Bude-li některý z progresivních yuppies (young urban progresive people) opět nadávat na důchodce, co mu svými vysokými důchody užírají příspěvky státu a překáží mu při nákupech, měli bychom mít možnost ukázat, že je zoufale neinformován.
Většina čísel je uvedena zde https://socialnipolitika.eu/
Stručně jen vypíchnu hlavní údaje. Takže jak jsme na tom?
Parametr (2018) |
Podíl ČR z % HDP |
Průměr EU 27 z % HDP |
Důchody |
7,4 |
10,4 |
Zdravotnictví |
7,6 |
7,1 |
Školství celkem |
4,0 |
4,6 |
- základní |
0,8 |
1,5 |
- střední |
1,9 |
2,2 |
- vysoké školy |
1,3 |
1,6 |
Ve 2018 putovalo v ČR do sociální oblasti 640 mld. Kč, zdravotnictví 405 mld. Kč, ekonomických záležitostí 320 mld. Kč, vzdělávání 247 mld. Kč, bydlení a společenská infrastruktura 42 mld. Kč, životní prostředí 46 mld. Kč a obrana 47 mld. Kč.
Důchody jsou oproti průměru EU podfinancované a měly by být o 40% vyšší, aby byly na úrovni průměru EU.
Ve zdravotnictví je v porovnání s průměrem EU peněz dostatek. Zlepšení financování zdravotnictví leží čistě uvnitř celého systému zdravotnictví a peníze je nutné hledat uvnitř.
Školství – zdroje ukazují, že podfinancované jsou základní školy a měly by mít skoro dvojnásobek současných peněz. Zatímco středním školám by pomohlo přidání 8% současných prostředků a vysokým školám by pomohlo zachování současných prostředků, ale omezení počtu škol.
Závěrem, peněz je v systému veřejných rozpočtů dostatek, jen nejsou efektivně využívány a dotují to také důchodci. A to o hodně více, než by měli. Za celých 30 let byli nemilosrdně odřeni asociálními vládami. Všemi.
Jestliže je nyní průměrný důchod 14 397 Kč, měl by ve skutečnosti být 20 233 Kč, aby se dostal alespoň na průměr EU v % HDP. 10,4% HDP. Každý důchodce je měsíčně odírán o 5 836 Kč vládou. Pak jej odírají ještě jiní, vyčíslení bude dále.
Kam peníze získané vládou mizí? Není jich zase tak málo, ale politici je přidělili jiným skupinám obyvatel.
Do budoucna čekejme zvýšení daní z nemovitostí, na jejichž navýšení neskutečně tlačí OECD, MMF a Světová banka. Asi od sebe opisují, protože v každém jejich doporučení je zvýšit majetkové daně. Neberou ale nikdy do úvahy, že zde někde peníze mizí a pracující lidé nebo důchodci je nemají.
Nízká průměrná mzda je ale z důvodu, že se ČR stala kolonií a neuvěřitelně obrovské částky odtékají do mateřských firem.
Zatímco HDP ČR je 91% průměru EU (stav před koronavirem), platy jsou 2-3x nižší.
Výkonu ČR dle HDP na hlavu by odpovídala průměrná mzda 71 643 Kč místo současné 31 851 Kč a průměrný důchod 45 510 Kč místo současných 14 397 Kč. Za rozdíl v důchodu mezi skutečností 14 397 Kč a tím (45 510 Kč), co by měl důchodce opravdu dostat dle HDP, za 5 836 Kč mohou čeští politici a za 25 277 Kč status ČR coby kolonie EU.
Tolik totiž důchodci měsíčně přispívají na zloděje podporované politiky ČR a na nadnárodní koncerny coby kolonie EU.
Až zaměstnanec dostane na účet výplatu, nebo důchodce důchod od státu, nechť si uvědomí, jakou částkou sponzoruje všechny ty v původní EU-15 (teď po odchodu Velké Británie EU-14), kdo mu vyčítají nedostatek evropských hodnot. Ono se dost dobře hlásá všemožná humanita, když jim ji sponzoruje někdo jiný. Třeba český zaměstnanec nebo důchodce.
Jedinými, kdo neplatí jsou buď živnostníci nebo příjemci dávek. Od příjemců dávek nic nelze dostat, leda jim omezit přiznané dávky. Tak se vláda zaměřuje na živnostníky a doufá, že z nich nějaké peníze dostane. Marná snaha. Větší efekt by přineslo zaměřit se na odliv peněz z ČR. Ale žádný politik nebude brojit proti jeho sponzorům. Takže náprava byť mírná se konat nebude.
Další odkazy
https://www.trexima.cz/
https://www.investujeme.cz/
https://www.finance.cz/509221-
https://www.finance.cz/519126-
- Log in to post comments
Komentáře
Re: věštec Pět kur, ale jen
za poslední souvětí.
Ano, cokoli vymysleli zjebové na úřadech, vždy to znamenalo zvýšení administrativní zátěže.
Bez jakékoli výjimky,
víte, ono se najde ne zrovna…
víte, ono se najde ne zrovna málo států, které ty základní funkce evidentně nezajišťují a nejedná se jen o afriku. Přinejmenším díky našim sousedům si však dovoluji tvrdit, že nás tato cesta v dohledných desetiletích nečeká.
stát
Pane Občan.
Přidám hodně slepic.
Když to sleduji,bude to hodně kruté,hlavně nárůstu nezaměstnaných.
Každý svého štěstí strojvůdcem,
pokud je zdravý. Boží mlýny melou a Blaničtí rytíři nevyjedou. Člověk člověku vlkem, zejména “levičák” typu hamáčik, špidla a škromach. I ten “pravičák”, co zvyšoval daně.
"Zmenšit stát"?
Jestli to znamená zaměřit se na všechny neziskovky, do kterých přispívá/me, a konečně zanalyzovat, které z nich prospívají lidem této země a které naopak na našich lidech parazitují nebo nám/naší zemi dokonce škodí, jsem všemi deseti "pro".
Těch "neziskovek" živíme v ČR snad kolem 280 (nechce se mi hledat), z toho cikánských (včetně multikulti? - už si nevzpomínám přesně) je cca něco přes 120.
A ano, jsem naprosto přesvědčena, že z celkového počtu je jich pár desítek užitečných či možná dokonce velmi užitečných.
Pokud by někdo chtěl skutečně zabránit tomu neskutečnému plýtvání penězi daňových poplatníků, začala bych právě tímhle.
Re: lujjza A máme tu další zásadní problém.
Jak odlišit skutečně potřebné neziskovky od násosků a rozvracečů zaběhlých (byť blbě) pořádků.
Vzhledem k tomu, že jsme dosti brutálně tlačeni do používání "ptydepe" (též new-speak), neboli označování věcí a jevů zcela jinými slovíčky, než která k těmto přináleží v původním slovním významu (např. cikán, černoch, teplouš, atd.) , je takový úkol v současnosti vpravdě nadlidský.
Neumíme li rozlišit, pak je…
Neumíme li rozlišit, pak je jen jediná cesta. Zrušit je všechny. Z druhé strany jsem ještě neviděl užitečnou neziskovku. Pokud máte tip, ať jsem ochytřen sem s ní, podrobíme ji zkoumání užitečnosti!
Stát podporuje sport a fodbalisty, zrušit.
Stát má instituce bez úžitku, zrušit. (dohled nad politickými stranami, úřad vykladače pravdy a určitě alespoň 100 takových, například různé pofiderní výzkumáky)
Toho co bude muset stá v příštích deseti létech zrušit je dostatek. Bude velký řev, ale recese si vyžádá oběti. Je dobré je mít přichystané.
věštec
Klub Českých Turistů
Tak to jste optimistka :o)
Jenom v "socslužbách" působí asi 5800 "neziskovek" a skoro všechny pobírají dotace.
To znamená 5800 moneyžerů, 5800 fundraiserů, nejméně 10 000 koordinátorů a stejný počet proudžektmoneyžerů. Ani jeden z nich neúřaduje za méně než 20K netto.
neziskovky
Pane Občan,
Neziskovky,to je také podpora nezaměstnaných.
Většina jsou to VŠ humanitních oborů,nebo středoškoláci.
Máte tam chybu, ne …
Máte tam chybu, ne "nezaměstnaných", nýbrž "nezaměstnatelných".
opravím
franta,
Podle Vás je to lépe řečeno,díky.
5800 neziskovek !
Jedním slovem - tragedie !
Asi tak
Nejbohatší neziskovky v ČR: v čele jsou sportovci, přes půl miliardy jde na fotbal
Napsal/a Robert Břešťan 22. června 2020
Kolik stovek hektarů lesa vlastně patří Spartě ?
A já myslel že nejbohatší neziskovkou je Církev. Člověk se furt učí.
Alternativa průbežného systému
Omlouvám se za ne-alternativu, tak :
rovný důchod ve výši životního minima. Oplátkou za to samozřejmě nižší platby do systému a spoření /investice dle vlastního uvážení.
Samozřejme rovný důchod ne pro důchodce současné, alébrž (třeba) třicátníky a mladší.
To by bylo
řešení.
Průběžný systém
Článek nebyl kritikou průběžného systému, ale toho, co vše se na úkor důchodů rozkradlo a ukradlo! A že by díky výkonu české ekonomiky dle HDP a údajné rovnosti v EU tomu odpovídaly násobně vyšší platy a důchody. To ale na sebe navazuje- nejsou platy, nejsou odvody na důchody.
Reakce na Carlose Na vyzvednutí zásluhovostní
části důchodu mi opravdu neladí další zásadní problém.
A to je kvantitativní uvolňování peněz, neboli zběsilý tisk barevných papírků na státem kontrolovaných rotačkách, neboli průběžná likvidace úspor jakéhokoli potenciálního důchodce.
Do důchodu musí jít člověk
hmotně zajištěn. Bezpečí, voda, teplo a světlo. Všecko svoje. A pevné končetiny, šlachy a kloubní lůžka.
Souhlasím s Ládikem
Zejména to bydlení svoje.
Nemohoucí pak opraví si střechu, natáhne rozvody...
Co tak nájem zaplacený na 20 let dopředu ? Nebo rodinná klasika, všici žvaní o tradiční rodině a ani nevědí co to bylo, mají na mysli jen svého egoistického kleštěnce....
Gerd hodil šrapnel
a občan vypustil kaťuše. Podívám se na bojiště večer, až otesám a sestavím kameny.
Dotaz
Co je to ta zásluhovost? Úklidzecka,která cely život bránila infekcím a špíně třeba na nádraží ,za mnimalku, vychovala slušně své děti a dostane zaslouženě 7 litrů, nebo nějaký Karlos,co leštil nějakou zbytečnou židli na ministerstvu odkláněl a kradl a sosal ze statniho měl několik děti s luxusem vlastní matky o které se nestaral neb pro hrabání neměl čas ,ale cítí se se zasloužilým a že by tedy měl mít větší sociální dávku na stáří, nez ta udřená matka? Chucpe. Důchod je sociální dávka a dovedu si představit,že by měli všichni stejně. Čím jsou zasloužilí stáří dědci?
Re: Gaia Prosil bych neuvádět jména, zejména ne pak
v reakci na diskutéra, který je zde jen chvilečku.
Mohl by si to vyložit jako osobní útok a upláchnout.
Rozumných lidí s jiným názorem není nikdy dost. A raději sto Carlosů s jiným názorem na starobní důchod, než jeden otravovací škebloň.
Na to je každý důchodový systém krátký
Spravedlivá výše platů, či potřebnost toho, oného pracovníka na daném místě, nemůže být pro výměr důchodu kritériem.
To jsou problémy, které patří do jiného ranku.
Ty
zákony jsou zbytečně složité a lidé je ani neznají.Tak třeba uvedomela matka,co si na mateřské privydělávala se připraví o vyloucenou dobu a důchod má pak nižší,nez ta,co nedělala nic. Může sice požádat o zrušení těch vymerovacich základu a nechat si tu vyloucenou dobu,to ji však uvědomělé soudruzky na důchodovém odboru neporadi
Souhlas
Zdravím, teda moc jste mě neodhadla .... ale s rovným důchodem souhlasím.
Ano, určitě se neshodnem na výši.
Tak takhle by to nešlo. Takhle ne !!
To by pak musili např. mnozí magnáti důchod od státu nikolivěk pobírat, ale státu každý měsíc odevzdávat, v násobcích toho průměrného důchodu .
Kam bychom takhle došli !!! Jak pak by se oplatilo být soukromě inicativním a nadstátně průbojným !!!
No a stejně bychom jim pak musili vyplácet životní minimum a doplatky na bydlení. Aby žili i naši (asi nejen naši) oligarchové důstojně, abychom se nemusili stydět před moderním světem, že si nevážíme úspěchu.
Na liberály bacha !
Komu z vás chybí II. pilíř ?
Komu z vás chybí poplatek za recept ?
Komu z vás chybí poplatek za návštěvu lékaře ?
ODS a TOP už dokázaly, že umí.
A rodí se nám další formace, která nám bude chtít usnadnit život.
Piráti !
Re: Puck O kádrovém profilu soudruhů
Pirátů vypovídají jejich činy.
V podstatě nedokázali nic více, než bonzování na Babiše do Bruselu, i když dobře věděli, že nemají šanci. Babiš jako správný kapitalista nepustí nadarmo ze své kasy ani korunu, není tedy důvod, proč by měl zbůhdarma platit svým právníkům, kteří mají na starosti dotace přikrýt a ošéfovat.
Piráti
Piráti si stěžují na nedostatek vděku vůči jejich oznamovacím aktivitám. Ušlechtile je schovávají pod rouškou ohlašování tresntých činů, ale ve skutečnosti se z nich stává dozorčí komando Velkého Eurobratra. https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Ing-Lukas-Cernohorsky-120922/cl…
Taky
by měli mit vyšší platy pošťačky. Je blbé,když nese důchod třeba estébákovi ( ten zasloužilý) a ona ma plat menší a musí živit děti
Proč ne? Přidejme všem. A…
Proč ne? Přidejme všem. A pořádně. Všichni budeme spokojeni. Jde jen o to, jak dlouho nám ta spokojenost vydrží. Jinými slovy se snažím taktně naznačit že jistá majetková nerovnost ve společnosti je tím nejlepším hnacím motorem pokroku. Stačí jen udržet většinu lidí ve "střední třídě" a umožnit sociální mobilitu. Polopaticky : jde o to abych se měl líp, když když se víc zasloužím. S tím byl za komančů docela problém.
A
Důchodový systém ČR je už zase v mínusu. V červnu dosáhl deficit téměř 14 miliard Kč
31. 7. 2020 11:48 | aktualizováno 31. 7. 2020 14:40 |
Byznys noviny
Neboť covid nejspíš....
Takzvaný "důchodový účet" loni (2019) skončil ve výrazném přebytku. Na důchody stát loni vydal 423,5 miliardy korun, inkaso pojistného na důchodové pojištění činilo za loňský rok téměř 445,5 miliardy korun. Virtuální důchodový účet tak skončil 22 miliard korun v plusu. Údaje zveřejnila Česká správa sociálního zabezpečení.
V roce 2017 byl důchodový účet v plusu poprvé od roku 2008. Loni to bylo 0,9 miliardy v plusu. V roce 2016 byla důchodová bilance v minusu přes 16 miliard, o rok dříve o 33,5 miliardy a v letech 2012 a 2013 se deficit blížil 50 miliardám. Peníze na důchody jsou vypláceny ze státního rozpočtu.
Proč takzvaný a v uvozovkách?
Protože..... žádný ddůchodový účet nikdy neexistoval (před 1989) a ani neexistuje. Cit. z vyjádření MinFin:
Před rokem 1989, i po něm, až dodnes, jsou důchody financovány státem, ze státního rozpočtu. Důchodový systém fungoval a funguje na tzv. průběžném principu – důchody jsou hrazeny ze státního rozpočtu a od roku 1993, kdy bylo uzákoněno pojistné, jsou příjmy z pojistného odváděny do státního rozpočtu. Nedochází tedy k tomu, že by byly prostředky shromažďovány v nějakém fondu, z něhož by mohly být nějakým způsobem použity na něco jiného nebo zneužity. Výdaje na důchody jsou mandatorní výdaj, tedy ten, na nějž je zákonný nárok a výplata všech důchodů musí být ze státního rozpočtu pokryta.
Při zpracování státního závěrečného účtu za příslušný rok se propočte rozdíl mezi příjmy z přijatého pojistného na důchodové pojištění a výdaji na důchody včetně obsluhy důchodového systému a pokud je tento rozdíl kladný, převádí se na zvláštní účet. Prostředky na něm uložené mohou být použity jen na důchodové účely (do r. 2008 na zvýšení dávek důchodového pojištění, nebo na úhradu záporného salda pojistného na důchodové pojištění, od r. 2008 jsou takovéto prostředky soustředěny na zvláštním účtu rezervy pro důchodovou reformu).
Pokud je propočtený rozdíl záporný, tzn. výdaje na důchody jsou větší než přijaté pojistné, jde rozdíl na vrub státního rozpočtu a musí být nalezeny zdroje, z nichž se zvýšený výdaj uhradí.
Shrnujeme tedy: v r.1993 byla v rámci daňové reformy uzákoněna povinnost platit pojistné na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, jehož součástí je i pojistné na důchodové pojištění. Pojistné nahradilo do té doby placené daně z mezd, a nadále zůstalo zachováno financování důchodů ze státního rozpočtu.
Re: Andrej Za deficit můžete s čistým svědomím poděkovat
pravicovým vládám, které snížily odvody z mezd.
Pokud si myslíte stejně, jako pseudopravicoví nablblíci, že odvody byly moc velké, doporučuji si napřed zjistit, kolik se odvádí na důchody v jiných ojropských státech.
Zajímavá problematika je také
odškodňování za politickou perzekuci po dobu vlády KSČ.
Nevíte někdo, z jakých peněz se odškodňuje, a zdá se jedná o jednu výplatu, anebo jde o pravidelnou měsíční dávku ?
Moc se o tom nepíše, že ? Akorát tolik, že v kotelně si člověk moc nevydělal. :)
Nevím,zda toještě platí
Současné možnosti odškodnění:
Zvýhodněný výpočet starobního důchodu nebo příplatek k důchodu podle zákona o soudní rehabilitaci.
Jednorázová náhrada za vykonání vazby a trestu odnětí svobody, pokud trvaly déle než 12 měsíců, podle nařízení vlády c. 165/1997 Sb., o vyplacení jednorázové náhrady ke zmírnění některých křivd způsobených komunistickým režimem. Nárok mohou za určitých podmínek uplatnit i vdovy/vdovci a sirotci po zemřelém politickém vězni.
Zvláštní příspěvek k důchodu podle zákona č. 357/2005 Sb.[2], pokud omezení svobody trvalo nebo mělo trvat alespoň 12 měsíců (přiznává se i těm, které propustili ze zdravotních důvodů dřív). Nárok mohou mít za určitých podmínek i vdovy/vdovci a sirotci po zemřelém politickém vězni.
Příplatek k důchodu podle nařízení vlády č. 622/2004 Sb., o poskytování příplatku k důchodu ke zmírnění některých křivd způsobených komunistickým režimem.
Díky za informace !
Akorát pořád nevím, jestli se odškodňují kotelny.
No, a máme další problém, který znamená
další ránu průběžáku:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlada-trvaly-kurzarbeit-antivirus-sc…
Schillerová s Maláčovou si plácly na financování umělé zaměstnanosti státem.
Firmám podnikajícím na půl plynu hodlají doplácet část mzdových náladů vč. povinného pojistného. Takže další socík až komík pro podnikavce-šibaly a další odrbání těch, co se snaží vlastními silami.
KDE NA TO CHTĚJÍ VZÍT, to už neřekly.
Pokud chce stát financovat umělou zaměstnanost (a já se skřípěním zubů nejsem tak úplně proti), pak by měl podporované firmy buď úplně zestátnit, nebo podporu kapitalizovat a mít v podporovaných firmách alespoň významný majetkový podíl.
Protože odvody z "kurzarbeitu" jsou citelně nižší než odvody z normálně fungujícícho provozu, což znamená prohloubení deficitu průběžáku. A ten deficit se MUSÍ nějak dorovnat. Buď zvýšením odvodů/daní všem nedotovaným, nebo omezením jiných veřejných služeb a převodem peněz do průběžáku, nebo komerčím využitím části státního majetku (NIKOLI PRODEJEM!!!!!). Jinou možnost stát nemá, protože půjčky nejsou řešením. PLUS si stát MUSÍ tvořit rezervu na socdávky pro do důchodu odešedší dlouhodobé kurzarbeitisty.
Nejsem si jistý, zda to je ufinancovatelné...
To
ty báby neřeší peníze jsou jen poukázky a ty se dají natisknout a kurs k euru určí v ČNB a těm to řeknou v City běda však ten,co si na důchod šetří
Jeden ze slovutných analytiků nedávno...
...prohlásil, že tak vlastně stát financuje už neexistující práci. A že je to o hlavně zakázkách, samozřejmě že je třeba si nějak udržet solidní zaměstnance, ale v kapitalismu je to hlavně o zákaznících, o trzích. Pokud tedy ta kráva a její bejci nechtějí " řešit" krizi inflací. Doufejme že ne.
Takže je to třeba i o ruském trhu. Obecně pak o takových trzích, které nejsou tak saturovány jako ty naše, západní (viz např. " marnivá poptávka"). To jsou tři mouchy jednou ranou, takovýto mírně deflační cash flow by firmy jistě ustály rozumnějším způsobem, než pouze to odkládanou (a tak i znásobenou) pohromu.
No, prý tam nahoru vyšlou pana presidenta Voloďu. On miluje nade vše čísla, když mu sedí. Nechme se překvapit, ale zatím mně některé ty jeho ovce připadají ne jako prosperující manažeři, ale jako hokynářská žebrota, nepohrdnou ani penězi prodavačky z Kauflandu (nejvíc se u nás vybere na DPH). Co dělali po ta tučná leta, jak to že souzi kapitalisti nemysleli na ta leta chudobná ? Státu to neustále vytýkají, mají snad v očích trámy ?
Re: Občan 10:25
"Pokud chce stát financovat umělou zaměstnanost (a já se skřípěním zubů nejsem tak úplně proti), pak by měl podporované firmy buď úplně zestátnit, nebo podporu kapitalizovat a mít v podporovaných firmách alespoň významný majetkový podíl."
Tzv. kurzarbeit je dohoda mezi zaměstnavatelem, zaměstnancem a státem.
(Normálně je to dohoda pouze mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem, že?)
Je zaváděn proto aby se předešlo rušení pracovních míst. Zaměstnavateli je státem dorovnán rozdíl mezi normální pracovní dobou a zkrácenou (nedostatek práce?) Tzn. zaměstnavatel se musí zavázat, že nebude propouštět.
Kdyby totiž propouštěl propuštění by šli na PÚ a žádali o podporu v nezaměstnanosti a i o další možné dávky, které by jim vyplácel STÁT.
Není to tedy bez podmínek tak, že kdo si řekne dostane.
Takže otázka zní - kolik bude činit státem vyplácená podpora zaměstnanosti a kolik by stála podpora v nezaměstnanosti těch propuštěných pro které nebude mít zaměstnavatel dostatek práce.
Může být, že nula od nuly pojde a navíc zůstanou zachována pracovní místa, která by po odeznění krize už nemusela být znovu obnovena. O vlivu na psychiku lidí ani nemluvě. Kdo by šel rád na pracák nebo třeba v 55 běhal od čerta k ďáblu a sháněl práci.
"Protože odvody z "kurzarbeitu" jsou citelně nižší než odvody z normálně fungujícícho provozu, což znamená prohloubení deficitu průběžáku. A ten deficit se MUSÍ nějak dorovnat."
Souvisí s předešlým. Proč by měly být odvody nižší když se bude dorovnávat. Je možné, že nižší o něco budou, ale pokud firma lidi propustí nebudou žádné a navíc budou čerpat podpory ze SR.
Takže já vidím spíš klady než zápory. Ovšem známe své spoluobčany, vždycky se nějaká mezírka najde, ale nemělo by to být fatální.
Anna ve 21:32
Perfektně vysvětleno :-)
A?
Co to mění na faktu, že "stát" - tedy nedotovaní daňoví poplatníci vč. důchodců, nezaměstnaných a beudomovců - bude vybraným podnikavcům platit zaměstnance? Aniž by za to od podnikavců něco dostal.
PROTO by měla být podpora kapitalizována a podporované firmy zestátněny úplně nebo minimáně ve výši podpory. Protože jako státní podniky by byly platově regulovány.
Kurzarbeiteři na pracáku skončí stejně, protože z "platu" za zkrácené úvazky nelže vyžít, takže si budou muset jít pro příspěvky na bydlení a pro přídavky na děti. A zase jim je vyplatí "stát".
Ve finále se kurzarbeit vyplatí pouze dotovaným podnikavcům. Zaměstnancům se krutě nevyplatí, neboť spadnou mezi prekariát; a stát - tedy nedotovaní daňoví poplatníci - to všechno zatáhne. Vč. nezaměstnaných, důchodců a bezdomovců, protože i ti platí DPH a SD.
Samozřejmě, že budou nižší. Zaměstnanci budou pracovat za snížený základní plat, z něhož budou platit i nižší daně a odvody. Plus s vysokou pravděpodobností spadnou do daňového bonusu, což pro stát bude znamenat další ztrátu.
Bude to fatální. Ztráty zaviněné dlouhodobým financováním "kurzarbeitu" bude muset někdo zaplatit a ten "někdo" jsou jen a pouze daňoví poplatníci.
Tato situace (krize) se…
Tato situace (krize) se nevyplatí nikomu! Všechny to bude něco stát a STÁT to dělá právě proto, aby to nebylo opravdu fatální jako v 2008 a následující roky. Kurzarbeit není žádná novinka. Je to už vyzkoušené. V Německu právě za předcházející krize. Tam tehdy navíc ještě s extra podporou automobilového průmyslu šrotovným.
Co víme tak u nás v tom samém období Kalousek škrtil kde se dalo a přesto nás to tehdy stálo cca 200 miliard zadlužení a zatímco se okolní státy už za dva roky vzpamatovávaly tak v ČR to trvalo roky 4.
https://www.vimvic.cz/clanek/kurzarbeit-v-cr-podminky-a-mozne-fungovani
Tak
jsem shlédla dokument o Marii Terezii a už chápu,proč ji tak v Praze adorují. Byla první,kdo udělal z Čech a Moravy montovnu.
A zavedla povinnou školní docházku.
Germanizační, ale co už na tom. I ta se počítá, a počítat se teprvá bude !!! Německé noviny do každé rodiny !!! (zatím ještě psané česky)
A prý i lahvové pivo, to je ovšem velká zásluha neideologických forem. To je dobro pro celé spektrum lidstva , jak tak člověk sleduje vývoj cen čepovaného (v Kostelci nad Č.l..visí v prostorách vstupu do objektu pivovaru omluvný plakát dobových majitelů pivovarů, kde se poměrně dlouze a pokorně omlouvají pivní veřejnosti, že je okolnosti donutily zdražit pivo o několik haléřů....).
Apropo, místní pivo se zove " Černá svině", nemělo by se to oznámit Syrovátko, Jandovi a babe Sauerce ? No a samozřejmě Kostlánovi a pod.? Víte, jak se teďka svrhávají všecky ty sochy a jak se zakazuje black list atd apod. ? Měli bychom jít s dobou, kdo podá udán...eh, oznámení ? Hej, Elf -manné, statní a odvážní to junáci, je tu pro vás arbajt !!