, že neviditelná ruka trhu neochrání před epidemií. Myslím, že to řekl prof. Václav Hořejší včera v televizi jasně. Přijdou další epidemie, je to jen otázka času. Proto bychom měli udělat otočku a vrátit se k tomu, v čem jsme byli tak dobří. Jednu dobu jsme skutečně patřili na světovou špici v boji s nakažlivými chorobami. Co to obnáší:
1) Obnovit Lékařskou fakultu hygienickou a začít vychovávat profesionální hygieniky
2) Z hygienické služby vytvořit centralizovaný, hierarchický útvar, se základními jednotkami na úrovni okresu
3) Srovnat platy zaměstnanců hygienické služby na úroveň odborných lékařů či zdravotníků
4) Obnovit síť infekčních pracovišť (infekčních oddělení nemocnic) se základními pracovišti na úrovni okresů
5) Vytvořit dostatečně kapacitní strategické zásoby pomůcek a přístrojů pro případ pandemie
6) Posílít vojenské zdravotnictví, které by mělo být schopno postavit záložní nemocnice minimálně v každém kraji a obsadit je zdravotnickýcm personálem. Když už budeme dávat každý rok 80 mld na armádu, tak by se tam na vojenské zdravotnictví jistě pár korun našlo. Místo jednoho nepotřebného kusu šrotu (třeba morálně i fyzicky zastaralého vrtulníku) bychom mohli mít jednu skvěle vybavenou záložní nemocnici.
Nemyslím si, že prof. Primula nějak výrazně selhal. Kdo selhal, to byl a je Babiš. Pan Vojtěch je sympatický člověk, ale v čele resortu měl být v době eopidemie lékař s autoritou, který by se s křiklouny nepáral. To pan Vojtěch nebyl, což umožnilo Demošce, ve spojení s ČT(OP)007, házet do boje s kovidem vidle.
Souhlasím s tím, že veřejnoprávní média dávala příliš prostoru různým exotům, což vytvořilo v myslích mnoha lidí chaos. Nakonec ale to strašení vždy pomohlo uklidnit situaci, kdy se epidemie příliš rozběhla. Když v Chebu přílilš rozvolnili a nakazili celý okres prostřednictvím vánočních trhů (pan starosta by se měl za to zodpovídat), tak strach přiměl nenakaženou část tamní populace dodržovat všechny potřebné zásady a ejhle, najednou je okres Cheb nejlepší v zemi. Takže je vidět, že opatření fungují, ale nejprve je potřeba populaci pořádně postrašit.
A k čemu bude nová fakulta,…
A k čemu bude nová fakulta, když u příštího ohniska epidemie - jako v létě v OKD - pošle premiér hygieniky do hajzlu a zakaze OKD zavřít?
Můžete zničit ČT, protože její rozlišování pravdy a lži Vám bytostně vadí, ale to nezmění premiéra, který ve dne v noci maká na tom, aby všude osobně vytvořil co největší chaos.
Naopak, přesně takový premiér se Hnojníku líbí pod heslem: čím hůř, tím líp.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ČT, protože její rozlišování pravdy a lži
------
Bože tady je dneska veselo a tak to večer vypadalo nudně.
Napište ještě něco, co si upřímně myslíte.
Kunda sem, kunda tam …
Kunda sem, kunda tam ... myslim to stejne uprimne jako pan prezident sve lzi o Peroutkovi.
To není upřímné
To jen říkáte věci, které Zemanovi vyčítáte.
Povídejte, do které z těch umělkyň z Pussy Riot jste zamilovaný? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
https://xhamster.com/videos/the-pregnant-nadya-tolokonnikova-in-orgy-14…
Máte něžné vzpomínky na chvíle vzrušení, když jste sledoval jejich umělecké výkony a politickou angažovanost v akci? Co Jakub Janda či pirátka
Musel jste otírat obrazovku? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
To vás Zeman musel šokovat, když mluvil tak necitlivě o vaší pubertální lásce. Jak to slovíčko překládáte vy mimochodem?
Všude vidíš jen samé k...y ?
No tak se rychle doplaz někam kde dávají (to se ale jen tak říká, ve skutečnosti se to prodává a kupuje) z výdajového okýnka. Šup šup...a je to.
Peroutka uveřejnil ve své Přítomnosti článek (výňatek z knihy) od G. W. Price, tuším se jmenoval Hitler po lidské stránce. V článku je Hitler líčen coby gentleman.
Začátek článku je vlevo nahoře.
Mj. pak Peroutka napsal :
"....Stalin, tato pochmurná sekretářská existence , nemá v sobě mnoho osobního půvabu. Přesto, kdybych byl ruským bolševikem, postavil bych se asi na stranu Stalinovu..."
/F. Peroutka (1934)/
"....Obraz světa za deset let bude pravděpodobně jiný, než dnes očekáváme. Otázka socialismu bude postavena s celou vážností, ačkoliv se dnes zdá, že revolvery západních fašistů jsou ochotny ji utlumit.Rusko položí světu naléhavou otázku : ukažte, dovedete-li lépe pracovat a kulturněji žít než my. To bude strašně vážná otázka a my budeme musit na ni nějak odpovědět. Nepochybuji, že jediná správná odpověď bude v přiblížení se socialismu...i Hitler je v tomto vývoji jen detail..."
/F. Peroutka (1934)/
"...Není pochyby o tom, jaká je hiearchie kapitalismu : barbarská přednost bažení po zisku : rozum, humanita , kultura měly postavení jen v druhé řadě. Přirozeným cílem inteligence musí být obrátit tuto hiearchii. Dlouho sloužila inteligence kapitalismu , jehož charakteristickou známkou je , že není zcela inteligentní. Kapitalismus dokonce sám věděl o této své vadě, ale omezoval se na prohlašování , že svět výroby vůbec nelze uspořádat rozumným plánem, že je třeba vše více méně nechat růst jako dříví v lese; že ať děláme , co děláme, hospodářský život nemůže být ničím jiným než poměrnou džunglí s mírnými hrůzami a věčným nepořádkem.
Ale teorie o neregulovatelnosti hospodářského života je atentátem na představy o síle inteligence.
Jakže , vše na světě lze uspořádat rozumem mimo děje výrobní a konzumní ? Tomu by skutečně živá inteligence mohla uvěřit, teprve až by prohrála sto pokusů.
Kapitalismus je výrobní a spotřební anarchie. Přirozené místo inteligence je na straně hospodářského plánu. Ani demokracie, ani inteligence nesmějí svůj osud spoutat s kapitalismem.
(F. Peroutka : Odpověď pravici)
"...Jestliže, jak z každé stránky spisu Mein Kampf lze zjistit, jeho autor se pokládá zejména za kvintesenci německého způsobu myšlení a cítění, jestliže je pravda že Vůdce a německý národ jedno jsou, jaký poměr mohou si k němu vytvořit členové oněch menšin neněmeckých národů, jichž se stal v poslední době ochráncem, protektorem nebo něčím podobným ?Jsa velkou postavou německých národních dějin, nemůže být ovšem zařazen do národních dějin národů jiných; maje již své první místo ve Walhalle , nemůže být postaven do Slavína; kdyby se někdo o to nějak pokoušel, hrozná neupřímnost tohoto pokusu by se naprosto zajisté zprotivila Čechům i Němcům. Zajisté si Vůdce a říšský kancléř sám nepřeje, aby fakt jeho němectví byl nějakým způsobem oslabován a rozřeďován..."
/F. Peroutka (duben 1939)/
"...Budeme si musit osvojit opatrnost, na jakou jsme dosud nezvykli. Za žádnou cenu nesmíme poskytnout Německu záminku, aby u nás provedlo puč s aspoň částečným souhlasem Evropy. Musíme jednat tak, aby například Anglie vždy nás dovedla pochopit. Musí-li tomu být obětováno něco ze zálib našich stran a našich lidí, je nezbytno přinésti tuto oběť.
Víme, že nikdy, právě z těchto důvodů, nesmíme provést takovou věc, jakou by byla jednotná fronta s komunisty. To by znamenalo přilít oleje do ohně legendy o zbolševizovaném Československu, který Hitler roznítil, to by znamenalo pomoci mu nalézt záminku pro puč.
(1937)
"...V podstatě němečtí činitelé docela moudře nevěří, že systém umělý , který nevyrostl přirozeně z domácí půdy a tradice, by mohl být někomu nebo něčemu s prospěchem....
..Opravdu, jakou to umělůstkou by byl čeký fašismus ! Německý kancléř nedávno řekl, že v životě národů nic není zadarmo. Je to svatá pravda, a tato slova sklidila pochvalu i v Čechách. Ale někteří z těch, kteří si pochvalovali tento výrok, nedůsledně ukazovali se ochotnými přijmout zadarmo POTĚŠENÍ , které by jim poskytovala samovláda a diktatura. Nikdy pro to nic neudělali, nic pro to neriskovali. V minulých letech vesměs sáli z prsu matky demokracie....Jak jinak rostl německý nacionální socialismus a italský fašismus ! Ztvrdl v nesčetných a nebezpečných bojích, zocelil se ve výhni rizika. ... byli mnoho let bojovníky. Naši kandidáti samovlády se mnoho let buď váleli na pohovkách, nebo jako protežované bytosti v sekretariátech politických stran...."
(30.11. 1938)
"...Byl jsem vždy stoupencem dr. Beneše. ale nyní říkám, že na jeho návrat není pomyšlení. A že v zájmu státu musí být narýsována SILNÁ rozhraničovací čára mezi naší nynější domácí politikou a jeho londýnskou činností, je-li jaká....nekonečně více než dříve. Chceme-li se uchránit dalších pohrom, musíme dbát i názoru a nechuti Německa a že cestu do budoucnosti lze si představit JEN v jakési harmonii s touto neslýchaně zesílivší říší...."
(21.12.1938)
„...I fašismus, i národní socialismus, vznikly z pocitu, že národu byla způsobena křivda; jejich hlavním cílem bylo tuto křivdu odčinit; obě hnutí byla jaksi mečem, který si italský a německý národ ukul do boje za dosažení určitých cílů;, byl to bojovný program vnitřní i zahraniční….Německý národní socialismus vyrostl na tom, že bouřil proti míru versailleskému. Myslíte, že bychom si měli vytvořit nějaké hnutí, které by bouřilo proti míru mnichovskému ?...Resignujeme na to, změnit svůj osud násilím. Tomu dal Masaryk jméno humanitní taktika...
„...Abych předem řekl, co si myslím : rozdílnost tónu mezi Čechem a Němcem, hovořícími o židovské otázce, nepochybně spočívá na rozdílnosti zkušenosti, kterou ti i oni s židovským elementem udělali. Každý organismus brání se otravě cizí látkou. Lze předpokládat, že roztok židovského elementu v německém životě byl tak silný, že na to německý organismus reagoval jako na otravu…..Počet židovských spisovatelů a žurnalistů v Německu byl přílišný , daleko větší než v kterémkoli jiném národě, přímo sensační počet….Styl židovského německého spisovatele hlavně v době expresionismu podobal se břečce, ve které plavou neznámé substance...páchl na dálku jako pomáda….Jest věcí Němců samých, jak to chtějí posuzovat se stanoviska svého národního bytí. Ale je pravda, že polévka byla přesolena...V Rakousku-Uhersku spojili se bohatí dopředu spějící židé s Němci a Maďary proti nám ….Věru nemáme žádnou příčinu být vděčnými německým židům ani povinnost je ochraňovat….bohatí němečtí židé oddaně sloužili rakouské vládě jako nástroj germanisace;kdyby nebylo této jejich činnosti, nebyla by ani mnichovská konference od nás oddělila tolik území...Přitažlivé síly bohatého a vyspělého německého národa odssály židovské živly od nás, který z židů před válkou se k nim hlásil, jistě tak nečinil z konjunktury, nýbrž z přirozeného citu; neměl tím co získat+ byl prostě tím , čím byl, Čechem , a odpovídá jaksi našemu smyslu pro spravedlnost snažit se nyní, aby za to netrpěl a aby nebyl posazen na tu káru, která odváží židy německé….myslím, že nakonec se židé nedočkají ničeho dobrého ani v Americe, kam nyní houfně směřují; toto hromadné přistěhovalectví je schopno porušit starou rovnováhu v této zemi, a tuším, že socha Svobody novoyorském přístavu se dosti brzy začne mračit. Myslím, že jednou bude poměr k židům přezkoumán se značným lomozem i v Rusku, kde procento židů na vedoucích místech je nadměrné…..
"...Jestliže dříve někdo špatně hospodařil ve svém závodě nebo na svém statku a přišel o něj, byla to jeho škoda a ani jsme se po něm neohlédli. Nyní by způsobil škodu národní. ...Vedle toho vynořuje se mnoho otázek jiných : dovedeš pracovat aspoň tak dobře jako Němec ? Nebo, sláva, dovedeš něco dokonce lépe ?....Toho je nyní našemu národu nejvíce třeba : lidí , kteří dovedou výmluvně pobízet k práci, oslavit ji a učinit půvabnou, kteří neztratí odvahy, než se dostaví druhý dech..."
(26.7. 1939)
"...Po první světové válce byla kapitalismu dána volná ruka. Vskutku vykonal dosti rychle dílo obnovy - kam však svět přivedl potom ?....V třicátých letech , jaksi znenadání , k údivu většiny, ukázalo se, že ta kritika , která je obsažena v socialistické bibliotéce, měla pravdu....Na bedny se zbožím patřil nápis : Vyrobil jsem, nevím komu......Za nějakou dobu by kapitalismus, pro slepé působení svého automatismu, opět zavedl svět do krize, vrátila by se nejistota, bída, podlomenost let třicátých. Dnes mnoho lidí puzeno je dívat se na západní hospodářský systém v pohádkovém osvětlení. Uvidí ještě, že pohádkovosti mnoho nebude..."
/F. Peroutka (1946)/ ..Není pochyby, že Anglie a Francie pokusily se vést věci tak, aby Rusko samo se dostalo do zápasu s Německem. Hodlaly přihlížet se založenýma rukama. Rusko to pochopilo a oplatilo : uzavřelo smlouvu s Německem a samo nyní bylo divákem boje, který se rozpoutal.....Anglie a Francie tak nás odepsaly, že neměly ani zájem, co se stane s našimi zbraněmi, jež jsme vyrobili v takovém počtu a v takové kvalitě : klidně je vydaly Němcům. patrně jsme jako problém již jen nudili.....Každý náš vzpurný pohyb by byl ihned utopen v záplavě krve. Když celý svět couval a uzavíral kompromisy s Německem , měli jsme my jediní - bez jakékoliv naděje - začít ofenzivu ? Někteří lidé v hostincích *dnes soudí, že jsme měli..."
(F. Peroutka : Nad jednou pamětní deskou, červenec 1947)
* nebo v kavárnách či na blozích
Nebyl bych hrdý, být zdejším novinářem, kdyby mi někdo udělil P. cenu. Ale lidi jsou různý, někerý důležitý taky, něgdě. Čechov napsal povídku Chameleon, kratičká a dějově celkem nic moc, ale sedí. I to s tím psem. I s tou cenou, respektive s odměnou, úřadem.
Jasne. Takze primo voleny ma…
Jasne. Takze primo voleny ma pravdu, i kdyz lze jak rude pravi tiskne. Salut!
Nemůžete se na něj zlobit
Vždyť s jeho rozhledem je skutečnost mírného závanu do zatuchlé dvacetileté normalizace ČT09 s čistě teoretickou možností drobného narušení miliardového erárního cecíku naprosto rovna "zničení ČT09". Neboť ČT09 bez "úhlu pohledu určeného z brusele" - byla by ještě scallopovskou ČT09? No jistě ne, v jeho vnímání je to skutečně upřímně konec takové televize.