Dnes slavíme konec druhé světové války. Konfliktu, který zatím neměl obdoby. Světové války. Války, jejíž dozvuky zažíváme dodnes. Dokonce je zažíváme s novou intenzitou. Například ve Vidlákově se nová garnitura rozhodla už nezvat hosty z Ruska. Sice jsme morava a osovobodila nás Rudá armáda, ale dneska se to moc nezdůrazňuje. Němci byli vlastně oběti, Rusové byli okupanti a Hitler to s námi myslel skoro dobře. Sudetští Němci zažívali nepřijatelnou kolektivní vinu a my češi jsme přece byli pořád v závětří. A samozřejmě, abych nezapomněl, Anglie a Francie to vždycky s námi myslely dobře.
Dneska se nechci rozepisovat o příčinách a následcích té šílené války. Ale měl bych pár vidláckých postřehů:
1. Vinu za válku nesou ti, kdo ji rozpoutali. Tečka. Můžeme se sice dohadovat, co k válce vedlo, jaké měla vnější i vnitřní příčiny, zda jí předcházely konflikty společenské, sociální, ekonomické a jiné. Všechno je pravda. Válka měla své politické i sociální příčiny, na jejím rozpoutání se podílely různé zájmy i lecjaké elity. Ale ti, kdo první překročili hranice a první sáhli po puškách, ti sjou vinní vším, co se stalo. I kdyby se stokrát dušovali, že si to takto nepředstavovali. I kdyby stokrát vykřikovali, že protistrana nevede válku podle pravidel (jako by na zabíjení byla nějaká pravidla) i kdyby to nakonec stokrát schytali i kdyby byli potrestáni daleko přes míru jejich provinění.
Vinu prostě nese ten, kdo ji rozpoutal. To platí pro Hitlera stejně jako pro Bushe, Kenedyho, Císaře Viléma i Karla IV. Kdo první začne střílet, ten je vinen vším, co se pak následně stane. Pamatujte si to, až budete poměřovat i dnešní dobu. Bez ohledu na všechny vědecké i novinářské příčiny dnešní světové politiky, vždycky je nakonec někdo, kdo vydá rozkaz k napadení. A ten nese odpovědnost a je vinen vším co se stane. V dobrém i ve zlém.
2. Válka je věc všeobecně hnusná. Pokud překročíte hranice SSSR, útočíte na Moskvu a vraždíte ve velkém, tak nemáte právo čekat od nepřítele lepší zacházení. A nemáte právo čekat ani stejné zacházení. Pokud rozpoutáte válku, nemáte právo na žádná pravidla. Pamatujte si to, až vám zase budou říkat, že je nějaká válka spravedlivá, případně že bude jednoduchá, vítězná a nic se nemůže pokazit.
3 . Když už se bavíme o druhé světové... všichni pořád omílají židovský holocaust. Stejně tak se mluví i o romském holocaustu, o vyvržďování gayů a dalších. Ale nějak se zapomnělo, že druhá světová byla především genocidou Slovanů. Slované ve všech možných zemích nesli na svém hřbetě ty nejhorší hrůzy. Třicet milionů mrtvých Slovanů je účet, kterému se žádný jiný národ ani zdaleka nepřibližuje. Přesto dneska nestojí skoro ani za zmínku. Pamatujte si to... my jsme Slované. Druhá světová byla především naše Šoa. Nechybělo moc a mohli jsme být vyhlazeni. Ale my jsme prostě velká skupina. Je nás hodně a tak kolem toho ani my sami tolik nenaděláme. Vyrovnali jsme se s tím, ale vyhráli jsme jen za cenu těch nejstrašlivějších obětí mladých mužů i žen.
4. Pamatujme si to. Dodnes je největší zálusk na slovanská území a slovanská bohatství. Po žádném jiném území se tak mlsně nepokukuje a žádný jiný národ nebudí tak mírumilovný dojem, že stačí jen zhurta vykopnout dveře a všechno útočníkovi spadne do klína. Stačí jen Slovany rozdělit. Poštvat jedny proti druhým a smetanu pak slíznou ti druzí.
5. Už jednou dostali Germáni od Slovanů na budku. Bez ohledu na ztráty a bez ohledu na všechno. Pamatujte si to, až budete mít pocit, že jsme ztracení v dnešním globalizovaném světě. Slované včetně našich předků dopochodovali až do Berlína i když podle všech propočtů měli už dávno otročit na nové pány ze západu. Slované byli schopni největších obětí, byli schopni na svých zádech unést ztrátu v každé rodině, byli schopni zvítězit i když neměli dost jídla, techniky i munice. Zvítězili, i když jim veleli pitomí politruci. Zvítězili, i když to vítězství museli draze zaplatit. Slované bojovali dokonce i za ty, kteří je o pár let dříve zradili v Mnichově.
6. Pamatujme si, že na západ od nás nikdo nezi slovany nerozlišuje. Rusák nebo Ukrajinec, Čech nebo Čečen. Máme pocit, že jsme něco lepšího než Rusáci a že nejsme jako Bulhaři. V Anglii i Francii to tak ale nikdo nevidí. A v Německu nejspíš také ne. Jsme pro ně jedna divoká a promíchaná masa ve které se nikdo nevyzná a vlastně se v tom ani vyznat nechtějí.
Ano, my Češi nechceme být Rusáci a nechceme to tu mít jako v Moskvě. Ale pokud se světu podaří zbavit se Rusů, došlápnou si vzápětí i na nás. Pokud jsme vyspělejší než zbytek slovanského světa díky Německu a jejich antickému dědictví, tak fyzicky existujeme jen díky tomu, že tam v ruských stepích se nikomu ty Slovany nepodařilo vyhladit.
- Log in to post comments
Komentáře
Ale ja jsem napsal "Úplně…
Ale ja jsem napsal "Úplně každý nese odpovědnost za své činy." jen jinymi slovy.
Za druhou svetovou jsou odpovedni jak nemci kteri ji viditelne zacali, jako anglicani a americani, kteri je k tomu pokoutne dostrkali.
Ono jde o to, když tě zaženu…
Ono jde o to, když tě zaženu do kouta a budu držet zbran u hlavy tvého potomka a vyhrozovat, ze zabiju i ostatní tvoje dětio, pak tebe a manzelku a dám příkaz "své armádě", ty se začneš bránit tím, že první vystřelíš a pak pobiješ celou "moji armádu", tak jsi vystřelil první, křičel si nenáviostně, neunesls svoji rolu "kdo po tobě kamenem ty chlebem" :D
I ti japonci zautočili na USA, první protože k tomu byli vyprovokování/vmanipulování, že neměli jinou volbu, kdo je potom viník, ten kdo všechno připravil, aby druhý vystřelil nebo ten co první vystřelil... Tím neobhauju, že Japonci co dělali bylo svinstvo, ale v případě středu Císařské japonsko vs USA, se ptáím kdo skutečně začal válku...
Jenom dodám, že existuje x…
Jenom dodám, že existuje x důkazů, že věděli, že Pearl Harber bude, proto taky odjeli letadlové lodě a zůstali zbytečné bitevní... Kdoví proč nezaútočil první stalin i když měl ty samé informace o útoku na SSSR jeko USA k pear harberu... Viz jeho pakt ribentrop, kde se ví, že to bylo kvůli tomu, že Británie poslal "rychle lodí diplomaty" :D, tak se přiznává, že ho chtěli hodit přes palubu (stalina) a ten je předběhl a koupil si čas...
Druhá světová válka brzy vstoupí do historie
V roce 2040 vstoupí i druhá světová válka navždy do historie. Příčinou ale nebude vymření všech, kdo by ji mohli pamatovat jako mimina, ale protože zmizí Němci. Budou přečísleni muslimy a brzy uvidí, co to znamená být untermensch a káfirem ve vlastní zemi.
Po druhé světové válce byli Němci odsunuti zpět do Říše. Rozhodnutí padlo už na konferenci v Teheránu. Zajímavé je, že jako první přišel s myšlenkou odsunu Němců po válce Neville Chamberlein. Ano, ten britský politik, který domlouval s Hitlerem v Mnichově odstoupení čs. pohraničí Německu. Málo se ví, že britská vláda zásadní rozhodnutí o provedení transferu Němců z Polska a Československa učinila už v létě 1942. Konečné rozhodnutí o samotném principu v zásadě padlo na konferenci v Teheránu koncem roku 1943, kdy se také rozhodlo o změně polských hranic a posunu Polska více na západ, to znamená o polském získání z části německých území v Pomořansku, ve Slezsku a ve Východním Prusku. Pozornost se soustředila na území dnešního západního Polska a odsun kolem 8 milionu lidí s tím, že nějakých tehdejších 2,5 milionu Němců z čs. pohraničí už byla banalita, když předtím budoucí vítězové rozhodovali o podstatně větších počtech a územích. https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/odsun-nemcu-angela-me…
Země (celkem 11), odkud byli Němci odsunuti, jsou Polsko, Československo, Maďarsko, Rumunsko, Jugoslávie, Francie, Belgie, Holandsko, Dánsko (Šlesvicko), Itálie (Jižní Tyroly) a jako pikantnost na závěr, Němci byli odsunuti i z Rakouska do Německa (říšští Němci).
Šlo o přibližně 3 miliony Němců z Československa https://www.valka.cz/14778-Odsun-sudetskych-Nemcu-po-druhe-svetove-valc…, předtím ovšem Němci vyhnali po Mnichovu v 1938 asi 250 až 300 tisíc lidí do vnitrozemí, tedy zbytku ČSR.
Ale Němci byli odsouváni i z jiných zemí. Z Polska to bylo asi 6-7 milionů lidí, z Maďarska údajně 500 000 Němců. Údaj o Maďarsku je buď silně nadsazený, protože v Maďarsku žilo před válkou jen asi 300 tisíc Němců, nebo počet zahrnuje i Maďary, kteří přijali německé občanství v průběhu 2. sv. války a nějaké válečné zajatce. Protože se ale mnozí odsunutí vrátili zpět a bylo jim dovoleno potichu zůstat, ve skutečnosti bylo z Maďarska odsunuto jen 200 tisíc Němců.
Němci museli utéci i z Rumunska (Sedmihradsko, 300 tisíc) a Jugoslávie (500 tisíc). Především z Jugoslávie utíkali rádi dobrovolně, a moc dobře věděli proč.
V západní Evropě žilo německy hovořící obyvatelstvo v pěti „problémových“ oblastech (http://www.bohumildolezal.cz/texty/rs2011.html)
1. Alsasko a (severní) Lotrinsko. Alsasko a Lotrinsko bylo připojeno k Francii v druhé polovině 17., resp. 18. století. Většina obyvatelstva tehdy hovořila německými dialekty. Po porážce Francie v roce 1871 připadla „německá“ část obou zemí Německé říši (hranice byly ovšem stanoveny podle středoevropských zvyklostí i podle „strategických“ ohledů). Na území, které připadlo Německu, zůstalo asi 10% Francouzů. Po roce 1918 Francouzi dostali zpátky to, oč v roce 1871 přišli, a tato hranice byla obnovena i po 2. světové válce. V Alsasku mluví dnes německými dialekty asi 600 tisíc z celkem 1.8 milionu obyvatel, hlavně na venkově, v Lotrinsku jen malá část z 2,3 milionů obyvatel na severovýchodě území.
2. Oblast Eupen – Malmedy ve východní Belgii („východní kantony“), obývaná zčásti německým obyvatelstvem. Dnes tam žije 73 tisíc lidí. Belgii připadla na základě Versailleských smluv, v roce 1925 bylo přičlenění potvrzeno problematickým referendem. V 2. světové válce Němci území obsadili, po válce bylo vráceno Belgii.
3. Severní Šlesvik. Šlesvik byl původně součást Dánského království, v roce 1864 byl anektován Pruskem. Po 1. světové válce bylo území plebiscitem rozděleno mezi Dánsko a Německo. Severní část připadla Dánsku, z 250 000 dnešních obyvatel je asi 8 – 10% Němců (hranici nezpochybnil ani Hitler, když Dánsko okupoval).
4. Německé menšiny v holandských městech Amsterdam, Rotterdam a Utrecht (několik desítek tisíc lidí).
5. Jižní Tyrolsko. Z asi 700 tisíc obyvatel mluví dnes cca 64% německy. Po první světové válce území připadlo Itálii, před druhou světovou válkou a během ní organizoval Hitler dobrovolné „přesidlování“ německého obyvatelstva do Říše (tzv. opce). Po válce se část přesídlenců vrátila. Oblast byla ještě v padesátých letech minulého století velmi neklidná, pak došlo k národnostnímu vyrovnání.
Byli Němci vinni? Ano v ČSR, jejich Freikorpsy bojovaly s Finanční stráží už v 1938 na příkaz nacistů a v obecních volbách v ČSR v květnu 1938 v průměru 88 až 92 procent Němců v jednotlivých obcích volilo stranu Konráda Henleina, která se tehdy už otevřeně hlásila k nacismu. Dnes bychom bojůvky sudetských Němců řadili do stejné kategorie jako teroristy z Islámského státu. Konečně slovanskému obyvatelstvu, Čech, Moravy a Slezska jen chystali poněmčení nebo odsun na Sibiř. Jednu dobu je chtěli odsunout do Patagonie a celá akce selhala jen na nedostatku deviz Říšské banky na koupi území. I tak ale docházelo k postupné likvidaci vesnic, vždy ale po malých obcích. Příklady můžeme vidět v okolí Neveklova a Štěchovic, který se měl stát vojenským prostorem a později osídlen Němci.
Právo na vlast požadované sudetskými Němci by po takové době jen založilo další bezpráví na obyvatelích v českém pohraničí. Navíc většina dnešních sudetských Němců má za vlast Německo. Kdo se chtěl vrátit, už tak mohl udělat individuálně.
Jiná věc je ohledně majetkových nároků sudetských Němců. Pokud by je měla ČR finančně uspokojit, pak jedině z válečných náhrad, které Německo dosud stále dluží za okupaci zemí ČR. Reálně ty náhrady z Německa nedostaneme. Pak ale není důvod platit sudetským Němcům.
Vyčkejme do roku 2040 a celý spor o sudetské Němce zmizí i s účastníky.
V dnešním rozdmýchávání sporu mezi sudetskými Němci a ČR můžeme vidět první krok Němců k nároku na území, která Německo ztratilo ve 2. světové válce. Německá vláda například dosud uznává platnost Mnichovské dohody z 29.9.1938. Sudetští Němci jen slouží ke snaze Německa opět obsadit území západního Polska a k SRN připojit Böhmen und Mähren. Pro Němce, kteří takovou akci spustili, a nejspíše jde o lidi z BND, mám špatnou zprávu. Díky otevřenému pozvání Syřanů od Angely Merkelové je s Němci veta a po vzniku nového muslimského národa na území SRN bude už houby záležet na osudu nějakých Sudetských Němců. Němci ve druhé světové válce chtěli odsunout Slovany z území ČR. Dopadlo to tak, že osud, který chystali jiným, dostihl je samé.
Vae victis!
Re: Gerd Jako největší zdejší
seladon a znalec a odborník na udílení cenných rad vám zřejmě budu muset za spáchání tohoto textu uštědřit virtuální políček. Nebo raději dva.
Text takového formátu OPRAVDU nemá v diskuzi co dělat.
Tohle je na samostatný článek.
Bez diskuzí.
Asi budu muset nějak obloudit Vidláka a jeho bráchu, aby na váš komp vyvinuli nějakou pastičku, která by tyhle ty "závadné" texty odchytávala a zakládala je tam, kam patří. To jest do sekce Články.
Hájím Gerda - je nesmělej!
Bohužel jsem - jako už několikrát předtím - málem nucen s nechutným sprosťákem Targusem souhlasit:
Gerdův článek nemá (až na zařazení mezi diskusní příspěvky) chybu!
Nicméně Gerda podezřívám, že coby zkušený mediální psycholog prokoukl, že mnozí z nás kydalů přečtou z hlavního článku jen nadpis, první a poslední odstavec a celí natěšení se vrhají bezhlava-bezpata do diskuze.
Takže možná Gerd usoudil, že při maskování svého excelentního článku za diskuzní příspěvek dosáhne dosáhne pečlivější čtenosti.
Možná to platí pro tvrdé jádro nás kydalů, pro které se stala diskuzní exhibice zde tvrdou drogou. Jenže zapomíná(me) možná na mlčící většinu čtenářstva Kydů, která zde z bezpečnostních důvodů nepřispívá.
Další možností, proč tohle Gerd nedal jako hlavní článek je, že podobně jako já trpí chorobnou skromností a nemělostí.
VŽDYCKY
Jsem jedním z té "mlčící většiny čtenářstva Kydů" a aspoň za sebe můžu ubezpečit :
VŽDYCKY (!!!) čtu celý hlavní článek. :-)
A samozřejmě nejen ten ... pokud se zde ovšem nevyskytne ... atd - jistojistě všichni víte co jsem chtěl dál napsat a já teď jen budu doufat, že jsem tu zdejší pohromu nějak nepřivolal. :-/
Pro Targuse a Afaltového holuba
Targusi a Afaltový holube,
kromě toho, že jsem starý, škaredý, protivný a hloupý, jak už dávno odhalil Targus, jsem i plachý a nesmělý, jak odhalil Asfaltový holub. Ale především jsem nesmírně líný psát článek, tak píši obvykle na jeden zátah do diskuze s jedním mým přečtením na vychytání největších překlepů a pravopisných chyb.
A taky se bojím zdejšího robota, že by mě označil za mstivého elfa. :-( Nebo kdyby těch příspěvků bylo moc, dosáhl bych efektu jednoho zdejšího diskutujícího, kdy je nějaký příspěvek skryt ve spoustě jiných od jiného autora.
A téma uchopil Vidlák, tak jej jen doplňuji nebo rozvíjím, a ctím právo zdejšího domácího na dvorku být v čele, aby mě nehnal vidlemi po dvorku. Nebo po starodávném zvyku rozporkou. :-)
Re: Gerd Nevidím důvod, proč po
opravě nejzásadnějších pravopisných chyb namísto zmáčknutí čudlíku "Uložit" nezkopírovat text na Vidlákovo kydací mail.
Ostatně texty psané na jeden zátah bývají většinově nejlepší.
A Vidlák je s radostí pustí na sklo další den. Nedávno jsem si dovolil zcela neskromně zaslat dva příspěvky jako reakci na hlavní článek a v nejbližším termínu šly na sklo.
Informace
U informace je po její pravdivosti nejdůležitější rychlost sdělení. Druhý den už může být zastaralá a téma jiné.
Jenze to, ze nemci budou…
Jenze to, ze nemci budou precisleni muslimi, castecne islamizovani pro nas neni zadna dobra zprava, ale katastrofa. Ti na nas zautoci taky. Navic tu uz budujou patou kolonu vedle ktery jsou sudetaci vlastne nasi.
Novoněmci
Staneme se novoněmci a muslimy a pak s těmi nevěřícími psy sudetskými v Německu neprohodíme ani slovo. Nebo je odkážeme na Korán, že vše je předurčeno Alláhem a bez jeho vůle ani vlas z hlavy nespadne, tak je určeno i předem, jak dopadneme.
Asi si budeme muset vyměřit směr na jihovýchod k Mekkce, pořídit malý kobereček a 5x denně protahovat záda za zpěvu podprůměrných zpěváků jednotvárné melodie.
Jen mě trápí tři věci.
Salát, jako soubor muslimských modliteb bude vzbuzovat rozpaky, co vše nám budou v hypermarketech nabízet, když tam mají pult se saláty. Bude to jídlo nebo modlitba? Takový pařížský salát ze severního předměstí Paříže bude rozhodně kontroverzní. a jestli bude flambovaný, tak obzvlášť.
Některá zvířata, především papoušci, umí napodobit lidský hlas a jsou nadáni i inteligencí na úrovni tří až sedmiletého dítěte. Takže není problém, aby odrecitovali šahádu: „Lá illáhu ilá `lláh, Muhammadu `r-rasúlu `lláh“. Pokud ji uslyší pětkrát denně. Stanou se tím muslimy? A co když se nebudou chtít 5x denně modlit?
Kdy k islámu konvertují Halík a Kalousek? Podle jejich skutků jsou buď tajnými muslimy nebo špatnými křesťany.
Muslimové si dodnes myslí, že Korán je pouze od Mohameda a je neměnný. Jenže Korán byl už několikrát změněn!
http://www.slovo-pravdy.cz/2015/12/16/koran-dokazuje-ze-mohamed-nerozum…
Odkaz na disertační práci v angličtině v daném článku už byl dávno odstraněn ve 2016. Cenzura v praxi.
Němečtí badatelé nakonec zjistí,
že korán je původně německý a Mohamed byl nevlastní brácha od Wielanda.
Gerde, aby to nebylo tak, že…
Gerde, aby to nebylo tak, že vznikne "nový národ", ale ten bude mít velkou natalitu a navíc si přisvojí dědictví svých předků i když jenom předků nevěřících, ale jediný nůh říká, že je to přeci majetek věřících a byl jim dán oid boha, aby si ho nechtěli znovu vzít...
II. světová
Kupecké počty obětí II.sv. jsou například ZDE: https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8Det_ob%C4%9Bt%C3%AD_druh%C3%A9_sv%… .
Ještě ne tak dávnou jsem nevěděl, že po národech SSSR (zdaleka ne všichni zde byli Slované, i když těch bylo nejvíc) měla nejvíc obětí ve II. sv. válce Čína.
Souhlasím s Vidlákem, že pokud jde o oběti a propagaci jejich aritmetiky, nejlépe si vedou v tomto marketingu Židé. Průměrný USák moc o počtech obětí podle států a národů neví, občan Malé Británie tuší, ale vědět nechce. Obyčejný německý návštěvník (asi 50), pravidelně navštěvující mého tátu (93) naposledy pravil,"My jsme vám tu dělali hrozné věci." Denacifikace v praxi.
Souhlasím také s Vidlákem, že vinen je ten, kdo si začal a tečka a žádná relativizace nedodáním ropy, uhlí, nadměrnými reparacemi atd. a tak podobně. Ono si totiž stačí přečíst Mein Kampf. Tam to všechno dopředu popsal Hitler už na začátku 20. let, když neměl v base co dělat. Je zajímavé, jak schopní lidé obvykle popíší, co hodlají v budoucnu udělat, ale nikdo jim to nevěří, resp. většina se jim posmívá (O čem sním, když náhodou spím). Ale oni to nakonec udělají. Hitler jenom nenapsal tomu všemu konec. A naštěstí se mu to celé nepodařilo uskutečnit.
Ale jenom o chlup a my všichni, co tady klepeme do klávesnice bychom nebyli.
Jsme tu, především díky Stalinovi. Hlupáci, kteří si myslí, že by to bývali nějak s Hitlerem uhráli, nebo, že i bez Stalina a SSSR by nás zachránili ti, co nás před tím zradili v Mnichově samozřejmě Stalina proklínají. A proklínají také komunisty. Dnes se nikdo nedozví, že nejvíce civilních obětí odboje ČSR přinesli komunisté. Všechno muselo být vyzmizíkováno. Nedávno jsem byl překvapen, že v bývalé stanici metra Fučíkova (ví ještě nějaký mlaďoch, která to byla?) trčí dosud ze žuly portrét J.F., asi neměli sílu vzít sbíječku a rozbít to dílko, ale možná hřib - satan to zařídí).
Re: Laco Já budu asi taky nějaký
Adolfek. Furt popisuju, co všechno udělám a nevěří mi už ani moje Stará Jahoda. Vlastně ta nejvíc. Už jsem aji o tom napsal několik knížek a nikdo to nechce číst.
Tak nevím. Možná to je tím, že nemám tak ušlechtilý knírek. A taky tu patku do čela. Mám jen pleš a ta se do čela češe strašně blbě.
Jinak s Vámi souhlasím, opravdu není co dodat.
To bude tím
že jednak máte Jahodu a jednak nejste vegetarián a holdujete alkoholu. Pořádní fíreři jsou vegani, nešoupou a nechlastají, aby měli dost energie řešit světové záležitosti.
Souhlasím také s Vidlákem,…
Souhlasím také s Vidlákem, že vinen je ten, kdo si začal - No a vite jiste kdo zacal? Z nemcu to vinu nesnima.
No samozřejmě to už dnes vědí všichni co chtějí vědět
Začala si pravicová německá elita, která přivedla nacisty k moci. NSDAP totiž volby nevyhrála tak, že by měla nutně právo mít kancléře. Toho z Hitlera udělali až pravicoví politici, kteří se třásli před levicí a ti byli zase podporováni německým velkokapitálem. Všichni tito ničemové měli ještě podporu v zahraničí, na Rusko táhlo nejen Německo s několika spojenci (včetně Slovenska), ale podporovala je hospodářsky celá Evropa včetně neutrálních zemí. Ze začátku opravdu celá, včetně Malé Británie.
Podpora nacistů
A USA taky. Stačí si přečíst něco o kšeftech Bushů s IG Farben.
Kdo si začal? No přece první…
Kdo si začal? No přece první jeskynní člověk, který vlítl do cizí jeskyně a za vlasy vytáhl cizí ženu do pryč. Ostatní se po něm již jen opičili.
A co ty cérenky odtažené? No, z některých se později, než by se poddaly, staly turkyně, jiné jinde navlékly ty oné šátečky, či jiné hadříky, jen očka jim koukají a další zvolili mee-too, nebo jak se to píše bez chybičky, což mi nejde....
Díky Laco za odkaz ...
Díky Laco za odkaz, ze kterého jsem (nebudu skrývat, že se značným překvapením) zjistil, že procenticky nejhůř ve 2WW dopadli vlastně Poláci = ztráty ve výši 16,07% obyvatelstva oproti roku 1939 ...
Ano, okupace Polska byla zvláště brutálně hnusná
Doporučuji román Curzia Malaparte Kaput. Příčinou vysokého počtu obětí byl kromě záměrné brutality také velký počet židovského obyvatelstva a konflikty s Ukrajinci. Největší díl zločinů ale provedli Němci.
Malaparte
Ano, Kaput je fakt síla. Ten román má mnoho až reportážních rysů, podobně třeba jako Mailerův Oheň na měsíci
Taky to byl novinar. Jak…
Taky to byl novinar. Jak jinak by cestoval.
Díky za tip
Díky za tip = zkusím si sehnat. ;-)
Holubím letem proti proudu věčnosti
Lidské, biologicky stále ještě k pláči limitované, opičí mozky nejsou hardvérově schopné pojmout svět ani samy sebe v celé komplexnosti.
Pozice, na které jsme donedávna byli (tj. na vrcholu současného živočišstva)
i ta, kde v současnosti jsme (tj. v prdeli) má jednu a tutéž příčinu:
Náš druh vynalezl ABSTRAKTNÍ myšlení.
Jsme tudíž schopni abstrahovat, vyloučit z vnímání vše rušivé (tj. 999 promile reality), soustředit se pouze na onu jednopromilovou lineární linii příběhů a vytěsnit oněch 999 promile nepohodlných faktů.
Hledání jednoho JEDINÉHO historického PŮVODNÍHO viníka nás pak zavede buď k Jehovovi, kerej to myslel se stvořením světa dobře, ale nějak se mu to vymklo.
Nebo - pokud se někdo neodvažuje jít tolik moc miliard let nazpět - koupí ve frcu elektronový mikroskop, jukne dovnitř buněk a hledá v nich onen "sobecký gen", který pak buď adoruje nebo proklíná.
Jen Jehova?
A proč nevyužít zkoumání DNA a neobvinit z toho PraAdama a PraEvu? Koneckonců jsou přímými prarodiči Hitlera, Stalina, Roosevelta, Churchilla. Asada i Obamy, Trumpa i jeho oponentů, Madura i Guaidóa.
Neexistuje nic oficiálního…
Neexistuje nic oficiálního stylu typu : Rusové nebyli osvoboditelé, Němci byli oběti a Hitler nám chtěl pomoci (k něčemu/někam ano). Sni že GB a F to s námi vždy mysleli dobře.
To nikdo netvrdí. Já schválně modifikoval to vyjádření k Rusům, protože bohužel platí, že okupanty pak byli. A víte jak to je - co vám vadí víc : to, že před 80 lety na někoho z vašich předků, které možná ani neznáte, zaútočil Němec, nebo to, že Vám Ivan ještě před 30 lety říkal, co smíte a co ne (samozřejmě pokud vám to vadí)?
1, Pak bych asi já za sebe konstatoval, že vinnen za 1. WW a po krátké pauze její pokračování ve druhém poločase WWII může Gavrillo Princip. Co se Bushe týče, tak senior dorazil jen na pomoc poté, co první vystřelil SH a junior poté, co sám jako střela fungoval mimo jiné Mohamed Atta.
2, Válka je pokračování politiky tam, kde selže diplomacie. Má regulující a samoočišťující účinek. Je hnusná asi aktuálně a vizuálně pro její účastníky, v hisotrii však vždy vytvořila prostor pro další rozvoj, nový směr. A nejen planetu, ale ani druh, to nijak fatálně nepoznamenalo. (V budoucnu by mohlo)
3, Tak ona ta východní část, po které Hitler šel, byla o dost větší a početnější než ta západní část. Ale 30 milionů pořád žádné kdo ví jaké číslo. Československo byla půlka.
4, Nechci být paranoidní. Dneska už je mnohem snazší tu zemi ovládnout ekonomicky, než rozkopávat dveře. Dneska to totiž ještě jde. Ale určitě může dojít i na dveře a na vaše slova může dojít a dojde. Ovšem to už bude oboustranný cíl. A my už asi nebudeme mít dnešní komparativní výhodu. Princip je totiž hrozně jednoduchý : na to, aby člověk přežil, musí vytvářet zisk (a upozorňuji zhrzené, že teď nepíši o žádném "nepřiměřeném" zisku podle jejich úhlů pohledu, ani o vykořisťování člověka člověkem v duchu marxistické ideologie. Co je ale neoddiskutovatelná a zatím nezměnitelná pravda, ten uvedený NUTNÝ zisk k přežití lze produkovat jen a pouze NA ÚKOR něčeho : buď planety, nebo lidí. A planetu jednou prostě vyžereme, pak už zbudou jen ti "spoluobčané". No, připravit se dnes o nějaké výhody proti nim je vlastně podpis větší pravděpodobnosti vlastního uhynutí.
5, Ono když vám jde o krk (a je vás dost), "unesete" a dokážete leccos. Tím nezpochybňuji schopnosti Slovanů, ale nebude to nic až tak vyjímečného.
6, Rozlišuje. Podle národnosti/státní příslušnosti. Ale z hlediska etymologického ani moc rozlišovat nemůže, stejně jako my nerozlišujeme Kelty ap. Ale rozlišujeme na Němce, Frantíky a to podle jejich konkrétního chování. To dělají i Němci a další. Každopádně věřte, že mezi Rusákem a Ukrajincem rozlišují právě dle uvedeného kriteria. Česko s Čečnou si NĚKDY, zřídkakdy (díky Jágrovy ap.) pletou Američané, ale to je asi pochopitelné. Rozhodně pro ně nejsme jedna divoká promíchaná masa, už jen záležitosti kolem EU to dokazují jednoznačně.
Svět se nechce zbavit Rusů, proboha. Pouze totalitářského, diktátorského, nebezpečného režimu (nebezpečí těchto režimů spočívá v jednoduchosti rozhodování, kdy o naprosto fatální záležitosti může rozhodnout z minuty na minutu jeden člověk. Což v našich zemích nejde a tím nás to staví do útrpné role, kdy můžeme jen čekat. Kdy naopak každý Rus nemá stejné možnosti a podmínky pro život a - a to hlavně - nemůže diktátorovi kecat do mnoha věcí, jako by mohl v jiném systému. Já vím že lze vždy předhodit výhradu, že "na ně (tyhlety, támhlety a onaké) je třeba tvrdá ruka, ale dokud to nevyzkouší, tak to prostě nelze tvrdit, a nic to nemění na tom nebezpečí autoritářského režimu pro celé demokratické okolí. A k tomu vyhlazení - on nás ale nechtěl vyhladit ani Hitler. Na druhou stranu k nějakému hlazení bude muset dojít tak jako tak už brzo. A i o tom to právě je, kdo bude hlazen. -6,5 mld. A neuděláme s tou nutností nic.
Náš druh abstrakci…
Náš druh abstrakci samozřejmě nevynalezl. Mozek našeho druhu se prostě vyvinul cestou, která jednoho dne abstrakci umožnila. Tím jsme získali naprosto nekompromisní výhodu proti všemu živočišstvu kolem, totiž schopnost vyvozovat a zobecňovat, a tedy predikovat z minulých a současných zkušeností BUDOUCNOST a chovat se podle toho. "Být o několik tahů vpředu proti jiným".
Jehova jako první nevystřelil
A jeden sobecký gen už netřeba hledat (R2D2)
To jste nečet proslov
Haydricha.
odkaz pro poučení
http://klempera.tripod.com/heydrich.htm
Asi nečetl, přečetl jsem si…
Asi nečetl, přečetl jsem si ho teď.
Připomenu premisy : HITLER a VYHLAZENÍ Čechů.
Tak jako tak, i ten projev konstatuje to, co jsem měl já na mysli. Jen tedy pro přesnost zmíním jedno : slovo vyhlazení se může použít ve dvou případech :
1, vyhubení
2, vykořenění
Ten význam 1 je mnohem silnější, a pakliže někdo mluví o vyhlazení, posluchač/čtenář v naprosté většině vnímá, že má jít o fyzickou likvidaci dotyčných osob. Což i víc odpovídá logice věci nebo třeba problému holocaustu ap.
Moje výhrada, že ani Hitler nás nechtěl vyhladit, pak reagovala v těchto souvislostech, a to váš link potvrzuje. Měli jsme být "pouze" násilně "asimilováni" a ztratit "životní prostor" v podobě Československé republiky (no spíš jen Čech). Berme v potaz, že to bylo teprve 20 let od okamžiku, kdy jsme se naopak od R-U (jedné z větví HM) odtrhli po ne příliš citlivém Versaillském míru. Já tím nic neomlouvám. Jen vysvětluji svůj pohled.
Takže ano, Hitler si Čechy chtěl znova začlenit do svého německého prostoru. Ale nikoli nás vyhubit.
https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/203567-konec-ceska-jak-ho-zn…
Jedno plus by to mělo i pro vás : nemusel byste se dnes cítit jako otrok a kolonie Německa .-)
Ještě bych asi dodal, že já se cítím víc jako kosmopolita, než nacionalista.
To, že Hitler nechtěl Čechy…
To, že Hitler nechtěl Čechy vyhladit ve smyslu jejich fyzické likvidace, není názor, ale faktum.
A asi mám výrazně jinak…
A asi mám výrazně jinak definován význam slova nenávist. Stačí srovnat s přístupem k Židům.
Ono už uvodit příspěvek "nesprávným názorem o touze vyhladit" a pokračovat dokazováním "nenávisti" (v zajímavém pojetí) je perlou. To jako každý, kdo někoho nenávidí, tak ho chce automaticky zlikvidovat? Nestačí ho "předělat ku obrazu svému" nebo prostě jen nespolupracovat?
Dál to neřeším.
Přeci jen ještě jenom : Toto…
Přeci jen ještě jenom :
Toto je úvodní odstvec z linku, ze kterého sem jsou nakopírovány údajné NENÁVISTNÉ proslovy Hitlera vůči Čechům :
"Traduje se, že Adolf Hitler považoval Slovany za méně cennou zaostalou lidskou rasu. Takový názor je pravdivý jen zčásti. Hitler chtěl ovládnout životní prostor Slovanů a udělat z nich své otroky. Zároveň, ale především k Čechům cítil poměrně silný respekt. Svědčí o tom řada jeho výroků."
Takže RESPEKT (a tak jsem ty kopírované projevy vnímal já mnohem víc než jako nenávistné) je pro někoho NENÁVIST.
A přesně takhle se manipuluje s historií ....
Jediná zmínka v linkovaném…
Jediná zmínka v linkovaném článku o nenávisti (Hitlera) je tato :
"Hitlera považujeme za brutálního diktátora plného nenávisti a zloby. Jistě je to pravda. Zároveň to však byl i člověk inteligentní, předvídavý s výborně vyvinutým politickým instinktem. Tím se velmi podobal Napoleonovi, spolu s kterým se dopustil jedné stejné osudové chyby. Napadnul Rusko."
Což je asi málo jako důkaz případného tvrzení, že Hitler chtěl vyhladit (fyzicky zlikvidovat) Čechy. A v čem se lišil proti Zemanovi nebo Putinovi?
Tak za prvé Gerd pouze něco…
Tak za prvé Gerd pouze něco kopíroval, což je ve většině jeho delších příspěvků, že jsou ze 60 % kopiemi odjinud.
Za druhé ty texty jsou běžně dostupné už řadu let, už za komunistů, a proto s nimi už nikdo neotravuje 365 dní v roce
Za třetí o tom, kdo/co byl Hitler se ve škole učí poměrně solidně, na ZŠ jistě není uvedená doslovnost textů nutná (ani by tomu děcka nejspíš nerozuměla), na střední škole už dějepis nebývá (snad gymnázium), a pokud si někdo zvolí hisotrii jako obor, určitě se dostane k mnohem víc textům než jen těmhle.
Problém není informovanost o nacistickém Německu a Hitlerovi. Na ČT 2 běží 365 dní v roce den co den nějaký dokument o WWII a všem s ní související. I dnes ČT 2 od rána vysílá pořady o WWII, Hitlerovi, osvoboditelích z Ruska a odjinud.
Problém je, co popsala pod čarou jen v noticce BIS (a přesto to hradního kašpara rozlítilo k nepříčetnosti) : totiž že MODERNÍ dějiny, taové ty od 1990 k dnešku, se na škole prakticky NEUČÍ, a proto jsou děti "učeny a školeny" proruskými weby, ruskou a proruskou propagandou ap. O tohle šlo a jde. A to učitelé dějepisu připouštějí. A prábě tohle páchá největší škody "na vzdělání".
Sudeťák nejsem. Určitě tyju z blízkosti Bavorska, kdy po Schengenu mi bylo umožněno pracovat i pro němce nich, mnohem více ale u nás při jejich investicích. Věc se snažím posuzovat pragmaticky, bez ideologických inkrustací. A myslím si, že MÁM PRÁVO na svůj vlastní názor, vytvořený za x desítek let mého života, že vznik ČSR nám přineslo jen jedno jediné a to navíc jen pro nacionálně smýšlející obyvatele. Což já prostě nejsem, tak mne zabte "s láskou některým zde z vás vlastní" .-))
Pikantní tečkou a paradoxem…
Pikantní tečkou a paradoxem pak je, že většina je kopírována z webu "manipulatori.cz", který tady jinak moc v lásce nemáte, protože je podle vašich pohledů na svět "elfí", ne? .-)))
proto s nimi už nikdo neotravuje 365 dní v roce
Nikdo s těmito texty neotravuje?
Koho?
Leda tak zmetky ( lidský odpad, pro upřesnění), normální lidi si je připomínají aby nezapomněli
1. V mém vyjádření je…
1. V mém vyjádření je stěžejní to "365 dní v roce"
2. Není třeba "otravovat" s těmi texty doslova. Prostě obecná povědomost, co byl Hitler zač, je v lidech a i naprosté většině těch mladých, uložena. K čemu by bylo jim před spaním den co den předčítat ty proslovy? To může chtít jen někdo zcela uvězněný ve své pravdě.
3. Jistěže, připomenout si, co byl Hitler zač, samozřejmě. A to právě dělá i ČT2, kteráprakticky denně má nějaký dokument z té doby, který umožňuje nejen získat informace, ale i souvislosti a posazení do kontextu. I když ten dokument třeba není vyloženě o Hitlerovi a nebo z fronty WWII. Historie je přeci jen trochu širší. Psalo se zde i o tom vyvozování a zobecňování. Pokud se chce člověk posuuvat vpřed, musí abstrahovat a zobecňovat i Hitlerovy projevy. Opravdu není nutné si je permanentně připomínat. K tomu, aby si člověk udělal reálný obraz Hitlera dokonce stačí připomínat, CO DĚLAL, než CO ŘÍKAL, protože on občas říkal i něco, co pak nedělal.
4. Jsem plně pro nezapomínat. Jen tak se minulost může stát zdrojem ponaučení pro budoucnost. Alesoučasně je důležité "chápat a umět posadit do kontextu". tedy např. neposuzovat dobu před WWII dnešním chápáním vlastenectví a nacionalismu.
Otázkou je, jestli je to…
Otázkou je, jestli je to hrdost nebo namyšlenost nebo zmíněný nacionalismus, kterou mohl Čech poznat docela obstojně třeba v Karlových Varech. Případně kombinace.
Sartre, to že Hitler začal válku proti SSSR nebyla
jeho chyba, ale součást celkového strategického zločinu. V Mein Kampf zdůvodňuje budoucí tažení na východ tím, že každoročně v Německu přibývá 900.000 lidí a uživit je znamená buď:
1.
získat novou půdu na východě (na západ, nebo do nových kolonií to nepůjde).
2.
nebo hospodářstvím zaměřeným na export získat další obživu. Cesta dnešní SRN.
Zločinně se rozhodl pro ad 1. současně s jeho rasovými předsudky. Například tím, že Židé obsazují lukrativní pozice na úkor Němců (v zásadě přiznání intelektuální prohry Němců v zápase se Židy). Omlouvat, nebo relativizovat to nijak nelze, ani faktem, že jiní, např. USáci, konali jen chvíli před ním něco podobného.
To byla citace, kopie z…
To byla citace, kopie z Gerdova linku, to s tou chybou Hitlera. Už jsem to četl víckrát, většinou to je samozřejmě uváděno jako nadsázka.
Samozřejmě že po okleštění německa a jeho rozporcování po WWI s nastupující krizí se v Němcích v podstatě všechno lámalo - jak to válečné ponížení, tak ten ekonomický úpadek. Jen díky tomu mohl Hitler zaujmout svým "lebensraumem" a mohli za ním jít. A postup ad 1, byl samozřejmě mnohem rychlejší a jevilo se i snazší. Jen si tohonaložil zbytečně moc.
Já nic uvedeného nejen neomlouval, ale ani nijak neupřesňoval (nic kolem Židů). Co dělaly USA chvilku předtím nevíma je to asi jedno.
Jen k té dnešní cestě SRN. No ono bohužel PRO KAŽDÉHO platí (a já se o to "otřel" ve své první reakci, na Vidláka - že přežívat/bohatnout můžete jen na úkor planety nebo jiných lidí. V makroekonomice se jedná o ziskovost/bohatnutí/žití na úkor jiných zemí (jejich obyvatel) - tedy exportem. Uzavřená ekonomika nemůže dlouhodobě přežít nejen proto, že si vyčerpá všechny své zdroje, což by ještě možná nějakou chvíli vydrželo, ale hlavně že si není schopna většinou zajistit vše potřebné. To máte jako s rodinou - zkuste, jak dlouho vydržíte žát bez příjmu "z vnějšku" - tedy bez peněz od zaměstnavatele, státu, ap. Jen si obchodujte mezi sebou v rodině.
A v roce 1627 ještě nikdo…
A v roce 1627 ještě nikdo nacionalisticky rozdělení světa neřešil. Tedy tehdejší České království nebylo vnímáno jako "území Čechů" (ani se tu většinově česky nemluvilo), ale jako jedno z území Německa. Hranice tehdy kreslily královské zájmy a ne národnost. To všechno nacionální začalo právě až před WWI. Což je první informace, která by musela zaznít - tehdy byl pohle na národní identitu úplně jiný, mizivější, než po WWI a u mnohých do dneška. Český král, císař svaté říše římské ap. neuměl až do příjezdu do ČK česky skoro ani žblebtnout a většinu života žil na druhé straně evropy.
https://www.lidovky.cz/domov/historicka-karel-iv-by-o-sobe-nerekl-ze-je…
Jen zopakuji můj komentář z 5. května
5.5. jsem zažil manifestaci rusů v Barceloně. Velký průvod rusů bez rozdílu věku šel po ulici La Rambla. Nesli prapory, fotografie padlých, mávali, smáli se, hráli hudbu té doby, včetně Katuši. Záviděl jsem jim. Oni jsou skurečně hrdí na svou zem. Chápu i Noční vlky. Oni to skutečně tak cítí. Největší urážkou pro ně je, když jejich nasazení, oběti a úspěch někdo popře. Máme hovada politiky a novináře.
Uvědomil jsem si, že oni jsou skutečně vychováni tak, že si váží historie, váží si obětí, váží si svých předků. U nás se to povedlo, bohužel, totálně zničit. Mladší generace si neváží ničeho. My starší jim ještě rozumíme a uznáváme stejné hodnoty. Ti mladší se s nimi , k jejich škodě, nedomluví. Západ už taky dlouho Rusko nechápe. Je mi z toho smutno.
Manipulovat se dají lidé bez vzdělání a bez tradic... nejsme hrdí na sebe....
Největší urážkou pro ně je,…
Největší urážkou pro ně je, když jejich nasazení, oběti a úspěch někdo popře. - To je urazkou i pro mne. Jestli za mne neco krvaci, tak je uznani to minimum, ze slusnosti i cireho sobectvi. Nechapu, co si to ucitele dovolujou tohle vypoustet ze skol.
Hitler a vztah k Čechům
Protože se zde v diskuzi objevil nebezpečný názor, že Hitler nechtěl Čechy vyhladit, dám sem kopii několika Hitlerových proslovů, ze kterých je zřejmé, že Hitler Čechy nenáviděl jen o trochu méně než Židy.
Vlčí doupě 13. ledna 1942 večer,
hosté: polní maršál von Leeb, říšský komisař Terboven
„Znám Čechy: je to národ kolísavců. Jedna část by chtěla dorozumění s Německem, druhá jde za Benešem. Když nezasáhneme, přivodíme si katastrofu! Kdyby bylo staré Rakousko bez milosti zasáhlo, nemuselo se rozpadnout. Přede dvěma a půl roky jsem musel poprvé zasáhnout. Devět lidí bylo zastřeleno, dvaapůl tisíce šlo do koncentráku. Výsledkem bylo okamžité obnovení klidu.
Výraz pasivní rezistence dostal smysl teprve postojem Čechů ke starému Rakousku. Nejdrzejší jsou vždy ti, se kterými se zacházi nejshovívavěji. Hned si myslí, že jste slabí nebo hloupí.
Mnohem líp snáším, když jsem považován za brutálního. Ostatně jsem toho názoru, že Hácha vejde do dějin svého lidu jako jeden z největších státníků. Tenkrát, v březnu 1939 jsem jim vyhrožoval: jestliže celá věc nebude vyřízena do šesti hodin, zaútočí německá letadla na Prahu. Byl bych se příšerně blamoval, protože v tu dobu byla tak hustá mlha, že žádné letadlo nemohlo vzlétnout. Ve tři bylo jednání s Háchou skončeno. Uvědomil svou vládu a po pětačtyříceti minutách přišla odpověď: Nebude se střílet.
Češi měli poslušnou armádu! Měl jsem určitou obavu, když Hácha přijel, poněvadž byl opravdu nemocný. Jaký povyk by asi zahraniční tisk spustil, kdyby se mu něco stalo! Ale když pak ráno přišel, projevil ducha odporu, který předtím zcela postrádal. Nechtěl, aby jeho ministr zahraničí spolupodepsal. Říkal jsem si: Je právník, co když v Čechách existuje nějaký předpis, že státní akt nemá platnost, jestliže ho nepodepíše ministr zahraničí. Takže jsem trval na ministrově podpisu. Příštího dne v Praze se mě ptal, co to bylo, co z něj udělalo jiného člověka? Byla to injekce profesora Morella!
Teď od Háchy dostávám nejvřelejší projevy sympatie. Neuveřejňuji je, abych nevzbudil dojem, že potřebuju podporu poraženého.“
Vlčí doupě 22. ledna 1942 v poledne,
hosté: říšský vůdce SS Himmler, gauleiter Rainer
„Nelze vyloučit, že během dvou staletí vyřešime národnostní problémy. Na začátku třicetileté války k tomu málem došlo. Ve čtyřicátých letech minulého století se každý Čech styděl mluvit česky.
Byli hrdi na to, že mluví německy, a největší pýchu pociťovali, když byli považováni za Vídeňáky. Zavedení všeobecného rovného tajného volebního práva v Rakousku muselo vést ke krachu němectví. Sociální demokraté šli zásadně s Čechy, k tomu vysoká šlechta. Německý národ je pro šlechtu příliš inteligentní, šlechta potřebuje něco na způsob malých okrajových nárůdků.
Češi byli lepší než Maďaři, Rumuni a Poláci. Vytvořili pilnou maloměstskou třídu, která si byla vědoma svých hranic. I dnes k nám vzhlížejí se vztekem, ale zároveň s bezmezným obdivem: my Češi nejsme určeni k vládnutí!
Člověk se učí vést jen tím, že ovládne cizí národy. Češi ztratili své pocity méněcennosti, když se během času cítili nadřazeni ostatním rakouským okrajovým národům. Stav před březnem 1939 si už nedovedeme představit: bylo to něco nemožného! Po staletích sebepozorování se musíme naučit aktivnímu postupu. To bude trvat padesát až sto let. Uměli jsme ovládat jiné! Rakousko je nejlepším příkladem. Kdyby se byli Habsburkové nespojili s opačnou stranou, tak by 9 milionů Němců zvládlo 50 milionů těch ostatních.“
Vlčí doupě 25. ledna 1942,
hosté: dr. Lammers, říšský vůdce SS Himmler, plk. Zeitzler
„Lidé ve staré Říši neměli o národnostech ani páru; vyrůstali obklopeni mrakem hlouposti. Neměli ani zdání o problému Rakouska. Nepochopili, že se nejednalo o stát v našem smyslu, nýbrž o směsici národností! Rakousko nemělo divize, Rakousko mělo Čechy, Chorvaty, Srby! Svatá prostoto, tady je všechno marné.
Každý Čech je rozený nacionalista, který podřizuje svým zájmům všechny ostatní povinnosti. Nemylte se, čím víc se Čech ohýbá, tím je nebezpečnější. Němec ze staré Říše se rozplývá, když něco takového vidí.
Neurath se málem rozplynul úplně, česká šlechta si ho omotala okolo prstu! Ještě půl roku a výroba by tam klesla na pětadvacet procent! Čech je ze všech Slovanů nejnebezpečnější, protože je pilný. Má disciplínu, má pořádek, je spíš mongoloidní než slovanský. Své skutečné plány dokáže skrývat za jakousi loajalitu.
Teď bude dobře pracovat, neboť ví, že jsme nelítostní a brutální. Neopovrhuju jimi, je to osudový boj. Jsou rasová střepina, která vnikla do našeho národního těla, a jeden z nás musí uhnout, buď oni, nebo my.
S Poláky máme štěstí, protože jsou líní a hloupí, namyšlení. Český stát byl následkem dlouhé německé výchovy vzorem čistoty. Úplatkářství zde neexistovalo ve větší míře než kdekoli jinde. Úřednictvo mělo správné pojetí ctí. Takový Hácha je proto nebezpečnějši než nějaký novinářský uličnik. Osobně má neposkvrněný charakter, stát by neošidil o jednu jedinou korunu.
Úplatní jsou méně nebezpeční. To všechno jsou věci, které stará Říše nikdy nepochopila správně. Při zacházení s Poláky taky docílila donebevolajicích neúspěchů. Posílení polské národní myšlenky: tady stará Říše selhala dokonale! Těch pár hraničních oblastí, které uměly zacházet se zahraničím, bylo znásilněno bodrými vlastenci ze srdce Německa, kteří si mysleli, že dobrotou mohou získat srdce jiných národů. V tereziánské době to ještě šlo. Následek: ve čtyřicátých letech byl polský národ zcela zdeptán.
Ale pak přišla buržoazie a nabyté výhody byly opět ztraceny. Car Ferdinand mi jednou řekl: Víte, nejnebezpečnější muž, jaký existuje, je Beneš; Titulescu je úplatný, ale Beneš, víte, já nevím, ale obávám se, že není úplatný. Ferdinand byl opravdu chytrý. Úkolem Strany a jejích organizací je, aby se o toto v průběhu přištích pěti set let postarala.
Na tom ztroskotali i Habsburkové, neboť věřili, že mohou národnostní problémy řešit dobrotou. Češi své jednáni vůbec nepovažovali za zradu. Jednim z nevysvětlitelných dějinných procesů je, proč z toho prostoru odešli Bajuwaři a proč tam přišli Češi. Je to neblahá geopolitická situace, protože tam blízko máme Poláky. Mezitím je jen úzký slezský prostor.“
Říšské kancléřství 30.1.1942 v poledne,
hosté: dr. Ley, Heydrich, dr. Weber, von Arent
„Háchu musíme prezentovat jako jednoho z největších mužů světa, pokud Čechům zanechá závěť, která bude znamenat jejich konec. Jeho jméno musí být vyslovováno jedním dechem se jménem krále Václava, aby se na něho v budoucnosti mohl odvolávat každý zbabělec. Jeho následník? Jen žádný chlap! Budeme vždycky vycházet líp se zbabělci než se statečnými muži. Čechy nejlíp vyřídíme tak, že na ně budeme prostřednictvím takových osob působit nepřetržitě a v dlouhém časovém období.
Po Bílé hoře až do roku 1867 to tak dělal rakouský stát, takže se nakonec každý Čech skoro styděl mluvit česky. Značná část Čechů je germánského původu a může být poněmčena!“
16. května 1942 u večeře
„Naučit národ vládnout zbraněmi znamená dát mu patřičné vzdělání v tomto směru. Kdyby staří Římané nerekrutovali Germány do své armády, tak ti by nikdy neměli možnost stát se skutečnými vojáky a nakonec zničit své původní učitele … Musíme proto říci kategorické NE na české aspirace na vytvoření národní armády, i kdyby mělo jít jen o zárodek armády. Češi jsou servilní pokud jsou neozbrojení, ale stávají se nebezpečně arogantními, když je jim povoleno nosit uniformu. Během dvaceti let nezávislého Československa jsme měli spoustu příležitostí se o tom přesvědčit. Místo, aby Československo orientovalo svou diplomacii na co nejtěsnější styky s Německem, což by byla jediná rozumná politika, tak Češi zkoušeli udělat z Prahy – což je vskutku jedno z významných měst Evropy – jakýsi střed vesmíru.
Češi svou důležitost brali velmi vážně a strkali do všeho prsty. Žádný z jejich státníků si neuvědomoval, že takový český diplomat, působící řekněme třeba v Kodani, si vedl jen pohodlný život, neměl toho příliš na práci, pouze každou noc sestavit zprávu z tiskových výstřižků, které mu připravil jeho tiskový atašé. Ó a samozřejmě – jednou za čas zavolat do Prahy pro nejnovější zprávy z české politiky. Pro malou zemi není nic více lichotivějšího než mít hlavní město, kde je zdánlivě intezivní diplomatický život a které poskytuje útočiště více nebo méně dekadentní společnosti, která tímto žije. Jestli chcete potěšit malou zemi, tak změňte své tamní vyslanectví na velvyslanectví a trefíte do černého.
Během období Společnosti národů bylo zjevné za jak důležitou svou zahraniční politiku tyto malé národy pokládají. Nenapadalo je nic lepšího, než hlasovat ve Společnosti národů proti Německu. … A dnes se diví tomu, že jsme na jejich chování nezapomněli.“
20. května 1942 u oběda
„Německá říše se už nikdy nerozpadne do spousty drobných státečků… Říše, jejíž jednotlivé části jsou spojeny fanatickou solidaritou, brzy najde řešení i pro český problém – Hácha to sám dobře ví. Jako právník starého rakouského státu musel cítit, že vznik nezávislého českého státu byla chyba; protože nikdy v historii nebyli Češi schopni řešit své politické problémy vlastními silami a i jejich kulturní vývoj byl hluboce závislý na německé kultuře habsburského státu. Správná a pro Německou říši zřejmá politika je následující: nejprve vyčistit [českou] zemi od všech nebezpečných elementů a poté jednat s Čechy s mírnou uvážlivostí. Pokud budeme postupovat takto, tak Češi sami půjdou za prezidentem Háchou. V každém případě, jistý pocit viny spojený se strachem z vystěhování z jejich domovů, jako důsledkem politiky kterou teď provádíme, je přesvědčí, že bude v jejich nejlepším zájmu stát se zapálenými stoupenci Říše. Je to tento strach, který také vysvětluje, proč Češi v této chvíli – a zejména ve válečných závodech – pracují k naší úplné spokojenosti pod heslem: „Vše pro našeho führera, Adolfa Hitlera!“.“
4. června 1942 u večeře
„Vydám absolutní rozkaz, aby v budoucnu každý náš muž zvláště vystavený nebezpečí přísně dodržoval předpisy určené k zajištění jeho bezpečnosti.
Příležitost dělá nejen zloděje, ale i vraha. Takové hrdinské gesto, jako je jízda v otevřeném automobilu nebo procházení se Prahou bez ochrany je zatracená pitomost, která nikomu neposlouží.
Člověk tak nenahraditelný jako byl Heydrich, se vystavoval zbytečnému riziku. Musím to pokládat za hloupé a idiotské. Muži takového významu jako Heydrich musí vědět, že tady je spousta lidí, kteří jen čekají na příležitost je zabít.“
7. června 1942 večer
„Český arcibiskup požádal o svolení k uspořádání requiem za SS-Obergrupenführera Heydricha. Řekl jsem tomu pánovi dost nevybíravě, že měl už dříve nabízet modlitby za bezpečí a vše nejlepší pro říšského protektora.“
4. července 1942 večer
„Führer prohlásil, že podle telegramu, který obdržel, protektorátní vláda uspořádala obrovskou manifestaci českého lidu, na které se mluvilo o plné spolupráci s Velkoněmeckou říší a o tom, že kdo bude stát stranou takové spolupráce, bude považován za zrádce českého národa. Führerovy poznámky k tomuto tématu byly následující:
Tato akce byla inciována během mého rozhovoru s prezidentem Háchou v říšském kancléřství při příležitosti smutečního shromáždění za zabitého SS-Obergruppenführera Heydricha. Řekl jsem Háchovi a členům jeho vlády, kteří ho doprovázeli, že nebudu tolerovat žádný další čin v Protektorátu, který půjde proti zájmům Říše. A pokud k něčemu takovému dojde, tak budeme uvažovat o deportaci celé české populace. K tomu jsem dodal, že když jsme zvládli migraci několika milionů Němců, tak pro nás taková akce nebude problém. Když to uslyšel, tak se Hácha zhroutil jako prasklý míč a stejně tak jeho kolegové.
Po krátké pauze se mně zeptali, zda mohou – alespoň částečně a s náležitou diskrétností – využít toto sdělení ve své zemi. Protože Čechy pokládám za pilné a chytré dělníky a mým největším zájmem je obnovit v jejich zemi politickou stabilitu – už jen proto, že zde jsou dvě velké a velice důležité německé zbrojní továrny – tak jsem vyhověl jejich žádosti.
Skutečnost, že protektorátní vláda splnila svůj závazek způsobem, který se dá označit jen jako 100procentně proněmecký, je také zásluhou akce státního tajemníka Meissnera. Po našem setkání s Háchou se Meissner šel projít s Čechy do zahrady říšského kancléřství. Během procházky jim ve svých odpovědích na jejich znepokojené dotazy dal najevo, že to s masovou deportací české populace myslím skutečně vážně, tak jak jsem to řekl.
Čeští pánové o tom pak neměli žádné pochyby a rozhodli se plně akceptovat jako základ své budoucí politiky, že veškeré benešovské intriky a všichni probenešovští jedinci musí být vyřazeni, a že v budoucím boji za přežití českého národa nebude žádné místo pro neutrály nebo nerozhodnuté.
Protektorátní vláda se také teď cítí uvolněně, že může konečně českému národu dát pádné důvody pro akci pro benešovcům. Hácha a jeho kolegové nikdy neměli tak dobré podmínky pro uplatňování sloganu: „Kdo není s námi, jde proti nám.“ a tak se zbavit svých oponentů. V každém případě, měl jsem jasný dojem, že když Hácha se svými kolegy odcházeli, byli spokojeni s tím, že nyní mohou svým lidem naznačit, jaké následky by mělo nepřátelské chování vůči Říši.“
Zdroj: Fronta.cz
Zdroj: Monology ve Vůdcově hlavním stanu 1941-1944, Praha 1995, s. 149-150, 163, 172-173, 186; záznamy z 16.5.42, 20.5.42, 4.6.42, 7.6.42, 4.7.42 z Hitler’s Secret Conversations 1941-1944, New York 1953, s. 394-395, 400, 415, 423, 452-453
Hitler a vztah k Čechům II
Hitler se s Čechy poprvé setkával ve svém mládí během pobytu ve Vídní. Zajímavostí je, že jediný jeho přítel v té době, jistý Kubiczek byl českým rodákem. O svých zkušenostech s Čechy ve Vídni řekl:
„Vůči Čechům je nutná ostražitost. Jsou mazaní, aby nevzbuzovali nedůvěru svých okupantů, a jsou obdivuhodní, když hrají roli podrobených. Je pravda, že s tím mají pět set let zkušeností! Viděl jsem je v činnosti ve Vídni během svého mládí. Přicházeli bez peněz a v obnošených botách do ulic města, rychle získali vídeňský přízvuk- a jednoho dne jsme byli docela překvapeni, když získali klíčové postavení.“
Na své vídeňské zkušenosti nezapomněl ani v době předmnichovské. Svým generálům tehdy řekl.
„Znám Čechy, Srby a Poláky z Vídně! Srbové a Poláci se neohnou, ty musíme zlomit silou. Ale Čecha nezlomíš! Když je tlak, ohne se. Jakmile ale tlak povolí, šlehne zpět!Západ je degenerovaný a za Čechy bojovat nepůjde.“
Jak se brzy ukázalo měl Hitler pravdu. Nebyli to jen vůdci Francie a Anglie o kterých Hitler prohlásil: „Jsem znechucen, s jakými politickými a osobnostními nulami jsem v Mnichově musel jednat!“ (Daladier, Chamberlain), ale byla to i velká část francouzského a anglického národa, která po návratu z Mnichova jásotem vítala premiéry svých zemí, jako přinášejícího mír.
http://svobodnenoviny.eu/hitler-o-cesich/
Tyhlety texty
mají trvalou platnost a měly by být vysílány na ČT1 jako Nedělní chvilky poezie.