Tento článek nebude o společnosti prodávající automobily značky Ford, ani pojednáním o délce pánského přirození, nýbrž o jednom hluboce zakořeněném klišé, které koluje českou společností. A tím je utkvělá představa, že velkochov je koncentrák pro zvířata, zatímco malý farmář je pro ně požehnáním. Je to všude. Pročtete si volební program KDU-SSM – teda ČSL, ale také například ODS či Trikolory a všude se dočtete, jak by všichni rádi podporovali malé farmáře. Ta podpora tady existuje dávno a je-li Vám pod 40 let, můžete žádat například o „mladého farmáře“. Na tento bullshit narazíte opravdu všude. Nedávno jsme se manželkou dívali na pořad o skrytém šéfovi, který podniká v oboru mém blízkém. A zase se stalo to, že jsem se naštval. Ne však kvůli propagaci firmy nebo snad její orientaci, nýbrž v podprahové informaci, která se části pořadu táhne a kterou někteří aktéři přímo i nepřímo vysloví. Je to primitivní paušalizace, že malá farma = dobrá, zatímco velká farma je doslova utrpení pro zvířata. Procházíte si diskuze na facebooku a máte pocit, že každý druhý Čech pracoval jako zootechnik, pracovník jatek nebo minimálně ošetřovatel zvířat. Jedna komentátorka nazvala tyto lidi jako tzv. balkónové zootechniky. Žijeme v zemi, kde se nosí průměrnost a kde se většina národa snaží navenek vypadat na úrovni, zatímco uvnitř je to bída s nouzí. Proto u nás má drtivá většina na všechno názor, ale jen ten, který je in a který se jim libí a jehož důvěryhodnost netřeba ověřovat. Aby jejich názor vypadal dostatečně vědecky, připojí tu a tam nějaký cizí termín. Například se často setkávám s pojmem konglomerát jako ekvivalent k velkochovu. Pokud je mi známo, konglomerát je podnik mající několik výrobně nesouvisejících odvětví. Takže až například ZD Hnojice bude kromě obilí a mléka vyrábět čipy do aut, grafitové tyče do jaderných reaktorů či menstruační vložky, můžeme se bavit o konglomerátu. Pokud nějaký podnik vlastní zpracovny svých produktů a obchodní sítě, jedná se spíše o vertikálu. V kravínech spousta lidí byly naposledy v dobách normalizace, kdy byly krávy na řetězu, ale všichni vědí, že ve velkých kravínech zvířata trpí a v malých si chrochtají. Obdobně to platí pro agronomickou sekci. Malí to dělají bio, velcí jen stříkají a utužují půdu.
Vzhledem k mému povolání jsem navštívil 100ky stájí, malých, středních i opravdu velkých chlívů. Krom toho jsem poznal stovky různých chovatelů i „chovatelů“. Někteří z nich to mají v hlavě srovnané, někteří zvířatům věnovali celý svůj život a pracovníci na jejich farmách chodí po špičkách. A pak je tu spousta chovatelů nedouků, pro jejichž zvířata je jejich vlastnictví utrpením. Nemám účet na facebooku (koukám přes účet ženy) ani na tvíítru ani na instáááči, ale moje žena mě občas osloví nějakou otázkou, která se objevila v jakési chovatelské skupině. Věřte tomu, že tam najdete perly jako – seno nadýmá, řepkový šrot je špatný (protože řepka=Babiš) nebo pšeničný lepek škodí zvířatům. Kdysi jsem se snažit tyto hovadiny diskuzně vyvracet, ale byla to ztráta času.
Dnes mi do mailu přišel celorepublikový žebříček těch nejlepších chovatelů mléčného skotu. S potěšením mohu říct, že patříme mezi světovou špičku (a to bez použití různých stimulátorů). Vysoký výkon zvířete (tzv. užitkovost) je výslednicí genetiky zvířete (ta je ale napříč republikou podobná), krmením a pohodou zvířat (tzv. welfare). To znamená, že zvíře, které je šlechtěním předurčeno k vysoké produkci mléka/masa/vajec, je optimálně nakrmeno a je mu nabídnuto nadstandartní stájové prostředí a péče, uplatní své geny ve vysoké produkci. A jaká je realita? Ze 100 nejlepších chovů je pouze 6 chovatelů, kteří chovají pod 100 krav. Zbytek jsou velké farmy s mediánem okolo 500 kusů krav. Jak je tedy možné, že v těch velkých koncentrácích dělají nejvyšší produkci? Nejde mi o to srovnat malé a velké, ale na výsledcích ukázat, že ty krávy se v těch velkých stájích asi nemají tak zle. Víte, jde taky samozřejmě o ekonomiku výroby a vím dobře, že na malých farmách se to dělá velice těžko – musí tam makat rodina 7 dni v týdnu. To je důvod, proč v západní Evropě zanikají malé farmy – nikdo to nechce dělat navzdory vysokým dotacím. A klasické pracovníky v zaměstnaneckém poměru těžko zaplatíte z 50 krav. Pochopili to už před několika dekádami soudruzi z NDR (a to nemyslím ironicky), jejichž farmy na území dnešního východního Německa vlastní…Němci z BRD (západního Německa, ale také Holanďané či Švýcaři).
Rád bych také podotknul, že s malou farmou si každý zpracovatel vytře prdel. Jinou vyjednávací schopnost má farma, která denně vyprodukuje 13 tisíc litrů mléka, než chudák farmář s 50 kravami s denní produkcí 1200 litrů. Loni touto dobou, kdy kvůli zavřeným restauracím a školním jídelnám nebyl odběr mléčných výrobků, byli malí chovatelé první na ráně. Tento systém malých dodavatelů by po vzoru Rakouska fungoval, ovšem za předpokladu, že by na malé farmáře navazovala síť malých mlékáren, jatek a lokálních prodejců. Ale systém malých chovatelů, velkých mlékáren a povětšinou německých supermarketů opravdu nefunguje. Když si k tomu připočtete typického Čecha, který si raději pojede koupit 15 km bílou vodu s denaturovaným proteinem do Kauflandu za 9,90Kč/l, než aby u souseda koupil za 20 mléko s výživnou hodnotou, tak se v podstatě systém uzavře.
V současné době má jít do českých kin jakýsi film, resp. sestřih reportáží z českých chovů, která má jediný účel a sice zdiskreditovat české zemědělství a hlavně živočišnou výrobu na základě účelově sestříhaných shotů. Znáte to, do toho pohřební hudba, smutná očička, snímek mrtvého zvířete a tvář mnohých slabších povah se zaleje slzami. Je těžké a úmorné pořád dokola vyvracet stejné lži a komunikační fauly. Některé farmy pořádají dny otevřených dveří, jiné zase osvětovou činnost (angažuje se například bratr bývalého ministra Jurečky) a díky jim za to.
Může mi někdo říct, proč se pozornost nevěnuje „zemědělcům“, co dělají pouze rostlinnou výrobu a do půdy nedodávají žádnou organiku? Co bioplynové stanice, které se krmí pouze kukuřičnou siláží bez kejdy? Proč se nikdo nebaví o tom, že se zemědělcům dorovnává ztráta z výroby z peněz daňových poplatníků (neboli dotací), zatím zpracovatelé a hlavně obchod mají marže v řádech desítkách procent? A že to nutí zemědělce pořád více a více tlačit na pilu?
Závěrem bych řekl, že malí a střední farmáři mají nezastupitelné místo v zemědělském sektoru – cílem článku nebylo jakkoliv pošpinit malé farmy, jako spíše ukázat čtenářům, kde je pravda. A přestože jsem malý farmář a moje kráva momentálně dojí 55 l mléka na den, nevidím žádnou negativní korelaci mezi velikostí farmy a pohodou zvířat. V některých velkých stájích strávíte půl hodiny a nikdo to z vás neucítí a pak nakouknete do nějaké staré maštale a všichni poznají, že jste byl u krávy. Ve velkých farmách lítají miliony korun v investicích a ty se umoří pouze produkcí. A podmínkou produkce je pohoda zvířat a ne utrpení. To jak se chovatel staví ke svým zvířatům poznáte v momentě, kdy vidíte jeho dvůr před stájí..
Skončím možná trochu pateticky, když napíšu, že v něčem ta bída v důsledku Grín dýlu bude dobrá. Lidi padnou na hubu, přestanou řešit problémy z nadbytku a blahobytu. Snad.
- Log in to post comments
Komentáře
Marže,
pamatuji si dobu, kdy ve Velké Británii byla uzákoněna marže při nákupu od vidláka 15% a finito.
A přes to farmáři malí, velcí, obchodníci a zpracovatelé fungovali výborně.
včelka Mája
Ještě k minulé diskusi...
Musím přiznat, že se závistí sleduji ke kolika tématům se zasvěceně vyjadřuje pan Ponkrác.
Od imunologie ke filozofii a psychologii, od ekologie ke problematice vysokoškolského vzdělávání...
Přelétá nad tím jako včelka Mája.
Existuje něco v čem se nevyzná?
Ano, mám přesně ten dojem.
Ale podle posledního mého příspěvku, na který mi odpověděl celkem fundovaně, ale pro sebe naprosto typicky (jsi blb, ale dobře, vysvětlím ti proč) jsem nabyl dojmu, že je pan Ponkrác VELMI zkušeným diskutérem.
Proč? Protože jsem jej potkal snad úplně všude, kde jsou volně bez registrace přístupné diskuse a odkud jej kvůli útokům a strašlivé, až strašidelné aroganci ještě nevyhodili a nezabanovali.
Myslím, že pracuje pravděpodobně v některém středním, elektronicko-elektrotechnickém oboru, nemá v něm vysokoškolské vzdělání, ale má velmi dobrou paměť - takže veškerá "moudra", které zde na Kydech pronáší, má naprosto výhradně z internetu.
A představte si, že rozumí i zbraním a armádní technice! Najdete jej na diskusích s armádní tématikou!!
Je ale pravda, že pokud jej odněkud nevyhodili, tak s jeho povýšenecky - arogantně - všeználkovsky - karatelským stylem mají lidé problém úplně všude na internetu a prakticky všude je silně nepopulární.
Pokud by takhle mluvil s chlapy u stolu v hospodě (a myslím, že moc přátel nemá), tak nejpozději do deseti minut jej někdo drapne za flígr a hubu si omlátí o škrabák na boty před hospodou. Normální lidi nejsou na takhle povýšenecké kecy zvědaví. Je to prosté - mají oprávněný pocit, že z nich dělá debily a to snese jen málokdo normální.
Obyčejní lidé, ke kterým já, ač technik také patřím, tento styl diskuse opravdu z hloubi duše nesnášejí, protože mají oprávněný pocit, že si z nich v lepším případě buď utahuje, povyšuje se na ně, nebo z nich přímo udělá blbce, aniž by měl sebemenší důvod.
Jsem technik s víc, než 45-letou kariérou v elektronice a ledacos jsem během prožitých let zažil. Ale nikdy by mě nenapadlo, dělat to stylem jako pan Ponkrác, který snad "rozumí" úplně všemu, ale k ničemu nemá hlubší znalosti, jsou to jen obecné bláboly a nelze si toho nevšimnout.
Pan Ponkrác totiž internetem doslova žije a pohybuje se po něm s takovou jistotou, kterou byste mu určitě záviděli.
Vedlejšími důsledky je bohužel výše popisované chování.
Z elektroniky a slaboproudé elektrotechniky (automatizace, MaR) si jej ještě vyzkouším, pokud mi tedy milostivě odpoví a nebude typicky povýšenecky arogantní.
V případě, že má v daném oboru hlubší znalosti, tak bude mít co odpovědět a nebudou to jen povrchní internetové žvásty, kterých je všude tři prdele, ale nic relevantního.
Uvidíte, že v případě, že nebude, nebo jej nechtěně dostanu něčím do kouta, tak mne jednoduše označí blbcem, nebo hloupým trolem. Je to pro něj naprosto typické a dělá to přesně takto i jinde, třeba na armywebu. Tam to bývá doslova PŠM, jako nejméně od proaktivního politruka v hodnosti podplukovníka.
Uvidíme.
Zatím mne jenom pěkně sere, ale to ještě u mne není důvod, nějak razantně na něj útočit, přestože jeho posty jsou občas "ujeté".
Opravdu?
Napsal uživatel Leoš (neověřeno) dne Pá, 29. 10. 2021, 04:15
Pana Ponkráce neznám, ale hodnocení od Leoše, který napsal tohle:
Napsal uživatel Leoš (neověřeno) dne St, 27. 10. 2021, 19:15
„…..Každý šestý až sedmý člověk byl nějakým způsobem udavač a já dnes říkám (po tom, co vyprávěla babička a rodiče),
že Protektorát proti tomu byla selanka a pohoda,
kde si vlastně každý mohl říkat, co chtěl……“
To sedí.
V Protektorátu byla taková selanka
Že i zabití prasete tajně ve sklepě, při udání sousedem, končilo koncentrátem.
Jak takovou kravinu může někdo napsat.
mělo tam být koncentrákem
Nebyla babička také udavačka, když na základě jejího vyprávění byla Hitlerova říše taková selanka?
Kdo z nás z dob komunistů pamatuje životopisy nejvyšších soudruhů? Tchýně si ten Hitlerův pamatovala až do smrti. Kdo z nás má doma rodné listy psané v ruštině a češtině?
Jak tchán tak tchýně tyto dokumenty měli jak v češtině tak v němčině. Oni se Němci nemazali s nějakým českým obyvatelstvem. Kdyby je Sověti nevyhnali, už se česky nehovořilo.
Souhlasím. Ale nutno říci,…
Souhlasím. Ale nutno říci, že byly i vyjímky. Totiž zabijačku bylo třeba nahlásit. Stalo se. Tak přišel německý úředník, či kdo to byl a to v doprovodu českého četníka. Český četník zjistil, že zvířecích nohou je 1 x více, než bylo nahlášeno. Nakonec ho zkrotil onen německý úředník, ať to nechá být. Té české rodině tím zřejmě zachránil krk. I kdyby to bylo za výslužku, mohl mít celé prase, lidi zničit. Neučinil tak.
Šílenost oné doby byla v tom…
Šílenost oné doby byla v tom, že ten český četník nikdy nevěděl, zda jej ten německý úředník neodešle do zapomnění, že nesplnil německá nařízení. Nikdy nevěděl, zda se jedná o provokaci či nikoliv. Aniž bych snad chtěl zpochybňovat danou událost (a že v danou chvíli narazila na rozumného Němce a debila Čecha), je třeba ten obraz doby rámovat poněkud šířeji.
Nejsem už schopen zdrojovat, ale kdysi jsem narazil na tvrzení, které se na příkladě okupované Franciesnažilo zašpuntovat to české skupinové sebemrskačství a sebeponižování se. Údajně jsme nebyli v tomto ohledu o nic lepší ani horší, než naši západní kamarádi.
Každopádně je třeba vidět příčinu a následek. Příčinou byla okupace a vše s tím spojené.
jj. Každým komentářem si…
jj. Každým komentářem si upřesňujeme a rozšiřujeme poznatky.
Přibližně ze stejného pytle blech...
....bylo tvrzení při křtu jisté knihy, kdy spoluautoři při přednášce demonizovali české pohraničníky *, kteří někdy vraceli z hranic s Deutsches Reich verze Berlin osoby židovského původu. Jenže oni nemohli za to, že je v Německu nechtějí a že je tam Němci pronásledují a zabíjejí. Jistě, mohli jednat jinak, ale....:
Policejní důstojník Paul Grueninger spravoval hranice s Třetí říší v kantonu St. Gallen. Rozhodl se padělat úřední razítka v židovských pasech, aby švýcarská byrokracie nabyla přesvědčení, že jejich držitelé překročili hranice před datem vstupu v platnost zákona ze srpna r. 1942 (o uzavření hranic před židy - až na osoby mladší 16 let, příbuzné švýcarských občanů a rodiny s dětmi ). Do prosince 1938 takto pozměnil doklady v 3 600 případech. Po udání byl ještě v prosinci 1938 suspendován, v lednu 1939 obviněn z padělání úřední listiny a zneužití pravomoci veřejného činitele. V roce 1941 byl odsouzen ke ztrátě zaměstnání , vysoké pokutě a ztrátě nároku na penzi a odstupné. Po zbytek života byl nucen střídat podřadná zaměstnání. Rozsudek zůstal v platnosti až do jeho smrti r. 1971. Byl dále tiskem očerňován, že od židů bral peníze a požadoval sexuální úsluhy. Správou kantonu St. Gallen byl morálně i politicky rehabilitován r. 1993 a federální vládou r. 1994. V novém procesu r. 1995 byl soudem zproštěn obžaloby v plném rozsahu.
* Pravdou je ale i to, že vraceli někdy do Německa i německé komunisty. S kterými bylo jednáno ze strany německých úřadů a německých eskader smrti také velmi tvrdě.
oprava: "...zákona s března 1938..."
Existuje hraný film s názvem "Akte Grüninger".
.
Jedna z oblíbených a běžných pohádek. Černá porážka nebyla důvodem umístit hříšníka do koncentráku, protože se jednalo o hospodářský delikt.
Za samotnou černou porážku nebyl v průběhu druhé světové umístěn v koncentráku ani jeden občan protektorátu.
Jasně, naši předci lhali, přeháněli
Dokonce si vymysleli i ty počty mrtvých, Lidice se propadly do země pomocí kouzel a Židé dodnes s láskou vzpomínají na péči v Osvětimi.
Tak do koncentráku možná ne,…
Tak do koncentráku možná ne, ale do vězení ano. Děda byl pekař a skončil rok na Pankráci, protože sousedovi dával pro prase zbytky tvrdého pečiva, o prase se pak měli rozdělit. Někoho pobouřilo, že se nechtěli rozdělit s Wehrmachtem a udal je.
Tak se mi zdá, že nám tu někdo cíleně vykresluje období protektorátu jako nostalgickou selanku. Němci už jsou zase kamarádi, to Rusové jsou ti zlí.
Náš soused (z dětství) byl v…
Náš soused (z dětství) byl v koncentráku za hospodářské delikty. Tuším, že kradl a kšeftoval s hovězími kůžemi.
No, měl se tam dobře, dělal bachaře a jak jednou vykládal, to facky jen lítali (on je rozdával). Po té bral coby koncentráčník vyšší důchod. Jo a byl zde protektorát.
y/i a pod. chybičky prosím…
y/i a pod. chybičky prosím přehlédněte. Dík.
No, v lágrech bylo širší…
No, v lágrech bylo širší spektrum vězňů. https://www.dotyk.cz/magazin/oznaceni-veznu-koncentracnich-taboru-20200…
Soused měl nejspíš onen zelený trojúhelník.
No, nevím, až tak se v tom…
No, nevím, až tak se v tom nevyznám. A také nevím, jestli tam navíc nebyl za homosexualitu. Sklony ke kriminalitě s tím spojené, asi měl. Jestli tehdy byl soudce,....nevím, ten člověk již nežije, není koho se ptát.
Lidé byli odsouzeni i za přechovávání většího...
...množství obilí či za poslech zakázaného rozhlasu. K tvrdým trestům, několik lidí ve vězení zahynulo.
Příslušní soudci fungovali po válce dál, v německé " denacifikované" justici, někteří v poměrně vysokých funkcích.
Cituji : "...Za samotnou černou porážku nebyl v průběhu druhé světové umístěn v koncentráku ani jeden občan protektorátu."
Jak to víte ?
Protektorát
Bratr dědy zabil ve válce na černo prase, aby uživil rodinu, někdo ho udal, skončil v kriminále pro hospodářský delikty, tam pustil si hubu na špacír (= každý si vlastně mohl říkat, co chtěl) a v lednu v pětačtyřicátým ukončil pouť na tomto světě v koncentráku definitivně. Čtyři děti, nejstaršímu bylo 12 let.
Je možné, že si tu hubu
Pustil našpacír s mírumilovnou pomocí dozorce.
Tchán vzpomínal, jak jeho matka řádila, když jeho otec s dalšími sousedy šli podívat do kaple v noci na rakev s mrtvým, kterého měli v "péči" hodní nacisté. Byl umlácen.
Za to bylo také to mírumilovné zařízení nacistů + kulka.
Nejhroznější utrpení
Nejhroznější utrpení pak nastalo po válce, kdy obyvatelé Protektorátu najednou ty Němce vyhnali. Nějak všichni zapomínají na vyhnání Čechů z pohraničí v 1938 Sudetskými Němci, celou činnost nacistů 1939-1945, koncentrační tábory. Ale ze všeho zůstalo jen ot vyhnání Sudetských Němců do Říše, kam tak moc chtěli. Kdyby Sudetští Němci drželi ústa a nejezdili za nimi různí pochybní čeští politici, bylo by možné nad událostmi v 1945 mávnout rukou. Většina pamětníků je už stejně mrtvých, a Berndt Posselt se narodil v 1956 dlouho po těch událostech.
Přesto jsou z nějakého neznámého důvodu ti špatní jen Češi, a Němci vůbec.
To mi hlava nebere
Napsal uživatel Gerd (neověřeno) dne Pá, 29. 10. 2021, 08:00
Pane Gerde, já se již ničemu nedivím, když naše ,, elity" takhle prožívají statní svátek:
Lída Rakušanová: Česko-slovenské stýkání a potýkání
29. říjen 2021
„…„Československý národ“, kde kromě Slováků žily tři miliony Němců a přes půl milionu Maďarů, měl v zemi z rozhodnutí Národního shromáždění „vůdčí postavení“. A v Ústavě stálo, že „jazyk československý“, tedy v reálu čeština, je jediným „státním, oficiálním jazykem“…“
https://plus.rozhlas.cz/lida-rakusanova-cesko-slovenske-stykani-a-potyk…
Nebo:
Historička Antonie Doležalová: Samostatné Československo? Ekonomicky jsme se nikdy od Rakouska neodpoutali
28. říjen 2021
https://dvojka.rozhlas.cz/historicka-antonie-dolezalova-samostatne-cesk…
Ekonomicky jsme se od Rakouska neodpoutali
Taky proto jsme jim po II.WW dodávali potravinovou pomoc a v zimních měsících dodávali elektřinu. V zimě jela elektrárna Hodonín (lignit) plně pro Rakousko, aby oni mohli nadávat, jak je špatně odprášena, možná něco doletělo i do Holbrunnu.
Napsal jste to dříve, než já.
Napsal jste to dříve, než já.
Tak to jsou elity.... to…
Tak to jsou elity.... to jsem netušila. A ti nám míní určovat co ano a co ne?
Jo ale pravda je, že od Rakouska jsme se skutečně nikdy neodpoutali - nepůjčovali jsme jim někdy brzy po válce dost peněz na obnovu? Nejezdili k nám po převratu (1989) rakušáci skupovat tvrdý sýr, záclony,.....?
Eh, že my jsme takoví hlupáci a necháme po sobě šlapat. Hlavně ty politiky, kteří Posseltovi (nejen) lezou do rekta,.....
"... nepůjčovali jsme jim někdy ...
... brzy po válce dost peněz na obnovu?"
Teď nevím, o které válce mluvíte. Ale vím, že po první světové Masaryk půjčil Rakousku dost velkou částku, aby Rakousko totálně nekrachlo. Spláceli nám to během první republiky a možná to ani celé nesplatili.
Pokud mě hlava opět neklame, tak šlo naopak o platby sem...
....v rámci vyrovnání, reparací, likvidace...
Možná tady by něco mohlo být uvedeno detailněji : https://www.mfcr.cz/cs/o-ministerstvu/sluzby-verejnosti/odborna-knihovn…
Zajímavé je vymezení našich reparačních nároků.
I přes pochvaly a celebrování čsl. legií šlo jen o několik dnů, rozhodujícím datem byl právě že 28. říjen 1918.
Tož taky ale jsme se mohli stát plátcem reparací, např. jak Deutsches Reich verze Weimar.
Leninův přístup byl zřejmě v tomto ohledu spravedlivějším i prozíravějším, držet se jeho " mír bez reparací", možná by se nestal Hitler říšským kancléřem...
Nemám sílu to jazykové…
Nemám sílu to jazykové okénko rozkliknout. Je určitě pravda, že "jazyk československý" byla oficiální lež. Je ale také pravda, že v oblastech se silným zastoupením Němců se němčina užívala naprosto normálně - a byla i na oficiálních dokumentech doby, o německých školách nemluvě. Druhá rovina onoho "ústavně zajištěného jazyka" je ta, že se na Němce nahlíželo jako na národnostní menšinu a jako taková měla jazyková práva na úrovni, o níž se dnes může i v přátelských demokratických zemích některým menšinám jen zdát. Požadavek na to, aby češtinu ovládali i úředníci, je pak naprosto pochopitelný. Nakonec, Josef II. přišel se svou němčinou také z praktických důvodů. Jsem z národnostně spíšené rodiny a část mých předků prostě byla Němci. Jeden z nich, podle babiččina vyprávění žádný lumen, pracoval na dráze. Aby si práci udržel, musel udělat jazykové zkoušky. Udělal je. A život šel dál. Mohl samozřejmě sedět doma a naříkat, že jsou na něj Češi zlí.
Jazyk.
Jazyk československý je samozřejmě nesmysl. Oficiálně byl prosazován politický národ československý. Stejný přístup najdete v USA, Rusku i jinde.
Jazyk československý
nebyla lež. Byl to jazyk republiky československé, československého národa. Představovala jej včeských zemích čeština a na Slovensku slovenština. Československý národ byl stejný jako dosud národ americký.
Proč
Pane Josefe,
jde jen o další díl frašky jak nás obrat o co nejvíce peněz.
A také se nikde nepíše, že…
A také se nikde nepíše, že mnozí odsunuti nebyli, ale mohli zůstat v Československu.
Na Hlučínsku mnoho dokonce i členů NSDAP...
...mohli zůstat. Ba i SS. Natož Wehrmacht.
Dost prý záleželo na svědectví druhých osob, při posuzování. Jistě že tam působily různé vlivy, včetně vášní. Každopádně narativ že zlí a krvelační Češi (Slezani) zabíjeli po válce jen samé hodné a mírumilovné Němce - ten se ani přes ostrou palbu hraných filmů a šťáry tajných služeb ve školství zřejmě neujme. Zatím.
Na Hlučínsku mnoho potomků má dokonce
německé pasy i když dnes neumí německy.
.
Přiznávám, že tyhle Vaše noční vidlácko-kydací seance nestíhám - protože normální, evropský a bílý heterák, prostě v tuhle dobu prostě spí.
Dneska ale nějak spát vůbec nemohu. Doslova mi víří hlavou záhada, tedy spíše záhady jednoho nedodělaného přístroje - je to skoro, jako by se v něm uvnitř zabydlel poltergeist přes elektroniku.
Nakonec to bude některý, či spíš mnohé ze zprasených, zfušovaných a navíc materiálově ojebaných čínských polovodičů, při jejichž výrobě nedodržel výrobní kázeň ani ten malý krpatý, co z pouzdrárny vyváží odpad a špóny...
V Česku je velmi rozšířená práce na směny
A to i v nepřetržitém provozu. Tudíž bílý hetero, ať již s pohlavím tvořící spermie nebo vajíčka, pracuje i v noci.
.
To bohužel neprovozuju, nejde to.
Pozdě večer a v noci, mám z celého dne oči unavený tak, že na subminiaturní SMD prvky vidím blbě, i s dobrými hodinářskými okuláry.
Ale jo, někteří moji kolegové z oboru, měli režim opačný, tzv. "noční ftáci".
Ve dne pospávali, nebo vyřizovali důležitosti a v noci dělali. A nevadilo jim ani umělé osvětlení, silnými klasickými žárovkami.
Pochvalovali si, že v noci nikdo neotravuje, nezvoní telefony a líp se soustředí.
Leoši
"Obyčejní lidé, ke kterým já, ač technik také patřím"
hezká věta, oni technici většinou nejsou obyčejní lidé?
Ne, někteří ne.
Když někdy vidím výsledky práce některých "techniků", tak dost pochybuju, že to jsou obyčejní lidi. Někteří jsou neobyčejní dobytci.
Nočníci:
Užaslý divák Pá, 29. 10. 2021, 00:13 a Leoš Pá, 29. 10. 2021, 04:15
No pánové (?), já zase žasnu jak vy máte pana Ponkráce zmapovaného. Ale on má na rozdíl od vás, kteří jen pomlouváte, jednu velikánskou přednost - vystupuje jak je z vašich okopávek patrné, všude pod jedním jménem a umí si všechno obhájit. Kdo z vás to umí?
Vždyť vám dělá problém používat alespoň trvalý nick, natož udržet si názorovou linii v jediném diskuzním prostoru. Záviďte jen tiše, protože takhle jen ukazujete, že stejně Ponkrácovi výš než pod pás nedosáhnete.
Kulantne naznačeno
co mu můžou. Pět gallusek
Paní Alice, s tím "obhájením…
Paní Alice, s tím "obhájením si všeho" bych byl opatrnější. A to i s mistrováním pana Leoše. Pokud máte nějaký důkaz, že zde pan Leoš vystupuje pod více nicky, dejte ho do placu.
Stando,
nikoho nemistruji a už vůbec se nechci hádat o tom, kdo je kdo a jaký.
Reagovala jsem na konkrétní texty a jestli je tu Leoš pod více nicky nevím, mohu se jen dohadovat. Možná až půjde o politickou diskuzi všimnete si i vy, kdo, jak a kam ji odklání stejným způsobem.
V podstatě jako je mi jedno, kdo je pod "anonymem" či nějakým novým nickem , je mi i tohle fuk, kdyby si ovšem diskuzi nepletl s pavlačí. Jestli vám přijde normální, že se někdo v noci probudí a nemrzí ho ulevit si dlouze na netu na něčí konto s vyčmuchanými dehonestujícími podrobnostmi, které by asi těžko mohl dokázat, mně to prostě zarazilo. A to by se nejspíš stalo, ať by šlo o kohokoliv. Nedělám si zápisky ani nikoho nesleduji, proto nic do placu dávat nebudu. Sorry!
Takže
mne napadá (jistě jen náhodou) nějaký taky křestním jménem Leoš takto z Luhačovic, který pod nickem sinclair mimo jiné vybírá zálohy a bere do opravy elekrická zařízení, která neopraví, zálohy nevrací a má totožné způsoby i vyjadřování jako ten zdejší Leoš. Koho by to zajímalo blíže, může si počíst třeba nejméně 34 stran na http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=21239 . Ten Leoš, o kterém píšu, je takový ubohý leč velkohubý podvodníček s absolvovaným učilištěm opraváře el.přístrojů, co si hraje na ředitele zeměkoule. To jen pro pořádek.
Docela jsem zvědav, zda tu konstrukci ten místní Leoš hrdě popře, nebo s hanbou zaleze a objeví se zase za nějaký čas, až to tady vyhnije, jak je jeho zvykem na jiných webech.
Proboha
Jak jste na tohle přišel? Ukázka konstrukce?
Řekni mu že má pravdu.
Takovou práci si s tím dal...a ty mu to zkazíš.
Lidi si mají pomáhat, v nemoci tím spíše.
Propána
tak tohle ne. To je ze stejného pytle, jako ten Leošův noční hanopis. "Nějakých Leošů" v republice máme něurékom. Prostě mi vadilo jeho konkrétní chování, všechno další by byly jen spekulace a na ty mně neužije. Proto navrhuji tohle téma opustit :-)
To výše
je moje reakce na Nemesis