Mluví o něm všichni, ne? My říkáme, že se naše čučkokracie vměšuje do volebního systému, děláme si srandu z jejich honu na Voice of Europe, který nikdo neznal, vidíme za tím zoufalost neschopných liberálů se udržet u moci tím, že by uspěli ve volbách a tak je začali rušit, když nevycházejí podle jejich představ. Svým způsobem se tím liberálové vůbec netají, protože demokracie jsou oni. Když vyhraje jiný názor, je to nedemokratické až totalitní.
Liberálové zase mluví o jasné ruské stopě a prokázaném vlivu na volby v Moldavsku nebo Rumunsku, vrchní čučkař o tom vydává zprávy a prosazuje si různé gumové paragrafy a včera v Partii na Primě uvedla Eva Decroix jako příklad onoho zlého vlivu můj blog a mé jméno. Vidlákovy kydy zazněly v hlavním vysílacím čase, jako to nejnebezpečnější, co u nás ohrožuje jejich demokracii. Pusťte si posledních dvacet minut Partie, nebudete litovat. A nebo si to pusťte celé. Ona tam byla i Danuše a vypadalo to, že se rozhodla dělat kampaň Kateřině Konečné a hnutí STAČILO!.
Evu Decroix tímto pozdravuji, děkuji za reklamu a slibuji, že se v brzké době odvděčím dýpfejkem. Už ho máme vymyšlený. Hlavně mě nezapomeňte číst každý den, dozvíte se tam zcela transparentně a s předstihem, co přijde.
A teď zpátky k rumunskému scénáři…
Hele, já nepochybuji o tom, že se u nás spojují plukovníci s čučkaři a politickými hlupáky a hledají jakoukoliv cestu, jak se udržet u koryt. Dělají takové pitomosti, jako třeba vojenský puč v Jižní Koreji. Dokonce uznávám, že tamnímu prezidentovi to pomohlo zvýšit popularitu. Už není poslední za Fialou a my musíme konstatovat, že zatčený prezident- pučista, je oblíbenější než náš premiér. Samozřejmě, že se našemu světovému lídrovi honí hlavou, jestli se neinspirovat v zahraničí a zkusit třeba ten rumunský recept.
Ale… Víte, v Rumunsku šlo o to, že první kolo voleb vyhrál neznámý politik a tak trochu náhodou. Prostě vedl vtipnou kampaň na Tiktoku, kterou nezaplatilo Rusko, ale platili to (tuším) rumunští socialisté, kteří tímto chtěli dosáhnout oslabení preferencí dosavadního prezidenta. Akorát se jim to trochu vymklo z rukou (sociální sítě jsou silnější, než to vypadá) a vyhrál někdo, koho tam vlastně nikdo (kromě voličů) nechtěl. A tak ho rumunský ústavní soud ve shodě s rumunskými tajnými službami zaříznul. Teď se mohou soudit a za několik let soud uzná, že to nebylo v souladu s ústavou, ale to už bude tak nějak jedno.
Nikomu z politiků to tam nevadí, všichni se tetelí na novou volební šanci a na nějakého jednotlivce, který za sebou nemá ani silnou partaj ani silné občanské hnutí ani žádný byznys či kmotry, prostě sere pes. Právo je to, co prospívá nám, nebo to, co škodí těm druhým.
Jenže, jedna věc je, poškodit jednoho bezmocného kandidáta (a demokracii) a druhá věc je poškodit řekněme 140 zvolených poslanců. Ano, takhle nejspíš dopadnou volby. Opozice dostane sto čtyřicet mandátů a vláda bude ráda ze těch zbylých šedesát. Za těmi poslanci už nějaké politické strany i občanská společnost stojí. Už čtyři roky probíhá sjednocování, tvoří se nové komunikační kanály i nová média. Vznikají nová spojenectví s byznysem, spolky, aktivisty či demonstranty.
Je poměrně snadné odstavit v politice solitéra, tak jak to udělali v Rumunsku. Ale i tam to bude mít následky a zřejmě větší, než si dnes všichni malují. Mají tam statisícové demonstrace. Ani ne kvůli samotnému Georgescuovi, ale kvůli znásilnění demokracie. Nedovedu si proto úplně představit, že by u nás někdo našel odvahu, postavit se sto čtyřiceti poslancům, protože za nimi toho stojí už docela dost. Čtyři roky píšu o podpůrných strukturách, čtyři roky na tom pracujeme a nějaké výsledky se dostavily. Větší, než si myslíte. Kdo je víc? Ústavní soud a nebo parlamentní většina?
Navíc, v poslední době nám ten Soros nějak strádá. Neposílá peníze. Spousta včerejších Chvilkařů teď přemýšlí, jestli už to není trochu nebezpečné, nasazovat své jméno za lidi jako je Fiala, Stanjura či Nerudová. Když teď není krytí z Ameriky a Velký bílý otec z Washingtonu teď podporuje jinou partu…
Je tu navíc další problém. Kdysi se redaktoři i neziskovkáři nemuseli bát. Ať se v politice stalo cokoliv, nová garnitura se bez nich neobešla. Nikde nebyly stovky a tisíce jiných hladových kameramanů či novinářů, kteří by mohli zaujmout jejich pracovní místa a pokračovat kontinuálně v oblbování veřejnosti. Oni prostě věděli, že se s vítězem voleb vždycky domluví, protože je dál bude potřebovat.
Ale teď je to jinak. Už máme nová média, která umějí všechno to, co kdysi uměla jen Česká televize nebo nějaká komerční stanice za stovky milionů korun. Neexistuje pořad, který byste nenašli na jůtubu. Mladí kluci dneska na koleně natáčejí lepší filmy, než Hřebejkové či Mádlové. Na televizi už v podstatě koukají jen ty věkové skupiny, které už Daniel Takáč vlastně neovlivňuje. Ať dělá co dělá, důchodci pořád nepochopili, že se mají dobře a mají volit Danuši.
Tentokrát se hraje o zrušení bez náhrady. Nejen v televizi, ale i ve všech těch sorosovských projektech. Kdo má Twitter, ten nepotřebuje drahého Člověka v tísni. Alternativní média nepotřebují nic z vybavení České televize. Blogeři nepotřebují nic z toho, co stojí na Krkavčích horách a nepotřebují to ani politické strany, protože už jim to volby nevyhraje. A nové podpůrné struktury nepotřebují nic z těch starých.
Samozřejmě, že se všem Fialům, Koudelkům, Rakušanům a dalším politickým ztroskotancům honí hlavou, že v krajním případě zruší volby. Ale najít na to odvahu, to už bude něco jiného. Obzvlášť, když volby dopadnou tak drtivě, jak naznačuju.
A čím drtivěji dopadnou, tím spíš se neodváží. Mohli by totiž dopadnout jak ten korejský prezident, kterého teď zavřou až zčerná. Už jen toto je dostatečný důvod, jít k volbám.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
- Log in to post comments
Komentáře
Komentáře k článku
⚠️Příprava na rumunský scénář nabírá na obrátkách
Zatímco BISka straší ruským vměšováním do voleb, mainstream aktivně připravuje veřejné mínění na nutnost rumunského scénáře v ČR, a sice opakování voleb v případě vítězství těch „špatných“ kandidátů.
Česká televize, jak jinak, natočila propagandistický film Rozdělená společnost, v němž vykresluje všechny opoziční strany jako bezpečnostní rizika.
☝️Takže rozkaz zněl jasně – volte koalici SPOLU nebo si ty volby zopakujeme...
@neCT24
Západ chce rozpoutat barevnou revoluci v Srbsku
Uvedl to prezident Vučić na televizní stanici TV Happy. Západní agenti se podle něj snaží zorganizovat puč rukama srbských studentů a dalších protestních voličů.
Podle Vučiče se stínové síly snaží destabilizovat situaci v zemi, například organizovat blokování silnic:
„Budeme čekat do poslední chvíle, kdy budeme nuceni reagovat, až začnou násilnou blokádu dálnic a vše ostatní. Víme, kdo a co dělá, jsou z několika zemí Západu a někteří z Východu.“
Vyhrocení situace v Srbsku je podle Vučiče v zájmu chorvatských médií a řady podnikatelů zapojených do mediálních aktivit v Evropě.
ℹ️Protesty v Srbsku začaly minulý měsíc. Ty zatím neutichají a už zasáhly několik velkých měst.
@neCT24
Vypadá to Májo, že Srbové ještě mají ..
.. tajné služby hodné toho jména, nikoli filiálky CIA, a tak vědí, co se v jejich zemi děje.
kdo se bojí, sere v síni
Porušení zákonů cizinci trestat okamžitě. Zatknout, zavřít na 48 hodin, odsoudit k vyhoštění. Snad se najde soudce, který nemusí do kouta v síni, jako ti jewrejští napříč celou Unií Eurofašistů. Takoví na hranicích vysazení z Antona po navrácení dokladů a mobilů si pak mohou z domova stěžovat na cizí stát a jeho policii.
Není přece problém všechno vymlčet jako příběh teroristy studenta FF UK Davida Koláře. Ministr vnitra a šéf policie oznámí, že vše bylo v naprostém pořádku a žádné opomenutí se nekonalo. Později už stačí vyjádření velícího důstojníka v kožené bundě.
Nastupující Trump je zkáza,
měla vyhrát Kamala. Co to píšu za nesmysly? Na tomto blogu by ale tahle věta měla platit. Nic není více od sebe, než směřování programu Trumpa a Stačilo!
Jenže je tomu jinak, Trump je zde tak trochu adorován a Kamala nikoliv. Proč tomu tak je?
To je dáno asi samotným založením levice. Začnu trochu ze široka, na VŠ byly za socíku předměty politická ekonomie kapitalismu, politická ekonomie socialismu a vědecký komunismus. Přesně v tomto pořadí. Politická ekonomie kapitalismu mě bavila. Logický předmět, kde příčina měla následek a vše do sebe vcelku zapadalo. Takže fajn, člověk se něco naučil a neměl pocit, že jsou to nesmysly. Politická ekonomie socialismu byl už problém, skripta plná nesmyslných frází a nějak jsem v tom nemohl najít logiku. Naštěstí se psal rok 90 a tak tahle zkouška v letním semestru byla zrušena. Uff, no a na vědecký komunismus už naštěstí nedošlo vůbec.
Tak je to vlastně pořád, dobrá analýza typu Kapitál je vyvážena nesmysly typu Komunistický manifest.
Všimněte si, levice udělá dobrou analýzu stávajícího stavu, byť vycházející z mnohdy mylných poznání, aby její následné řešení problému bylo zatím vždy katastrofou (byť to i třeba nějakou chvíli trvalo). Samozřejmě, ten cíl je vznešený a vždy svět zachraňující. Třeba ty typicky levicové programy EU.
Green deal – cílem je zachránit planetu na základě poznání, že se mění počasí (klima se opravdu nemění v řádu let, ale delším časovém úseku). Díky čemu se mění je sice trochu nejasné, hlavně za to asi můžou sluneční cykly a precese zemské osy plus x dalších vlivů, ale viníka máme jen jednoho - CO2! Za nápravu je považován návrat do předindustriální doby nejen teplotou, ale i životní úrovní.
ESG – cílem je napravit člověka a jeho vztah k přírodě, sociálním interakcím i státu. Popírá individualitu jedince, ale má být základním kamenem při jeho rozhodování. Výsledkem je a bude totální pokřivení normálních vztahů, od sociálních až po ekonomické, stát nevyjímaje. Což už se děje, viz bankovní sektor.
LGBTQ+ - cílem je zrovnoprávnění mnohdy ne úplně normálních jedinců, kteří jsou posuzování spolu s opravdu „jinými“ jedinci. Jak řekl jeden můj známý homosexuál, my nejsme problém, problém jsou ti „buzeranti“ z Prague Pride. Ty nás dehonestují a to já nechci. Naprostý souhlas, společnost už toho má většinově dost, zatím mlčí.
Dotace – typicky levicový nástroj. Snahou je pomoci v oblastech, kde opravdu čistá ekonomie nefunguje (což je třeba zdravotnictví, částečně kultura, určitě sociální služby). Bohužel se dotace cpou všude možně. Výsledkem je, že jsme zcela ztratili podstatné měřítko, kterým je reálná cena. My opravdu nevíme, co co stojí a když nám reálnou cenu ukáže Čína (obecně svět okolo), musíme to řešit clem (inverzní dotace). Nebo ještě lépe zlikvidujeme něco podstatného (typu třeba strategicky důležitý průmysl) a za ušetřené nebo získané peníze dáme dotaci na něco podstatného, třeba na výzkum zpěvu velryb v Grónsku.
Dotace jsou čiré zlo, bohužel.
Samozřejmě, všechny předchozí příklady mají společnou další věc – jejich řešení je naplánováno x-let dopředu. Přičemž člověk umí reálně plánovat na 4 roky dopředu, máme v sobě to trojhonné hospodaření. Jakýkoliv plán na delší období není plánem, ale pouze výhledem. Snad proto jsme kdysi měli pětiletky, které se plnily, i kdyby to mělo sedm let trvat.
Takže plány EU jsou typicky levicové, dokončit se mají do roku 27, 30, 35 a tak dále. Takže víme, co bude v roce 35, ale co bude třeba teď po 20. lednu, to neví pořádně nikdo.
Na schopnosti nalézt a dobře pojmenovat negativa stávajícího stavu vyhráli komunisté v r. 1946 volby. Realizaci jejich programu snad nemusíme rozebírat, ale je přesně dle výše naznačeného modelu.
Ostatně, i Biden byl typicky levicový produkt. Na začátku to byla bystřina jasné mysli a studnice hluboké moudrosti. Tak to bylo i všeobecně propagováno. Čím větší nesmysl, tím větší transparent. To platilo v každém prvomájovém průvodu. Když se pak ukázalo, že v jeho případě jde o rozsáhlou bažinu pokročilé demence, bylo to velký špatný.
Z nevýrazné Kamaly udělat jasný paprsek nové naděje, to už se nepodařilo. Někdo říká, že bylo málo času. Já si myslím, že ho bylo naopak až moc. Protože i Kamala se ukázala jako ne zcela ostrá tužka v penále. Měli s tím ještě počkat, pak byla šance, že to nepraskne. Momentum krátce po její kandidatuře bylo tak silné, že by tehdy ty volby vyhrála. Ale to by nesměla začít mluvit a jít do několika rozhovorů. Tam totiž jasný paprsek zhasl. Nepomohla ani mediální maskýrka. Ostatně, ta mediální masáž a omezování svobody slova, to také patří do výbavy levice. Protože tak ochrání ty své, jedině správné ideje.
Tady naštěstí kvalitně analytický levicový blog paradoxně hostí i pravicově smýšlející, kteří se díky ultralevopravostředozelenowokečernoprdel vládě nemají kde smysluplně vyjádřit.
Ostatně, my nemáme vládu, ale dort pejska a kočičky. Je tam taky úplně vše a po konzumaci je z toho blbě. Ozdobou na vrcholu toho dortu je světový lídr z Wishe.
Je zajímavé, že se se shodneme na konstatování, že takhle už ne a i důvodech, proč ne. Proto Trump. Protože přináší naději na svobodu vyjadřování. Kamala by doporučila další Foltýny.
Problém nastane v reál politice, kde řešení Trumpa budou určitě zcela jiná, než by většině přítomných bylo milo. Nejpozději do roka by tady měl být Trump lumpem, který už aby skončil. Ale to už bude docela jiný příběh….
P.S. Tady jestli tady nebude něco jako volby v Rumunsku ve fialovém...
MedaBeda
Není "levice" jako levice
Pozoruji to už delší dobu, že současná "neoliberální demokracie" je uváděna za levici (spíš pseudo levice). V tom případě pak tu máme "levicovou" vládu, protože jede přesně v neoliberálním proudu (žádná pravice!). Ve stejném módu se nachází i současná SOCDEM. Ty body jak uvádíte GD, LGBT, atd. jsou právě jejich produktem.
Levicové strany a hnutí (KSČM, Stačilo! a další) se ale proti tomuto pojetí vymezují. Proto nelze je mezi sebou zaměňovat, nebo je dokonce propojovat a spojovat s americkými demokraty - semeniště neoliberalismu.
Bylo by to na dlouhé povídání, ale snad to pro pochopení rozdílu stačilo.
Levice pana MedyBedy
Také mezi našimi docela obyčejnými a nikterak významnými spoluobčany je to jev ne snad obvyklý, ale také nikoliv vzácný.
A sice, že ti, kteří se na konci roku 1989 stali bezmála přes noc ryzími pravičáky a nyní po třiceti pěti letech zjistili, že to dopadlo značně jinak, než očekávali, nedokážou sami sobě přiznat vlastní pomýlenost. A tak musí i nadále zůstat oněmi až do hrdel a statků kovanými pravičáky, a tudíž musí být za to všechno zlo odpovědná levice.
Zkrátka levice se u nich rovná – resp. musí rovnat, jinak to být za žádnou cenu nesmí – čirému zlu. Inu, jak je něco špatně, je na vině levice. Přesně podle konceptu výše uvedeného komentáře pana MedyBedy.
Řečeno méně dramaticky: Panu MedoviBedovi jsem tu dvakrát vysvětloval, že za levici mylně pokládá něco, co levice - nejen co do politické praxe, ale i do ideové koncepce – není. Bylo to však marné.
Jiří
smekám
👌👍
Třeba ty typicky levicové programy EU.
Vidím, že se v těch politologických kategoriích příliš neorientujete. Píšete o levici, ale ono se jedná o liberalismus, a to ne klasický liberalismus, ale liberalismus pokřivený v zájmu nejbohatších bankéřů. Tahle samozvaná světovládná junta z jednoho etnika se snaží vnést do euroamerické společnosti rozvrat k účelům podle hesla Ordo ab Chao. Pokouší se o to už více než dvě sta třicet let.
Dnešní dějinný střet se koná na ideové ose konzervatismus vs. liberalismus, přičemž pravolevý konflikt je upozaděný. Proti Rusku se nevede válka mimo jiné proto, že je levicové či komunistické, ale že je konzervativní. Trump nevyhrál volby, že je podnikatel a pravičák, ale že je konzervativec. To samé platí pro Fica na Slovensku, který vyhrál, že je konzervativní, přitom že je současně levicový, nikomu nevadí, protože to je dnes vedlejší. Orbán vyhrává volby jako na běžícím pásu jedině díky svému konzervatismu. Atd.
O žádnou levici na kolektivním Západě nemůže jít ze samotné podstaty, protože o nějakém zestátňování výrobních prostředků ani o vedoucí roli pracující třídy nemůže být ani řeč. To nejbohatší bankéři nikdy nedovolí a kdo by se o to jen pokusil, tak pravděpodobně bude zastřelen. Upravte si proto svou politickou filosofii.
>Konzervativec dne Po, 20. 01. 2025, 10:12
Za mě přesné a jasné vysvětlení. Dále na to samé odkazuje Inza ve svém následujícím příspěvku.
Mě přijde, že hra na levici a pravici, stejně tak jako hry různých náboženství atp. katolíci x protestanti, muslimové x křes´tané.... normální x LGBTXNSDAP.....jsou jen "hry pro blbečky", aby se měli nad čím rozčilovat a dojímat, a neviděli, nezajímali se o skutečnou podstatu problému. MMK
Rozdělená společnost se lehce ovládá
a o to jde vždycky plán "až na prvním místě". Pak přijdou i ty prachy, ale ty jen zakrývají skutečné úmysly globálních zločinců. První a poslední je vždy držba státní moci. Byť tihle výlupci se nikde před kamery a mikrofony nestaví, ale posílají tam svoje loutky, které řídí bezstrukturními formami řízení. Ostatně okolnosti zrušení prezidentských voleb v Rumunsku je toho názorným příkladem, protože jejich zrušení nikdo z voličů nepožadoval.
Nechci autorovi článku nějak podkuřovat (zdravím a díky), ale když jsem před časem začal číst jeho články, zaujala mne jedna pozoruhodná věc - on ví, že nosnou ideologií současných totalitních režimů Západu je liberalismus. Prakticky nikdo nikdy a nikde to nevzpomínal. Ten chlap ví, kdo je jeho protivník, proto má předpoklady vést proti němu politický boj úspěšně. Proto také je slyšet řvát potrefené liberální husy. Proč řvou? Protože hrozí riziko, že budou jako nespolehlivé vyměněny za jiné.
Narativy Pravice versus Levice
A furt spousty lidí nechtějí připustit, že to dělení na levici a pravici je už desítky let scestné. Že na tom trvají lidé studovaní v šedesátých a padesátých létech, chápu. Že takhle dělí politikaření lidé mladší, to nechápu. Snad opravdu věří médiím a politikářům, že tahle parta je radikální pravice (SPD AfD jsou zřejmě spolkem miliardářů a milionářů jako ti správní pravičáci), kterou je nutno zahnat za ty příkopy a ploty. Věří, že dobro pro společnost koná taková liberální levice, která chudý bere a bohaté odměňuje. AŤ už daněmi, emisními povolenkami, miliony zákonů a vyhlášek platných pro 95% společnosti.
Ano, dělení na Levici a Pravici je přežitek na úrovni dělení na katolíky a protestanty v Čechách a v Německu. Tohle už lidi neživí.
Oftopič, určeno pouze pro Mimaku.
Ostatní nečtěte, tento spor se vás netýká.
>berrnard dne Ne, 19. 01. 2025, 12:09
Moc pěkný příklad ze života... vychcánky a podrazáky opravdu není radno podceňovat.
Za posledních 30 let podnikání se mi to také 2x stalo. Člověk, který pro mě pracoval a měl mojí plnou důvěru a veškerou podporu, když si díky mým zakázkám vydělal, pokusil se přebrat mé zákázky a zákazníky. No jednomu se to podařilo, s tím druhým moji zákazníci odmítli jednat a informovali mě. Bylo to pro mě velké poučení a důvod k jistým organizačním změnám :-) potřetí se to už nestane.
Odpověď Mimakovi:
Jednak jsem s ním neměl podepsanou konkurenční doložku. On jí nevyžadoval a žádný dealer do tohoto chomoutu dobrovolně hlavu nestrčí. I když ono je to asi jedno, protože když jsem se o tom pak bavil s jedním advokátem, tak tato doložka je dost průstřelná.
Druhak jsem mu jasně od začátku dal najevo, že se časem chci postavit na vlastní nohy, což mu mělo být jasné už z toho, že věděl, že kromě jeho zboží prodávám i své a dokonce ode mě sám něco kupoval.
Třeťak, mojí chybou bylo, že jsem si doma zapomněl faktury a pak to ten den vše projel na sebe. Jeho chybou bylo, že se mu to zalíbilo a sám mi navrhl, že to tak od teď budeme dělat furt, čímž sám strčil hlavu do oprátky. A pokud moje budoucí konkurence, s čímž měl počítat, protože k tomu měl všechny informace, že se na to chystám, udělá takto fatální chybu, byl bych blbej, pokud bych jí nevyužil.
A ještě jedna věc, jak jsem tak jezdil, dodával jsem do zverimexů ve velkých městech i do krámků v připrcatělých vesnicích, když byly na trase. A zalíbilo se mi jedno menší městečko. Podle odběrů majitele místního obchodu jsem měl představu, že by to mohlo být ono. Takže, když se tam na náměstí, na výborném místě, nabízely nebytové prostory, pronajal jsem si je. Ten krám perfektně funguje dodnes. Ten majitel obchodu, který do té doby tomu městečku kraloval, se na mě pochopitelně nasral a přestal ode mě odebírat. Což mi ale vůbec nevadilo.
Vzhledem k tomu, že jsem provozoval i velkoobchodní činnost, jsem zboží uměl koupit o 10-20% levněji, než on. Tudíž jsem nasadil ceny, které on si nemohl dovolit. A taky jsem měl větší ekonomickou sílu, takže jsem ten krám nařachal, že tam bylo tak cca čtyřnásobné množství sortimentu pro zákazníka, než měl on. Pár let to vydržel, pak to zavřel. Je i toto podle vás křivárna? Podle zákazníků ne. Oni dostali na výběr. Kromě původního jednoho zverimexu měli i druhý, kde byly nižší ceny a větší výběr a nejsem Matka Tereza. A se mnou se nikdy nikdo taky moc nesral. V kšeftu prostě musíte mít ostré lokty.
A taky jsem zažil porážky. Dvě maloobchodní prodejny jsem zavíral, protože je přepraly internetové obchody. Kdyby to šlo tak hezky, že bych prostě otočil klíčem, a mávnul rukou, prostě to nevyšlo, bylo by to lehčí. Ale to musíte odvozit všechno zboží na jiné prodejny, rozebrat regály, do toho vám chodí zákazníci, kteří se ještě nedoslechli, že končíte, tak jim musíte vysvětli, že už je neobsloužíte, to je moc pocuc. Tuto prohru si užijete až na dřeň.
Takže nějakými pindami o cti mě rozhodně nedojmete.
>berrnard dne Ne, 19. 01. 2025, 22:11
:-) berrnarde, každý máme jiné vidění světa a jinak si představujeme co je to obyčejná slušnost. To je asi v pořádku. Jak zde uvedl před časem KIMJAN (volně interpretováno) "i já mám rád peníze (zakázky,zisk...), ale né za každou cenu" , mám to stejně, ale hlavně zisk díky své přidané hodnotě, své práci a né tím, že někoho ojebu, byť to neměl nešťastník smluvně ošetřené. I já začínal úplně od nuly, nic jsem neprivatizoval ani neměl vlivného strýčka co byl kdysi v STB na pomoc do začátku. Taky jsem nevybudoval "velkou firmu" (jak jsem si naivně usmyslel v r.90), ale nakonec jen fungující živnost. Chápu tvoje rozladění z porážek, dobře to znám, jediná cesta je se zvednout a hrnou to dál co mi síly stačí! Cením si, že takový bojovník jsi a pokud je pravda vše co jsi zde na sebe napráskal :-) (a nemám důvod nevěřit, tvé ego ti nedovolí jinak), tak určitě nejsi zlý člověk a asi i mnohým i pomáháš. To je dobře. Kdyby byla většina občanstva stejně samostatná a zodpovědná vůči sobě a svým rodinám, bylo by nám zde hej. Takže ti přeji vše dobré. MMK
Díky Mimako.
Z tvého včerejšího textu jsem pochopil, že ty zaměstnáváš řemeslníky. Tam je to trošku o něčem jiném. Chceš odvést kvalitní práci a aby to pak fungovalo.
V kšeftu je jedno jasné pravidlo. Co nejlevněji koupit a co nejdráž prodat. Což ale neznamená, že všichni obchodníci jsou nelidové. Kdysi jsem vozil maso jedné paní, které už táhlo na 90 a ona milovala kočky. Když jsem tam přijel, tak kočky byly všude. Na skříních, na gauči, na televizi, celkem se divím, že se nějaká nehoupala na lustru. Taky tam byl podle toho ten odér. Tato paní je milovala, tak to zvířectvo živila ze svého chatrného důchodu. Tak té jsem neprodával za maloobchodní ceny, ale za velkoobchodní. Ale i na těch jsem měl cca 20-30% marži (protože šlo o mražené zboží, které musíte uchovávat v mrazáku na minimálně -18 stupňů, tudíž vyšší číslo). Takže jsem tyto peníze odkládal stranou a když se něco našpórovalo, slavnostně jsme vyrazili do Děčína, kde se z toho zaplatila kastrace jedné kočky, aby jí nakonec nesežrali. Tudíž jsem to dělal nejen zadáčo, ale vlastně jsem pokryl ty náklady.
Ovšem, abych na tuto svou charitativní činnost měl, nemohl jsem se moc mazat se svou konkurencí. Oni se ale zase nemazali se mnou, takže to bylo fifty fifty.
To nedorozumění možná mezi námi vzniklo proto, že jsme vlastně každý psali o něčem trošku jiném.
Může Trump něco změnit?
Paul Craig Roberts, 19. ledna 2025
https://www.paulcraigroberts.org/2025/01/19/can-trump-make-a-difference/
Snažil jsem se upozornit Američany podporující MAGA na obtížnost znovuzískání kontroly nad vládou v USA. Po desetiletí byla vláda USA a její politika kontrolována organizovanými zájmovými skupinami, které financují politické kampaně. Voliči sice zvolí své kandidáty, ale o zákonech rozhodují lobbistické skupiny, také politika federální vlády je dílem lobbistických skupin, a to bez ohledu na to, jací kandidáti byli zvoleni. Mezi mocné lobby patří izraelská lobby, vojensko-bezpečnostní komplex, Big Pharma, Wall Street a zemědělský byznys.
Američtí voliči jsou opakovaně zklamáni, ať volí kohokoliv, nikdy se nic moc nezmění. Někdy může prezidentská administrativa dosáhnout změn v několika oblastech, jako se to podařilo Kennedymu, Nixonovi a Reaganovi při snižování napětí se Sovětským svazem. Ale i tyto úspěchy byly následujícími administrativami odstraněny tlakem vojensko-bezpečnostního komplexu, který pro zajištění svého zisku a moci potřeboval svého nepřítele.
V roce 2023 měly USA vojenský rozpočet 858 miliard dolarů. Proč USA, které neohrožuje žádný nepřítel, potřebují vojenský rozpočet, který převyšuje HDP většiny zemí světa? (například podle Světové banky činil HDP Jihoafrické republiky v roce 2023 389,7 miliardy dolarů, Argentiny 646 miliard dolarů, Belgie 529 miliard dolarů, Maďarska 212 miliard dolarů, Norska 485 miliard dolarů, Pákistánu 338 miliard dolarů, Švédska 585 miliard dolarů, Thajska 515 miliard dolarů).
Odpor ke změně pramení z toho, že zájmy, které tvoří americký establishment, jsou zaintegrované do systému. Americké sociální a vládní instituce se staly domovem tohoto establishmentu. "Establišment" je mocenská, vlivová nebo elitní skupina lidí či institucí, které ovládají klíčové oblasti společnosti, politiku, ekonomiku nebo kulturu. Tato skupina často reprezentuje tradiční, zavedené pořádky a odolává změnám, které by mohly ohrozit její postavení.
Právě před 64 lety, 17. ledna 1961, na konci svého druhého funkčního období, varoval prezident Dwight D. Eisenhower, generál pověřený vedením invaze v Normandii, Američany před rostoucí mocí vojensko-bezpečnostního komplexu.
Jako pracovník Kongresu ve Sněmovně reprezentantů i v Senátu jsem tuto moc zažíval téměř denně. Dodnes si pamatuji den, kdy jsem byl na půdě amerického Senátu a senátor Strom Thurmond, čtvrtý nejdéle sloužící v historii USA, mi poklepal na rameno. V Senátu se hlasovalo o tom, zda snížení sazeb daně z příjmu částečně zaplatit snížením vojenských prostředků. Senátor Thurmond mi řekl: "Nikdy nedovol, aby tvůj senátor hlasoval pro snížení vojenských výdajů. Pokud to udělá, nebude znovu zvolen a ty přijdeš o práci." A tak jsem se na něj podíval. Vnesl do mého života jasno v tom, že přežít jako senátor znamená vyhovět ziskům zbrojařských korporací, nikoli životní úrovni daňových poplatníků.
Thurmond, který působil v Senátu téměř půl století, nebyl žádný nováček. Poučoval mě, že ať už je zájem Wall Streetu a finančního sektoru na nižších daňových sazbách jakýkoli, jejich moc je menší než moc vojensko-bezpečnostního komplexu. Protože někdy docházelo ke střetům mezi zájmy lobbistických skupin, bylo pro pracovníka Senátu důležité vědět jaké je pořadí lobistických skupin z hlediska moci.
Protože jsem toto vše zažil na vlastní kůži, upozornil jsem čtenáře, že Senát USA je instituce vlastněná establishmentem a že Senát USA má pravomoc odmítnout prezidentovy nominace na federální úřady. Vysvětlil jsem, že tato moc establishmentu převažuje nad nastupující administrativou a může ji učinit bezmocnou.
Tulsi Gabbardová je Trumpovou kandidátkou na post ředitelky Národního zpravodajství. Jako členka Sněmovny reprezentantů byla silnou kritičkou zákona o dohledu nad zahraničním zpravodajstvím, legislativy, o níž jsem přesvědčen, že je protiústavní a je základem policejního státu. Strach z neexistující "muslimské teroristické hrozby", vyvolaný prodejnými médii, přiměl nesebevědomé Američany přijmout princip policejního státu. V roce 2020 spolu s republikánem Thomasem Massiem, předložila Gabbardová návrh zákona na zrušení celého Patriot Act, opatření policejního státu, které nám vnutil republikánský režim Bushe/Cheneyho, až do Bidena nejhorší v moderních amerických dějinách.
Demokratičtí i republikánští senátoři dali jasně Gabbardové najevo, že od jakéhokoli zrušení nebo laxního prosazování "národněbezpečnostní" legislativy se musí distancovat, pokud očekává, že ji Senát potvrdí ve funkci. Gabbardová tento vzkaz dostala a ustoupila od svých protestů k protiústavnímu sledování Američanů, a získala nominaci.
Komentátoři neznalí pravidel Washingtonu odsuzují Gabbardovou za "zaprodání se". Komentátor v Unz Review tvrdí, že Gabbardová zradila sebe i mnoho dalších, ale svých 30 stříbrných jí zůstalo. Je mnohem snazší odsuzovat než chápat. Často si myslím, že Američané nechtějí pochopit, jak věci skutečně fungují, protože je to příliš zneklidňuje. A tak realitu popírají, což je činí neschopnými přinášet změny a chránit své svobody.
Řekněte mi, než odsoudíte Tulsi Gabbardovou: dali byste raději přednost jí, osobě, kterou vojenský a bezpečnostní komplex tvrdě odmítá, nebo někomu, proti komu tento komplex nemá žádné námitky? Tulsi může vyděračskému, koupenému a zaplacenému Senátu USA říkat jednu věc a dělat jinou, jakmile bude v úřadu. Vsadil bych na její bezúhonnost, nikoliv ji odsuzoval. To Senát USA postrádá bezúhonnost.
V pondělí 20. ledna si uděláme obrázek o Trumpovi. Jak jsem vysvětlil minulý pátek, na stole v Oválné pracovně čekají milosti pro všechny oběti J6 naprosto zkorumpované demokratické administrativy a amerického ministerstva spravedlnosti. Zločinnost Bidenova režimu nemá v americké historii obdoby. Jako nástroj spravedlnosti se Bidenovo "ministerstvo spravedlnosti" řadí k čistce bolševiků, kterou provedl Josif Stalin ve svých ukázkových procesech ve 30. letech 20. století, kdy byli vůdci ruské revoluce odsouzeni k trestu smrti za to, že "byli" kapitalistickými špiony.
Podle mého názoru jsou demokraté tak zkorumpovaní, tak protiameričtí, tak protibělošští a tak protiobčanští, že se jako politická strana zdiskreditovali. Republikáni jsou neuvěřitelně hloupí a nevědí, co je třeba udělat, ale demokraté jsou satanisté. Druhá strana v americkém politickém systému patří Satanovi. Demokraté jsou satanisté. Páchnou zlem.
Doufejme, že zítra FBI/CIA/NSA nezaútočí na inauguraci dronem, neobviní z toho Írán a nepožene nás do války za Izrael.
Nyní i ti, co ještě věří vládě, padnou na hubu.
Válka byla plánovaná - viz smlouva ČR a UA ; Otevřete si na internetu zákony, nařízení a sdělení. (Sdělení č.3/2022Sb. m. s.)
Skutečně tam naleznete sdělení z 1. února 2022, ve kterém podepisujeme spolupráci s Ukrajinou při převozech a ošetřování jejich zraněných vojáků. Přitom válka začala až 24.2.2022 Jen si to sdělení v příloze i na internetu přečtěte. Vše již bylo dávno mezi USA a naší vládou domluveno...
smlouva: https://esipa.cz/…003
Povídala Černochovic oberlaitnant
Však nám hrdě ministryně války a nákupů bombardérů s tanky v jednom projevu, že Česká republika v roce 2021 poslala Ukrajině vojenskou techniku a munici za 16 miliard Kč. Tím se Babiš ani Metnar nechlubili.
Zřejmě starší text, který mi přišel mailem.
Vážená paní ministryně, paní Černochová,
měl bych se představit, slušnost mi to velí. Jmenuji se František Strnad, jsem ročník narození 1957, prodělal jsem vojenskou základní službu a do civilu jsem odešel jako desátník. Otec byl výstrojním náčelníkem divize v Č B., a maminka pracovala na Tajné spisovně u dělostřeleckého pluku v Č. B.
To jen na doplnění, že o vojně něco málo vím. Nejsem "modroknížkář" Mám tři děti, dceru a dva syny, čtyři vnoučata.
Důvodem, že se na Vás obracím, i za předpokladu vidiny, že můj e-mail nebudete číst, byla zaslaná textová zpráva, kde jedna dáma oslovila premiéra ČR. V textu stálo, že Vy a Vaši podřízení chystáte soupis občanů, kteří by, pokud by se něco dělo, co by ohrožovalo bezpečnost státu, mohli nastoupit do domobrany. Zda soupis a sčítání probíhá, je nepodstatné. Upřímně, jsem rád, že se na mne branná povinnost nevztahuje.
A vysvětlím. Nikdy jsem nekoketoval s tím, že bych emigroval. Vláda jedné strany mi ležela hodně v žaludku. Československo jsem vždy považoval za svou vlast a byl jsem ochoten se za ni postavit. Byl jsem hrdý na um českých rukou, historii, přírodu, památky, sportovce, výtvarníky, lékaře, vědce. V textu té paní mimo jiné stálo, co by domobrana měla chránit. Zahraniční kapitál, banky, obchodní řetězce, firmy, vládu, poslance? Když nastal moment, kdy byl na spadnutí plánovaný útok na Doněck, Luhansk a Krym, a RF došla trpělivost, a nastal otevřený konflikt RF a UA, pan premiér prohlásil, " že jsme ve válce". K němu se přidali další ministři, včetně MO.
Dění na UA sleduji od konce roku 2013. Viděl jsem, co se stalo v Budově odborů, v Oděse, 2. 5. 2014. Viděl jsem videa a fotografie z UA, kde se šlo s pochodněmi a symboly svastiky. Pochopil jsem, že "býti ve válce", je z úst pana premiéra myšleno tak, že si patrně vezmeme pochodně a přidáme se na stranu těch, kteří propagují něco, s čím bojovala Rudá armáda a následně, ze strachu západu, že by Sověti osvobodili celou Evropu, i USA.
Dostal jsem fotku památníku padlých, sovětských vojáků ze hřbitova v Č. B. Byla z 2. 11. t. r., dne Památky zesnulých. K pomníku chodili občané, někteří se poklonit a společně s ostatními, zapalovali svíčky. Nenapsal jsem ruských vojáků, protože jednotky, které osvobozovaly naše území, byly z 2. ukrajinského frontu, následně z 1. a 4. ukrajinského frontu. Jsem hrdý na ty, kteří k památníku došli a uctili jejich památku.
Když 24. února začala SVO, tak starší syn vážně uvažoval, že půjde na UA bojovat. Rázně jsem mu vysvětlil, ať zachová chladnou hlavu, že se jedná o kroky, které již od Majdanu smrdí západem, a nechat se zabít v důsledku manipulace "oficiálních sdělovacích prostředků", je na výprask. Neodjel a jsem tomu rád.
Všemu co následovalo, co se děje, jsem z hloubi duše nerad. Také z toho, jak se bezostyšně lže. Posílat do konfliktu munici, ruční zbraně, tanky, raketomety v celkové výši desítek miliard a k tomu žvanit o míru, je trestuhodné!!!
Kdo a kdy začal? Kudy se přesouvala a jaká technika na východ? Myslí si snad někdo, že vlaky, které projížděly republikou v době covidu za nouzového stavu a byl zákaz vycházení, nikdo neviděl? V Čechách se všechno rozkecá, to si premiér, Vy, pan Lipavský, pan Rakušan opravdu myslíte, že lid je blbý?
Paní ministryně, pokud by se v hospodě strhla rvačka, byl tam Váš manžel a syn a Vy šla kolem, tak byste rozbitým oknem házela do hospody lešenářské trubky, aby přestala rvačka? UA podepsala Minské dohody II Za účasti RF, Francie a Německa. I o tom si někdo myslí, že to lidé nevědí, že neví, co bylo předmětem, co se mělo dodržovat, kdo měl dohlížet na plnění? Kolik z toho je respektováno? - Doněck a Luhansk byl ostřelován, byly ničeny školy, rodinné domy, granáty trhaly civilistům nohy, ruce, ti lidé umírali v bolestech a vykrvácením. Výsledkem bojů bylo 14 tisíc mrtvých. Slyšela jste o "Uličce andělů" kde jsou pochovány děti, které zahynuly na straně rusky hovořících Ukrajinců?
Pokud někdo žije v domnění, že 1. cesta pana premiéra do Kyjeva skutečně proběhla, tak si stačí zjistit, dle jízdního řádu, kolik hodin trvá jedna cesta, a má jasno. Opět lež!!! - Válku vyhlásila současná vláda svým obyvatelům, i tím, že neříká pravdu. Aby si "něco pojistila", tak MV, s panem Rakušanem v čele, muselo vytvořit odbor pro pravdu, a znemožnit přístup na WEBY.
Ptám se, pokud mám volební právo, pokud jsem veden jako svéprávný, pokud mohu volit toho, koho chci: co mi má kdo říkat, co mám číst, psát, poslouchat, když průhledně a školácky lže premiér, pan Lipavský, Vy a Vaše ministerstvo?
Vážená paní ministryně, je jedno kdo to řekl, ale prohlásit, že by se na Moskvu měla hodit atomová bomba, je na telefonát Dr. Chocholouškovi. Byla jste v zákopu, střílel po Vás někdo, víte, co je PCHOJ, zkusila jste si ho obléci, běhat v něm alespoň dvě hodiny, s plynovou maskou? Víte, jak probíhá protichemická očista, zkusila jste strčit hlavu s plynovou maskou do stanu se slzným plynem, abyste si překontrolovala správné nasazení? Dovolím si nevkusnost, pokud byste byla Vy, paní Pekarová, pan premiér, pan Lipavský pod ostrou palbou i jen hodinu, tak máte vyprázdněná střeva, a plné nohavice.
Viděl jsem na vlastní oči plnou salvu raketové baterie GRAD 6 raketometů po 40 raketách, země v místě dopadu, obrazně řečeno, vaří. Tam končí všechno, všechno, i sranda. A tam Vy chcete posílat naše lidi, chlapce, vojáky?
Je smutným zjištěním, že se s tichým vědomím vládních představitelů cvičí UA teroristé ve VVP Boletice. Je smutným zjištěním, že se profi vojáci, pokud jsou na cvičáku, v přípravě na boj, nedokáží dojít vyprázdnit do lesa a potřebují TOI-TOI !!! To Vám asi nikdo neřekl. Možná ani to, že vyměnit zásobník nábojů kulometu, na bojovém vozidlu pěchoty, lze jen tehdy, když se voják vysune otevřeným poklopem. Co zásobník, to další mrtvý voják, ve válce. Jak vidíte-čtete, tak o ledasčem něco vím. Proto nechápu hysterickou a štvavou kampaň celé vlády. Lidé nikomu z vás všech nevěří Lež za lží. Když jsem se dozvěděl, co nechal vyvěsit na MV pan Rakušan, tak jsem napsal osobní e-mail na velvyslanectví RF, že se za chování českých politiků stydím, a že občané neuvažují stejně. Řada jich to řekla přímo přede mnou.
Bylo by toho na další odstavce. UA nedodržuje nic. Koridor na odvoz obilí po moři byl zneužit na převoz trhaviny, která zlikvidovala část Kerčského mostu. Stejné se stalo při útoku na Černomořskou flotilu. USA letouny AEW&C, které slouží UA k takovým útokům. Britské vedení pozemních operací, přesuny americké, německé a francouzské vojenské techniky přes území ČR. Bojuje UA proti RF, nebo NATO společně s UA proti RF?
S pozdravem Mír bez válečných štváčů. František Strnad P. S. Jen douška. Paní ministryně, nejsem "šmejd, ani ruský Trol", jsem otec dětí a děda vnoučat. Co děláte, se mi ani omylem nezamlouvá. ČR takové jednání stojí ztrátu kreditu.
Tento e-mail rozesílám kamarádům, známým, ale i některým poslancům křížem, krážem sněmovnou, aby bylo patrné, že je to jako s tou houpačkou. "Takhle mne můžete houpat, ale takhle NE! "A také to, že není nutné jít střílet, ale je nutné nebát se sdělit své postoje a názory. Vážení adresáti, přeposílání není v žádném případě trestným činem. Využívám Ústavního práva na svobodu slova.
František Strnad
Inzo
super, ten chlap má "koule". Před časem (pár měsíců) jsem to již někde četl (asi na CZ24, nebo na "Parlamentkách" - jinam nechodím) už si nepamatuji.
František Strnad
Dobrý.
Jen jedno mi zarazilo. Pán píše, že jeho vlastní syn chtěl jít válčit na Ukrajinu ? Já si něco takového nedovedu představit. Jaká je asi jeho komunikace s vlastním synem, který nemá ponětí o co se jedná a jaká je skutečná pravda o válce na Ukrajině ? A teprve v krajní nouzi mu něco vysvětluje. Souhlas s tím co píše. Ale udělejte si "osvětu" také ve své vlastní rodině.
ne každé jablko zakoření pod stromem
Ve všech režimech se potomci odvrátili od rodičů. Tisíce potomků dělnických rodin se dnes pasují na elity a rodiče používají pouze v případech pádů na držku ve svém životě.
Po zacelení ran a úhradě škod se opět odrodí a vyrazí zpět mezi své .
Potomků kovaných bolševiků a bezohledných ukomunistů máme stále plnou politiku. Také sněmovnu, senát, justici, žurnalistiku, média....
Na takové odrození stačí puberta. Ale zaručeně vysoké školy kdekoliv na světě.
Já s potomky nebojuji. Ale vyrukovat proti mně, šli by sami světem. A domů se vrť, až dostaneš rozum. Při získání rozumu budou ochotní pečovat o své rodiče navzdory rozdílným názorům. Kdo se tím může chlubit?
K článku.
Když jsem se v článku dozvěděl, že v příštím parlamentu bude sedět 140 poslanců z dnešní opozice, hýkal jsem štěstím.
Když jsem si uvědomil, že většina z nich bude pod praporem toho pána, co neví, že Měsíc není planeta, mé nadšení dost ochablo.
Ále co, přežil jsem Husáka (i když pro soudružku Konečnou to byl prý fajn chlapík), přežil jsem Fialu, Babiše snad přežiju taky. Akorát mi k tomu chybí ten Vidlákův entusiasmus.
rozumím ti
čím dál méně. Nechlastáš u psaní ?
Bernarrde,
Poslouchám Doníka, viz níže. Sice mu prt rozumím, ale úroveň přednesu dokonalá.
A teď k tobě. Máš pravdu a plně s tebou souhlasím. Ale máš jiné řešení jak volit a sestavit příští a funkční novou vládu?
Pokud jsme na tom TAKHLE buďme rádi aspoň za to že se zbavíme Fialenka a to za každou cenu. I to bude úspěch.
Měsíc není planeta?
Pozn. Offtopic poznamka na matematicke, fyzikalni ale i klimatologicke tema :)
Berrnarde, myslite ze je opravdu tak dulezite pro politika ci jakehokoliv cloveka nezabyvajiciho se stabilitou pohybu gravitacne na sebe vzajemne pusobicich teles znat "presnou definici" planety? Co je tak posmechu hodneho na tom, kdyz - treba - Mesic nazveme planetou Zeme (ktera je planetou Slunce)? Pak je samozrejme otazka, jak dlouho bude pripadnemu dalsimu vesmirnemu telesu, ktere udelame planetou Mesice trvat, nez se zriti na Mesic pripadne na Zemi pripadne na Slunce. Neznam odpovedi na takove otazky :) akorat vim, ze existuji docela slozita zkoumani ne tak davneho data, zhruba 30 let, ukazujici ze mame s tim nasim Mesicem v e l k e s t e s t i. Ze je prave tak veliky, jaky je. Kdyby byl totiz vyrazneji mensi ci naopak vetsi, uz by se nekdy v davne historii zritil na Zemi nebo by naopak odplul kamsi do vesmiru!
To uz mi daleko vic vadi politik z Jablonce, ktery si muze vylezt na kopec nad jeho rodnym mestem, kde je hospoda a rozhledna (ma v Jablonci vice moznosti k tomuto) a podivat se, kde lezi Snezka a ze je vyssi nez Smrk. Ktery je tedy z Jablonce o neco bliz. (Neplest s panem Michalkem - a jeho hloupym vtipem o Masarykovi, ktery polovina ovcanu bere doslova.)
Jeste k tem planetam. Me ani moc nevadi lidi, co neveri kulatosti Zeme a tvrdi - napriklad- ze by prece pak lide v Australii padali ze zemekoule dolu. Vzdyt to docela odpovida jejich kazodenni zkusenosti. Kolik lidi, co absolvovali zakladni skolu opravdu zna Newtonuv gravitacni zakon? Ten zakon je pro bezne lidske cinnosti naprosto nepotrebny a dulezity je pouze pro pochopeni astronomickych jevu a zalezitosti kosmonautiky. Pro opravdove pochopeni - misto posmivani se tem, co neveri kulatosti Zeme - co ten zakon rika v ruznych situacich je dobre se zeptat treba nasledovne . S jakou mocninou vzdalenosti ubyva gravitacni pusobeni dvou teles? S druhou! Vyborne, mate skvelou pamet a Vase byvala pani ucitelka muze byt na Vas (a na sebe) pysna. Ale - proc je tam dulezita zrovna ta druha mocnina? Protoze kdyby tam byla napriklad prvni mocnina - tak by nas stred Galaxie ci dokonce stred vesmiru davno uz vcucnul k sobe. No a a kdyby tam byla treti mocnina, tak vypocet prislusneho integralu nejspis ukaze, ze lidi by skutecne (nejen) v Australii "padali dolu" nebo tedy prinejmensim na Mesici by byla stejna pritazlivost jako na Zemi. Coz neni :)
Proc tohle pisu. Mam radsi lidi, kteri "preferably" pouzivaji vlastni rozum a nejen opakuji vyctena moudra. Zakon gravitace - jeho poradne pochopeni - neni moc pristupny lidem bez znalosti prislusne matematiky a me prijde rozumnejsi, spolehlivejsi kdyz dokazu vzdy rozlisit ze neco znam jen z doslechu a ve skutecnosti tomu moc nerozumim, nez kdyz se posmivam lidem, kteri proste jen daji najevo, ze prislusne veci - ktere se tedy dnes uz sice uci uz v materske skolce (moji vnuci jsou hrdi na to, ze vedi ktere planety - nejen Saturn - maji prstence :) coz je ale prece pro dite ve skolce ale i pro dospeleho volice naprosto podruzna informace) - neznaji
A co takova klimatologie!!! Sice historicky byli vedci, zabyvajici se astronomii mnoho, mnohonasobne chytrejsi nez klimatologove... ;) ale on ten problem porozumeni vyvoji klimatu (a tedy napsani - nekdy v budoucnosti - prislusnych vyvojovych "nehrackovych" rovnic, ktere by se pak numericky resily na superpocitacich, nezamenovat to s numerickymi modely pocasi na nekolik dnu dopredu ! ty jsou - pri veskerem respektu k tomu, co jsou dnes schopny spocitat - nejspis principialne jednodussi nez budou realisticke modely klimatu) je neskonale slozitejsi. Nez - ve srovnani s timto - v principu relativne jednoduche astronomicke vypocty klasicke fyziky . No a nekteri lide - a politici, kteri s hrdosti prohlasuji ze nepotrebuji znat Newtonovy zakony - se dnes citi kompentni ridit vyvoj klimatu. Jak tohle komentovat jinak, nez sprostymi slovy. Stadni chovani. A zacina to uz u toho gravitacniho zakona o kterem napr. dnesni "experti pres vzdelavani" bud tvrdi ze je pro vzdelani nepotrebny no a v pripade, kdy ten zakon jakoby znaji - tak mu stejne vlastne prilis nerozumi. Prestoze jsou presvedceni o opaku.
Otázka planeta / neplaneta je podružná
ale to že Babiš nevěděl (pokud je to ovešem pravda) kolik má kráva žaludků a kde se bere mléko je dost zarážející. To jsou, byly základní znalosti už snad u prvního ročníku. Pravda že to politik nemusí znát a nepotřebuje to, ale patří-lo to k základnímu vzdělání.
Kolik má kráva žaludků
Takovych veci je, co by jako "mely patrit k zakladnimu vzdelani"... Kde se bere mleko - lidske nebo tedy i to kravi - ma sice vetsina populace tuseni ale sotva podrobnejsi anatomicke znalosti k tomu. :) Majitel agroimperia by urcite mel vedet, ze kravy zerou travu a ne kameni (tak jako majitel a sef CEZu by meli neco vedet hlavne take o elektrotechnice, nejen o ekonomii) ale kolik presne ma krava zaludku, to asi staci aby vedeli vhodni jeho podrizeni (konce obsluhou kravinu a jeho osazenstva). Normalnimu cloveku staci vedet tu pozoruhodnou vec, ze zaludek kravy ma vice, nez jednu cast :) To je podobne jako s auty. Skoro kazdy je pouziva ale jak presne vypada motor auta, prumerny ridic a ani politik nemusi vedet. Ten politik by spis mel znat geopolitiku vcetne zemepisu oblasti, kde se tezi ropa, meli by mu ekonomove vysvetlit, co vsechno potrebuje vyroba motoru a na druhe strane baterii atd. Co se kyslicniku uhliciteho tyce, mnohem mene skod by udelalo kdyby zakum skola trpelive vysvetlovala,ze "to, jak funguje tento - a hlavne dalsi plyny (jako je voda) - v otazce transportu tepla v zemske atmosfere je zatracene slozita zalezitost a Vy, kteri sotva zvladnete takove primitivnosti jako je trojclenka a u pojmu "sklenik" jste schopni porozumet tak akorat tomu, ze se v nem pestuje zelenina - se do toho prosim radeji neplette, at se nezesmesnite a neudelate svou prirodovednou negramotnosti spolecenske skody v pripade, ze se nekdy dostanete do politiky". Tim neprosazuji, aby ze skol vychazeli analfabeti - ale budme realiste. Dnes skoro kazdy mlady studuje vysokou skolu a pritom - hadam - vetsina dospele populace by propadla pri opakovane zkousce z pochopeni latky matematiky, fyziky, chemie a dalsich predmetu zakladni skoly. Kdyby je nekdo prinutil tu zkousku znovu delat :)
Izaku,
uznávám, že to ode mě byla krapet podpásovka, ale myslím, že člověk by měl mít alespoň základní znalosti. Taky si všimni, že nízké hodnocení mého textu, na které jsem pyšný, jsem si ještě posichroval tím, že jsem se otřel o soudružku Konečnou, což je zde smrtelný hřích. Každopádně v Babišovi našeho spasitele nevidím.
Libore, jak sestavit slušnou vládu fakt nevím. Mám takový dojem, že my Češi se zase budeme muset svézt s tím, co se bude měnit v našem okolí. My sami, jak se tak rozhlížím, to asi nerozčísnem.
Bobe, ano, chlastal jsem včera. Natahoval jsem v kuchyni novou elektriku a pak to zahazoval, takže abych spláchl prach malty, použil jsem k tomu cca 5 desetistupňových piv. Vzhledem k tomu, že na různých pařbách s kamarády do sebe dokáži pustit mnohonásobně vyšší množství různých tekutin, nemyslím si, že by pět piv nějak zásadněji ovlivnilo tok mých myšlenek.
Nepratel se nelekejte, na…
Nepratel se nelekejte, na mnozstvi slepic nedbejte...
Ja jsem teda zalozenim - ci mozna skolni vychovou v detstvi :) (nikoliv ale rodinnou anamnezou) spis levicak ale dnes si - po zkusenosti s levicovym liberalismem poslednich desetileti - rozumim lepe spis s pravicaky, nebo presneji s ultrapravicaky ci jak se to dnes korektne rika. Na Vas se mi berrnarde ale nelibi ten apriorni odpor proti Rusku. Ano, Rusove pry neumi vyrobit budik - ale zato umi vyrobit treba dobre rakety, ale i jine high tech zalezitosti. Take jsou tradicne velmi dobri ve vede. (A v kulture. Hudba, spisovatele...) Napriklad - tedy nekteri z nich - nejlepe a jako prvni porozumeli problemu stability planetarnich systemu, kdyz uz zde tedy byla ta zminka o astronomii a astrologii :) To je takzvana KAM theory: Kolmogorov (Rus) Arnold (rusky Zid) Moser (Svycar ci American, zda take Zid nevim). A jeste muj oblibeny vtip na zidovske tema (at si trochu rypneme do tech antisemitu, i mistnich) vyslechl jsem si ho teda v Moskve skoro uz pred 45 lety od jednoho tamniho, docela vyznacneho matematickeho fyzika. Je to o anticasticich (pojem v teoreticke fyzice) a antisvete: V antisvete je vsechno "anti". Existuje tam samozrejme i anti-veda a jeji cast antifyzika. Tu pestuji antisemite :)
Izaku, za oba dva příspěvky 👍 ráda jsem si přečetla
- kdybychom vyzkoušeli třeba takovou Pekarovou, Černochovou, Jurečku, Stanjuru, Fialu a další (třeba i vrcholné představitele EU), to by teprve byly psí kusy.
berrnarde, s tím Měsícem je to složitější..
.. Babiš prý má ve svém týmu i čarodějnice a astrology.
Z pohledu astrologie je měsíc tzv. "Oběžnice", tedy něco, co se pohybuje, vzdálené hvězdy jsou zase tzv. Stálice. Z Astrologického pohledu je oběžnicí i Slunce.
Má v tom hokej, ale kšeftování mu jde, v tomto by ti měl být naopak sympatický..
Babišovi nefandím,
ale u ekonomického ministra víc ocením znalost ekonomiky než astronomie. Hlavně že si Měsíc nespletl s měsíčky.
Richarde,
sympatický v kšeftu mi byl do doby, než jsem kousl do jeho bezmasého salámu.
pro noční ptáky
Zde běží přímý přenos.
https://youtu.be/U-B-4_jLvsM
A jak to sleduji je to velkolepá estráda a Doník zásadně jen z hlavy, žádné papírky a podle toho jak mluví ví jak na to a má jasno. Podle projevu to je-bude řízek a kam se na něj hrabe Biden.
www.hnutivize.cz
Říká se že každý den musíte potkat svého idiota.
A ten idiot má za úkol vás pořádně nasířit. Tak, aby vám pokazil pokud možno celý den. Já dnes potkal hned dva. Jednoho na ostro, druhého...
1) Pustím TV CNN. A hle, Babiš. Poslechnu si. Pokud vynechám, jak byl dobrý on i jeho vláda slyšel jsem i to podstatné.
Na otázku p. redaktorky, zda je pro něj možné se dohodnout na referendu o výstupu z EU a NATO jasně řekl, že nepřipadá v úvahu. Tedy p. redaktorka se musela zeptat 2x. A že to není potřeba, jejich spolek EVROPSKÝCH PATRIOTU provede reformu EU a její politiky. Vypadalo to, že má něco upito.
No, vy všichni voliči ANO, počítejte s tím, že Babiš v tomto směru nikdy neustoupí. Je to proevropské hnutí a nikdy nebude jinak. Nedokážu si představit, jak by chtěl uzavřít koalici s SPD. Bude to jistě všechno zajímavé. Já jsem připraven, že ten kousek života, co ještě mám strávím jako opozice bez možnosti propuštění.
2) Jdu s naším psem na podvečerní procházku kolem svého potoka k Berounce. Kolem Barrandovi jeskyně směr, Srbsko Náš pes je čuba, má v sobě polovinu krve a geny vlka. Manželka ho sehnala někde moc daleko. Já o ní říkám, že to je poslední svobodné zvíře matky přírody, co vedle sebe snese člověka. Máme jí s manželkou na starý kolena jako další dítě a moc jí milujeme. Ona samotná Šaronka musí žít ve smečce, tak jí velí příroda. A pokud nemá vedle sebe jedince vlastního druhu, tedy vlka, adoptuje nás lidi jako svojí smečku. A ochraňuje jí.
A tak si spolu vykračujeme podle Berounky, je tam stezka pro chodce. A jsou tam i bobři. Šaronetka hned zavětřila jejich noru a strčila tam hlavu a čuchala. To je její přirozenost od přírody. Koukám, proti nám jede dědek na kole. A před ním běží na volno pes. Jak nás spatřil, okamžite fofry k nám. Šaroneta ho hned neviděla, čuměla do té díry. Zblejskla ho, když byl cca 3m od nás. Já jí držel co to dalo. Nešla udržet. Ten idiot na tom kole řval na toho svého čokla neuvěřitelně. Jak jinak, pes na něj kálel, příroda je holt příroda. Podařilo se nám je roztrhnout, Já byl nasranej tak, že jsem myslel, že dědka hodím do řeky i s tím kolem. Na mojí poznámku, že na to jednou zle doplatí poznamenal, že musím já svého psa a jeho reakce znát. Ten jeho pes za to nemůže, chová se jako pes. Proto jsem riskoval, že Šaronetku kousne, a nedovolil jsem jí, aby se mohla bránit. Ale ten debil dědek. Skočil na kolo a slyšel jsem ho nadávat ještě po sto metrech.
Tak toto úplně stačí, aby jste měli zkažený celý den. A to si říkám : Vole starej, nenech se vytáčet, lidi ti za to nemůžou stát. No, někteří nestojí. no ale...
Tak dnes asi tak.
Hnutí VIZE - Jdeme vlastní cestou.
Proboha lidi, je to cesta pro všechny, i ty pejsky.
Milan Au.
chtěl bych se dožít dne,
kdy bude na veřejných místech zakázán pohyb čoklů. Kdo je chce, ať si pořídí svoji zahradu, nebo aspoň dvůr.
Bobe, ale ono to je už dnes dokonce i uzákoněno.
na veřejnosti jen s košíkem a na vodítku. A pokud na volno musí být pes poslušný a ovladatelný. A zase je hlavní chyba v lidech. A že to jde je příkladem pár místních chovatelů. Pes jde vzorně u nohy a člověk čumí kde že mají to vodítko? Doma.
Libor 52
Děkuji vám, Libore,
Ta naše Šaronetka má velkou zahradu i dvůr. Ale miluje procházky, jako vlk potřebuje přírodu. Dobře jste napsal, co je uzákoněno. Volný pohyb psů je zakázán. A jinak to ani nejde, stalo se dost úrazů po útoku psa. Pan Bob ví asi o tom hovno.
P.S. - Šaronka se zrovna vyvaluje v mé postýlce a já asi budu spát na zemi.
Donald ještě běží tak mám čas na dotaz.
Píšete že vaše Šarlota má velkou příměs divoké vlčí krve. Tyto povahy bývají tímto i zatíženy a ta divokost občas dělá problémy. Až pojedu okolo tak si vyjednám pohlazení.
Libor 52
Ano, trefa. Vypadá přesně jako vlk. Každý, koho potkáme, říká hele vlk, kde jste ho vzal ? Manželka s ní chodila 5 let dvakrát týdně na cvičák. Ale on je problém v jejich povaze. Proto musí být její smečkou rodina. Pak vás miluje všechny. Dokonce tak, že když alfasamice umře, (u nás je to manželka) někdy i steskem umře samotný pes. A pohladit ? No, každého varuji, nedělej to. To nejde odhadnout, jak koho její vlčí mozeček vyhodnotí.
Tak na to je povídání na dlouho,
ale nechce se mi tady Vidlákovu politiku kazit psími chlupy, nešlo by to probrat jinde? Mám k tomu co říci.
Jeden můj kámoš měl kdysi německého ovčáka,
fest ostrého, takže když měli jet na očkování, musela celá rodina, aby ho zalehli a on nesežral veterináře.
Dost se kámoš zlobil, když jsem mu oznámil, že chyba je na jeho straně. Pes či vlk jsou šelmy, které fungují ve smečce, tudíž tam není demokracie, ale přísná hierarchie, tudíž on, jako vůdce smečky, když tomu psovi něco přikáže, ten chtě nechtě to musí udělat. Tečka.
Vlk, nebo německý ovčák jsou furt takové lehčí váhové kategorie. Vozil jsem krmiva do jedné chovatelské stanice brazilských fil. Celkem mi nebylo jasné,proč mají na plotě připevněný zvonek, ke kterému by se ale přiblížil pouze sebevrah. Až do chvíle, než ven vylezla majitelka. Vážila zhruba 50 kilo, tudíž půlka váhy jejich psů, ale pískla a ti dáviči se klidili do kotců, které se ani neobtěžovala zavřít. V tom okamžiku jsem věděl, že mohu otevřít branku a nanosit jí tam krmivo. Měl jsem povolení od šéfky a ti psi to respektovali.
Drtivá většina pokousání od psa jde na vrub jeho majitele. Nezmákneš psa? Tak si pořiď morče, jako Občan z Litterate.
Bez ohledu na váhovou kategorii
si to kdo velí musí vyjednat zavčasu. Já měl vlčáčka tak do půl roku a když na mne začal vrčet když se mu něco nelíbilo, vzal jsem jej za kůži na krku, zvednul do výšky a dolmuvil mu. Od té doby to fungovalo a navěky. Podobný příběh mi vyprávěl i majitel Americké potvory. Když to na něj přišlo, položil jej na záda, jeho packy zkřížil za hlavou a když se přestal škubat a uznal porážku a to kdo je pánem bylo hotovo. Tohle se ale musí zavčasu, dokud na něj máte fizičku. Později by to už vyhrál on.
nevíš co udělá
a běháš s ním venku mezi lidmi bez vodítka a náhubku ? Jednou jsem měl na hlídání na měsíc psa, při venčení na nás vlítnul vlčák a za sebou táhl starou bábu. Tak jsem vytáhnul bouchačku a řekl jí, že příště jí ho zastřelím. Další den se klidili, jen nás zahlédla v dálce a byl klid.
Opět je to na majiteli.
Měl jsem velkého knírače a když jsme vyrazili ven, máme kus za barákem rybník a nad ním louku, on byl tak natěšenej, že si pořádně zaběhá a zaplave, že cestou k tomu rybníku musel být na vodítku. Pak, když se vyblbnul a já potřeboval pro něco do města, tak jsem mu zavelel "ke mě" a vodítko jsem si pověsil kolem krku, protože jsem věděl, že už ho nepotřebujeme. Tento pes bez náhubku a vodítka v plném provozu fungoval jak hodinky. Neexistovalo, že by se mi odlepil od nohy, pokud nedostal před krámem povel "zůstaň".
Za svou kariéru v tomto oboru jsem potkal mraky psích tyranů. Většinou to byli připrcatělí pejsci. Někdo si koupil malé štěně, měl ho rád a snažil se chovat k němu jako by byli rovný s rovným. Což je ale problém, protože tomuto ten pes nerozumí. On už má v genech tu smečkovost, takže buďto mu budeš šéfovat, když ne, pokusí se logicky šéfovat on tobě. Jemu to nelze vyčítat, takhle tento živočišný druh prostě funguje. Stane se z něj neposlušný, někdy kousavý zmetek. Toho ale vyrobil ten majitel.
Hele, v devadesátkách byli ti podnikatelé ve fialových sakách. Tak si pořídili bourák, babu s pětkama kozama, tak co ještě nemám? Pořádnýho psa. Tak si pořídili bojové plemeno, ale nezvládali ho. A asi sto metrů od mého baráku měl tehdá psinec Ruda Desenský. Tak za ním přijeli, ať jim toho čokla srovná. Fajn, dohodli se na ceně, fialové sako odfrčelo s představou, že ho hned bude Ruda cepovat. Víte co on udělal? Čapnul toho psa a prdnul ho na zahradu, kde fungovala jeho smečka a šel si udělat kávu. Ta smečka tomu novému celkem rychle vysvětlila, kde je jeho místo v té hierarchii. Což pro něj bylo dost rozčarování, jelikož nic takového dosud nezažil. No a zhruba po dvou dnech, když už pejsek nemachroval, tak s ním nacvičil nějaké to sedni lehni a ke mě a zůstaň a toto předvedl i majiteli, ale pokud ten se dál k tomu psu pak choval jako předtím, byl zpět. Cvičitel vám může poradit, ale nedokáže vašeho psa ovládat ve chvílích, kdy už tam není a vy ho zase kurvíte.
na lontu snad,
ale ve městech a natož v panelácích nemají psi co dělat. Známý bydlel ve vchodu, kde bylo 24 bytů a v nich 26 čoklů. Jen ve třech bytech nebyli. To musela být rána, když se první vzbudil a začal štěkat 😬
Jééé, na to znám příhodu,
posuďte sami zda pravda/nepravda. Majitel se potřeboval zbavit nájemníků, tak do bytu nad nimi nasadil tři dogy a dal jim na hraní dřevěné koule. Jak to dopadlo nevím, ale ti pod ním se vyspali snad až v novém bytě.
Mně nevadí ani tak čokli jako zvířata,
ale denně ochcaná branka k baráku, ochcané auto a to, že musím na 3 metrech k autu překročit dvě nová hovna. Což se ovšem vždy nepovede 😵💫 Já nikomu na barák ani auto nechčiju a ani neseru na chodník.