Poslední příležitost

Autor
Štítky

Krátký militantní úvodník: 

Včera jsem byl úplně zasypán maily na téma militantnosti očkovaných  a zarouškovaných. Většinou osobní svědectví, tu a tam i nějaká fotečka. Bylo jich tolik že jsem to ani všechno ještě nepřečetl. V této chvíli mám ještě 215 nepřečtených mailů.  Zhruba každý desátý mail se zabývá i opačným jevem - agresivitou neočkovaných vůči očkovaným, ale to nebudu rozpitvávat, to za mě udělají majnstrýmová média.

Drtivá většina mailů co jsem přečetl byla napsána velice slušně, pisatelé celkem věcně popsali, čeho byli svědky a na závěr se i podepsali a povětšinou uvedli i bydliště. 

A pak mi to došlo... 

Prakticky všechny maily byly z velkých měst. Incidenty v tramvajích, autobusech, metru, na zastávkách, hytlermarketech, apod apod. Dovolím si tvrdit, že tím se to vysvětluje... já jsem z Vidlákova, co má tři tisíce obyvatel. Všichni se tu známe. Všichni si vidíme do žaludku. Všichni víme, kdo je očkovaný a kdo je neočkovaný a ať je to tak nebo tak, potřebujeme si navzájem poorat záhumenky, opravit stroje, vypálit kořalku, ochutnat víno, pomoci si při zabijačkách, rozdat si výslužku a podobně. Naše antipatie pak plynou z křivd, které si udělali naši otocvé a dědové (zpravidla to má co dělat s pozemky) a nějaké očkování či neočkování je v žebříčku priorit někde na 276. místě.

Chodíme do obchodů, kde se roušky striktně nosí a pak jdeme vedle, kde se nenosí vůbec. A tak z toho neděláme vědu. Prostě někde je nosíme, někde je nenosíme, kdo chce, nosí roušku i do kostela, kdo nechce, tak ji nenosí. Když to někde vyžadují, tak je to jejich obchod, tak to tam nosíme...  a kromě občasného špičkování u sklínky to vlastně nikoho nezajímá.

Takže přátelé... beru zpět. Jak vidno, agresivita ohledně covidu patrně nesouvisí ani tak s covidem, ale spíš s prostředím. Čím větší město, tím divnější lidi, tím hustší provoz, tím větší nervozita a tím větší agresivita.  Nebudu se do toho už nadále motat a rozvíjet svoje teorie, protože vstupuju na tenký led prostředí, které už vlastně vůbec neznám. Předhazuji vám dnes k zamyšlení poslední věc - jestli to opravdu není spíš vyhroceným prostředím, které patřičně vyhrotí názory a pak to vypadá, že není možná koexistence. 

Ode dneška jsem smířlivý, vracím se zpátky na svůj milovaný venkov, přestávám pitvat důvody k rozbrojům a začínám mluvit o tom, že Vidlákov boje mezi očkovanými a neočkovanými prakticky nezná. Ano, diskutujeme o tom, vtipkujeme o tom, špičkujeme se, ale pořád chodíme do sklípků a zajímá nás především letošní mimořádně dobrá úroda vína než kdo kdy dostal nebo nedostal pigáro.  Jediný zrádce, na kterého se tu dá narazit, je stréc co pohrdne vínem a jde na pivo. 

Chci tím říci, že můj dvorek ode dneška zase stojí na vesnici a bude to tady jako ve Vidlákově. Buďte si očkovaní nebo neočkovaní, noste si roušky nebo nenoste, dělejte jak libo, každý je svého štěstí strůjcem.  Někde někdo někomu dává pěstí a vykřikuje u toho: "covid".  Někde se uvažuje o lockdownech, někde je nějaká dusivá mašinérie. Tož bychom se měli postarat, aby to nebylo alespoň tady na Kydech. 

 

Jo a ještě jedna věc... aniž bych chtěl machrovat: 

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vybuch-vakcin-Ockovani-obsazuji-JIP-Delejte-neco-Zprava-Vojtechovi-682301?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Akorát já to věděl už před čtrnácti dny... 

 

A teď už dnešní text: 

Jak vidno, čísla nakažených nám patřičně poskočila. V nemocnicích už je víc než 2000 lidí s covidem a při této rychlosti budeme mít v nemocnicích oněch 3200 pacientů právě v den ustavující schůze nové sněmovny tedy příští pondělí. Včera jsme se přiblížili s počtem nově nakažených k deseti tisícům a za deset dní to bude dvacet tisíc. Vidlákova apokalypsa se zase o pár dní přiblíží, tabulka bude opět pod článkem. 

Pokud se podíváte na graf efektivity vakcín, tak zjistíte, že v těžkých hospitalizacích na JIP počet očkovaných právě překonal počet neočkovaných. Ono to má logiku... Vakcína očkovaným zajišťuje částečnou ochranu. Ta zpomaluje šíření nákazy mezi očkovanými. Neočkovaní jsou na tom hůř, virus se k nim dostává rychleji a snadněji proniká do organismu. Nákaza proto mezi neočkovanými postupuje rychleji.  Vzhledem k tomu, že v rizikových skupinách těch neočkovaných zase není tolik, zcela logicky se musíme dostat do situace, kdy už všichni neočkovaní nemoc prodělali, kovídek  mezi nimi pozabíjel všechny se špatnou imunitou  a už nemá kde brát.  Očkovaných je víc, virus se u nich šíří o něco pomaleji a tak bychom měli být v příštích týdnech svědky toho, jak v nemocnicích i márnicích relativně ubývá neočkovaných, zatímco očkovaných naopak relativně stále přibývá. 

Co ovšem stále nevíme, jak moc blízko či daleko ta chvíle je. Nevíme jak velký rezerovár "odsouzených" je mezi neočkovanými a už vůbec nevíme jak velký rezervoár je mezi očkovanými. Jediná jistota je v tom, že žádné platné opatření epidemii nijak nezpomaluje a  tak šíření pokračuje neomezenou rychlostí. Je zajímavé, že vždycky jeden týden je šíření rychlejší a druhý zase o něco pomalejší. Jako by covid vždycky potřeboval týden na to, aby přeskočil do nové sociální skupiny, pak ji za týden celou nakazil a pak zase o něco pomaleji pronikal do další sociální skupiny.

V příštím týdnu překročíme hranici loňských nejhorších čísel. Pokud se i pak bude epidemie nadále zdvojnásobovat, tak já to budu brát jako jasný a nezpochybnitelný důkaz, že lockdowny loni zabraly a zabránily kolapsu zdravotnictví. Zároveň se někde kolem dvaceti tisíc denních nakažených dostaneme do situace, kdy se nemocnice začnou hltit i přes očkování. A pokud se to bude šířit ještě o týden déle, budou neočkovaní v nemocnicích marginální skupinkou. 

Říkám to nerad a rovnou zdůrazňuji, že jednoho dne se šíření epidemie už musí zarazit a je samozřejmě možné, že to nastane v příštích dnech, protože není možné se donekonečna zdvojnásobovat. Ale musím také zdůraznit, že nikdo v této zemi neví, jaká je skutečná situace a nechci udělat stejnou chybu jako před rokem, kdy jsem si před vánoci myslel, že epidemie zasáhla už tolik lidí, že nastává efekt promoření. Nebylo to tak. Proto teď nechci tvrdit, že jsme těsně před vrcholem, protože to nemusí být pravda. 

V této situaci považuju konec tohoto týdne za poslední chvíli, kdy má smysl ještě zavádět nějaká (účinná!) opatření. Z loňska víme, že se efekt dostavil zhruba za čtrnáct dní po zavedení, nějakou dobu pak sice čísla nestoupala, ale byla stále velmi vysoká a až pak následoval sešup dolů.  Pokud se tedy nezavedou teď vzápětí, nemusejí se zavádět už vůbec, protože se stejně stane všechno co se musí stát. 

A to říkám s vědomím, že jakékoliv účinné opatření by muselo mít podobu omezení pohybu, které ovšem paradoxně bude neúčinné už jenom tím, že se loni tato opatření všichni naučili obcházet a letos rozhodně nebude mít nikdo náladu něco dodržovat, protože očkování přece mělo udělat tečku. 

Když jsem poslouchal vyjádření budoucího ministra zdravotnictví Válka, tak absolutně nechápu, proč by měl být lepší než Vojtěch. Ten chlap mluvil o lockdownu na vánoce... Jestli bude pokračovat dnešní tempo až do vánoc, tak v té době už  z českého zdravotnictví nezbude nic. On si vůbec nedovede představit exponenciálu. Všechno se stane mnohem dřív. U příští týden budou média zprostředkovávat velmi hlasitý řev z nemocnic, kde bude situace vypadat přesně jako loni. Budou se odkládat operace, ze všeho se budou dělat covidová oddělení a novopečený nepremiér Fiala bude přemýšlet, jak splnit svůj předvolební slib, že nebudou lockdowny, protože se Spolukoalici dá věřit a všechno vyřeší pomoci mladých krásných a chytrých opatření, která nikoho neomezí. K tomu bude přemýšlet, jak mírumilovně namotivovat k očkování neočkované a zároveň jak vysvětlit, proč je v márnicích tolik očkovaných. Jestli má Fiala je trochu rozumu, tak vyvolá roztržku s Vykulencem a nechá ho složit vládu s ANO.  Jinak bude za pár týdnů blekotat, jak za nic nemůže a nedá se nic dělat. 

Loni covid postupně rozmetal všechna zbožná přání, že neexistuje, že je to jen chřipečka, že se dá snadno a rychle vyléčit ivermektinem. A ukázal, že naše demokratická vláda si s něčím takovým absolutně neví rady ani kdyby měla deset MESSESů. Letos covid rozmetá všechna zbožná přání o tom, že očkování udělá za epidemií tečku, že více Fajzra = méně covidu. Teď už chybí jen aby se rozmetala i přání o tom, že vakcína je bezpečná a žádné významné vedlejší účinky nemá... 

 

Včera byl den vystřízlivění - tedy stav kdy bude v nemocnicích deset tisíc pacientů dne 23.11.2021. Den apokalypsy, kdy bude v nemocnicích dvacet tisíc pacientů byl 2.12.2021. Jakpak to vyjde dnes po deváté ráno? 

 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.2 (82 hlasů)

Komentáře

In reply to by Anna2 (neověřeno)

Trvalý odkaz

Celkem pozorně sleduju VVP asi od roku 2004.
Takhle mluví ne politik, ale skutečný státník. Ruská federace má neuvěřitelnou kliku, že VVP mají a lze jim jen závidět.
Evropa, ale i USA, přidružené státy jakéhokoli druhu, prostě státníka podobného formátu nemají.
VVP je Rus, duší i tělem, vyrostl tam, vystudoval a nějaký čas i pracoval, než jej KGB odvelela do NDR.
Je to ruský analytik - ať chceme, nebo nechceme připustit, tak tohle je zvláštní, specifický druh a k naší smůle naprosto nepochopený Západem.
Člověk s analytickými schopnostmi a pracující se zásadním přihlédnutím nejen ke specifikům Rusů, ale i ostatních.
Já se nechci dožít toho, až VVP nebude moci tu obrovskou, ve všem plně soběstačnou zemi řídit.
Možná by pro začátek stačilo, kdyby Západ ubral třeba o 50% na aroganci a povýšenosti, hned by se líp jednalo - ostatně to vidíme v přímém přenosu na tom plynu.
Ten chaos, bordel a drahotu, co vidíme, nezavinili Rusové. Zavinili to diletanti, snažící se politicky zviditelnit protiruskou rétorikou a nakonec i činy. Zapomněli na to, že cokoli proti Rusům udělají, jim samotným nijak neuškodí, ale ve svém výsledku se to obrátí nakonec proti nám.
Neboť jsme to my, kdo od Ruska něco potřebuje - ne opačně!

Průměrný počet slepic: 4.5 (11 hlasů)

In reply to by Leoš (neověřeno)

Trvalý odkaz

nechci prudit, ale nedávno jste napsal, že tak jako Babiš pro vás zůstane navždy stbákem, tak je pro vás Putin navždy kgbákem.
Mmch VVP nemohl a nemůže být na všechno sám (to snad dá selský rozum), od samého začátku musel mít kolem sebe (nebo v zádech) lidi, kterým šlo a jde o totéž co jemu a sice zachránit Rusko jako suverenní stát včetně jeho nerostného bohatství pro jeho obyvatele. A já si tipnu, že ti lidé kteří ho jistí a podporují budou nejspíš jeho kolegové kgbáci (po vašemu) ať už bývalí nebo současní. A ne jako naši čučkaři, kteří nás prodávají a možná ani sami pořádně neví za co.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

In reply to by František Novotný (neověřeno)

Trvalý odkaz

"komu neníí rady, tomu není pomoci".

Průměrný počet slepic: 2 (1 hlas)

Godote, těch uvěřitelných studií ohledně koncentrace asociálů a divnejch lidí ve větších městech je poměrně dost.
Dokud se zdravíte se sousedy v paneláku a zdraví vás cizí děti na ulici, žijete na správném místě.
Přinejmenším Praha má většinu příznaků velkoměsta
(okázalý nezájem kolemjdoucích při Vaší problémové situaci, pouliční kriminalita - vandalismus, koncentrace feťáků a bezdomovců, žebráci, skvateři, vybydlené objekty... atd, atp.)

Průměrný počet slepic: 4.7 (25 hlasů)

In reply to by Zapadlo (neověřeno)

Trvalý odkaz

….. že Praha "má většinu příznaků velkoměsta".
Ze života:
Kdysi hodně dávno mě jedna (tehdy i později veřejně dosti známá) krasavice přemlouvala, abych s ní žil v Praze. Ač láska možná hory přenáší, odolal jsem s tím, že Praha je na mě moc velká, načež ona oponovala, že Praha je město střední velikosti.
Později jsem musel konstatovat, že toto její tvrzení mělo k pravdě blíže, než moje (i když v Praze bych ani nadále žít nechtěl). Měl jsem totiž možnost navštívit nejen evropské metropole, ale i jiná velká města (jen tak namátkou Peking a Kanton/tehdy provinční město s 5,5 miliony obyvatel/, Santiago de Chile, Johanesburg, Sao Paulo atd.). Vyšlo mi z toho všeho, že Praha je vlastně v mezích možností příjemné poněkud přerostlé maloměsto.
Opět ten můj oblíbený postulát, že nárůst kvantity vede ke změně kvality. Nebo je to naopak? (To byl vtip).
Příznaky velkoměsta, které uvádíte, najdeme i v našem statutárním městysi, který má k velkoměstu opravdu hodně hodně hodně daleko.

P.S.: Někdy by se mi skoro chtělo napsat něco milého o tom, jak příjemný je život na maloměstě.

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)

Godote máte pravdu... nebudu chodit kolem horké kaše, já to prostě s tím rozmazáváním agresivity neočkovaných přehnal. Ve skutečnosti je to jak říkáte, lidi jsou frustrovaní, protože vědí že bude hůř, realita to potvrzuje nikoliv v řádu desetiletí, ale v řádu dnů, naděje v nedohlednu, jakékoliv osobní možnosti se tomu vyhnout jsou takřka nereálné. Jestliže se na tu agresivitu dlouho zakládalo, kvalitně se pro ni připravila půda, pohnojila se, tak není divu, že tam vyrůstá a vyrůstá i mezi lidmi, kteří by jinak mouše neublížili. A působí to i na mě. 

Bude zapotřebí to všechno zahodit, zapomenout a odpustit, protože jinak se to bude jen stupňovat. A úplně se děsím, že jsme teprve na začátku toho všeho. 

Průměrný počet slepic: 4.7 (27 hlasů)

já jsem z generace která začala za hrozné války, pak přišel bolševik a sebral dědovi živnost a tátu vyhodil z práce, takže to nejhorší jsme si odbyli a pak už se situace pořád trochu zlepšovala, i za Husáka i po listopadu 1989. Protože mě práce baví a přesluhoval jsem, mám se i slušně jako penzista.
A myslím že se mé vnoučata budou mít taky stále aspoň trochu lépe, i když vim, že když človek jako já
startoval skoro z nuly tak to šlo nahoru snáž než kdyź nyní mladá generace startuje z mnohem vyšší životní úrovně i osobních možností rozvoje.

Průměrný počet slepic: 3.4 (20 hlasů)

Kéž byste měl s těmi vnoučaty pravdu. Moc tomu ale nevěřím. Třeba práve proto, že už jejich životní úroveň má malou možnost se zvyšovat (teda, pokud pochopí, že nejen chlebem živ je člověk - tak ano). Pak je to třeba otázka bydlení a nákladů na bydlení - to vidím hodně černě. Když budete mít pravdu, budu spokojenej.

Průměrný počet slepic: 4.5 (8 hlasů)

Napsal uživatel Milan V (neověřeno) dne Čt, 04. 11. 2021, 08:15

Pane Milane V, když jedeme do divočiny, tak si přibereme dostatek jídla, pití, a PHM.

Uvedu odkaz na možnost, že EU řeší energie s předstihem https://vlkovobloguje.wordpress.com/2021/11/04/jak-to-ma-svet-s-energet…

Jestli je to pravda, pak nechápu proč EU nechce jaderné elektrárny, které jsou stabilním zdrojem energie, protože když nebude energie, pak nebude jídlo, ani voda.

Viz energetická chudoba
https://cs.wikipedia.org/wiki/Energetick%C3%A1_chudoba

Chceme jít kupředu do minulosti?

Průměrný počet slepic: 4.6 (11 hlasů)

In reply to by Josef původní (neověřeno)

Trvalý odkaz

rychle a levně. Francouzi a jejich rozestavěné JE jsou toho jasným důkazem.
Naopak Siemens a Oersted umí bezvadně rychle stavět mnohem levnější větrné elektrárny,
a stavba fotovoltaické elektrárny je ještě mnohem jednoduší, levnější a rychlejší.
No a když třeba týden nebo dva nefouká, pomůžou staré uhelné a plynové elektrárny (těch je v EU nadbytečně,
jen je šílenci nesmí odstavit dokud nevybudujou nové výrobní a úložní kapacity).
Jaderné elektrány taky musíte nechat dožít, resp Francouzi možná po 20 letech výstavby nějakou novou jako náhradu za staré postaví.

To že se za 20, 30 či 40 let zbavíme závislosti na uhlí, ropě, plynu, uranu mě tedy vůbec nemrzí,
slunce, vítr a vodu máme zdarma, domácí.
A pak už se nebude válčit kvůli ropě či plynu.

Průměrný počet slepic: 3 (8 hlasů)

vy se svým zvrhlým smyslem pro superčerný humor nepřestanete a nepřestanete!
Na v zimě vyráběnou elektřinu z těch pár hodin pošmourného slunečního svitu budeme vytápět domy i továrny, pohánět je, nabíjet stamilióny baterek do aut, vyrábět vodík....prostě všechno bude na elektřinu ze solárních panelů (a větrníků).

Kontrolní otázka:
Jaký je DENNÍ příkon solární energie na metr čtvereční pevně směrovaného solárního panelu během průměrně zamračeného dne u nás v kotlince?
-Jaký bude jeho reálný zimní denní výkon třeba....při bájné účinnosti třiceti procent (měřeno v laboratorních podmínkách?

Ano, pro cca deset procent přeživšího obyvatelstva by to mohlo stačit.
Ke kýžené redukci obyvatelstva dopomáhej Vaší vnučce neviditelná ruka Zeleného údělu - Neúroda, Hladomor, Zima, Covid (a jeho nástupci) jakož i kmenové války připrchlíků.

Dělník MilanV je smrtelný - solární smrtka je živá!, řekl by básník.
----
Ale jinak Vás mám fakt rád!

Atilla a Milan V - biče Boží!

S grýndýlem společně na věčnost - a nikdy jinak!

Průměrný počet slepic: 4.2 (16 hlasů)

In reply to by Asfaltový holub (neověřeno)

Trvalý odkaz

Pro elektrotechnicky průměrně vzdělané lidi to není zvrhlost.
Technici to nazývají jinak, dokonce i ti, kteří ostrovní FV navrhují.
Ale ta Vaše schopnost, nazývat to takto kulantně, ta je prostě kouzelná :D

Průměrný počet slepic: 3 (2 hlasů)

Slunce v noci nesvítí.
Vítr za bezvětří nefouká.
Vody je někdy moc a jindy málo (ani přehradu nejde postavit rychle a levně, ale když už se postaví - tak většinou dobře slouží)..
JE může pracovat i v noci, dokonce i za bezvětří mlhy, sněžení či hustého deště. Vodu potřebuje, proto také je dimenzována i s ohledem na přítoky stabilní, aby to zvládly.

Válčí se kvůli moci a prachům. A taky kvůli neexistenci realně silného mezinárodního mírového hnutí. Což je mj,. výsledek fiaska vzdělávacích systémů.
Takže oni si už něco najdou....a zrealizujou (i proto že tkzv. učitelé a učitelky jim jdou taky na ruku).

Průměrný počet slepic: 4.1 (7 hlasů)

Napsal uživatel Milan V (neověřeno) dne Čt, 04. 11. 2021, 11:57

https://www.novarepublika.cz/2021/11/o-cem-se-mlci-s-frantiskem-hezkouc…

Průměrný počet slepic: 5 (4 hlasů)

In reply to by Josef původní (neověřeno)

Trvalý odkaz

v Dukovanech a Temelíně přispěly vydatně k pádu bolševika v roce 1989
a jeho přetransformování do divokého východního kapitalizmu.
Prostě ekonomicky, bylo toho moc, moc strašně drahého a nadbytečného, že si to nemohlo dovolit i velmi průmyslové Československo.
Ostatní inovace musely jít stranou, elektrotechnika v Československu silně zaostávala, číslo jedna byla nejprve
naše prvá jaderná elektrárna (havarovaná A1 v Jaslovských Bohunicích), pak ty další, již úspěšně postavené.
dle sovětských licencí.
Právě třeba panem Hezoučkým. To bylo naše "Sovětskoje dělo",
po roce 2000 jsme se stali největším exportérem elektřiny v Evropě, počítáno na 1 obyvatele.
To někdo obdivuje, pro mne je jaderný reaktor jen prostředek na masivní výrobu horké páry. Opravdu masivní, i v noci za bezvětří.

Ale svět se změnil. Malinké polovodičové čipy změnily svět, máte je všude u sebe, každý, nemyslíte?
Přímá výroba elektřiny pomocí fotovoltaiky, nepotřebujete žádné palivo, nic se nehýbe, jen elektrony,
dlouhá životnost, to je podle mne hi-tech. atd atd
Zařekl jsem se že už zde o tom psát nebudu, tak končím...

Průměrný počet slepic: 1.6 (8 hlasů)

než většina lidí zde na kydech. I sociální, i technické.
Ale rád si přečtu co si myslí ostatní, jako v hospodě si rád poslechnu všechno možné...

Průměrný počet slepic: 3.1 (10 hlasů)

Já bych si naopak krajně rád přečetl o tom, kolik set kilometrů čtverečních bude nutno pokrýt solárními panely, abychom vyrobili CELOROČNÍ sopotřebu elektrické energie - a hlavně, jak a kde budeme energii skladovat z letních nadbytků do zimní nouze.

Stačil by jen velmi hrubý technický nástin - ale s třeba velmi přibližnou bilancí, kde a na jakém principech tu či onde tuto celostátní či celoevropskou energii mezisezónně uskladňovat.

Bude to totiž kardinální otázka energetické bezpečnosti!
Je pravda, že na Rusa a jeho plyn se nemůžeme stoprocentně spolehnout (snad jen devadesátiprocetně, na rozdíl od Američana, u kterého se můžeme spolehnout, že se na KOHOKOLIV vyprdne stprocentně - pokud mu přestaneme zobat z ruky, závazky-nezávazky. )

Průšvih je, že Rus zřejmě ovládá černou magii!
Prostřednictvím ďábelského rudého dědy Mráze způsobuje, že v zimě mrzne!

Naprosto v rozporu s oprávněnými požadavky nás Evropanů, aby nám odevzdal své bohatství!
O tom se ostatně přesvědčil jak slavný Evropan Napoleon, tak stejně známý Evropan Hitler.

I já bych uvítal, kdyby nás neohrožoval levnými dodávkami plynu a místo toho bychom sosali sluneční paprsky a ládovali je (nebo elektřinu) na zimu do podobných zásobníků jako jsou ty plynové.

Je škoda, že toto řešení nemůžete ani naznačovat!

Dokonce an Gréta se o něm nezmiňuje, ačkoli je mnohem kompetentnější než Vy (jinak by si ji přece vrcholní politici nezvali a bouřlivě jí netleskali.

Snad se konečně hnou ledy, až uděláme krok dál a energetickou politiku planety bude řídit její nejnovější dvanáctiletý nástupce.

Gréta totiž přece jen pár let chodila víc do školy než za školu.
A zřejmě se naučila číst a psát (a na rozdíl od Vás možná i nechtěně a mimoděk počitat i to, co máte oba počítat zakázáno.)

Vy na rozdíl od Gréty máte železnou vůli - takže když se rozhodnete, že budete ignorovat sebejasnější nepohodlná fakta, nikdo vás nepřinutí zapnout zrádnou kalkulačku

A tak to má být!
Nerozborné úsilí o energetické rozvrácení Evropy si rozvracet nedáme !!!

Průměrný počet slepic: 4.2 (10 hlasů)

když si holub vymyslí nesmysl a chce aby ho jiní plnili,
tak se můžu jen pousmát. Proč by to dělali?
Je několik obnovitelných zdrojů elektřiny, které se vzájemně během roku DOPLŇUJÍ.
Chápete? Ponimájetě?
V zimě víc fouká a taky je dobré vyrábět současně elektřinu a teplo, zvýší Vám to účinnost, říká se tomu kogenerace.
Ale kdo se rozhodl, že výroba horké páry v jaderném reaktoru je ta nejvyšší hi-tech, tak toho nepřesvědčím...

Průměrný počet slepic: 1.5 (8 hlasů)

tdy už 3 dny zataženo, mha. tož kolik by se ee vyrobilo, popř. co dělat? hmm...

Průměrný počet slepic: 5 (2 hlasů)

platí to i pro OZE. Ale přesto víme, že nás (ČR, EU i svět) pole uživí, i když jednou je sluníčka hodně a vody málo a jindy zas třeba opačně.
Když je zataženo, tak třeba fouká, nebo můžem pálit bioplyn nebo dřevo a jinou biomasu, nebo pouštět vodu z přehrad.
A když je nejhůř, plyn a uhlí pomohou, proč ne. A pořád máme jádro, i když zemí co opouští jadernou energetiku přibývá.
Ale neustále musí všichni udržovat přebytek kapacit výroby elektřiny, jinak bude elektřina drahá.

Průměrný počet slepic: 1.8 (5 hlasů)

Pane domácí, v předposlední větě máte pravdu jen částečně. Historie nás už poučila, že je dobré odhodit, odpustit si - ale nezapomenout.
Už jen proto, že to stálo příliš mnoho.
Ostatně, sám to vidíte ve Vidlákově, že se nezapomíná ani po více, než sto letech - kdy si vzájemně ubližovali a škodili naši pradědci a ještě i dědci. Stupňovat se to přestane, když si odpustíme a podáme si ruce.
Ale to nezapomínání nám pomáhá - zůstat ve střehu, běžně jenom částečném, ale okamžitě zvýšeném, pokud se k něčemu začne schylovat.
Už asi ze života víte, že každý člověk, jehož sviňárna nebyla dostatečně citelně potrestána, nebo mu dokonce prošla (!), tak udělá stejnou, či horší sviňárnu i příště, až se mu to zase bude hodit.
Člověk, co Vás s gustem udal (a Vy jste mu předtím nijak neublížil) a tím udáním způsobil problémy dalším lidem, to udělá příště zase.
Udavač z toho udání ani nemusí mít žádný přímý profit - ale jeho pocit, že Vám uškodil, ublížil, že máte problémy, ten je krajně návykový.
Potkal jsem za svůj dosavadní život takových lidí několik. A další, do kterých bych to sám nikdy neřekl, jsem objevil ve spise.
Lidi a jejich povahy nezměníte.

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)
Trvalý odkaz

Osobně znám několik neočkovaných, kteří chodí po světě s falešnými papíry o prodělaném testu.
To se jeden nechá testnout, pak daný dokument naskenuje, profrčí ho nějakým grafickým prográmkem a máme univerzální negativní výsledek bez datumu a těch pičičmund, kde je jméno atd.
Tak jasně, riskuje, že při kontrole někoho, kdo může nahlédnout do patřičných seznamů, bude odhalen. Ale hospodský, či případná vlažná kontrola před sportovním utkáním nemá šanci.

Na první pohled je to pěkná lumpárna. (Já ho nepoužívám, hospodu vynechávám a Zátopka a Dunu uvidím asi až je budou dávat v televizi).

Ale vlastně jaký je v tom rozdíl?
Neočkovaný s falešným papírem o bezinfekčnosti.
Očkovaný s pravým papírem, který tvrdí, že je bezinfekční, ale on není.
Oba mohou nakazit jiného. Ten rozdíl je v tom, že po koulích dostane ten první, když na něj přijdou.

Ovšem neočkovaných je už dnes míň a hlavně, podobné ochcávačky používá pouze malé procento z nich.
Zatímco očkovaných je dnes 60% a to razítko, dávající jim falešný pocit, jak jsou ke společnosti ohleduplní, mají všichni.

Průměrný počet slepic: 4.5 (22 hlasů)

Vláda prozatím nemá oporu v zákoně a ví to. Zásluha občanů, kteří na to upozorňují - Volný blok, Landa a mnoho dalších. Vláda nebyla schopná v červnu protlačit příslušné novely zákonů. Přesto nyní vše hodila za hlavu a nezákonná opatření nařídila ve velkém stylu bez ohledu na cokoli. Soudci zatím postupují podle zákona, ale jsou stále pozadu, z principu věci mají zpoždění za realitou všedního dne. Nová vláda bude jako první věc řešit právě apartheidní zákony, aby se kolizím s ústavou a právem vyhnula. Minulé přehmaty ráda odkáže na Babiše. Vojtěch uteče do Finska. Tentokrát už v parlamentu nebude nikdo, kdo by protestoval. A Hamáček vodní děla již nakoupil.

Uvidíme, jak budou probíhat kolize mezi hygienou a 400 otevřenými hospodami v rámci hnutí Chcípl pes. Olbert má za sebou právníky a hygienu otevřeně vyzval, aby to k němu přišli řešit. Dnes má hygiena údajně první kontrolní den, tak jsem zvědav, jestli se k Olbertovi na Šeberák odváží.

I já dnes půjdu do hospody, tento týden poprvé. Karetní dýchánek. Ostatní u stolu mají své tečky, já ne. Hospodský dlouhodobě říká, že své hosty lustrovat nebude. Ani já nemám v úmyslu hrát tu hru s Vojtěchem. Není jisté, jak moje mise dopadne, ale jsem připraven na vše. Dokonce i na variantu, že si kvůli přátelům narychlo seženu a aplikuji jeden antigenní test, aby nemuseli jít kvůli mně domů, protože karty, jak známo, potřebují daný počet osob. V takovém případě se s nimi na konci večera rozloučím s okřídleným citátem "na shledanou v lepších časech".

Jinak to mám podobně jako berrnard. V kině, na bazéně, u holiče a na koncertě jsem už rok nebyl.

Trošičku spoléhám na to, že velmi brzy vzniknou podzemní neveřejná místa, kde se budeme my segregovaní občané scházet v utajení. Případně místa zcela soukromá. Jako za starých časů. Havel, Patočka a Magor by mohli vyprávět...

Průměrný počet slepic: 3.9 (17 hlasů)

Zátopek je mrtvým, kde a jak ho chcete vidět ?

Zatím mi ale nikdo nezakázal vlastnit rybářský lístek, vlastnit auto, jezdit tramvají nebo si kupovat džem.
Zatím je to dobrý.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

V pohodlí domova, kdykoli je i ta Duna na webu. Sice ne zrovna legální, ale v dobré kvalitě. Třeba na KODI.
Ani PCR není nutný. Jen ten Dolby Surround chybí.
Včera jsem se díval na nejnovější film Dangerous s Mel Gibsonem. Bože, jak hluboce klesl.

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

umřeli s kovidem nebo na kovid? Aby v tom někdo nenadělal zase bordel.

Průměrný počet slepic: 4.6 (14 hlasů)

:D To bylo trochu slunce do deštivého rána, takový sarkasmus mohu :D

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Doktor Pitva na pitevně
i přes špičku stojí pevně.
Je tu sice trochu zima
ale slivka hřeje prima.
Pitvával jsem kdysi méně,
méně kusů v stejné ceně,
sem tam zaslechnu i vzlyk
ale na to jsem si zvyk.
Dneska pitvám všecky stejně
je jich tu, jak na prodejně
kdysi plné police.
Už mě bere stolice.

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

Okamžitě jet za Putinem pro vakcínu Sputnik,nebo snad už mají lepší.
Takže,spíš nás zabije blbost,než Covid.

Průměrný počet slepic: 4.6 (17 hlasů)
Trvalý odkaz

Např. v kalendářních týdnech 40 až 43 bylo ve věkové kategorii 60 let a víc minimálně 68,62% pozitivních plně očkovaných (viz. pdf, str. 8). Píši minimálně, protože tzv. "Impdurchbruch" je definována jako "laboratorně potvrzený výskit SARS-Cov-2 infekce s klinickými symptomy u plně očkované osoby". Tzn. je nutné příčíst X% pro počet pozitivních bez symptomů.

https://www.ages.at/download/0/0/df00e9655488d67afcac989fcb0c58f41796c2…

Průměrný počet slepic: 4.8 (12 hlasů)

"ze 130.468 úmrtí, která zaznamenala oficiální statistika k datu vzniku nové zprávy, bylo možné připsat účinkům koronaviru pouze 3.783. Všichni ostatní Italové kteří ztratili svůj život, měli mezi 1 a 5 dalšími nemocemi, ..."

https://www.iltempo.it/attualita/2021/10/21/news/rapporto-iss-morti-cov…

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Zatímco Vidlák přestává pitvat důvody k rozbrojům, my ostatní bychom přestávat neměli. Protože rozbroje jsou a sílí. A to je velmi nebezpečné. Nakonec to skončí tak, že vziknou nové "staré křivdy", o kterých se Vidlák zmiňuje a které přetrvají do příštích generací. Doba, v níž se formuje nová totalita, takové křivdy nutně generuje. Někomu zemře příbuzný a pozůstalý si najde viníka. Jinému zkrachuje ne vlastní vinou živobytí. Dalšího vyhodí z práce, protože nechce svěřit své zdraví do rukou imaginárního dobra. Dalšího zavřou do internačního tábora, protože nesplnil kvalifikaci plnohodnotného občana. Co mi to jen připomíná? Které historické reminiscence? To všechno jsou nezapomenutelné životní milníky a každý jeden z nás se k nim bude vracet po zbytek svého života. Nezapomínejme, že jsme stále jen na začátku procesu, který byl kovidem nastartován. Teprve před čtyřmi dny vešla v platnost opatření, která nepokrytě rozdělují národ na očkované a neočkované. Předtím jsme ještě více či méně byli všichni na jedné lodi. Teď už jsme segregováni a tento stav se bude jen cizelovat k dokonalosti. Výsledný režim přetrvá dlouhé roky, protože tak to u režimů bývá.

Jak ve světle výše uvedeného vypadá letošní chřipková sezóna se mi jeví jako podružná malichernost. Bude mít své oběti, stejně jako vždy dříve, co svět světem stojí. Absolutní čísla budou nejspíš znatelně vyšší, stejně jako loni, protože na rozdíl od předchozích let, v této pandemii je zakázáko léčit nemocné. Vidlák se znovu velmi pravděpodobně mýlí, když odkazuje na nefunkční ivermektin, protože o tom nemůže nic vědět z hlediska odborného a z hlediska empirického mu vědět není dovoleno. Je odkázán na státní propagandu a na ni spoléhá. Šarlatánům typu profesora Berana nebo docenta Žaloudíka se zdráhá věřit, protože si vybral druhou stranu. Každý si musí vybrat nějakou stranu. Tak to ve válce chodí.

https://cnn.iprima.cz/beran-covid-je-nejvetsi-hrozbou-poslednich-50-let…

Včena byl zmíněný Beran znovu v CNN a tam znovu do zblbnutí opakoval, že celý problém kovidu by se smrsknul na drobnou nepříjemnost (parafrázuji smysl jeho vět), pokud by se zodpovědní soustředili na včasné léčení a dohled nad rizikovými pacienty s příznaky. Veškeré další tance okolo kovidu by mohli opustit. Včasnou péčí o rizikové pacienty včetné dostupné léčby, ať už ivermektinem, vysokými dávkami vitaminu C, monoklonálními léky atd., by se smrtnost viru srazila na úroveň běžných chřipkových sezón. Jenže to není dovoleno. Cíle jsou jiné a Beran to ví. Zatím to neřekl na plná ústa, na rozdíl od jiných. Já mu rozumím, stále ještě nechce připustit, že není cesta, jak z toho ven a jak uniknout ze spárů kovidové mafie, který se rozhodla přezít vládu nad civilizací a nastavit nový level nebo reset, řečeno eufemisticky.

Co by měl dnes dělat běžný občan, někdo jako my tady ve Vidlákově? V podstatě to Vidlák včera řekl - jít před Strakovku a setrvat tak dlouho, dokud nedosáhne nápravy věcí. Já v tomto s Vidlákem naprosto souhlasím. Jediná potíž je v tom, že Vidlák a s ním drtivá většina ostatních se na to bude jen dívat z povzdálí a nepřidá se. Z nejrůznějších důvodů. Ty důvody lze zobecnit větou, že ještě není tak zle, aby byla naše účast nutná. Historie nás učí, že až přijde ten okamžik, bývá už pozdě na nějakou akci s nadějí na úspěch. Režim už je pevně v sedle a tak to zůstane až do příští revoluce, až tomu režimu dojde dech a sám se vyčerpá. A znovu nás učí historie. Některé takto vzniklé režimy přetrvaly několik málo let. Jiné desetiletí. A jiné staletí.

Svoji dystopickou budoucnost si dnes může každý sám vybrat a svým konáním podpořit. Nakonec i pro segregované se najde řešení. Cukrberg už na tom pracuje. V jeho virtuálním META světě bude pro každého místo bez ohledu na to, zda je či není očkován. Další střípek do mozaiky. Vše pokračuje podle plánu.

Průměrný počet slepic: 4 (31 hlas)

Myslím, že je to obousečná věc. Protože také platí, že čím víc se do lejna šťourá, tím více pak smrdí. Čím víc se proti něčemu bojuje a zakládají neziskovky, tím víc se to nakonec stává pravdou, i když původně šlo o jev spíše minoritní. Chce to asi zaujímat ten vyvážený střed.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

https://youtu.be/n1f4BmjVwJ8?t=1969

Landa ve třech minutách vysvětluje princip rozdělování společnosti. Velmi názorně, já bych to tak dobře nesvedl.

Průměrný počet slepic: 3.9 (8 hlasů)

...a ty pak využít tak, aby bylo možno příčiny zamlžit a rozmělnit.
To je známá agenda všech neschopných (nebo všeho schopných), takto je pak každá jejich účast na každém z procesů následků "řešením".

Dělat můžeme i to, že se budeme chovat lidsky , k sobe navzájem. Už to je dost.
---------------------------------
Komplexita, složitost - to je také přírodní jsoucno.
A jako každé přírodní jsoucno má své limity, při jejich dosažení se může zhroutit katastrofickým způsobem. Včetně prosazování dobra, nějakého věcně dobrého záměru. I ten se může v jisté fázi jeho praxe změnit v zlo. Od úrovně molekulární (možná dokonce od úrovně " ničeho" - viz fiat peníze) ...až po úrovně civilizační, nebeskými tělesy zatím vládnout neumíme, naštěstí.
To není proti vědě, to je výrok namířený proti triumfalismu vědy, techniky (někdy se tomu říká " pokrok" , ale to je zavádějící, protože pokrokem jsou samozřejmě i jaderné zbraně či bádání v oblasti chimerických virů).
Zřejmě nastává čas kdy zastavit nepřirozený vývoj , byť by se soudilo že i ten je součástí přírody (tou je i celoglobální katastrofa !!!). Z důvodů prevence.
Spoustu věcí nařizujeme , " jen" proto " že se to nedělá". Úplných hovadin.
Proč nenařídit i zmírnění růstu složitosti , možná že někde už i jeho zastavení ?
Svoboda k sebezničení možná je také svobodou, ale takovou jakousi divnou...není to rozumné (kulturní ?) , byť to může být přirozené..

Průměrný počet slepic: 2.5 (2 hlasů)
Trvalý odkaz

Takže Čína a jiné země v Asii, které se rozhodly za cenu přísných karantén, přísných kontrol hranic a masivního testování (např. 10 milionů lidí kvůli 10 případům) a pod. Že budou mít zemi od COVIDu čistou, tak tyhle země na tom vydělají. Kdyby to tam měli a tajili to, tak buď budou zavírat města a pod. ve velkém, což by neutajili, nebo jim budou umírat lid ve velkém, což by taky neutajili.

Tady (a nejen tady) stát zvolil strategii "zachraň se kdo můžeš". Naočkuj se a zalez. Pokud chceš. Mi ti to nařizovat nebudeme. Uvidíme jak to s tímto přístupem půjde dělat dlouho.

Průměrný počet slepic: 3.2 (9 hlasů)

To se provozuje zdárně , i další vláda v tom hodlá pokračovat.

Průměrný počet slepic: 3.7 (7 hlasů)

Nééééé...to se už neříká.
Profialovět.

Průměrný počet slepic: 4 (8 hlasů)
Trvalý odkaz

Má mysl je nastavena spíše intuitivně. Chybí mi matematicko-logické vidění světa. Matematika jde mimo mne, statistiky neumím interpretovat. Takže mi v této oblasti nezbývá, než si vybrat, které "upravené" ("věřím jen statistikám, které jsem si sám upravil" W. Churchill) statistice věřit. Nenašel jsem žádnou statistiku, která by ukazovala korelaci mezi vážně nemocnými/zemřelými a očkováním. Pokud bych přistoupil na Vidlákovu tezi, že očkování funguje maximálně tři měsíce a imunita získaná onemocněním rok a déle, pak není, co řešit- promořit. Děti jsou naštěstí imunní, ohrožení (staří, nemocní, tlustí, ochlastové, kuřáci) ať valí na pigáro. Nemůžeme k vůli ním žít, v trvalém lockdownu.

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

jsem statistiku, která ukazuje kolik očkovaných VE SVĚTĚ těžce onemocní a umírá....tak to mělo být

Průměrný počet slepic: 3.2 (10 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

Deti imunne nie su - nas celu rodinu nakazil skolkar, tenkrat 3-rocny ... on mal teda len teplotku vecer a rano, ale pol roka po covidku, voci ktoremu by teda mal byt imunny, sa mu rozbehli alergie na vsetko, v jednom kuse kasle, ma opuchle ocicka a zvracia si len tak, bez priciny, az si ho raz nechali na JIP, ked zacal vracat priamo v nemocnici az z toho takmer skolaboval (nas tam odoslala doktorka skze 'boli mne rucicky' a na nic mudreho sama neprisla) ... vratili mi ho s tym, ze az sa zopakuje, tak skusia nejake ine testy, pac po 24 hodinach bol prcek zdravy az moc, a po troch dnoch v nemocnici tam uz len zbytocne zaberal miesto ...

Průměrný počet slepic: 4.4 (7 hlasů)

držím malému palce!

Průměrný počet slepic: 4.8 (10 hlasů)

Ten běhá po baráku jak říčný, málem že kozelce nemetá :-D, neposedí. Žádná rýma, žádný kašel, nic. Růžolící, snědl by i almaru - kdyby ji doma měli.

Takže opět - usuzovat na celek z jednotlivostí je někdy chybné.

Průměrný počet slepic: 3.5 (6 hlasů)

No on ten moj prdolka tiez presiel covidka len s teplotkou vecer pred spinkanim, a bol zdravy ... problemy sa zacali ukazovat 3 mesiaci po ofiko skonceni karanteny ... nikto mi nepotvrdi, ze to je z covidu ... ale pred covidom bol zdravy, po covidu je v skolke pondelok utorok, ked je tam aj v stredu, je to skoro zazrak, vo stvrtok rano spravidla volam ze ma kasel/blinkani/divne bolesti ... nie vzdy je to na doktorku, vzdy je to na odmietnutie prijatia do skolky

Průměrný počet slepic: 4.3 (3 hlasů)

a samozřejmě přeju brzké uzdravení. Statisticky je to však samozřejmě naprosto marginální. Dětma proběhla nákaza prakticky bez povšimnutí a následků. Začíná být víc než zřejmé, že covid nemá sílu proniknou silnou imunitou. Rovněž to vypadá tak, že u příznakových lidí se vyvinula opravdu silná imunita a tedy tu zůstává opravdu pouze skupina ohrožených. Tu je třeba řešit. Pokud budeme donekonečna vše zavírat vše jen oddálíme- nakonec nikomu stejně nepomůžeme, protože se zhroutí ekonomika. Z děti, které nebudou chodit do škol nebudou lékaři, kteří by se o ohrožené starali. Inženýři, kteří by vymýšleli nové technologie, chemici, kteří by našli nové léky...takže možná neumřeme na covid, ale pochcípame hlady. Proto znova- pokud vakcína funguje jen tři měsíce, budou se ohrožení muset pravidelně očkovat, dokud nevymyslíme něco lepšího a neohrožení chodit do práce a děti do škol.

Průměrný počet slepic: 2.6 (5 hlasů)

Vyvolalo za morybundus. Naše čtyři vnoučata byla negativní, dvě tříleté, jedno skoro dvouleté a jedno šestileté.
Za to teď na podzim přináší jedno swinstvo za druhým a furt se nám ve familii točí rýma, kašel, chrapot už od konce září. Testovala se jen vnučka v první třídě a nic.

Průměrný počet slepic: 4.5 (2 hlasů)

In reply to by MANDALADAN (neověřeno)

Trvalý odkaz

…. na agresivitu:
Vražte si své pigáro do svojí nematematické nelogické řiti!

Průměrný počet slepic: 2.9 (8 hlasů)