No, nechtěl jsem, protože o Kazachstánu toho fakt moc nevím. Ale když už jsou tam takové protesty, že se policie přidává k demonstrantům a desetitisíce lidí ozbrojené holemi zvládnou zapálit leckteré vládní budovy, tak to není žádná sranda a je zapotřebí k tomu něco napsat. Tož jsem si obvolal svojí ukrajinskou část rodinky, protože i v Kazachstánu máme nějaké vzdálenější příbuzné a chci vám dneska zprostředkovat velmi povrchní pohled na tamní dění. Vlastně předpokládám, že dnešní diskuse přinese podstatnější a lepší pohledy než je ten můj. Dneska mě opravdu neberte za slovo a pokud tento pohled budete zprostředkovávat dál, nezapomeňte uvést, že to není žádná čistočistá pravda, ale jen názor a pohled několika vidláckých příbuzných:
1. Hele - jsme v Asii. Kazachstán je země, která se myšlením zase tak moc neliší od Afghanistánu. Sice tam jsou sekulárnější a mají svou zkušenost s ruským vlivem, ale metody vládnutí se nijak neliší od všech těch ostatních "stánů" v oblasti. Prostě tam tomu vládne jedna klika, zpravidla rodinná, která si dělá co chce. Předchozí prezident Nursultan Nazarbajev to tak řešil - volby byly, ale jen naoko a dělat tam opozici, to bylo mnohem nebezpečnější než dělat opozici Putinovi.
2. Zároveň měl Nazarbajev takové "lukašenkovské" období. Také se mu nelíbilo mít nad sebou stín ruského prezidenta, přišlo mu ponižující pořád prosit Rusy tu o železo, tu o plyn, tu o další suroviny nebo výrobky. Takže také různě koketoval s tím naším slavným Západem, pustil si do země různé ziskovky i neziskovky, které se tam usadily s jeho souhlasem a když pak zjistil, že to není to pravé ořechové, už se mu nedařilo je vypudit, protože to hned znamenalo americký řev a hrozbu amerických sankcí. A do toho ten Putinův šachistický obličej, kterak mu škodolibě říká: "jo chlapče, chtěl jsi dělat machra, tak si to teď vyžer".
3. Takže do dopadlo stejně jako s Lukašenkem. po dlouhých námluvách se Západem je místní diktátorek ještě více závislý na Rusku než kdy dřív, protože bez Ruska by se už dávno sesypal. A to co vidíme dneska v ulicích Almaty, to je asijská verze protestů proti Lukašenkovi. Nursultan před dvěma roky rezignoval a teď to tam vede člověk hovořící několika jazyky, diplomat a stolní tenista Tokajev. On je prostě měkčí než Nazarbajev, méně nechával lidi mizet, méně nechával zbít novináře a opozičníky a jak povolí brutální tlak režimu, osmělí se opozice a už to tam mají.
4. Teď tam podobně jako Lukašenko zjišťují skutečnou míru své samostatnosti. Chtěli být Rusku rovnocenější partner, což vždycky znamená, že z Ruska začnou nakupovat za rovnocenější ceny. Mimochodem - asijská klasika tamního regionu - Kazachstán sice těží ropu i plyn, ale nedokáže pro vlastní obyvatelstvo zajistit laciný benzín a plyn. To víte - všechny vrty má tak či tak pod palcem diktátorská rodinka, ta raději vyváží za čínské nebo německé ceny, hospodářství kulhá, chtělo by to investice, ale samozřejmě ne na úkor diktátorových kamarádů.
5. V této chvíli už všichni ti Tokajevové a Nazarbajevové přemýšlejí, jestli je lepší zdrhnout (ale není moc kam) nebo poprosit Putina o pomoc. Fór je v tom, že v Kazachstánu žije 20% Rusů, takže tu existují i jiné vazby než jen ty oficiální.
6. Je vidět, že Tokajev ihned pochopil odkud vítr fouká a začal dělat příslušné kroky - odvolal vládu, zastropoval ceny. Teď se bude muset vypořádat s velkými protesty, kde právě různé neziskovky řádně topí pod kotlem a výsledek je zatraceně nejistý.... asi takhle - není jisté, jestli to ustojí, ale je rozhodně jisté, že to ustojí jedině s ruskou pomocí, kterou pak bude muset politicky řádně zaplatit. Zdá se, že je to nová Putinova taktika - Přestat ty diktátory podporovat za všech okolností a trpět jejich příliš zvednuté nosy. Je lepší je nechat povařit ve vlastní šťávě. Oni pak změknou a dělají, co se jim řekne. Takhle to bylo s Arménií, Běloruskem a teď i Kazachstánem.
Tolik přežvýkané informace od příbuzenstva... Teď pár vidláckých myšlenek:
Že v Kazachstánu hrozí barevná revoluce, o tom si cvrlikají vrabci v CNN už minimálně půl roku. Jednak to tam vedou od desíti k pěti, jednak si tam pustili pár pěkných vší do kožichu a jednak by se soudruhům USákům moc líbilo se tam usadit s nějakou tou základničkou. A i přes ropné bohatsví jsou chudá země, kde jakékoliv citelné zdražení prostě bolí. Kazachstán má 18 milionů obyvatel a i když působí bohatě, mají se tam lidi stejně mizerně jako na Ukrajině. A také ještě nepochopili, že Západ jim to nevyřeší, jen prohloubí.
Ale pro Rusa to komplikace je. Další území, které je třeba pokud možno levně uhlídat a kde se může stát cokoliv. Putin si už přečetl analýzy, kolik peněz z ropy bude muset dát, aby Kazachstán udržel přátelský a nebo rozbitý.
Považuju proto za docela dobře možné, že Kazachstán je jen klamná operace. Rusův pohled se přesune tam dolů ke Kaspickému moři, jeho bdělost klesne, možná tam dokonce bude muset poslat nějaké jednotky a jak budou všechny moskevské zraky upřeny tam... šup! začne útok Ukrajiny na Donbas. Je to pro mě další krok k válce na Ukrajině a musím se začít zamýšlet nad tím, jestli se Západu nezachtělo ještě něčeho většího než jen raket na Slovensku v Polsku a Rumunsku.
- Log in to post comments
Komentáře
.
Důležitým faktem zůstává, že nikdo v Rusku nezavírá, nemlátí, neodváží pryč a nestřílí lidi, který si hledí svého - práce, rodiny, koníčků, cestování...
Potíže mají v Rusku jenom ti, kteří jsou tady u nás, v ČR politicky i "bezpečnostně" hájení - aktivisti z bůhvíjak financovaných neziskovek všeho druhu, zapálení havlisti a pravdoláskaři, mladí zelenorudí bolševici, co se zhlédli v permanentní ekologické revoluci a podobný, naprosto neužitečný až toxický odpad společnosti.
Nedivím se, že po těchto lidech jde VVP a ostatně i Lukašenko, protože tihle lidé rozvracejí jakžtakž konsolidovanou společnost zevnitř, přičemž jsou za to placeni horentními částkami ze Západu.
Vzpomene si ještě někdo, kdo zaplatil tak dlouhý prachy těm odstřelovačům, co pak začali pálit do lidí z Dragunovek?
Jak si kdosi na kyjevské US ambasádě posteskl, že padesát miliard dolarů přišlo vniveč. Pozoruhodné také bylo, že víc, než polovinu z těch 50G stihli za necelé 3 měsíce "oranžové revoluce" rozkrást na nejrůznější "revoluční účely" ukrajinští bossové, co měli původně dělat ty mouřeníny a původně být potom odepsáni.
Ukrajina je specifický kraj razovity, kam se na ně hrabeme my, poslušní a smířliví až hanba.
Někdy si říkám "dobře nám tak, za ta menší zla", ale čím dál méně mě baví, v tomhle žít. Zkažený podzim, zkažené Vánoce i Nový rok. Nenarodit se druhá vnučka, tak nevím. Mám toho už plný zuby.
Např. místní kulturák, energeticky náročná megastavba z let, kdy byl plyn a elektrika za pusu - slouží akorát jako prádelna na prachy. Neděje se tam vůbec nic, žádné akce, kdyby to měly být jenom tancovačky s dechovkou, drahé a náročné vybavení stárne, ale je tam komplet personál, co bere tabulkové platy za úplný hovno.
Na film Karel, přišlo ve třech dnech promítání dohromady necelých 40 lidí, což nezaplatí ani tu elektriku, propálenou při promítání, svícení a ozvučení, mzdu promítače, amortizaci zařízení a vytápění toho kina. Ale kino funguje a vykazuje zisk. Nerozumím tomu...
.
Nepopírám zranění. Popírám Vaše tvrzení, že policisté usmrtili nějakého demonstranta z řad žlutých vest. To se nestalo a vy jste lhář.
Lháři!
Nejméně 10 lidí zařvalo. A v 68 v květnu postříleli více lidí než Sověti u nás za 20 let.
Trosku zkreslujete
Maji tam lpg dlouhou dobu za zastavene ceny
Takze spis cena u nas odpovida 5 kc a po odstraneni barier za 10
U nas taky cez zvedl cenu o 60 procent dopredu planovane a nic se nedeje, jen si zvysite zalohy
k tomu ale je třeba přepočíst
na koruny i jejich průměrnej příjem, a pak už těch 5 nebo 10 Kč nevypadá tolik příjemně, jak se nám může takhle zdálky zdát
Ruská okupace a represe islámských Kazachů
JP: na koruny i jejich průměrnej příjem, a pak už těch 5 nebo 10 Kč nevypadá tolik příjemně, jak se nám může takhle zdálky zdát...
***
Přesně, toto skokové zdražení je pro 90% obyvatelstva likvidační. Proto ta neochota policiie a armády zasahovat proti demonstrantům a jejich ekonomické požadavky se hned proměnili v politické. Bude otázka jak to tam Rusové zpacifikují a jak silnou vládu tam nainstalují. Sorošův fond je tam take dost aktivní, tak abychom třebas brzo neslyšeli o "ruském okupačním útlaku islámských Kazachů"...:-)
No, myslím že je na řadě…
No, myslím že je na řadě Čína. Rusové si svůj vietnam zrobili v afghu, amíci a zbytek "civilizovaného" západu taky v afghu, tak číňan by taky mohl udělat nějakou tu pitomost, a ukázat, že nejni jen papírovým tygrem s medvídkem pů v čele. Beztak tam mají od jára 2014 nejvíc zainvestováno. A nevede tama nějaký ten cíp té jejich nové plyšové stezky? Nějaká intervence v rámci ochrany obchodních vztahů nebo něco takého...
Malé tajemství: Asijská…
Malé tajemství: Asijská cesta kolonizace a dobývání nových území je diametrálně jiná než západní cesta.
Pouze Japonci jsou šílenci a sadisté, takže se s nimi v Asii už nebaví ani klika od dveří.
Ti jsou schopni spáchat
nájemnou sebevraždu.
Japonsko
Japonci hlavně v rámci 2. světové války spáchali několik genocid a holokaustů, a to se vším orientálním sadismem převyšující i nacistické specialisty. V důsledku toho jsou v Asii velmi oblíbení - a nezbývá jim nic jiného než péct se Západem. Což má takové důsledky, jako třeba popsal Sakura ve svém svědectví o Fukušimě versus USA noty.
Korejce se pokusili Japonci vyvraždit zcela, a to způsobem mnohem důkladnějším než Hitler Židy. Ve výsledku tak odvodíte, kde vznikla třeba zarputilost Severní Koreje, a že to začalo tak trochu jako "boj proti genocidujícím Japoncům o přežití celého národa".
Po zběžném prostudování asijské části dějin 2. světové války jsem přestal trpět nějakým humanismem a soucitem svržení atomových bomb na Hirošiumu a Nagasaki. Kloním se k tomu, že humánnější řešení, které ušetřily milióny lidských životů, než zasypat Japonce atomovými bombami neexistovalo.
Takňák podobně to bude...
Pokud máte pravdu (asi částečně ano), pak se jednalo o "kolaterální zisk" (opak kolaterální ztráty).
Hlavním a explicitně přiznávaným jaderného bombardovánícílem bylo skutečně mocensky paralyzovat SSSR a vyzkoušet novou zbraň v praxi.
Výsledek byl obdobný jako při současných sankcích např. potravinových: Rusové zahájili urychlenou vlastní produkci jak obilí, tak (jaderných) zbraní.
(Je ovšem nepopiratelná pravda, že Japonci se chovali s podobnou bestialitou jako např. Belgičané v Africe nebo Američané leckde ve Vietnamu.)
Jo setrily se zivoty! To urcite
I kdyby to bylo pravda, tak Hirosima nestacila?
Psychopaty-omlouvajici zvasty.
Tenkrat tam setrili zivoty ti sami lide, co jimi setrili v Drazdanech.
Nestačila. Jak jistě víte,…
Nestačila. Jak jistě víte, válka končí tehdy, když je nepřítel poražený. Japonci poněkud hodně otáleli s podepsáním kapitulace. Bylo jen japonské rozhodnutí, kolik atomových bomb se na ně snese. Jestli jedna, dvě, nebo dvacet.
Tragédií dnešní doby je velká lítost k psychopatům a teroristům, jako jsou Němci, Japonci, muslimové, apod. Když je někdo dnes pedofil, terorista nebo válečný zločinek, je miláček a ťuťu ňuňu.
Život občas přináší situace, kdy musíte pořádně nakopat nebo třeba i zlikvidovat toho, kdo vám dělá bebí. Život není to, co je v knihách.
V roce 1945 se na Japonsko…
V roce 1945 se na Japonsko mohly snést max. 4 atomovky, víc jich tou dobou Amerika neměla.
Tak kdyby kluci bushidoocí…
Tak kdyby kluci bushidoocí otáleli i po těch čtyřech, pár stovek zápalných pum by taky udělalo svoje.
No, amíci by vlastně ostrovy bombardovali vším, co by se vlezlo do bombometného prostoru jen aby se Hiro vzdal ťem správnejm...
Víc jich neměli
A použili je až po až poté co vyplýtvali všechny zápalné bomby.
Mohli už jen hrozit.
.
Evix lže. Amerika měla zápalných bomb víc než dostatek. A fabriky vyráběly dál, chytala se operace Olympic.
Mate pravdu
Nevedela jsem, ze byli Japonci v takovem transu. Nekdy se na psychopaty musi jit psychopaty.
Včera se tu diskutovala…
Včera se tu diskutovala kandidátka na pirátopředsedu. Dnes se jí zabývý na Nev. psu Neff
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus/twitter-a-kecpult.A220105_2029…
Píše docela trefně, akorát zapomněl podotknout, že podobných, jako je kandidátka na pirátopředsedu je plný EP a EK. Je to vidět na cenách energií.
A z toho co píše o její podpoře od krajských organizací to vypadá, že paní Michailidu s předsedou vlády a koaličním partnerem Fialou je docela reálná (docela se těším).
Jen je zajímavé, to TICHO PO PĚŠINĚ v médiích. ČT, bakalomédia neuspořádali žádný hon. Hnusný komunista s krotkým soc. dem. programem VADIL, denně si o něj šmolkové brousili zobáky. A s Michailidu NIC.
Šémredaktor
ví dobře, co dělá.
ČT hraje svou covid politiku, nestíhá ...
" ... podobných, jako je kandidátka na pirátopředsedu je plný EP a EK. ..."
Podobná v EP je jenom jedna : Kateřina Konečná.
Ty které máte na mysli, ty tvůrce greendealů, sankcí a emisních povolenek (cen energií) najdete v poslancích EP za ANO (všichni), ODS (Vondra, Zahradil - jen mručí), TOP 09 a STAN (všichni), Piráty.
Pochopitelně. Již soudruh Hlavica
v jakémsi seriálu (Žena za pytlem? Muž na zadnici? už nevím) říkal: Když dva dělají totééééž, není to totééééž. - Tak i dnes.
Když dnes nějaký komunista mluví o tom, že ČR je krmelcem Evropy, to je trestuhodně zlé a je potřeba mu řádně zasolit.
Když dnes jiný komunista ukazuje, kudy vede Německem nejkratší cesta do bruselské řiti, účel holt tak moc svědí prostředky (kdy bude účel svědit zadky?), že je o komunismu třeba takticky pomlčet.
A je to. Michilidu, míchaj lidu. Copak mu asi míchaj? Novičok? Nový šok?
Nějak mi z toho čouhá strýček Sam
Ale na každého vlka lze vyzrát...
Prima MAX dnes v 8.45 hod
Jen počkej, zajíci! Animovaný seriál Rus. (1969). Věčně hladový vlk se opět pokouší vyzrát na malého chytrého zajíce...
Ano, má v tom prsty CIA -…
Ano, má v tom prsty CIA - jako v roce 1956 a 1968.
Kazachstán
Už jsem to kdysi psal,USA k vůli svým problémům,jsou nuceni dělat kompromisy,ale spíš velké chyby.Všechen nedostatek,od čipů,různých materiálů,až po nedostatek plynu,ropy,je řízeno z USA,nějak na tom vydělat a poškodit co nejvíce států.Jak víme o Kazachstán usilují USA dost dlouho,takže hledejme krvelační bojovníci IS v Kazachstánu,protestujících Kazachů tam bude málo,spíš s fetovaná mládež.
1) Západní ekonomika, nejen…
1) Západní ekonomika, nejen USA, je už několik dekád Potěmkinova vesnice. Bylo jen otázkou času, kdy to začne.
2) Druhá věc je nesmyslnost kapitalismu založeném na burzách a spekulacích. Když máte ve světě lidi, co jsou schopni skoupit třeba roční produkci plechů nebo roční produkci kávy - a hrát si s celosvětovými cenami dle libosti, pak zastánce tzv. volného trhu bez regulací beru bez nadsázky jako mentálně retardované osoby.
3) Vezměte prosím také v úvahu, že dříve jsme koupili věc, a tak sloužila třeba 20 let. V dnešní době jsme vytočili otáčky tak, že si kupujete věci na rok nebo i kratší dobu. Musí se vyrábět 20 x více zboží, to potřebuje 20 x více materiálu, 20 x více třeba čipů.
1) Ano. Na vysávání slabších…
1) Ano. Na vysávání slabších, tak jako všichni v jakékoliv době. A Západ přidal ještě nesplatitelné dluhy.
2) Jaká je jiná alternativa? Komunismus či nějaká férová demokracie? Jen teoreticky, v praxi to vždy krachne na lidském faktoru. Teď je období schůzí SVJ - zajděte si na nějakou.
3) Tak napůl. U některých výrobků rychlost pokroku a inovací razantně předbíhá jejich trvanlivost. A je plýtváním vyrábět mobil, notebook či televizi s životností 20 let, když ji po 5 letech stejně vyhodíte (nebo zařadíte do sbírky).
Ad 2) Alternativa je, že u…
Ad 2) Alternativa je, že u přirozených monopolů, kde volný trh nepřidává žádnou hodnotu - nechat ji spravovat lokálními úřady a státy.
Víte, proč se zdražuje elektřina a plyn? V kostce je to jednoduché: Protože z původního principu užitku pro lidi a ekonomického "zaplatit výrobní náklady" jsme to změnili na princip "maximalizace zisku". Každý článek v řadě - výrobce, distributor, přeprodejce - je nucen a má přikázáno maximalizovat zisk na maximální hodnotu, jinak by byl zažalován akcionáři. Ve výsledku budete za 10 let svítit loučemi a sušeným velbloudím trusem.
Ovšem na trhu třeba elektrického vedení v nějaké lokalitě neexistuje žádná konkurence. Do vaše baráku nevede 8 elektrických vedení od různých firem, abyste si mohl vybrat na konkurujícím si volném trhu. Proto takové přirozené monopoly kromě extrémního zdražení a vendor locku nic nepřínášejí pro zákazníky a lidi.
Ad 3) Vy byste pohrdl pračkou, ledničkou, myčkou nádobí, benzínovým autem, apod., které by skvěle fungovaly a šlapaly 30 let bez poruchy?
Právě to, že se pokrok zastavil je problém. Třeba počítače už nemusíte vyměňovat každé dva roky, protože není proč v 99 % případů.
Jinak já právě píši na počítači, který jsem si postavil sám v roce 2009. V ničem mě neomezuje. Používám elektronickou čtečku Amazon Kindle Keyboard koupenou 2011.
Mám doma internetové rozvody kabelem kategorie 6 s routerem a několika switchi z roku 2012 - co bych získal novějšími zařízeními? Už teď to zvládá 10 Gbps, což nezvládají ani běžně síťové karty moderních notebooků nebo počítačů, nebo internetové připojení. Celé se to fláká, a možná někdy v roce 2050 se využije jeho tehcnické rychlosti, až tam dospějí počítače.
Kromě toho nosím s sebou elektronickou čtečku, což je výborný nástroj - Kindle Keyboard. Na účtence je tuším 2011. Vynikající nástroj.
Je na Hnojníku někdo, komu…
Je na Hnojníku někdo, komu vadil či vadí ruský imperialismus v roce 1956 v Maďarsku nebo teď v Kazachstánu?
Jsem upřímně zvědavý.
Imperialismus
Nám vadí Jak ruský tak hlavně americký imperialismus. Ten ruský je bez obalu. Ten americký je vždy pod zástěrkou šíření svobody. Takže z Rusy víme na čem jsme. Ten americký je zákeřný jak kovid.
Takže Vám ruský…
Takže Vám ruský imperialismus nevadí. Rozumím.
Rád vytrháváš věty či části…
Rád vytrháváš věty či části informací a pak z toho vyvozuješ závěry? Holt, asi ti nevadí bolševismus a chovat se jako bolševik ;)
Hnojník, to máš
doma pod postelí?
Ruský imperialismus vzor 56
ty máš dobře nakoupeno
To je v pořádku, rozumím Vám.
To je v pořádku, rozumím Vám.
Re: Anonym Tak mně v první řadě vadí zjevně vycvičení borci,
kteří ukradou, či spíše "od někoho" dostanou pušky a balistické vesty, načež jdou do ulic dělat bordel.
A je úplně jedno, jestli to je v Nur Sultanu, anebo v Budapešti.
Řezník Koněv v klidu čekal, až se Maďaři začnou mezi sebou střílet a věšet na kandelábry, načež zajistil "klid". Bohužel to udělal tak, jak byl zvyklý. Starého psa novým kouskům nenaučíš.
Kromě toho klasicky opomíjíte nezpochybnitelnou skutečnost, že jednotky RA (nebo tehdy už SA) dislokované na území Maďarska byly napadány střelnými zbraněmi ještě před příjezdem Koněvovy divize.
Že by Sověti nezasáhli proti ozbrojeným útokům na své vojáky, to by mohl předpokládat jen naprostý idiot.
Neopomíjím, naopak. Děkuji…
Neopomíjím, naopak. Děkuji za srozumitelnou odpověď.
Re: Anonym Ohledně přítomnosti SA v Hungárii
asi tolik.
Maďarsko prohrálo válku a bylo okupováno naprosto stejně, jako zbytky Velkoněmecké říše.
Maďarům nikdo neupíral zkopírovat postup Rakouska, neboli vyměnit odchod SA za jasnou deklaraci neutrality a její stoprocentní doržování. Navolili si komouše, kteří nebyli schopni se domluvit ani mezi sebou, natož se sověty. Jejich boj...
No Impérium naopak tvrdí, že…
No Impérium naopak tvrdí, že osvobodilo bratrský maďarský národ.
Ale dobrý, Vaše odpověď na můj původí dotaz je dobře srozumitelná.
A někdo to spochybňuje, že…
A někdo to spochybňuje, že osvobodili národ od fašitického vedení? tobě to vadí, že Maďarský národ byl osvobozen od fašistů? Proč ti to vadí? Ty bys raděj chtěl aby dál vládli fašisté? Proč chceš fašistickou vládu v Maďarsku? Je to důvod, proč ti vadí Orbán, že tam chceš místo něho raděj fašisty?
Re: Anonym Impérium? A
kterépak?
Já znám jenom jedno, to z filmu Impérium vrací úder. A jelikož jsem film neviděl, nevím, jestli zrovna v tom filmu někdo zachraňoval Maďary.Je to možné, asi to byl nějaký převlečený Maďar, něco jako soudruh Soros.
Na sovětské kasárny útočil…
Na sovětské kasárny útočil průměrný idiot a věděl, že to nezůstane bez odezvy. A tak se i stalo. Oni by zasáhli Sověti ale i bez toho. Úplně stejně jako by zasáhli Amíci při nepokojích v NSR, Francii, Itálii, Řecku, Egyptě, ...
Trolle, na toto téma jsem ti napsal jasnou odpověď zde
https://www.vidlakovykydy.cz/comment/2072766#comment-2072766
Nuz - uz je klud
zopar demonstrantov zlikvidovanych.
Ked moze Macron, moze i ten nastupca Nursultana, ktory ma take blbe meno, ze sa to tazko pamata, strielat do ludi ostrymi.
Ja neviem ako by sa zachoval standardny americky hrdina organizujuci demokraticke vzblknutie ludu, ale asi by mal ficat z miesta cinu ako namydleny blesk, lebo nastane doba upratovania. Pruser je ze je tam zima a v uliciach je -10 az -18. Nic moc na podupkavanie, ci skryvanie sa pod kartonom. Ale ak ma kvalitne OOPP nafasovane v sklade v Langley.
Kazachstán
Zlikvidování demonstrantů,bude dobré východisko pro jednání Putina Bidenem.
Jenže,bude záležet co přijde na jaře,nebo v létě na Ukrajině,že se může na Rusko jít z vice stran,protože se jen čeká,co se stane v Bělorusku.Může jít o podobnou akci,jako v Kazachstánu,rychle obsadit důležité budovy,Tichanovska se okamžitě prohlásí za prezidentku a nechá zlikvidovat velení policie a armády.
letiste
Kdyz jsem o tom vcera cet prvni utrzky zprav, tak me nejvic prekvapilo, ze protestujici dobyli a obsadili letiste...
Pamatuje si nekdo, ze by v '89 demonstranti obsadili Ruzyn?
Od te chvile mi to zapacha Sorosem a jeho priruckami.
Opakování
Ta situace v Kazachstánu se opakuje. Podobné to bylo i roce 2016. Nejdříve útok na kasárna v Aktjubinsku u ruských hranic, další den pokus o státní převrat.
Nyní jsou míroví demonstranti po zuby ozbrojení a útočí na nemocnici a zničí letiště?
Jó, Kazachstán
Tam jsme jeli z nádraží na střelnici a ta 70km dlouhá cesta byla vydlážděna betonovými panely.
My naskákali na korby Zilů a vyrazili. Jenomže sovětští řidiči, aby si krapet tu dlouhou cestu zpestřili, tak závodili. Sjeli z cesty a jako v Paříž Dakar se pokoušeli protivníka předjet.
My stále u toho seděli na korbách a vypadali tam asi tak, jako když do prázdné plechovky od piva hodíte pár lentilek a začnete s ní kvrdlat.
Ani už si dnes nepamatuji, kdo vyhrál. Já byl šťastný, že jsem tu cestu přežil.
Re: berrnard Nikoli, sovětští řidiči byli
již tenkrát chytří, mladí a krásní, tudíž se řídil krajovým zvykem, který velel pečlivě se vyhýbat jakékoli zpevněné ploše připomínající zpevněnou komunikaci.
Kdybyste jednou viděl podvozek auta, které se snažilo zdolat trasu Moskva - Almaty - zpět po tzv. silnicích, pochopil byste.
Prostě v písku to méně skákalo...
Proto byli ti chudáci v r. 1968 zcela pif paf z toho, že v ČSSR je nutno jezdit po asfaltu a důsledně dodržovat jízdu v jízdních pruzích.
To pro ně bylo nečekané a šokující.
Tento faktor se pak významně podílel na civilních obětech "sovětské návštěvy" v r. 68.
Opět se mýlíte, Targusi
Sovětským i československým vojákům byl podvozek auta u prdele, jelikož, když se vysrala náprava, dalo se to do autoparku a tam to zase mechanici opravili, abychom mohli dále bojovat proti zlotřilým kapitalistickým NATákům.
A prosím, vzhledem k mému zaměstnání, mě se nepokoušejte učit, kde v terénu auto víc skáká. Jestli v písku, na asfaltu, nebo v bahně. Troufám si tvrdit, jelikož toto podstupuji skoro denně, že mé praktické znalosti jsou poněkud větší, než ty vaše.