Máme tu padesáté výročí okupace. Dne 21.8.1968 jsme byli přepadeni z pěti stran pod vedením Brežněva, v Blaníku se nepohnula ani myš a celá ta okupace nás stála nějakou stovku mrtvých, pár stovek zraněných a dvacet let obživy cizí okupační armády.
Mluvil jsem o tom s mnoha kamarády. Všichni jsme se narodili až potom, všem nám to jen vyprávěli otcové. Shodli jsme se na tom, že sice vidíme světýlko v jejich očích, ale na naše rozhodování v životě už to má pramalý vliv. V dobrém i ve zlém. Mnohem více na nás působí setkání s Rusem v Karlových Varech nebo na dovolené. Rovněž v pozitivním i negativním.
Pro moje děti je to už jen položka v dějepise. Druhá světová, první světová, okupace v šedesátém osmém, husitská revoluce... Ti kdo mají dějepis rádi, ti to zpravidla znají, ti kdo dějepis neradi, ti už nemají ani ánung.
Řekl bych, že je to tak správně. Není možné pořád jen bazírovat na nějaké staré historické katastrofě a ospravedlňovat s ní současná selhání. Stejně jako nemám rád výmluvy za současný marasmus na komunisty před plyšákem, stejně tak se ušklíbám, když na základě tehdejší brežněvovské okupace někdo hodnotí dnešní putinovské Rusko.
Přimlouval bych se, aby se z okupace stala ta položka v dějepise. Aby o ní začaly mluvit protivné učitelky, které ji budou známkovat. Ale než se tak stane, rád bych v souvislosti s okupací něco podotknul:
1. Rusové nás přepadli, nerozbili žádný průmysl, nebyly žádné masové popravy, počet mrtvých se bez problémů ztratil v roční statistice. Chřipková epidemie nebo letní sucho zabilo podstatně víc lidí. Pokud by nás měl zase někdo okupovat (a vzhledem ke stavu naší země i armády by mě to nepřekvapilo), prosím aby to byli zase brežněvovští Rusové. Byli tu sice dvacet let, ale byla to vlastně selanka.
2. Američané naproti tomu rozbombardovali Srbsko, V Afghnánu vyrobili hory mrtvol, v Iráku také a všude kam šli zlepšovat svět, tam teče krev po hektolitrech. Střílejí na svatby z dronů, zabíjejí jak se jim to hodí. Modlím se, aby nás neuměli najít na mapě.
3. O tehdejších ambicích sovětského velení si na západě cvrlikalil vrabci na střechách, dokonce i ve východním bloku to viděl skoro každý, jen u nás panovala celonárodní shoda, že se nic takového nemůže stát. Ne, to nebyla jen utkvělá představa Dubčeka. Nikdo to nepředpokládal. Byl to kompletní celonárodní šok. Táta říkal, že v jeho širokém hornickém i křesťanském okolí s vazbami na západní Německo nebyl žádný alarmista, který by byť jen den dopředu někde potichu hlásil, že se něco takového může stát. Nikdo to nečekal, nikdo nedělal opatření, nikdo nepředpokládal takový vývoj.
4. Tito - tehdejší vůdce v Jugošce byl u nás pár týdnů před okupací na návštěvě a ptal se soudruhů v politbyru, zda budou mobilizovat. Ti takovou otázku nečekali a nepřišla jim ani na mysl. A tak naše tehdejší poměrně velká armáda zůstala zalezlá. Přitom možná kdyby mobilizovala, k okupaci by nedošlo. Sověti si nebyli nějak moc jistí. Ale postupně si mohli být jistí, že odpor nebude takřka žádný. Jak by to vypadalo, kdyby na letištích byli vojáci, protiletadlové rakety mířily na oblohu a v připravených okopech na hranicích stály tanky?
5. Po přepadu se ukázalo, že se dá bojovat i beze zbraně. Sověti museli všechny prvosledové jednotky odsunouot a nahradit je Uzbeky a Mongoly, kteří se nedomluvili. Protože běžný Rus (i když zelená palice) si dal snadno dohromady, že mu důstojníci lžou a žádná kontrarevoluce se u nás nekoná. Síla bezmoci je docela velká.
6. Ale ukázal se i pragmatismus. Bylo jednodušší, levnější a méně mrtvolné prostě dvacet let čekat a každý den sborově na tu zeď močit, až jednou spadla sama. Nepodceňoval bych to. Nemyslím si, že to byla předposranost. Naopak vidě bych to jako moudrý vhled do situace. Vesničtí vidláci si prostě nehráli na hrdiny, protože to nemělo cenu.
V kontesxtu uváděných událostí bych si myslel, že se tohle u nás opakuje. Nezačalo to okupací a také to s ní neskončí. Nikdo nečekal, že se Habsburci po Bílé hoře pomstí tak dokonale. Nejen popravami, ale i přesunem majetku. Nikdo nečekal, že naše věrná služba Habsburkům v bitvě u Hradce Králové bude odměněna odmítnutím autonomie, zatímco rebelující Maďaři dostanou svoje Rakousko - Uhersko. Nikdo nečekal, že se nám naši spojeci odvděčí Mnichovským diktátem. Znáte Halasovu báseň "Zhasněte světla"? Můžete si ji číst nejen za Mnichova, ale změňte názvy a můžete ji číst po šedesátém osmém úplně stejně.
Mslím si, že ji budeme číst ještě znovu. Zase si nedovedeme představit, odkud nás zradí a přepadnou. A opět to budou ti nejbližší od kterých to nikdo nečeká a vůbec si to nepřipouští. A opět se pak budou věšet ti největší apologeti dnešních přátel - budoucích nepřátel.
- Log in to post comments
Komentáře
podčurané hradby Jericha
Vidláku,
smekám.
Jste o generaci (plus fous) mladší než já, nicméně vidíte půlstoletí starou událost s patřičným historickým odstupem.
Má to své plusy i mínusy.
Pokud by tento Váš článek vyšel v hlavnoprodých médiích, přispěl by ke krátkodobému sjednocení zastánců našeho ( pozor, přijde vtip!) prezidenta-sjednotitele Zemana a hrdinných bojovníků půlstoletí starých bitev, kteří litují, že z českého národa tehdá nikdo neudělal fašírku a že to tudíž zbylo na ně.
Že tento olbřímí historický úkol s následným rozpuštěním a vypuštěním národa čeká na kalousky, gabaly, miruny, patoky, pornoherce a další demokraticky smýšlející nohsledy globálních objevitelů demokracie bez "demos", tj. bez lidu.
Vidlák by krátkodobě naplnil touhu po celonárodním konsenzu a umožnil příslušníkům obou táborů, aby si ukázněně stoupli do fronty a dali mu po papuli.
Soryjako, já bych se ulil.
Dělal jsem to málo co jsem uměl v srpnu osmašedesátého, v letech následujících jsem usilovně močil do základů co měchýř dal - nikoli snad z touhy po budování kapitalizmu dnešního typu, ale ve snaze podemlít základy stupidokracie. No, povedlo se, poslušní debilové byli nahrazeni servilními imbecily.
Na zboření podčuraných hradeb Jericha nebyly třeba trouby.
Stačili jsme my troubové se zvonícími klíči v ruce.
viagra single packs commercial
buy viagra paypal <a href=" https://viagracnd.com/# ">free viagra online in canada</a> - freeviagrasamplepack
https://viagracnd.online# viagra in the usa overnight delivery
viagra trial sample <a href=https://viagracnd.online#>viagra heart attack CialisCND20Mg</a> viagra online with american express
where can i buy amoxicillin without prec
prednisone 5mg over the counter <a href=" https://prednisonecheap.com/# ">prednisone for sale</a> - fast shipping prednisone
ivermectin cost uk
ivermectin 6mg dosage <a href=" http://ivermectinon.online# ">stromectol ivermectin for humans</a> - stromectol buy
ivermectin where to buy for humans
ivermectin 9 mg <a href=" https://ivermectinon.com/# ">ivermectin for humans</a> - stromectol 3 mg tablet
best canadian pharmacy online
ed drug prices <a href=" http://prescriptiondrugson.online# ">prescription drugs online without</a> - online ed meds
online medications
canadian online pharmacy <a href=" http://prescriptiondrugson.com/# ">medicines for ed</a> - compare ed drugs
plaquenil generic drug
lipitor prescription cost <a href=" http://lipitorgnr.com/# ">coupon for lipitor</a> - buy lipitor online
plaquenil price uk
stromectol price in india <a href=" https://stromectolgnr.com/# ">buy stromectol</a> - where to buy stromectol online
where can i buy viagra over the counter
viagra from india <a href=" http://viagragtr.com/# ">viagra pills</a> - viagra 100mg price
best over the counter viagra
ed supplements <a href=" http://pillgtr.com/# ">ed meds pills drugs</a> - how to cure ed
ivermectin 8000
buy zithromax online australia <a href=" http://zithromaxizi.com/# ">zithromax 1000 mg online</a> - buy generic zithromax online
ivermectin 50ml
propecia finasteride <a href=" http://propeciaizi.online# ">buy propecia</a> - propecia hair loss
medication drugs
discount cialis from india <a href=" https://cialismgz.com/# ">cialis no prescription canada</a> - cialis buy india
ed pills that work quickly
ed vacuum pumps <a href=" http://canadarxmgz.online# ">most trusted canadian online pharmacies</a> - buy anti biotics without prescription
buy prescription drugs from canada cheap
shots for ed <a href=" http://canadarxmgz.online# ">cheap ed pills from canada</a> - amoxicillin without a doctor's prescription
ed aids
mexican pharmacy without prescription <a href=" http://indiarxmgz.com/# ">indian pharmacies without an rx</a> - best medication for ed
ivermectin 2%
ivermectin 500mg <a href=" http://ivermectincovi.online# ">buy ivermectin</a> - ivermectin 6
Okupace
Už jen z hledista definice okupace, tu okupace byla maximálně pár měsíců po srpnu 68. Dále tu byly "jen" sovětské vojenské základny. Stejně tak nikdo hystericky nemluví o Německu jako o okupované zemi, protože tam mají USA své základny (dodnes a na věčné časy). Co je pro mě osobně najzajímavější na době před rokem 1989, porovnávat, co jsme si mysleli, co nám komunisté v propagandě říkali, jaká propaganda byla ze Západu a jak se to jeví dnes, co vlastně byla pravda a co propaganda, kdo komu vlasně více lhal a kdo skutečně na lidi kašle více a proč a jak to zdůvodňuje. A bohužel mi dnešní doba v mnoha ohledech nepřijde příliš optimistická.
K tomu Německu ještě: ...a…
K tomu Německu ještě: ...a Britové a Francouzi. Tedy pokud nežiji v bludu. Jediná vítězná mocnost, jež z Německa své síly stáhla, bylo SSSR.
Ale co jsi napsal není…
Ale co jsi napsal není pravda...
Minimalně jsi zapomněl myslím na začatku 50 let si pozvali západní vítězné mocnosti adenaura a dali mu nůž na krk, nebudou chtít reparace, když odškodní Izraelske občany a bude podporovat paněžně a průmyslově Izrael (viz v 90desátkách darem dostal např. ponorky)...
Takže nění pravdou, že SSSR byl jediný...
odpovidal jsem na jinou…
odpovidal jsem na jinou odpoved, omlouvam se ti, blbost kvete i v me nervove soustave (spatne spojeni ruka-hlava)
...A co na to básník Ládik?
Chtělo by to konvoj míru
pořád máme v plotě díru
ať nám mohou vojáci
zajistit klid na práci.
Tentokrát pod vlajkou z pruhů
plný spolehlivých druhů,
žádný polák, maďar, sas,
ale mišung různých ras.
Ládik !!!21 srpna, 2018 06:41
Být svobodným je obtížnější, než zůstat otrokem mocných... píše džamilla jurtová. A proto je lepší příště koupit F16.
Jsem rád, že mám svobodu
mohu z bodu do bodu
dělat braunův pohyb,
nikde žádný ohyb.
Dnes se neví, co je knuta
uspěje jen hlava dutá
jenom lidé rozvážní
v hlavě pěnu montážní.
Ziva pamet je pamet tech, co…
Ziva pamet je pamet tech, co byli tehdy uz zivi. Lepsi si to pamatovat. - Odpoustej ale nezapominej. Na skale hnusnosti 1-10 to bylo tak 2. Pamatova si napr. to, jak slepi k tomu vsichni mistni papalasi byli je velice poucne i dnes.
Zvlastni, u nas se neco takoveho cekalo. Ne okupace, ale nedavat se k reformnim komunistum, protoze to jsou jen komunisti a muze se to otocit. - Pouceni az v CR bude prvni atentat, tak to bude taky celonarodni sok.
Soveti to americanum dokonce nahlasili. Nepotrebovali, aby si americani mysleli, ze se vlastne jede pres Ceskoslovenko na Zapad. Americani odpovedeli, co si delate ve vasem bloku je vase vec. Krome novinovych clanku nic nebude.
Bojovat se da i beze zbrane, ale jen pokud ten druhy taky nebojuje. Zeptejte se tech z Bataclanu. Par vystrilenych vesnic a postrilenych intelektualu a bylo by to.
ad 6 - No, ale v Afganistanu byste to mistnim nevysvetlil. Vyhnali je za pul ty doby a Rusy z toho dodnes mrazi v zadech.
Pobelohorske radeni mohli cekat. Vzdyd se to deje porad. Kdyz Anglie dobyla Irsko, bylo to to same. (a po Hadraku taky)
Rebelujici Madari dostali co chteli, aby nerebelovali. Otraujicimu diteti taky kazdy koupi hracku, aby se zabavilo.
Mnichovsky diktat byl logicky. Nezalezelo jim na nas a kazdy to mel vedet. Zapad je jak zenska a kazdy vy, jak dopadne, kdyz si o nich dela iluze. - Hodili jsme se jim k oslabeni R-U, jako pevnost v srdci Nemecka, ale bylo by potreba mit tam vic osobnich vazeb. Ale vsichni videli, jak Francie bojovala sama za sebe.
Zase si nedovedeme představit, odkud nás zradí a přepadnou. - Uz se stalo. Z EU. Z naseho vedeni. Otazka je jen, kde to na zapade prepadne a kdo pak zautoci na nas. Jsme vedle Nemecka ktere se rychle islamizuje. Jsme narod nevericich. Je to evidentni.
Už nás přepadli a prodali
Už nás přepadli a prodali - muslimům.
O co šlo ?
Jedni komunisté sebrali moc jiným komunistům. Toť celá podstata změn v 68. Komunisté s lidskou tváří prohráli, protože komunisté na věčné časy si pozvali kamarády z internacionální grupy a zařídili, že dosavadní způsob komunismu se měnit nebude.
Komunistům s lidskou tváří byly posbírany červené knížky a dostali přžíležitost pracovat. Hodně jich odešlo ze země pryč a venku se vesměs dobře uplatnili, protože šlo o lidi chytré a vzdělané a marxismus- leninismus - to byla jen maska pro lepší a snadnější živobytí. Ostaně u dalších miliónů českých komunistů to nebylo jinak.
Ze země odešlo hodně lidí nejen z politických důvodů. Chtěli poznat, jak se žije za oponou a naskytla se možnost odejít, aniž by se museli bát. že je někdo zastřelí.
Vláda jedné strany nebyla ohrožena ani od reformních komunistů, kteří prohráli. O zrušení vedoucí úlohy strany se v této době neuvažovalo. To ale neznamená, že by k tomu nedošlo, až by lidé poznali svobodnější režim. A to byl nejsilnější důvod pro invazi.
Až po 20 létech se ukázalo, že měli pravdu ti, kteří chtěli zachovat zavedené pořádky. Gorbačov provedl podobný pokus, jako naši komunisté v 68. Glasnosť - perestrojka, a bylo vymalováno, komunisté sbalili kufry.
Dodávám
Otázkou zůstává, jak si po třiceti létech oné demokracie stojí prostý lid.
Něco je, samozřejmě, horší, něco lepší, jako vždy !
Svět, lidská společnost je labilnější, o tom není pochyb. Hrozba světové katastrofy je blíže, než tenkrát, kdy se jedni báli druhých. Nebylo nebezpečí, že si někdo začne, protože rovnováha sil nedávala šanci vyhrát. Dnes si západ namlouvá, že Rusko je možné zničit a usilovně na tom pracuje. Vojenské rozpočty mluví jasně.
Zatím si nežijeme nejhůř, ale ani za socialismu nikdo netrpěl hladem. Pracovní morálka se s tou socialistickou srovnat nedá. Těžko posoudit, jaká by úroveň socialiasmu, kdyby se podařilo zajistit stejné pracovní nasazení, jako kapitalistům. A kdyby se komunistům podařilo dostat do funkcí a do vedení podniků kvalitní lidi, jako se to povedlo Číňanům. Jejich recept komunismu se ukazuje jako schopný přežití. Demokracie je slabá v tom, že preferuje práva nad povinnostmi a přirozenou vlastností člověka, je toho zneužívat. Kvalita demokracie je v tom, jak velká část společnosti tuto nehezkou vlastnost provozuje.
Tohle neni zadna demokracie,…
Tohle neni zadna demokracie, tohle je mensinokracie a jestli ne, tak zkuste nejakou kritizovat.
Neprovozuje to velka cast spolecnosti, protoze velka cast spolecnosti neni mensina a nema stejna prava. Prece mi nebudete rikat, ze vazne verite tomu, ze se cikan muze dostat do vezeni za rasismus nebo muslim za nenavist k nevericim.
Máte pravdu
Demokracii živí a udržuje ta velká většina, která dodržuje pravidla. Pracuje, platí daně, vychovává další generaci. A zastánci pozitivní diskriminace by si měli dát velký pozor, aby jí nedošla trpělivost. Přechod od demokracie k totalitě má právě tuto příčinu a může se přihodit rychle. Lidé hledají východisko, když je zvolená vrchnost neposlouchá. To se stalo v Německu, když si lidé zvolili NSDAP a Hitlera.
Souhlasím,
že svět je labilnější, ale blíže katastrofě snad naštěstí není. To třiaosmdesátý a jednadevadesátý v Rusku - to bylo o vlas.
Pucku, já vím, že nikdo netrpěl hladem - ale jednotvárností ano. I v té stravě. Lidi se dožívali o deset let méně - tuhle jsem četla detektivku z nějakého sedmdesátého; napřed se tam vyskytla stárnoucí žena (vyšlo najevo, že jí bylo 30) pak stařec, vlekoucí se lesem (možná i o holi :-)) a tomu bylo 60...a tak to taky bylo.
Naprosto ale souhlasím s tím, že práva a povinnosti by se měly urychleně srovnat.
V socialismu jste ale nemohl zajistit totéž nasazení, jako v kapitalismu - to je chyba, zabudovaná přímo v systému. Tedy - takové nasazení bylo zkraje, hned po válce (to vím z vyprávění rodičů) ale to samozřejmě nemůže dlouho vydržet.
Jinak mi čím dál častěji připadá, že jsou to dvě strany jedné mince.....socik měl to svaté budovatelské nadšení, ale houby drajv, kapík naopak - ten ty budovatelské plány tak nějak naplňuje, až to hezký není.
Potřebovali bychom něco jiného - ale co? Čort znajet.
Re: Lupi Čistě technická, aneb
proč se lidi dožívali o 10 let méně.
Nebyly k dispozici dnešní udržovače - pardon - léky.
Ani u nás, ani na západě.
Páč je ještě nikdo nevymyslel.
Nebyly pružiny z plastické hmoty, které vám flákne srdcař nitrožilně při vašem plném vědomí do zúžené aorty a vy můžete chlastat a kouřit dál, páč infarkt se jednoduše nekoná.
Nicméně chodím dost často kolem jednoho takového hlicího zařízení. To zařízení neholí pánům zarostlé brady, nýbrž holí své klienty - geronty. Když je tak vidím, jak se potácejí na zahradě, nebo je "kdosi za pár peněz" postrkuje na kolečkovém křesle, utírá sliny a mění pamprsky, docela vážně přemýšlím, jestli takovýchto 10 let opravdová výhra, anebo je to jakási nová dojicí povinnost vůči podnikatelům - majitelům těchto dojížděcích center, potažmo rozdělovačům ojrodotací, za něž se tyto "dojížďárny" stavějí.
To máte
do jisté míry recht - nicméně, taková ta beznaděj zvláště starých lidí, ta se na tom podepsala velmi výrazně.
Bylo prostě dost těžký najít nějaký smysl, ať už v čemkoliv.
Taková pitomost: bratranec žije v Německu a když poprvé dorazil zpět do vlasti, byl pohoršen, že si tu ani neuklidíme....konkrétně, že nejsme schopní natřít ploty, fasády - taková maličkost a jak by to přispělo pěknějšímu vzhledu! Trvalo skoro celovečerní rozhovor, než jsme se dobrali k tomu, jak to tehdy bylo pro nás složité, s tehdejším sortimentem barev a nátěrů.
Táta nám ze zahraničních cest sice vozil sukýnky, džíny a botičky, ale kdyby mohl, přivezl by si ssebou půlku těch jejich Bauhauzů.....nikdy nezapomenu, jak s rozzářeným zrakem líčil těch asi dvacet druhů králičího pletiva, co tam měli :-)) lepší, než pohádka.
Takovýhle blbosti.
No a co se těch holicích zařízení týče - když budete pozorně putovat zemí, ještě najdete pár těch, co aspoň vzdáleně připomínají domovy důchodců za totáče (třeba v Lysé - a i tam se to nekonečně zlepšilo) Možná vám pak přijde "potácení po zahradě" jako výhra.
Mně by se tam sice taky nechtělo, ale tak vždycky máme tu možnost hodit si mašli, žeano.
No jo, ale moji babicce bylo…
No jo, ale moji babicce bylo za sociku 80 a porad jeste chodila do prace. Jestli nekdo zral smazeny bramburky a uzeniny porad, tak byl ve 30 starec, jinak v plne sile. Holky ve 30 uz zacinaj povadat, kuze, prsa ztracej glac, ale starnouci nejsou. To tak v padesati.
Co se drajvu kapitalismu tyce, videl jste posledni dokument Anthonyho Bourdaina? Vraci se do sveho mestecka na pobrezi Atlantiku. Tovarny odesly do Ciny a drajv je pryc, kapitalismus nekapitalismus. Prazdny tovarni haly a heroin tam berou i babicky. V Cine maj socialismus a drive jim zavidi celej svet.
Ale jo,
takovýhle babičky se vždycky najdou, i dědečkové. Bratrův tchán přežil Auschwitz a taky ho bavilo pracovat ještě ve vysokém věku. Výjimky potvrzují pravidlo.
Mám ale dojem, že kapitalismus jako systém se doopravdy dostal na konec svých možností - jak vznikají ty obludné, víceméně anonymní korporace, to je choré samo o sobě.
Ale co dál? No, asi se bude muset něco vyvrbit.
Co "nekombinovat" a…
Co "nekombinovat" a nepřiznat na činech o co šlo? Novetnej nechtěl rusům podepsat možnost přisunout vojska, tak se Brežněv naštval zajel za Dubčekem, ten podepsal zrušení cenzury což mělo za nasledek odstoupeni novotneho a přijezd vojsk, jenomže Dubček byl blbeček, že si neuvědomil, že ho to samotného požere...
P.S. A ty reformy atd. co jsou mu přičítané ve skutečnosti (federace apod.) navrhl Husák a pak i realizoval... Dubček byl jenom užitečnej neschopnej idiot
Srpen.
Je to jen šťourání v hnoji a pořád to smrdí.
Současní komunisté rozlezlí ve všech stranách,nejsou lepší,než ti před rokem 1968.
Něco se ale změnilo,po rozbití socialistického tábora,sionistům narostli křídla a šíří demokracii bombami.
Já nechápu jedno, nikdo to…
Já nechápu jedno, nikdo to prý nečekal, ale u nás se o tom normálně bavilo, že jestli Dubček nic neudělá, že SSSR vyšle armádu...
A co se týká keců, že "Dubček a spol." nevěděl? Je zápis x měsíců předtím, kdy jednali myslím v Bratislavě pohlaváři východního bloku a byl podepsán dokumnet, kdy Dubček aspol. dával souhlas z intervencí pokud se to vymkne zpod kontroli, jasně asi si Dubček aspol. říkali, jakmile to bude jako v MaĎarsku, ale když mu všichni říkali dokola "nemáš ot pod kontrolou" tak co čekali?
A pak se ukáže, že Dubček byl stejně jako amíci informován 2 dny předtím než vojska překročili hranice... Ok, ti dole nevěděli, ale věcihni až po generální štátb věděli vše...
okupace
Ass
Souhlasím.
Věděli to moc dobře,ale doufali,že ze západu přijde pomoc dřív.
Už to cvičení armád na našem území,svědčí,že si obhlídli terén.
Jen dodám,byl to boj moc mezi východňáskémi židy.
Já nechápu jedno, nikdo to prý nečekal, ale
Já nechápu jedno, nikdo to prý nečekal, ale
- Ja to chapu: Nikdo to necekal, ale co jim to dalo prace to necekat.
Tak nám dnes z místního…
Tak nám dnes z místního rozhlasu ve 12:00 zahráli Bratříčka a Modlitbu pro Martu. Už se těším, až nám na konci září, nejpozději 15.3. pustí Lili Marlene... A 17.11. - když už byl ten Kryl, třeba tuhle: https://www.youtube.com/watch?v=_1qqFvEQ42o (A hlavně doufám, že naše město nikdo nenahlásí OSE ;) Ale třeba to užití autorského díla řádně nahlásí a uhradí ;))
No,
mohli přihodit i tuhle: https://www.youtube.com/watch?v=Y2WI9XsXu2M&index=3&list=RD_1qqFvEQ42o
21,SRPEN 68 A SOUČASNOST
V amerických filmech či literatuře se často objevuje dotaz na otázku co kdo
dělal v době atentátu na Kennedyho. Podobně u nás na otázku na 21. srpen1968
by každý z pamětníků u nás věděl odpověď. Na okupaci země se nezapomíná.
Nemá smysl rozebírat historická fakta. Jsou všeobecně známa. Já jsem se nad
problémem zamyslel z uhlu pohledu co měla tehdejší doba společného se současnosti.
Někdo moudrý, snad již v antice, řekl, že národ, který se nepoučil z vlastní historie
bude ji nucen prožít znovu. Nebo tak nějak. V novodobých dějinách jsme zažili
dvě okupace. Fašistickým Německem a bolševickým Ruskem. Společné mají to,
že se uskutečnily z vůle mocných. V Mnichově nás zradili naší spojenci Anglie. Francie.
Titíž spojenci, kteří nás na Jaltě spolu s USA "svěřili " dobrovolně do sféry vlivu Ruska
Důsledkem toho následoval rok 1948 a změna režimu. Padesátá léta plná malých a velkých
křivd. Období socializace zemědělství. Doba nadšeného budování socialismu po
vzoru sovětského Ruska pomalu končí v šedesátých letech . Ve společnosti a zejména v KSČ začíná se objevovat kritika situace minulosti a současnosti. Tento obrodný proces vrcholí na začátku r.1968 a je známý jako " pražské jaro." Je třeba si uvědomit, že v podstatě ze začátku to byl boj o moc ve vedení KSČ.
Teprve později se do tohoto procesu zapojila veřejnost v čele s tzv.elitou národa. Je pravda
že ve společnosti změny byly žádány a očekávány. Podobný entuziasmus jsem zažil jen po
listopadu 1989. V SSSR vývoj u nás sledovali se znepokojením a v celé
řadě jednání upozorňovali na nebezpečí, které viděli v reformách ohrožujících základní
hodnoty socialismu. Nebezpečí příkladu se obávali také v Polsku a NDR. Rozhodli se to ukončit
vojenskou cestou. Jako fíkový list si přizvali země Varšavské smlouvy.
Můj osobní názor. Vždy jsem odsuzoval okupaci zemi VS. Myslím si, že to byla fatální chyba,
která vedla v konečném důsledku k rozpadu socialistického tábora a SSSR. Pokus o reformu
socialismu u nás mohl skončit pozitivně. Sověti mohli počkat a pomoci vyřešit situaci klidnou
demokratickou cestou. Takhle jen zakonzervovali model socialismu, který neměl šanci na
přežití, což se prokázalo po r.1989. V roce 1968 jsme předběhli u nás vývoj o 20 let. Bohužel
další šance již nebude.
Chtěl jsem se podívat na dnešní výročí s uhlu pohledu současnosti.
ad 1) Historie nejen naší země ukazuje, že nic není věčné každá říše začíná a končí.
ad 2) Vždy při těchto historických zlomech se najde dost kolaborantů, kteří jsou
ochotní spolupracovat za určité prebendy. Měli by si bod 1) uvědomit všichni
dobroserové a elity, kteří nám vnucuji "své "hodnoty.
ad 3) Krize, které přicházejí pravidelně v určitých intervalech se opakuji, protože
nejsou odstraněné důsledně a řešeny příčiny krizi minulých. Po r.1968
ÚV KSČ sestavil komisi složenou z historiků a všech možných odborníků
s úkolem analyzovat a vyhodnotit krizi. Známý dokument pod názvem
" Poučení z krizového vývoje ve straně a společnosti...….". Měl to být trvalé
platný dokument. Nepoučil se z toho nikdo. Jen v Polsku nešli cestou
elit národa, ale přes dělnickou třídu a odbory. Důsledkem byl listopad 89.
ad 4) Nepoučili jsme se ani po r.1989. Pod heslem " Od lži a nenávisti k lásce
pravdě" a pod rouškou demokracie jsme se dostlali do objektivní a reálné
situace. Aniž jsme si stačili všimnout, že opět jsme v situaci, kdy o nás
rozhoduje někdo jiný. Nebylo třeba okupace a vojska. Stačili námi
demokraticky zvolené ELITY abychom zjistili, že v naší zemi nám již
faktický nic nepatří. V roce 1968 přišly ruské tanky. Po roce 1989 odešly.
Zůstaly jen ekologické a morální škody. Fabriky , banky a majetek či
přírodní bohatství zůstalo. Ne na dlouho. V našem státě je sucho na 92 %
území. Tragikomické je to, že ani ta voda nám nepatří.
ad 5) V roce 1968 se bojovalo pod hesly " socialismus s lidskou tváří" nebo
demokratizace společnosti atd. Dnes jsme v situaci kdy strany, které
prohrály v demokratických volbách se sdružily v tzv. "DEMOKRATICKÝ
BLOK", který brání aby vítězové voleb mohli realizovat svůj program.
O jak demokratické.
ad 6) Po roce 1968 v období normalizace u nás byl stav DEMOKRACIE velmi tristní
To je také poučení pro současnost. Učili nás, že základní pilíře
demokracie jsou tyto na sobě nezávislé moci : zákonodárná. výkonná a soudní.
Moderní teorie přidává media. Nechť každý sám posoudí jaký je skutečný
stav demokracie u nás a zda není ohrožena
okupace.
VAHY.
Nesvádějte všechno na nepoučené lidi,vždyť na tom je založená celá demokracie.
Jak v roce 1968 i v roce 1989 ,lze označit politiky za šmejdy,jak se říká podvodným prodejcům.
Nabízeli něco,co nejde splnit,hlavně na tom vydělat,co předvedli,když se ten obchod podařil.
Nic nefunguje,nejde to reklamovat,ani za to někoho stíhat.
Pro Vahy
Zajímavá úvaha, především v tom, kolikrát nás Francie a Anglie strčili Německu, SSSR a teď muslimům do chřtánu. Jenže bohužel platí, že kdo se chce nechat ošidit, vždy najde někoho, kdo je ochotný jej ošidit. A demokracie je jen, když 2 vlci a dobře ozbrojená ovce hlasují, co bude k večeři.
Volíme hygienicky?
"A kdyby se komunistům podařilo dostat do funkcí a do vedení podniků kvalitní lidi, jako se to povedlo Číňanům. Jejich recept komunismu se ukazuje jako schopný přežití."
**************************
Hluboké, opravdu velmi hluboké nedorozumění!
Politický systém v současné Číně nemá absolutně nic společného s komunismem,
stejně jako náš současný systém nemá nic společného s demokracií...
Nevšímejte si historických nálepek na obou těchto systémech!
Jistě - tradiční rituály se tu i onde dodržují v zájmu kontinuity:
V Británii také mají ozdobnou královnu - přesto nikdo netvrdí, že to ona tam vládne a že v Británii panuje feudalizmus.
No a my chodíme k volbám a rituálně hážeme papírky do bedýnky, místo abychom je smysluplně využili a pak je házeli do porcelánové mísy.
Tradice jsou tradice.
Volič
Ládik !!!21 srpna, 2018 15:34
Z uší mi leze pěna montážní
nejsu to otvory drenážní;
vytlačila mi obě oči
snad se mi hlava nerozskočí;
začíná se tlačit taky z huby
narostly tlaky mezi zuby;
jícnem vstupuje do žaludku
už si nezajdu na minutku.
Projela střevy až na konec
demokrad zvoní na zvonec:
"Nedal si do uší tlumiče,
získal jsem dalšího voliče!"
Kdo diktuje režim v Číně ?
Nejsou to náhodou lidé, kteří si říkají komunisté ? A politici. novináři, jak naši, tak ve světě tvrdí, že v Číně vládnou komunisté. Všichni se mýlí ?
Říkám Vrkůů!
Náhodou si fakt ŘÍKJÍ komunisté.
A u nás si fakt ŘÍKAJÍ demokraté.
NDR si ŘÍKALA demokratická republika.
Já si stejně tak ŘÍKÁM Asfaltový holub.
Vrkůů!
Nesmíte nám věřit tak doslovně, Pucku! Komunismus a Demokracie jsou dnes už jen takové ...nicky! :-)
Orwell
Doporučuji Orwella a jeho 1984. Nebo si stačí připomenout ústřední hesla:
Válka je mír
Svoboda je otroctví
Nevědomost je síla
Gerde,
No dyť!
Měl jsem si začít říkat Asfaltovej Orwel.