Už mnohokrát jsem se na Kydech chlubil že mi na zabijačky jezdí zajímaví hosté i z velké dálky. A Kupodivu skoro vždycky jsou to holky. Měl jsem doma holku z Kolumbie, dvě holky z Filipín, číňanku z Taiwanu.. A vůbec mám štěstí na Asii. Z Evropy mi chybí ještě celá Skandinávie, ale Asii mám poměrně zmáknutou. I z Koreje jsem už měl návštěvu... tedy z té jižní. Před pár lety. V tomto případě to byl chlap.
Já osobně vládnu docela slušnou němčinou, kterou mě zdarma naučil tatínek. Angličtina všem mým snahám vzdoruje a tak potřebuju k hostovi zpravidla i tlumočníka a nebo to musí být cizinec slušně vládnoucí češtinou. Někdy o tom napíšu celý článek, ale teď vězte, že mezi mými zabijačkovými návštěvami je i jeden jihokorejský bohemista. Ano i tohle tam mají.
Tento bohemista je teď na pracovní návštěvě České republiky. Dělá tlumočníka jisté obchodní misi. A včera mi zavolal. Ne, dodržuje pravidla, zastavit se u mě nemůže, ani nechce, snad příští rok, kdy přijede znovu a snad už bude lepší situace. Domluvili jsme se, že nezveřejním jeho jméno, protože by mohl mít obtíže se svým zaměstnavatelem. Ale řekl mi jednu věc, která by vás také mohla zajímat. Posunul jsem článek o amerických volbách, protože mi to přijde hodně zajímavé.
Mluvili jsme spolu asi hodinu. Nejdřív o rodinách, manželkách, dětech, práci, mém legu a jeho zálibě v tradiční lukostřelbě. Pak se řeč stočila na koronavirus. On samozřejmě v rámci své práce Českou republiku studuje velmi detailně a ví o naší situaci i to, co nevíme ani my. Velmi brzy jsme se dostali k tomu, že jsme tady v republice úplně neschopní v trasování nakažených kontaktů... a platí to nejen pro nás, ale pro celou Ojrópu. Vyjádřil se zcela bez obalu. Naši hygienici jsou jen dělníci, kteří svojí práci nejenže nezvládají, ale ani zvládat nemohou, protože je to nastavené úplně blbě.
Opáčil jsem mu, že oni to tam v Koreji mají poněkud jednodušší. Nemají žádné GDPR ani jiné řečičky o lidských právech a tak mohou snadno donutit obyvatelstvo k používání mobilních aplikací a nikdo se jich neptá, jestli se cítí dost svobodně. Prostě trasování podle polohy mobilu je povinné a nikdo to tam neřeší. Prostě to být musí.
Vysmál se mi tím svým orientálně zvonivým smíchem. Ano, tohle slyšel už mockrát. Ano je pravda, že jejich vláda nemá tak spoutané ruce a tamní úřady mohou využívat data z mobilů... ale už ti Vidláku někdo řekl, že data z polohy mobilu jsou celkem k ničemu? My v Koreji prakticky všichni žijeme v Soulu a potkáváme se tak nahusto, že si to tady v Praze ani nedovedete představit. Mobil je taková drobnost, která se někdy hodí, ale víš... vy děláte chybu přímo v trasování a poloha vyčtená v mobilu na to nemá vliv. Ba naopak. My Korejci si poradíme i bez mobilu. Vůbec to nepotřebujeme.
Jestlipak víš Vidláku, že devadesát procent všech nákaz zvládne deset procent přenašečů? To víme už od jara a tak nějak jsme to tušili, protože ostatní respirační choroby virového původu jsou na tom podobně. V populaci existují superpřenašeči, kteří kolem sebe nakazí mraky lidí každým dýchnutím. Devět nakažených z deseti ale vlastně nenakazí vůbec nikoho.
Ano můj korejský příteli, to vím, že existují superpřenašeči. Také tu čteme světovou odbornou literaturu.
Blbče... Víte úplné hovno (doslovný výraz, který má moc rád). Kdybyste to opravdu věděli, tak neplýtváte časem a penězi, neplýtváte drahým materiálem i lidskou prací.
Konsternovaně naslouchám a netroufám si žádnou námitku.
Vy tady u vás trasujete tak, že se někdo nakazí, projeví se mu příznaky, jde k doktorovi, ten ho pošle na test, což trvá i několik dní. Až se prokáže, že má opravdu koronavirus a ne nějakou banální virózu z nachlazení, tak mu zavolá vaše hygiena a začne řešit s kým se potkal a koho mohl nakazit. Trvá to celé hodiny, než z něj získá všechny kontakty a kdo ví kolik dní je obvolává.
... Ale my hygieně pomáháme. Obvoláváme si lidi, které jsme mohli nakazit sami...
Říkám že jste tu všichni úplně blbí. Vy i vaše hygiena se snažíte dostat do karantény lidi, kteří se mohli potenciálně nakazit od známého nakaženého. Mraky lidí u vás pracuje na tom, aby poinformovali vaše kontakty, že se potkali s nakaženým, a posílají je na testy.
No a o to přece jde ne?
Hovno a ještě jednou hovno. Znovu opakuju. Devadesát procent lidí se nakazí od deseti procent superpřenašečů. Když si takhle prověřujete kontakty, tak to u devíti nakažených z deseti děláte úplně zbytečně, protože ti nejsou superpřenašeči a nikoho nenakazí. Dokonce ani u nich doma třeba nikoho nenakazí. Zabýváte se deseti nakaženými a z nich devět je úplně nepodstatných. Jen jeden z deseti má potenciál kolem sebe šířit zkázu. Devadesát procent práce vašich hygieniků jde do vytracena a obvolávají lidi, kteří se nenakazili. Když my trasujeme, zeptáme se nakaženého, zda se nepotkal s nakaženým, kterého známe ze včerejška. A zítra se budeme ptát nových nakažených, zda se nepotkali s tím dnešním nakaženým.
Kamarádům, které jste mohli nakazit, si můžete zavolat sami. My hledáme toho, kdo nakazil vás. To je v devíti případech z deseti superpřenašeč a toho musíme eliminovat poslat do karantény. My neobvoláváme vaše kontakty, aby si dávali pozor. My hledáme někoho, kdo nejspíš nemá žádné příznaky, ale chrlí to kolem sebe jako fontána. Nebo má mírné příznaky a nemíní se chovat ohleduplně. Už to chápeš Vidláku? Vy telefonujete, abyste v devíti případech z deseti šlápli do prázdna. My telefonujeme, abychom v devíti případech z deseti našli skutečné riziko.
Ano, na tohle potřebujeme počítače. Na tohle potřebujeme nějaké algoritmy, protože hledat někoho, kdo sám nemá potíže, ale nakazil lidi, to dá práci. Ale jde to. Musíme hledat společné kontakty různých nakažených. Musíme vědět kde se pohybují, kde pracují a dáváme dohromady styčné body různých nakažených a hledáme jejich společného původce. Ale víš, my neobvoláváme tisíce lidí, kteří se s nakaženým potkali na půl hodiny, abychom je poslali na test kvůli zanedbatelném riziku. Tím pádem máme dost času i na ty přenašeče, kteří sami nemají příznaky. Vyřazovat z práce lidi, kteří se letmo potkali s nakaženým, který v devíti případech z deseti nikoho nenakazí a díky hoře telefonátů a hromadě zbytečné práce pak nemít čas na hledání těch, kteří jsou pro nárůst epidemie rozhodující, to umíte jen vy bílí.
Proto jste s testováním o čtrnáct dní pozadu. Protože testujete lidi, kteří se mohli nakazit místo abyste hledali lidi, kteří nakazili celou řadu lidí. Vy musíte nejdřív najít ty, kteří o sobě nevědí, že jsou nebezpeční. Hledat skryté superpřenašeče a ne zanedbatelné riziko . Tak jak to děláte, to mohou dělat jenom Číňani. Ti mají dost velkou kapacitu "rychle otestovat všechny". Vy v Evropě na to prostě nemáte.
Děláte kupu testů, mraky lidí telefonují na všechny strany, stojí to miliardy a nemá to žadý smysl. Víš Vidláku, kdybychom hledali to co vy, tak jsme na tom stejně blbě. Děláte na milion obyvatel pětkrát víc testů než my a nic z toho. Kdybyste nezavřeli republiku a lidi doma, tak jste v prdeli. Ale nic si z toho nedělej, oni to dělají stejně blbě v celé Ojrópě a i když vám to furt meldujeme, tak jste to těmi evropskými mozečky pořád nepochopili. Proto musíte všechno zavírat. Proto jsou vaše chytré karantény kravina, proto se vám hygiena vždycky nakonec zahltí i kdybyste jí posílili ještě víc. Protože devadesát procent vaší práce děláte zbytečně.
Když máte nakaženého, musíte hledat kdo ho nakazil a ne obvolávat ty, které nakazit mohl a nejspíš nenakazil. Vy musíte hledat superpřenašeče a ty dostat do karantény a na ně se musíte zaměřit. Na začátku jich bylo relativně málo. Pár desítek. Trasovat ty, kteří se potkali s nakaženým a posílat je na testy, jestli se nenakazili, to je evropská cesta do pekla. Ale trasovat ty, kteří se potkali s nakaženým, porovnávat je s jinými případy a najít ty, kteří nákazu šíří, to už smysl má. Ale je to kapánek víc na mozek než tupé posílání lidí na odběrová místa. A musí to jít rychle. Tak rychle, aby onen superpřenašeč nakazil co nejméně lidí a nevyrobil další dva superpřenašeče. Vaše reprodukční číslo říká, že průměrný jeden nakažený nakazí dalších 1,5 lidí. Ale ve skutečnosti jeden nakažený nakazí třináct lidí a devět dalších nakazí dohromady sotva dva. Vy musíte najít toho jednoho, který nejspíš sám nemá potíže. A pokud superpřenašeče najdete, je celkem jisté, že každý jeho kontakt je také nakažený a teprve ty má smysl testovat. My v Koreji sbíráme řadu dat, nakrmíme jimi počítače, ale testujeme až ve chvíli, kdy najdeme superpřenašeče. Ten je zlatý důl pozitivních testů a nově nakažených. Ten vyrábí další superpřenašeče a ty musíme dostat do karantény. Ostatními se zabýváme jedině když jž není do čeho píchnout. Většina běžných případů se eliminuje sama.
Tolik můj korejský kamarád... Nejsem odborník na koronavirus a vlastně jsem se ho ani nestihl zeptat, odkud ty informace má. Mastera jsem poprosil, a by prohlédl odbornou literaturu, protože on angličtinou vládne... Ale smysl mi to dává. Proto to pouštím sem na prokydání - jestli to bude dávat smysl i vám... A neberte mě úplně doslova, jen přepisuju rozhovor. Mohu se někde zmýlit nebo to špatně pochopit.
Vím že Kydy čtou i na úřadu vlády a zabrousí sem i leckterý politický šíbr. Tož zajděte někdo za Hamáčkem nebo za Andrejkem... nebo za tím Blatným a řeknetě mu o tom. Řekněte mu o tom, proč jsou ti asijci v boji s koronavirem tak úspěšní a co u nás děláme blbě. Pokud to Andrejko vezme za své, můžeme být zase premianti ve zvládání a až přijde po vánočním rozvolnění třetí vlna, mohla by ta chytrá karanténa začít fungovat. Jinak tu budeme pořád zavření a položíme celé sektory ekonomiky, protože nemáme jiný recept než lockdown. Když budeme hledat superpřenašeče, můžeme ledacos uvolnit a hygiena se nepřetíží. Pak můžeme mít otevřené restaurace s drobnými omezeními v podobě větších rozestupů a roušek.
Nebo to řekněte té Rážové.... Stejně je to baba na odstřel, protože to na ní všechno nakonec svedou. Tak by mohla přijít s něčím opravdu chytrým a začít dělat trasování po korejsku. Ať přestanou obvolávat lidi, kteří se mohli nakazit, to si každý nakažený může udělat sám. Ať hledají toho, kdo onoho nakaženého sám nakazil a mají s vysokou pravděpodobností superpřenašeče. Samozřejmě to chce úplně změnit přístup. Je třeba testovat ne hromadně, ale rychle. Čtrnáct dní pozadu už je to jedno.
- Log in to post comments
Komentáře
A jaké spoléhání se na čí…
A jaké spoléhání se na čí ochranu by bylo chytřejší? Kohopak ti Arméni mají aby to mohli udělat lépe a nedělali tu "blbost" spoléhat se na Rusko? Jo aha, nemají nikoho. Zkoušeli se na Rusko vykašlat a nic z toho. Dopadlo to ještě hůř. Teď to bude dražší ale za to horší.
NATO
Po zkušenostech Gruzie, Ukrajiny, běloruské opozice a teď Arménie musí snad všem vyjma největších blbců docvaknout, že jim NATO proti Rusku nepomůže a v provokaci vůči Rusům jsou sami. Středoasijské státy teď analyzují, jak moc se můžou od Ruska trhnout. A na příkladu Arménie zjišťují, jak je to nebezpečné.
urazeni ruska
co rika Vondruska v Kronice zaniku Evropy ?
https://www.mobaknihy.cz/kronika-zaniku-evropy.html
kratka citace
----
„Nalij! Vzpomínáš, co u tohoto stolku prohlásila před svatbou má Nataška? S Rusy si nikdo nebude vytírat zadek. A já jsem vlastenec, rozumíš? Donbas se za carů nazýval Divoká pole, a my ho přesto ovládli. Nikdo už nespočítá, kolik našich vojáků tam padlo v boji s Hitlerem. Tam se totiž odehrávaly ty nejtěžší bitvy, které válku rozhodly. Ta země je zbrocená krví předků a je tam naše srdce! A jen tak mimochodem, na straně fašistů tehdy stála spousta Ukrajinců. A my se máme jejich vnukům poklonit? Nikdy!“
Napili se. Václav už cítil alkohol v hlavě. Nebyl zvyklý příliš pít a držet krok s Igorem by nikdy nedokázal. Jeho řeči ho z nějakého důvodu popuzovaly. Byl ale ještě natolik střízlivý, aby neargumentoval mezinárodním právem a různými smlouvami, protože dobře věděl, že v tuhle chvíli je porušují obě strany konfliktu a záleželo jen na výkladu, jak si kdo ohýbal právo ve svůj prospěch.
„Igore, z toho může být válka.“
„My se jí nebojíme,“ opáčil pyšně. „Jen zbabělci ustupují bez boje. Jako třeba vy.“
„Co my?“ vyjel popuzeně Václav.
„Hitlerovi jste ustoupili a nám v osmašedesátém taky,“ ušklíbl se. „Ani vystřelit jste se neodvážili.“
„Neser mě!“ zařval rudý zlostí. „Víš, jakou jste měli přesilu?“
„A co Maďaři? Taky jsme měli přesilu, a přesto bojovali. A zatraceně statečně. Proto si u nás Maďarů vážíme.“
Nastala chvíle ticha, během níž se posupně měřili pohledy. Igor nalil a mlčky svého přítele vybídl, aby se napili. Vodka byla nejlepší způsob, jak se usmířit.
„To myslíš vážně?“ zeptal se Václav, když ztěžklou rukou postavil skleničku zpátky na stůl. „A já myslel, že jsme přátelé.“
„Jsme,“ potvrdil Igor. „Protože mne bereš takového, jaký jsem. Ani jednou jsi mi nevyčetl, že jsem Rusák. Nevěřil bys, kolikrát jsem to tady v Praze slyšel. S pohrdáním a nenávistí. Náš tank na Smíchově jste natřeli na růžovo, jako by to byl buzerant. To je výsměch našim hrdinům, kteří ve Vlastenecké válce padli. Zatraceně, copak nemáte rozum? My vás přece osvobodili, ty troubo!“
„Ale pak jste nás okupovali!“
„Jdi s takovými řečmi do hajzlu!“ vybuchl Igor a opilecky praštil pěstí do stolku, až dřevo zapraskalo. Nalil si sám a plnou číšku vypil. „V osmašedesátém měli naši souhlas Západu. Než sem vtrhli, stáhlo NATO svá vojska od vašich hranic, aby nemuseli, nedej bože, zasahovat.“
„Lžeš.“
„Můj dědeček byl tehdy v generálním štábu. Podívej, malé země, jako jste vy, se musí chovat buď statečně a bojovat, nebo ohnout hřbet. Je to rozhodnutí každého národa. Za sebe nesete odpovědnost jen vy sami. Ohnuli jste hřbety, tak proč dodatečně naříkáte? Nesnáším fňukání, které jsem tu musel vždy v srpnu poslouchat. Velcí psi vždycky ovládnou ty slabší, jak říkávala naše slavná Kateřina Veliká. Je to legitimní právo silnějších. Pokud jste se nás zbavili, rozhodně si nemaluj, že jste politicky svobodná země. Jen vliv Moskvy nahradil Washington. Podívej se do vašich novin, jak servilně spíláte mé zemi. Přesně v duchu pitomých hollywoodských filmů, kde je nepřítelem vždycky jen ruský agent, nad kterým zvítězí statečný a inteligentní americký hrdina.“
„Proč jen jste nás tehdy obsadili?“ naříkal Václav a měl slzy na krajíčku. Byl už notně opilý.
„Protože jste se chovali stejně pitomě jako ti otrapové na Majdanu. Poslouchej, jen blázen tahá lva za ocas! Tehdy jsme jinou možnost neměli. Musíme chránit své zájmy! Stejně jako nemáme na výběr ani dneska. Pokud bychom neobsadili Krym, budeme mít Američany za zadkem. A k tomu ještě ukrajinské banderovce. Ale s vámi, to je něco jiného, Čechy my máme rádi. Pokud tomu nechceš rozumět, dám ti po držce,“ varoval ho drsně Igor a rozbil svou skleničku o zem.
„Igore, musíme se rozejít ve zlém?“ naříkal opile Václav.
„Nerozcházíme se ve zlém. Řekl jsem ti, že tě mám rád,“ bránil se Igor. Vstal, zapotácel se, ale dokázal dojít k příborníku pro novou sklenku. Těžce se posadil zpátky do křesla a pokračoval: „Jsme Slované, rozumíme si, máme stejnou kulturu a není důvod, abychom byli nepřátelé. Jen nás, pro svatou Bohorodičku, pořád neurážejte.“
Igor nejistou rukou otevřel druhou lahev, objal Václava kolem krku a připili si na přátelství.
-------
Maďarsko
prox.
Víte že mě u toho Maďarska v roce 1956,napadlo to srovnávat s Běloruskem?
V Maďarsku to bylo vyprovokované také západem,jako teď v Bělorusku.
Všude
to bylo vyprovokované západem
Tož někteří tvrdí že i v Rusku 1917...
...a v Německu před r. 1933 to bylo vyprovokované (a placené) Západem.
Teď ještě kdyby mudrující upřesnili, co se rozumí pod slovem " Západ".
Masy by rády - aby se jim dostalo jednoduchého vysvětlení složitých záležitostí. Kvůli klidnému spánku, požívání, zažívání a rozmnožování.
Nabídka je velká. A poptávka se, zdá se, také zvyšuje.
No nekup to, když je to tak levné.
Ať tak či onak,
Arméni spoléhali na Rusko a dopadlo to jako obvykle. Impérium ještě ta Stalina arménskou enklávu v azerskem území vytvořilo a dodnes na ní vydělává prod jen zbraní.
Inu co, vstanou další hlupáčci, kteří budou hledat ochranu v Kremlu.
Dalo se čekat
že s touhle lží referenti vylezou. Arméni (resp. dostatečně uřvaná mešina Arménů) spojenectví s Ruskem odkopli, že ho nepotřebují a spolehnou se na západ. A spolehnutí se na západ dopadlo jako obvykle, jen se vyjevilo celkem rychle. Dalším hlupáčkům v regionu, co je jim hojně sypáno za podobné nápady, teď začnou zrníčka ve volátku poněkud těžknout.
Takze za to muze armensky kalousek? Ja, richtig!
Armenia nezrusila rusku vojenskou zakladnu, tj. nic se nezmenilo. Nikdo tam vojenskou zakladnu zapadu nenabidl - coz bude asi tim, ze zapad dela presne to, co po nem hnojnik chce: nechava to na rusku. A zase se vam to nelibi.
Nezrušila
protože byla jaksi smluvně vázána. Chápu, že to pro referenty mnoho neznamená. Ale s "orientací na západ" je samozřejmě základna bývalého spojence neslučitelná, takže by na ni taky došlo. Praktické dopady "orientace na západ" si Arméni vyzkoušeli, scallopi se to průhledně pokouší hodit na Rusko. Jste zábavní, referenti :-)))
Tu orientaci na západ
jste prokázal asi tak, jak Trump volební podvody. Ale nebojte, čím víc budete o yettim mluvit, tím víc lidí bude mít pocit, že ho vidí.
Orientace na západ
byla halasně vyhlašována. Že teď referenti mají nakázáno si nevzpomenout, na skutečnosti nic nemění :-))
Nejak Vas to dezorientovalo
- kdyz to bylo tak hlasite, tak by to snad slo dolozit smlouvami nebo jednanim s prezidenty ci premiery zapadnich statu. Jenze i v tomhle byl aktivnejsi Azerbajdzan - treba exkandidata Fischera si zahackoval sikovne ... i Azerbajdzan se na zapad zorientoval vic nez Armenie (ale zbrane bral pochopitelne z Ruska a Turecka, kteremu zase jine zbrane dodalo Rusko ... obchody se smrti si imperium hlida dobre).
Nakonec muzeme jasne rici, kdo na tom vydelal nejvic: Rusko. A pak samozrejme Azerbajdzan a Turecko ... pres ruskou palubu leteli pravoslavni bratri z Armenie.
Obchody se smrtí
si impérium hlídá, to je fakt, když na ně vynakládá víc než dvojnásobek zbytku světa. A pro evidentně pomalejší referenty klidně znovu: přes palubu NEJPRVE hodili Arméni spojenectví s Ruskem, a AŽ POTOM čelili následkům svého rozhodnutí. Příčina a následek se tomu říká, dá se to i vygůglit. Jste zábavní, referenti :-))
Ať si Arméni Pašinjana…
Ať si Arméni Pašinjana užijou.
Kousat do ruky, co tě chrání, je hloupost. Nevyplácí se to.
Campbell měl ve své předpovědi recht.
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/jan-campbell-lekce-z-nahor…
Vidlak to predpovidal jinak
https://www.vidlakovykydy.cz/clanky/karabach
"Putin určitě také koná a i když velkohubě nevyhlašuje pomoc Arménům, určitě už všemi možnými kanály Arméni dostávají zpravodajské informace, protože i Rusko má špionážní družice a letadla včasné výstrahy. Svým způsobem to možná bude stačit. Rusko nikdy nedělalo vědu z nějakých obětí. Prostě svoboda je posvěcená krví a východní měřítka nejsou nijak útlocitná. Aby byla uhájena svoboda, musí vytéct nějaká krev, která ji posvětí...
Jinak Rusko jako obvykle vyčkává na to, až všichni ukážou karty a pak se teprve vytasí s trumfy. Ale jsem tedy fakt zvědavý, jak se Putin pokusí tento nový propletenec rozmotat. "
... a byl samozrejme vedle jak ta jedle, Putin hodil bratry armeny v Karabachu pres palubu.
Mainstream byl jako obvykle blize realite, staci si procist treba clanky na webu rozhlasu
https://hledani.rozhlas.cz/?query=karabach&back=zpravy&defaultNavigatio…
Re: škebloň Arméni mají smlouvu na ochranu arménského území,
nikoli na ochranu území dobytého Armény.
Že si Ivan nechce nechat rozesrat vztahy s Azery, je celkem pochopitelné, bo Kaspické moře plné ropy, která už měla dávno dojít a furt nic.
.
Rusové nikdy negarantovali Arménii ochranu Náhorního Karabachu, ale ochranu Arménie a to dle mého názoru dodrží.
Tak
A Azeři si dali náramný pozor, aby ještě v tu hodinu poslali do Moskvy poníženou omluvu za sestřelený letoun v arménském vnitrozemí. Nic bych za to nedal, že na to konto Rusové řekli dobře, ale dost a to hned, dodali dohodu a Azeři s Panašjanem si mohli maximálně vybrat, kdo to kterou propiskou podepíše.
Azeri zvetsili sve uzemi a putin to posvetil. Hotovo.
A ted si vzpomente, kolik casu jste tady stravili diskuzi o valce mezi tureckem a Reckem .... Pudr. David vas pilne krmil a vam to naramne chutnalo. A pritom se valka chystala jinde.
Nekdo tady vrtel hnojnikem. Profik.
Putin si zajistil klid
v oblasti, kde má 1) smluvně zajištěnou základnu 2) obchodní zájmy. Udělal to rychle a s minimálními ztrátami, protože má prozíravost, nástroje a koule dodržení smlouvy prosadit (na rozdíl od trapně vyhlašovaných a stejně trapně odcouvaných "nepřekročitelných červených čar", navíc nepodložených žádnou smlouvou, mimochodem). A celé široké okolí včetně většiny Evropy mu za to nahlas (nebo v případě potřeby dodržení pózy potichu) uctivě poděkuje.
Popyskovávání třetiřadých referentů v částečném úvazku nehraje roli.
Pašinjan se svou prozápadní…
Pašinjan se svou prozápadní politikou to nebude mít v Arménii lehké.
Takový malý bonus.
O superpřenašečích už jsem…
O superpřenašečích už jsem někde ve sdělovadlech v posledních 3 týdnech něco zaznamenal.
Je sice hezké, soustředit se na superpřenašeče, ale hůř se to bude provádět.
Vemte si: projeví se u mě corona, otestují mně. Jak dlouhá je inkubační doba. 14 dní? Já bych ze sebe nebo z telefonu měl vyklopit, s kým jsem se nablízko setkal. Za Boha si nevzpomenu, kromě těch, co potkávám denně a výjimek. To je pocívání Sahary.
Nevím, nevím, jestli by jsme dokázali nakrmit počítač, aby s pomocí nějakého chytrého algoritmu našel pana/í X.
Znovu si dovolím tvrdit, že naší záchranou v téhle situaci bude asi jedině fungující vakcína. Jinak si budeme klást úkoly, které z podstaty věci a naší přirozenosti nebudeme schopní splnit a budeme si proto nadávat.
Čím rychleji se k vakcíně alespoň pro zdravotníky a rizikové skupiny dostaneme, tím lepší. Jako na potvoru si to myslí i Neff.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/vakcina-od-pfizeru-a-jeji-nezn…
Re: Admirál Nezlobte se, ale takto systém opravdu nefunguje.
Operátor ponechává data o hovorech, potažmo lokalizaci vašeho kecafonu ze zákona půl roku.
Sledujte mne:
Admirál chytí breberu, omarodí, jde k dochtorovi, ten ho namísto doporučení oteplovacích náplastí pošle na odběr, který je pozitivní.
Hygienik nebo nějaký jiný šarlatán už ví ze zkušeností, že Admirál chytil breberu někdy před pěti až deseti dny.
Hygienik dá povel operátorům, aby vyhledali v záznamech lokalizací všechna dostupná telefonní čísla, která se pohybovala v blízkosti Admirálova kecafonu v časovém intervalu pět až deset dnů zpátky. Vytipuje se třeba množina jednoho tisíce čísel, neboli množina jednoho tisíce plivačů a uloží se do porovnávací databáze, nezávisle na tom, co si Admirál pamatuje nebo ne.
A čeká se na dalšího admirála s malým "a".
Až je nakažených admirálů třeba jedno sto, porovnají se zachycená telefonní čísla a zkoumají se taková, která potkala nadnormativní počet nakažených admirálů. Třeba deset plus. Jejich uživatelé se pak pomocí užívaných tydlifónů lokalizují, zhaftnou se a odvlečou na povinné odběry.
Umíte si představit, jak v Čechistánu poliši provádějí takto řízený odlov sluníčkářů, Hrušínských, Šmuclerů a podobné svoloče za účelem povinných odběrů???
Odchyt
Představit si to umím docela živě, ale nevěřím, že by měli Hamáček a Blatný tolik odvahy, aby takový odchyt a povinné testy nařídili.
je to o zákonech
určitě takové zákony u nás dřív platili,
a i teď platí například o šíření HIV. Stačil by malý "přílepek" k zákonu a přidat k šíření HIV, ... i další nakažlivé nebezpečné choroby.
Ale co je nezbytné: testování zdarma, v rámci pojištění, u obvodních lékařů, každého kdo o to požádá.
Bez toho nelze změnu zákonu provést.
Veřejné zdraví
Zákon č. 258/2000 Sb.Zákon o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-258
§ 2
Vymezení základních pojmů
.......
(6) Izolací se rozumí oddělení fyzické osoby, která onemocněla infekční nemocí nebo jeví příznaky tohoto onemocnění, od ostatních fyzických osob. Podmínky izolace musí s ohledem na charakter přenosu infekce zabránit jejímu přenosu na jiné fyzické osoby, které by mohly infekční onemocnění dále šířit.
(7) Karanténními opatřeními jsou
a) karanténa, kterou se rozumí oddělení zdravé fyzické osoby, která byla během inkubační doby ve styku s infekčním onemocněním nebo pobývala v ohnisku nákazy (dále jen "fyzická osoba podezřelá z nákazy"), od ostatních fyzických osob a lékařské vyšetřování takové fyzické osoby s cílem zabránit přenosu infekčního onemocnění v období, kdy by se toto onemocnění mohlo šířit,
b) lékařský dohled, při kterém je fyzická osoba podezřelá z nákazy povinna v termínech stanovených prozatímním opatřením poskytovatele zdravotních služeb nebo rozhodnutím příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví docházet k lékaři na vyšetření nebo se vyšetření podrobit, popřípadě sledovat podle pokynu příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví po stanovenou dobu svůj zdravotní stav a při objevení se stanovených klinických příznaků oznámit tuto skutečnost příslušnému lékaři nebo příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví,
.....
Re: Gerd A to je, oč tu
běží.
Hamáček
Bude Hamáček posledním předsedou ČSSD, který v Lihovém domě zhasne? Tak dlouho hledali nové voliče, až zapomněli na ty stávající.
Admirál Fronty blboňů na…
Admirál
Fronty blboňů na vachcínu, to je cíl. Capo di duti capo chce prodávat ochranu. Na ochraně bude pověšenej patent, ochrana proti zneužití. Muheeee
Důležitej bude zejména příbalový letáček.
Aby ho mohli použít právníci jak z Bonnu , tak třeba i z Bostonu, anebo z Buzuluku. Když by začla na jejich korporátní klientelu dorážet povodeň individuálních i skupinových žalob.
Leda by ty fronty očkovanců a očkovanek byly uspokojeny za nějakého toho stavu, třeba nouzového nebo výjimečného. To by pak ty právnické spory asi musely se zaplatit z výzvy Covid Endloesung, to by pak kvalita právničkářské ochrany nehrála žádnou roli, to by si přišli na své i lžidoktoři z Plzně.
vakcína
Sasin.
Přesně tak,dostat vakcínu mezi občany a když víme,že koronáč mutuje,tak každý rok povinně očkovat.
bez jediného vlastního padlého vojáka.
... a Arméni předvedli jaká je hloupost spoléhat na ruskou ochranu.
K prvnímu - 2 mrtví v sestřeleném vrtulníku ...
a druhák - "jednonožka" - Arméni přeci s ruskou ochranou, až do této války , nic nechtěli mít ... oni chtěli do "Evropy" !! a Evropa se na ně z vysoka ...!!
Armeni chteli do zdegenerovane upadajici Evropy
plne homosexualistu a muslimskych teroristu? Jak jse na to prisel?
Divili se jiní:
referenti slavili, ale teď předstírají ztrátu paměti. Nu, Arméni si vyzkoušeli, co v praxi znamená západní solidarita, takže jejich rozhodování bude o poznání kvalifikovanější, když proti uřvaným rozesíračům budou moci postavit vlastní zkušenost.
Takze Vy byste chtel,
aby zapad poslal dalsi vojaky k hranicim Ruska? Jste asi elf placeny sorosem, ktery prosazuje dalsi humanitarni havlisticke bombardovani, ktery bude prosazovat progresivistickou politiku bombami!
Průhledný pokus odklonit
od Arménie ke mně :-)) Ale budiž. Já? Já si už dám jenom kafíčko. Arméni se třeba z chyby poučí. Ti nejchytřejší se jak známo učí z chyb druhých, takže u nás by to teď uřvaní škůdci mohli mít těžší, že, referenti? B-))
sklapni už člověče
Ano, ano, milý pane, i takoví lidé existují. Ostatně všelijakou čeládku má Pánbůh na světě. Tolik za prvé.
Za druhé. Bodejť by nechtěli do Evropy, když jim Evropská unie před válkou, ale i ve válce pomáhala (a ne že ne, jak tady někteří tvrdí). Kolega zrovna včera vezl do Jerevanu plný kamion brožurek, jak zajistit bezkorupční prostředí mezi státem a podnikatelským prostředím, a včera EU rozhodně odmítla pokus arménské pravicové opozice odmítnou přijmout nějaké muslimské uprchlíky z Ázerbájdžánu, kteří protestují proti válce s Arménií. Obecně podle průzkumů veřejného mínění chtějí Arméni dokonce přijmout Euro a nechat se přímo řídit Bruselem.
Za třetí. Evropa není ani zdegenerovaná, ani upadající. Je neskutečné, jaké urážky Evropy tady musím číst. Možná je zdegenerovaná ta ne EU část Evropy (třeba Rusko), ale rozhodně ne státy EU. Jste trapný. Nebo o tom přineste důkazy.
Za čtvrté. Neexistují žádní muslimští teroristé, vy jeden...... Islám je náboženství plné míru a lásky, a muslimové obecně jsou mírumilovní lidé. Lžete. Za většinou teroristických úroků jsou pravicoví extremisté, kteří se vydávají za muslimy. To se přece ví. Nevím jak zde můžete šířit takové bludy.
Za páté. Nevím, koho nazýváte homosexualisty, ale cítím z toho urážku. Homosexualita je přirozenou věcí, a jenom nevzdělanec a hlupák jako Vy si z toho může dělat legraci. Bohužel, z Vaší strany nejde o legraci, ale o snahu urážet naše bližní.
Ergo kladívko, Vidláku. Vypni prosím toho člověka, jako správně vypínají televize v USA prezidenta, když označí editor podle svého uvážení jeho tvrzení jako lživé. Nejsem sice editor tohoto webu, ale jako občasný přispívající tvrdím, že tento člověk tímto příspěvkem, který není pravdivý lže, a není hoden býti kydajícím na dvorku. Howg.
IK
?????
?????
s tím plným kamionem brožurek
jste mě dostal. Už dlouho jsem se tak nepobavil.
Jsem zvědav kolik se zde najde lidí co nepochopí ironii...
dávám 10 slepic
No, já navíc doufám, že ony…
No, já navíc doufám, že ony brožurky lze využívat stejně, jako kdysi Rudé Právo po zmačkání, tedy k vy.....
sklapni čkověče
Pane Emmanuel Kant.
Až tvrdá ironie,něco tušíte,co ještě nejde napsat.
Duch čulíka mezi námi...
... vynikající odpověď.
Teroristické úroky
Hezký překlep " Za většinou teroristických úroků jsou pravicoví extremisté, kteří se vydávají za muslimy.." Ale to jsem netušil, že bílá dodávka mlže být pravicovým extrémistou. Neměli bychom se semknout s rozestupem 2 metry? :-)
a jak jim Evropska unie ve valce pomahala?
Napriklad Cesko dodavalo houfnice Azebajdzanu, za coz zbrojar Strnad - velky sponzor nejlepsiho - od tohoto nejlepsiho dostal statni vyznamenani.
To je Cesko!
My pomáháme a Vy neumíte číst
Vážený pane, asi neumíte číst, jak EU pomáhala jsem napsal nahoře, co na tom proboha nechápete? A co je proboha špatného na tom, že tam Strnad dodával zbraně? Snad byste nechtěl, aby je tam dodávalo Rusko nebo Čína. Nebo ano? Máte to nějak popletené. Je totiž rozdíl mezi našimi a ruskými nebo čínskými zbraněmi. Ty naše zbraně jsou zbraně demokratické, to se prosím naučte, když už tak fandíte Rusku, Vy ničemo.
A že dostal zbrojař vyznamenání? No i to je správné, protože zaměstnává české lidi, to ale Vy a ostatní proruští trollové nesnášíte.
Ach jo, už ani ti trollové nejsou to, co zde bývali. IK
Že by chtěli začít stejně…
Že by chtěli začít stejně jako Lenin kdesi v Německu? A vrátit se s plným kufrem financí?
Re: notoco Kde se, prosím pěkně, sestřelený
vrtulník nacházel a jaké úlohy vykonával?
To je, oč tu běží, nikoli vaše dojmologie.
Chcete-li opravím se.
Putin získal souhlas ke kontrole lokality, resp. jejího faktického ovládnutí, a to za souhlasu, resp. požádání obou znepřátelených stran, za dva mrtvé, kteří se úplnou náhodou připletli někam, kde je nikdo nečekal. Pokud by toho chtěl docílit klasickou cestou dokázal by to za cenu minimálně stovek ruských obětí a s doživotním nepřátelstvím obou protivníků.
Blboňovi stačí dát do ruky…
Blboňovi stačí dát do ruky sirky, von už vyhoří sám.
Omluva za tapetování, jak přibližně funguje
korejský systém vyhledávání superpřenašečů. Už jsem to psal v odpovědi pro Admirála, nikoli Občana, jak jsem uvedl.
________________________________________________________
Operátor ponechává data o hovorech, potažmo lokalizaci vašeho kecafonu ze zákona půl roku.
Sledujte mne:
Admirál chytí breberu, omarodí, jde k dochtorovi, ten ho namísto doporučení oteplovacích náplastí pošle na odběr, který je pozitivní.
Hygienik nebo nějaký jiný šarlatán už ví ze zkušeností, že Admirál chytil breberu někdy před pěti až deseti dny.
Hygienik dá povel operátorům, aby vyhledali v záznamech lokalizací všechna dostupná telefonní čísla, která se pohybovala v blízkosti Admirálova kecafonu v časovém intervalu pět až deset dnů zpátky. Vytipuje se třeba množina jednoho tisíce čísel, neboli množina jednoho tisíce plivačů a uloží se do porovnávací databáze, nezávisle na tom, co si Admirál pamatuje nebo ne.
A čeká se na dalšího admirála s malým "a".
Až je nakažených admirálů třeba jedno sto, porovnají se zachycená telefonní čísla a zkoumají se taková, která potkala nadnormativní počet nakažených admirálů. Třeba deset plus. Jejich uživatelé se pak pomocí užívaných tydlifónů lokalizují, zhaftnou se a odvlečou na povinné odběry.
Umíte si představit, jak v Čechistánu poliši provádějí takto řízený odlov sluníčkářů, Hrušínských, Šmuclerů a podobné svoloče za účelem povinných odběrů???