Byl konec října a já měl svoji první dlouhodobou depku z toho, že se vlastenecká a národní scéna kvůli covidu rozštípala na kusy a z této deprese jsem napsal několik článků, že odboj proti vládě v podstatě znamená podpora Pirátů. Že nechuť k opatřením, která vyhlašuje Babiš a vůbec nechuť k premiérovi oligarchovi znamená pomáhání Pirátům se vším co k tomu patří.
Tehdy poprvé jsem naznačoval, že popírání koronaviru a odmítání opatření nepovedou k ničemu jinému, než nárůstu preferencí Ivana Bartoše, přičemž to ani v nejmenším nepomůže ani Trikolóře, ani Okamurovi.
A ejhle... už je to tady....
Ačkoliv nemám nijak velkou důvěru v průzkumy veřejného mínění, protože v souladu s Churchillem jsem si tuto statistiku nezfalšoval sám, včera měl Václav Moravec spoustu důvodů k exhibování právě kvůli nejnovějšímu průzkumu Kantaru ve kterém je ANO až na druhém místě a s velkým odstupem jsou první Piráti se Starosty. Pro mě nejzajímavější je spíš to, že zbytek pelotonu se příliš nezměnil. ODSka s TOPkou mají zhruba to svoje, Okamura má zhruba to svoje, Trikolóra má nadále své "hovno s cibulí", komunisti se možná do sněmovny dostanou a možná ne, ale ČSSD se tam nedostane docela určitě.
Ano, je možné polemizovat, nakolik je výzkum cinknutý, ale rozhodně potvrzuje trend, který byl nastolen právě v tom říjnu. Vlastenecká uskupení nijak podstatně neposílila, jen se rozštípala covid a anticovid, Andrejovo ANO výrazně ztratilo a všechno se to přesunulo k Bukanýrům, kteří si mohou začít porcovat ještě neuloveného medvěda.
Vážení přátelé, jaké je toto vědomí? Jak se cítíte především vy, co jste bojovali proti opatřením (a tím proti zvládnutí epidemie), když teď vidíte první vlaštovku, která sice jaro nedělá, ale zvěstuje, že veškerý přesun na politické scéně se ani v nejmenším netýká těch stran, které se právě v tomto odboji proti systému angažovaly, ale naopak nahrává těm, kteří se nijak netají tím, že tento stát přivedou na cestu té jediné správné Ohjrópy, kde nás čeká Zelený úděl a povinná solidarita s uprchlíky. Jaké to je, pozorovat tento trend?
Okamura nic, Klaus nic, všichni marginální zůstanou marginální, pravičácčtí oportunisté zůstanou na svém a jednoznačným vítězem jsou noví zelení ojrokomunisté, kteří zřejmě hladce převezmou republiku se slušným náskokem. Premiérské křeslo přebírá vlastně jediný člověk na naší politické scéně, který se netají tím, že udělá to, co udělali komunisti po Vítězném únoru - velké přesuny majetku.
To je také to jediné, co doopravdy na komunistech vadilo a vadí dodnes. Oni totiž nemučili lidi jen tak pro srandu. Komunistické vedení se nevyžívalo v sadismu, nevěznili ani nezbíjeli z nějaké úchylky. Zabíjeli, věznili a ničili životy především těm, kteří měli problém s těmi rozsáhlými majetkovými přesuny. To je od začátku do konce to jediné, čím se komunisti lišili od kapitalistických režimů. Kapitalisté nechali všechny živnostníky a malé rolníky v klidu zkrachovat, komunisti je vyvlastnili. Nebyli ochotní čekat, až chlap s koňským potahem zkrachuje vedle traktoru. Nebyli ochotní čekat, až malý obchodníček ještě rád prodá pod cenou svůj krám ve prospěch Wallmartu.
Piráti jsou jediní, kteří toto mají spolu s ojrozelenými v programu. Vyvlastnění, zregulování, zmarginalizování velkého byznysu a přerozdělení výdobytků ve prospěch prozatím blíže neurčených potřebných. Změnění celé hospodářské struktury ve jménu nového (zeleného) údělu, vynucení nových pořádků jdoucích proti dlouholetému "přirozenému" vývoji. Regulace nájemného, zrušení masové automobility, zásahy do toho, co budete jíst, co si budete kupovat, co budete dělat ve volném čase, ve jménu záchrany planety, přičemž tato záchrana se scvrkla do problému CO2.
Hrozně by mě zajímalo, kdo z vlastenců by se tak halasně angažoval proti Babišopvi, kdyby věděl, že to pomůže novým ojrosvazákům a nijak zvlášť to nevyřeší ani svobodu, ani vlastenectví. Nebo tu někdo předpokládá, že odboj proti pirátským nápadům bude snazší než odboj proti Babišovým nápadům? Že odboj proti všeobecné regulaci, dohlížení a urovnání cesty africké migraci bude snazší, než odboj proti omezení pohybu, které zaváděl Babiš? Kolik lidí si včera uvědomilo, co vlastně způsobují a způsobili? Nebo to bude stejné jako v případě covidu? Také si až do poslední chvíle nepřipustí, že jejich půlroční odboj byla chyba?
Takhle jsou karty rozdané. Babiš nemá žádnou šanci s tím nic udělat, protože covid se mu vymknul z ruky už tenkrát v září, kdy zaváděl roušky a myslel si, že ony samy o sobě pomohou. Od té doby už jen improvizuje a zachraňuje něco, co se zachránit zřejmě vůbec nedá. Mohl udělat jedinou věc - všechno rozvolnit, aby pár křiklounů typu Klaus byli spokojení, ale proti opozici a médiím by mu to stejně nepomohlo, protože ti zpochybnili cokoliv, co udělal. Já osobně nevěřím, že v naší společnosti a v tom, jak to tu máme udělané, že by měl kdokoliv šanci proti epidemii uspět. Babiš měl vlastně tu smůlu, že černý petr vlády mu v zrovna zůstal v ruce.
V tom také vidím jediné malé světýlko na konci tunelu....
Volby budou nejspíš na podzim, případně možná budou a nějaký ten měsíc dřív. Než půjdeme k volbám a než Piráti vyhrají, nejspíš bude většina z nás už naočkovaná. Epidemie bude po volbách jakousi dobíhající minulostí, která ovlivní volební nálady, ale bude už na odchodu. Bude vracet předchozí život.
Bude to doba těsně po válce. Doba ve které zjistíme, jak moc jsme všichni zadlužení, jak moc to zasáhlo všechny odvětví a jak moc to zasáhlo státní rozpočet. Už teď se mluví o zvyšování daní, protože jinak nás prý čeká státní bankrot. Skeptici by řekli, že nás tento bankrot čeká tak jako tak. Bude existovat viník na kterého se to všechno svede - Babiš.
Ale zvyšování daní nám bude vyhlašovat už Bartoš. On bude ten, kdo v televizi bude obhajovat, proč je to dobře. Spolu s tím bude nucen vyhlásit spoustu úlev pro nadnárodní korporace, bude vyhlašovat různé zákazy, protože Zelený úděl bude součástí jejich politiky. Zároveň bude národu vysvětlovat, že migrace je přínosem a obohacením. A samozřejmě jeho skvadra nebude vůbec tušit, co to znamená stát, průmysl či finance.
Bartoš bude ten, který vezme zpátky to, co Babiš přidal na sociálních dávkách a důchodech. Bartoš nějak bude řešit státní dluhovou službu. Bartoš se bude zodpovídat Německu, jak to tu postupuje s větrníky a soláry, Bartoš bude vysvětlovat, proč jsme ještě nepřijali dostatek syrských doktorů a jaderných inženýrů. Bartoš bude regulovat nájemné, Bartoš zařídí, že se u nás nejenže nepostaví žádná továrna, ale také žádné sklady. Bartoš bude překážet zemědělcům, kteří budou krachovat, protože nebudou smět ani orat, ani stříkat.
Zrovna včera jsem poslouchal Andrejka na jeho fejsbůku a zdál se mi takový smířený se situací. Vypadal, že všechny svoje střety zájmů mám vyřešené, že svojí problematickou minulost už uklidil a nějakého soudního stíhání se už nebojí. Jako by měl někde na Kypru nebo Bahamách svojí parcelu i s vilou, kam se uchýlí, aby pro něj nemohli přijít chlupatý. V republice nechá jen právníky, kteří budou mít za úkol soudní procesy zvládnout a nebo alespoň dostatečně dlouho protahovat. Možná už někde existuje jakási Babiš s.r.o., se sídlem na Kajmanských ostrovech, která jednoho dne bude vlastníkem Agrofertu. Možná už existuje kupní smlouva mezi Agrofertem a Bayerem.
Jako by už Andrejkovi na znovuzvolení vlastně ani nezáleželo. Jako by našel způsob, jak seskočit z tygra, na kterém jel. Jako by už neřešil tyto volby, ale čekal až na ty následující, které budou vystavovat účet Pirátům. Účet, který nemůže dopadnout dobře, protože to co zažíváme teď, není noc proti tomu, co bude zažívat za rok, kdy se bude muset splácet, kdy se ukáže, že auta už nejsou pro běžnou veřejnost a vlastně se tím podobáme Kubě. Kdy se ukáže, že hrozby blackoutů se nevyhýbají ani nám. Kdy bude Dukovany dostavovat Westinghouse a nebo nikdo. Kdy bude takřka nemožné, aby si běžný pracující ještě postavil dům. Kdy bude třeba ždímat a samozřejmě první dojde na ty, kteří se nemohou bránit. Kdy se ukáže, že nám vládnou neumětelové, proti kterým je Andrej ještě velikán první třídy.
Já vím, že to zase bude vypadat, že Andreje nějak protěžuju, ale fakt si tu někdo myslí, že za Pirátů bude líp? Fakt někdo čeká, že ten protibabišovský odboj bude mít nějaké pozitivní momenty? Fakt si někdo myslí, že Babiš vypadne z úřadu vlády a Bartoš napraví jeho chyby? Nebo tu někdo čeká zázrak, že by vládu sestavil Okamura? Nebo mladý Klaus? Myslí si tady někdo, že odpor proti covidovým opatřením vygeneruje nějaký zázrak, který bude možné použít i v odboji proti ojrosvazákům?
A nebo to říkám špatně? Žádní piráti nevyhrají? Vyhraje Okamura? Nebo Volný s Bojkem? Mladý Klaus bude premiérem? Nebo to zachrání Fiala s Pekarovou? Jaká se rýsuje lepší varianta než ta, kterou teď ještě máme, ale za půl roku už ji mít nebudeme? Nemohu si pomoci, vůbec z toho nemám radost, ale měl jsem pravdu - odboj proti Babišovi za jeho covidní opatření nebude znamenat výhru vlastenců ani národovců. Bude znamenat výhru hnutí, které má všechny komunistické atributy. Je nadnárodní, antivlastenecké, je ochotno dělat velké majetkové přesuny a má ideál, který jde jednoznačně proti soukromému vlastnictví a proti běžné výměně zboží a služeb. Jde jednoznačně proti zákonu nabídky a poptávky a opírá se o mladé, nadšené a snadno zmanipulovatelné.
A pozor! Nebude nám vnuceno zvenčí. Nebude k nám dosazeno na cizích bodácích. Nevyhraje zmanipulovanými volbami ani bouřemi v ulicích. Vyhraje, protože hodně lidí si myslí, že nejhorší zlo je Andrej a nic horšího už být nemůže. Vyhrají, protože vlastencům bylo zatěžko nosit na hubě hadr a omezit se v e svých volnočasových aktivitách. Vyhraje, protože protiepidemická opatření považovalo hodně lidí za diktaturu.
Za půl roku zjistíme, zda opravdu už nemůže být hůř a jestli je rouška a zavřený bazén opravdu tak strašné omezení svobody. Budeme to moci porovnat s nesvobodou určit si výši nájmu, nesvobodou koupit si auto jaké chceme, nesvobodou postavit si dům. Budeme to porovnávat s nesvobodou platit nízké daně i s nesvobodou podnikat. Pak se uvidí.
Dneska se můžete ještě vyjádřit. Na Kydech je pořád ještě svoboda. Pořád ještě můžete říci, že kecám, že to takhle nebude. Můžete říci, že Piráti nic podobného neplánují a naopak mají dobré hnutí ve kterém mají kvalitní lidi. Můžete klidně říci, že jsem idiot, blbec, který se má rýpat v hlíně a nekomentovat politiku, které nerozumím. Můžete se velkolepě rozepsat o tom, jak skvělá ta pirátská budoucnost bude. Můžete mi poslat libovolné množství polemických článků, které moje dnešní teze vyvrátí. Všechny je pustím na sklo. Pojďte a pište. Rozcupujte tuto mojí chmurnou vizi.
Nebo je záchranou starý Klaus, který by se prý v případe nouze postavil do čela strany, která se postaví Pirátům? Nebo je záchranou Lubomírek Volný? Povídejte....
- Log in to post comments
Komentáře
Něco mi tu nesedí
Zavilí antikomunisté tvrdí, že jednou komunista vždycky komunista. Překabátěný komunista je tedy sémantický nonsens, protože komunista musí být vždycky jenom přesvědčený. Ti převlékači kabátů byli, jsou a vždycky budou pouze šmejdi, kterým je úplně jedno, kdo je u moci. Nalezou do jakékoli strany, jakýchkoli alespoň trochu řídících a vrcholových postů, jen aby si urvali něco pro sebe a své rodinky, aniž by jim při tom hrozilo sebemenší riziko postihu. Některé povedené rodinky byly dokonce za všech režimů vyhlášené tím, že měly na každé straně barikády své členy. Viz většina našich "slavných" disidentů à la Ruml. Čest výjimkám.
Nemusí být přesvědčený o tom…
Nemusí být přesvědčený o tom, že komunismus funguje. Jen o tom, že je dobré vstoupit do komunistické strany a dělat v ní kariéru. I to je charakterová vada, která nezmizí změnou strany.
Po revoluci bylo plno lidí, co byli ve straně z donucení, jen aby je nechali žít, zahodili knížku, byli rádi, že mají pokoj a nijak to neobhajují.
Nejsme ve sporu
Pro mě tihle lidé prostě nebyli komunisté. Jen držitelé rudé knížky. Nálepka je jedna věc, osobní přesvědčení druhá. Je to stejný princip, jako když třeba na přelomu devatenáctého a dvacátého století stále většina lidí chodila formálně do kostela, i když reálně věřících už mezi nimi byla (plácnu) třeba polovina.
Byli ve straně a strana je brala jako své členy.
Taky nikdo nezkoumá, jestli jste mafián z té pravé mafiánské vnitřní mystiky nebo jen mafián, co to dělá pro finanční výhody, ale pro peníze.
Prostě jste mafián.
korespondenční hlasování
Také tajně doufám, že vítězství pyjátů nebude až takový průser, že budou muset vládnout v koalici a že se tam do parlamentu pár lidí s normálními názory dostane.
Ale bohužel tam nevidím nic pozitivního. Všechno je to jedna líheň. Mladí, blbí, ambiciózní (MBA). V případné (jakékoliv) koalici nevidím žádné pozitivum. Ti , co otevřeně neříkají, co nám chystají tak stejně v skrytu konají.
I ta současná koalice. Hamajda je zcela nepokrytě EUfilní, žádná EU blbost/eko/bio/migro mu není dost blbá.
No a AB něco říká doma ovčanům a něco jiného dělá on, nebo jeho lidi v zahraničí (Joudová, Marakéšský protokol, nerozborná jednota s našimi spojenci - Skřípalové, Navalený, vakcíny od těch jedině ideologicky správných - může kecat, co chce, realita je zatím jiná).
No a samozřejmě platí, že kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je páníškové zrušili.
Konečně příklad máme u našich spojenců nejvěrnějších. Tam to chvíli vypadalo, že by volby mohly něco změnit. Ne, že by je úplně zrušili, to by nebylo správně demokratické a pár ovčanů by třeba nesouhlasně zabečelo.
Takže korespondenční hlasování must sein!
Kupředu ke světlým, zeleným, geender, eko, bio, libodemo, západním zítřkům.
Babiš
Andrej Babiš si za svůj odliv voličů může sám tím, že dovolil Hamáčkovi, aby zavedl tak nesmyslné omezení cestování přes okresy. Stejně to nepomáhá. Další chybu udělá, až 3 týdny opatření omezení cestování přes okresy prodlouží do Velikonoc. Babiš se může zachránit dvěma způsoby.
První, že slouží vládu a nechá ji Fialovi s Bartošem. Do voleb se stihnou znemožnit.
Druhý, že začne opozici obviňovat, že mu hází klacky pod nohy. Tedy on to dělá, ale mizerně a málo hlasitě. Přitom by stačilo, aby bojem proti Covidu někoho pověřil, a dělal jeho požadovaná opatření.
Máte pravdu
Pane Gerde, máte pravdu.
Pověřit Hatemany, ať navrhují opatření, podle místních podmínek, ať to zdůvodňují. Straničtí bafuňáři se s radostí zapojí, a nikdo to nebude zpochybňovat.
Vždyť to Hatemani požadují, tak proč jim nevyhovět.
Hatemani
Pane Josefe,
dovolte, abych Vám jako první popřál k pátečnímu svátku vše nejlepší. Máte pravdu, Babiš klidně mohl přehrát problémy na kraje a jejich hatemany. Jenže chce být v centru dění a o všem informován, jak je zvyklý z firmy. Jako politik měl ale vědět, že není nutné být u všeho a o všem informován, ale mít to na koho svést.
Děkuji za přání
Pane Gerde, jste první :-)
To Babiš nemůže udělat
Nemůže podat demisi. To by bylo přiznání prohry.
Není také možné předat do voleb vládu Bartošovi a Fialovi. Po odstoupení vlády by na období do voleb nastoupila provizorní úřednická vláda.
Vláda
Udělat to může a klidně navrhnout, aby prezident pověřil Bartoše s Fialou. Vládne ta vláda, kterou pověří prezident. Souhlas poslanců už není tak nutný, prostě vláda vládne v demisi.
Andrejova plavba mezi Skyllou a Charybdou
může skončit pěkným ztroskotáním někdy v létě, kdy Andrejově otylé surikatě ("...každý se může podívat, ty surikaty tam pořád jsou!" - Ano, jsou; akorát se z Čapáku přestěhovaly na ministerstva) Schillerové dojdou peníze, takže už nebude na kompenzace zavřeným firmám. Nebudou peníze na služby, které zatím poskytoval stát (za peníze, které vybral na daních).
Taková situace má obecně vzato dvojí řešení:
a) šetřit, omezit/zrušit OPRAVDU zbytné výdaje
b) zvednout daně stávající, nové daně vypsat, firmám, které měly to štěstí a nemusely zavřít, nařídit daně solidární
Něco mi našeptává, že nadbytečné úředníky nikdo nevyrazí, americký válečný šrot bude zaplacen, neziskovkám bude přidáno, aby bylo dost peněz, které budou nasypány do Nilu - takže nejspíš varianta b)
Hned, jak mně firma trochu nabobtná, stěhuju se formálně na Kypr nebo na Kajmanské ostrovy; ale jak Babišovo hnutí ANO přežije tuhle kolizi, to opravdu nevím: naxere tím totiž úplně všechny, a pro voliče to bude právě on, kdo k tomu tuhle zemi dokormidloval.
Že by nás (ČR) z této soutěsky vyvedli Piráti, si nemyslím. Oni spíš požádají EU, aby nám sem "přivezla pořádek" (jak někde píše Laco). Je trochu škoda, že jim nevyjde na dnešní datum.
A takhle my si tady žijeme a budeme žít.
Proč by to nevyšlo
Do roka a do dne. Podle osvědčeného scénáře bude prezident odklizen, na pražském hradě přivítá krajana ovara Bernda Herman s Krystlíkem, Kroupou a se všemi Čižinskými a bude. Příslušníci národa prosllého důkladností že by na to nebyli připravení? Pche. No a ve světle moudré něm ... totiž evropské, evropské(!) dočasné(!) správy středoevropských záležitostí pozbydou významu některé malichernosti, jako např. kdo dostaví Dukovany (nikdo), kolik sem přijde připrchlíků (všichni), jaké budou dostávat dávky (jaké si řeknou), kdy budou další volby (až k nim voliči řádně dozrají, jako k referendu) a kdo se jich bude moci zúčastnit (přirozeně všichni - všichni ti, kdo sdílejí úhel pohledu určený z brusele, ti ostatní jsou pro demokracii nepřátelé a nepřátelům využívat demokracii krajané nedovolí). A pro jistotu se upustí od zastaralých papírových hlasovacích lístků a objednají se nové, moderní a velice osvědčené hlasovací stroje - aby se podpořila atlantická ukotvenost.
Já tušil,
že nás zářná budoucnost nemine. Sláva vítězství!
Do voleb
Ještě bych asi nestahoval kalhoty, brod (volby) nejsou za pár dní a hlavně - ono záleží, kdo ten průzkum dělá. Vše je třeba brát z určitou rezervou a já osobně rád porovnávám podobné odhady na sázkových kancelářích. Tam nepředpokládám (až takové) politické tlaky a taky je dobré si udělat nějaký průměr z více odhadů. Tady mi vychází, že sice Bukanýři jdou nahoru, ale ještě nevedou:
https://www.betarena.cz/rubriky/sportovni-clanky/volebni-preference-pru…
Piráti
Jak už napsal pan Puck.
Někdo jiný tlačí na to,aby vyhráli Piráti.
Právě i ty průzkumy musí tomu odpovídat,aby občan volič,byl na to připraven.
Neděje se jen u nás,na Slovensku to bylo potvrzeno,jak u voleb prezidentky,tak u parlamentních voleb,
Jediný Lukašenko odolal,nepřistoupil na falšování průzkumů.
Vidím v tom podobnou situaci,.jako v USA s Bidenem a také k vůli tomu dojde k falšování voleb i u nás.
Ještě k těm 'Ukrajincům,jsou bezproblémový,dokonce podporování státem a zaměstnávání Ukrajinců podporuje firmám stát i finančně.
15. březen
Koho dnes zajímá velmi traumatizují den pro mé rodiče. Dokonce horší než 21.8.1968. Přes docela přátelské vztahy s jednou rodinou z NDR kolem roku 1970, nám ti hodní Němci při kávě lehce sdělili, že Karlsbad byl, ale vždycky jejich.
No jasně, takhle Vary Hitlera vítaly
https://www.youtube.com/watch?v=PF1XE2ph6Lg
A takhle z Varů v roce 1945 odjížděly
na pořád.
https://www.youtube.com/watch?v=EMHnESg3SXA
Máte pravdu
Například naše slavná jejich veřejnoprávní ČT o takovém hezkém výročí ani ťuk.
Ono moc neladí do dnešní doby....
Květen
Uvidíme v květnu, to teprve bude hezké výročí!
Já v poslední době pociťuji malé zadostiučinění
že, hledě na blahoslavenou Ameriku, nejenom postplyšákovské Česko má nepředvídatelnou historii.
USA
USA nebudovaly socialismus, tak si nynější dějinnou epochu odskáčí naplno. Obyvatelé USA a západní Evropy ztratili zkušenosti získané jiným v dějinných změnách. Časem to postihne i zdejší progresivní Kartouzovy eurosvazáky, také nemají zkušenosti z pádu režimu.
A ještě
Budou poklekávat.
Připomenutí ze Zvědavce
http://www.zvedavec.org/komentare/2021/03/8644-benesovy-dekrety.htm
15.3.1939 nám wehrmacht přivezl pořádek připomenul včera Železný
Včera nám protivládní ČT připomenula ve zprávách, že 15. 3. 1939
k nám vjel wehrmacht. Německý komentátor německého týdeníku o této události řekl, a české titulky přeložily:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/221411000110314/
v čase 19:08.
„Po prohlášení světového významu, ve kterém se český národ uchyluje pod německou ochranu, začali do ohrožených částí Čech a Moravy vjíždět němečtí vojáci, aby všude opět nastolili jistotu, bezpečí a pořádek.“
Mnozí Češi, ne jenom čeští Němci, je vítali. Jejich tanky už jezdili po pravé straně silnic. Díky egoistické politice české buržoazii, která podle Vladimíra Holana měla ruce plné mozolů – od tenisových raket, se podařilo Československo rozbít.
Synek kriminální rodiny (dědek dezertér ze Svobodovy armády, fotr odsouzený podvodník, co přiměl Česko, aby zaplatilo 10 miliard Kč za prohranou arbitráž, ale sám si vytvořil nezabavitelnou sbírku moderního českého umění s cenou odhadovanou na 1 miliardu Kč), moderátor Železný, měl téměř orgasmus z toho, že Piráti konečně po 4 letech mediálního lynče Babiše, konečně jej v odhadech volebních preferencí porazili.
Před 82 lety si také mnozí Češi mysleli, že teď už bude pod Hitlerem jen klid na práci, bezpečí před bolševikem a jen a jen dobře. Zase se opakuje, že egoismus české buržoazie přivádí do Česka zájmy zahraničních ničemů, tentokrát prostřednictvím práskačů do EU Pirátů.
Co nás tedy čeká?
Rozhodující bude, zda vláda vedená Babišem zvládne včas, tj. do srpna, proočkovat dostatek obyvatel, aby skončila (dočasně epidemie). Pokud se jí to podaří a dojde k uvolnění opatření, může ještě volby vyhrát, a jak to tak vypadá, spolu s ODS vytvořit novou vládu. Takže Babiš nyní běží maratón s tímto cílem.
Babiš
Proočkovat obyvatelé do srpna,asi jen vakcínou Astra Zeneka,té bude dostatek,když ji některé státy odmítají.
Když to sleduji,ten nedostatek vakcín,jakoby byl schválně zadržován a možná i kvůli politickým hrám.
V tomto případě,Babiše může zachránit jen nákup vakcín Sputnik V.
je potřeba očkovat vším co je k disposici a už to bylo
to bylo vyzkoušeno na milionech lidí. A to jsou všechny vakcíny až na tu nejnovější Johnson and Johnson.
A ta bude taky brzo nejen ověřena EUÚřadem ale i praxí.
Takže očkovat, očkovat.
Myslím že Babiš to ví, i piráti i ostatní
AstraZeneca
Astra Zeneca asi moc vyzkoušená není. Německo, Rakousko, Švédsko a Francie ji nepoužívají pro lidi starší 65 let. Pro lidi nad 60 let je nepoužívá Polsko a nad 55 let Belgie, Malta a Itálie. Švýcarský regulační úřad se pak rozhodl vakcínu nepoužívat pro nikoho.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/uz-8-statu-odmita-astrazenecu-pro-st…
Another one (bite the dust - zaškrtnuto)
Covid-19: ‘Temporary deferral’ of AstraZeneca vaccine rollout in Ireland.
https://www.irishtimes.com/news/health/covid-19-temporary-deferral-of-a…
Irsko se přidáva k rostoucí rodině příznivců A/Z
Národní poradní výbor pro imunizaci (Niac) doporučil, aby bylo podávání vakcíny AstraZeneca Covid-19 pozastaveno od nedělního rána.
Dovětek
https://ibb.co/SV2B2jN
no já nevím, J+J blbá značka
mám s ní špatné zkušenosti. Moc špatné,
Díky za komentář.Ostatně…
Díky za komentář.Ostatně ohýbání dějin sleduji cca 7 let, z osvoboditelů se stávají nájezdníci. Od té doby chodím 9.května na místní hřbitov dávat Rudé armádě kytku.
To je dobrý nápad,
taky to tak udělám.
Přidávám se.
Přidávám se.
Američané
U nás ruské hroby nemáme. Kytky se nosí Američanům, ale ti tu hroby nemají. Nosit kytky k jejich pomníku by ovšem bylo nošením dříví do lesa, mívají jich tam spoustu.
Nosím tedy kytku (i s vnuky a letos asi už i s jejich děvčaty) ke vkusnému pomníčku na Klatovské proti Velkému divadlu. Připomíná tu západní československou obrněnou brigádu, jejíž příslušníci dorazili přes všechnu snahu do Plzně (zní to poněkud morbidně, ale je to tak) s křížkem po funuse.
P.S.: Pokaždé, když ten pomníček míjím, tak lehce zasalutuji. Však jsem byl také (leteckým) důstojníkem československé armády, byť i jen záložním.
https://www.acr.army.cz/informacni-servis/zpravodajstvi/ceskoslovensti-…
Jo buržoazie
To jste si to hodně zjednodušil.
Holt se Vam nelibi, jak se…
Holt se Vam nelibi, jak se meni preference volicu. Budete muset vymenit volice nebo je Bilakovsky znormalizovat. Pak bude zas televize takova, jaka se Vam libi - poslusna vlade.
No kdo to kdy slysel, aby se novinar ozval kriticky proti tem nahore? Spravny narodni novinar bojuje proti ztroskotanci a samozvanci Havlovi!
TV by stačila objektivní a…
TV by stačila objektivní a neideologická.
Ja vim. Jenze ona misto…
Ja vim. Jenze ona misto rozlisuje pravdu a lez a kriticky se diva na hlavne na ty, kteri jsou zrovna u lizu.
Fuj!
ČT - Pro Laca G. Mlynáře
Laco, můj osobní zákon na ochranu duševního zdraví mi přísně už několik let zakazuje sledovat zpravodajství a aktuální publicistiku České televize. Ale umím nahlédnout do dnešního televizního programu.
Že si výročí 15.3.1939 ani nevšimnou komerční televize, to nepřekvapí. Proč by to dělaly a co by z toho měly?
Ovšem u tzv. veřejnoprávní televize by našinec přece jen nějaká ta očekávání mít mohl, a to zejména v souvislosti s tím, že okupace 21.8.1968 (nesrovnatelně měkčí, než ta německá) je připomínána každoročně a vehementně (a je to i správné). Člověk by ovšem čekal nějakou tu vyváženost, že.....?
Nahlédněme tedy do dnešního programu ČT, ať se držíme reality.
Na ČT 1 celý den obvyklé "spotřební zboží" -Tak neváhej a toč (Eda Hrubeš), repríza Všechnopárty (Karel Šíp), emerický seriál To je vražda napsala, Cestománie (Maďarsko).
Až na toho Šípa, který bude starý počítám tak dva roky, samé věci uleželé (a už poněkud zasmrádající) tak asi dvacet let.
Večer pak český detektivní seriál Rapl, starý jen pět let, však je to teprve první repríza, ještě mnohé budou jistě následovat.
"Reportéry ČT" ve 21:15 nesmím z výše uvedených důvodů a ani není psáno, o čem budou reportovat. Věřím, že něco o Babišovi a Covidu ve stylu "samé špatné zprávy".
Pak Infiltrace - o podivných praktikách v péči o autisty.
Až ve 22:50 "Tenkrát v ráji" o odbojáři/horolezci v době protektorátu. A o přátelství českých a německých horolezců v té době, abychom si rozuměli, což bylo za okupace nepochybně něco zcela typického, jak nás učí BIS. Ti němečtí se ostatně dostali s hákovým křížem až na Elbrus. Nebo to byl Ararat? No prostě hodně vysoko, chlapci němečtí šikovní a zdatní.
Tak to bychom měli "Jedničku". Tak teď "Dvojku":
Ve 13:00 opakují včerejší pravidelný pořad - reprízu padesát let starého Československého filmového týdeníku (co se v kinech promítal před hlavním programem). Ten sleduji v neděli dopoledne pravidelně už několik let a je to zábavné i poučné. Možná by se na to měl občas mrknou i Petrpavel, aby si připomněl některé věci, na něž rád zapomíná.
Pak různé naučné pořady jako Nádherná americká města a Letecké katastrofy. Něco s Arnoštem Lustigem - to by o okupaci být mohlo, jde to v 16:20. Obsah titulek nenaznačí ani náznakem, protože ani naznačovat se nesmí.
"Vezmu-li to, oprátka mě nemine" - za tím by se (možná) německá okupace skrývat mohla, ale pokud ano, proč na to diváka upozorňovat v programu, že?
Těší mě v 19:40 "Postřehy odjinud" - Burgenland očima Marie Woodhamsové. Také to bude tak dvacet let staré, kdo ví, zda Mařka ještě vůbec žije. Marie Woodhamsová se totiž jmenovala Říčánková, byla redaktorkou brněnského rozhlasu a legálně se za socialismu vystěhovala do Rakouska, když si vzala Angličana Woodhamse. Občas se u nás v tehdy Gottwaldově (byla odtud) zastavila na kafe a po převratu jsem ji přivedl jako externistku do Československého rozhlasu. Pak se překotila do ČT.
Nu a večer už Divy starověku (potěš pánbů za ně), Velké stroje z blízka (když velké, tak že by něco ze SSSR? Ale ne, britský seriál :-D ). A konečně něco z války (!) - Hájili jsme hrad - Americké drama. Aha....
Na (skoro) závěr Útok v Salisbury (Skřípal) - prý britský dramatický seriál, ale nebude to spíše scifi?
Pro labužníky v jednu po půlnoci "Sergej Vojcechovský, generál bez vlasti" (taky repríza, samozřejmě). O válce to je, ale spíše o tom, jak byli hnusní nikoliv Němci, ale bolševici (taky že někdy byli, ale zrovna dneska? Jo, ono už to bude vlastně zítra, tak pardon...).
Tož tolik k výročí okupace německou Říší v programech České (veřejnoprávní) televize. Ne že bych chtěl radit dramaturgům, nemám na to AMU, JAMU ani FAMU, ale třeba takový Atentát o odkrouhnutí toho německého zmrda bych si dnes na ČT utéct nenechal. Takhle holt budu bojovat s tím Proustem. "Hledání ztraceného času" se to jmenuje......
Rapla neeeeeeeeeeeeee Koukal…
Rapla neeeeeeeeeeeeee
Koukal jsem se včera na Národní třídu, kde taky hrál Čermák. Původně jsem to měl jako kulisu. Žasl na pitomostí scénáře i hlavních postav. Bádal nad tím, jestli má bejt hrdina mentál nebo frajer. Vypínal zvuk, protože se to nedalo poslouchat a pak ho zase za chvíli pouštěl, protože chtěl slyšet jestli to je pořád tak pitomý.
Kluci se dostali na Elbrus. Rusové na něm měli tu super vypadající zaoblenou chatu.
Jinak souhlasím ČT se prostě překonává. Ale včera jsem koukal na Hledání ztraceného času. I tam byly záběry z okupace.
Tak mě napadlo. Vy máte rád Švejka. Proč podle vás 8x větší národ, nemá nic podobného ani po dvou světových válkách. Žádná hlava XXII, žádný Jak jsem vyhrál válku.
Jinak kde jste s tím Proustem?
Na přímé otázky přímé odpovědi
Rapla ne, souhlasím, ale ta Národní třída mi přišla skvělá. Dokonce i mojí Labuti, což bych nečekal.
Já vím, že Elbrus, to měl být jen vtípek s tím Araratem. (Ararat byla celkem slušná sovětská brandy :-) ).
Hledání ztraceného času je i po letech báječný pořad pro nás, nostalgiky. Měl jsem možnost se pracovně setkat s panem Čáslavským, to už to byl takový malý hrbatý dědeček. Ale velmi příjemný a skromný.
Nemají nic, protože jsou to Němci. Asi jim geneticky chybí smysl pro humor nebo co? Monumentální Wagner a Soumrak bohů. Pocit viny, ale i ten musejí mít nějak v sobě zakódovaný. Myslím, že Angličané vyhubili ve svých dějinách víc lidí než Němci, a snášejí to celkem libě. Nebo Belgičané a jejich Kongo - a jsou v klidu.
Našinci těžko pochopit, ale oni zase nechápou nás, co se dá dělat.
Proust? Stále ještě Svět Swannových. Jde to, ale dře to. Není nějak klid v duši na pořádné čtení.
Ideologická příprava mužstva
Těší mě jen, že po ideologické přípravě mužstva ke šturmu na Moskvu si v zádech nenechají staré pamětníky. Buď je do té doby vyhladí Covid19 nebo počkají s útokem, až opravdu vymřou a nově formovaná mládež bude svolná útočit na východ. Jen ta změkčilá těla asi až do Moskvy nedojdou. Proto je zapotřebí připomínat jen správné události a zbytečně nekomplikovat kanonenfutteru směr jejich nenávisti. Přes logickou chybku měl Hašek pravdu:"Zabili jste mně strejčka, tak tady máte přes držku! Válka bude, víc vám neřeknu!"
ČT natočila nový seriál Generálové
v archivu ZDE: https://www.ceskatelevize.cz/porady/12547574913-generalove/219562268110…
kde se probírají českoslovenští generálové od první války až do roku 1989 a to včetně jejich bojových nasazení.
Česká televize, chránící třídní zájmy vládnoucí buržoazie, samozřejmě nezmínila našeho největšího generála po roce 1914, Ludvíka Svobodu. Tedy zmínila pouze v krátké, několikavteřinové sekvenci ještě jako plukovníka, když jej přiletěl pojebat do Buzuluku jeden generál od zeleného stolu z Londýna za to, že nebrání dostatečně místní jednotku před působením velvyslance Fierlingera, socdemáka, kamaráda Beneše, měli vilu vedle sebe v Sezimově Ústí.
Na dalšíím záběru byl autory seriálu Ludvík Svoboda zkritizován, že bez vědomí londýnské vlády požádal Sovětský svaz o první bojové nasazení československé jednotky (obrana Sokolova 8. - 13. 3. 1943). Tím se prý dopustil porušení kázně a způsobil ZBYTEČNOU SMRT svých vojáků (padlo 86 vojáků). Tím veškeré zmínky o Svobodovi skončily.
Dále už se o působení našich vojáků na východní frontě (Kyjev, Dukla, Ostrava) vůbec nemluví. Na východní frontě se podle ČT asi nebojovalo, natož aby se zmínilo velení generála Svobody.
Zato se detailně popisují aktivity našich vojáků na Západě.
Nemám rád vojenskou aritmetiku, ale jeden z nedávno zemřelých tankistů generála Svobody v pamětech pravil, že jenom ztráty tankistů na východní frontě byly 5 x vyšší, než našich letců v Británii.
Československá samostatná obrněná brigáda, jejíž památník u plzeňského divadla zdravíte, se války účastnila statickými boji při obléhání Dunkerqu od 10/1944 do 5/1945. Celkem při obléhání padlo 190 čechoslováků. Byli špatně vyzbrojeni, lehkými tanky, které proti německým Tygrům neměly šanci. Co vím, tak po válce byla jednotka umístěna v Janovicích.
Nezmínění role armádního generála Ludvíka Svobody v první (byl legionářem na východní frontě) i druhé válce je velká hanba veřejnoprávní televize. No, plní třídní zájmy faktických vládců.
To je pořád dokola
Se Svobodou a generály na východní frontě - naprostý souhlas.
Já naprosto a zcela souhlasím i s tím, že vůči pomníkům a hrobům sovětských vojáků se naši představitelé aktuálně chovají hnusně, média pak ještě hnusněji. A myslím si, že v místech, která Sověti osvobodili, by je měli zachovávat v paměti s úctou a také se s úctou chovat.
Ale nechápu, proč bychom v našem statutárním městysi neměli podobnou úctu projevovat Amíkům? Proto, že jich při našem osvobozování padlo o několik řádů méně? Ať oslavují třeba v Pardubicích Rudou armádu podobně, jako u nás tu americkou, a bude to v pořádku. Ale ne, že když v Pardubicích na to serou (pardon, Pardubice dávám jen jako trochu fiktivní symbolický příklad, nevím jak je to zrovna konkrétně tam), tak mi se na to v Plzni vykašleme taky.
Že naše místní každoroční oslavy už překročily rozumnou míru, to je sice fakt, jako místní občan to pociťuji velmi intenzivně. Ale na podstatě věci to nic nemění.
Podobně je to i s československými jednotkami. Kam přijeli Svobodovci, nechť lokálně slaví Svobodovce. Kam Obrněná brigáda, tam holt zase ji.
A všiml jste se toho jejich pomníčku? To je pieta s vkusem a nápadem. Voják se vrátil z války, sundal přilbu, pověsil ji na patník a šel domů. Nic bombastického, monumentálního - drobnost, příslušející opravdu nevelkému přínosu té brigády na průběh II.světové války.
Naopak děs a hrůza je pomník generála Pattona kousek odtud. Obří kusy rezavého plechu podivných tvarů.... asi nemám výtvarný vkus nebo co. Ale v tom opravdu ani zdaleka nejsem sám, spíše hodně obráceně.
Pomník
Pomník generála Pattona je sponzorský dar Vítkovických železáren. 10 tun cortenu. Až budete potřebovat ocel na výrobu vlastního tanku, víte, kde se jej čtvrtina až sedmina nachází.
Ale Godote, já proti oslavování Američanů v Plzni nic nemám
Myslím těch starých Američanů. Těm novodobým říkám USáci, podle vzoru Rusáci (což je oblíbené pojmenování příslušníka ruského národa českými rusobijci).
Míra těch oslav je mírou vkusu místního obyvatelstva Plzně. A protože můj syn je poloviční Chod a od tchána jsem za jeho života vyslechl leccos o minulosti, myslím, že mám jakž takž přehled, co se tam tehdá dělo.
Ale japa tó, že nezmiňujete Belgičani? Ti myslím taky do Plzně dorazili v pětačtyřicátom?
Pokud jde o Pattona a jeho plzeňský pomník, no je to hnus, ne ten pomník, ale to co Patton řekl po válce o sovětských spojencích (bojovali jsme proti nesprávnému nepříteli). Tak toho nesprávného asi měli šanovat podle Pattona. Hnusný egoistický, sebestředný ničema.
A také bych zmínil chování současných USáků. Napsal jsem o tom článek na Mlýně ZDE https://lacogroessling.wordpress.com/2017/05/08/usacti-spratci-odmitli-…
Asi to chce klid, čas to sice srovná, ale URČITĚ NEZAPOMÍNAT!
Zmínka/nezmínka
Nezmiňuji Belgičany, ovšem jejich vlajky tu vidím vyvěšené každoročně, přímo před mými okny.
V těch mých fiktivních "Pardubicích" nejspíš rumunské vlajky chybí. Přitom Rumuni, už v roli spojenců, táhli se Sověty i k nám.
Moje rodiny pochází ze Strakonicka, takže vyprávění očitých svědků jsem měl také dostatek.
Neberte to ve zlém,
ale divíte se jak divizny velkokvěté.
Přece vždycky platilo, platí a vždycky platit bude, že dějiny píše vítěz.