Vy, co Kydy čtete pravidelně víte, že jsem se do Vidlákova přistěhoval před osmi roky do hospodářství, které nám daroval manželčin dědeček za slib, že budeme v hospodaření pokračovat. Slib jsme splnili a od té doby hospodaříme.
Dědečkův baráček nebyl vůbec ve špatném stavu, ale přece jenom jsem se musel pustit do značných úprav. Přistěhovali jsme se s dvěma dětmi a narodily se nám pak ještě další tři. Dědeček už byl sám, neměl důvod topit v celém baráku a tak bylo popraskané topení i kotel, jak se pořádně netopilo, tak to schytávaly omítky, okna netěsnila, lehce zatékalo pod střechu...
První co jsem tenkrát dával dohromady bylo topení. Velice levně jsem z místních stavebnin koupil litinový kotel, co ho nedokázali prodat, bo ho nikdo nechtěl, nakoupil jsem uhlí, postupně jsem dodělal akumulační nádrž, vyměnil veškeré potrubí a zajistil v domě teplo, že si i malá děcka mohly hrát na podlaze. Kotel jsem koupil za pět tisíc - ve Vidlákově už skoro všichni zrušili komíny a topí se plynem, uhelné sklady tu už dávno nejsou, ale já si zajistil dodávku velmi kvalitního sibiřského antracitu, který mi dovážejí dodnes. Musím ho brát naráz deset tun, aby poslali velké auto, ale nezabere to moc místa, protože je to těžké jak kamení. Upravil jsem si ve sklepě uhelnu a doma je teploučko.
Pak přišel nový emisní zákon, který od roku 2022 zakáže topit v kotlích na tuhá paliva první a druhé emisní třídy, což je můj případ. Já samozřejmě nelenil a už před několika roky jsem si koupil od viadrusu kotel, který splňuje třetí emisní třídu a který má stejné připojení jako současný kotel. Říkal jsem si, že ho letos přes léto prostě přehodím za ten původní a nic se nezmění.
Mám to ale vůbec dělat? Emise se ve skutečnosti změní málo. V podstatě je to jen další omezující vládní buzerace. Teď mám levné topení, které mi dobře funguje, nejsem žádný buran, v kotli jsem se naučil topit tak, že komín téměř vůbec nekouří. Používám při topení zdravý rozum, nehážu tam žádné plasty, topím takřka čistým uhlíkem se špetkou síry. Kromě toho si o globálním oteplování myslím svoje a ještě více jsem skeptický k tomu, že klimatickou změnu způsobuje drobný nárůst CO2 v atmosféře.
Zde na Kydech i jinde jsem v poslední době vypozoroval, že vládu není nutné poslouchat. Že není nutné přistoupit na její diktátorské manýry, kterými nás omezuje. Máme sice pandemii, na covid umřelo už dvacet tisíc lidí, ale celospolečenská shoda směřuje k tomu, že sice tu lítá breberka, kterou různě chrlíme kolem sebe, ale není důvod kvůli tomu přijímat zvláštní opatření. Chránit se mají ti, kterých se to týká a kteří jsou ohrožení. Těm je doporučováno, aby někam zalezli a nevystrkovali nos. Někteří méně striktní chřipečkáři navrhují, že stát nemá omezovat ty mladé a zdravé, ale měl by pomáhat pomocí covid hotelů nebo subvencováním příjmů právě ty, co jsou nemocí ohrožení. Ostatní mají normálně chodit do práce i do hospody, normálně se bavit v sauně, bazénu, na koncertě, fotbalovém zápase a podobně.
Navíc se mi minulý týden v autě rozsvítila kontrolka filtru pevných částic a už nezhasla. Mám ještě starší typ auta - kontrolka sice svítí, ale auto není ničím omezeno a jede pořád stejně. Jen kouř z výfuku je trochu černější. Jen maličko, prakticky nikdo to nepozná. Opět - nejsem žádný fouňa. Používám zdravý rozum, nejezdím zbytečně po Vidlákově, auto používám pouze v nezbytných případech, sám raději chodím pěšky. O víkendech nejezdíme do hytlermarketů, všechno si koupíme na místě. Sakra, musím ten filtr pevných částí měnit?
Ten můj kotel a filtr v autě - to je přece to stejné jako ten covid. Jakési malé částečky, které sem tam někoho zabijí. Navíc existují stovky studií, které zaplatily tabákové firmy, které jasně ukazují, že vliv kouřových částeček a dehtu se přeceňuje. Že rakovina vzniká spíše ze stresu a strachu z nemoci. Že kdo žije zdravě, sportuje a dodržuje životosprávu, ten se nemusí bát se tu a tam nadýchnout kouře.
Koneckonců, komu se nelíbí, že můj komín vydává lehký pach parní lokomotivy, může si vzít tu roušku ne? A pokud se někdo cítí ohrožen rakovinotvornými částicemi z mého výfuku, nikdo mu nebrání, aby chodil s respirátorem.
Když si čtu v naší diskusi zde na Kydech výzvy, že vládu není nutné poslouchat a plnit její nařízení v případě pandemie, která zabila dvacet tisíc lidí nad běžné hodnoty úmrtí, když to není důvod k mimořádným opatřením, když jsou současné opatření jako jít s kanónem na vrabce, nebylo by logické se vzepřít i v případě kouře z komína? Nebylo by vhodné se vzepřít i v případě STK? Koneckonců můj kouř z komína stoprocentně nezabil ani jednoho člověka nad běžnou úmrtnost. A když koukám na úmrtnosti kolem roku 1980 a dneska, tak mám pocit že ani odsíření elektráren snížilo úmrtnost jen minimálně, možná vůbec. Už dlouho se bavíme o tom, že byrokracie ničí všechno kolem nás, není načase se vzepřít i kvůli kouři?
Když není důvod omezovat veřejné akce a obchody, protože lidi jsou přece rozumní a nechovají se lehkomyslně a budou sami vědět, co dělat v případě covidu, který plní nemocnice nadoraz, nemělo by být na rozumu lidí i to, čím topí? Když má stát kompenzovat pomoc lidem, co jsou ohrožení covidem a ostatní nechat na pokoji, neměl by stát stejně dodat nějaké roušky mým sousedům, co nechtějí čichat můj komín a mě osobně nechat být?
Když má stát v případě covidu prostě jen zajistit dostatek ventilátorů a kyslíku, neměl by prostě jen zajistit dostatek ozařovačů na nádory v případě rakoviny? Neměli by se chránit prostě jen astmatici a alergici, protože si nemůžeme dovolit omezit ekonomiku?
Troufám si dokonce tvrdit, že libovůle v topení by v tomto státě ušetřila ohromné miliardy peněz. Ať si plynem topí kdo chce, ale hodně lidem nevadí chodit do sklepa ke kotli a vymetat komín. Zbylo by jim hodně peněz na jiné věci. Topení uhlím je také takové "jiné teplo". Dokud se topilo uhlím, nebyly kolem oken plísně. Neměl by nás tedy Babiš přestat buzerovat zákony o emisích a nechat nás spalovat co dům dal? A ti, co jim to smrdí a co kvůli tomu nemohou dýchat, ti ať se chrání ne? Ať jezdí za státní peníze na školy v přírodě, ať jezdí do lázní.
Když si teď stovky tisíc domácností nebudou muset vyměnit kotle, ušetří to obrovské peníze. Když musíme dbát na ekonomiku, nebylo by tohle docela dobré řešení? Když nevyměním filtr pevných částic, mohu klukovi koupit nové vybavení na floorball. Děti se musejí hýbat, to že jsou doma, to je pro ně přece katastrofa ne?
Proč jsou covidová opatření tak strašně diktátorská a výměna kotlů nikoho na demonstraci nepřivedla? Proč je tak špatné, že nás vláda omezuje kvůli pandemii s velkým množstvím mrtvých a nikdo neposílá řetězové maily a nepíše jeden článek za druhým o tom, že nás vláda omezuje kvůli emisím? Chránit se proti covidu a proti kouři, to jsou stejné prostředky a stejná problematika, kterou řeší stejné roušky a respirátory. Koneckonců respirátory byly vymyšleny právě kvůli prašnému a zakouřenému prostředí. Proč se mohou dělat masová opatření zahrnující výměny milionů kotlů a odsíření elektráren za desítky a stovky miliard a nemohou se dělat opatření za stovky miliard kvůli covidu?
Nebo je to opravdu jen tím, že covid neexistuje, kdežto smrad z komína ano? Že vir má lepší maskování, protože nesmrdí?
Tímto textem jsem chtěl demonstrovat, že způsob jakým je přistupováno k pandemii, ten se přenese i do jiných oborů a oblastí. A pokud se covid bude řešit rozvolňováním, otevíráním a neposlušností vůči vládě, projeví se to i v oblastech, které budou více vadit. Třeba v smradem z komínů. Pokud je smyslem svobody nenosit roušky a mít otevřené hospody, bude tento smysl aplikován i na filtry pevných částic. Pokud je možné vládu ignorovat v případě pandemie, bude to možné i v případech, které se nám ani trochu nebudou líbit. Současný pandemický odboj proti vládě je Pandořina skříňka, která se projeví. A protože jsme v Česku, projeví se v tu nejméně vhodnou chvíli.
Jestliže se ukáže nade vší pochybnost, že náš stát je bezzubě slabý, nebudou to ti malí (jejichž zájmem se chřipečkáři zaklínají), co na tom vydělají. Budou to ti velcí a silní. Vyhrají ti, kteří vyhrát vůbec nepotřebují. Pokud se ukáže, že je možné beztrestně ochcávat vládní opatření, zřejmě se ukáže, že je možné stejně beztrestně neplatit za zaměstnance zdravotní a sociální. Že je možné jim zadržovat mzdy. Mohlo by se ukázat, že třeba takovému berrnardovi není nutné proplácet faktury za dřevorubectví....
Zkrátka a dobře, dával bych si pozor na to, aby se boj proti Babišovi nezměnil na boj proti státu. Aby se demokratická soutěž nezvrhla v občanskou válku. Aby se rozhořčení netransformovalo v nenávist. Můj dnešní vzkaz proto zní: "dobře si rozmyslete, čeho chcete dosáhnout. Mohlo by se vám to nedej bože i vyplnit."
PS. Ve skutečnosti už mám kotel dávno přehozený a filtr pevných částic se bude měnit v autě tento týden. Odsíření i omezení prachu totiž doopravdy pomohlo. Ale kdyby se k tomu lidi postavili stejně jak ke covidu, měli jsme horské lesy pořád zničené a řvalo by se, že odsíření k ničemu není.
- Log in to post comments
Komentáře
Tohle o tý změně pohledu po…
Tohle o tý změně pohledu po osvobození kusu území u Moskvy jsem viděl v nějakým filmovým dokumentu.
Jinak na to padám tak nějak trochu všude. Někdy to zmíní Rusové či Němci v dokumentárním filmu. Někdy je to řádek v německé knížce z války. Někdy je to v novinovém článku. Někdy na přednášce.
Začnu ty linky schraňovat, když na něco padnu.
Kaput od Malaparteho znáte?
Malaparteho Kaput jenom jako…
Malaparteho Kaput jenom jako audioknihu.
Pár střípků jsem četl v Zápiscích ostřelovace a Krvavé cestě od Stalingradu...
Drahý Čmoude, mám letitou…
Drahý Čmoude,
mám letitou praxi se soudy ČR. Nebudu zacházet do podrobností, v jistém svém životním desetiletém úseku jsem byl čtyřikrát obviněn, čtyřikrát obžalován a mnohokrát souzen a taky i několikrát odsouzen. Nepravomocně. Mnohokrát uspěl s odvoláním. Mnohokrát mi zastupující advokát nedával ani tu nejmenší šanci na úspěch. Nakonec vše skončilo zproštěním. Veškerá obvinění uvedená v obžalobách jsem postupně soudu přes jejich snahu mne odsoudit doslova za každou cenu, nezpochybnitelně vyvrátil. Mám čistý rejstřík trestů!!!!
Mne není třeba poučovat co smím a co nesmím. Já mám morální právo si dělat co chci!!!!
Jak jste napsal, nezacházíte do podrobností.
Pak není o čem diskutovat.
-
Dělat si co chcete zahrnuje i střílení policistů a podobně. Předpokládám, že tohle jste nemyslel.
Konečně! Ivermektin dorazil,
zatím do Brna, podle iDnes 10.000 balení pro 20.000 pacientů.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ivermektin-20-tisic-pacientu-babis-c…
Střední odborné učiliště…
Střední odborné učiliště plynárenské Pardubice je jedinou školou v České republice, která poskytuje ucelené vzdělání v oboru plynárenství a souvisejících oborech zaměřených na stavební činnosti a stavebně — montážní práce v oblasti technických zařízení budov (plyn, voda, topení, elektroinstalace, odtahy spalin — komíny, energetika). Díky své výjimečnosti a kvalitě byla škola vybrána a zřizovatelem (Pardubický kraj) zařazena do skupiny prestižních školských zařízení.
A já slyšela,že na plynaře se tam učí jen 7 žáků,chtěli to zavřít,ale protože jsou jediní,tak jedou,už druhý rok distančně bez odborné výuky. Sadomaso
hmm
https://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/180662/deti-ohrozuje-nezna…
:-)
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/670873/trump-nikam-neodchazi-po…
:-) :-)
https://brnenska.drbna.cz/zpravy/zdravi/20173-lekari-z-nemocnice-u-sv-a…
Info z netu
MUDr. Ivan David
4 hod ·
Očkovací látky nejsou, tak budeme mít očkovací pasy - jak logické
Evropská komise představí v březnu digitální projekt „zeleného pasu“ potvrzující očkování proti koronaviru nebo negativní testy. Tento pas umožní svobodnější cestování, jak oznámila předsedkyně EK Ursula von der Leyenová.
„Tento měsíc představíme legislativní návrh „digitálního zeleného pasu“ s cílem „postupně umožnit Evropanům bezpečný pohyb v rámci EU nebo mimo ni, za prací nebo turistikou, “uvedla na Twitteru paní von der Leyen. Kromě očkování a testů by tento pas mohl také ukázat, zda lze osobu „považovat za imunní kvůli její zdravotní situaci a přítomnosti protilátek“, uvedl v pondělí mluvčí Komise. Po lednové dohodě na principu sdílených standardů pro toto osvědčení se hlavy států a vlád ve čtvrtek zasazovaly o „společný přístup“.
O společný přístup se Komise zasazovala už u nákupu očkovacích látek. Eurobyrokrati dokonce spolu s kancléřkou Merkelovou dokázali rozmluvit několika svým členským zemím, konkrétně Rakousku, České republice, Dánsku a Řecku, aby si obstaraly očkovací látku spolu s Austrálií, Novým Zélandem, Norskem a Izraelem, jak to loni na jaře navrhoval izraelský premiér Benjamin Netanjahu. Tuto informaci včera přinesl server Vienna.at. Jak tento „efektivní společný nákup EU“ dopadl, zažíváme na vlastní kůži. Srovnání s Izraelem je jasné – tam mají naočkováno 50 % populace.
Vakcíny nejsou nebo jejich málo, ale EU a Evropská komise jedou podle plánu. Celé to připomíná závěrečnou scénu z legendárního filmu Bílá paní režiséra Zdeňka Podskalského. Vlasta Chramostová v roli manželky kverulanta plave přes řeku, kde měl být most, a slovy „Ty s tou tvojí pravdou! Drž hubu a plav“, kárá manžela, tedy Vlastimila Brodského, který si za halasného pokřiku davu: "Ať žije nový most" stěžuje, že žádný most není.
Budeme tedy třímat očkovací pas i bez očkování. Doufejme, že kontroly na hranicích a letištích nebudou tato imaginární očkování uznávat v rámci “nerušeného fungování Evropské unie“. Aneb: „Drž hubu a jeď. Podle plánu Evropské komise už touhle dobou infekční nejsi.“
kotel
Čistě technický dotaz - ten nový kotel, přináší něco měřitelného? Menší prašnost, čoudivost, vyšší účinnost, životnost?
Nový kotel
Nový kotel přináší vyšší účinnost a tím menší čoudivost a spotřebu topiva.
Státu přináší DPH a zaměstnanost topenářů.
Nové věci nevydrží tolik jako ty starší a kvalitnější, protože se šetří na materiálech. Bude mít menší životnost.
Nový kotel je konstrukčně složitější a tím poruchovější. Budete platit více za opravy.
Moderní kotle neumí běhat bez elektřiny ani na samotíž.
Při jakémkoli výpadku elektřiny nebudete topit.
Jak který
Existují kotle na pevná paliva se zelenou nálepkou, já mám Viadrus + 2 šamotové cihly, bez elektrických bazmeků.
Nový kotel by neměl
mít nic společného s uhlíkem.
Uhlík
V zemním plynu není uhlík?
Jenom lavorovica?
Cílem EUenergetiky
je dekarbonizace.
Naším cílem je co?
Nezmrznout, a teplá strava.
Spořádaný svět, avšak bez humoru ?
No tak nejúčinnějším bojem proti státu by bylo další a další uzavírání ekonomiky, je v tomto případě (corpus delicti navozující rozpad státu je kolaps ekonomiky )jedno z jakých důvodů, z jakých příčin, jestli kvůli viru nebo benzenům apod. Těžko bez budoucí vysoké inflace lze platit masy lidí za vysedávání doma, i ty masy, co dosud produkovaly (také daně, nejen produkt) . Zatím se o robotizaci totiž víceméně jen žvanilo, ve střednědobém výhledu pak pokrok v tomto směru bude odviset od toho, zda s eventualním poklesem ceny peněz nepoklesne i cena práce....tato kombinace by byla smrtící. Kdoví jak dlouho by policie a armáda sloužila stávající vládnoucí třídě, zda by to tiskaři peněz a dodavatelé produkce a služeb zvládli.
Takže opatrně, přiměřeně -možná by stálo za to otvírat a zavírat to nějak na střídačku - to znamená aktualně zavřít Flamenga a spol. a otevřít třeba knižní obchody - nemá však Vedúcí Dobroděj i zde nějakou svou sítečku ?
To dilema nevím jestli tak stojí - zda dodržovat předpisy v oblasti zabránění poškozování zdraví chronicky, či akutně. Obojí je třeba řešit, záleží na způsobu , včetně parametrů, různorodých (sto kotlů na antracit na Ostravsku je asi jiné než sto kotlů na antracit rozptýlených dejme tomu po Jesenicku...pět lidí v obchodě s hudebmími nástroji za celé odpoledne srovnej s dvaceti lidmi v jednom autobuse...atd atd.).
Možná se už dokonce u nás začne o něco plošněji uzdravovat, při pomocí léků, to je dobrá zpráva.....to je obrovský pokrok , že zdravotnictví bude uzdravovat !!!!!
off topic - Prezident republiky zaslal dopis Zdeňku Hřibovi
"Prašivka ze Slavičína" - tedy primátor Prahy Hřib poslal všem médiím text svého dopisu presidentu Zemanovi, v němž ho úpěnlivě žádá, aby nenechal kácet stromy v Jelením příkopu.
Zde je odpověď presidenta Zemana:
http://jdem.cz/fgu3p3
"...nformace o tom, že se mají v Jelením příkopu kácet stromy, je naprosto nepravdivá. Na místě, kde má stát Vámi zmiňovaný jeřáb, se ani žádný strom nikdy nenacházel, což jsme včera (17. února 2021, pozn.) mimo jiné ukázali i televiznímu štábu České televize. Z nějakého důvodu ale veřejnoprávní televize tuto reportáž nakonec neodvysílala, neboť Vás tohoto trapného momentu zřejmě chtěla ušetřit...
...Přál bych si, Vážený pane primátore, abyste se věnoval více řešení problémů, za něž jste odpovědný. .."
To si asi
vážený pan primátor spletl
Šéfa Lán obžalovali za milionové manipulace. Kancléř Mynář ho odmítá odvolat
Lukáš Valášek
Aktualizováno 20. 5. 2020 14:36
Sprostý podezřelý.
Sprostý podezřelý.
No, s tím topením, či auty,
je to dobrý příklad obdobné buzerace. Ale budiž, stát chce, aby se měnily kotle a něco na to skoro každému přispívá, je na to nějaký čas, prostě dá se to považovat za rozumné. U těch aut to prozatím bylo tak, že můžou jezdit staré i nové, takže kdo na nové má, koupí si a má tam ty vymoženosti, kdo nemá, udržuje to staré a službu mu to taky udělá. Mimochodem třeba k bezpečnostním opatřením obecně (bezpečnost strojů, BOZP atd) existuje takový graf, kde jsou dvě křivky, jedna klesá a ukazuje, jak ta opatření snižují riziko, druhá naopak stoupá a ukazuje, jak rostou náklady na opatření. V místě, kde se protnou je ten optimální bod, jaká opatření dělat, aby to ještě bylo ekonomicky únosné, protože další opatření už snižují riziko jen mizivě (asymptota) a náklady naopak rostou exponenciálně. Ale vždycky je to o tom, co se tam dá za čísla, příp. z jakého prstu se vycucají. Proto jsou dneska ty datové hry tak důležité.
To je docela už vopruz https…
To je docela už vopruz
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vlada-opatreni-omezeni-zavodni-jidel…
V téhle situaci by měli dobře vážit každé opatření, aby se nemuselo obratem rušit.
Měli to udělat jako školy - vymezené časy
pro každou třídu, v jídelně max. dvě třídy najednou (dle velikosti jídelny) u stolu max. dvě/čtyři děti dle velikosti stolů.
Plus vymezená doba pro krabičkáře/jídlovkáře - řekněme 45 minut, rozestupy atd.
Desinfekce u vchodu do jídelny i u východu.
Po každé várce otření nábytku desinfekcí.
Žádné rozlévané nápoje nebo čaj vydávaný osobou v respíku a rukavicích do jednorázových kelímků.
Funguje to perfektně, osvědčeno praxí v naší škole.
Když to zvládnou děti, měli by to dát i dospělí vč. gastarbeiterů.
Hamplovi palec nahoru! https…
Hamplovi palec nahoru!
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Petr-Hampl-Jak-by…
Dobře to shrnul. z mé strany 90% souhlas.
Vidláku, nechcete ho pozvat na Šimpanzium?
Myslíte v roce 2022? To je…
Myslíte v roce 2022? To je ještě daleko, nenuťte Vidláka plánovat tak dopředu... Letos v dubnu nic takového nebude.
Typickej Trójam. Vysvětlovat…
Typickej Trójam. Vysvětlovat to dokola už asi nemá smysl.
Je pozvaný. Už asi měsíc.
Je pozvaný. Už asi měsíc.
hmm, co na to?
https://www.zvedavec.org/vezkratce/17176/
Tato záhadná tabulka
Tato pro mě záhadná tabulka mně vrtá hlavou. Co za tím je?
mně to vrtá hlavou,
co jsem na to narazila, trochu děsí, ale.....
Už jsme to tu prokydávali, tenhle web
Docela záhadnej.
Ale ta předpověď by se mohla stát realitou, pokud brebera bude mutovat tím fofrem, jakým mutuje.
Protože lékaři zatím stále jen odhadují, co za následky může mít infekce kovidem. Zpočátku to vypadalo, že kdo ho prodělal, je vysmátej a uzdravenej. Pak se začaly objevovat z Asie zprávy o následcích pro oběhovou soustavu a dýchací orgány. Následně se přibyly zprávy o následcích pro játra, ledviny a nervovou soustavu. Ještě později se objevil PIMS u dětí a podobný multiorgánový zánětový syndrom u dospělých.
Takže je MOŽNÉ, že na NÁSLEDKY kovidu zemřou kvanta lidí; v chudých zemích tutově. A, ačkoli jsou USA hyperagresivní entitou, společensky jsou na tom některé rozvojové a/nebo chudé země mnohem lépe než USA. No, a EU je začíná dostihovat. I v tzv. "vyspělých" zemích se dostupnost KVALITNÍ zdravotní a sociální péče zhoršuje, což má samozřejmě své důsledky.
A jak se bude zhoršovat situace nejen zdravotní, poroste nebezpečí světového konfliktu.
Takže kdoví, kolik nás bude v r. 2025. Za pouhé 4 roky...
😎
A všechno se stejně děje jen na základě kupecky sečtených mrtvol.
kotel po r. 2022
Regulace se netýká lokálních topidel.
Tedy kamen, krbů, sporáků.
Kotel, který topí do ústředního topení by měl být vyměněn do konce roku 2022, pokud má nižší emisní třídu než 3.
Vyjímka je kotel, který předává sáláním více než 6% tepla.
Takový kotel se považuje za lokální topidlo a regulace se jej netýká.
Co to v praxi znamená?
Pokud potřebuji vytápět i místnost kde je kotel instalován, pak mohu odstranit část izolace okolo kotle a z kotle pak bude část tepla sálat přímo do místnosti.
Regulace se takovéhoto kotle netýká.
Co se týče pálení petek a jiného svinstva, má obecní úřad pravomoc přijít na kontrolu.
Musíte jej pustit ke kotli (kamnům, krbu), on odebere vzorek popela na rozbor.
Pak následuje pokuta, nutno říci že právem.
Pouze pro pobírače dotací
Šedá teorie, zelený strom života.
Dotace přímotopů
Kolik bylo kontrol?
Nevím ani o jediné. :-)
Zahoďte tu hysterii, Vidláku
Podíl úmrtí v této části populace (65+, jejichž počet tvoří 19,9 procenta populace) dosahuje k 25. 2. 2021 téměř 92 procent celkového počtu mrtvých s příznaky covidu-19.
To jsou lidé, kterým pokročilá medicína uměle prodloužila život. Teď jí Covid ukázal, že by si neměla hrát na Boha.
To nejsou žádná "nadúmrtí", jen statisticky mrtví skutečně zemřeli. Je to smutné, když někdo zemře, ale smrt patří k životu. Nesmrtelnost nezajistí nikomu ani medicína (čím dále dražší)!!!
Ale je to
hezké,že se tady nehraje na žádný ageismus
To je poučné
To asi, až zase najdu na silnici mladého blba v bezvědomí, protože neuměl ukočírovat sílu motoru svého stroje, nechám ho jeho osudu. Přece nebudu zatěžovat sociální systém jeho invalidním důchodem.
Můj otec zemřel, když mu bylo 37.
Takže provedu výpočet:
65-37=28 ... ušetřil pro své 3 děti 28 let
28/3=9,3 ... každé z dětí má bonus cca 9 let
65+9=74 ... až pan PeTaX zaklepe na dveře mé či mých sester, úkážeme mu notářsky potvrzenou kopii tátova úmrtního listu, svůj rodný list a nějaký doklad s fotografií pro ověření naší totožnosti, pak mu řekneme, aby chvilku počkal, šáhneme za dveře a pokusíme se mu urazit tu jeho idiotskou kebuli zpoza dveří vytáhnutou bejsbolkou.
PS: omlouvám se kydařům, ale musím to napsat: PeTaX JE NORMÁLNÍ PÍČUS!
S Vámi bych asi na loď…
S Vámi bych asi na loď nevlez.
Hm učitelka mého synovce by…
Hm učitelka mého synovce by to asi viděla jinak. Bez covidu měla před sebou ještě dvacet let života. Sice s cukrovkou, ale slušného života, kdy mohla zažít nějaká vnoučata, vidět svoje děti, jak jsou úspěšné v práci... A teď je mrtvá...
😎
Umřela na zfašizovaný nemocnictví, gdy ji nedali normální léčbu, ale odstrčili ji na kolej corona ztrát. A tak si to kua přeberte jak dovedete. A vůbec sem se nechtěl k temu vyjadřovat, ale vy na tom stavíte celej kriminál. Zavřete ty blbečky, keří za to berou peníze. Ste už tak naivní že to mlátí vratama ????????
Hotové
Milí podílníci, poďte ke mě na mou hruď, já vám dám.... Muheeeee
K Lacovi dnes 00:33
Laco, píšete mj.:
"Teprve s kovidem se český národní charakter ukázal v plné nahotě. Ten odpor a sklon k anarchii tu byl od jak tě živa. Šlo jen o to, zda aktuální moc si dokázala vynutit respektování toho co nařídila. Nebo to porušování až tak nebylo vidět a nevadilo."
Ta první věta samozřejmě není tak úplně pravdivá. Vzpomeňme společně, jak se lidé chovali při první vlně před rokem a můžeme k vaší tezi postavit antitezi. Dále/níže se zmíním o jednom z důvodů, proč došlo k té změně směrem k vaší tezi.
Musím ovšem souhlasit s vaší druhou větou o sklonu k anarchii a o tom, že tu byla vždy. Pak je ovšem třeba si položit otázku, zda by politik, ucházející se o vládu, neměl s tímto faktem a priori kalkulovat, počítat s ním jako s rizikem ("Češi prostě nejsou Němci"), a nikoliv se této skutečnosti v krizi divit.
Nevím, zda existuje něco jako národní charakter, vedou se o tom spory. Já se přikláním k názoru, že ano, že existuje. Pak předpokládám, že se vytváří na základě nějaké dlouhodobé historické zkušenosti. Ještě nedávno žili pamětníci (jistě jste nějaké také znal) nadšení nad vznikem Československé republiky (i když nebylo tak úplně všeobecné, jak se s oblibou tvrdívá) - a tudíž i pamětníci zrady našich západních spojenců. Únor 1948/ vystřízlivění v 50.letech. Leden 1968/normalizace, Listopad 1989/následujících třicet let.
Nerad bych vymýšlel násilné paralely, ale teď s tím covidem mi to do jisté míry přijde podobné. Před rokem reakce Čechů skoro příkladná, ovšem později prohospodařená. Vy, Laco, hledáte viníka v opozici, a já s vámi musím alespoň částečně souhlasit - chovali se jako hovada. Jenže opozice nevládla, vládla vláda. A výsledky jejího vládnutí ve věci covid jsou opravdu tristní, tudíž vládla špatně.
Z výpovědi jednoho zainteresovaného nelze dělat stoprocentní závěry, ale přečtěte si tohle, zda to přece jen poněkud nenahlodá vaši důvěru ve vládu/Babiše:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/byvaly-koordinator-promluvil-jak-se-…
To je jen jeden ze střípků, z nichž skládám obraz vládního vládnutí za poslední rok. Nepřeceňuji inteligenci ani svoji, ani svých spoluobčanů (těch už vůbec ne :-) ), nicméně většina tak jaksi intuitivně vycítila (myslím si), že vláda, která neumí v časech krize svoji vládu prosadit, je vláda nefunkční. A pak se zachovala způsobem, který vy kritizujete, tj. opravdu poněkud česky - "zkusím to sám nějak ochcat".
Politik, který s tímto českým přístupem neumí kalkulovat, nemůže krizi úspěšně přežít. Jak jsem tu psal už onehdy, jeví se mi, že doba Babišova se nachyluje. Jaká a čí bude ta příští, bůh suď.
Čas hraje proti Babišovi, mj. i tím, že staří ubývají (jeho elektorát), mladí přibývají - a myslím, že ti ho volit moc nebudou.
P.S.: Tolik jen na vysvětlenou mých názorů, které s vašimi v některých ohledech kolidují. Doufám, že to ani jeden z nás (zde starousedlíků) nebere (příliš) osobně.
Oni Češi dovedou být nadšení, ale dlouho jim to nevydrží
Děda byl doživotní podporovatel Masaryka a Beneše a tak i vzniku Československa. Jeho poslední slova byla, "Všechno je jinak." Aby ne, když byl legionářem od Zborova, přes Bachmač až do Terstu v roce 1920, kdy už tady byly trafiky rozdány. A umíral za vlády Zápotockého.
Jako dospělý jsem si prožil srpen 1968. Palachův pohřeb a potom srpen 1969, ale hlavně první polovinu sedmdesátých let.
Tak si pamatuji, co Češi kdy dělali.
Mimo jiné proto, že jsem si to pamatoval, se mnou cinkání klíči nehnulo. Bylo mi jasné, co a jak budou podporovat Češi za 10 let, za 20.
Pokud jde o dnešní krizi, máte pravdu, že vládce měl počítat s tím, komu vládne. Malou omluvou vládci je, že asi nemohl počítat s takovým průšvihem, jakým je pandemie. Nikde na světě takového nebylo.
Dopisujeme si s kamarádem z mládí, tak 2 x, 3 x do týdne a nyní probíráme jeho frustraci z toho, jak koná Babiš. Mě také vadí, že neumí praštit do stolu, ale chápu, že kovidová krize je po čertech komplexní záležitost a jednoduchá řešení nejdou rychle použít. Těch protichůdných zájmů je strašně moc, tuzemských i zahraničních. Ještě v březnu to šlo, ale dnes, když na vládě něco rozhodnou, tak do toho žvaní svými pohledy zastánci průmyslu, financí, armády, právníci, sociálové a když se urodí nějaký kompromis na vládě, hodí do toho vidle opozice v parlamentě. Respektive v protivládním Senátu. A když i to projde, další vidle do toho hodí nějaký soudce, nebo Rychetský. Dobře, tak Ústavní soud je sbor strejdů, ale jeden soudce obvodního soud v Praze může rozmetat práci stovek úředníků, poslanců? Kde to žijeme? A když i to je pozdě, tak média, zejména protivládní ČT24.
De Gaulle si kdysi stěžoval, že vládnout Francouzům v zemi, kde se vyrábí více jak 1000 druhů sýra je úděsné. A to nevládl Čechům. To by si teprve užil. Tady si vaří své varianty olomouckých syrečků na Facebooku každý, kdo tam má účet. Před kovidovou válkou to nebylo tak vypouklé a vypjaté, ale nenávist těch, co soustavně prohrávají volby, dopadly na ně EET a KH a obraly je o desítky miliard, v krizi vyhřezla. Takže každá vláda, nejen naše, válčí na desítkách front. Specialitou Česka je, jak vláda opravdu bojuje témšř Proti všem, i když má pořád podporu do 30%.
V Německu taková nenávist opozice a médií neexistuje. Neslyšel jsem, že by pohnali tito všichni Merkelovou k nějakému soudu. A že na tom v prvním pololetí bylo Německo hůř než my. Prostě je tam jiná kultura i ti komunisti (die Linke) v německém parlamentě vypadají kultivovaně, ne jako naše Filipova squadra, která mi připomíná silně politbyro v posledních letech Brežněva.
Takže neviním jen opozici, vím, že je to kadlub protichůdných zájmů a neschopností, ale dnes jsem to chování Čechů pro názornost musel přirovnat k tomu, jak si my Češi vedeme, když řídíme své šunky na silnicích. Prostě děsně, bez pokut a trestných bodů by to tu byla jedna velká hromadná havárie vzájemných egoismů.
No ale Godote, jsem mírný optimista, i přes ty vlny nenávisti se bude očkovat a do poloviny roku bude i kovid pod kontrolou a potom se bude účtovat a mezistátně srovnávat. Kolik bylo zemřelých, jaký bude státní dluh, o kolik meziročně spadne HDP, kolik bude nezaměstnaných. A budou volby.
Pokud Babiš, o kterém si myslím, že je jako premiér nejlepší za posledních 30 let, nesestaví vládu, tak holt půjde do opozice. Já jako jeho podporovatel, ale také důchodce, se nezblázním.
Tak jako nyní, jsem si dříve nikdy svoji knihovnu a diskotéku neužíval. Momentálně si pročítám Giorgia Vasariho a jeho dva díly Největších malířů, sochařů a architektů renesance. Když se tam rozebírají díla těch lumenů, přehrávám si vedle na PC Street View ulice s paláci a kostely Florencie, občas musím zajít do Velkého slovníku antiky, abych vůbec pochopil wo co gou. No to je Vám taková pohoda. Doháním, co mi osud neumožnil od roku 1965, kdy jsem svoji knihovnu začal budovat katalogem po návštěvě Zwingeru. Ale langsam, langsam. A po každém dobrém obědě mojí skvělé ženy Tlapky si dám siestu.
No kdo z Vás to má?
Mě tam nejvíc chybí, že nebyly žádný represálie.
Nějaký pokuty za to, že nemáte roušku na náplavce, že si jdete při lockdownu přes Staromák, že si klidně otevřete hospodu.
---
Že to nedělá Babiš... on je jen předseda vlády, vláda rozhoduje kolektivně, ministr vnitra je Hamáček. Nevyčítá jim to ale ani opozice a justice taky nečiní, byť na to máme zákony.
http://zakony.centrum.cz/trestni-zakonik/cast-2-hlava-1-dil-3-paragraf-…
Národní ... ?
Nene, doteď mám před očima poslance xxx nového parlamentu po šmirglu. Ten neuvěřitelný, námi demokraticky zvolený po letech ... zvůle pronesl něco na dotaz věci s mikrofonem, zda by nebylo vhodné zrušit ... xxx výhod pro poslance. Ten prvok na plný pecky řekl : přece si kapři sami nevypustí rybník, paní redaktorko ...
Re: Godot 02. 03. 2021, 15:13
Blahuta....jestli ono to nemůže mít i jisté jiné pozadí ten jeho výlev. Nevím, ale také si skládám střípky a snažím se nechytat na první šlápnutí. Ten pán je zajímavá persona a koordinátorem se stal na doporučení Svatopluka Němečka, který také končil na MZ odvolán ještě Sobotkou a nedávno odvolán z postu ředitele Nemocnice v Bohumíně pro, jestli se nepletu, v obou případech za jakési neprůhledné a předražené nákupy.
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/zdravotnictvi/Babis-neuhnul-ani-…
Docela divoká minulost, zdá se mi, hlavně co se týče pohybu napříč různými obchodními firmami s vazbami na farmacii. Pokud to nestačí, tak výčet je také na drahé tetě Wiky.
Takže já za sebe bych raději ještě se soudem nad Babišem vyčkala. Jestli totiž on jim do něčeho nehodil vidle a nepřerušil toky a jak má tak nějak málo kamarádů, tak se někteří chytnou všeho jen když si můžou kopnout.
Dávám vám 5 slepic. Ani ne…
Dávám vám 5 slepic. Ani ne tak za názory, protože tam v lecčems stojím na jiném kopci, ale za ÚROVEŇ. Ta se tu stává nedostatkovým zbožím. Děkuji.
k tomu
Češi prostě nejsou Němci
jestli vůbec existuje něco takového jako Němec. Vždyť dnešní Německo bylo historicky nedávno jen spousta státečků a vlastně Prusko, to prušáctví,to v sobě Češi nemají a to stojí za tím drilem,který nékteří považují za disciplínu založenou na strachu ,takže prušáctví spíš než němectví stojí za ochotou plnit vyhlášky,ale s tím už je taky konec,emigranti hodně změní mentalitu.