.... aneb kulturní fronta na poli úspěchu a zapomnění
Občas stačí malý okamžik, který vyvolá reakci. Při čtení rozhovoru s Manželkou Milana Kundery ve mně tato pasáž (…„Jenom nadávali na komunisty a všechno bylo podle nich špatně. A to nebylo pro mne snesitelné,“ vysvětlila proč. Jako malá nebyla v Pionýrovi ani v SSM, jejího otce komunisté věznili, neměla tedy důvod komunisty hájit. Ale přesto. „Ta hrůza skončila někdy kolem roku 1963, po kafkovské konferenci. To, co bylo potom, byl jiný komunismus, který dělali jiní lidé. A díky nim byl Forman, Chytilová, Krejča, Menzel, díky nim byly Literární noviny,“ říká Kunderová... (link: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Americani-vybrali-Havla-Manzelka-Milana-Kundery-o-minulosti-i-o-Parizi-kde-uz-se-neda-zit-604605)) vyvolala zájem zjistit, jak si vlastně na poli statistiky vede filmová produkce v naší zemi. Je opravdu zmíněný rok 1963 zlomový v umělecké tvorbě u nás? Nebudeme si nalhávat, že na statistiku je vždy pohlíženo zejména očima autora. Už Winston Churchill se s tím uměl vypořádat po svém („Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval“).
Vzal jsem si dostupná data z csfd.cz a začal je šroubovat do excelu. Žebříčky nejlepších filmu Československa a Česka vykazují celkem 600 uměleckých počinů, které bylo potřeba trochu očistit. Minimálně 80% hodnocení a více než 1000 hodnotitelů byl základní filtr, který mi vytvořil přehled toho nejlepšího, co spatřila stříbrná plátna a obrazovky v naší kotlince očima nás občanů. Celkem 169 filmů za 91 let nám dalo cca průměrnou hodnotu 1,86 filmu. Krkolomná data si převeďme do jednoduchého hodnocení, že jsme za celou dobu byli schopni vyprodukovat v podstatě 2 kvalitní filmy za rok.
Poslední krok byl vytvořit spojnicový graf, který mi ukazoval kolik kvalitních děl se nám narodilo v každém roce v období 1921-2019. Nastínil vývoj s vrcholy umělecké tvorby a ukázal druhou stranu mince roky nezdaru. Nejhezčí na tom je, že časová osa nám dává další dimenzi, konfrontaci s našimi dějinami.
A hle, co nám výsledky říkají:
-
Éra předválečná, válečná a poválečná 1921-1948
-
má dva vrcholy, které za to stojí zmínit v roce 1939 (5 filmů) a 1941 (4 filmy).
-
-
Komunismus 1944-1989:
-
Nejdelší kontinuální nadprůměrné období je od roku 1963-1970. Smutné je, že to je v podstatě jediné kontinuální období v naší celé filmové historii. Dva „úspěšně“ po sobě jdoucí ročníky 80-81 není na místě zmiňovat.
-
Doplňujícím pohledem je změna obsahu děl v komunistické éře, kdy po roce 1970 uspěl v podstatě jen žánr komedie (Smoljak-Svěrák) a pohádky (Vorlíček). Normalizace si žádal své.
-
-
Posametové období 1989-2019:
-
Mohl bych s čistým svědomím říci období temna aneb totální úpadek kulturní fronty u nás. Za 30 let jsme měli 50 % podprůměrných ročníků. Z toho navíc jako přídavek bylo 8 let s žádným zajímavým uměleckým počinem (v porovnání s érou 48-89 nás oblažila kulturní bída pouze 2x).
-
Prezentovaná data potvrdila slova paní Kunderová o jiné době, která prezentovala význačné období našich kulturních dějin. S ironií osudu dnešní doby by umělecká fronta si měla zamést před vlastním prahem a přinést výsledky prve ve svém oboru. Přinesla by tím rozhodně více radosti a tvořivosti. Role hybatelů dějin se hraje na jiném podiu. Vždy bude platit staré a moudré: Ševče, drž se svého kopyta.
- Log in to post comments
Komentáře
A bude hůř.
V kolonii se nenosí pokrok v žádném směru.
A uvědomuje si autor
že právě doslova do písmene posral celou "kulturní" elitu ve filmové brandži?
( A vlastně, jak se hérci a hérky přelévají mezi jevištěm a kamerou, to platí pro celou!)
Hele, Karihavet, vy jste takový nějaký převlečený
Gerd, neboli náhradní mistr světa v posrávání všeho, co je svaté soudruhům z PaL, že jo?
No já jsem si to myslel už jen, jak jsem viděl ten nadpis.
A teď něco seriózně.
Tento počin není špatný, ale řekl bych, že je poněkud zkreslený.
Zkreslený je v tom, že my - dědci a báby nad hrobem - vždycky budem chválit to, co bylo v době našeho mládí, ať to bylo sebeblbější. Tudíž za nějakých třicet čtyřicet let se budou příští dědci a báby rozplývat nad filmy vzniklými v "našich posledních třiceti letech".
Abych se tedy dovymáčkl, mne by zajímala k tomuto grafu i věková struktura hodnotitelů, protože si myslím, že mladí lidi si dnes asi těžko pustí nějaký film z padesátek nebo z šedesátek a budou ho nějak seriozně rozebírat a hodnotit, kameru, scénář, dramaturgii, blablabla...
... no, snad tomu budete rozmět, co jsem chtěl napsat...
Targusovi
Targusi,
Karihavet opravdu není Gerd, nemáme spolu nic společného vyjma toho rýpnutí do tábora PAL. Ale v podstatě má Karihavet pravdu, protože výsledky tvorby českých umělců jsou po 1989 více než ubohé,. Dříve jim stačilo přesvědčit jednu komisi a měli rozpočet na celý film. A výsledkem chtěli kvalitní film. Dnes musí přesvědčit několik investorů, každého hezky samostatně - a ti chtějí zisk. Jestli je film kvalitní nebo ne, to už je takový bonus od umělců. Každá doba měla svá specifika. Filmy se točily za krize po 1929, za nacistů i v socialismu. Vznikala spousta braku, ale občas i kvalitní film. Dnes vzniká jen braku o dost více.
Umělec dnes směřuje své ambice na uměleckém poli cti a slávy ve směru politickém. Je totiž jednodušší vystoupit na pódium a řvát o odvolání Zemana a Babiše a užít si jásot prořídlých davů na Letné, než sedět za pecí a přemýšlet o díle. A taky mít nějaké nápady. Nápady umělcům došly, tak zbyl jen ten řev.
Například Zdeněk Svěrák. Od doby, co se montuje do politiky a volebních kampaní už toho moc nevymyslel. Došly mu nápady, ale ta touha po obdivu davů zůstala. Jednoduchá metoda, stačí zařvat na pražské demonstraci mezi Pražáky, že nechce Zemana za prezidenta.
Mnoho umělců před 1989 emigrovalo na západ. Najednou měli svobodu tvořit, ale taky jim chybělo na živobytí. Ne všichni se v té situaci dokázali prosadit.
Ale vezměme i jiný příklad, třeba Ladislav Pešek. Jako herec zažil v mládí dost často hlad. Ale měl talent a chtěl hrát, a tak se nakonec prosadil. Mnozí dnešní umělci chtějí rovnou ty prebendy pro úspěšné umělce, aniž by si uvědomili, že nejdříve si úspěch musí zasloužit prací a talentem. A jak mohou rozvíjet talent, když jsou plní nenávisti, a jak mohou pracovat, když se jen motají po demonstracích? Nedivme se, že tedy nemají schopnost dnes něco vytvořit.
Každá liška chválí svůj ocas, a tak tábor PAL podporuje pouze umělce, kteří jsou proti Zemanovi a Babišovi. Ostatní jsou takovými uměleckými disidenty. Stejně jako za socialismu se dnes neposuzuje talent, ale ideologické zaměření. Jen ti ideologové už nejsou komunisté v komisích, na jejich místa přišli dnešní umělci a ve svatém boji proti komunismu se stali přesně tím, co dříve kritizovali - komunistickými ideology jen v jiné ideologii. Projevy a dopady na ostatní jsou ale stejné.
Zdali si uvědomují při řvaní na Letné, že jsou vlastně stejní jako ten ředitel komise v Nejisté sezoně, kterého před 1989 ve filmu Nejistá sezona zobrazili? Bylo by absurdní tečkou, kdyby se Zdeněk Svěrák objevil v pokračování Nejisté sezóny a hrál roli onoho ředitele komise posuzující divadlo, kterou ve filmu z 1987 hrál Vladimír Svitáček. Až tam se dnes umělci dostali.
To nebyl Svitáček
Ale šéf Barrandova Ludvík Toman.
Já Vám nevím, spousta filmů…
Já Vám nevím, spousta filmů vznikla buď mnohem dříve, než jsem se narodil, nebo v období, kdy jsem z toho ještě neměl pořádně rozum, a přesto se mi líbí tak nějak více. Ať jsou to již pohádky, nebo komedie.
Já si třeba nemohl nevzpomenout na film Dovolená s Andělem. Rok 1952. To bylo teoreticky jedno ze dvou nejtvrdších období, co se socialistické propagandy a moci týká. Předvečer procesů z let 1953. Já na ten film vzpomínám poměrně často, protože poměrně často, když je nějaký svátek, tak alespoň jedna z našich TV ten film uvede. Přitom je to jeden z filmů, ve kterém je ta socialistická propaganda docela silná. Jenže se tam také zpívá: "Krásné je žít, když máme tak krásnou zem". Objevilo se něco podobného ve filmech po roce 1989? Nemohu si vzpomenout. Zato se neustále ryje do Čechů, jací jsou malí, nízcí a zaprdění a jak stojí oproti těm vyspělým Germánům a Anglosasům za hovno. A to pomíjím tvorbu Viewegha a Hřebejka. Žádné skutečně mužské osobnosti, jen samí sociopati, nebo psychopati, nebo alespoň jinak narušené osobnosti – samozřejmě mužské. Mimochodem z roku 1952 pochází i Pyšná princezna. Dnes, v době, kdy vlastně žijeme v zemi krále Miroslava, bychom měli být totálně happy, jenže ono to trošku skřípe, není-liž pravda.
Zkrátka mám dojem, že když už nějaká TV chce něco uvézt a chce mít sledovanost, tak tam vpálí něco s Burianem, či Novým (to je ta válečná tvorba), nebo něco z období těch proklatých komunistů, protože filmy a pohádky jako S čerty nejsou žerty, Vesničko má středisková, Byl jednou jeden král, Tři oříšky pro popelku, S Tebou mě baví svět a podobně jsou zkrátka sázky na jistotu. Jsou dodnes nepřekonané a troufnu si tvrdit, že již ani překonané nebudou.
Tož opravdu se reinkarnace v…
Tož opravdu se reinkarnace v Gerda nestala. O struktuře hodnotitelů můžeme opravdu pochybovat, avšak lepší zdroj hlasování plebsu v ČR já neznám. Co budou řešit příští dědci netuším. Co vidím za sebe (mládí v prdeli do důchodu daleko) skoro čtyřicátníka je, že zajít na český film do kina v poslední dekádě je totální sebemrskačství. Škoda, že výše grantová podpora není vázána na výsledek (návštěvnost, mezinárodní ocenění). Přeci jen v soukromém sektoru, naštěstí i tam, kde se pohybuji já, je odměna vázána na výkon a ne kolik toho po práci tu onde nakecám. Je pravda, pak bych rozhodně do práce chodit nemusel :-)
Tak ony jsou místa, kdy samo…
Tak ony jsou místa, kdy samo "zajít do kina" rovná se výlet na půl dne do 50 km vzdáleného města... Natož zajít do kina na český film...
Jinak jsem zaregistroval, že
Asfalťák, ta mrcha lítací, mazaně týden číhal za digitálním bukem, kdy se vzdálím od kompu dál, než tři metry, aby se tady mohl před dámami naparovat, že má řízlou kloaku.
No nic, užil si svých pět minut slávy a obdivu našich dam a já mu zas znova zvednu mandle a provětrám letky (pro nevzdělance - letky jsou taková ta dlouhá pírka na křídlech). Mažu do pelechu a jdu vymýšlet nějaké neotřelé nadávky a urážky na adresu jeho zamatlaného lítacího nářadí.
Neee
Poprskal jsem monitor :-)
Kultura.
Ač nejsem odborník,ale potvrzuji pohled na kulturu autora tohoto článku pana Karihavet.
Je otázkou,jak to vypadá i v dalších státech po pádu socialismu.
Tak jako všechny obory byly postižené privatizací,tak i sport a kultura.
Také je to zaviněno,příliš štědrými dotacemi do kultury,není snaha po vyšších výkonech.
Pak jim stačí pracovat pro různé reklamní šoty,tam je odměna úplně jiná.
off topic: Londýn
Útočníkem byl Usman Khan (28), v r. 2012 odsouzen spolu s dalšími osmi pachateli za přípravu teroristického útoku na londýnskou burzu a velyslanectví USA v Londýně. Z vězení podmíněně propuštěn v prosinci 2018; musel mít "náramek". Bydlel v hrabství Staffordshire, v Londýně byl na konferenci, kterou na téma "Návrat do běžného života po propuštění z vězení" pořádala Cambridge University.
https://www.nrk.no/urix/terrormistenkt-i-london-er-identifisert-1.14801…
Deradikalizace
neproběhla do konce, kousek chybělo. Jak u toho koně, vo ho učili nežrat. Už to málem uměl, když zdechl.
z grantu?
Ještě by bylo zajímavé zjistit, zda univerzita na tu konferenci použila nějaký grant od státu, (zaplacený daňovými poplatníky) a zda účastníkům konference z toho grantu platila cestovní náhrady.
Někdy ten Seznam zvěřejní…
Někdy ten Seznam zvěřejní pravdu, kouzlem nechtěného:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/hasici-pristroj-a-velrybi-kel-takhle…
z textu:
"Arcibiskup z Canterbury, který je hlavou anglikánské církve, na Twitteru napsal, že žít v zemi s takto nesmírně statečnými lidmi je privilegium."
Ten chlap s rohem narvala (takže žádný velrybí "kel") je Polák. Gastarbaiter, auslendr, špína z východu, který jako šáfkuchař hospody bere rodilým britům práci.
Moc nechápu, na co je arcibiskup hrdý, rodilým Britem na videu incidentu je prokazatelně pouze pacifikovaný muslimský vrah.
Su zvědavý, kdo byli ti další dva, chlap s hasičákem (Slovák) a ten s vysportovanou postavou (Rusák?).
Ještě vtipnější je, že mezi…
Ještě vtipnější je, že mezi statečnými, kteří přispěchali na pomoc, byl i ten den propuštěný vrah, který byl za podřezání a oběšení mentálně postižené jednadvacetileté dívky odsouzen před patnácti lety na DOŽIVOTÍ. (Policie by jej přitom nejspíš nikdy nedostala, kdyby se nepřiznal v telefonátu na charitu, jejíž zaměstnanec byl následně z práce vyhozen, za to, že onoho vraha udal a nedodržel tajemství o identitě volajících.)
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/jednim-z-londynskych-hr…
Celé se mi to jeví jako rafinované řešení reformy vězeňství, kdy jsou odsouzení předhozeni sobě navzájem, jen se nějak zapomnělo o této nové bojovce informovat civilní obyvatelstvo. Pokud tedy není i to spojeno s bojem za snižování uhlíkové stopy skrze snižování počtu obyvatel.
- jasný kouzlo nechtěného…
- jasný kouzlo nechtěného.
Odpad společnosti, cizinec a zločinec pacifikují muslimskýho vraha.
Tím se taky vysvětluje, proč na videu ten chlap v obleku, co vytrhl rodilému Britovi knife, se po příchodu policie na scénu dal na útěk.
V Albionu je totiž nošení nože na veřejnosti trestné a on je přece v podmínce.
Podle odkazu, se prý oba, jak propuštěný vrah, tak i ten čerstvý, dvojnásobný účastnili té samé konference.
Tohle nevymyslíš.
P.S. Na Čulíkovinách jsou jako obvykle výživné informace, převzaté samozřejmě, kde řeší jak je možné, že vrah dívky je na svobodě. A zcela opomínají, proč se ten muslim, který je pod trvalým policejním dohledem a nosil sledovací náramek, proč se jako vždy v obdobných případech, "pominul".
Nepřihodilo se vám něco podobného, jako mně ?
Já mám vypěstovanou silnou averzi vůči Martě Issové. Mám ji navždy spojenou s šotem : "Přemluv bábu !" Když vidím jakýkoli film, nebo inscenaci s ní, vypínám přístroj, nebo odcházím z kina.
Uvědomuji si že je jenom herečka, která má předepsaný scénář, ale nemohu si pomoci. Svoji roli v klipu sehrála přesvědčivě, což může vypovídat i o jejich kvalitách. (později jsem zjistil, že v tomto případě šlo také o politické přesvědčení, čili o srdeční záležitost)
Uvědomuji si, že to není správné, ale je to tam. Asi to bude tím, že reklamu s bábou jsem viděl tisíckrát, samozřejmě, proti své vůli, a na stejný film i s dobrou herečkou jde člověk jen párkrát a ne často.
Na tomto příkladu je vidět, že ani tisíckrát opakované svinstvo nemůže člověka předělat, naopak, může člověka jen rozzuřit. A jak je vidět, nadlouho.
Marta Issová a Jiří Mádl a Petr Zelenka
Nemohu si pomoci, ale kdykoliv někde vidím jejich jméno, odradí mě to od všeho, co ty osoby propagují. V klipu Přemluv bábu! vůbec nemuseli hrát. Nesleduji žádné jejich filmy. Reklama na E-ON s Martou Issovou ve mně budí odpor, reklama na brambůrky Bohemia s Jiřím Mádlem způsobuje, že jsem je mnoho let nekoupil. Podobně Jiří Hřebejk se svými politickými prohlášeními. Jeho jméno na filmu je pro mě zárukou, že jde o dílo, které mohu směle nevidět.
Dovolím si ocitovat vítězství Pyrrhy (nejde o chybu):"Až půjdu jednou přes most Karla do Divadla národa na Stěnu čerta, smířím se s tím, že zvítězili. Ale upozorňuji Vás, že to bude vítězství Pyrrhy. Dříve Pyrrhovo vítězství."
https://www.youtube.com/watch?v=lYV_voCNZLo
Těší mě, že nejsem sám !
Když to ten Pavlov vyzkoumal, nedá se nic dělat. :)
Taky se hlásím do klubu ... :-)
I já to mám tak - ukňouraná Issovka a přiblble se tvářící Jiříček, popojíždějící po Praze na "kolobrndě" se mi totálně zhnusili účinkováním ve výše uvedených "dílech" ... :-/
Jsem toho ušetřena, na TV se…
Jsem toho ušetřena, na TV se až tak nedívám, reklamy když už jsem u TV, tak vypínám, ale jsou domluveni, reklamy vysílají současně na všech kanálech. A včíl si vemte, že jde lesem vrah a hle, je tu brambůrkář,....
I já jsem na tom stejně, na…
I já jsem na tom stejně, na Issovou a Mádla se vydržím dívat jen pár vteřin, pak mi začne být fyzicky zle.
Ono je těch umjelců, které nevydržím, ještě víc. Vlastně je možná škoda, že se zcela vyhýbám i některým českým filmům, třeba jsou dobří herci, ale to už nemůžu posoudit.
herci
Podobně to mám s Budžesem a Hrzánovou
oni tu nenávist nehrají
ta je v nich
A Hřebejk je Jan
:D
Ani havlovo dílo
nepozvedlo vlajku z bahna?
No Ládiku ...
No Ládiku ... teď jste tomu nasadil korunu !!! Prej Havel a kultura/umění ... :-D :-D
Ládiku, nasměrovalu tu naši…
Ládiku, nasměrovalu tu naši vlajku doslova do p*či... (já vím, v tom brně to bylo tehdá umění...)
Zrovna dnes
o tom místě psali v Havířově u OBI: https://imgur.com/R5QefVu
mimo téma
ale také o "kultuře" tentokrát chování a vystupování - přináší odkaz Tereza Spencer - bavič Novotný vystupuje v Rossija 1 na téma osvobození
https://www.youtube.com/watch?v=BN6Z3TyoUP0
doplňuju
od 35. minuty, jinak v dnešní Kávičce
Kouknul, ten musel Rusum…
Kouknul, ten musel Rusum zvednout mandle - celé to bylo o Vlasovcích ale on tomu dal korunu - tím svým výpadem.
Mna absolutne pobavila
jedna otazocka - mimo dialog Novotneho s moderatorkou... ktora zaznela na pozadi, kde sa jeden z hosti nesmelo pyta, ci to vazne je dany muz politik?? :D :D :D
Som si skoro cvrnkol do gati ako som sa chechtal. Myslim si, ze Rusi budu mat v nazoroch o ceskych politikoch zaujimavy referencny bod :D :D :D
ČT
Chudák Toman a jeho poskoci v letadle
Jak dlouho, Toman s poskoky v éroplánu čekali?
Pět, nebo deset hodin?
Podle Míry Karase je to vzkaz-vyhrůžka z Kremlu, bez ohledu na to, kdo je momentálně ve vládě, nebo funkci prezidenta.
Jasně, je to vzkaz. Když už si "samospráva" může stavět pomníky komu chce, čekali od ministerstva zahraničí když už ne omluvu, tak alespoň minimálně vyjádření distancu od počínání různejch pražskejch starostů.
Živě si dovedu představit ten pravdoláskovej virvál, kdyba nějakej starosta chtěl nyní postavit pomník Stalinovi, když už si podle nich může kdokoliv stavět pomníky komukoliv.
P.S. Úkol byl splněn, skvělé načasování, on ten ministr zemědělství nejel do Tatarstánu skupovat jejich zemědělské přebytky, ale nabízet ty naše. Rusáci už naše mlíko nepotřebujou.
Tak jako často - všechno je…
Tak jako často - všechno je jinak
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/za-zkraceni-tomanovy-navstevy-rusk…
Za pozornost stojí, že tato zpráva se na Novinky.cz objevila mezi hlavními asi tak na 5 min. zatímco jiné důležitější
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/jenom-lzete-smejeme-se-…
tam trůní už od rána
Dodatek
To se ovšem nevylučuje s tím, že se tak trochu pomstili. Jestli to víckrát, tak nám to bylo zřejmě tolerováno.
Teď se, díky Novotnému, na nás vybodli.
oprava
Jestli se to stalo víckrát.
Ad video
Ty voe, ten kripl Novotňák bude něco mlít o vožralech a zfetovancích ... ten tedy ČR udělal reklamu - sám vypadal, jako by měl v žíle pěknej koktejl obou výše jmenovaných látek.
To je neskutečnej ksindl a zasloužil by si rozbít tu nevymáchanou tlamu ... ať už je to potom interpretováno jakkoliv.
Ale rozbít tak, aby žral brčkem a nemohl to už sám nijak dál komentovat.
Že by obec neměla na…
Že by obec neměla na zaplacení slušného psychiatra?
Sledovala jsem Novotného řeč…
Sledovala jsem Novotného řeč těla, tedy lépe řečeno obličeje, Hrůza. Je to opravdu idiot. Svědčí to o tom, řeka bych, že si je vědom toho, že jeho argumenty nejsou tak na výši, aby je nemusel doprovázet takovým ubohými grimasami? Zostudil především naše politiky, protože jednu chvíli se tam někdo ptá cože je to za debila a odpověď zní to je politik. Nechci házet všechny do jednoho pytle, ale řeporyjci by si opravdu měli sáhnout do svědomí.
A toto se nám chtělo…
A toto se nám chtělo prostřednictvím starostky montovat do záležitostí v obci Vidlákov...
Eh, "Buď připraven". Na co všechno ještě máme být připraveni?
Kdyby blbost nadnášela, poletovala bych jak holubička. Ale co by teprve dělal onen Pavka a mnozí další?
řeporajci
Za ním ale stojí celé zástupy(telstvo)
Zkrátka budou mladí, krásní,…
Zkrátka budou mladí, krásní, chytří,...
To je ten co nahnal chudinku Bartošovou pod vlak!
Tohle snad nemůže mít duši! To není člověk.
pomnik rozebira i vlk
na tema ceske televise a hystoriku
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2019/11/30/pomnik-pro-vlasovce-pomn…
Ten článek doporučuji
k (povinnému) studiu. Jakkoli jsem často k vlkovi velmi kritický, tak zde soustředil pár zajímavých a důležitých historických faktů zejména o osvobozování Prahy a o zveličovanému podílu vlasovců na něm.
Vlk
alepro
Když si nekopnul do Zemana,tak aspoň do Soukupa,víme,že Soukup podporuje Zemana.
I když občas sleduji Soukupa,komentování politiky mu nejde.
Ohledně Vlasovců a Novotného…
Ohledně Vlasovců a Novotného s vlkem souhlas.
Nesouhlas s jeho
"1- mám Českou televizi za NEPOSTRADATELNOU instituci, která musí zůstat co nejdále od dosahu politiků a jejich hrabivých ručiček. Má li v České republice aspoň zbytkově fungovat demokracie, pak nezávislá veřejnoprávní TV, rozhlas a ČTK jsou základním předpokladem."
Vlk zřejmě nepostřehl, že ČT z dosahu politiků už dávno není. Její vysílání je TOP. Od zpráv, přes pořady pro děti je jednostranné, její zpravodajství je cinknuté a manipulativní. Její výstupy ohledně Novotného a Vlasovců jsou symptomatické.
Barrandov i přes tisíce možných výhrad jednostrannost ČT mírně vyvažuje. Dííky za něj.
Reakce
Naprostý souhlas.