Krátký úvodník:
Včera jsem dostl mail od čtenáře a diskutéra Lexe. Pouštím jej v plném znění, tak jak mi jej poslal:
Dobrý den, „Vidláku“!
Jistě si na mě pamatujete z jiných blogů, především kdysi od „vlka“, od „Bavora“ a jinde, svého času jsme vedli také korespondenci, že bych přispíval na Vaše stránky.
Dneska jsem byl upozorněn jedním z glosátorů „Vidlákových kydů“, co že jsem chtěl říci „svými“ komenty – viz Zastydlá puberta - doplněno | Vidlákovy kydy (vidlakovykydy.cz) níže:
„Napsal uživatel Lex (neověřeno) dne So, 23. 01. 2021, 17:15
In reply to vláda by Carlos V. (neověřeno)
Chudinko zamindrákovanej ... Běž třeba "Bidetovi" políbit jeho senilní prdel do "Júesej".“
a zde –
„Napsal uživatel Lex (neověřeno) dne So, 23. 01. 2021, 17:18
In reply to Aha? by PzKpfw (neověřeno)
Ty bys potřeboval našvihat přes držku i přes prdel nejmíň každou hodinu pětadvacetkrát, debile.“
Dovolte, abych Vám sdělil, že v žádném případě nejsem autorem uvedených komentů a že se těchto stupidit dopustil někdo, kdo si přisvojil můj nickname, který neměnně používám a jsem pod ním nejen jako komentátor, ale také svého času plodný autor znám od roku 2008, kdy jsem s ním začal u „Stejskala“ na aktuálně.cz, tj. na mainstreamovém blogu, který jako jediný si udržoval seriózní úroveň jak co do článků samotných, tak diskusí.
„Ukradení“ víc jak dvanáct let známého nickaneme mě pobuřuje tím spíše, jaké zvratky pod ním autor publikuje.
Také jsem přesvědčen, že byste tuto informaci měl zveřejnit na svém webu.
Přeji úspěšnou tvorbu i slušnou diskusi.
Skutečný „Lex“
PS
Současně se omlouvám Carlosovi V. a nicku PzKpfw za nehoráznosti, kterými je plagiátor mého nicku počastoval. Carlos V.- kterého tímto zdravím, neboť naše „souboje“ byly sice ostré, ale korektní - jistě nevěřil, že jsem to skutečně já – a také mu sděluji, že já už prakticky nikam své komenty nepřipojuji.
A teď už můj dnešní článek:
Dnešní text mám v zásobníku už dlouho. Samozřejmě jsem se zajímal o podzimní havárii na Bečvě, kdy do řeky unikl jakýsi sajrajt, který pozabíjel ryby v pěkně dlouhém úseku řeky a dodnes není znám viník. A protože do Bečvy ústí i potrubí z Babišovy chemičky Samotná DEZA je hned vedle řeky. Uvedené informace jsem měl už před vánoci, ale dělo se toho tolik, že jsem to pořád odkládal. Teď naopak bude vhodné odpočinout si od koronavirových témat, takže se to hodí.
Policii celou situaci nezávidím. Od první minuty za to samozřejmě může DEZA, protože to řekli novináři a protože Babiš je původcem veškerého zla. A tak na ně tlačí všichni a ze všech stran. K tomu se strašně špatně zjišťuje, co se vlastně stalo, protože na jedné straně můžete nabrat vzorky a doteď můžete snadno zjistit, co všechno proteklo trubkami za poslední rok, ale na straně druhé dneska v každém odpadním potrubí naměříte všechno, protože ve stopovém množství je v každé vodě každý jed.
Chvíli před vánoci jsem se potkal s člověkem, který měl ve své době podíl na tvorbě prakticky všech hnojivových receptur. Měl co do činění i s uhlím a spolu s dalšími navrhnul a provozoval clou tu jednotku zpracování uhelného dehtu, která tam v DEZE je. Dneska je ten člověk dávno důchodce, ale velmi vitální a o chemii ví první poslední. Není to laborant nebo vědec, ale technolog, který ty pokusy ve zkumavkách převáděl do průmyslové výroby. Pochopitelně neuvádním jeho jméno.
Nejsem odborník, ale co mi řekl, to mělo hlavu a patu, takže jak jsem koupil, tak dneska prodávám:
Nejřív jen tak úvodem: víte, proč se používal kyanovodík na průmyslové zabíjení židů? Proč se nepoužil třeba chlor, který se snáze vyrábí a v zabíjení je mnohem přímočařejší? Proč se nepoužil třeba Yperit nebo jiné jedovaté látky? Kyanid a kyanovodík jsou totiž v podstatě bezpečné. Velmi rychle se v přírodě rozkládají na neškodné látky. Zaplynované obilné silo je za tři dny zcela bezpečné... a jednak jejich jedovatost spočívá v množství. Kyanovodík se naváže na krev místo kyslíku, kyanid funguje obdobně v žaludku. Při trávení se uvolňuje kyanovodík. To znamená, když se nadýcháte jen trošku, nebo si včas vezmete protijed, nestane se vám nic. Kyanovodík se z krve zase vyloučí a pokud zbylo dost krvinek i pro kyslík, máte to bez následků. Stejně tak, pokud včas vypijete ustalovač na fotky, dostanou sice vaše ledviny brutálně zabrat, ale jinak se vám po cyankáli prakticky nic nestane. Jsou to jedovaté látky jako sviňa, ale rychle vyprchají a jsou celkem blbuvzdorné. Proto kyanidové havárie skoro nikdy nikoho nezabijí. Dá se to relativně snadno řešit.
První co jsem se dozvěděl bylo, že novináři jsou jako obvykle idioti, protože pokud to byl kyanid, tak sice otrávil co mohl, ale teď už je dávno rozložený a příroda už dávno zasela semínka a jede se dál. Bečva se velmi rychle vrátí do normálu. Kyanid se už dávno rozložil na uhličitan draselný.
Druhé, co jsem se dozvěděl je, že v DEZE není žádná nádrž s kyanidem. Nikde není žádné potrubí ani ventil ze kterého by mohl kyanid vytéct. Není tam všeobecně vůbec žádný ventil, ze kterého by mohlo něco vytéct. Je tam čistička, která má havarijní nádrže i všeobecný havarijní systém, aby právě žádný sajrajt nikam odtéct nemohl. A že by do DEZY někdo přivezl cisternu kyanidu a tam to nalili do kanálu - blbce, který tohle tvrdí, toho bych chtěl vidět.
Z DEZY každou vteřinu odchází poměrně velké množství vody. Vody, která proběhla čističkou, která byla použita na průmyslové procesy. Tato voda je sice vyčištěná, ale obsahuje stopová množství různých chemických látek. Tato množství se přísně hlídají a kromě kyanidu jsou tam i fenoly, azbest... a mnoho dalšího. Z této vody se berou vzorky, dávají se na odbor životního prostředí a prostým výpočtem množtví vody za rok se pak stanoví, že DEZA vypustila třeba sto kilo kyanidů na rok. Tyto kyanidy jsou rozpuštěné ve sto tisících kubíků vody. Je jich tam asi tak desetina množství, které vypouští každá komunální čistička, protože světe div se, kyanidy a jiné chemické látky vznikají i chemickými reakcemi hoven s Persilem a Jarem.
V principu jsou všechny chemičky vymyšlené tak, aby se nic nestalo i když se povolená množství překročí. Navíc podle vzorků a celkového vypuštěného množství se vypočítají poplatky a ty jsou velmi mastné. Tak mastné, že se dneska vyplatí co pět let instalovat novou lepší technologii čištění, protože ušetřené peníze za poplatky za znečištění to v pohodě pokryjí a ještě udělají zisk. Aby v chemičkách v České republice vznikla vážná havárie, musí to být složitá souhra okolností nebo třeba povodeň, požár, nebo něco takového. Nikde není ventil u kanálu, který by se dal otevřít a ven by vytekly chemické látky. Stejně tak nikde na čističce není nějaký přepínač, který by umožnil vodu nečistit, ale vypustit ji nějakou zkratkou.
Tohle všechno se samozřejmě nikdo neobtěžoval zjistit. Žádný novinář nechodil po DEZE a nehledal ventil. Neseznámil se s provedením čističky, nestudoval na stavebním úřadu projektovou dokumentaci a nepřečetl si, jak to funguje. Zadání znělo jasně - Babiš je viník.
Můj kolega chemik tímto jednoznačně říká, že z DEZY nemohlo uniknout nic, co by takhle dokázalo pozabíjet ryby. Leda že by se tam našel vůl, který tam dovezl jed a vylil ho tam schválně. Což je zcela mimo realitu.
Dobrá, už víme co se nestalo, a teď co se tedy nejspíš stalo:
V tomto státě se vůbec neřeší (teď - kdysi se to řešilo) souběh chemických látek ve stejné kanalizaci. Dneska je zcela běžné, že je na jedno dlouhé potrubí napojena řada firem, řada čističek, řada různých obskurních malých hal, kde se kupříkladu žárově zinkuje. Tyto provozy nikdo nezkolaudoval, prostě si někdo pronajal halu, dovnitř dal zinkovou lázeň, kadmiovou vanu, tiskne plošné spoje, lakuje konzoly nějakým hnusným lakem, nebo prostě svařuje nerez a po svaření ty sváry čistí kyselinou. Pronajímatele vůbec nezajímá, co se tam děje, nájemce také mlčí a ve výsledku máme situaci, kdy do kanálu teče kde co, aniž by měl někdo přehled.
Dokonce i když je provoz řádně zkolaudován, i když existují havarijní plány, nikdo nedává do souvislosti, že kousek po proudu může být druhý provoz, který dělá zase něco úplně jiného a vypouští jiné chemické látky. Můj kolega mi řekl, že by dokázal z fleku vyjmenovat několik desítek chemických látek, které podle havarijních plánů jednorázově mohou vytéct do kanalizace, protože jsou samy o sobě neškodné - třeba hnojivo ale pokud se smíchají s jinými neškodnými látkami, vytváří to velmi zajímavé věci. Nemusí toho ani být moc . Špatně se napojí hadice a na nově opravený asfalt vyteče nějaký hnus. Pár litrů. Obluha hnus odplaví do kanálu. Dělá to tak dlouhá léta, nikdy se nic nestalo, protože to samo o sobě nemá schopnost významně škodit. Stejně jedná i jiná obsluha na stejném kanalizačním vedení. Tu tam jim někde něco vyteče, oni to pokaždé odplavili do kanálu, nebo to udělal déšť a nikdy to nic neznamenalo.
Nebo prostě v nějaké malé dílně vylil do kanálu někdo zapomenutý kanystr (nebo EBC kontejner) něčeho, co ani nevěděl, co je. To se po cestě smíchalo s jiným bordelem a neštěstí bylo hotovo.
Pokud je pravda, že rybáři cítili při zjištění mrtvých ryb chlor, podle onoho kolegy určitě nešlo o kyanid, ale právě o odpad z nějaké galvanizace, kde se s chlorem pracuje. K tomu stačilo třeba jen, aby z jiného kanálu vytékala stará sůl, kterou tam měli po předchozí zimě, byla už rozměklá, nepoužitelná na sypání, tak jí prostě nasypali do kanálu a ono se to tam potkalo s něčím jiným a chemická reakce následně otrávila ryby.
Samozřejmě, nic není stoprocentní, ale kolega celkem s jistotou tvrdil, že z vyšetření vyplyne, že došlo k souběhu okolnotí, které byly protiprávní, ale děly běžně dlouhé roky, jen se nikdy nepotkaly. A výsledkem bude časem nějaký předpis podobající se zákonu z roku 1960, který stanoví povinnost příslušnému vodprávnímu úřadu, aby brali do úvahy nejen jednotlivé provozy, ale i jejich možné souběhy. Rozhodně ale kolega vylučoval, že by velká chemička, která je na tohle nebezpečí mnohonásobně jištěná, kde nedošlo k požáru ani povodni, že by vypustila něco tak jedovatého.
Naopak se nejspíš ukáže, že nebezpečí je v těch velkých poloprázdných areálech bývalých továren, kde jsou různé malé firmičky, které si z bezpečnostními předpisy nedělají hlavu. Kde prostě lijí do kanálů zcela běžně cokoliv, co nedělá mastná kola. Jako třeba líh, sůl, různé louhy a podobně. A procházelo to dlouhé roky proto, že samo o sobě to nebylo dost nebezpečné. Jednoho dne se ucho utrhlo a dva blbečci ve stejnou dobu vypouštěli do dešťové vpusti nějaký hnus, který se v kanále potkal a zareagoval....
Nejsem odborník přes chemii. Jak jsem koupil, tak prodávám.
- Log in to post comments
Komentáře
nepřehánějte
Častá totální vytrávení desítek kilometrů řek při řepných kampaních v 50. a 60. letech u nás byla přinejmenším srovnatelná. A pamatujete si vytrávení stovek kilometrů Tiszy kyanidy v roce 2000? Tam těch mrtvých ryb bylo nesrovnatelně víc. Paradoxně hlavně nepůvodních býložravých ryb, tolstolobiků a amurů. Srovnávalo se to s Černobylem, kdo si na to dnes vzpomene?
Voda v řece Svitavě,…
Voda v řece Svitavě, protékající mojí rodnou vískou, mívala v době mého dětství tu barvu modrou, jindy červenou nebo zase modrou nebo úplně jinou. Podle toho, co v barevně (singulár: ta barevna) ve Vlněně Brněnec právě vypustili (a dělali tak od postavení fabriky Löw-Beerem někdy koncem 19. století). Desítky kilometrů toku byly téměř bez života, ryby se držely jen kolem ústí přítoků; údajně nejzhoubnější byly kousíčky vláken z vlny, které zanášely žábry.
Pak komunisté někdy kolem roku 1970 postavili čističku a řeka ožila (jen zase po postavení 2. březovského vodovodu pro Brno ubylo vody). Mimochodem, v té fabrice se odehrával z velké části vymyšlený Schindlerův seznam. Před převratem v ní pracovalo na 1500 lidí a dnes z ní jsou hromady cihel, tedy z její větší části.
Jo,
řeky se trávily běžně, chuj se stal, na pohodu, normálka, co s tím vůbec otravují, neřešit.. máme tu covida, to by měli řešit! Co tam ti rybáři vůbec dělali, vždyť byl lockdown! Pokutu jim nasolit! ...
Nemám slov.
Samozřejmě, že to vypuštění…
Samozřejmě, že to vypuštění toxických látek je bordel, který je potřeba potrestat padni komu padni. Ale zjevná politizace nesvědčí objektivnímu vyšetření.
Já ten vidlákův článek…
Já ten vidlákův článek pochopila tak, že dva různí vypustili každý něco netoxického, co se po smíchání stalo toxickým.
Baia Mare
Ano, pamatuji.
Bylo to v Rumunsku, odkaliště po kyanidovém loužení zlata, poblíž Baia Mare. Za pár dní bude výročí (30.1.).
Rybičky si opalovaly bříška nejen v Tise, ale i v Dunaji, v délce asi 200 km.
Dodnes to prezentuji jako důvod, proč říkat ne jakékoliv těžbě zlata na našem území.
Při těžbě zlata máte jen dva průmyslově použitelné postupy (kroky označené písmeny jsou stejné pro oba dva postupy):
a) najdete kopec se zlatem
b) rozemelete kopec na pudr tak jemný, že se rozmíchaný s vodou ani po měsíci neusadí
1) pudr vylouhujete kyaniden
2) pudr vylouhujete rtutí
c) zbytky po louhování kyanidem nebo rtutí musíte někde uskladnit - nejlépe v údolí stejně velkém, jako původní kopec
Pro obě varianty platí obrovská zátěž obyvatelstva - rozebrání kopce, transport, hluk, mletí na prášek (do ovzduší se uvolňují kromě prachu - silikoza - mikroskopické částice jedovatých látek, původně vázaných v hornině - třeba arzen).
To vše poblíž vodních toků (největší zásoby zlata u nás jsou okolo Slapské přehrady - Veselý kopec u Mokrska a Čeliny, pak Kašperské Hory - spádově přímo nad Losenicí a potažmo Otavou).
To vše "pod patronací" nějakého (nejlépe) zahraničního eseróčka se sídlem na Kypru nebo na Bahamách.
Na bezpečnostní předpisy kaká Bílej Tesák. Bo zahraniční firma, která přináší do regionu pracovní místa.
Stát za to dostane tak miliardu, pokud eseróčko nezkrachuje (zatím vždy). O následky po těžbě (a to nemusí dojít k havárii) se pak postará stát.
A stejné je to i s těžbou ostatních rud.
mělo to být pod příspěvkem Narcis 11:27
nějak se to divně skládá ty příspěvky
Já reagoval na příspěvek https://www.vidlakovykydy.cz/comment/1954909#comment-1954909 asi tak v v 16:09.
a pode mnou (jako reakce na můj příspěvek) se zobrazuje příspěvek někdy po 14.té hodině
generic cialis wholesale
Cephalexin Antibiotic Class <a href=https://vsildenafilos.com/>buy viagra plus</a> Cvs Pharmacy Propecia
levitra and cialis comparison
cialis 20mg 36 hour pill <a href=https://cscialisan.com/>best price cialis 20mg</a> tab cialis
comparison study of viagra cialis levitra
furosemide for sale <a href="https://asalasixo.com/">furosemide side effects in elderly</a> furosemide for dogs side effects
cialis 100 mg
deltasone over the counter <a href="https://vprednisonn.com/">how long does prednisolone take to work for inflammation</a> viagra generico providencia
cialis impotence
Acquistare Amiens Kamagra <a href=https://apriligyn.com/>emla cream and priligy tablets</a> Viagra Le Iene
Co prokázat sebereflexi sám?
Už vám odpověděli za mně.
Puckovi jsem připomněl další obrovský problém, který sluníčkáři ignorují.
40 tun ryb se 40 býky (kráva váží jen asi polovinu, ale to ať popíšou ti, co maj víc zkušeností)
Jinak 40 tun biomasy je 40 tun biomasy, ať je to ve formě jakéhokoliv druhu.
Ty býky si každý dokáže představit. Ryby ne.
Když vidíte louku na který je skot, tak na objem je tam víc biomasy v žížalách než v tom skotu a úplně nejvíc jí je v bakteriích.
Když tu Vidlák nebo kdo napíše, že v půdě ubývají/mizí žížaly, tak to je skutečný problém. Jen to TV ani vy tak nevnímáte, protože to není vidět.
Chlape
Vy prokazujete čím dál větší omezenost. Už jsem na to odpověděl, tohle asi nemá cenu.
Btw i ty ryby si je poměrně jednoduché představit. Jako řadu plných sklápěček.
Pořádek
Takový pořádek, aby si úředník státní správy nedovolil vylít první odebrané vzorky vody, protože nebyly v předepsané nádobě, a nebyly popsány .
Úředník nemá kousek papíru a popisovač?
Má takový úředník mozek?
Jestliže si dovolí nepředat případné důkazy, je to v pořádku?
Re: Josef Jako nejchytřejší a nejkrásnější zdejší diskutér jsem
vám nucen připomenout, že kladete ZCELA NEVHODNÉ (!!!!!!!!!!) dotazy a používáte zcela falešné větičky.
Fuj je to!!!
Určitě jste starý, škaredý a hloupý a soudruh úředník ví nejlépe, jak má pracovat či nepracovat co nejsprávněji, aby byli soudruzi nadřízení úplně a ganc spokojeni, protože proto.
Pane Targusi máte pravdu, já se polepším.
Bylo, nebylo, nedaleko tohoto ORP, je jiné, kde vodaři mají nonstop služby, na zavolání vyrážejí k havárce.
Pohádka?
Nikoli, pořádný šéf(ová), ať jsme vyvážení.
Ano, s tím souhlasím
Klidně, ať si tam ty úředníky protříděj a postavěj do latě. Nejsem proti tomu, aby se dělaly věci pořádně.
Ale kdyby se tejden řešil problém s Bečvou a ROKY stav našich půd, tak bych jim víc věřil i ten nářek nad na chvíli otrávenou Bečvou.
Co si tak pamatuju z dob,…
Co si tak pamatuju z dob, kdy jsem motal okolo starých ekologických zátěží, tak vzorkovat zrovna kyanidy není vůbec jednoduchá záležitost.
Pokud mě paměť neklame, tak kyanidy se odebíraly do skleněné vzorkovnice fixované 1mm roztoku NaOH, který snižuje pH vzorku. Byl v té skleněné flašce kvůli tomu, aby kyanidy během (co nejrychlejšího) transportu do laboratoře a) nereagovaly s materiálem vzorkovnice; b) aby nereagovaly s koloidy a neměnila se jejich koncentrace. V neodborně odebraném vzorku může jít o změny koncentrace až o desítky %, takže petka od rybářů nemá vůbec žádnou vypovídací hodnotu !
Dlužím odpověď Čmoudovi
Dovedu si představit že nepochopíte, je mi to jedno. Jenom aby si druzí udělali představu o nás dvou:
"Napsal uživatel Čmoud (neověřeno) dne Ne, 24. 01. 2021, 20:37In reply to Jak Čmoude myšlenka fungovala? Opsáno, ale jako pamětník potvrzu by Petrpavel (neověřeno)
Proč vlastně
Proč vlastně nechcete uznat, že pro vás to bylo fajn a jiní si to vyžrali?
Vždyť se to navzájem nevylučuje."
Poud jde o finanční a materiální stránku měl jsem se za minulého režimu mnohem hůř, tak nějak běžně jak bylo tehdy zvykem, byt od podniku za závazek 10 let, auto na půjčku po létech manželství....atp. Teď i jako důchodce se mám finančně, nemovitostmi a materiálně mnohem líp, nebudu raději jmenovat, už jsem se u bavora setkal s podobným jako vy a ten mi za názory vyhrožoval "návštěvou" a násilím.
Pokud jde o pohodu žití, klid který neruší politické šílenosti a nespravedlnosti, nevraživost ve společnosti, vize společnosti a směřování od lepšího k horšímu či naopak, vztahy lidí k sobě, klid v mírové době, problémy s přistěhovalectvím, úřednickou a politickou šikanu, úroveň vzdělanosti...jasně vyhrává minulý režim.
Jednoduše řečeno pro vás : já dávám přednost těm druhým záležitostem, i když chápu že někomu jde o peníze a majetek.
Na druhou stranu : jsem šťasten že jsem dostatečně zabezpečený, protože v dnešní pohnuté a nelidské době být ještě chudý...to musí být tragedie.
Milý blázne Petrpavle
Jestli vám u toho bájného Bavora někdo vyhrožoval "návštěvou" a násilím
tak komunisti nevyhrožovali ale NAVŠTĚVOVALI a KONALI násilí. Velice tvrdě.
Chápete už svoje šílenství?
Na jedné straně tu ze sebe, v bezpečí internetu, děláte oběť, že by se vám MOHLO něco stát, ale současně neshledáváte nic špatného na tom, že se to DOOPRAVDY NĚKOMU DĚLALO, NATVRDO A DLOUHODOBĚ.
Nevidíte tam doopravdy vůbec žádný rozpor?
Váš "klid který neruší politické šílenosti a nespravedlnosti" - TEN BYL JEN PRO VÁS SEBESTŘEDNÝ BLÁZNE. Jiní dostávali po držce a měli politickou šikanu a politické šílenosti CELOU tu DOBU a žádný klid.
Já to chápu. Vy tomu dáváte přednost, protože jste neschopný empatie k třídním nepřátelům, přesně jak jsem to psal na začátku matce.
VÁM JDE JEN O PENÍZE A MAJETEK. - Kdyby vám šlo o cokoliv jiného, tak byste tu neřešil majetek tehdy a dnes, ale etické otázky, jako nakolik je morální okrást jednoho a dát druhému.
Doopravdy nevidíte dál, než za vaše vlastní koryto?
Víte kdo další měl tak velkou pohodu žití jako vy? Esesáci v koncentrákách. Nic moc velká práce, na všechno tam otroci v pruhovaném. Nikdo po nich nestřílel jako na frontě. Dobrej plat. Ti by vás pochopili.
Zrůdo jedna.
Morálka
Čmoude, píšete:
"nakolik je morální okrást jednoho a dát druhému."
No, morální to jistě není, ale v lidské společnosti odedávna (neříkám, že odjakživa, to nevím) úplně běžné. Takže to lze považovat nikoliv za morální, ale za normální (pokud bereme za normu něco, co je běžné).
Socialistický režim v tom nepřinesl nic nového, jen se poněkud přeobsadily role. Ani režim současný nepřinesl nic nového, zase jen přeobsazení rolí "zloděj" a "okrádaný".
Obdobně je to i s násilím.
S tou morálkou je to ošidné, protože její parametry se v čase obvykle mění. Morálka tedy není něco, co je jednou pro vždy zakonzervováno v nějaké konkrétní podobě. Je to lidský konstrukt, času a prostoru obvykle poplatný. Nechci si hrát na filosofa, protože jím nejsem, leč troufnu si vysvětlit domněnku, že nejdále v tomto směru zašel Friedrich Nietzsche, třeba ve svém dílku "Mimo dobro a zlo" (které jsem nikdy nedokázal dočíst). Zjednodušeně řečeno, tvrzení, že konkrétní "toto" je dobro a opak je zlo.... a kde je to ve vesmíru napsáno? Není to jinde třeba naopak?
Tím nehájím zloděje ani násilníky, ale Petrapavla a jeho názor.
Obávám se, Čmoude, zda svým tvrdým antikomunistickým postojem (nejspíš k němu máte důvody) nebojujete už dávno ukončenou válku. Komunismus v sovětské podobě prohrál. Jeví se mi, že možná zmutoval a hlásí se o slovo v jiné podobě?
P.S.: S tím vyhrožováním má Petrpavel pravdu a protože toho "vyhrožovatele" znám osobně, ani se jeho obavám nedivím. Onen muž je..... řekněme "trochu zvláštní", přičemž tu zvláštnost považuje za klad a rád by si ji (možná) potvrdil.
Děkuji Godote.
Jinak k Čmoudovi : řekl jsem už vše co jsem chtěl říci.
pPnejlepší je nereagovat a v zájmu zdraví
nečíst. Je to imitace von ale v psavé podobě. Chce to klid
ano Emičko komunistko
Kdyby jsi si přiznala, co jsi vlastně zač, tak by jsi to neunesla a zhroutila se.
Proto tady na mě pořád nenávistně štěkáte.
Soucítím se salonními bijci komunistů (komunistky atd.).
Ty jsi ale vlastně takový jakýsi mučedník tohoto dvorku.
Možná jednou půjdeš i do análů, např. do ustrku. Místa dost.
Hezký den, na té cestě dej ale pozor, může to tam klouzat !
Jo jo, měnící se nicku
Do ÚSTR sotva, je tam mladej Uhl. Už jsem to tu psal.
Salónní bijci komunistů?
Co bijci kapitalistů se sedmdesátiletou kariérou, ti ze salónů, výslechových místností, svazu spisovatelů, schůzí, sboroven atd. Ti vám jistě nevadí.
Víš statečný komunisto, my jsme to museli prožívat, ty to nechceš asi slyšet.
Ano, pochopil jsem Petrpavle
Nemáte žádný problém s ubližováním jiným, pokud z toho máte osobní prospěch.
V tom spolu naprosto souhlasíme.
Čmoude, někdy píšete docela rozumně, a jindy z vás prýští agrese
Já tomu říkám "bojovníci na netu".
Mě už nebaví pořád poslouchat, co se zde dělo před 70. lety, já bych chtěla, aby se soudy a veřejnost zabývaly tím, co se tu dělo přd 30-20-10 lety.
Rozkradená republika, teď ještě dorazit lesy a nechat si nenávratně zničit el. soustavu, abychom museli na kolonistech záviset komplet.
Milá Aleno, co naděláme.
Mě zas nebaví poslouchat, jak bylo za komunistů pro všechny blaze s podtextem, že my prostě nepočítáme. Můžu si o tom nechat zdát.
Já bych chtěl, aby se soudy zabývaly vším, tím co bylo před 70, 60, 50, 40, 30, 20 i 10 lety.
godote
Vaculík napsal něco takovéhleho. Po zániku socialismu znovu nabyly na aktualnosti důvody které vedly k pokusu o jeho nastolení.
a důvody
vytvořili komunisté kteří s ním byli v partaji
Myslete už.
No, morální to jistě není,
- Takže je normální, že si okradený stěžuje, nebo je normální, že za to ještě zloději tleská a chválí ho za to, jak Petrpavel a spol tady dožaduje. - Protože o TOM je debata.
Jak se mění morálka, povídejte? Myslíte, že by tahle argumentace obstála pro nácky v Norimberku? My jsme je zabíjeli v plynovejch komorách, to jo, ale to jsme zrovna měli jinou morálku, chápejte pane sudí. Myslím, že by se jim to rychle připočetlo k tíži.
Až se do vás začne mlátit, tak budete křičet bolestí, kontrukt nekonstrukt a až vám budou týrat děti, tak budete trpět, konstrukt nekonstrukt.
Jo, z pohledu vesmíru to tak je, můžeme si o tom povídat v závětři filozofických fakult, ale pak musíme trestat to, co je obecně chápáno jako zločin. - Protože lvice se snaží ulovit mládě pakoně a býci pakoně se snaži lvici nabrat na rohy, místo aby bádali o tom, že se ta lvice vlastně chce nakrmit, tak v jejím lvím světě to je normální, tak nechaj sežrat malý? Vy byste asi taky protestoval, kdyby si chtěl někdo přivydělat tím, že vám sebere dítě a prodá úchylům. Určitě byste nebádal jestli to je nějako obecné dobro, či zlo. Aspoň doufám.
Problém je, že Petrpavel a spol se vaší filosofií vůbec neřídí. Neříká si: "Tak se mi říká, že jsem amorální zrůda, no a co, je to dobré, je to zlé, toť filosofická otázka" ale PROTESTUJE (kvůli něčemu, což je nic, vedle třeba pobytu ve vězení).
Možná byste to měl začít vysvětlovat jemu a ostatním, že je přeci normální, že se mu nadává. Dobro a zlo není, co z toho, že se vám připomíná, co jste zač. - Co? Vysvětlíte mu to, aby to pochopil? Já budu říkat, k čemu jsem se dopracoval v hodnocení komunistů a oni budou říkat "hodnotí lidi jako já špatně, možná to je vlastně dobře mě takhle hodnotit".
Ne? Nemám pravdu?
Jak ukončenou válku? Vždyť tu komunistickou krutost a absenci empathie k obětem maj zažranou v hlavě? Kdyby pořád neprotestovali, tak si to řeknu, oni pokývají a není o čem debatovat."
Co mám podle vás dělat? Říkat jim, že o nic nešlo?
Ať si říkaj oni, "jo, byli jsme to, ale svině sobecký a bezohledný, ale lepší než sedět ve vězení, nechávat se vyhazovat ze škol, vidět svý děti trpět. Takoví jsme my."
Pro mně je to moc poučný. Když tu Vidlák psal, o tom, jak si prožil svou verzi, Čapkova Mnichova, protože měl iluze o lidech - tak tady je vidět, o čem lidi vlastně jsou doopravdy. Já to za Mnichov nepovažuju, ale iluze ztrácím pořád.
Vždyť oni nemaj ani povědomí, že by dělali něco špatně.
Kdybyste byl soudce, pustil byste vraha, který vám řekne: "Já jsem tu babičku zabil a ukradl jí důchod, ale kdybyste viděl, jak skvělý jídlo jsem si za to koupil a ještě zbylo na noc v luxusním hotelu a ten pocit moci, co jsem nad ní měl, když jsem ji škrtil, vždyť to bylo tak opojné."
Kdybyste byl soudce, pustil byste pedofila, který vám řekne: "No jo, já nevím, co se vám nelíbí, já si to tak užil."
Kdybyste byl soudce, pustil byste kapsáře, který vám řekne: "Pane sudí, víte jak je to příjemný, něco ukrást a pak koukat, jak se lidi lopotěj prací a vy si jen tak popíjíte pivo, kdežto ti okradení se musej lopotit o to víc."
Tohle je to samý. Co je na tom k nepochopení?
"vyhrožováním má Petrpavel pravdu" - a vy si myslíte, že ti co dostávali od komunistů do těla, si to NEPAMATUJÍ a nemají z nich obavy? Tam se těm obavám divíte? Co potřebujete víc?
Už jen to, že někdo řekne, jak to bylo fajn říká, že je násilí schvalující blázen připraven ubližovat ostatním.
Vždyť ti komunisti UBLIŽOVÁNÍ jinejm také POVAŽUJÍ považují za KLAD. Nevidíte to tady každou chvíli? Ještě jsou uražený, když se jim řekne, že je prasárna, co dělali.
Myslíte, že bych jedinýho z nich chtěl mít za zádama? Ani náhodou.
Nic nového pod sluncem
Čmoude, to jsou plané diskuse.
Mimoběžky. Mám o mimoběžkách takovou úvahu, ale neumím ji správně artikulovat, aby byla správně pochopena.
Aniž bych chtěl vás nebo někoho dalšího poučovat, zkusme společně kousek historie:
http://antika.avonet.cz/article.php?ID=1938
Godote, co máte za problém?
Proč je pro vás tak těžké pochopit, že když do někoho kopete, tak ho to bolí?
Víte co myslím, to nohavicovské: "jenom si nemysli ono to bolí, když někdo kosou tě řízne."
Co na tom nedokážete pochopit?
Čmoude, v průběhu vašeho…
Čmoude, v průběhu vašeho všelikého psaní jsem dospěl k názoru, že jste .. no jak to neurážlivě napsat, snad magor.
Socialismus kladl důraz na ideologii, tudíž odchylku od státní linie trestal.
Kapitalistický socialismus klade důraz jen a jen na peníze.
Zkuste někomu vlivnému ukrást peníze a uvidíte jak s vámi bude tím vaším obdivovaným současným státem zatočeno. Jistě si vzpomenete na vládní kabelky a dramatický zátah nebývalého počtu represivních ochránců režimu.
Probůh to nejste schopen pochopit a rozlišit. Represe změnila jen formu.
Stejně jak socialismus si nevšímal zahrádkářů, současný režim nechává na pokoji chudý dělný lid. Může jít řvát a kritizovat kolik je vám libo, ale sáhnout na peníze mocných je hřích, jenž je třeba nemilosrdně ztrestat.
Soudy v socialismu ochraňovaly podstatu - ideologii, soudy v socialistickém kapitalismu ochraňují jeho podstatu - peníze.
Nic se nezměnilo, jen směr represe se pootočil. Chlape zkuste alespoň trošičku přemýšlet. Alespoň malilinkato!!!!
Zkuste přemýšlet vy
Já si myslím, že jste magor vy.
Proč bych někomu měl krást peníze. Já chci aby se nekradlo.
Problém je, že socialismus si nevšímal zahrádkářů, ale okradl a šikanoval třídní nepřátele.
To je asi jako kdybyste vy okradl někoho vlivného teď oni s váma zatočili, že by se vám to zdálo nějak moc a já vám vykládaj, jak je to fajn, protože prodavačům suvenýrů se nic nestalo.
Už chápete, kde děláte chybu v uvažování?
Zkuste přemýšlet vy
Já si myslím, že jste magor vy.
Proč bych někomu měl krást peníze. Já chci aby se nekradlo.
Problém je, že socialismus si nevšímal zahrádkářů, ale okradl a šikanoval třídní nepřátele.
To je asi jako kdybyste vy okradl někoho vlivného teď oni s váma zatočili, že by se vám to zdálo nějak moc a já vám vykládaj, jak je to fajn, protože prodavačům suvenýrů se nic nestalo.
Už chápete, kde děláte chybu v uvažování?
Nestaví výš majetek nad jiné věci.
Prostě ho má, ty nevíš jak ho získal.
Blbče nenávistnický fašounský.
ahoj měnící se nicku
a) nejsem fašoun, pořád tu dělám analogie s nacismem, který považuji za to samé.
b) vždyť tam napsal, jak za socialismu přišel k majetku - dostal byt. - Jak je na tom vedle lidí, kterým se jejich domy ukradly? Dostal podíl z lupu. I kdyby to byla náhodou novostavba, stavěl to podnik, kterej byl někomu ukradenej, nebo byl za ukradený majetek založenej. Pořád bylo na začátku okradení někoho.
Já si myslím, že plní nenávisti jste vy, třídní. Protože se vám nastavuje zrcadlo a začínáte vidět vaši vlastní špatnost.
vratim se k podstatnemu, pardon
tady se ukazuje mentalni stav svedku covidovych, Blatny rekl jak se veci maji, imho proto ze je na nej utoceno ze mu umira moc lidi na covid :)
a reakce je ze rozvraci, pravda osvobozuje, a ukazuje ze lide maji v hlave vymleto nebo jsou zainsteresovani na sireni nepravd ktere maji opodstatnit represe, lzi a podvody v ramci spravodejske hry covid. Aby se tu zas nevyrojili tuponove, ano covid existuje, ma zdravotni dusledky, je treba je resit v sirokem spektru opatreni - ne jen lockdown a cekani na vakcinu ktera neprichazi. Opatreni musi byt podlozena daty, jejich kontinualni analyzou a musi byt aplikovana zpetna vazba formou zmen v opatreni pokud se ukaze ze jsou k nicemi/neodpovidaji proporcionalite.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Blatny-spousti-rozvrat-Re…
Babis a jeho vlada znicili tuhle zemi spatne nestavenymi opatrenimi ktera neresi zdroj problemu ale pouze simuluji snahu ho vyresit, permanetni stav nouze vyhovuje pro rozkradani statnich financi a pro nasouvani NWO a destrukci prava.
Babis pristi volby projede, a muze si za to sam.
http://dfens-cz.com/sefe-kam-mam-vylejt-tu-vakcinu/
V členských státech EU tak vznikla poměrně kuriózní situace. Lidé by chtěli očkovat, celá řada z nich by za to byla pravděpodobně ochotná zaplatit, ale nemohou, protože vakcínami disponuje pouze vláda. Firmy by chtěly očkovat své zaměstnance, jsou schopny na to obstarat personál a infrastrukturu, ale nemohou, protože vakcínou disponuje vláda a ta má svůj plán na očkování populace, který se od počátku nedodržuje. No a ani vláda vakcínu nemá, protože veškeré pravomoci ohledně zajišťování vakcíny předala EU, a tam to zajišťuje administrativa paní Stelly, jejíž jedinou kvalifikací je vagína.
Reakce jednotlivých vlád na vzniklou situaci je víceméně shodná. Za prvé není možné veřejnosti říct na plnou hubu, jak se věci mají. To by velmi výrazně podrylo autoritu Sovětského svazu západu. Takže je třeba dělat různé věci, aby to veřejnost nepostřehla a žila v iluzích. Ta nejzábavnější taktika je „hra na očkovací centra“, případně „hra na očkovací kampaň“, ta je taky dobrá. Hlavně aby nebyl vidět ten epický unijní fail. Dlouho to nevydrží. Jako první se utrhlo Maďarsko, které se rozhodlo nakupovat samo, a další budou postupem času následovat, tak jak bude tlak očkováníchtivých obyvatel sílit.
v diskusi
Zpět k OVM: Tady už ani ten oud Blatný nemohl do očí vyvrátit Balíkovi, že cca 12 000 mrtvých k 31.12.2020 je holej nesmysl (já na to upozorňoval už někdy v říjnu, pže jsem si četl legendu statistik u ČSÚ a legendu u statistik u CDC). Takže v hlavním peaku epidemie u nás (a kvůli dle Prymuly protahování epidemie různými lockdowny) zemřelo jen cca 50 – 55 procent obyvatel z medii udávaného počtu, což je shodou okolností podobné, jako tomu bylo cca 3-4 roky zpátky od prosince do začátku března během chřipkové epidemie (v průměru oproti letním měsícům tehdy nárůst cca 6-7 tis. mrtvých v – jen se holt nedělaly testy ).
a zase blatny
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ministr-zdravotnictvi-jan-blatny-tes…\
ze by to byl whisteblower nasazeny ta chvilkari ? Sak podepsal petici proto Babisovi, to je ale tragicka fraska :)
V DEZE pracuje 984 zaměstnanců
Není ani pravděpodobné, že by všichni milovali Babiše. A je málo pravděpodobné, že by se mezi nimi nenašel udavač, který by mluvil, kdyby něco věděl.
S tím jsme se nesetkali a novináři jistě tlačili usilovně. Zdá se, že nezískali ani anonymního zpravodaje.
Různé narážky, že otravu způsobila DEZA je slyšet v nestranné ČT pořád. Úroveň je ale slabá, nepokusila se ani o výrobu důkazů, jako CIA s ruským novičokem.
Ono je to jako s tím Trampem…
Ono je to jako s tím Trampem, všichni podváděli, jen se jaksi nedopatřením nepodařilo najít ty podváděče.
Jo jo, nepodařilo
Taky, co to dalo práce, aby se to nepodařilo.
Soudci se museli snažit nic nezkoumat a odmítat žaloby hned zkraje, protože pak by třeba už nebylo zbytí a podařilo by se to, i kdyby nechtěli.
Jednou jsem četl, jak na Sicílii celá justice a policie hledala mafiánského kápa. Hledali a hledali dlouhá léta, až ho nakonec po deseti či dvaceti letech perné práce našli. Co byste řekl? Bydlel v luxusním komplexu na stejné chodbě jako jeden z hlavních prokurátorů, co ho celá ta léta honil.
Myslím, že americká justice vyvinula úsilí přímo sicilské, aby nic nenašla.
A narážky na to, že otravu způsobil někdo
z areálu v Rožnově Vám nevadili? Skoro to vypadá, že novináři jsou stejně idiotští jako vidláčtí blogeři a jejich diskuzní parťáci.
V ČT je jiný svět - dohledávají zdroje, opírají se fakta atd. Nic pro anonymní blogery, kteří anonymními informacemi od kamarádů dokazují, že anonymní novináři jsou idioti.
"V ČT je jiný svět -…
"V ČT je jiný svět - dohledávají zdroje, opírají se fakta atd."
:-) :-) :-) :-)
Jo jo, opírají se o fakta.
Zadkem. Někdy takový fakt zajede dovnitř a už ho nikdo nenajde. Maximálně ho Moravec zacpe ještě hloub.