A co když jde právě o pandemický zákon?

Autor
Štítky

Chystal jsem se napsat článek o tom, že Babiš prodloužil nouzový stav na žádost hejtmanů, protože věděl, že počet nákaz nijak významně neroste a hrozilo mu reálné riziko, že i bez nouzového stavu a určitého rozvolnění čísla dál neporostou. Což by ho okamžitě odrovnalo a jeho kritikům by to dalo do ruky fakt velký klacek. Proto šel raději do dohody, byť měl možnost celou opozici uvařit ve vlastní šťávě.  

Proto mu stačilo, že mezi hejtmany a poslance vrazil klín a nějak spolknul všechny ty tweety o tom, že s Babišem se nedá jednat. Proto kývnul opozici na její podmínky ohledně rychlého projednání pandemického zákona. Babišovi hrozilo, že čísla začnou klesat navzdory rozvolnění... Tento názor jsem měl ještě v pondělí. 

Ovšem realita šla trochu jiným směrem. Počet případů nadále roste a prakticky všichni odborníci považují situaci za špatnou. Stále více signálů jim dává za pravdu. Úterní čísla nakažených vystoupila docela značně. Středeční se vrátila tak nějak do normálu a ta čtvrteční se dozvíme dneska v osm ráno. Každopádně pokračuje rostoucí trend z minulých dvou týdnů. Babiš má k dispozici přesnější informace přímo z laboratoří a nemocnic, takže bych si troufal tvrdit, že tento trend předpokládal už v době, kdy jednal s hejtmany. 

Co když je skutečným cílem ten pandemický zákon? 

Ono se o něm pořád mluví, ale moc toho na internetu k nalezení není. Spíš jen střípky. Některé paragrafy... Ale všeobecně se tu mluví o něčem, co veřejnost ještě neviděla a vůbec netuší, co se má schválit. 

Když jsem si pročetl dostupné střípky, tak z toho začínám mít pocit, že právě tento zákon zařídí, že pandemie covidu nebude něco výjimečného a krizového, ale udělá z toho běžnou dlouhodobou součást našich životů. Pandemický zákon jinými slovy říká, že covid už není krize, ale normální stav na který potřebujeme zákonnou normu. 

Stav nouze tak či onak podléhal souhlasu sněmovny. Vláda sice vládne a řídí, ale sněmovna jí k tomu uvolňuje ruce. Pořád platí, že sněmovna drží vládě břitvu na tepně a kdyby se Andrej s Blatníkem definitivně zbláznili, může jim to sněmovna zatrhnout.  Prostě je krize, tak jedeme podle krizového zákona a je celkem normální, že v krizi se nehraje na vyrovnané rozpočty, nehraje se na byrokratická pravidla, ale dělá se to, co je nutné a používá se k tomu to, co je po ruce. Hasiči také nemusejí mít obavu, že budou muset zaplatit rozbité okno, aby se dostali do hořícího baráku. 

Teď tu máme zákon, který se v podstatě aplikuje tak nějak sám od sebe, když je epidemie. A epidemie je. Nejen u nás, ale všude ve světě. Težko projde námitka, že epidemie není a tak není nutné jet podle pandemického zákona. Veškeré speciální a výjimečné pravomoci se teď nadatlovaly do jiné normy a vláda dostává do rukou spoustu pravomocí v podstatě automaticky. 

Co když Babišovi vůbec nevadí všechny ty pozměňovací návrhy opozice, protože mladí krásní a chytří jsou ve skutečnosti zblblí a zglachšaltovaní a když tak mektali o pandemickém zákoně, tak teď zase nemohou couvnout a přes všechny návrhy změn Babišovi zůstanou v rukou mimořádné pravomoci bez parlamentní kontroly? Co když jsou všechny pojistky v zákoně vlastně k ničemu? Nebo se dají někudy obejít? 

Zatím jsem zaslechl, že opozice prosadila nějaké změny ve smyslu, že vláda musí svá opatření vysvětlit. Sakra co to je, vysvětlit? Jako že Babiš přijde a řekne, že je to či ono nutné, protože umírají lidé a tím bude vysvětleno? 

V pandemickém zákoně je možnost omezit celé sektory a je to tam popisované dost obecně. A vzhledem k tomu, že u nás se všechno dělá na hraně zákona, takže to bude umožňovat zcela neuvěřitelné věci. 

Prý opozice trochu omezila výši sankcí za nedodržování. Původně bylo za nanošení roušky 100.000,- Kč pokuty, teď to o něco kleslo... to by mě zajímalo o kolik, protože pro mě je pokuta 20 tisíc pořád dost vysoká.

Dostalo se tam odškodnění podnikatelů - ale na základě žádosti, pěkně vypsného formuláře a prokázání škody. Je tam poměrně dlouhá lhůta, ale také státní možnost odškodnění odmítnut. A kdo se bude soudit? Jen ty velké korporace, které si i dneska vymůžou co chtějí. Ale silně pochybuju, že se nějaký hospodský něčeho doopravdy domůže. Nebo možná ano, ale bude ho to stát  dlouhý pobyt u soudů... komu se to vyplatí? 

Ono tam toho bude o dost víc a mnohem nebezpečnější vychytávky než ty co jsem teď jmenoval.  Co když od začátku šlo právě o toto? Udělala se moc hezká kouřová clona a opozice si sama naběhla na vidle protlačováním zákona, který v konečném důsledku vládu spíš osvobodí než uváže. Něco jako se to stalo po požáru Reichsttagu. Možná Babiš opoziční návrhy klidně přijal, protože nic neznamenají.  Zatímco se ve sněmovně před týdnem jednalo o odmítnutí nouzového stavu, zjišťoval si Babiš v klidu a pohodě, co chce mít opozice v pandemickém zákoně a seznal, že je to přijatelné, že je na tom všechny uvaří a tak tlačil na pilu jen trochu a naoko. 

Teď dělá vlny vlastně jen proto, aby si toho někdo nevšiml. A pokud všiml, aby ho vlastní straníci umravnili, protože tomu věnovali příliš mnho energie a další důvod, proč vypadají jako debilové, by už neunesli. 

Zkrátka a dobře, já svědek covidův nejsem právě nadšený z toho, že se z krize dělá něco normálního. Nelíbí se mi, že covid dostává svou vlastní zákonnou normu. Co když celý ten liknavý postup vlády a nemožnost vymoci jakékoliv opatření směřovalo právě k tomuto? Už dlouhá léta se dělají zákony co mají řešit nějaký problém, ale účelem je spíš dojit rozpočet a problém prohloubit a ne vyřešit. 

Raději bych viděl normální nouzový stav, který je sněmovnou prodlužován dle potřeby, raději bych, aby si nějací náměstci nahrabali na rychlých a nedostatečně ohlídaných kšeftech, než zákon, který z toho udělá dlouhodobé a možná i nekonečné pravidlo.  Nevěřím, že jsou v něm dostatečné pojistky a mám pocit, že opozice znovu sedá Andrejovi na lep. A kdyby si to rozmysleli, doplatí na to svojí nevěrohodností. 

K tomu si přidejte vládní návrh volebního zákona o jednom volebním obvodu, přidejte si zákon, který umožní odložit volby o půl roku, všeobecný chaos nastolený ústavním soudem a vyjde vám z toho, že Rychetský možná šel na ruku někomu úplně jinému než opozici. Začínám si myslet, že většina majnstrýmových novinářů tentokrát hrabe na špatném písečku a dělají Andrejovi službu. A už se to nedá vzít zpátky. 

Nevím, jestli je to pravda. Ale berte to jako další úhel pohledu na poslední události. Měli bychom se na ten pandemický zákon více zaměřit. 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.3 (69 hlasů)

Komentáře

A k poslechu téhle písně si můžete číst Tragické námořní příběhy 1589 -1622. Našel jsem je nedávno v knihovničce na zastávce (super věc tyhle knihovničky). Třeba jak na karace Sao Thomé vyřezání vzpěr při opravě způsobilo, že při bouři se otevřel mnohem větší otvor. Směny u čerpadel, která postupně odcházela , nebo se ucpala plovoucím pepřem, postupné potápění lodi, důstojníci spustili člun, nabrali část posádky, výše postavené cestující, zásoby a odpluli. Ostatní se druhý den utopili s lodí. Dvakrát, když se jim zdálo, že je člun přetížený, vyházeli část cestujících do moře. Část z nich se potom dlouhým putováním Afrikou dostala do Sofaly. Úplně jak v té vaší písničce.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

Asi nebudu sám, kdo to vidí podobně. A navíc to umí jednodušeji vyjádřit.

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Lidem se neříká pravda! Flákanec Kubka vládě, lékaři se bojí hrozné varianty
19.02.2021 13:12

ROZHOVOR „Kombinace neschopné vlády a sobecké opozice je skutečně vražedný koktejl,“ říká prezident České lékařské komory Milan Kubek ke zvyšujícímu se počtu nakažených v Česku. Neschopnost politiků se dohodnout označuje za jejich selhání, které sledoval v němém úžasu. Kromě toho je přesvědčen, že vláda nesděluje reálná čísla, a tím ani skutečný stav nemocnic, protože nechce veřejnosti prozradit pravdu. Zdravotníci mají navíc pocit obětované jednotky. Jestliže se vůz řítí proti zdi, není podle Kubka možné ještě přidat plyn, jak tomu bude v případě otevření škol a obchodů. "
(viz Parlamentní listy)

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Přjei hezký den, děkuji za text, se zájmem jsem si přečetl. Nesouzním však s myšlenkou, že pandemický zákon není k dohledání, že jsou z něj známy jen střípky. To zkrátka a dobře není pravda. Jenom je zapotřebí hledat a jít do relevantních zdrojů. Hledám-li návrh zákona, jdu do sněmovních tisků. To je snadné a jasné jako den. Přímý odkaz na návrh pandemického zákona je zde:
https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=8&CT=1158&CT1=0
Nechápejte mně prosím špatně, není to kritika. Jen chci říct, že lidé dnes musí přemýšlet a sami aktivně vyhledávat, jinak se ztratí ve špatně kořeněném guláši polopravd. A pak budou vládnout (a vládnou) lidé prostí jak mléko...

Průměrný počet slepic: 3.8 (8 hlasů)

moc líbí.

Průměrný počet slepic: 2.2 (6 hlasů)

že se Vám v tomto guláši moc líbí, scallope. Ale moc často to nepřiznáváte, viďte

Průměrný počet slepic: 4.7 (3 hlasů)

Vojtěchu díky. Pto tohle mám Kydy rád. Vždycky se najde někdo, kdo příslušné odkazy poskytne a kdo chce, může si počíst. 

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)
Trvalý odkaz

Gdy začnete požadovat podíly a psát svoje potřeby? Muheeeee

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

In reply to by Sasin (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ten cestovatel. Tuhle jsem si na něj vzpomněl.

Není to nějaký váš příbuzný?

Průměrný počet slepic: 2 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

a všichni se radujme, protože dnešek je den, kdy Velkovezír Bocián definitivně prohrál volby.

Průměrný počet slepic: 2.5 (13 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jděte už s těmi připitomnělými nálepkami do háje!

Průměrný počet slepic: 3.5 (13 hlasů)

Ani mě to nenapadne. Velký bocián alias agent bureš alias Velkovezír Babisch je zlo a mor této země. V tomto okamžiku mající nejvíce moci a nejvíce prostoru škodit, proto je také momentálně nejvýraznější. Souhlasím s Vidlákem, že jediné, co se mu dá přičíst k dobru (musí přičíst) je, že jeho podnik daní tady a ne v Reichu. Žel, to je tak asi jediné plus, které mě napadá.
Ostatně co Vaše nervy, dobré? Moc dobře to - jen tak vod oka - totiž nevypadá, měla byste s tím něco dělat.

Průměrný počet slepic: 2 (12 hlasů)

Vidlák samozřejmě netvrdí, že je to jediné pozitivum které Vezír má, to jen má formulace vyznívá takhle blbě. S Vidlákem v tom bodě souhlasím ale jedním dechem dodávám, že je to pozitivum jediné, neb osobní kvality toho člověka jsou nevalné a dopad jeho činnosti čistě pozitivním shledati nelze.

Průměrný počet slepic: 2.7 (7 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

:-(

Průměrný počet slepic: 4 (4 hlasů)

To bych řekl.

Zatím bez slepic

z obou táborů, rozbory dopadů, jsou v posledním čísle Tempus Medicorum , časopise Lékařské komory( ke stažení v PDF).

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

https://www.health.gov.sk/Clanok?covid-19-27-01-2021-ivermectin

Kľúčové slová
Ministerstvo zdravotníctva SR
​Lekári na Slovensku dostali do rúk nové liečivo na boj proti ochoreniu COVID-19. Minister zdravotníctva Marek Krajčí udelil povolenie pre neregistrovaný liek Ivermectin. Liečivo získalo povolenie na terapeutické využitie, zatiaľ na obdobie pol roka.

Na Ministerstvo zdravotníctva SR bola 26. januára doručená žiadosť hlavného odborníka pre infektológiu MZ SR prof. MUDr. Ivana Schrétera, CSc. o skupinové povolenie neregistrovaného lieku Ivermectin pre potreby zdravotníckych zariadení v Slovenskej republike. Ministerstvo zdravotníctva vydalo povolenie terapeutického použitia neregistrovaného lieku Ivermectin pre potreby zdravotníckych zariadení. Na obdobie 6 mesiacov tak platí povolenie pre nemocničné zariadenia i ambulancie. Hlavnou indikáciou Ivermectinu je profylaxia a liečba pacientov s COVID-19. Liek bude dostupný okrem nemocníc aj v lekárňach na lekársky predpis.

Ivermectin je antiparazitikum, ktoré má aj veľmi silné antivírusové a protizápalové vlastnosti pri COVID-19. Podporuje to narastajúci počet štúdií, ktoré poukazujú na jeho účinnosť nielen v rámci in-vitro a zvieracích modelov, ale aj v mnohých klinických podania z centier a krajín z celého sveta. Liek sa bude podávať ako súčasť ďalšej liečby. Je už registrovaný vo viacerých krajinách, napríklad vo Francúzsku, USA, Švédsku a Nórsku.

https://lekarskenoviny.sk/index.php/2021/02/10/hlavny-odbornik-o-pouzit…
Doc. MUDr. Jozef Firment, PhD, hlavný odborník MZ SR pre anesteziológiu a intenzívnu medicínu poskytol stanovisko k užívaniu ivermektínu:

V laboratórnych štúdiách IVM preukázal aj veľmi silné antivírusové a protizápalové vlastnosti aj proti SARS-CoV-2 (vírus, ktorý spôsobuje ochorenie COVID-19). Antivírusová aktivita IVM nie je celkom jasná. Predpokladá sa však, že IVM brzdí prenášanie vírusových bielkovín do jadra hostiteľskej bunky. Bez IVM vírusy tento importín ovplyvnia tak, že zosilnia infekciu potlačením antivírusovej odpovede hostiteľa. Okrem toho, in vitro IVM blokuje pripojenie spike proteínu SARS-CoV-2 vírusu na bunkovú membránu hostiteľa.

Za posledné mesiace viaceré kontrolované klinické štúdie z mnohých centier a krajín na celom svete hlásia konzistentné a výrazné zlepšenie výsledkov liečby COVID-19, ak bol do nej začlenený ivermectin. Žiaľ, najviac týchto štúdií pochádza z menej vyspelých krajín a medicínske autority vyspelých krajín považujú výsledky za nepreukazné s nízkou silou dôkazov. Štúdie, ktoré pochádzajú z rozvinutých krajín, aj keď sú priaznivé pre IVM, majú nižší počet podaní a zaradených pacientov preto nedosahujú významný štatistický potenciál. Z toho dôvodu sa IVM nezaradil do štandardnej liečby COVID-19 vo vyspelých štátoch sveta.

Široké použitie ivermektínu viedlo k významnému zníženiu prípadov rozvinutého ochorenia a úmrtnosti, ktoré sa v regiónoch, kde sa používa, blížili až k predpandemickým úrovniam. Ako ukazujú výsledky v týchto štúdiách, ivermektín by mohol byť dôležitou a možno život zachraňujúcou súčasťou liečebnej stratégie pri dosahovaní získania kontroly nad pandémiou.

Čo sa týka Slovenska, v lete 2020 sa so svojimi skúsenosťami pri osobnej komunikácii nezávisle od seba podelili dvaja naši experti z anestéziológie a intenzívnej medicíny. Najmä to podnietilo autora na preskúmanie lieku a jeho možného vplyvu na COVID-19. Na Slovensku látka IVM bola doteraz registrovaná len vo forme masti na liečenie svrabu. Viaceré európske krajiny majú IVM bežne dostupný v lekárenskej sieti, ale indikácia nie je pre liečbu COVID-19, len na liečbu parazitárnych ochorení.

Konečne na Slovensku

Je povzbudivé, že spoločnými aktivitami hlavných odborníkov z odborov infektológia a tropická medicína, všeobecného lekárstva a odboru anestéziológia a intenzívna medicína, MZ SR svojim rozhodnutím z 26. januára 2021 umožnilo nielen dovoz neregistrovaného lieku vo forme tabliet s obsahom IVM, ale umožnilo nám lekárom, podávať IVM aj v liečbe COVID-19. Za túto vymoženosť je potrebné ministerstvu vyjadriť veľké poďakovanie!

V súčasnosti sa podávanie ivermectinu hodnotí ako potenciálna liečba COVID-19. Očakáva sa, že IVM pomôže pri zmierňovaní príznakov, znižovaní vylučovania vírusu pacientmi a urýchli prepúšťanie hospitalizovaných pacientov s miernym až stredne ťažkým COVID-19. Ako lekári, k potenciálnym účinkom IVM pristupujeme opatrne, ale vzhľadom na veľmi nepriaznivý priebeh pandémie na Slovensku vnímame liek ako určitú nádej s tým, že by mohol ako súčasť ostatnej liečby napomôcť k zvratu v chorobnosti, úmrtnosti a s tým súvisiacimi dôsledkami.

Ivermectin sa odporúča podávať v čase nastupovania príznakov ochorenia a aj v pľúcnej forme, kedy dochádza k respiračnému zlyhávaniu k potrebe podávania kyslíka, neinvazívnej ventilácie aj invazívnej ventilácie.

Ak sa používa IVM pri liečbe COVID-19, nikdy nie ako samostatný liek, ale vždy v kombinácii s ostatnou liečbou. (!) Niektorí autori však IVM považujú v stratégii liečby za kľúčový. O prípadných interakciách s liekmi, ktoré sa novo zaraďujú do liečby COVID-19, je potrebné poradiť sa s infektológom.

Dávkovanie v súvislosti s COVID-19

Na základe in vitro (laboratórnych) štúdií, dávka potrebná na získanie terapeutických koncentrácií je pravdepodobne nerealizovateľne vysoká. U parazitárnych chorôb sa dávka ivermectinu pohybuje v rozmedzí od 0,15 do 0,4 mg/kg. Publikované správy doteraz využívali dávky 0,2 mg/kg alebo 12 mg jednorazovo denne najdlhšie počas 5 dní. IVM sa pravdepodobne kumuluje v pľúcnom tkanive pri dávkach použitých vo väčšine klinických štúdií. Týmto spôsobom by sa dalo vysvetliť, prečo aj keď sú systémové plazmatické a tkanivové koncentrácie oveľa nižšie ako inhibičné koncentrácie proti SARS-CoV-2 in vitro, v liečbe sa zaznamenávajú úspechy.

Dávkovanie IVM v liečbe COVID-19 v závislosti od závažnosti ochorenia:

Po expozícii pacientovi s COVID-19 pri nechránenom kontakte sa podáva IVM v jedinej dávke 0,2 mg/kg alebo zjednodušene 12 mg pacientom vážiacim do 80 kg a u pacientov s telesnou hmotnosťou nad 80 kg sa podáva v takomto režime 18 mg. Výrobca odporúča podávať IVM nalačno (dve hodiny po jedle a 2 hodiny pred nasledujúcim jedlom). Uvedenú dávku je v poexpozičnej indikácii potrebné ešte jeden raz zopakovať po 48 hodinách. Ak sa lekár rozhodne pre profylaktické podávanie IVM, uvedenú dennú dávku sa odporúča zopakovať každých 14 dní.
Ďalšia skupina pacientov je tá, u ktorej sa prejavujú mierne príznaky ochorenia COVID-19. Ide o horúčku, celkovú slabosť, bolesti svalov, kašeľ so žiadnou alebo miernou dýchavicou bez potreby podávania kyslíka, prípadne ak na dosiahnutie SpO2 94% postačuje inhalácia kyslíka nosovým katétrom alebo tvárovou maskou nízkym prietokom kyslíka. Vo viacerých prípadoch uvedeného stupňa COVID-19 nie je ani potrebná hospitalizácia. V opačnom prípade sa vyžaduje hospitalizácia len na štandardnom oddelení, teda nie na JIS alebo OAIM. V takom stupni ochorenia sa odporúča dávkovanie IVM 0,2 mg/kg/deň. Trvanie liečby má byť 2 až maximálne 5 dní. Liek možno podávať jedenkrát denne nalačno, ako je uvedené vyššie.
Pri liečbe COVID-19 s prejavmi dychovej nedostatočnosti sú potrebné zložitejšie postupy v podporovaní dodávania kyslíka do krvi. Používa sa napr. neinvazívna ventilácia tesne priliehajúcou tvárovou maskou (NIV) alebo je nutné použiť prítok kyslíka so vzduchom vo vyšších koncentráciách kyslíka s vysokým prietokom ohriatých a zvlčených plynov až okolo 60 litrov/min (HFNO). Ak sa u pacienta rozvinie stav vyčerpanosti, neschopnosti zvládať dýchanie vlastným úsilím, prechádza sa na niektorý zo spôsobov umelej ventilácie pľúc – UVP, teda umelého dýchania. Ide už o zlyhanie dôležitej životnej funkcie a pacient sa stáva kriticky chorým, kedy je jeho život ohrozený neporovnateľne viac, ako pri predchádzajúcich formách dychovej nedostatočnosti. V takomto štádiu COVID-19 sa už odporúča vyššie dávkovanie IVM a to v množstve 0,3 mg/kg/deň. Trvanie takejto liečby sa odporúča na 5 dní. Liek sa odporúča podať tiež jedenkrát denne. Keďže pacienti umelo ventilovaní majú obyčajne ústami zavedenú do dýchacích ciest endotracheálnu rúrku a navyše vplyvom sedatív majú ovplyvnené vedomie, liek v rozpustenom stave sa do žalúdka podáva sondou zavedenou cez nosovú dutinu.
Liečba IVM je kontraindikovaná pri precitlivenosti na aktívnu substanciu alebo na niektorú z pomocných látok. V literatúre sa uvádza, že je potrebná opatrnosť pri jeho podávaní u žien v prvom trimestri tehotenstva a u dojčiacich. V takých prípadoch je potrebné individuálne zvážiť riziko priebehu COVID-19 pre matku a riziko ovplyvnenia plodu ivermektínom. Toxicita pri vyšších než schválených dávkach ešte nie je úplne preskúmaná. Zo strednej Európy však je už skúsenosť, keď pacient namiesto predpísanej jednorazovej dávky 12 mg sa predávkoval množstvom 150 mg bez významnejších alebo trvalých následkov.

Keďže sa IVM takmer výlučne metabolizuje v pečeni, pri jej ochorení je relatívne kontraindikovaný. Metabolity sa vylučujú z tela stolicou. Výrobca lieku uvádza, že nie je vhodný u osôb s menšou telesnou hmotnosťou ako 15 kg, ale na druhej strane je najmenej jedna dôveryhodná štúdia s podávaním IVM pri liečbe hlíst aj u detí predškolského a školského veku, kde neboli zaznamenané nezvyčajné vedľajšie účinky ako tie, ktoré sú bežne popisované.

Zvýšená opatrnosť sa odporúča u pacientov s vekom vyšším ako 65 rokov a to v súvislosti s tým, že v tejto vekovej kategórii je možné predpokladať zvýšený výskyt ochorení častých vo vyššom veku a zníženej výkonnosti srdca a obličiek, no najmä pečene.

Čo sa týka vedľajších účinkov, je IVM vo všeobecnosti pomerne dobre znášaný. Popisované sú nevoľnosť a vracanie, účinky na CNS (bolesti hlavy, horúčka závraty, ospalosť, nespavosť, ataxia, únava), tachykardia, vyrážky, svrbenie, edém kože, eozinofília, reakcie z precitlivenosti, zvýšené pečeňové transaminázy a astmatické záchvaty. Toxické účinky IVM na parazity sa vysvetľujú poškodením nervových štruktúr parazitov, čím v tele hostiteľa odumierajú. Dôležité je to, že u cicavcov IVM nepreniká hematoencefalickou bariérou, teda neprechádza z krvi k mozgovým bunkám, preto tam toxicky nepôsobí. Vyššie uvedené vedľajšie účinky sú však zaznamenávané pri liečbe črevných parazitov ivermectínom a predpokladá sa, že časť z nich môže byť vyvolaná usmrtenými telami týchto parazitov.

Průměrný počet slepic: 3.2 (15 hlasů)

za zodpovezene, modlete se ke k Babišovi ovečky aby se mu to hodilo do PR a možná bude i v ČR.

Průměrný počet slepic: 3.1 (9 hlasů)

Rozhovor na TA3 s veterinářem o Ivermektinu a jeho použití.
Neříká to samozřejmě přímo, ale mezi řádky vyplývá, že lidé veterinární verze už používají.
https://www.ta3.com/clanok/1202122/ivermektin-a-liecba-covid-19.html

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)

- Španělsko:
https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)3046…

Výsledky se hodně odlišují od údajných výsledků v "rozvojových" zemích. De facto NEbyl prokázán statisticky významný vliv Ivermektinu na zotavení se pacientů.

Pak jsem našel jednu peruánskou studii:
https://www.researchgate.net/publication/346144654_Real-world_effective…

A v té se výslovně uvádí, že:
"Among 5683 patients, 200 received HCT, 203 IVM, 1600 AZIT, 692 HCQ+AZIT, 358 IVM+AZIT, and 2630 standard of care. HCQ+AZIT was associated with 84% higher all-cause death hazard compared to standard care (wHR=1.84, 95%CI 1.12-3.02). Consistently, HCQ+AZIT was also associated with higher death and/or ICU transfer (wHR=1.49, 95%CI 1.01-2.19), and death and/or oxygen prescription (wHR=1.70, 95%CI 1.07-2.69). HCQ only showed higher death and/or oxygen prescription hazard. No effect was found for AZIT or IVM+AZIT. Conclusions: Our study reported no beneficial effects of hydroxychloroquine, ivermectin, azithromycin. The HCQ+AZIT treatment seems to increase risk for all-cause death. Funding: Instituto de Evaluación de Tecnologías en Salud e Investigación – IETSI, EsSalud"

Překlad:
"Z 5683 pacientů dostalo 200 HCT, 203 IVM, 1600 AZIT, 692 HCQ + AZIT, 358 IVM + AZIT a 2630 standardní péči.
HCQ + AZIT byl spojen s o 84% ​​vyšším rizikem úmrtí z různých příčin ve srovnání se standardní péčí (wHR = 1,84, 95% CI 1,12-3,02). V souladu s tím byl HCQ + AZIT také spojen s vyšší úmrtností a/nebo s nutností umístění na JIP (wHR = 1,49, 95% CI 1,01-2,19) a s vyšší úmrtností nebo s nutností podpory dýchání (kyslík) (wHR = 1,70, 95% CI 1,07-2,69). HCQ vykázal pouze vyšší riziko úmrtí a/nebo použití kyslíku. Nebyl nalezen žádný účinek pro AZIT nebo IVM + AZIT.
Závěry: Naše studie neuvádí žádné příznivé účinky hydroxychlorochinu, ivermektinu, azithromycinu. Zdá se, že léčba HCQ + AZIT dokonce zvyšuje riziko úmrtí ze různých příčin.
Financování: Instituto de Evaluación de Tecnologías en Salud e Investigación - IETSI, EsSalud"

Takže výsledky jsou spíše negativní až velmi negativní.

Průměrný počet slepic: 3.8 (5 hlasů)

a mate to vyreseny.

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

sepsané Firmentem v lednu 2021:
https://standardnepostupy.sk/_files/200000771-e6f59e6f5b/Zasady_odporuc…

Ivermektin je pouze zmíněn jako možný k podání u nejtěžších pacientů.
Takže žádný zázračný lék.

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)

to co odkazujte, to znam vyjede to jako asi 3 link kdyz hledate na zoznam.sk slovo ivermectin je jen postup na jipce kde ********TAKE****** pouzivaji ivermectin.

mate nejaky problem ktery vam brani si precist ten clanek
https://lekarskenoviny.sk/index.php/2021/02/10/hlavny-odbornik-o-pouzit
Doc. MUDr. Jozef Firment, PhD, hlavný odborník MZ SR pre anesteziológiu a intenzívnu medicínu poskytol stanovisko k užívaniu ivermektínu4
?

nebo mate nejaky jiny problem ? proc se snazite spinovat text ktery si muze kazdy precit par postu nad vasim ?

Průměrný počet slepic: 3.4 (5 hlasů)

In reply to by pes (neověřeno)

Trvalý odkaz

v osobní rovině.
Pse, vezměte si Invermectin (psal jste, jak jste si ho sehnal), na lékařích nechte léčbu a na diskutujících nechte, ať se rozhodnou podle svého.

Průměrný počet slepic: 3.1 (12 hlasů)

jen me zajima proc pan obcan neni schopen pochopit par odstavcu ve slovenstine. Proc spinuje tak pruhledne neco co si kazdy muze precist.

Jo zeptam se, proc spinujete vy ? Kde nekomu neco nutim, kde nekomu rikam co ma uzivat kde to mate ?

Mozna to je tim ze vam covid vlastne vyhovuje, muzete nadavat do zmrdu tem co podle vas nedelaji dost aby jeho uchranili pred covidem, muzete si predstatovat co by udelal s temi co maji statem zakazano pracovat - tem parazitum.

Muzete si mlaskat jak to babis dava, byt nejlepsi v poctu nakazenych Best In Covid. Muzete si pochvalovat jak babis skrze covid vyjebava s opozici, je tam i urcity masochisticky aspekt - protoze vyjebava s celou CR.

Pak by davala smysl automaticka negativni reakce na jakoukoli zminku o lecbe.

S tim venkoncem problem nemam, vas boj, jen nemam rad kdyz kecate a delate ze me blba moc pruhledne, snazte se vic :)

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

Když je člověk v určitém stádiu (s těžkým průběhem) je na podání těchto léků již poměrně pozdě, to se nedají očekávat zázraky od ničeho.
Tosamé platí pro targusovo šlichtu (isopr.) i trumpovo zázrak (hexacosi) i objev izraelců (EXO-CD24). Spolehlivá terapeutika zatím zkrátka nejsou.

Průměrný počet slepic: 3.7 (6 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

protože tohle já tu melduju skoro od začátku průseru.
A snažím se ze všech sil vyvracet bludy o "zázračných lécích" na VIRY.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

More power to you, man.
Snažím se ale také poukázat na další aspekt který na první pohled nemusí být očividný - a sice že by se mohlo namísto podání pozdního možná začít řešit podání když ne preventivní tak rozhodně dřív než až když už je pozdě. To ve všeobecném hluku zaniká, stejně jako 'individuální přístup k problému a zodpovědnost za své vlastní zdraví', všechno se tu snaží řešit nařízeními shora a to je .. nechutné, nefunkční a naprosto děsivé.

Průměrný počet slepic: 3.5 (8 hlasů)

In reply to by PzKpfw (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ivermektin byl podán výhradně jinak zdravým kovidpozitivním bez komorbidit ihned poté, co se u nich objevily první příznaky (pozitivita, rýma, ztráta čichu a chuti, únava).
Trošku to u některých pokusných subjektů omezilo průběh, ale to bylo vše. A v kombinaci s některými léky podávanými při korunáčovi to výslovně ohrozilo jejich životy.
Zatímco ten slovenský doktor to doporučuje rvát do lidí ve vážném až kritickém stavu.

Když to budete dlabat preventivně, tak to může mít za následek, že až potkáte korunáče, splaší se Vám imunita a umřete na MIS.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

Ok, je to zajímavé a uznávám, že do toho nevidím (nejsem zainteresovaný doktor). Mě to přijde jako jeden velký informační bordel.
Ke splašené imunitě - to se může stát tak jako tak, ostatně se to i běžně děje i bez léků které tomu mají napomoct.
Ne, nevím co je lepší. Obojí stojí za ..

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

stejně jako povodně nebo veké sucho, tornáda nebo zemětřesení.
A když nastane pohroma, tak se najednou ukáže kdo je kdo. Kdo je kecal, sobec, kdo pomáhá, kdo chce urvat něco jen pro sebe,
kdo je potížista, kdo je konstruktivní,
kdo je vůdčí osobnost, kdo jen umí sipat písek do soukolí,
kdo konspiruje, kdo tvoří, ....
Pohroma nakonec skončí svět se trochu změní a zas přijde další pohroma

Průměrný počet slepic: 3.5 (11 hlasů)

jmenujte, kdo je kdo ? :)

Průměrný počet slepic: 2.9 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/portugalsko-se-vyhrabalo-ze-s…

Je mi blbý sem kopírovat hlavní článek ze seznamu-novinek, když to vidí každý. Ale chtěl jsem k tomu poznamenat - včera nebo předevčírem jsem psal, že ČT09 přestává glorifikovat odbojáře proti Babišově totalitě. Asi se tento bacil rozumu rozmáhá, když se do duše snaží hrdinným odbojářům promluvit i seznam-novinky. Že by se fakt něco měnilo?

Průměrný počet slepic: 3.7 (7 hlasů)

Prostě krátká přestávka - značné části presstitutů se už udusili tatínkové, dědečci, strýčkové - a v mnoha nemocnicích začínají na JIPkách převládat mladí...

Bacil rozumu bude u přeživších záhy překonán sérem vyhazovů, protože ztráty na životech se urychleně zaplní importem.

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

To jen na doplnění, aby ta " jasnost" funkčních závislostí, tak jak je " jednoznačně " interpretuje dotyčný novinář....nebyla až tak jasná.
My tu měli minus deset a oni plus 12. Atd apod.
Povíme si to za měsíc, jo ?

Průměrný počet slepic: 5 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Položili jste si někdy tuto otázku? Moje odpověď je, že za všechna naprosto zbytečná úmrtí na/s C19 může MPO + svaz průmyslu. Všem, kteří jsou jakkoliv "spojeni" s těmito institucemi, tento mizerný stav naprosto VYHOVUJE!!! Tam já vidím viníky té současné mizérie s C19. Ze všech souvislostí mě známých mi vychází tito viníci.
Pokud máte chuť, dejte sem odpověď na výše uvedenou otázečku.
Držte se a nenechte se vtáhnout, smyčka se utahuje.
Zdrávas!

Průměrný počet slepic: 3.2 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

V Izraeli zavedli tvrdý režim, neboť karanténa a ani očkování nefunguje.
https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/nakupovat-v-izraeli-mohou-pouze-ock…
Je otázkou času, kdy toto zavedou i jinde. U nás by se to mohli ti šílenci pokusit třeba na základě toho zákona. A tedy bez schválení parlamentem. Všechno je dovoleno!

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Na karlovarských JIP končí stále mladší pacienti bez dalších nemocí
Dnes 11:41
vor, Právo

V nemocnicích v Karlovarském kraji začínají mezi pacienty na jednotkách intenzivní péče převládat mladší ročníky narození. Zatímco na počátku pandemie se jednalo zejména o pacienty ve věku sedmdesát osmdesát let, v současné době to jsou spíše šedesátníci, padesátníci, a dokonce i jednadvacetiletý mladík.

„Máme problém s tím, že se nám docela mění věková struktura pacientů,“ uvedl Vladislav Podracký, mluvčí Karlovarské krajské nemocnice, pod kterou spadají nemocnice v Karlových Varech a v Sokolově.
Pokud nebudou lůžka, Karlovarský kraj požádá o převozy do NěmeckaDomácí
Pokud nebudou lůžka, Karlovarský kraj požádá o převozy do Německa

Jak uvedl, v minulých měsících byli na jednotky intenzivní péče přijímáni především pacienti pokročilého seniorského věku s přidruženými nemocemi. V současné době to jsou ale běžně o generaci mladší pacienti, kteří jsou relativně zdraví, bez dalších onemocnění. „Jedná se o příjmy na jednotky intenzivní péče ve velmi vážných stavech,“ upřesnil mluvčí.

Průměrný počet slepic: 3.4 (11 hlasů)
Trvalý odkaz

"Na poslední chvíli zbouraná nemocnice

Když už muselo být i dementní lysce jasné, že najíždíme na obrovský průser s hrozícím zahlcením nemocnic, byla urychleně zbourána polní nemocnice, která prý stála padesát miliónů.

Gratulujeme!
Mohli tam ale dát alespoň vany s hořícím koksem a využít ji jako provizorní krematorium."
------------------------
Nesouhlasím s tím, že autoři rozhodnutí zbourat nemocnici, která by nyní měla naději zachránit nějakých těch pár set životů (snad i mimopražských vidláků, dokud by nezačali chybět sanity) museli být buď blbí, nebo navedení.

Mohlo se pouze jednat o všeobecně - u KAŽDÉHO NORMÁLNÍHO (!) člověka běžnou a prý i nutnou vlastnost, pro kterou František Koukolík popularizuje - podle mého názoru nevhodný a zbytečně dehonestující název - STUPIDITA.
Kdo četl jeho Úvod do stupidologie, ví, o čem je řeč.

Stupidita se nevyhýbá ani největším duchům Kydů.
Namátkou jmenuji například: sebe - a Vidláka.

Ale - podotýkám, že se zde do dneška nenašel ani JEDINÝ diskutující, který by poukázal na obrovský rozpor mezi požadavky, které máme na opačnou názorovou stranu a požadavky na stranu spřízněnou.

A to bez ohledu na to, na které straně kdo z nás/vás stojí.
----
Až budu mít chvilku času, napíšu příspěvek s pracovním názvem STUPIDITA A NAŠE KYDY.
Pak vyškrtám všechna sprostá a zraňující slova a opublikuji to.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)

https://legacy.blisty.cz/art/39405.html

-- ------
Stupidita NENÍ 1. nadávka nebo posměšné označení, ale neutrální pojem,

NENÍ 2. mentální retardace neboli duševní zpozdilost, popisovaná učebnicemi psychologie a psychiatrie, měřená poklesem inteligenčního kvocientu (IQ). Na výši IQ je stupidita nezávislá. Máme zato, že nejefektivnější bývá, jsou-li jejími nositeli a tvůrci lidé mocní, jejichž IQ je vyšší než 140,

NENÍ 3. nevědomost, což je stav, kdy relevantní informace v prostředí buď nejsou, nebo jsou, ale jedinec, skupina, případně systém je nejsou schopni rozlišit a vnímat,

NENÍ 4. omyl, což je stav, při němž relevantní informace v prostředí jsou, jedinec, skupina, případně systém, je rozliší, vnímají, ale mylně zpracují

Definice stupidity

..."Stupidita je zcela normální způsob, kterým lidská mysl dociluje kompromis mezi svou neschopností přímé interakce s informacemi přicházejícími z fyzikálního prostředí a odměnami, jejichž zdrojem je sociální prostředí".

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

povyk opozice, že vláda vyhazuje miliony za úplně zbytečnou polní nemocnici v soukromých halách?
No, tak holt vláda haly vyklidila, bo skončil NS, armáda si odvezla vybavení a je po problému.
Zatím si nikdo z opozice netroufl ani kváknout; ale to je jen otázka času.

Až bude zle, poslouží stejně dobře školní tělocvičny. Akorát se už budou muset snažit kraje a obce. Ale tak je to správně a tak to má být; no ni?

Průměrný počet slepic: 4.2 (11 hlasů)