Dnes otevřeme Pandořinu skříňku... (doplněno)

Autor
Štítky

... těch nejhorších lidských vlastností.

 

Master do svých grafů přidal jeden další nový. Požádal si na statistickém úřadu o data zemřelých podle věku a udělal z toho další srovnávací graf všech úmrtí od roku 2011. Račte se kouknout. 

Zcela jednoznačně zjistíte, že epidemie covidu se týká v podstatě "jen" důchodců. Křivka úmrtí u lidí lidí 65 + vystřeluje k výšinám, zatímco křivka všech ostatních kategorií je zcela v běžných číslech. Master by vám řekl, že při zvětšení měřítka a detailnějším pohledu můžeme vidět, že i kategorie 40 - 64 let se trochu zvedla, ale tak minimálně, že by si toho nikdo nevšimnul. Já si třeba fakt bez jeho upozornění nevšimnul. 

Za mě to ukazuje ještě jednu věc. Lidi nám neumírají ani na leknutí ani na zanedbanou péči, protože to by se muselo projevit i v ostatních věkových kategoriích, což se neděje. Naše zdravotnictví zvládá a kecy chřipečkářů o smrti z leknutí jsou kecy namistrovaných hovad, která nedokážou přenést přes srdce, že se ukázali být hlupáky.  Ve skutečnosti celou epidemii nesou na hrbu takřka výlučně důchodci. Tak výlučně, že mě to až děsí. 

Děsí mě to dvojnásobně, protože se nikde v žádném státě nepovedlo to hlavní - zabránit, aby covida dostali právě ti nejohroženější. Důchodci tvoří cca třetinu nakažených, ale tvoří 99% všech úmrtí. Teď to zkuste přepočítat.  Podle oficiálních čísel máme cca 530 tisíc nakažených a 8500 mrtých. Vydělte celkové číslo nakažených třemi, protože zhruba takový podíl z nakažených tvoří důchodci a zjistíte, že máme osm a půl tisíce mrtvých na nějakých 170 tisíc nakažených. Tedy umírá každý dvacátý nakažený důchodce. Pět procent. Narukovat zamlada do Druhé světové bylo bezpečnější než na stáří chytit koroňáčka. 

Tak co milí chřipečkáři... jak to vidíte s vašimi rodiči a prarodiči? Už byli dost dlouho na světě, aby natáhli brka pro vaší pohodlnost a potřebu chodit do hospody? A co my  mladší všichni ostatní? Jak to máme? Svým způsobem máme v rukou stovky a tisíce životů. Nám se nic nestane. Máme větší šaci umřít v autě než na covid.  Jak to máme s právem roznášet velice nebezpečnou nemoc mezi důchodce? Tak nebezpečnou, že se v jejich kategorii už dávno stala killerem číslo 1. Stojí jejich život za ztrátu práce a nutnost přeorganizovat celou ekonomiku? Stojí jejich takřka válečné ztráty za takřka válečné hospodářství? 

A co vy - ohrožení důchodci. Všímáte si bedlivě, kdo mluví o tom, že pro jeho pohodlí, jeho dovolenou a jeho psychickou pohodu není žádná cizí oběť dost velká?  Sledujete, kteří politici by vás klidně odpravili a dali přednost ekonomice, protože vy už ji přece jenom vysáváte a nic do ní nedáváte. Sice jste makali celý život, ale teď už jste na odpis a tak vás celkem rapidně odepisují. Sledujete? 

Troufnu si tu úlohu ještě trochu rozšířit. Máme zhruba 2,5 milionu důchodců. Kdyby 5%  z nich přišlo o život, je to přes sto tisíc měsíčních výplat. Pokud bych bral, že průměrný důchod je deset tisíc, tak se jedná ročně o krásných 12 miliard. K tomu ušetřených sto tisíc zdravotních pojistek, které by jinak padly na vaše léčení. Řekněme, že průměrný důchodce odpracoval 35 let a za tu dobu odvedl na zdravotním pojištění krásný milion korunek. To je překrásných sto miliard. Kolega bloger doktor Kubáč kdysi psal, že takřka celé pojištění, které si pacient platil celý život padne na poslední rok jeho života, kdy už se bojuje s rakovinami a dalšími svinskými nemocemi. To všechno se ušetří. 

Vidíte, jak nám to pěkně vyšlo. Kdyby se covid vydařil přesně podle záměru iluminátů, Billa Gatese nebo jiných zlých hombres, tak nám udělá reformu veřejných financí za nejméně 100 miliard korun. K tomu tu máme podle Lacových propočtů třetinu obyvatel pořádných zmrdů. Aniž bych se osobně uchyloval k takovému přímočarému hodnocení, celkem bych souhlasil, že v republice máme třetinu lidí, které nějaký mrtvý důchodce nedojme. No nekup to. Takové množství lidí si už zvolí dost zástupců do parlamentu. 

Tahle třetina lidí, to je akorát ten počet, aby se epidemie nezastavila a jela pěkně dál přesně podle vývoje, který můžete sledovat v Masterových grafech... už se to zase moc hezky rozjíždí. To znamená další nakažení důchodci a každý dvacátý z nich skončí o něskor později v rakvi. A skoro zadarmo přátelé... ventilátor moc nestojí. To léky na rakovinu, to je jiná pálka. Navíc, když to na člověka přijde, exne neuvěřitelně rychle a navíc jich oproti oficiálním číslům třetina navíc exne doma. Úplně bez nemocniční péče... tedy zadarmo.   Čímž mě napadá, že z nakažených důchodců umírá každý patnáctý, protože skutečných obětí je o třetinu víc než těch oficiálních.... Super vyhlídky. Milí důchodci, byli jste generace míru, která nezažila válku, ale když vidím ta čísla, měli jste se raději vyloďovat v Normandii nebo bojovat za Sovětský svaz v Afghanistánu. Bylo to bezpečnější. 

Když si k tomu připočítám i ty politické výhody, jako že si vlády mohou půjčit jakoukoliv myslitelnou natisknutou částku, která se nedá splatit ani ve vlhkých snech levicových ekonomů, tak ano, globální elity nám předvedly, jak se to doopravdy dělá, když chcete prosadit svou. Ani nepotřebujete oblbnout všechny, stačí jen tu třetinu zmrdů, kteří si nechali nakukat že v rouškách je nesvoboda a tak jdou a uskutečňují jejich záměr a ještě si myslí, jak je to osvobodí. Nevědí, že za pár let budou mít jízdenku na covidní věčnost i oni. 

Skoro bych se vsadil, že takový důchodce, který první atak covidu přežije a počká si ještě rok, až mu ta imunita zase odejde, tak má slušnou šanci tu zkratku ke hrobu trefit. A ještě bych se vsadil, že vakcína jen tak nebude. Minimálně ne pro ty, kteří by jí opravdu potřebovali. Případně bude stát tolik, aby se nám naši staří rozdělili na skupinu, co peníze má  a ta vždycky dostane prodloužení o rok a pak ti, kterým prachy dojdou, a ti to budou mít jasné. 

A dost zmrdů na to, aby se jim to tak líbilo a ještě vyřvávali, jak je to správné, svobodné, pravicové, levicové, libertianistické, darwinistické, to je vlastně úplně jedno co. Ti samozřejmě v rámci svobody vakcínu odmítnou, takže bude dost velký rezerovár nemoci, aby se důchodci pěkně selektovali každou chřipkovou sezónu.  Rovnou by si mohli založit spolek a do čela zvolit tu Záhumenskou... masovou vražedkyni.  Hitler byl vlastně blbej, místo aby se postaral o nějaký pěkný a poměrně výběrový virus, stavěl plynové komory a dělal selekci na práceschopné a na odsouzené. Tohle udělá virus sám. Práceschopní se nemusejí bát a ti co už jsou staří, ti to vezmou zkratkou. Žádný ostnatý drát, žádné stráže, žádné kulometné věže,  žádné norimberské tribunály. Jen potřebujeme dost zmrdů.  Tenkrát se jim říkalo kápové, dneska jsou to antirouškáři a chřipečkáři -  i ta jejich proklamovaná svoboda je taková kápovská - koncentráčnická.

Milí důchodci, doufám, že si z toho berete ponaučení a bedlivě si rozmýšlíte, komu hodíte svůj hlas. Tentokrát vám nejde o nějakou valorizaci důchodů. Tentokrát nejde o nějaké pseudokecy o demokracii. Tentorkát jde doslova a do písmene o váš život. Pandořina skříňa těch nejhorších lidských vlastností se otevřela  a vy byste si měli dávat sakramentsky pozor, jak to kdo s vámi myslí. Ještě pořád je vás přes dva miliony. I když už o osm tisíc míň...  

A já vím, že mám zhruba dvacet let času, abych udělal všechno pro to, aby tihle zmrdi nedostali šanci jednou takhle hladce odpravit i mě.  Začnu tím, že si pořádně vychovám děti. A už navždy budu mít před očima letošní rok. Rok ve kterém se ukázalo, kdo se umí obětovat pro druhé a kdo umí obětovat druhé pro sebe. 

Jak to volaly v Oděse babičky před vypáleným domem odborů? Nikdy neodpustit, nikdy nezapomenout. Osm tisíc životů lidí jako jsou můj táta a moje máma, to už stojí za dlouhého pamatováka. 

 

Doplněk: 

Představte si, že naše země uposlechla hlasu EU a Jourové a přijala příslušný počet imigrantů z islámských zemí a přijala by jich dost na to, aby se tu cítili podobně jako ve Francii. A představte si, že teroristé, kteří by se sem infiltrovali, by za rok pozabíjeli deset tisíc lidí. Stejně jako to udělal koronavirus. To by stálo za válečné manévry? Stálo by to za přeorganizování celé ekonomiky? Stálo by to za nákup zbraní, uzavření ulic, vyhlášení stanného práva? Stálo by to za ostrahu hranic pomocí desítek tisíc mužů a tisíců kusů techniky? Stálo by to za prezenční vojenskou službu? Stálo by to za pozornost? Stálo by to za miliardy? 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 2.8 (181 hlas)

Komentáře

Trvalý odkaz

Pandora byla jenom prostřednicí, ve skutečnosti za všechno mohl Prométheus.

..."Titán Prométheus byl – na rozdíl od ostatních Titánů – vždy na straně boha Dia. Ovšem až do chvíle, kdy se Zeus rozhodl vyhubit lidské pokolení. Prométheus měl totiž lidi rád, naučil je spoustu užitečných věcí: číst, psát a počítat… A hlavně ovládat oheň. Ten ovšem musel napřed ukrást bohům. Díky němu lidé poznali, že oheň je nejen zlý pán, ale také dobrý sluha. S jeho pomocí se naučili vyrábět nástroje a ty používat k tomu, aby byl jejich život pohodlnější a šťastnější.

Prométheus se stal skutečným stvořitelem člověka – udělal z lidí rozumné a samostatné bytosti. Tak rozumné a samostatné, že se přestaly bát bohů. To bylo ovšem víc, než byl nejvyšší bůh Zeus ochoten tolerovat. Povolal na pomoc kováře Héfaista a dal mu za úkol uplácat z hlíny a vody dívku tak krásnou, že jí nikdo neodolá. Pak ji Zeus oživil a poslal na svět. Všichni bohové olympští jí na cestu k lidem dali různé dary.

A tak dívka z vody a hlíny uhnětená dostala jméno Pandóra, což znamená Všemi dary obdarovaná. Athéna ji naučila ženské práce, Afrodíta zase používat ženské půvaby, zkrátka těch božských darů byla spousta. Všechny je uzamkli do zlaté truhličky. Pandora si ji nesla jako hotový poklad, když ji bůh Hermés odvedl na svět a nabídl ji Prométheovi za ženu. Ale prozíravý Prométheus Pandoru nechtěl, a tak šli k Prométheovu bratru Epimétheovi. Ten se do překrásné Pandory okamžitě zamiloval až po uši a vzal si ji za ženu.

A pak se stalo, co se stát muselo: Pandora truhličku otevřela. Jedni tvrdí, že ze zvědavosti, druzí, že ji přemluvil Epimétheus. Možná od obojího kousek.

Ze zlaté schránky vyletěly nemoci, bída, zlo, hoře, strádání, závist, pohromy, neštěstí, spory, vády a války a rozletěly se do světa. Bohové tam totiž kromě užitečných darů vložili i spoustu toho, čeho se potřebovali zbavit.

Když to Pandora uviděla, hned víko zabouchla. Ale už bylo pozdě. Na dně schránky zůstala uzavřená sama samotinká – naděje."...

https://dvojka.rozhlas.cz/pandorina-skrinka-7602589

Průměrný počet slepic: 4.2 (19 hlasů)

Sasine, jak když čtu co napíšeš, mám pocit, že nechápu vůbec nic, ale fakt nechápu ne že se mi to nelíbí,
tak zde musím říci, že toto je příspěvek za tak 100 slepic ;)

Průměrný počet slepic: 4.3 (18 hlasů)

dík za připomenutí.....

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Sasine naprosto skvělé. Popis historie, současnosti a budoucnosti nemůže být lepší.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

Děcka, dík všem, keří něco chápou. Už to bude rok, co se s váma vláčím. Už to bude rok, co se vás chápat snažím. A sem to já?
https://youtu.be/aMudDCLVIUI

Chválím všechny, Vás, keří se straní Vidlákoby skříňky. Je to jen o příběhu jak hlupák eště k větší bídě přišel. Udělá všechno co mu řeknou. Stejně jako ti, co si myslí že kamenný řád je náš obyčej.

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

jsou pro každého normálně dostupná na https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr. Poslední tabulka v seznamu - "Tab. Počet zemřelých celkem a podle věkových skupin a čísla týdne v letech 2011–2020".

Zjistíte tam například, že ve věkové skupině 85+ do roku 2016 umíralo ca. 30 tisíc lidí ročně. Od roku 2017 stoupnul počet úmrtí skokově na ca. 34 tisíc. Ale bez Covidu to zjevně nikoho nezaujalo ;-)

Tím bych se dostal k tomu, co jsem zde psal již několikrát (opakování je matka moudrosti :-). Ochrana rizikových skupin, spíše než plošná (ne)smyslná opatření.

Narozdíl od vidláka nevidím hlavní vinu u chřipečkářů, ale u našeho státu. Co a proč (ne)udělal pro ochranu rizikových. Jak to, že "kdejaký" bloger umí spočítat 1+1 a naši/vaši výborně placení politici a ůředníci ne?

Zajímavé by bylo vědět, kde ti lidé umírají aby se daly podniknout nějaké kroky. Je to v nemocnicích, v LDN, doma a nebo v domovech důchodců. Ale, jako v tolika případech předtím, taková data (veřejně) neexistují a/nebo nikoho nezajímají.

Průměrný počet slepic: 3.1 (16 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Tak jsem si to otevřel, ale čísla a podíval se na ně a tak nějak nevidím to co ty, když jsem si "ponížil" ty ostatní roky kde se počítá s 53 týdny s rokem 2020, kde jsou data jenom do 43 týdnu, tedy 80procent týdnů vs 100 procent týdnů, tak si říkám, kde tě učili takto porovnávat hodnoty?

Jako je fakt, že tento způsob "čtení dat" vidím na porádách, kde je hlavní vedení podniku, ale jaksi, stále jsem ještě neprozřel a stále nejsem schopen nějak psychycky přijmout, že můžu porovnat data za celý rok s daty za část roku a tvrdit z toho závěry, asi se čeká, až taky "vymřu" jak říkal Mádl a budou zde lidé co umí pořádnou matiku netu "bílou" špatnou :D

Průměrný počet slepic: 3.4 (16 hlasů)

Poslední záložka - "věk 85+"

Počet zemřelých ve věku 85 let a více podle čísla týdne v letech 2011–2020

Rok 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
Celkem 26 789 28 460 29 698 29 546 33 129 31 486 33 695 34 275 34 199

Průměrný počet slepic: 2.9 (11 hlasů)

Mám otázku píšeš nárůst 2011-2020, kde je ten nárůst 2020, máš tam jenom 2019?

A to je co rozporuju, něco napíšeš a pak dodáš čísla, kterým jaksi něco chybí, nebo kde se dočtu v onom příspěvku o nárůstu za onen rok 2020, můžeš mi to v těch číslech Rok/Celkem ukázat?

Nemáš, čísla za 20 procent měsíců roku 2020, takže jak jsi schopen napsat nějaké číslo co nikdo nezná, protože rok 2020 neskončil a navíc podle přechozích řad za roky 2005-2019, zrovna ty lepší týdny na počty mrtvých?

Je nějaký matematický aparát, kterým jsi schopen dopočítat čísla která nemáš?

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

1) Primárně jsem napsal informací, že údaje o kterých vidlak píše "Požádal si na statistickém úřadu" jsou všem volné dostupná i bez požádání.

2) Jako zajímavost, která mi při shlédnutí oněch dát padla do oka, jsem dodal, že úmrtnost ve věkové skupině 85+ byla od roku 2011 do roku 2016 o několik tisíc nižších než v letech 2017, 2018 a 2019. Čísla která to dokládají jsem dodal výše.

3) O nárůstu 2020 jsem doposud nepsal. A ani nebudu. Takže podívat se na to budete muset sám. Doporučuji stáhnout si ten Excel... Porovnání 2011 - 2020 YTD I po týdnech tam je.

4) Není mymcilem predikovat počty mrtvých do konce t. r. Ani jsem to nikde netvrdil.

Zdravím

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

1) toto jsi nenapsal, az ted, kdybys to napsal, pak bych pouze podekoval ;)

2) No psal ji o skoklach, ja si stahl s tvého odkazu data 2005-2019, ale i 2020 do 43 týdne a skoky neviděl, udělal jsem si i graf, kde jsem si to promítl a cisla +- autobus byla stejne krome roku 2015, kde byla chripka, ale i tak to nebyl skok oproti predchozimu roku a ze 3-4 roky. A divat se na cisla musis jako celek, ne samostatne, je to statistika..., takze kdyz 1rok 288, dalsi 292, prumer je cca 299, tedy lze tak nejak ocekavat, vyrovnani "hladiny", tedy dalsi roky bude urcite nad 300 ;) A o tom je statistika, divat se na souvislosti, bez nich ve statistice cislo nerika vubec nic a pouzivat ho samostatne jako jsi v odpovedi 2 udelal ty popira jak funguje statistika...

3) odpovidal jsi na cisla a rozporoval cisla vidlaka 2020,a v jednom prispevku napsal 2015-2020 rozdíli, jsem se ptal kde jsi ten rozdil 2020 v zal, kdyz cisla neexistuji, preecti si co jsi nspal ;)

4) ja psal, ze rozporujes vidlaka/mastera, a ze kde jsi vzal/vypocital cisla 2020, kdyz delas mrtve od 2015-2020, takze co jsi napsal v bode 4, jsem nenapsal, takze rozporujes sam sebe ;)

rozporujes Vidlakovi/masterovi cisla, cisly predchozích roku, ja se ptam znovu jak to dokazes, kdyz nemas cisla 2020.

Ty jima odpovidas a citujes i jmeno Vidlaka a ted najednou pises,ze vlastne jenom si Vidlakovi nerozporoval co rika, ze to to melo byt neco navic :D

Tak ja si z toho odkazu stahl excel 2005-2009 a pak samostatny 2020, takze nejaky duvod, proc mam stahovat excel co obsahuje pouze od roku 2011? Statistika je odkdy lepsi s mensi casovou radou?

Zatím bez slepic

Přečelt jsem si Váš komentář ještě jednou: Můžete mi ukázat, ve které části svého příspěvku porovnávám data za celý rok s daty za část roku a tvrdím z toho závěry?

PPS: Jestli takhle sledujete Vaše porady pak potěš koště.

Průměrný počet slepic: 3.5 (10 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Kde jsou skoky? Když se podívám na ty data, tak nějak +- autobus kopírují, že když jeden rok zemřelo víc jak průměr, tak následují nebo nějaký následující byl pokles pod průměr, to nejsou skoky.

A protože odpovídáte na Vidláka a jeho "názor na čísla 2020", tak jaksi porovnáváte 2020 vs vaše data za přechozí roky... Nebo jste nerozporoval Vidlákova čísla 2020, ale to byl nedávalo smysl, proč vydahujete 2005-2019 a píšete názor "bez Covidu"?
Takže porovnáváte ;)

Přesně jako u nás na poradě, já nic já muzikant a jsem ochoten mluvit jenom o číslech co jsem řekl, že jsem odpovídal a dokazoval jimi co řekl druhý, že není pravda, o tom se bavit nebudeme, dokaž mě, že moje čísla jsou špatná :D

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

viz má odpověď z 18:44

Asi souhlasím s Vaším posledním odstavcem (pokud jsem ho tedy správně pochopil). Jenom bych ho doplnil o "Já o voze, ty o koze."

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

Joo, posledni dstavec je klasiak "manageru" co umi prd a jsou ny vyssich pozicich ve firmach a majitele se divy, ze firma stagnuje nebo roste malo...

Zatím bez slepic

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

nefunguje nikde, kde se o ni pokusili a nic na tom nezmění ani "vtipné" kecy o našich/vašich nebo naší vládě.

Selhalo to v Belgii, Švédsku, Itálii nebo v USA.

Jsou to jen nerealistické a alibistické žvásty...

Průměrný počet slepic: 3.7 (20 hlasů)

ale jak se pokusili např. ve Švédsku chránit rizikové skupiny? Podle mě dostupných informací nijak (kromě nějakých vágních doporučení). Prot tam také už v první vlně zemřelo tolik (zejména starých) lidí a politici v ČR se pak mohli prsit jací jsou oproti Švédům kabrňáci.

Ostatní země dtto. Není mi známo, že by některá z Vámi jmenovaných vsadila na zachování normálního života se současnou ochranou rizikových.
Ale třaba se snížíte k tomu abyste mi dodal iformace ze kterých vycházíte vy a uvedl mne na pravou míru.

Průměrný počet slepic: 3.9 (20 hlasů)

zkoušel to Trump v americe po celou dobu jeho vlády, dopadlo to tak, jak to dpadlo.
Zkoušel to Johnson v anglii, dopadlo to tak, jak to dopadlo.
Zkoušely to italská a rakouská vláda na počátku epidemie, aby zachránily lyžařskou sezónu, ale dopadlo to tak, jak to dopadlo.
Zkoušela to belgická vláda, ale dopadlo to tak, jak to dopadlo.
O švédským úchylovi Tegnellovi si nic povídat nebudeme, že jo.

Nefunguje!

Nefunguje!

Nefunguje!

Průměrný počet slepic: 4.1 (13 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

za nezvratné "důkazy" a trvdá "data" která jsem dopodus neměl. Myslím, že další diskze na toto téma postrádá smysl.

Průměrný počet slepic: 3.1 (10 hlasů)

Souhlas. V okamžiku, kdy jsou nakažení pár dní bez příznaků a už to šíří, nelze nikoho ochránit jiným způsobem než naprostou atomizací - zrušením veškerých kontaktů mezi všemi.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

2015-33k 2016-31k 2017-33k 201834k 2019-34k - kde tam vidíte skok?!?

Průměrný počet slepic: 4 (7 hlasů)

Stačí přečíst text. Ale zkusím to zformulovat jinak: Od roku 2011 do roku 2016 se pohyboval počet úmrtí od 27k (2011) do 32k (2016). Stoupal tedy v prúměru o 1k za rok. Roku 2017 poskočila úmrtnost o 2k na 34k a na této úrovni zůstala i 2018 a 2019. Asi máte pravdu 1k sem nebo tam je v globále jedno. Nic méně z mého pohledu je to skok.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by blbec pepík (neověřeno)

Trvalý odkaz

Moje pravidlo, dodržuj pravidla, pak pokazuj na jiné.
Chřipečkáři nejsou hlavní viníci, ale jsou viníci.
Stát jsme my.
Špatná otázka ,,Na rozdíl od vidláka nevidím hlavní vinu u chřipečkářů, ale u našeho státu. Co a proč (ne)udělal pro ochranu rizikových"?
Dobrá otázka, co jsme (ne)udělali my pro ochranu rizikových?
Většina kulové, ale klademe otázku státu ,,Co a proč (ne)udělal pro ochranu rizikových"

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by Josef (neověřeno)

Trvalý odkaz

A odkud víte, jestli já pravidla dodržují a nebo nedodržuji? Podle sebe soudím tebe?
Pokud jsem si vědom :-) tak pravidal dodržuji. Ale nikoliv z přesvědčení a s úsměvem na líčku.

A čím sjou chřipečkáři vinni? Musím se cítit čímsi vinen protože jsem byl na dovolené, párkrát v hospodě a protože nesouhlasím s přístupem vlády a kritizuji např. vidlákovo zacházení s čísly?

Já se cítím být asi tak jednou desetimiliontinou státu. Maximálně jednou osmimiliontinou, pokud beru voliče. Takže beru "Stát jsme my." s rezervou.
A snad se na mne nebudete zlobit, když Vám prozradím, že větší díl zodpovědnosti (ve srovnání s mou maličkostí) přikládám osobám které mají nějakou funkci a mohou z jejího titulu výrazně(ji) ovlivnit chod věcí.

Máte pravdu. Třeba na ochranu své 80leté mámy jsem udělal kulové. Tedy až na to, že ji nevystavuji zbytečnému riziku. Zatím je plně soběstačná a tak jsem to ponechal na ní. Mohl bych za část svého platu (a nebo za úspory na dovolenou) nakoupit FFP2 masky, chodit s nimi od domu k domu a rozdávat je potřebným. A nebo vytisknout letáky o nebezpečí Covidu a rozdávat je rizikovým osobám. Neudělal jsem to. Jsem prostě hovado, převýchova bude asi s ohledem na můj věk těžká.

Nicméně výše řečené mi nebrání očekávat, ba přímo vyžadovat od osob jako je například předseda vlády a nebo ministr zdravotnictví aby něco udělali.

Průměrný počet slepic: 2.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Meh, už půl hodiny smolím krátký komentář k článku, a už má osm stováků slov. Zkrátím to - pane Vidláku, Mezi válkou a pandemii jsou rozdíly. Velké. Asi jako mezi Brnem a Ulanbátarem. Taky tam žijou lidi, taky tam mají domy. Světe div se, když si v Brně budete chtít koupit chušur, tak je tam asi nenajdete. Přirovnávání kovidu k normandii přenechte hloupým a hlučným.

Průměrný počet slepic: 4.3 (18 hlasů)

Chápeš ale rozdíl mezi porovnáním Brno vs Ulambátar kterým dokazuješ, že Vidlák píše blbost, protože používá přirovnání? Víš, že je rozdíl přirovnání vs porovnání :D

Průměrný počet slepic: 3.2 (16 hlasů)

Kdybych porovnával, tak použiju Brno - Rýmařov. Abych vystihl onen rozdíl, tak jsem použil místo velmi vzdálené, s naprosto odlišnou kulturou a zvyky.

V článku je mnoho přirovnání: "Narukovat zamlada do Druhé světové bylo bezpečnější než na stáří chytit koroňáčka." "Stojí jejich takřka válečné ztráty za takřka válečné hospodářství?" (no dobře, tady to je porovnání...) "měli jste se raději vyloďovat v Normandii nebo bojovat za Sovětský svaz v Afghanistánu".

Říkám (teda píšu), že přirovnávat pandemii k válce je blbost. Jsou to rozdílné situace, s rozdílnou náladou ve společnosti. Možná použít příkald Šalingrad a Mongolland nebyl moc dobrý nápad, ale co už.

Průměrný počet slepic: 4 (12 hlasů)

Tak jinak, sypu si popel, že jsi nepochopil, jaktože to co použiješ ty na přirovnání je dovoleno a co vidlák není?

Představ si, že reálná zkušenost naší firmy je, že v této republice chování lidí a úřadů lze srovnávat Praha/Brno/OPstrava, ale ani omylem jak píšeš ty Rýmařov ;)

Takže já mám reálné zkušenosti, že nelze porovnávat Rýmařov a Brno, tedy ti napíšu jako ty Vidlákovi "NEMŮŽEŠ TO PŘIROVNÁVAT" ;)

V čem máš problém s přirovnáním s válečnýma ztrátama? Že to matematicky nesouhlasí? A přirovnání někdy souhlasí číselně nebo má nastínit trend?
V reálu, nesedí válečné hospodářství, protože tam makali všichni, kdežto zde se zakazuje práce a jediné co souhalsí je následek, na civilní sektor, že si nemáš co koupit anebo ti nefunguje sauna nebo diskotéky, takže stejný způsob jako s tím zamlada, kde jsou následky stejné ;)

Takže tím co jsi napsal, stále nesouhlasím, protože i to upřesnění mi spíše dokázalo že co jsem si myslel, že nesouhlasím s tím co píšeš, že si myslím správně...
Jenom jsi mi jak to čtu napsal "mě se toto přirovnání nelíbí"...

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)

možná by pomohlo kdyby ses naučil číst.

Průměrný počet slepic: 4.4 (14 hlasů)
Trvalý odkaz

Život učí: "Zachraňte děti a starce !!!".
Proč děti? . Abychom měli budoucnost.
Proč starce? Abychom měli i minulost.

Průměrný počet slepic: 4.7 (27 hlasů)
Trvalý odkaz

Vážení diskutující, někteří odsuzují pana Vidláka, že apeluje na důchodce, ať přemýšlí komu hodí svůj hlas.
Podle mého názoru mají přemýšlet všichni komu dají svůj hlas.
Dejte hlas tomu, kdo se vás zastane i v době nepohody.
Dnes slovo ODBORY, se považuje za sprosté slovo.
LEVICE neexistuje.

V minulé krizi nás vedli tito lidé:
Česku nehrozí nic horšího, než že bude bohatnout pomaleji, říká ministr financí Miroslav Kalousek.
https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/v-mediich/2008/2008-10-06-vmediich-4818…

Ing. Mirek Topolánek - předseda vlády České republiky

Jiří Čunek - 1. místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj

RNDr. Martin Bursík - místopředseda vlády

RNDr. Petr Nečas - místopředseda vlády

RNDr. Alexandr Vondra - místopředseda vlády
pro evropské záležitosti
MUDr. Mgr. Ivan Langer - ministr vnitra a ministr informatiky
Karel Schwarzenberg - ministr zahraničních věcí
JUDr. Vlasta Parkanová - místopředsedkyně vlády
Ing. Martin Říman - ministr průmyslu a obchodu
MUDr. Tomáš Julínek - ministr zdravotnictví
Ing. arch. Daniela Filipiová - ministryně zdravotnictví
JUDr. Jiří Pospíšil - ministr spravedlnosti
Ing. Miroslav Kalousek - ministr financí
Mgr. Dana Kuchtová - ministryně školství,
Mgr. Ondřej Liška - ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Ing. Aleš Řebíček - ministr dopravy
Ing. Petr Bendl - ministr dopravy
Mgr. Petr Gandalovič - ministr zemědělství
Mgr. Václav Jehlička - ministr kultury
JUDr. Cyril Svoboda - ministr vlády ČR,
Doc. JUDr. Pavel Svoboda, D.E.A. - ministr vlády ČR,
MUDr. Džamila Stehlíková - ministryně vlády ČR pro lidská práva a národnostní menšiny
Michael Kocáb - ministr vlády ČR pro lidská práva a menšiny
https://www.vlada.cz/scripts/detail.php?id=24440&tmplid=50

Dotaz pro znalce.
Umí někdo vyjmenovat z paměti všechny strany, které nám vládly?
Všechny nám slibovaly ráj na zemi.
Kde jsme?
Nechci být sprostý.

Průměrný počet slepic: 4.6 (21 hlas)

Kdo nemá v hlavě nasráno, nemůže hodit svůj hlas takovému panoptiku...

Průměrný počet slepic: 4.9 (11 hlasů)

Kolik nynějších voličů si to pamatuje, zejména když mnoho z nich tahalo kačera na pískovišti?
Panoptikum občas vymění špinavého kašpárka, za nového.
Loutkovodiči jsou stejní.

Průměrný počet slepic: 4.7 (13 hlasů)

Nejen to , paměť lidstva je věčná. Máš smůlu. Loutkovodiči jsou asi stejní , ale každá generace je nepatrně jiná, pak v časové ose vše dopadne jinak, než bylo původně programováno. A to je naše šance.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)

In reply to by pragmatik (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat. “ — The life of reason I. ... děl přírody. Kdo zapomíná na své dějiny, je odsouzen je opakovat.

George Santayana – Wikipedie
P.S. Pásli jsme spolu husy?

Průměrný počet slepic: 4 (1 hlas)

In reply to by Josef (neověřeno)

Trvalý odkaz

že se půlka národa ani o politiku nezajímá

těm stačí ČT09

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Nemusel pan Vidlák do toho vložit Babiše a článek by byl naprosto v pořádku.
Ohrožená skupina důchodci,opotřebované tělo,nabušené všelijakou chemii,nedostatek vitamínů,nebo spíš si je tělo nedokáže uchovat.
Vakcína málo ověřená,vyzkoušená,ti který přežijí,tak je vakcína sejme a jen z důvodu slabého organismu.
Co je podstatné,už se nemůžeme spolehnout na nikoho,jen na své ruce.

Průměrný počet slepic: 4 (12 hlasů)
Trvalý odkaz

v Praze napad první sníh, zahrada vypadá nádherně

Průměrný počet slepic: 4.8 (11 hlasů)

In reply to by Milan V (neověřeno)

Trvalý odkaz

máme už tři dny (Vysočina)
Je to hezký.

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

aa furt drží

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Jak dlouho se dokážeme ubránit nápadům Bruselu ohledně migrantů.
Stačí aby na migranti zavedli dotace,podporu x mld a na to slyší mnoho politiků..

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Máte ruské špióny? A mohli bychom je vidět?

Ukázka ze scénáře: Obraz 1 – hradní interiér – ředitel tajné služby stojí, opatrně se rozhlíží a šeptá sedícímu prezidentovi, Koudelka (tajemně): Jsme zamořeni ruskými špióny! Zeman (s ruským přízvukem): Charašo. A mohl bych nějakého vidět?

Miloš Zeman v režimu „utajení“ a zcela v souladu se zákonem položil tajné službě několik otázek a vyvolal tím v jistých kruzích bouři pohoršení. Kdyby prezident ředitele tajné služby veřejně požádal, aby nahý a natřený na růžovo přetančil v jihoamerickém rytmu podélně Václavák, jen těžko by způsobil ještě větší rozruch.

Líbí se mi na tom dvě věci. Zaprvé pozoruhodný fakt, že se tady úplně všechno rozkecá. Razítko „tajné“ vám v případě nějak použitelného obsahu zaručí prakticky stoprocentně zhruba takové utajení, jako byste informaci sami pověsili na fejsbuk. Z mého pohledu je tohle daleko větší problém než prezidentovo možná nekonvenční, ale rozhodně legitimní dotazy.

http://nonserviam.cz/mate-ruske-spiony-a-mohli-bychom-je-videt/

Průměrný počet slepic: 5 (12 hlasů)

diskuzi na téma dojení fialové parlamentní kravky Miluny, resp. k sestavení plánu té jedině správné údržby jejich předností i zadností.
Taková diskuze bude rozhodně přínosnější, než zdejší diskuzní sračky na téma jedné třetiny.

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)

o jejích přednostech ani zadnostech radši nechci nic vědět.

To by bylo leda do nějakýho hodně divnýho německýho pornofilmu :-)

Průměrný počet slepic: 3.9 (11 hlasů)

In reply to by pithart (neověřeno)

Trvalý odkaz

dědek.
Tak já si tady chci dělat bezplatnou reklamu na Targusovo Veselé Sádlo určené nejen k jemným masážím vybraných partií parlamentní soušky a vy mi to tu tak poserete...

Průměrný počet slepic: 3.2 (9 hlasů)

:-))

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

"Koudelka neumí vyhovět? Ať jde. Jan Schneider: Tajnosti sporu Zemana s BIS"
* * *
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Koudelka-neumi-vyhov…

Průměrný počet slepic: 4.3 (6 hlasů)
Trvalý odkaz

s těmi zlomky (třetinami) posral.
To prohlašuji odpovědně po projetí první stránky diskuze...

Průměrný počet slepic: 4.3 (12 hlasů)