Rekapitulace vývoje končící první svobodné demokratické desetiletky.
Po vzorném a demokratickém majdanu, kdy se konečně vláda lidu k Tobě slavná Ukrajino navrátila, začali konečně Tvé světlé zítřky.
Ano na východě a jihu naši rozlehlé země se v té době vyskytovali obyvatelé, kteří nechtěli s námi v našem skvělém státě žít a hlavně budovat naši světlou budoucnost. Nu což, byli pomýlení a tak jsme se správně rozhodli, že je necháme svému osudu.Každý strůjce svého štěstí.
Jejich území jsme oplotili, udělali kontrolní stanoviště, aby se k nám z jejich území nešířili ty stále stejné nešvary, kterých jsme se naši revolucí úspěšně zbavili.
Vím zní to již v dnešní době zvláštně, hesla typu demokracie, budování světlých zítřků, Sláva Ukrajině, ale náš národ neměl na růžích po celá staletí ustláno. Byli jsme obětí našich agresivnějších sousedů ať z východu, jihu, západu či severu a každý se nás snažil předělat k obrazu svému. Proto žilo na Ukrajině tolik lidí, kteří neměli ukrajinštinu jako svoji rodnou řeč.
Což, staletí jsou staletí a historii jsme nechali minulosti a přestali se na ni vymlouvat. Vzali jsme to jako prostý fakt, že různé části země měli jiný historický vývoj a snažili se z toho poučit. Myslím, že úspěšně, dnešní lidé se ukrajinštině rozhodně naučili, používají ji nejen v kultuře, ale i v běžném životě. Další generace ji bude brát již jako samozřejmost. Pak ty jiné dnes používané jazyky zůstanou již jen u babiček a dědečků, ve starých knížkách, prostě vývoj jako jinde v Evropě..
My jsme demokrati a rozhodli jsme se správně, že násilí se zcela vyvarujeme a dnešek nám dává již zapravdu.
Byl rok 2014 a co dál?
Nejdůležitější bylo uspořádání demokratických voleb, které o našem osudu rozhodli.
Skvělé, zvítězili jsme v nich, všechny zpátečnické reakce byli na hlavu poraženi.
Vyhlásili jsme 1. desetiletí obnovy.
a) stop úplatkům
nejdřív provedli rozsáhlou kampaň proti tomuto nešvaru a po půl roce, se již dostavili první výsledky.
Oligarchové nebyli schopni nic koupit a ovládat, nu kdokoliv kdo přesto bral dál úplatky byl po zásluze odsouzen k veřejným pracem, takže měl z ostudy kabát a byl vyřazen z demokratického života a obchodování.
b) naše zákony jsme zjednodušili, aby jim každý rozuměl.
c) z prvních zahraničních půjček jsme spustili rozsáhlou obnovu naší infrastruktury - výstavu dálnic a železnic nového typu, rekonstrukce vodních cest.
(protože, tam kde je stavba je i práce! Tam kde je práce, tam jsou peníze! Kde jsou cesty, tam je jednoduchý pohyb nejen lidí, ale i zboží! Tam je následně obchod, kde je obchod, tam jsou peníze, mír a prosperita).
d) po prvním nejistém období začali u nás zahraniční partneři investovat do rozsáhlé obnovy našeho průmyslu a služeb.
e) zcela respektovali naše rozhodnutí, že zemědělství zůstane v domácích rukách, protože jsme dělný lid a vidíte dnes. Vyvážíme obiloviny do celého světa a zabraňujeme hladomorům, kterému byla naše drahá vlast v historii nejednou vystavena.
Jsme rádi, že západní společenství nakupuje toto naše "přírodní zlato", které zde díky přírodě vypěstujeme a pomáhá svými skutky šířit mír po celém světě.
Takže se stačí podívat do minulosti. V roce 2019 naše demokratická fronta obnovy s ústavní většinou zvítězila v dalších svobodných volbách a tím byl potvrzen, že náš směr byl zvolen zcela správně.
Většina Ukrajinců, kteří ještě pracovali v zahraničí se vrátili domů do vlasti, protože je tu víc práce, než lidí.
Píše se únor 2022 a za více než rok nás čekají další demokratické volby, již třetí v pořadí a tak bychom mohli začít hodnotit jak jsme na tom a kam se vydáme dál..
Z geopolitického hlediska jsme obstáli na jedničku.
Celistvost země byla zachována. Východní oblasti se zcela vylidnili a odešli za prací a životem do zbývající Ukrajiny. Je jen otázka času, kdy se lidí budou chtít vrátit do svých domovů na Donbasu a vyženou odtamtuď ty vyžírky co je celou dobu strašili, že z nich uděláme občany druhé kategorie. My jim v tom bránit nebudem, každý si má udělat pořádek doma sám.
Krym je na tom sice z hospodářského hlediska obstojně, přece jenom tam tečou peníze z celého Ruska, ale obyvatelé přesto nedokáží jen tak zapomenout na naší bezplatnou pomoc ohledně dodávek elektřiny a hlavně vody v zásobovacím kanálu pro krymské zemědělství. Ruské vedení se snažilo naší pomoci zabránit, ale následně se jim tam začalo vše hroutit a tak opět využili naši opravdu bratrské pomoci.
Navíc když tamní hoteliéři vidí jak na našem krásném černomořském pobřeží vznikají zcela nové podniky zábavy a oddechu a naši pracující je v plné míře využívají, sami vidí kde se lépe žije.
Navíc celé příhraničí s Ruskem a Běloruskem, jezdí za lepší prací a výdělkem k nám.
Takže osobně si myslím, že je to sice otázka dalšího desetiletí, ale již teď je na Krymu silné naše hnutí za návrat domů do lůna Ukrajiny.
Z vnitro hospodářského hlediska:
páteřní dálniční síť se začíná rýsovat, mnohé úseky jsou již v plném provozu, železniční tratě taky a hospodářství vzkvétá. Ano, není to jenom naši zásluhou, ale též zásluhou našich západních partnerů, kteří nám přesvědčili, že je lepší investovat do vlasti, do vzdělání dětí než do zbraní.
Dále, že nám pomohli s obnovou našich strategických podniků jako např. musím zmínit Antonov a jeho letadla díky své jednoduchosti a spolehlivosti brázdí oblohu po celém světě.
Je vidět, že jsme se vydali správným směrem a stali jsme se po zásluze opravdovými světlonoši v ruském světě. Přece jenom Kyjevská Rus byla první vlastí všech Slovanů na východě a Kyjev je matička všech ruských měst,
Sláva Ukrajině, sláva Kyjevské Rusi.
A jelikož se nikdo takový na celé Ukrajině nenašel a hlavně se nenašel nikdo ze "západu", aby takového člověka podpořil a umožnil mu takový výsledek. Za 8let se dá spousta věcí stihnout, aby bylo vidět kdo je kdo. Tak jsme tam kde jsme a čteme zprávy co čteme. To není chyba Ruska, ale "západu", že se z Ukrajiny stala Ukradina.
Nedělám si iluze o Rusku, ale krom pár nacionalistů ať sovětského nebo carského ražení neslyším od nich ty válečné bubny.
Ovšem stačí se zaposlouchat do letošní mírové "Mnichovské konference" (ten kdo vybral místo a název konference měl opravdu smysl pro zvláštní humor, místo odčinění historické hanby, se to stane místem trvalé historické hanby) a není slyšet nic jiného než Rusko, Rus se nikdy nezmění ať je v jakékoliv podobě a musí se sním jednat jen se silou.
Jak nápadně my to připomíná mluvu z Třetí říše či Rakouska-Uherska. Jaké následky tato mluva ponese to si každý rozumný dokáže představit.
- Log in to post comments
Komentáře
Je to jednoduché
Nikoliv složité.
Trump k současnosti
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/za-me-by-se-tohle-nestalo-post…
Petr Hájek zdařile a věcně k Ukrajině
https://www.protiproud.cz/politika/6322-rusko-zacalo-jednat-konecne-val…
Jak z Rudého Práva blahých…
Jak z Rudého Práva blahých časů.
Jj, pravdu máš, média jako…
Jj, pravdu máš, média jako seznam a ČT jedou jako rudé právo, ale co s tím uděláš, kromě vzdychání?
Tajemno na UA. Setkání s nemrtvou?? 😯
Na CNN Prima, na YouTube, (moc těch klipů za 24 hodin není, snadno dohledatelné) jsem našel klip o ruské "invazi" na Ukrajinu. Je tam rozhovor s českým sládkem ze Žitomiru, který chce vzít samopal, pokud neujede (jak jinak, morálku je třeba sdělovadly posilovat ;-).
A s PRODAVAČKOU Z PRIPJATI. Která říká, že bude ujíždět před invazí někam rovně...
Ale Pripjať, to jméno, ano, je to u hranic Běloruska, ale je to i u Černobylu! Pripjať byla tehdy během 24 hodin evakuována a dodnes je to mrtvé město !! Ověřeno na Wikipedii. Mrtvé město v zakázané!!!! zóně, 3 km od Černobylské jaderné elektrárny!!!!
Wikipedie praví "Dnes je Pripjať „město duchů“ – mrtvá, neobydlená zóna, technický stav značné části domů i občanského vybavení začíná být velmi špatný. Roku 2005 například došlo vlivem povětrnostních podmínek a prosakující vody k částečnému zhroucení budovy bývalé střední školy.[3] Zóna je dnes chráněna vojáky, kteří mají zabránit rabování, které se v ní začalo po havárii objevovat. Všechny dveře jsou otevřené, aby se snížilo riziko pro návštěvníky."
Pak ale nechápu, kde se v mrtvém městě v radioaktivní zakázané zóně, PRIPJATI, vzala prodavačka????!!!! 👀😳
Odkaz
Prodavačka v Pripjati. 1:29 min
https://m.youtube.com/watch?v=l8l2ekz0mTI
1:29
Osobně si myslím
Že v CNN Prima prostě dostali za úkol, z vyšších míst, vyrobit nějakou reportáž na hranicích UA. No, tak někde na UA (a klidně možná ani tam ne;-) splašili nějakou ženskou a udělali s ní rozhovor. Pak se koukli na mapu a hele - Pripjať, to je blízko Běloruska. Možná, že jim to jméno něco po letech říkalo, bylo povědomé. Tak si řekli, to je dobrý, ta reportáž bude z Pripjati. A stalo se.
A tu reportáž sesmolila mladá ucha, která si nepamatují, že je 3 km odtud Černobyl a nevědí, že Pripjať je uzavřená zóna! Komu tam prodavačka asi prodává. Nejspíš duchům!😄
PS:
na Nově jsem, svého času viděl video, z konfliktu mezi Osetií a Gruzií. Oni novináři, reportéři apod. , se s místem reportáže moc nepářou. Gruzínci podnikli invazi do Osetie a pronikli do jejího hlavního města, Cchinvali. Rusko zareagovalo, vyhnalo je a přechodně obsadilo gruzínské pohraniční město Gori. No a na Nově dávali zahraniční obrazovou reportáž, jak Rusko poničilo gruzínské město Gori. A tu se, v pravém dolním rohu, objevil, drobným textem psaný, nápis Cchinvali. Původní, převzatá reportáž, byla o Cchinvali, ale na Nově to ozvucili český, že jde o Gori. Drobný nápis, na chvíli se zjevivší v pravém dolním rohu, zapomněli vyretušovat! 😉
Jo a ta ženská je samý smích…
Jo a ta ženská je samý smích, úplně v pohodě a jako, že bude utíkat. Jistě je u hranice s invazními vojsky. Něco tak málo věrohodné jsem dlouho neviděl. Leda, že by se bála Banderovců a Rusy považovala za vysvoboditele 😎
Tak jsem se právě na…
Tak jsem se právě na Seznamzpravach dověděl, že v Luhansku mají domy rozstřílené od dělových koulí...
Kéž by tam v redakci byla jen jedna slepice, jako pod dnešním článkem...
"Doba je vymknutá z kloubů a…
"Doba je vymknutá z kloubů a šílí" aneb jak by asi v současné době viděl Shakespear situaci, kdy se do vedení celých "státních sdružení" dostanou sociopati sužovaní návaly nerozhodnosti a hněvu.
viz.: "Německo přerušilo schvalovací proces pro nový plynovod Nord Stream 2, který je většinově pod kontrolou ruského koncernu Gazprom. Německé ministerstvo hospodářství stáhlo z regulačního síťového úřadu příslušnou dokumentaci k tomuto projektu. Podle německého kancléře Olafa Scholze došlo k „dramatické změně situace“, která si vyžaduje přehodnocení celé věci. „Bez certifikace Nord Stream 2 samozřejmě nemůže být uveden do provozu,“ řekl kancléř Olaf Scholz.
tak to je opravdu sankce jako "čapa". Němečtí soudruzi pod kuratelou EU už 3/4 roku brzdí uvedení NS2 do provozu, že i těm méně bystrým je jasné, že ho už nikdy neschválí a oni to teď slavnostně vyhlásí jako "sankci"......blahopřejme.
.
Clairvaux - NS2 bude do roka a do dne plyn do Čvrté říše dodávat. Vsaďme se. Vo stovku.
to by museli Helmuti chvilku…
to by museli Helmuti chvilku "mrznout" letošní mírná zima jim vlévá "odvahu" do žil.
Re: Clairvaux Jenomže letos mají
zavřít tři atomky.
To už pak bude jiná písnička.
To nebude problém! Dle…
To nebude problém! Dle Annaleny Baerbock, t. č. zelené německé zamini, se elektřina přece odebírá ze zásuvky. Co by Němci dělali s nějakýma atomkama?
:-)
Jak u Cimrmanů
Odhodlání neschválit společný německo-ruský projekt NS2 mi okamžitě připomnělo situaci z „Vyšetřování ztráty třídní knihy“ od Cimrmanů:
Trestání učitele učitelem
Co znamenala v praxi zásada trestání učitele učitelem? Je to nasnadě: za jakékoli provinění netrestal učitel nikdy žáky, ale vždy jedině sám sebe. Cimrman vycházel z předpokladu, který uznává – teoreticky – i dnešní škola, že žáci mají mít svého učitele rádi, a tudíž by je mělo mrzet, když učitel trpí. Jak to vypadalo v praxi: Když mu žáci například nalili vodu do kalamáře, nepustil se Cimrman celý týden na krok z domu. Žáci měli v tu dobu volno, a tedy dostatek času, aby ho mohli litovat. Jindy zase reagoval na nezbednost těmito slovy: „Nedám si dnes po obědě doutník. Neplačte, sami jste si to zavinili!“
Zajímavé bude jak to budou…
Zajímavé bude jak to budou vysvětlovat, až to rozhodnutí budou brát zpátky. Až budou plynovody procházející přes Ukrajinu poškozeny "v boji" a nebo se začnou rozpadat stářím ...
Rozhodně bych nám to nepřál, ale ... kdyby pak Rusové řekli "sorry, my ten NS2 krátkodobě spustit nemůžeme, bo jsme ho už odepsali" a nebo že uzavřeli takové dlouhodobé smlouvy s azijskými odběrateli, že jim na Evropu (skoro) žádný plyn nezbývá, vzbudilo by to u mne jistou škodolibost.
PS: Cca. od roku 2025, až bude dostavená Síla Sibiře 2, to bude zajímavé tak jako tak.
Čína jim odběr plynu určitě…
Čína jim odběr plynu určitě zaplatí lépe než EU.
Tak to nebude problém, tiše…
Tak to nebude problém, tiše schválí změnu zákona, kdy se nemusí rezervovat část kapacity pro konkurenci a anjednou jednička north bude moci dodávat více plynu a přitom hrdě budou bránit provozu dvojky :D
Ale jak ti už někdo odpověděl, sranda bude, až se propojí východ západ a státy EU, tedy kromě německa, madarska a srbska co podepsali dlouhodobé budou muset zaplatit skutečně tržní ceny a rus nebude zrovna v pozici, že by chtěl vládě jako je Fialova dávat dlouhodobé :D
Ja chapu ze si Vidlak potrebuje oddechnout
od kazdodenniho psani, ale toto zas... Chaby sujet, osoupana dejova fabule, semiologicka entropie a informacni sum v kanale... Pro amaterske pokusy o satiru, ktere nemaji zadnou pridanou informacni nebo intelektualni hodnotu, sem lidi nechodi.
ááále jděte
náhodou je to báječný. Nejen fňukání , nadávání a kritizování. Líbí se mi to líbí.
Souhlas
Souhlas
Souhlas
Je to pěkné vyjádření přání mnoha z nás, jak by se politická reprezentace státu měla chovat.
závěr Vlkova článku - já s ním souhlasím :
" .... Ale hlavní je že obyčejní lidé z Donbasu, v kyjevském/západním žargonu TERORISTÉ už nejspíš umírat nebudou! To jediné se pro mne skutečně počítá."
To
nejvíc sere Černochovou.
Putin evakuoval terče pro tu její munici.
Hajzl!
To říkali i lidé v práci, pro ty lidi to je nejlepší řešení
Jenže my jsme ten zpropadený západ, ještě bude horko. Bo ti blbci na zbytku Ukrajiny mají radioaktivní látky a nějaké rakety.
Souhlas
Po druhé gramatické chybě jsem přestal číst. Když už autor píše povídku, mohl by znát aspoň shodu podmětu s přísudkem.
Ále.....
Nebuďte tak cimprlich, čeština všeobecně už pláče delší dobu. Měl byste číst dopisy, co posílali mladí právníci v naší instituci do počítačů. Problém je v tom, že autokorektor v počítači shodu přísudku s podmětem v minulém čase neumí opravit.
Tady
Jde především o obsah, dokážete to pochopit?
Slobodny vysielač - 25.1.2022 (2022-01-25):
"Inforovnováha 88".
Trošku hlubší vnoření se do jistých aspektů, jistého výseku strukturálních dějin (rozuměj škála : epizodní dějiny, dějiny cyklické, dějiny strukturální), jakési vodítko, nebo jeho část.
Nehledejme i/y, hledejme perly, zde třeba
... Navíc celé příhraničí s Ruskem a Běloruskem, jezdí za lepší prací a výdělkem k nám. ...
... Tak jsme tam kde jsme a čteme zprávy co čteme. To není chyba Ruska, ale "západu", že se z Ukrajiny stala Ukradina....
... stačí se zaposlouchat do letošní mírové "Mnichovské konference" (ten kdo vybral místo a název konference měl opravdu smysl pro zvláštní humor, místo odčinění historické hanby se to stane místem trvalé historické hanby)....
Historická hanba
Další historickou hanbou by mělo být vyjádření německého kancléře - přímo na ruské půdě v Kremlu označil genocidu na východě Ukrajiny jako "směšnou". Bylo to, když prezident Putin srovnával situaci na Donbasu se situací v nyní už bývalé Jugoslávii.
Já nevím
... proč mi je nepříjemné číst text, ve kterém se nedodržuje shoda přísudku s podmětem v příčestí minulém činném. (Světlé zítřky začaly a oblasti se vylidnily ...)
V komentářích to snesu, ale v hlavním článku?
Presne tak !
Má úroveň
Dík strážcům češtiny jsem aspoň dnes omládl o 35let, vrátili mne do časů mé docházky na základku. Však ona soudružka učitelka češtinářka móc dobře věděla proč mne dávala ty známky jaké dávala. Jó červenalo se to červenalo.
Jestli si pamatuji aspoň shodu podmětu s přísudkem?
Rád bych, ale ne, nepamatuji!
Za tu dobu co jsem ze školy jsem na to zapomněl. Ke své práci nepotřebuji, sejde z očí sejde z mysli.
Budu muset autorům "Studentky" na netu napsat stížnost, že jejich kontrola pravopisu je nefunkční.
K obrázku :
Jsem kulturní prosťáček, tak snad takovou genocidu jsem na rodný řeči nenapáchal, aby ten můj výtvor byl označen symbolem pocházející z něčeho tak zvráceného jako je nacismus.
Člověk ze vzdělané vrstvy jelit se nezapře, kastování musí být, aby ukázal, že je lepší. Ale jó, beru to, okolo svého pětadvacátého roku života jsem měl taky asi potřebu všem ukazoval jak jsem lepší, výkonnější, chytřejší
Horší je když to období u každého neodezní. Tak ty následky jsou jaké vidíme okolo sebe.
Proto se v našem malém státě točíme neustále v tom bludném kruhu, dnes už takovou rychlostí, že uprostřed je vír, který nás táhne ke dnu.
Běžte vy dva někam
Argumenty 0, tak tu otravuje s ptákovinama.
Re: Pepánek A jak byste to napsal
vy?
Zítřky začali a oblasti se vylidnili?
Jakože ten myš a ten ryb? Miši běhali a ribi plavali - měkké "i" po m a po r, protože jsou dva?
A pátý pád - oslovujeme, voláme - Samuele, podle vzoru do prdele?
Takový češtin jsme vymýšleli v hospodě asi tak po páté pivní rundě prokládané frňousama (frňous je fernet).
Cituji z clanku:
"Vzali jsme to jako prostý fakt, že různé části země měli jiný historický vývoj a snažili se z toho poučit.....Nejdůležitější bylo uspořádání demokratických voleb, které o našem osudu rozhodli....Skvělé, zvítězili jsme v nich, všechny zpátečnické reakce byli na hlavu poraženi."
Ano, boli z toho oci, ale to je tak vsechno! Jsem dalek toho, neco autorovi vycitat, naopak kladne hodnotim jeho odvahu jit takto s kuzi na trh.
Re: Stridor Jste zcela starý, zcela hnusný a zcela
hloupý Stridor, který vůbec ani trochu nestuduje novočeštinu.
Je TEN část země! To je úplně stejné jako TEN myš anebo TEN ryb!!!
A voleb je taky jasný, ne? Přece TEN voleb, vždyť to přece slyšíte uchem, ne?
A reakce je podle vzoru soudce. Soudce je životný, takže reakce BYLI! Co na tom furt hledáte? Musíte být současný, nechat se omladit, zkrášlit, zchytřet! Nikdy není pozdě!!! Vzhůru do díla!!!
Já bych věděl,
ale obávám se, že byl bych to napsal, vaše ego úhony by doznalo.
Citat z clanku
"To není chyba Ruska, ale "západu", že se z Ukrajiny stala Ukradina."
Sentimentalni vzpominka na 90. leta: Alespon v mem okoli platilo, ze lide si prali vstup do EU, nebot jim bylo zrejme, ze i CR smeruje do ukradliny. A skutecne, s clenstvim se rizikove smerovani znacne pribrzdilo. Z meho phledu TEHDY nebyla EU ryze negativni entitou, jak je tomu dnes. Bohuzel ceska politika ma potrebu se ideologizovat, jako by se bala, ze v pragmatickem modu se ukaze jako neschopna. Nechapu, proc cesti politici nedokazi delat realpolitik, ale vzdy sklouznou k prostoduchemu, vseobecne skodlivemu intrikareni na nizke urovni.
Přistřihnou v EU Klausovským
novákům, krejšířům, pitrům, chvalovským, babišům, mrázkům.... křídla. Nepřistřihli, naopak postupně narostla.
Ne, jen návrat devadesátek.
Vezmou vám nám všechno co ještě lze.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3445678-stavebni-sporeni-mohlo-byt…
To jako
To mi to jako chtějí nařizovat i u stávající již uzavřené smlouvy? To musí během minuty shodit i zak degenerovaný Ústavní soud, jako je ta skvadra soudruha Rychetského.
Pamatujete
jak dokázaly stavební spořielny ukončit uprostřed cyklu již uzavřené smlouvy? Měly sjednané, podle nich, příliš vysoké úročení. Našlo se možná pár jedinců kteří se soudili, jak dopadli nevím. Já se nesoudila, já skončila, pokračovala donucena jednostrannou výpovědí smlouvy v méně výhodné. Ta moje skvělá byla Raiffaissen SS, ale dělaly to všechny.
A pamatujete na Kalouskovu …
A pamatujete na Kalouskovu "nepravou retroaktivitu" a jeho snahy z let 2010-13? To je právě ono. Za těch 8 let co u kormidla nebyli, se o nich hodně zapomnělo... Ale "Babiš musí pryč".
ač-li to není tím, že v devadesátkách
byla jurop docela jiná, volná otevřená, bez zákazů a příkazů. Tak jsme se namlsali a netušili jsme co mají tí oní v plánu. Navíc net byl nekontrolovaný a obrovská svoboda co byla, nás namlsala. Hmm to se přece muselo, dle tvůrců nových pořádků zastavit.
Jsem
vykolejený.
Nebudte
Ale jdete vy zmyleny
Vy koko leyeny
Hente hone Von?
Mám rád šmrnc.
Nejspíš proto, že ho neumím.