Putinovatění

Autor

Na dnešek jsem slíbil prokydání staronového polského prezidenta Dudy. Který posbíral 51% hlasů oproti 49% svého konkurenta Rafíka o kterém do prezidentské volby nebyla v dějinách ani čárečka. O Rafaelovo zviditelnění se i u nás vehementně starala česká televize, která až do poslední chvíle bojovala za zdání proevropského a proliberálního vítěze. 

Abych řekl pravdu, nic proti normálním běžným Polákům. Mají těžší život než my, musejí se víc otáčet a mají také větší tah na branku než my. Jsou tvořeni Sinkiewicem a Chopiem, ale právě tato jejich kombinace hrdinství a melancholie je mi naprosto cizí. Doufám, že do diskuse zasáhnou insideři od Ostravy, kteří mají s Pšonky více zkušeností a tak nám snad osvětlí některé jejich charakteristiky. 

Já v nich vidím někdy tragické a někdy i směšné hrdiny stálých pokusů o regionální velmoc snad ze vzpomínek, kdy jejich země sahala až za Dněpr. Zároveň také vidím, že my u nás nějak nezkoušíme obnovit dobu, kdy náš král šéfoval  Dojčlandu a naše země sahala až k Jadranu nebo do Berlína. Poláci jako by mají pocit, že Smolensk nebo Lvov mají být znovu jejich.  Zároveň jsou v očích jejich kamarádů ze Západu na stejné úrovni jako kterýkoliv Ukrajinec a všichni dohromady jsou prostě Rusáci, kteří jsou tu na špinavou práci a vykořisťování.  (Mimochodem... nejsem si jistý, kam v západních očích patříme my.)

Svým způsobem je mi Polsko cizejší než Rusko. Je pro mě nečitelnější, zvláštnější, proevropsky protievropské, protirusky protiukrajinské, příliš žerou papeže a na to jak bojují proti potratům, příliš polských holek jezdí na potraty k nám. 

Netroufám si proto hodnotit polské prezidentské kandidáty ani výsledek, protože tomu prostě nerozumím. Duda je pro mě pokračování současné polské politiky, kterou řídí Kačinský a lidi okolo něj. Na jednou stranu je to politika konzervativní. Sice dokážu pochopit jejich chuť po americké základně, ale proč mají i chuť na drahý americký plyn, to už mi hlava nebere. Chápu, že mají s Rusem dlouhodobě nevyřízené účty, ale nechápu, proč to samé necítí i vůči Němcům. A už vůbec nechápu, proč se tam v těch rovinách vždycky spojí s jednou velmocí proti druhé velmoci a odmítají vidět, že pro obě strany jsou jen nástupním prostorem k rozjezdu divizí. Proč okázale pohrdají spojenectvím s malými zeměmi bez velmocenských ambicí (i v rámci Vysegrádu jsou tím největším, ale nejméně spolehlivým členem), to je pro mě zcela nepochopitelné. 

Na druhou stranu, co by se změnilo, kdyby se prezidentem stal ten Třasovský? Zřejmě vůbec nic. Víc by mazali Němcům med kolem huby, víc by kecali o skvělé EU, ale jinak by si jeli svojí lajnu úplně stejně a pro Českou republiku by to bylo prašť jak uhoď. 

Já si všimnul spíš jiné věci... V podstatě se ukazuje, že podpora České televize začíná být pro politika podobný polibek smrti jako když někoho kdysi podpořil Havel. V posledních letech jeho prezidentování to bylo hodně marknatní. O kom Havel mluvil, ten celkem spolehlivě ve volbách propadl. Česká televize samozřejmě nemá vliv na polské ani americké volby, ale jakmile začne adorovat Clintonovou, začnou u nás všichni celkem automaticky milovat Doníka i když je to také magor a narcis. Když podpoří Třasovského, začne českým ateistům a neznabohům připadat  vypjatý katolík Duda jako docela dobrá varianta. 

Dál bych si troufal tvrdit, že začíná být ve celké části Evropy (a nejen Evropy) módou volit osobnosti, nikoliv strany. Víte někdo, jak vypadá Orbánova strana, jaké má stanovy a o co jim vlastně jde? Myslím, že to neví ani většina Maďarů. Ale jaký je Orbán, to vědí všichni a proto je volen on. Jeho straníci se vezou na jeho vlně. 

Podobné to má i Kurz v Rakousku, Kačinský v Polsku, o Babišovi nemá cenu mluvit - silně pochybuju, že by si někdo přečetl, jak je to ANO vlastně organizované, protože všichni vědí, že Babiš je první, poslední a jediný opravdový kandidát. Ti ostatní jsou voleni kvůli němu a tečka. Salvini v Itálii. Macron ve Francii... vlastně jen v Německu trvá prozatím stranická politika, ale i tam se začínají objevovat silná jména, jen prozatím ještě bez reálného vlivu. 

Evropa nám v podstatě putinovatí. Jako by už voliči byli unavení všemi kecy o tom, jak bude líp, ale ve skutečnosti se nic nikam nehýbe, tedy kromě odlivu pracovních míst do Číny a přílivu inženýrů ze Sýrie. Jako by si volič začal přát, aby se to hlavně už rozpohybovalo a nebylo moc důležité, jakým směrem. Hlavně aby se našel někdo, kdo se neposere z novinářů ani z ojrobyrokratů. Někdo, kdo bude mít možná špatné nápady, ale alespoň nápady. Někdo, kdo půjde po hraně zákona, ale půjde. 

Pokud mám pravdu, tak za rok na podzim by ve volbách tento trend měl být vidět stále zřetelněji i u nása zřejmě bude stále výraznější i v zemích okolo. Ostatně... Orbán už dosahuje dost podobných volebních výsledků jako Putin a Kačinský k tomu nemá daleko.  

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.6 (80 hlasů)

Komentáře

z profesora - debil

Průměrný počet slepic: 4.2 (11 hlasů)

Pravdoláska se přece může odvolat na nejinformovanější a nejbezpečnější službu nás všech - Bezpečnostní a Informační Službu!

Chcete snad polemizovat se samotným Velkým Čučkinem a jeho zprávou, (neřku-li správou) ???

Nebezpečnější než národně orientovaní političtí protivníci euroamerickokřesťanskožidovskoislámské globální budoucnosti naší Kotlinky jsou snad už jen kapitoly dějin české literatury devatenácého století!

Kdybyste místo Jiráska četl před spaním výroční zprávy BIS, nemusel byste takto tápat!!!

Vaši pomýlenost omlouvá jen to, že nesledujete naši veřejnopopravní televizi, Nulo!

Průměrný počet slepic: 4.7 (19 hlasů)

na Klause juniora - velkého majzla....

Průměrný počet slepic: 5 (12 hlasů)

In reply to by ema (neověřeno)

Trvalý odkaz

Souhlas.

Průměrný počet slepic: 4.6 (12 hlasů)

se v mém vědomí objevil jako pozitivum, ale postupem času moje podvědomí na základě nenápadných příznaků jeho pozitivnost vymazalo
Zůstal jen pocit nedůvěry, jak k němu samotnému, tak i k lidem, kterými se obklopil.
A v neposlední řadě se stejně zanedlouho musí projevit výchova a pevná ruka dominantního taťky.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

In reply to by Havran57 (neověřeno)

Trvalý odkaz

ale není to fašista. Jak dnes tvrdí kdejaký mlamojský polointelektuální půlmozek.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

In reply to by Gerd (neověřeno)

Trvalý odkaz

Děláte jako by Havel vyhrál volby a ne se dostal k moci špinavými dohodami naprosto nedemokraticky.

Havel režimu nijak zásadně neoponoval, většina lidí o něm ani těsně před revolucí neslyšela a měl krytá záda z Moskvy (jinak by nepsal o tom, jak se mu maj posílat doutníčky a lososový pasty. Havlovo vězení je neporovnatelné s tím, co vypráví Stránský. Škoda, že oba chcípli - rád bych viděl televizní debatu na tohle téma - určitě by se oba mohli ukroutit). Byl jako Čaputová, Biden, Clintonová, Macron, Máyová. "Revoluci" za něj dělala StB a komunistické Rudé právo mu dělalo reklamu.

Kdyby chtěli komouši Havla dehonestovat, nebylo nic lehčího. Začali by o jeho pronacistické, kolaborantské rodině, kurvení, chlastu, fetu a funkcionaření.

Opravdu špatný příklad.

Hitlera si v Německu zvolili až po tom, co Hitler dostal milióny dolarů na kampaň od bankéřů z USA. Pak Hitler mohl dělat masivní volební kampaň. Bez toho by se Němci poohlíželi dodnes.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

In reply to by Čmoud (neověřeno)

Trvalý odkaz

spíše to, že myšlenky a pocity většiny voličů nezmizí zákazem. A pak si je promítnou do někoho, kdo je veřejně říká. Je jedno, zda má ten mluvčí za zády někoho silnějšího, kdo mu to mluvení povolil. I kdyby dotyčného mluvku zlikvidovali jeho oponenti, myšlenky nezmizí a brzy se najde jiný mluvka. Jenže současná vládnoucí skupina osob potírá nepohodlné myšlenky, a tak s těmi myšlenkami bude jednou konfrontována.
O Havlovi ani Hitlerovi to nebylo. kde jsou názory, nějaký mluvčí se už najde.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

No nevím. Katolická církev celkem úspěšně zlikvidovala pohanství. Islám celkem úspěšně likviduje všechny oponenty a žádné nová myšlenky tam nikde neraší (každý pátek školení a drastické tresty). Sládka umlčeli docela dobře.

Lidi na západě mají celkem dokonale vymytej mozek a myšlenky mají tak akorát v utajení.

Havlovými myšlenkami se za socialismu běžný lidi nezabývali vůbec a nejsem si jist jestli bych si vůbec na nějakou vzpomněl. Vždyť neměl žádnou vizi, žádný plán, žádnou ideu. - To, co se mu připisuje, jako demokracie, za to umírali jiní ješte v době, kdy s nima funkcionařil.

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

otazkou je - kam to dospeje.
A som zvedavy, ci to neskonci za par rokov tak ako v 1914.
Ked sa narcisticky pokrvni bratranci premeriavali kto ma vacsieho - Car, Cisar (D) a Cisar (AT). A sral sa im do toho King (GB)

Rozdiel bude snad len v tom, ze tentokrat to nebudu bratranci a o to vacsie superenie malych ale o to vacsich ... to bude.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Aston dneska vypotil dobrej úvodník o Jakešovi.

Ani si to neuvědomuje, ale přesně popsal lidi z vedení Europský Unie :-)

Průměrný počet slepic: 5 (6 hlasů)

U Neffa bohužel s věkem nepřišlo určité smíření a nadhled nad světem a dějinami, ale naprosto fanatický antikomunismus a antirusismus, naprosto odtržený od faktů i logického úsudku.

Průměrný počet slepic: 4.9 (18 hlasů)

Jo!

Jak dojde na Čínu, Rusko, komunisty tak je z Neffa politruk...

Průměrný počet slepic: 4.6 (9 hlasů)

ale oni by jej nebrali a nepouštěli do vidění. Takže musí se nějak udržet v povědomí...

Průměrný počet slepic: 4.4 (9 hlasů)

To má z toho, že ukradl Mladou frontu, jejíž byl pilným pracovníkem.

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Ale tohle opravdu trefil.
"Zlatý osumdesátý" jsou k nerozeznání od současný EU - stejnej typ lemplovskejch papalášů, stejný bezčasí, kdy ti papaláši i lidi čekají co bude.
Stejnejm papalášům slouží stejná televize, hospodářství stagnuje, ale lidem není nějak zle.

Jedinej rozdíl je v trendech - ten opovrhovanej Jakeš šrouby povoloval. Cenzura povolovala až zmizela, politická policie ustupovala do pozadí, kvůli politice už se nevyhazovalo z práce. Jakeš povolil soukromý podnikání nesvázaný žádnou složitou byrokracií.
Dneska už nemůžou začít lehce podnikat ani Ódésáci, hned zkraje je udusí lavina papírů.
Cenzůra zesiluje, objevujou se první procesy s lidma co si pustí hubu na špacír, za hranicema už se z práce vyhazuje, k nám to taky dojde...

Průměrný počet slepic: 4.1 (14 hlasů)

Kvůli politice se vyhazovalo ze školy ještě v roce 1987-8. Nedali jste si pozor na hubu a už jste letěli.

Cenzura byla dál. Hned po revoluci se najednou vyrojila spousta trapnejch scének proti komunistům - PRÁVĚ PROTO, že se před revolucí ještě nemohlo.

Spousta věcí fungovala pořád stejně: "V záznamu Nohavica vypovídá o své návštěvě ve Vídni v létě roku 1989." To píšou o tom, jak byl předvolán na StB. Žádný: "Kluci, házíme na top bobek, stejně je za chvíli revoluce. Jarku zahraj nám tu s mávátkama, podepiš nám fotky a jdi domu."

Soukromý podnikání bylo povolený na samém sklonku a jen okrajově.

Průměrný počet slepic: 2.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

To je úplně přesný:
" Bezbarvá figurka, doslova loutka loutkového režimu. Zřídka se stává, že by v čele státu byl muž natolik prostý tváře a vlastností. Na jeho figuře by bylo možné mladé generaci prezentovat, co ten ... režim byl. Byl to systém, který systematicky nasazoval na řídící místa takové Jakeše, hňupy bez vlastností a názoru, schopné přenášet impulzy – a nebylo nikoho, kdo by nějaké impulzy vysílal. Celé to mohlo fungovat jen proto, že přece jen uvnitř systému existovali lidé, kteří byli věrní své profesi a vykonávali ji a tak to všechno nějak klopotně živořilo"

https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/zemrel-milous-jakes.A200714_22…

Průměrný počet slepic: 4.1 (7 hlasů)

musím s uzarděním a studem přiznat, že
"protože přece jen uvnitř systému existovali lidé, kteří byli věrní své profesi a vykonávali ji" - tak to všechno nějak klopotně, občas legračně či tragikomicky klopýtalo pomalu vpřed.

Kdežto dnes hrdě a směle
pádíme vzad a do a prdele!

Průměrný počet slepic: 4.3 (16 hlasů)

Je to zvláštní, ale kapitalismus je jeden z mála systémů, který při zvýšení ekonomické(technologické) produktivity a efektivity přechází do krize.

Průměrný počet slepic: 4.3 (7 hlasů)

11. 7. 2017 7:13
Česká republika podle výzkumu OECD od roku 1990 zaznamenala hned po Estonsku největší nárůst délky života. Zatímco v roce 1990 se Češi průměrně dožívali 71,5 roku, v roce 2014 to už bylo téměř 79 let. Češi žijí déle než kdy jindy, stále jsou však pod průměrem Evropské unie, který činí 80,9 roku.

Průměrný počet slepic: 3.3 (12 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ano, to se týká lidí, kteří téměř celý produktivní život žili v ČSSR tj. vliv "komunistického" zdravotnictví, práce-pohybu, stravovacích návyků atd. Doufám, že to nemyslíte tak, že změnou ekonomicko-společenského systém zničeho nic narostl skokově průměrný věk u lidí, kterým bylo v roce 1990 cca 55 let (běžný odchod do důchodu žen v té době).

Průměrný počet slepic: 5 (15 hlasů)

Pochybuju že by myslel.
Propagandisti většinou vůbec nemyslí, oddrnčí co pochytili na školení a dál neví...

Průměrný počet slepic: 3.9 (12 hlasů)

" Všechna prasata si byla rovna, jen některá si byla rovnější",
Nedostatek tehdy špičkových přístrojů a léčba tehdy moderními léky. Léky, které se ve východním bloku nevyráběly a dovážely se ze Západu, byly nedostatkovým zbožím. Jen pro některé vyvolené.
Dialyzační program. Pacient nesměl být diabetik, zařazen pouze do dovršení 50 let věku. Jinak konzervativní léčba. Pouze léky a infuze, nemocní nakonec umírali na selhání ledvin....
atd.atd.

Průměrný počet slepic: 2.3 (13 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

To jsou strašný sračky.
Ty "rovnější prasata" je vlastnost VŠECH veřejnejch zdravotnickejch systémů, u nás i na západě, dnes i tehdy.
Dneska se jim říká "kulichové" Nemají nic společnýho s komunistama, jen s omezenejma zdojema.
Ty "léky ze západu co jsou nedostatkovým zbožím" tam je situace stejná pořád, už od 1945. Nepomůže ti recept,
nepomůžou ti známí, některý léky prostě nejsou, tehdy jako teď. Ale občas pomůže stará spolehlivá korupce, jako tehdy.

Hele, a ty pacienti na dialýze co po padesátce umírali.
Zkus to vyprávět kovidovejm důchodcům ve švédsku, v itálii nebo v ňůjorku.
Jasně stanovená věková hranice a pak tě nechají na posteli bez léků a bez pomoci umřít. Útěchou ti může bejt že je to smrt hrozná a bolestivá, ale netrvá to dlouho a je to liberálně demokratický. Hlavně že to nedělají ty hnusný komunisti - to by byl skandál.
Ne, nebyl.
Je to pořád ten samej problém - omezený zdroje. Není jich dost pro všechny. Tehdy jako teď.

Twl, propagandisti...

Průměrný počet slepic: 4.9 (18 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Když už jste řekl A, měl jste přidat i B.
V omezení dialyzačního programu máte pravdu, v začátcích bylo omezení pro nedostatek dialyzačních přístrojů nejen u nás, ale i např. v USA, kde tzv. kritéria „života a smrti“ vznikla v r. 1965:
Pacient musel být ve věku 18-55 let, nesměl mít žádné systémové onemocnění ( které postihuje více orgánů v těle, např. klouby + svaly + kůži + srdce, tedy i ledviny), nesměl být závislý na drogách a trpět akutní psychózou. Při naplnění kapacity dialyzačního střediska přišlo rozhodování o ceně života stejně, jako tehdy u nás.
Dialýza se vyvíjela k dokonalosti a větší bezpečnosti stejně, jako jiné techniky.

Průměrný počet slepic: 4.6 (17 hlasů)

Jako bychom to právě neviděli znovu s covidem.

Průměrný počet slepic: 4 (2 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Wtf?

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tabulky pořadí zemí podle dožití

podle Světový zdravotnický organizace https://1url.cz/uzVTj
česko 33, za námi USA, před námi a amerikou Kuba!

podle OSN https://1url.cz/gzVT4
česko 47, USA těsně před námi, před námi všemi Kuba, daleko vpředu zbídačený Portoriko.

Factbook CIA https://1url.cz/szVTZ
česko 57,Usa těsně před námi, před nimi tradičně Kuba

tabulka OECD https://1url.cz/JzVTf
česko 27, těsně před USA. Proč jsme na tom tak skvěle? Protože OECD nezapočítává Kubu a Portoriko :-)

Hele, co by z toho vyvodil zkušenej politruk?
Že zlatý kubánský komunisti?
Asi ne, že jo.

Že čím delší "demokratická tradice" tím horší zdravotnictví?
Když vidím výsledky Běloruska a USA v boji s koronavirem, skoro bych souhlasil.
Ale vím, že je to píčovina.

Kde se furt ty politruci berou?

Průměrný počet slepic: 5 (12 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tabulky pořadí zemí podle dožití

podle Světový zdravotnický organizace https://1url.cz/uzVTj
česko 33, za námi USA, před námi a amerikou Kuba!

podle OSN https://1url.cz/gzVT4
česko 47, USA těsně před námi, před námi všemi Kuba, daleko vpředu zbídačený Portoriko.

Factbook CIA https://1url.cz/szVTZ
česko 57,Usa těsně před námi, před nimi tradičně Kuba

tabulka OECD https://1url.cz/JzVTf
česko 27, těsně před USA. Proč jsme na tom tak skvěle? Protože OECD nezapočítává Kubu a Portoriko :-)

Hele, co by z toho vyvodil zkušenej politruk?
Že zlatý kubánský komunisti?
Asi ne, že jo.

Že čím delší "demokratická tradice" tím horší zdravotnictví?
Když vidím výsledky Běloruska a USA v boji s koronavirem, skoro bych souhlasil.
Ale vím, že je to píčovina.

Kde se furt ty politruci berou?

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

Pán Bůh lehké odpočinutí, kdesi řekl, že porovnáním natality za reálného socíku a reálného kapíku mu vychází, že se v ČR za posledních 30 let nenarodilo asi 1 milion dětí. A teď si dosaďte do výpočtu průměrného věku dožití ty nenarozené děti i s jejich úmrtností a máte rázem číslo dožití o hodně nižší, než nyní říkají statistici.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

To je problém většiny východoevropskejch zemí - snížila se porodnost a mladí utekli na západ.
To změnilo statistiky průměrnýho věku i dožití, ale nevím jestli je to pozitivní zpráva třeba zrovna pro to estonsko...

Průměrný počet slepic: 5 (8 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

TO - jste mistr střelby do vlastní nohy, pokud takhle argumentujete.

Uvědomte si, že v roce 90 umírali lidé narození někdy kolem roku 20, co byli "vykrmení" za I. republiky, prožili válečnou a poválečnou bídu, nedostatek a dřinu.

Kdežto v roce 2014 umírali lidé, kteří již prožili většinu svého života za socíku.

Takže. Pokud ten socík chcete zošklivit, musíte to zkusit odjinud.

Průměrný počet slepic: 4.5 (15 hlasů)

On totiž otec byl lékař a "nosil své problémy" domů.

Průměrný počet slepic: 1.8 (9 hlasů)

V tom případě máte dost velký potenciál mít zošklivěný celý svět a všechny lidi bez vyjímky.

Průměrný počet slepic: 4.8 (4 hlasů)

Jak se mu podařilo vystudovat prominentní obor?

Jděte už někam.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

In reply to by TO (neověřeno)

Trvalý odkaz

Škoda že se v podstatě neprodloužila délka aktivního života. V průměru lidem jen přibyla doba, kdy dožívají na lůžku v hospicu nebo v LDN.

Zatím bez slepic

dávnější Nečas bez dominy

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

výše pod Pitharta

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

nějak mne ten Váš zvedá ze židle a připomíná mnoho a mnoho ne právě dobrého.....
Teda nejste-li pravý a už zase nerozdáváte "moudra k ničemu, no ničemu... nemažete - li skluzavku aby rychleji jela.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

Jestli myslíte mně, tak já se fakt tak jmenuju :-)
Ale za toho druhýho nemůžu, to je shoda jmen, on je z Kladna a my odjakživa z vysočiny.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

kterému někdo nepoctivý udělá ostudu. - V naší ulici bydlí Jakešovi. Dnes už to tak není, ale byla doba, kdy mně bylo sousedů fakt líto.
---
Je poučné číst komentáře o tom, co byl Milouš Jakeš zač. Je v nich jistě hodně pravdy, byť je - jak jinak - místy tendenčně přibarvená.
Skutečný humor ovšem vystoupí teprve v okamžiku, když se zamyslíme nad tím, kdo ty příkré soudy o Jakešovi pronáší, a jaký je "morál" těch, kdo teď na Jakeše plivou. Mně z toho úsudku vychází, že mnozí z oněch plivačů stojí hluboko pod Jakešem.

Termín "morál" se mně nesmírně zamlouvá. Převzal jsem ho od Martina Fendrycha; i on je jedním z mravních kompasů dneška. Ztělesnění morálního etalonu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (16 hlasů)

Zřídka se stává, že by v čele státu byl muž natolik prostý tváře a vlastností. - Napřed jsem myslel, žew píšou o Havlovi.

hňupy bez vlastností a názoru -

Celé to mohlo fungovat jen proto, že přece jen uvnitř systému existovali lidé, kteří byli věrní své profesi a vykonávali ji a tak to všechno nějak klopotně živořilo.

Kdyby vyhráli volby kníže nebo postrach králíků, tak jsem mohli mít 3-4 takové v rozmezí pár desetiletí.

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

příšerné polské polévky,kterým říkají dobra zupa,divim se,že nepřebrali některé recepty od nás.

Zatím bez slepic

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

jednou jsem si ji dal někde v Bydgoszczti a už nemusím, raději éčka ze sáčku.

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

Já jsem v Polsku jedl nějakou jejich národní polívku, bylo to jako segedýn, byly v tom kusy bůčku a vařilo se to tři dny. Byl jsem jako sud, dva dny jsem se nemohl hnout...

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

z Kauflandu, dovoz Polsko, ten by vám nechutnal?

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

ovocné polévky,jist před jídlem teplý kompot,hnus

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

In reply to by Gaia (neověřeno)

Trvalý odkaz

to je boží. Tam se najím dosyta ryb bez příloh. Vede dorsz (treska), chutný je okoň (mořský okoun), halibut, kerguelena a vlastně všechny potvory, co mají na obrázku (beru to vždycky postupně a čerstvé, co ráno rybáři přivezou). K tomu frytki a surówka. Nakonec žywiec. Polská hospoda mě ovšem xere, bo tam nedělají plotek z čárek, ale každé pivo se platí zvlášť a za chvíli nejsou drobné. A ještě blbě čumí, bo u morza není zvykem dát si 6-8 piv po sobě.

Průměrný počet slepic: 3.4 (7 hlasů)