Mocenská subordinace

Autor
Štítky

Krátký větrný úvodník: 

Británie i Evropa se chystají na silný vítr, který dojde i k nám... to se vždycky trhají elektrická vedení a slabá energetická síť je ještě slabší... Tak co, nebude z toho nějaký menší blackoutek? Když si Němci vypnuli nějaké ty elektrárny... 

 

A teď už dnešní text: 

Teď v posledních dnech se na Slovensku hodně řeší ta jejich smlouva s USA, kdy chtějí soudruhům vojákům pronajmout nějaká letiště, má tam být americký personál, který nebude v slovenské jurisdikci a vlastně do dost připomíná dočasný pobyt sovětských vojsk. Docela slušně se tam demonstruje, do čela protestů se postavil Fico a není problém si na fejsbůku nebo jůtubu najít jeho nové plamenné projevy. 

Zároveň nebyl problém zjistit, že první rozhovory a první spřádání dohod na toto téma začalo právě za Ficovy vlády. Což se teď hojně využívá proti bývalému předsedovi Smeru, protože slovensští scallopové a jiní trolíci to s gustem připomínají. Fico samozřejmě celou záležitost už asi stokrát vysvětlil - on o tom nevěděl, byl to na něj tak trochu podraz, i když byl premiér, tak nebyl diktátor, ostatní ministři mají také kompetence, úředníci mají kompetence, prostě se dějí věci, které jsou důležité, premiér se dozví jen zavádějící název dokumentu, ale nemá šanci se se vším seznámit. 

To neříkám, abych nějak hájil Fica - jeho nejvíc obhajuje současná slovenská vláda a Fico se podle mě každý den modlí, aby Čaputová ještě párkrát promluvila v televizi na téma amerických vojáků, protože to pro jeho znovuzvolení udělá mnohem víc než by dokázal o sám.  Říkám to proto, abych názorně poukázal na jeden důležitý důsledek slabého státu. Prostě si tam dělá kdo chce co chce. 

Myslíte, že se třeba v Rusku může stát, aby se dlouhá léta připravovala nějaká mezinárodní dohoda srovnatelného významu jako na Slovensku, aniž by o tom Putin věděl? Myslíte, že vedle Putina jsou ještě nějací čtyři další Putinové, kteří vědí jak to udělat, aby se Vladimír Vladimírovič nic nedozvěděl a přitom mu nasadili veš do kožichu? 

Vedle Putina se dá možná něco ukrást (protože v Rusku je co krást), člověku zůstanou za prsty nějaké rublíky i dolary, dost možná to Putin do jisté míry i toleruje, možná tam má i přátele, kterým do jisté míry toleruje i neschopnost, zamhouří oči nad předraženým mostem, nebo přátelsky zvedne prst, když se dozví o šlendriánu ve vzdálené gubernii... 

Ale nikdy, nikdy, nikdy se nenechá obejít. V čele Ruska stojí on a jedině on. Nikdo mu nebude za zády brát moc.  Ministři a funkcionáři se mohou nažrat, ale nesmějí mlaskat, mohou si zařídit hezkou daču, pořádné auto, mohou ověsit milenku zlatem, ale nikdo si nemůže dovolit telefonovat se svým americkým protějškem, aniž by promtně neinformoval šéfa o tom, co se dozvěděl a nikdo nesmí americkému ministrovi slibovat něco, co nemá domluvené s Ó Velkým.  

Tohle vidíte, když sledujete ruskou politiku. Tam není pochyb o tom, s kým je třeba jednat. Tam není pochyb, že Lavrov, Šojgu i Putin jedou na jedné vlně, že jsou domluveni, vědí co chtějí a není pochyb, že z těch tří to řídí ten nejmenší. Neznám ruské reálie, ale troufám si tvrdit, že podobně to funguje i směrem dovnitř.  I ti neskutečně bohatí šéfové Gazpromu a Transněftu vědí, kde je jejich místo a klidně ať mají jachty, zámečky... ale všechno co se děje, to jde k Putinovi na stůl. 

Není náhoda, že čím déle je Putin u moci, tím méně slyšíte o čistkách ve státní správě, tím méně slyšíte o zatýkání oligarchů a sesazování ministrů. Protože už všichni pochopili pravidla hry, pochopili, co se rozhoduje u Putina a co si mohou rozhodnout sami.

U nás je to naopak. A nejen tady v Evropě. Ono je to tak i v USA. Tam je vedle prezidenta ještě celá řada méně viditelných prezidentů - šéfů tajných služeb,  ministrů obrany, admirálů a dalších, kteří si víceméně bačují dle libosti. Ostatně to byl právě Biden tenkrát ještě pod Obamou, který se nechal od Putina na Ukrajině ojebat. Kdo ví, kolik o tom Obama vlastně věděl. Když vyšetřovali Trumpa z vazeb na Rusko, tak se člověku vlastně ani nechtělo věřit, co si Biden mohl dovolit i když byl prezidentem Obama. 

Dovedete si představit, že by Lavrov mohl vyhrožovat nepodepsáním smlouvy o úvěru, pokud bude někdo vyšetřovat jeho firmu Burisma,  a aby jednou z podmínek bylo i zvolení jeho syna do správní rady?  Právě jsem vám popsal příčinu, proč amíci na Ukrajině neuspěli, proč Ukrajina přišla o Krym a proč brzy přijde úplně o všechno. Protože do velké politiky pletli svoje soukromé zájmy. Protože prachy byly důležitější než strategie. Putin to dělá přesně obráceně. Nejprve strategie a pak teprve prachy. A když se povede strategie, tak jsou to mnohem lepší a trvalejší prachy, než za nějaké čachry. 

To samé máme u nás. Premiérem je sice Fiala, ale vlastně nemá žádnou šanci si nikoho ve vládě umravnit. Lipavský se během měsíce stihl ukázat přesně takový, jak to o něm říkal Zeman, ale ohledně zahraniční politiky je na tom stejně jako Fiala. Je takovým menším premiérem, který ale nemusí brát ohled na to, co Fiala řekne. Než bude odvolán, napáchá nedozírné škody, ale pro Fialu je lepší se tvářit, že se nic neděje, protože jeho odvolání je pro něj politicky větší škoda, než budou škody na našem státě. Protože škody na našem státě zaplatíme my, ale politické škody by zaplatil on. 

Ono to takhle funguje nejen ohledně zahraničí. Přesně takhle se dělají smlouvy s těmi korporacemi. Přesně takhle se do zákonů dostávají různá zvěrstva. Protože to jde různými cestičkami, nikdo to nemá pod kontrolou, nikdo není schopen zatáhnout za brzdu a když už se to náhodou stane, stejně se to do zákoníku natlačí nějakým jiným kanálem. 

Není žádná náhoda, že Poláci i Maďaři se snaží především o to, aby tu mocenskou pyramidu dali dohromady. Ono není tak důležité, jestli je vrchní šéf zvolený ve volbách, nebo jestli je autoritářský, Důležitější je, jestli jich tam není deset a každý si může dělat co chce. Stejně tak není náhoda, že proti tomu novináři vystupují, protože jejich chlebodárci přesně tohle nepotřebují. Oni potřebují, kdyby si premiér postavil hlavu, aby tam byli ještě čtyři další premiérci. Aby tam vedle ministrů ještě byly mraky náměstků, aby existovaly kanály díky kterým se dá vyjednat smlouva o dočasném pobytu amerických vojsk, aniž by se to dalo legálně zastavit. 

Není náhoda, že silný stát se správně uspořádanou mocenskou pyramidou se trochu podobá té korporaci, kde také musí být jeden ředitel. Bez ohledu na to, jak moc je odvolatelný. Žádný volkswagen by nikdy nedovolil, aby si každá divize dělala co chce.  Proto jsou Rusové i Číňané na vzestupu. Protože jejich šéfové nepřipustí, aby se jim něco důležitého odehrávalo za zády. Nepřipustí, aby jejich podřízení překračovali své kompetence.

Proto také Putin hladce vyhrál v Čečensku a vyhrál všechny války do kterých šel a USA v posledních letech prohrávají na co přijdou. Protože především zarazil, aby generálové prodávali povstalcům zbraně, zarazil, aby si tam každý dělal co chce, neváhal sáhnout k velmi tvrdým metodám, ale postupně dosáhl toho, že když něco nařídí, tak se to také stane. Nejde o to, jestli dělá všechno dobře.... I Putin dělá chyby a dělá je stejně často jako jiní. Ale může se spolehnout, že všichni udělají, na čem se domluvili a že se mu tam neděje něco, co nemá pod kontrolou.  

Biden se naopak nemůže spolehnout na nic. Netuší, co udělá Zelenskij, netuší, co dělají jeho šéfové tajných služeb, netuší co dělají jeho Madlenky Ólbrajtové, které si zařizují svoje podíly v Telekomech a tak vůbec. Biden se nemůže spolehnout ani na slovenskou vládu, ani na NATO, ani na toho kreténa Stoltenberga, který chce vyrábět elektrické tanky.  Protože nikde není nikdo, kdo má opravdu moc. Nikde není nikdo, kdo by měl pevně v rukou všechno co je zapotřebí. Biden se jen může spolehnout na to, že všichni si dosadí svého Huntera do správní rady bez ohledu na strategickou situaci. Prostě všichni slouží nikoliv vlasti, ale nějaké korporaci a různým privátním zájmům. 

Pokud na Ukrajině začne válka, tak bude vypadat přesně tak, jak jsem teď naznačil. Zatímco ruské jednotky pojedou jak promazaný stroj, ty ukrajinské a západní se budou hemžit sem tam, protože v té chvíli to tam bude samý prezident a samý velitel. U nás za Západě každý bude myslet na svoje prachy, Putin naopak bude myslet na strategii,  prachy klidně dočasně oželí a nikdo z jeho podřízených si nebude cestou kolíkovat claim. To si rozdělí až po dosažení vítězství a rozdělí to Putin. Nikdo jiný. 

Jo, třicet let jsme pracovali na tom, aby nikdo neměl moc, aby nikdo nemohl nic moc dělat, aby nikdo nebyl odpovědný a ve jménu lidských práv a korporačních zisků jsme zničili jakoukoliv přímočarost moci. I kdyby z této krize na Ukrajině nakonec nic nebylo, tak brzy přijde další. Ani nemusí být ze strany Ruska. I v EU už vidíme celou řadu pokusů, jak právě tohle opravit. Jeden malý silný Alexandr Makedonský může snadno smést i mnohem větší říši. Kdo v EU bude první? Který stát jako první bude mít v čele silného představitele, který nedopustí, aby mu za zády dělali politický holubník? 

 

 

 

 

Hodnocení
Průměrný počet slepic: 4.8 (189 hlasů)

Komentáře

Občan: Osobně jsem přesvědčen o tom, že byla zorganizována a je i nadále, za nějakým účelem. 
Navíc to zdaleka není nic ojedinělého. Podobné krize již desítky let musejí zvládat a také zvládají mnohem chudší kontinenty a státy, některé z nich navíc fest ostrakisované (např. Írán nebo Sýrie či Libanon a do jisté míry i Jordánsko).
***
Já s vámi souhlasím. Uprchlíci přišli organizovaně. Tedy: v Sýrii byla válka a Asad to měl dost nahnuté. Tak se vymysleli plán, jak ho dostat na kolena. Pustit uprchlíky do Evropy. Každá německá ambasáda na balkánské cestě hlásila do Berlína, jdou tady pod jejich okny statisíce lidí kolem a chtějí do Skandinávie, Francie, Německa...a nic. Ticho. Až došli na nádraží do Budapešti:-)
Idea v evropských hlavách byla taková: Když byli všichni vítání plyšovými medvídky v Německu nebo ve Švédsku, a ti v maskáčích to v Sýrii viděli, tak si ti stratégové z Evropy řikali, že Asadovi věrní si řeknou: tak to by byla blbost, se nechat zastřelit a každý uteče také za plyšovým medvídkem, studeným pivem a teplou Němkou, ne, teplým pivem a studenou Němkou, no, to je jedno...:-)
Asad by byl v prdeli. Nedávno jsme tento plán zopakovali s Běloruskem: emigrantům se rozdávali polská, litevská nebo česká víza. Vítejte uprchlíci z Běloruska. Poslední ať u Lukašenka zhasne...

Plán v Sýrii měl pokračování v tom, že když ti uprchlíci budou v Evropě a Asad padne, pak podle poměru uprchlíků, které tam do Vánoc vrátíme, vždyť ten Asad nevydrží do Vánoc, se budeme dělit o kořist. Ropovod skrz Sýrii z iráckých nalezišť ropy byl postaven už před 1. světovou válkou. Jestli náklady na těžbu barelu severomořské ropy (poměrově) byly řekněme 20 dolarů, pak na iráckou ropu 2 dolary. Jenže ani Putin nespal. A měsíc, co se uprchlíci rozkoukali v Německu, Francii nebo Švédsku, tak poslal své vojáky a ti zachránili Asada a znemožnili návrat uprchlíků a s ropou byl také šmytec.
Přesto a právě přes ten neúspěch Němců, tak tam ty uprchlíky zvládli. Stojí je to asi 50 mld. euro ročně nebo na dva roky, nevím, v každém případě, to nějak funguje. Měřeno společensky. Individuálně je to katastrofa.
Tedy: ačkoli to měli naplánované nějak a koncovka nevyšla, přesto to zvládli. Postarali se o ně hmotně líp než USA o vlastní - viz ty stany a feťáci na OxyContinu na ulicích.

O asimilaci nebo integraci uprchlíků v Německu se nebavím, ta nenastala - jde mi je o to, že scénáře mohly být horší. Německé elity to uhráli. Tedy prozatím.

-------
Občan: kdo je Milena
***
Milena je smyšlená postava. Pouhé jméno, mohla tam být Lenka, Zuzka nebo Jiřina:-)

Průměrný počet slepic: 4 (6 hlasů)

In reply to by petr w. (neověřeno)

Trvalý odkaz

Ted jeste doladit jaktoze tech Syranu byla mezi "Syrany" mensina. Kdyz TO v Madarsku zacinalo, byli to udajne z vetsiny Kosovari.

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

jozka: Ted jeste doladit jaktoze tech Syranu byla mezi "Syrany" mensina. Kdyz TO v Madarsku zacinalo, byli to udajne z vetsiny Kosovari.
***
Není mezi námi sporu. Poté, co v uprchlických táborech snížili Syřanům podporu, dali se na pochod. A s nimi další. Mne nejde o národnostní složení, ale o to, zda a jak mechanismy státu (navzdory!!!) domácímu obyvatelstvu, zafungovaly. Vzpomínám si, bylo to vlevo dole:-), že v září 2015 stávkovali v Německu ve velkém učitelky v mateřských školkách, jakože peníze (odbočka: neznám v Evropě učitele, který by byl spokojený s výplatou=>nabízí se vysvětlení, že učitelem se může stát je člověk, který nikdy není spokojený s ničím, ale fakt mne neberte za slovo, je to jen subjektivní pozorování!:-) ), a simsalabim, peněz bylo najednou dost, stávka skončila.
Pokud to oprostíme od emocí, tak okamžitou, náhlou vlnu uprchlíků, dokázali "absorbovat".
Nevznikla občanská válka. Režim se udržel za cenu velkých nákladů, ale obstál. Asi se oba shodneme, že něco podobné, by nešlo zopakovat...je otázka, jak by probíhala třebas vlna 5 milionu Ukrajinců, (z Donbasu odešlo do Ruska 1 milion Ukrajinců), kteří by uprchli před válkou do Polska, na Slovensko, Maďarsko, do Čech...

Průměrný počet slepic: 1 (1 hlas)

Německý stát si nechal poslat milion uprchlíků, ale o značné části z nich ani neví, kde jsou. Pohybují se v "ilegalitě", bez dokladů, bez práce, bez zakotvení a jsou proto živnou půdou organizovaného zločinu. Na životbytí si vydělávají v šedé zóně. Je otázkou času, než se oni nebo jejich potomci zradikalizují, protože se jejich naivní přestavy prostě nevyplní.
Ve Francii je to mnohem horší, protože vytlačili slušné lidi z mnoha (nejen) pařížských satelitů a mají tam vlastní stát ve státě. Je také jen otázka času, než se postaví proti Francouzům.

Průměrný počet slepic: 4.4 (12 hlasů)

PS: Německý stát to ale vůbec nezvládl, natož ten francouzský...
***
Ano i ne:-) Podle toho, co je měřítko. Já jen vycházím z toho, že to mohlo být horší. Věkově, pohlavně:-), jazykově, vzdělanostně, kulturně, nábožensky nevyrovnaná skupina lidí, přijde do odlišného prostředí. Přišli bez boje a (zatím) nevedou válku proti původnímu obyvatelstvu. Já to považuji (zatím) za úspěch.

Průměrný počet slepic: 3.8 (4 hlasů)

In reply to by petr w. (neověřeno)

Trvalý odkaz

S tou valkou bych si az tak jisty nebyl. Jen se v ni jeste tak casto nestrili.

Průměrný počet slepic: 5 (5 hlasů)

.... se musi doporodit

Zatím bez slepic
Trvalý odkaz

Je tu ještě jedna věc. Jinak přistupují k úkolům lidé, kteří profesně vyrostli na nějakém místě, kde se vyžadovaly konkrétní výsledky práce, například v malém podniku a úplně jinak ti, kteří mají jen zkušenosti z úřadu, kde se vyžadovala schopnost zvládat vnitřní intriky. Tuto druhou skupinu dobře popisuje Petr Hampl a správně dodává, že ovládla všechny řídící funkce jak velkých podniků, tak i státu. Kdysi se do úřadů dostávali i lidé, kteří část života prožili v otcovské dílně nebo hospodářství. Dneska "elita" nikoho takového mezi sebe nepustí.

Průměrný počet slepic: 3.6 (16 hlasů)

výhradně komunisté, z ideologických důvodů. Na úřadech 100%, v podnicích museli být náměstci a vedoucí provozů odborníci, tam se mnohdy nestranickost prominula. Ale úřady dnes - to jsou děti a vnuci té bývalé party. Vertikální vztahy mají dané, horizontální jsou intrikářské. Společný zájem mají jeden - prachy. Podojit nejlépe stát. Soukromník se tak škubat nenechá. 

Průměrný počet slepic: 3.6 (14 hlasů)

není to úplně pravda. Po čistkách v sedmdesátkách na odbornosti nezáleželo, důležitá byla stranická příslušnost. V druhé polovině osmdesátek se to řešilo tak, že schopnému člověku zároveň s funkcí byly nabídnuta legitimace KSČ. V tom marasmu odolal málokdo, proto už nebyli žádní komunisté ale jenom lidi u komunistů. A proto byl převrat sametový.

Průměrný počet slepic: 3.7 (15 hlasů)

Šlo mi o situaci za Rakouska, první republiky a donedávna na západ od nás. Komanče jsem vůbec nebral v úvahu, to byla doba poněkud netypická.

Průměrný počet slepic: 3.1 (8 hlasů)

In reply to by J. Hruška (neověřeno)

Trvalý odkaz

J.Hruška - To je lež. Ve skutečnosti např ve státní správě i v místní samosprávě je nemálo lidí s několikaletými zkušenostmi ze soukromých firem.
Zkuste si pozjišťovat, kolik vedoucích odborů na Vašem městském úřadě nebo ve Vaší ORP obci je čistě úředníky bez praxe ze soukromého sektoru.
Někdo se zklame ve firmě a jde pod stát, jiný přesně obráceně. Zkušenosti kolem mne. Kdo má reálné zkušenosti z obou těchto světů, získává pro oba tyto světy na ceně.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

z občasný korespondence z kámošem z Montrealu:

-"Jinak se ted neda vubec nic delat, opravdu je ten mraz brutalni (-31°C), ale od pondelka to ma znacne povolovat. Ja si tak akorat muzu uzivat krmeni divokyho kralika, ktery k nam chodi pravidelne a pak taky nejaci krocani. Nevim jak to ta zvirata dokazi i ptaci v tom normalne litaji na krmitko, musi mit snad nejaky fridex nebo co.

Jinak tady e l e k t r i k a, p l y n, jak se ptas " N I C", asi tu "nechteji" na nas nic vydelat. Elektrika je statni. Snad je vsechna z vody na severu. Hodne jde do US pod cenu, rozdil doplacime my zdejsi. Politika je svinstvo. ..."

Průměrný počet slepic: 3.4 (8 hlasů)

sakra = "s"kámošem

Průměrný počet slepic: 4.2 (6 hlasů)

In reply to by blbíš (neověřeno)

Trvalý odkaz

... jinak třeba dřevo, ač Kanada, tam šlo loni díky nepodepsaným kontraktům a USA (=covid) brutálně nahoru. Zeptám se, jak je to nyní.

Průměrný počet slepic: 4.6 (7 hlasů)
Trvalý odkaz

Myslím, že vidíme rozklad českého státu v konečném stádiu. Vrcholní představitelé státu jsou neschopní, záveň schopní všeho a kromě toho i nevzdělaní.
Dnes byla v Partii u paní Tománkové europoslankyně Gregorová za Piráty. Děs a hrůza! Ovšem člověk se nemůže divit - této paní chybí jak vzdělání (bakalářka z Evropských studií na Masarykově univerzitě), tak i životní zkušenosti (14. 1. jí bylo 29 let). Je to ovšem tak trochu i odraz nezájmu českých voličů o volby do Europarlamentu.

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)

Na RT DE je dneska článek o tom, že do vedení německých Zelených, se dostalo nové duo. Paní Langová (28) a pan Nouripour (46), původem Iránec. Ani jeden z nich, nedokončil studia na VŠ (Langová práva a Nouripour jakýsi mix společenský věd, práva, makroekonomiky...). Nikdy nepracovali v klasickém zaměstnání. Jsou to profesionální politici. Langová je od podzimu poslankyni Bundestagu...
Tito lidé, jsou šéfové vládní strany, dosavadní šefove, Baerbocková jen min. zahraničí a Habeck min. hospodářství a ochranu klimatu.

Takže tito vládnou a rozhodují o tom, co je dobré a špatné a jak to změnit. Potřebují stejně kvalitní partnery v evropských vládách. My už jsme to splnili, dokonce si myslím, že v panu Lipavském jsme zvolili příliš intelektuální osobnost, že jsme nemuseli hned dávat najevo takový těžký kalibr...

Průměrný počet slepic: 4.8 (16 hlasů)

I v padesátých letech bylo ve vedoucích funkcích plno blbců a systém se udržel.
Pokud má stát silného protektora (ať už SSSR nebo Čtvrtou říši) který o základních věcech rozhoduje za národní vládu, není třeba mít ve vládě nějak extra kvalifikované a schopné lidi.
Bylo by to spíš na škodu,mohlo by docházet k mocenským disonancím, narušení souladu, záludnému paktování se sousedními státy a ohrožení světlé budoucnosti EU.

Průměrný počet slepic: 4.2 (5 hlasů)
Trvalý odkaz

Myslím, že jedním z léků na současný marast by mělo být to, co dělali naši předci - vzdělávání a kultura. A glasnosť. Je proto nutno velice ocenit to, co dělá vidlák - velice fundované analýzy vnitrostátních i zahraničně-politických témat.
V současnosti jsme podrobeni neskutečné dezinformační kampani na téma Ukrajina. Tomu lze čelit jenom glasností - tedy rozbouráním oficiálních dezinformací.
Za jednu z dezinformací považuji úvahy na téma, jak by se Ukrajinci bránili proti ruské invazi formou partyzánského boje. Je to trochu nesmysl v dnešní době pokročilé sledovací techniky. Kromě toho se domnívám, že obyvatelstvo Levobřežní Ukrajiny by si "partyzány" rychle podalo. Nejspíše by všichni přešli na ruskou stranu en bloc.
Jako na Krymu. Tam přešel na stranu Ruska již 1.3.2014 admirál Sergej Jelisejev, velitel Ukrajinského loďstva a dne 2.3.2014 jeho nástupce (jmenovaný 1.3. novým režimem) admirál Denis Berezovskij. Spolu s nimi i celkem 9268 příslušníků ukrajinské armády a loďstva a 7050 občanských pracovníků.

Průměrný počet slepic: 4.5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Tak si říkám, že by možná bylo dobré změnit biblický citát. Místo deseti spravedlivých použít z 1. Královské 19, 18 Hospodin zachová Izraeli sedm tisíc těch, kdo nesklonili kolena před Bálem.

Průměrný počet slepic: 4.6 (8 hlasů)

In reply to by J. Hruška (neověřeno)

Trvalý odkaz

Až budeme odevzdávat, tak to použiju. 

A děkuji

Průměrný počet slepic: 4.4 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

K reakcím na můj příspěvek Maneca dne Ne, 30. 01. 2022, 02:04:

Babiše jsem volila poprvé, v posledních parlamentních volbách už jsem ho nevolila.

Vadila mi Babišova zbrklá zahraniční politika a bylo vidět, že ho někdo ze zahraničí neustále drží za koule. V tomto souhlasím s příspěvky Alexe (6:13) a pragmatika (9:37).

Ale naprosto nemůžu souhlasit s Alef Nula (09:06), že
"
Přesnější by bylo - řídit stát jako firmu, jejímž výrobním programem je prospěch Andreje Babiše. Případné přínosy pro všeholid, pokud existují, jsou collateral effect..."

nebo už vůbec ne s Targus (10:36), že
"
Nikoli "collateral effect", nýbrž collateral damages"."

Tahle ohraná antibabišovská rétorika je už na úrovni scallopů, kteří roky pořád dokola opakují, že se Zeman potácel u klenotů nebo že Ondráček je mlátička.

Ať už má Babiš jakékoliv chyby, tak pro všeholid této země podle mě udělal víc než všechny předchozí vlády za 30 let po plyšáku.

Mně se za Babišova vládnutí zvýšil důchod cca o 30%, o totéž zvýšil platy učitelům, zdravotníkům, zvýšil platy dalším státním zaměstnancům jako jsou policie, hasiči, atd... A že za ním zůstal deficit 400 miliard? Ale většinu těchto peněz rozhodil mezi lidi v době covidového lokdaunu a mnoho rodin zachránil před totálním kolapsem.

Buďte spravedliví, pánové. Každému co jeho jest.

Průměrný počet slepic: 3.9 (37 hlasů)

In reply to by Maneca

Trvalý odkaz

Potácel se pan prezident?.....Potácel, Viz video Opilý (?) prezident Miloš Zeman - korunovační klenoty ČR 9.5.2013
Byl Ondráček mlátička?......Byl. Viz video Ondráček, 1989

Průměrný počet slepic: 1.6 (21 hlas)

jak může někdo zaměstnat či dokonce proplácet postižené blbinismem nebo debilitou. Vážně nechápu. Tohle "slavné téma blboňů" jsme tu probírali docela nedávno, zároveň s odkazy, jak se stavěla schodiště středověká a jak takový výstup do klenotnice vypadá. Vřetně dopadů na diabetiky i s tím, že to absolvovat musel, protože klíč, který má, nesmí dát z ruky. I s odkazy jak i mladým lidem výstup dělá potíže a bylo mu doporučeno aby si to vyzkoušel. Jak vidno prcek hloupej a línej jen furt plácá nesmysly. a jako blboň to furt nechápete. Kdyby Vám došlo jakej jste ubožák,,, no ale ono i na Vás dojde. Nemyslete si.

Průměrný počet slepic: 3.7 (3 hlasů)

In reply to by Maneca

Trvalý odkaz

Ach bože, lidská naivito....
Přesto miluji vaše příspěvky.
Jen tomuto vývodu nerozumím, a to je motiv proč se tu ještě zdržuji. Jak může někdo tak rozumný se stát tak nerozumným v hodnocení?

Průměrný počet slepic: 3.3 (12 hlasů)

Z vašeho příspěvku vyplývá jeden důležitý závěr:

Je třeba znovu a opakovaně poděkovat Vidlákovi, že tu vytvořil prostředí, kde si diskutující mohou slušně sdělit, že s některými názory zcela nesouhlasí.

Važme si s pokorným respektem této oázy svobody a nepokažme si to.

Průměrný počet slepic: 4.7 (14 hlasů)

A z čeho vám svině vyplácejí důchod? Z harpagondechujckydemosgrátické práce? Muheeeeeee

Průměrný počet slepic: 2.8 (9 hlasů)

Sasine, možná Vám to ještě nikdo neřekl, ale já jsem celý život platila nemalé platby na sociální pojištění, které je zdrojem výplaty důchodů.

Já mám čisté svědomí, důchod si za celý život, po který jsem tvrdě pracovala, zasloužím. Howgh.

Průměrný počet slepic: 4.7 (15 hlasů)

když ho svého času "vybrali" páni Klaus a Kalousek ... že by tam ještě něco zbylo ?!

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

Takže nevíte, V podstatě to dnes funguje jako placená, řízená opozice. Jakmile se něgdo dotkne důchodů, sestřiček, dětiček a panských rezidentů tak je oheň na střeše. Všechny jednoslepice se seběhnou. Muheeeeeee

Lediné prachy mají dostat blboni rovným podílem z rozpočtu. Nic jinýho. Zbytek sou stejně jen investice, čili na ně se bankocetle dycky namalujou. Po ukončení investice mají zmizet, né že se dycky zakutálí do těch správnejch chmatáckejch kapes. Hotové

Průměrný počet slepic: 3.3 (3 hlasů)

In reply to by Maneca

Trvalý odkaz

mně je docela jedno, co si o mých názorech myslíte vy nebo kdokoli jiný. Tak jak vy vypočítáváte Babišovy klady, já bych mohl začít vypočítávat, kde naškodil. - Nebaví mě to. Vám Andrej přidal na důchodě, ale já jsem z "jeho" 400 mld neviděl ani korunu.
Ovšem těší mě, že vám můžu přispět na důchod, to zas jo. Jak píšete, každému co jeho jest: vám důchod, jiným platit příspěvky.

Průměrný počet slepic: 3.3 (15 hlasů)

In reply to by Alef Nula (neověřeno)

Trvalý odkaz

Chápu, že škebloňovo trollení kdekoho sere; on sem teď moc nechodí a chtěl jsem ho zastoupit.
Ale dokážu se ovládnout a psát sem nemusím, adios.

Průměrný počet slepic: 3.9 (7 hlasů)

In reply to by Maneca

Trvalý odkaz

..." Mně se za Babišova vládnutí zvýšil důchod cca o 30%, o totéž zvýšil platy učitelům, zdravotníkům, zvýšil platy dalším státním zaměstnancům jako jsou policie, hasiči, atd... A že za ním zůstal deficit 400 miliard? Ale většinu těchto peněz rozhodil mezi lidi v době covidového lokdaunu a mnoho rodin zachránil před totálním kolapsem."..

VYRVOŘÍ PROBLÉM, ŘEŠÍ PROBLÉM, AKORÁT SLEPIČINEC JE VOŠKUBANÝ.

Kak ty nětrozum?

Průměrný počet slepic: 3.2 (5 hlasů)

tak naposledy jste už Babiše nevolila, protože Vám vadila jeho (ČSSD) zbrklá zahraniční politika.

Dobřééé!

Tak jste přispěla k tomu, že nyní dělá zahraniční politiku jeden mlíčňák, nebo třeba jedna prsatka, co jsou oba platní v zahraniční politice Česku jako automat na žvýkačky v brdských lesích.

Typické ženské uvažování. Jen více takových, možná by pomohla příště korespondenční volba, našli bychom jistě v zahraničí více Manec.

Průměrný počet slepic: 2.8 (11 hlasů)

To je mazec....

Teď tu dostávám po čuni od antibabišovců i od babišovců, pěkně z obou stran.

Laco, v posledních parlamentních volbách jsem nevolila bruselskou pětku, ale KSČM (byl to slepý výběr z dvojice KSČM / SPD).

Průměrný počet slepic: 4.2 (13 hlasů)

Vidíš Maneco, takhle jsem to já schytával s covidem... také z obou stran. Ale na to si zvykneš... to je trest za to, že jsi s něčím přišla moc brzo. :-)

Průměrný počet slepic: 3 (4 hlasů)

to bylo že se točí v bludném kruhu.
Ale omluva, netočila se, jak vyplývá z její volby kSČM.
Na rozdíl od Vidláka, Laca a dalších mnoha.

Průměrný počet slepic: 5 (1 hlas)
Trvalý odkaz

NADAL!

Průměrný počet slepic: 3.4 (10 hlasů)
Trvalý odkaz

Vrchní státní zastupitelství Praha Jan Bouček
Nám.Hrdinů 1300/11 Praha Nusle 396 01 Nečice č.14
140 00 Praha

Věc:Podnět k zahájení trestního stíhání dle trestního zákoníku č.40/2009 Sb. § 406 a § 407
Podávám tímto trestní oznámení na předsedkyni parlamentu ČR paní Markétu Pekarovou Adamovou nar.2.10.1984 a ministra obrany paní Janu Černochovou nar.26.10.1973 za jejich nenávistné projevy k situaci na Ukrajině. Ve svých projevech jsou pro válku,chtějí zapojení naší republiky do války což vyvolává strach a paniku u občanů. Prokazatelně se jedná o snahu o zavlečení naší republiky do válečného vztahu Ukrajina-Rusko. Paní Černochová navíc (před projednáním a schválením vládou) prezentovala na sociálních sítích a ve vzdělovacích prostředcích že pošle na Ukrajinu dělostřelecké náboje.Nevím jakou má pravomoc zda toto může udělat bez rozhodnutí vlády,ale vím a mohu poukázat na mezinárodní smlouvu o obchodu se zbraněmi,kterou naše republika podepsala dle které se zakazuje prodávat zbraně tam,kde by mohly vyvolávat nebo zhoršovat ozbrojený konflikt. Tato situace bezpochyby nastane a tím lze očekávat i odvetu ze strany Ruska vůči naší republice. Vystupování výše jmenovaných ve veřejných sdělovacích prostředcích a na sociálních sítích nese plně znaky porušení zákona proto podávám tento podnět.
§ 407 – Podněcování útočné války : Trestní zákoník – 40/2009 Sb…
zakony.centrum.cz/trestni-zakonik
Kdo veřejně podněcuje k útočné válce, na které se má podílet Česká republika, takovou válku propaguje nebo válečnou propagandu jinak podporuje, bude potrestán odnětím svobody až na pět let.

§ 406 – Příprava útočné války : Trestní zákoník – 40/2009 Sb.…
zakony.centrum.cz/trestni-zakonik
Kdo připravuje útočnou válku, na které se má podílet Česká republika, a tím přivodí pro Českou republiku nebezpečí války, bude potrestán odnětím svobody na dvanáct až dvacet let nebo výjimečným trestem.
Domnívám se,že by se měla posoudit činnost a odpovědnost
1) Ministra zahraničí Jana Lipavského nar.2.7.1985,který vystupuje obdobně jako výše uvedené.
2) Ministra vnitra Víta Rakušana nar,16.6.1978 jehož resort měl ze zákona ihned začít provádět úkony v trestním řízení.
3) Ministra spravedlnosti Pavla Blažka nar.8.4.1969 který stejně tak jako ministr vnitra neřešil a neupozornil vládu ,že jsme vázáni mezinárodní smlouvou o nedodávání zbraní do rizikových oblastí.A že paní Černochová a paní Pekarová Adamová porušují zákon § 406,§407
4) V neposlední řadě k zodpovědnosti by měl být povolán předseda vlády Petr Fiala nar.1.9.1964 , který je za členy své vlády zodpovědný. Místo,aby tyto lidi odvolal přistupuje a přehlíží jejich jednání a sám podporuje porušování mezinárodních smluv ohledně munice pro Ukrajinu.
5) Měli by být řešeni všichni členové vlády,kteří odsouhlasili dodávku zbraní na Ukrajinu v rozporu s uzavřenou mezinárodní smlouvou a tím se zhoršuje ozbrojený konflikt v daném místě.
Požaduji urychlené řešení, my občané této země nechceme být zavlečeni do války.Prosím o sdělení výsledku šetření.
Nečice 26.1.2022 Jan Bouček 39601 Nečice č.14

Průměrný počet slepic: 5 (25 hlasů)

In reply to by (Bez komentáře) (neověřeno)

Trvalý odkaz

Jak to, že takový podnět nedal některý z ústavních činitelů, případně ombudsman?
Je veřejně známo protizákonné chování a nikdo nic?

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)

jak rychle se to odloží

:-)))))

Průměrný počet slepic: 5 (3 hlasů)

In reply to by (Bez komentáře) (neověřeno)

Trvalý odkaz

Vážený pán JB, bydliště, narozen...usnesení...se odkládá...musí naplnit také materiální stránku trestného činu...nestal...rozhodnutí vlády...podobně dřívější rozhodnutí vlády...probíhaly dodávky zbraní do....dodávky zbraní do zemí které nejsou na seznamu...proti usnesení...v Praze, dne, podpis nečitelný.

Průměrný počet slepic: 4.8 (13 hlasů)

In reply to by (Bez komentáře) (neověřeno)

Trvalý odkaz

(...)
"A i kdyby nějakým naprosto záhadným božským zásahem (např. Vidlák je silně věřící a pánbu na něj evidentně dá - podobně jako dal na Jana Husa či Johanku z Arcu) došlo k procesu s našimi činiteli, jistě by Rychetského soud po dalším pečlivém pročtení Ústavy vydal bleskové rozhodnutí, že projednání před soudem sice není v rozporu s uvedenými paragrafy trestního zákona, ale je v rozporu s momentálně nejčerstvější interpretací ústavy jeho Ústavním soudem.

A Rychetského Úsoud je nadřazen nejen všem zákonům České republiky, vládě a prezidentovi - ale i české ústavě samé!

Nad rozhodnutím českého ústavního soudu má vyšší právní moc už už jenom rozhodnutí amerického kongresu a (jemu t.č. podřízených) orgánů Evrpské unie."

Průměrný počet slepic: 5 (9 hlasů)
Trvalý odkaz

Jindy volně přístupný FB Daniela Landy je zhruba od 15.30 nepřístupný. Běží na něm online video z Václaváku.
Je až neuvěřitelné, jaké úsilí ty kurvy dovedou vyvinout, třeba i v neděli, aby to mohlo vidět co nejméně lidí.

Průměrný počet slepic: 3.7 (9 hlasů)

In reply to by Leoš (neověřeno)

Trvalý odkaz

https://kladensky.denik.cz/z-regionu/na-vaclavskem-namesti-se-sesli-odpurci-pandemickeho-zakona-20220130.html
Na tom souboru fotrk je hezky vidět, jak se Václavák postupně zaplňuje.

Prima má na svém webu online reportáž od 15:00 a stále běží:
https://cnn.iprima.cz/on-line-hanba-vlade-dela-z-nas-obcany-druhe-kategorie-krici-protestujici-na-vaclavaku-56438

Průměrný počet slepic: 4.9 (15 hlasů)
Trvalý odkaz

Vojáci a letectvo Západního vojenského okruhu dokončili běžnou kontrolu připravenosti a vracejí se na své základny."
Podle informací tiskové služby Západního vojenského okruhu začaly ruské jednotky nyní hromadně opouštět své oblasti rozmístění v blízkosti ukrajinských hranic.
Důvodem je dokončení rutinní kontroly bojové připravenosti."

 


 

Průměrný počet slepic: 5 (16 hlasů)
Trvalý odkaz

Průměrný počet slepic: 5 (20 hlasů)