Začíná nám druhý den rusko - ukrajinské války a já se v první řadě pokusím shrnout dosavadní situaci.
V první řadě mě překvapuje, že ti stejní novináři a analytici, kteří publikovali svoje moudra o tom, jak je sice ukrajinská armáda menší než ruská, ale to nevadí, protože je odhodlaná, tak ti stejní jí teď dávají dva až tři dny, než bude po všem. To jako nevěděli předem? To zjistili až teď? Fakt jsme si tady na Západě museli dodávat odvahy tímto způsobem? Já samozřejmě vůbec netuším, jak to doopravdy je, ale podle všech známek asi útok postupuje podle plánu. Větší uskupení ukrajinských vojsk jsou obcházena a obkličována, Rusko za první den zřejmě vybudovalo vzdušnou nadvládu a umlčelo většinu ukrajinské protivzdušné obrany.
Počty sestřelených ruských letadel, stejně jako počty vzdavších se ukrajinských jednotek bych asi bez váhání dělil dvěma až čtyřmi, protože žádná armáda vám nebude tvrdit, že to jde blbě. Zatím se ale nedá moc posoudit, jak ruská ofenzíva postupuje, Zřejmě nejdále postoupily ruské jednotky na jihu, protože pustily vodu do krymského kanálu. Na severu se cosi děje u Charkova, který je zřejmě odříznut, ale ve městě je zřejmě ještě dost ukrajinských vojáků schopných obrany. Na východě prý Opolčenci postupují, ale Mariupol ještě nemají. Na západě byly zničeny vojenské cíle a nějaké radary a vysílače, ale jinak tam zatím je ještě klid a nezaznamenal jsem žádné ruské jednotky, které by tam někam směřovaly. V této chvíli si tedy dovoluji předpokládat, že vlastní ruský útok se omezuje na východní Ukrajinu, kde rusové narážejí na přátelštější obyvatelstvo. Ale to nemusí nic znamenat. Většina ukrajinských sil byla nasáčkovaná u Donbasu, může to být jen velkoryse pojatá obkličovací operace - nejprve zničit valnou část ukrajinské armády a pak teprve směřovat na Lvov.
Včera jsem napsal, že si myslím, že nesledujeme plán spíchnutý v posledních týdnech, ale dlouhodobou promyšlenou strategii, kterou měl Putin dojednanou dávno dopředu se Sitting Pingem, který na to včas připravil Čínu. Budu se tohoto předpokladu držet, dokud mi ho jiná fakta nevyvrátí. Držím se ho kvůli svým pesimistickým a apokalyptickým sklonům, protože je vždycky lepší počítat s horší variantou. Je dost možné, že čučkaři sice správně hlásili, že Rusko chce napadnout Ukrajinu, ale zjistili to dost pozdě, protože mezitím se nám naši nedemokratičtí přátelé docela úspěšně připravili a teď se Rusové fakt ani v nejmenší nebojí, že by jim někdo mohl něco udělat. Vsadím se, že Putin dneska blbě spí ze situace na Ukrajině, kde za Rusko umírají mladí kluci a starají se o to, aby jiní kluci zase umřeli za Ukrajinu, ale určitě nemá ani zbla starostí, co vymýšlí Boris Johnson.
Co nevím, jestli se nějakými vstřícnými kroky vůči Rusku dalo tento válečný odvrátit. Nebo jestli to už bylo jedno, protože si strýček Si a Voloďa řekli, že už mají americké hegemonie dost a tak prostě udělají nový svět, protože Čína se na první pozici třese, potřebuje někde udat nadbytečné dolary a Putin si tím vyřeší svoje problémy s bezpečností. A ve shodě s USA - Fuck EU.
Evropa je taková tučná dojná kráva. Velká, vyspělá, bohatá, technologicky stále ještě zdatná. Ale jinak zcela neozbrojená, rozhádaná, jako kdysi Perská říše za Alexandra Makedonského. A tak mám trochu obavy, že si Putin a Si řekli, že postačí jen zhurta vykopnout dveře a oni se ještě rádi poddají. Cože to řekl ten německý generál včera? Že tu jsme jako nazí?
Minimálně od Majdanu jsme měli počítat s tím, že Putin to za vyřešené nepovažuje. Měli jsme zbrojit, měli jsme ekonomicky sílit, měli jsme dát obyvatelstvu důvod, aby naše režimy milovalo. Co se dělalo místo toho? Machrovalo se. Jak včera během dne hovořili jednotliví politici, tak i ti největší čeští jestřábi byli nějak podezřele umírnění. Možná jim dochází, že Putin vzal jejich řeči o síle vážně, postavil se do ringu a teď už se to hubou nespraví. Nespraví to ani ty desetitisíce úředníků nespraví to malé hezké podnikání. Bylo by zapotřebí mít továrny na děla, munici, tanky, letadla, miny, rakety. Továrny, které by tu techniku uměly chrlit ve velkém. Ale nic takového tu není. Jak rychle dokáže Rheinmetal vyrobit samohybnou houfnici? Jak rychle jich dokáže vyrobit tisíc?
A tak mám pocit, že brzy bude u nás leckdo litovat tvrdých slov na adresu Putina. Protože za nimi ve skutečnosti není žádná síla. Putin určitě přijde k jednacímu stolu. Ale bude tvrdší, arogantnější a bude mít víc požadavků ne míň. Nota bene, pokud se ukáže můj předpoklad, že v tom jedou s Čínou spolu, jsou smluveni a vědí přesně, čeho chtějí dosáhnout.
Ukrajinu už všichni obětovali. "Strašné" protiruské sankce jí v její situaci nepomohou, válku si vyžere. Nechoď Vašku s pány na led... Pokud Ukrajina něčeho dosáhne, tak toho dosáhne sama statečností vojáků nebo státníků. Moc ale nevěřím ani v jedno. Včera ráno jsem ještě psal že o Ukrajině rozhodnou Putin a Zelenský. Teď to vypadá, že o Ukrajině rozhodne Putin sám.
Co Evropa? Co všechny řeči o tom, jak se obejdeme bez ruského plynu? Jestlipak tuhle blbost ještě jednou Lipavský zopakuje? A co Peksa? Řekne ještě jednou něco o tom, že se obejdeme bez jádra i uhlí? Pokud nás Rus nechá (zatím) na pokoji, tak zdravý rozum bude vypadat tak, že bude nezbytné vybudovat samostatnou energetiku. Nezávislou na ruském plynu. Což o to, uhlí je v Evropě dost, stačí jen znovu začít těžit. Jaderné elektrárny jsou sice závislé na ruském palivu, ale to je řešitelné. Navíc uran se dá nakoupit do zásoby na mnoho desítek let a moc prostoru nezabírá.
Podle toho můžeme hodnotit, zdali a kdy přijdeme na řadu my. Přestane se se zákazem starých kotlů? Vrátíme se k uhlí? Budeme budovat jaderné elektrárny pole evropského (francouzského) modelu? Nebo z toho zase budou jen kecy různých Peksů a jim podobných? Putin se za osm let od Majdanu dokázal připravit na válku proti Ukrajině i na evropské sankce. Za jak dlouho se dokáže připravit na nás? Pokud Evropa nedostane rozum?
Co přijde teď? Drahý plyn, drahá ropa, drahé všechno, nedostatek surovin? Jak dlouho tohle vydržíme? Ano ruská ekonomika je slabší než ta naše... ale ona zdroje má a my ne. Za těchto podmínek je i ta hůře organizovaná a méně vyspělá ruská výroba dost v předstihu. Nota bene pokud má Čínu v záloze.
Za mě je to poměrně jednoduché - buď se teď záhy staneme svědky evropského hospodářského zázraku nebo se zanedlouho staneme svědky evropského líbání ruských bot. Možná budeme i my tlačeni do rozhodných postojů proti Rusku. Ale už budeme mít tu zkušenost, jak do dopadá, když se spoléhá na Británii a USA. Že když dojde na nejhorší, zůstaneme v tom sami.
- Log in to post comments
Komentáře
No ono to v tom 68mém, kdy u…
No ono to v tom 68mém, kdy u nás byly (byť neoficiálně) uskladněné jaderné zbraně, zcela logicky nemohlo dopadnout jinak!
Nikdy tady nebyly.
Byly tu pouze připravené sklady (Javor 51 až 53), ale dozimetrický průzkum ukázal, že tam nebyly nejen žádné "zbraně" či hlavice, ale dokonce ani žádné technické plyny a jiný materiál, potřebný ke skladování, údržbě a revizím jaderných hlavic.
Je to podobná "urban legend", jako kompletně vybavená sila pro SS-20 a podobný povídačky.
Jediný, co tu Sověti měli v plném provozu, bylo zakopané záložní velitelské stanoviště v Brdech. Je tam dodnes a poměrně zachovalé. Další zachovalé a poměrně dobře vybavené velitelské stanoviště, tentokrát ale ČSLA a dodnes hlídané, je kousek od Prahy pod takovým navršeným kopečkem zeminy, teď si nemůžu vzpomenout, jak se tam to údolí jmenuje, pražáci budou vědět.
Tam je všechno v plné funkci, funguje tam elektřina z veřejné sítě, vlastní vodárna, čistička, vzduchotechnika, moderní záložní generátory, obrovské akumulátorovny a je to doplněno o soudobé, moderní telekomunikační prostředky vč. satelitního spojení s velitelstvím NATO a záložních linek na americký štáb v Německu. Je to jediné v republice, stále to patří ČSLA a je údajně stále využíváno.
Ano
máte pravdu. Nikdy tady nebyly, to je jen výmysl. Manžel sloužil u specializované jednotky která jezdila vždy na 3 měsíce do SSSR na cvičení právě s jadernými zbraněmi. Manžel tedy naštěstí ne ale jen zase specializovné útvary.
Do SSSR jezdily na střelby…
Do SSSR jezdily na střelby dělostřelecké útvary a útvary PVO(S), myslím raketové. Jestli je v raketě namontována hlavice taková či onaká je pro vlastní střelbu v jedno. Se skutečnými jadernými zbraněmi se necvičilo.
Samozřejmě,
blbě jsem to vyjádřila. Nicméně v tom městě byly posádky dvě, jedna asi taková běžná a jedna tato a z ní se odjíždělo pravidelně 2x za rok na střelnici do Kazachstánu. A údajně, nerozumím tomu, ale údajně tato specializovaná posádka měla nějaká zařízení potřebná právě pro jaderné zbraně. Také asi vojna zde byla poněkud jiná než jinde. Tedy jak jste se tu bavili o své vojně, nikdy tam prý nebyly problémy s mazáctvím, s důstojníky z povolání a podobně. Ale také tam byli povětšinou vojáci minimálně s maturitou a hodně absíků.
Nebijte
mne, neřeknu přesně rok, ale něco kolem 1986 - 88 jsme měli na gymplu narychlo třídnickou hodinu, kde nám vysvětlovali, proč bylo nutné do ČSSR instalovat taktické jaderné rakety. Snad něco pro odstrašené proti Pershingům (?) v Záp.Německu. Detaily si nepamatuji, v tom věku mladý člověk měl jiné, příjemnější starosti. Takže teoreticky ty jaderné zbraně tu být měly.
Tak to si pamatuju taky. …
Tak to si pamatuju taky. "Vysvětlovala" nám to matikářka. Ale muselo to být dřív, 83, 84? Tak nějak.
Přítomnost rakety zdaleka…
Přítomnost rakety zdaleka neznamená, že je osazena jadernou hlavicí.
Velitelské stanoviště ČSLA
Prokopské údolí ??
No ono to v tom 68mém, kdy u…
No ono to v tom 68mém, kdy u nás byly (byť neoficiálně) uskladněné jaderné zbraně, zcela logicky nemohlo dopadnout jinak!
No ono to v tom 68mém, kdy u…
No ono to v tom 68mém, kdy u nás byly (byť neoficiálně) uskladněné jaderné zbraně, zcela logicky nemohlo dopadnout jinak!
Malinko nesouhlasím. My jsme…
Malinko nesouhlasím. My jsme měli v roce 1938 výborně vyzbrojenou armádu a k tomu i odhodlání se bránit, a to všechno zradou Západu i s našimi velkými zbrojovkami a vyspělým strojírenstvím spadlo Německu do klína. Načež tomu všemu pak žabožrouti i s Angličany čelili o půldruhého roku později. Kdyby nás nepodrazili, tak všechny tyhle zbraně místo na ně střílely na podzim 1938 proti Němcům.
Co se týče 1968, tak tam nás Západ dokonce velice ochotně obětoval, protože kdyby tzv. socialismus s lidskou tváří nakonec uspěl, byla by to velká posila pro západoevropské komunistické strany. Pusťte z hlavy, že by okupace 1968 byla pro Západ překvapení. Ty přesuny techniky a statisícových armád musely být družicemi pozorovatelné jako v kině, a Západ tehdy musel mít pořádně silné záruky, že se jede opravdu na vzpurné Československo, protože jinak by i ten nejblbější generál americký, francouzský nebo německý musel pojmout podezření, jestli náhodou ten pohyb obrovských vojsk Varšavské smlouvy směrem k západu není jen maskovaný útok proti SRN a a dalším zemím západně od našich hranic.
.
Myslitel - v roce 1938 jsme měli tak moderně vyzbrojenou armádu,
že některé naše tančíky, obrnění auta a letadla Německo ani nepřevzalo, protože už tehdy byly k hovnu.
Pohádka o moderně vyzbrojené armádě První republiky má tuhý kořínek.
1938
ČSR mělo v 1938 armádu vyzbrojenou dle tehdejší technologické úrovně. On i Wehrmacht byl v 1938 o dost horší než v 1941, kdy se historici odkazují na jeho vyspělé zbraně. V 1938 ještě byly teprve ve fázi testování prvních prototypů. Slavné Messerschmity BF109 měly slabší motory, až verze E dobývala Evropu. Totéž tanky Pzkwg I a II moc dobré nebyly. Posloužily jako první prototypy a tepreve na základě zkušeností s nimi vznikly lepší zbraně.
Takže i teorie o moderně vyzbrojeném Wehrmachtu v 1938 patří do sekce defétismu.
Jj, pravdu máš, proto je…
Jj, pravdu máš, proto je Němci používali při útoku na Polsko a Francii, protože byli absolutně nepoužitelné ;) Prostě jenom z úcty k našemu průmyslu, umu a našim lidem, aby je neurazili je vzali do boje ;)
Zase
Další váš blábol. Zkuste si o tom něco zjistit a toho Krystlíka a Junka už nečtěte.
O okupaci 1968 Západ věděl předem a vzal ji na vědomí.
Patřili jsme a teoreticky stále patříme do sovětské sféry vlivu, dohodnuté už v Jaltě.
Západ se na nás vysral vždy, když jsme byli buď v úzkých, nebo se schylovalo ke změnám.
V roce 1948 ještě mohli zasáhnout, sil měli dost, ale Jalta, přes to prostě nejel vlak. Západ dobře věděl, že se bolševické kurvy chystají naší intelektuální elitě kroutit krkama a vyhánět je z republiky, přitom jsme po válce potřebovali pro obnovu přesný opak - jenže nám elita utekla, podruhé utekla 1968 a zůstali tady obyčejný, skromný pracující, kteří i bez té intelektuální elity dokázali skoro zázraky, když uvážíme, co s tím zbytkem, který tu zůstal, dokázali všechno postavit a vybudovat.
Na takzvaný spojence jsme vždycky měli smůlu. Západ nás zná jenom tehdy, když je tady možno něco lacino získat, ukrást či vyrabovat.
Jeste ze po hadraku
kdyz se nam ty elity vratili, nastal rozkvet a obnova, ze jo. A jak jsou cim dal tim intelektualnejsi, tak se vubec nebojim o nasi budoucnost
A teď podobné k...a řídí Ameriku
Na jednom ruském webu dávali dnes prdicího amerického dědečka. Řekl co měl a pak měl odpovídat novinářům. Chvíli se smál, pak dělal grymasy. Rusové se museli chechtat.
Prostě intelektuální elita. A k tomu spějeme.
Re: Myslitel Pokud by vás toto téma
zajímalo, je zde ve Vidlákově archívu pár článků na toto téma.
Ve stručnosti - ne, nikoli. Tančíky LT-35 na hovno, předělávaly se. Těžké dělostřelectvo - nula. Letectvo beznadějně o generaci vzad. Ruční zbraně - kulomety méně výkonné a poruchovější, pušky z dob R-U. Motorizace armády na pětinové úrovní Wehrmachtu. Těžká výzbroj bunkrů - nula nic.
Zrovna
Od vás bych zde tolik hloupých nesmyslů nečekal. Těžkéa opevnění nemělo zbraně??? Nemělo je všude, to ano, ale spousta protitankových kanónů umístěna byla. A žádný, do té doby používaný pancíř, by střelám z nich neodolal. Příště laskavě nepište hlouposti.
Re: Robertx Melete hovna.
Najděte si můj článek, nebudu vám pořád dokola posílat.
Targusi, armáda ČSR vz. 24…
Targusi, armáda ČSR vz. 24 což je předělávka m98 a Němci předělávku té samé zbraně pod názvem K98k, co vlastně víš o zbraních v roce 1938, když minimálně o puškách víš prd?
Re: Anonym A vy jste tak blbej, nebo jenom navedenej?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mauser_M_98
Rakousko-Uhersko (německy Österreich-Ungarn), plným názvem Rakousko-uherská monarchie (německy Österreichisch-Ungarische Monarchie, maďarsky Osztrák-Magyar Monarchia), byl státní útvar, reálná unie Království a zemí v Říšské radě zastoupených neboli Předlitavska (německy Cisleithanien) a Zemí svaté Štěpánské koruny uherské neboli Zalitavska (německy Transleithanien, nepřesně Uherska), existující od 8. června 1867 do
31. října 1918.
Vy chcete fakt tvrdit, že v roce 1898 R-U neexistovalo???
Tehdejší satelity…
Tehdejší satelity neumožňovaly dálkový přenos obrazu v použitelném rozlišení. Řešilo se to dvěma způsoby: fotilo se na velkoformátový film a ten se v návratovém pouzdru dostávalo na zem, a vlastní satelit se pohyboval na velmi nízké dráze, aby dobře viděl, a kde vydržel jen několik málo dní - stejně byl na jedno použití. Změnilo se to hodně pozdě, až s nástupem CCD kamer.
Co třeba zopakovat Rapallo (1922).
Vysrat se na ostrovní mocnosti, Starat se o kontinent.
A Ukrajině skutečně pomoci. Ne ji zneužívat coby užitečného idiota.
no jo,
ale to by museli chtít sami ukrajinci. Ale gdyš nemají chruščova a Brežněva a gorbyho tak je to těžké
Přimlouvám se
za podporu Vidláka, aby nerušil Kydy. Přimlouvám se (alespoň dočasně) za omezení diskuze na registrované (Dnes to tu byl Trollí masakr).
autor pomiji jednu alternativu..
.. a sice, ze Putin je domluven nejenom s Cinou, ale i se samotnymi USA a tohle je v podstate jenom divadlo, aby z cele teto nestastne zalezitosti Zapad odesel jakoze bez ztraty tvare..
i mne samozrejme v prvni chvili napadly ty najhorsi scenare a hluboky pesimismus, ale ono to na tom nasem Zapade opravdu nevypada, ze by se nekdo z tech nasich politickych spicek neceho opravdu bal a zacal konat nejaka vyznamnejsi bezpecnostni opatreni, krome priprav na vlnu uprchliku. Putin dokonce ani nezastavil ropu a plyn pres Ukrajinu, coz je podle mne zatim optimisticky signal, ze predsi jenom pripraven i na to diplomaticke reseni..
To už se tu řešilo
A podle mne je to totální kravina.
mozna ano, mozna ne
ja netvrdim, ze to tak nutne je. situace i vyhlidky vypadaji dost spatne. na druhe strane, je tady zatim docela hodne signalu, ktere mne jako zastanci mirovych reseni (ano, ruskou agresi na Ukrajine odsuzuji, tak jako odsuzuji agrese NATO pod naprosto stejnymi zaminkami v poslednich desetiletich) davaji jistou nadeji, ze se to predsi jenom nejak urovna. i ty nakupy komodit Cinou mohou mit zcela pragmaticke vysvetleni ve smyslu vydelku pri jejich zdrazeni pri ocekavane hysterii, protoze uz dnes cena obili na parizske burze stoupla o 50 eur (na 330 tusim)..
ale na rozvracení
či manipulaci furt dobré
"Putin je domluven nejenom s…
"Putin je domluven nejenom s Cinou, ale i se samotnymi USA a tohle je v podstate jenom divadlo, aby z cele teto nestastne zalezitosti Zapad odesel jakoze bez ztraty tvare.."
Dost věcí tomu nasvědčuje.
Vezměte si to, to, to a to a cena bude taková. Tak to vypadalo vyjednávání před 21.2. A to je jen to, co bylo veřejné.
Stěhování zastupitelstev do Lvova to také něco naznačuje.
Odlet velkokapacitních UK…
Odlet velkokapacitních UK letadel, naložených kdovíkým a kdovíčím dohodu s USA partnerem potvrzuje.
Kdyby rusáci chtěli, pošlou ty Iljušiny v plamenech k ukrajinské matičce zemi:
https://twitter.com/vcdgf555/status/1497034156697477121
-4h: Velmi neobvyklé. Čtyři Il-76 ukrajinského letectva s zapnutými transpondéry při vstupu do polského vzdušného prostoru při sestupu. Jsou to: Il-76MD UR-76413, UR-78820, UR-76661, UR-76683Hromadný úlet odněkud.. - Ruské letectvo je muselo nechat uletět (západní "instruktoři" nebo vojensko-politické vedení země na palubě a nějaká dohoda?) jinak se to nedá vysvětlit, že je nesestřelili.
copyright: aktuální konflikty.cz
Přes Ukrajinu plyn jede
A dokonce se zvýšil jeho průtok. Za to přes Jamal nejede.
proč mi přijde
že by někteří uvítali, kdyby Putinovi vojáci přišli až k nám.
Mrtvej ruskej voják dobrej ruskej voják. Stejně tak jeho vítač.
Re: CV Proč mi přijde, že z druhdy
polonormálního diskutéra se stal kokot na entou?
Kolik ti platí? Já jen, že jsem bez práce...
snad bys nebyl vítač :-)
ty kokoti už u nás nadělali škody dost. Proto ať si zůstanou doma, a nemelou hubou o bejvalým bloku.
Re: CV O bejvalým bloku zde melete hubou pouze
vy, sám a jediný.
Takže vyčůrat, jeden roháč pod jazyk a chrápendo hezky až do rána!
jj jen já
jen já a putin
Carlosi, mohu Vás ujistit,
že tu není nikdo, kdo by uvítal, aby ruští vojáci přišli až k nám.Vzpamatujte se, pokud tedy jen neplníte trollí povinnosti.
Rus přijde do střední Evropy znovu jedině v případě, že agresor před tím znovu zaútočí na Moskvu. A agresor jsme tentokrát také my, prostřednictvím našich volených zástupců. To je potřeba si dobře uvědomit.
Tak přesně tenhle idiotský přístup...
... dovedl Ukrajinu tam, kde je. Důvod? Že nám tu sídlili dvacet jedna let v kasárnách? Ohánět se tímhle po okupačním angažmá v Afghánistánu, Iráku a podílu na bombardování bývalé Jugoslávie mi přijde jako dost nechutný politický kýč. Stejně jako se rozněžňovat po námi oficiálně schvalované katalánské mlátičce nad záběry z Národní třídy za nyvého doprovodu Modlitby pro Martu. Takže se ptám, co vám Rusové provedli?
byli tady, nezváni
a rozhodně by se neměli vracet
A my snad v Afghánistánu ano?
Co tam máte dál?
mě je putna Asie
ale sem ať nelezou, ani na to nepomyslej
Jiným je úplně putna...
... co chcete vy. A vzhledem k tomu, že takových je na světě cca osm miliard, tak to vaše chtění nebo nechtění má váhu absolutní nuly. Takže se ptám ještě jednou, co tam máte dál?
co mě je do miliard
ať si nelezou sem. A kdo by je snad zvát a vítat chtěl, tomu preventivně vyčinit
😂😂 Sorry...
... ale takhle svět vážně nefunguje. Jako člověk může například protestovat proti gravitaci, ale to je asi tak všechno.
Carlosi
To
mazánkuje ?
přijde den, a zúčtuješ. Hygiena, berní úřad a další orgány.