... to bylo první co mě napadlo, když jsem si přečetl včerejší Povidlákův text. Text měl ale všechno, co požaduji od článku ke zveřejnění, takže nebylo co řešit. Ale tento text bych zveřejnil i kdyby všechny znaky neměl. Je totiž velmi zajímavý sám o sobě a vůbec nejde o to, jestli ho nekdy přednesl Reagan, či vůbec nějaký američan, nebo jestli prostě někdo (v Rusku) zpětně nedal dohromady pěkné proroctví a připsal ho Reaganovi dodatečně.
Pro mě je mnohem zajímavější, že se tento text objevil v knize rozhovorů s Miloušem Jakešem.
Vidlácky říkám, že pokud si Jakeš myslí, že Sovětský svaz skončil právě díky údajné strategii kterou nastolil udajný Reagan ve svém údajném projevu, tak se vážně nedivím, že šli komunisti do kopru i se svojí perestrojkou, Gorbačovem, Jakešem, Biĺakem, Štěpánem a dalšími.
Nejvíc se mi líbí v textu ten nastolený komunistický sen - že by bývaly stačily ještě dvě tři pětiletky a Sovětský svaz by USA předstihl a pak by už jen vyhrával a zánik kapitalismu by byl na spadnutí. Tohle tvrdili už od začátku - vždycky jim v té dokonalosti někdo překážel, něco se nepovedlo, třídní nepřítel, zahraniční nepřítel, finanční kruhy, židozednáři, spiknutí v armádních kruzích (Tuchačevský by mohl vyprávět), spiknutí v politických kruzích (Slánský by mohl vyprávět)...
Právě tohle můžeme dneska vidět v praxi. V SSSR dělali perestrojku a doufaje v zázrak a v Číně se začaly dělat kroky pro skutečný hospodářský zázrak. SSSR dělal z vlastních zdrojů a podle toho to dopadlo a v Číně zatím pěkně pustili do země západní kapitál i západní know-how, všechno jim to zkopírovali a vlastně zrealizovali Leninovu tezi, že kapitalista jim prodá i provaz na kterém ho pak oběsí.
Upřímně nevěřím ani za mák tomu, že by nějaké dvě tři pětiletky něco změnily. Stejně tak nebylo zapotřebí lidi přesvědčovat o výhodách kapitalismu. To zařídil katalog Neckermannu a občasný turista ze Západu. Lidi upřímně chtěli ty barevné dlouhé regály plné zboží, snili o Mercedesu, chtěli se mít tak jako za Západě. A jakmile to šlo, svrhli komunismus s nadšením a očekáváním, že papaláši ve Straně jsou jediná brzda po naplnění jejich touhy po bohatství. To nadšení si ještě pamatuju. To jim nikdo nemusel vsugerovat, to zvládli lidi sami i bez Havla a jeho řečí.
Samozřejmě lidi neviděli i tu odvrácenou stránku Západu v nezaměstnanosti, drahé zdravotní péči, ztrátě sociálních jistot, ale mezi námi, to se ztrácí i na Západě a ztrácí se to od té chvíle, co byl poražen jejich komunistický konkurent. Dokud se báli komunistů, tak vypadalo Západní německo jako splněný socialistický sen s větší efektivitou. Až potom začali utahovat šrouby i jim a dělají to dodnes.
Vystřízlivění nastalo ve chvíli, kdy se ukázalo, že tam na západě nejsou žádní bratři, kteří nám chtějí nezištně a upřímně pomoci. Že jsme pro ně jen další Afrika, akorát pracovitější a schopná improvizace. Že jsme pro ně jen jiný druh kolonie. Že k nám nemají žádný upřímný vztah, jen zájmy. Že za třicet let jsme nikoho nedohnali a nikdo nám nějaké dohánění ani zdaleka nedovolí. Že jsme všech těch barevných fasád na panelácích dosáhli za cenu zadlužení a kdybychom to měli dělat za své bez dluhů, tak jsme asi tak stejně výkonní jako jsme byli výkonní předtím za Rusáka.
A právě ten Rusák si to uvědomil ještě mnohem víc. To byl ten správný claim na zbohatnutí a rozporcování. A to je také to celé co jim vyčítají - že si tam v mnohem hojnější míře než u nás rusáčci myslí, že je Západ proti nim a chce jim sebrat i to málo co mají. U nás je pořád hodně lidí, co mají pocit, že nás EU má ráda a chce naše dobro. V Rusku je podobných lidí jen pár - především ti, co na výprodeji národního surovinového bohatství vydělali.
Ale i v Rusku potřebovali západní kapitál i západní technologie, aby byli konkurenceschopní. A pořád to ještě není úplně ono. I v Rusku místní sní více o Harleji než o ruské motorce. Tady zatím. Za pár let se nejspíš ukáže, že naše inovace jdou už léta nazpátek, zatímco ty ruské jdou třeba ještě vpřed. Například leckterý zemědělec začíná šilhat po traktoru Bělorus.
Čínský komunismus se bez problémů udržel i když v roce 1990 byl oproti tomu sovětskému slabý slaboučký jen s velkými a levnými lidskými zdroji. Udržel se proto, že tamní pětiletky založené na levné a výkonné pracovní síle skutečně vedly vpřed, zatímco ty sovětské s nekonečnými zdroji kovů i ropy vedly do háje a ani Gorbačov s tím nemohl nic dělat.
Čína za posledních padesát let dokázala sežrat prakticky všechny americké továrny a udělala z největšího světového věřitele největšího světového dlužníka. Sovětský svaz za stejnou dobu dokázal přijít o víc než kolik jim toho zničil Wehrmacht. A když přicházel ten nový finanční a obchodní wehrmacht, tak ho vítali a tleskali mu, když obsazoval Moskvu bez boje. A trvalo deset let, než je to přešlo.
My jsme také tleskali... ale nám toho nechali trochu víc a také jsme toho víc měli a tak nám to dochází až teď. Putin začal dělat nové Rusko cca v roce 2000. My jsme ještě ani nezačali a zřejmě ani nezačneme. Nemáme z čeho. Putin má alespoň armádu díky které mu může být jedno, kdo formálně vlastní továrnu Mercedesu u Petrohradu. Když na to přijde, nikdo mu jí neodstěhuje.
Když se tedy vrátím na začátek... ano, oni tam na Západě moc chtěli, aby padnul komunismus, ale u nás to lidi chtěli taky. Moc a moc to chtěli. I v Rusku to moc chtěli. Komunisti strašili s tím, že bude nezaměstnanost, vrátí se bída a bezdomovci. Nikdo jim to nevěřil, ale věřili Havlovi, který slíbil, že se postará, aby nezaměstnanost nebyla.
Komunismus padnul z vlastních důvodů - protože (stejně jako dneska) se vláda jaksi odtrhla od běžných lidí a jejich problémů. Přestali jim rozumnět až už nebyl nikdo kdo by je bránil. Ani ten ředitel STB Lorenc je nechtěl bránit. Reagan pro to nemusel dělat vůbec nic, maximálně trochu kamuflovat ty kapitalistické nevýhody.
Jakmile ale SSSR padl, padly zábrany i u Bushe nebo Kohla a začalo se na tři směny dělat na tom, aby se vrátily důvody pro vznik komunismu. Nejen u nás, ale i v Dojčlandu a kdekoliv jinde. Aby se zase vrátily důvody k třídnímu boji. Aby za práci milionů lidí vznikaly jachty pro superbohaté.
Po Druhé světové si všechny státy v Ojrópě vyměnily své národnostní menšiny. Aby už nemohlo dojít na novou rasistickou ideologii a rasistickou válku. Teď se maká sedm dní v týdnu a 365 dní v roce pomocí lodí i gumových člunů na tom, aby se přesně tohle také vrátilo. Se vším co k tomu patří.
A ve školách i na univerzitách se zase maká na tom, aby se zase rozšířilo všeobecné blbství a ignorace faktů, to aby se nám vrátily důvody se mydlit jen tak z debility a beze smyslu. Vychovávají nám novodobé politruky, aby jakýkoliv boj nejen neměl žádný smysl, ale ani efektivitu a nevedl k ničemu dobrému.
A všechny Fejsbůky se starají o to, abychom nakonec byli všichni osamělí a neschopní se domluvit. To aby se nám řezalo do druhých lépe a radostněji.
Ale můžeme být v klidu... ani v Rusku ani v Číně není příjemné být proletariátem. A i když nedoženeme Německo v bohatství, oni nás brzy doženou (a předběhnou) v bídě jejich donedávna bohatých středních vrstev. Řecko, Španělsko, možná i Francie už nás v tomhle dohnali a předhánějí nás. V nebezpečnosti už nás předběhli dávno...
Jedna věc se našemu národu musí nechat... neženeme se nikdy radostně v čele dějin a tím pádem sice nevítězíme v geniálních nápadech, ale také nepadáme při debilních nápadech. Tudíž nový rasistický, třídní, nesmyslný a zbytečný boj nezačne u nás, přijde to jako obvykle - ze Západu.
- Log in to post comments
Komentáře
Předsmrtná epizoda
Kondratěvův cyklus končí vždy válkou a ničením hodnot. My se k tomu stavu blížíme. Máme asi bojovat s Rusy do posledního Ukrajince a Evropana.
Islám je ideologie prosazovaná už i EU. Tomu se už kohoutky zavřít nedají. Brusel si jej vybral za jednotící myšlenku Evropy. Dalo by se říct, že mohli mít rozum a navázat na křesťansko - židovské tradice, ale nenavázali a místo toho prosazují islám. Výsledkem musí být jen neskutečný bordel a islámský ajatolláh na místě papeže. Dost možná už tam skrytý muslim je a působí.
Slabinou islámu ale nejsou peníze, těch mají z ropy pořád ještě dost a jsou součástí nadnárodních obchodů. Slabinou islámu je nereformovatelnost Koránu. Může fungovat v podmínkách zaostalých států s pozůstatky středověkého myšlení, ale v Evropě to bude mít těžší. Přesto zvítězí natalitou.
Předsmrtná epizoda.
Pane Gerd.
Tady to vidím podobně,vůbec se nebráníme islámu a to skutečně povede k zaostalosti států.
Už to bylo napsáno,zhroutí se celý sociální systém,pak teprve začne mela o přežití.
Re: Gerd Dovilím si doplnit
zde:
http://blog.aktualne.cz/blogy/yngvar-brenna.php?itemid=35491
Neveselé, až truchlivé čtení.
v Oslo
je každý jedenáctý obyvatel muslim - podle pár měsíců starých údajů norského statistického úřadu.
Re: veverka No
neber to.
Aneb umírání bílého muže v přímém přenosu.
Zkuste si také přečíst kousek diskuze.
Bude vám blivno ! Pokud nejde o placené diskutéry, provokatéry, pak je neuvěřitelné, jak jsou někteří lidé naivní.
Re: Puck Ani mě nehne, na to se
mám moc rád.
Už nevím, kdo prohlásil, že lidská blbost je nekonečná.
Souhlasím...
A když si vzpomenu na svou ségru a švagrovou, jsem nucen souhlasit dvakrát...
Proč je současná Čína jinde, nusko a jeho bývalé satelity ?ež R
A proč je perspektiva Číny úplně jiná, než ta naše, či Ruska ?
Chyba byla v samotných základech přechodu ze socialismu na kapitalistické tržní hospodářství. Čína si zachovala dirigistické řízení státu, nedovolila živelný přechod. Veškeré odchylky od stanoveného kurzu, rozkrádání, podvádění, případně neschopné řízení privatizovaných závodů, bylo tvrdě trestáno. Cizí kapitál ze začátku neměl o Čínu zájem. Nebyl důvod, Čína neměla suroviny, ani infrastrukturu, ani kvalitní nižší kádry.
Čína také přísně kontrolovala, který kapitál do země pustí a hlídala si, aby případné zisky nebyly odváženy ven. Kapitál tedy nebyl schopen Čínu drancovat, jak se tomu děje u nás a v Rusku. To jsou pravé příčiny, proč je dnes Čína na takové skvělé pozici.
Přechod na tržní hospodářství u nás, jsme si zažili. Vina na současném zoufalém stavu, i na zoufalé perspektivě, je jednoznačně ve způsobu, který jsme zvolili. Způsobené škody jsou nevratné.
V Rusku to komunisté také vzdali a nechali přechodu volný průběh. Naštěstí se, možná ještě včas, vzpamatovali. Putin formálně není komunista, ale na čínském příkladu se poučil. V tak velké zemi není možná bezbřehá svoboda, naopak, musí být silné vedení, aby se došlo k přijatelným výsledkům. Celá lidská historie velkých států to dokazuje. Ostatně, i v USA vědí, proč nezrušili trest smrti.
ti "čistí" co se neumazali s Hitlerem, zas nebyli tak čistí
https://cz.sputniknews.com/svet/2019122111136373-putin-predlozil-dokume…
Většina těchto skutečností je známa
Ale nehodí se ! Udělat z Hitlera mírotvůrce je těžký úkol ! Vůbec ho havlojdům nezávidím. :)
Ale ano
Ale ano, dělají z Hitlera mírotvůrce a z nacistů oběti. Stačí k tomu zamlčovat počátek IIWW a uvádět jen události na konci. Tak se vůbec nezmiňuje vyhánění Čechů ze Sudet po Mnichovu 1938, a místo toho se pořád mluví jen o odsunu po 1945. Zrovna tak se nemluví o řádění nacistů na Ukrajině a Bělorusku, místo toho se mluví o znásilňování Němek vojáky Rudé armády. Tedy všechny ty události se staly, ale dost se zapomíná, že by ke všemu nedošlo, kdyby nacisté nezačali jako první. Také je snahou svádět všechny válečné zločiny pouze na SS, zatímco wehrmacht vychází čistý, ale tak to také nebylo. Příslušníci Wehrmachtu páchali válečné zločiny skoro stejně často jako SS.
Zatím jde o posun ve stylu, jak Němci na konci války trpěli. Na to existuje jednoduchá odpověď, že válku vůbec nemuseli začínat. Dále nám zde různí historici omlouvají a relativizují nacismus, když tvrdí, že by nás Němci začlenili do Říše a jen nás poněmčili. Přitom nás chtěli dílem vyhladit a dílem upracovat na Sibiři. Rozhodně s námi nepočítali jako přeživšími, a hodili jsme se jim jen jako pracovní síla po dobu války. Po konečném vítězství nacistů by většinu obyvatel ČR povraždili. A pak adorace šlechty, která se za WWII přihlásila k říšskému občanství, a postupné vracení majetků potomkům. A do toho hlasy, že jsme vlastně za WWII pod Němci vůbec netrpěli. a mlčení o Lidicích, Ležákách, Javoříčku. A nový výklad dějin zaměřený na utrpení roku 1968 a relativizující roky 1938 - 1945.
Je mně smutno, když vidím, jak nacismus pomalu ovládá ČR a zotročuje potomky těch, které se nepodařilo zotročit úplně za celou WWII.
Gerde, bez připomínek !
Pěkně jste to shrnul na jedno místo. Takto vynikne, jak nacisté, nebo jejich příznivci, či obdivovatelé, postupují. Jde o důkladně promyšlenou, dlouhodobě zaměřenou, operaci.
Takže
Nic překvapivého.
V4, která je vlastně V3 a cíl je možná stále stejný.. , včetně toho Německa.
Proč se stále "spojujeme" s těmi, co nás měli a mají v úmyslu "zlikvidovat" a pohltit....?!
Já vím já vím, zase ta politika a "umění možného"....
Svět za týden
Kdybyste nebyla stará a ošklivá, věděla byste, že Svět započal psát historii 24.8.1938 a hotov byl během týdne.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tak-v-rusku-prekrucuji-dejiny-k-vale…
1939, samozřejmě...
1939, samozřejmě...
Nu. a v 45 zradili Vlasovci podruhé
Tentokrát Hitlera. Novotný by měl se stavbou počkat. Co když se situace vyvrbí tak, že Vlasovci byli nespolehlivý partner v potírání komunismu ?
stará blbá ošklivá a nevzdělaná,
ale taky se špatným žaludkem a číst takovou stoku, jako je Seznam, to opravdu, ale opravdu můj žaludek nesnáší, odkaz mi to potvrzuje, že dělám dobře, když se chci uchovat ve zdraví - i když persony jako Eva Holubová už si přeje, abychom vychcípali
Holubova
to je ta mlada pekna cca 20 rocna s istou afinitou k etanolu?? :D :D :D (vek je znizeny, aby to licovalo so slovom mlada)
Máme to podobně... ;)
Máme to podobně... ;)
Putin se zdravě naštval
ohledně překrucování historie v EU a uskutečnil to co před pár dny avizoval. A sice, že otevře archivy. A máme to tady. Většina informací je skutečně dobře známá, alespoň my starší jsme se s rolí Francie a VB seznámili už na ZŠ. Pro mně osobně je tam nová podrobněji zmíněná role Polska jež předcházela Mnichovské dohodě i po ní a před paktem MR. Co se týče toho kdo zavinil WWII by podle všeho měli Poláci držet ústa a měli by bývali být jen rádi, že se v tom nikdo moc nešťourá.
Putin si proste
nenecha srat na hlavu.
Nechapem polskych predstavitelov. Bud teda nemaju ani ahnung, co vsetko poliaci vystrajali (co mi pride najpravdepodobnejsie) alebo su natolko sprosti, ze si myslia, ze im nik nepripomenie, ako sa strkali do zadku Hitlerovi (pisomne a s podpisom :D ) a ako si sami odkrojili kus byvalej CSR.
Jediny problem toho celeho je, ze aktualna propaganda sa o tom nezmieni. Media uz davnejsie prisli na to, ze lepsie nez klamat je sa vobec nezmienovat.
A len taka perlicka, kedze ZSSR az o 17 dni vstupil do toho co bolo byvalo Polskom, technicky vzato nenapadlo Polsko, pac Polsko uz 17 dni neexistovalo :D, kedze na zapade uz boli nemci :D :D :D
Dalsi oriesok pre vykladacov minulosti :D :D :D
Tak putin otevřel archivy,
kdepak si z nich je možno něco přečíst?
Několik zásadních chyb ve Vidlákově článku
Vidlák: Čínský komunismus se bez problémů udržel i když v roce 1990 byl oproti tomu sovětskému slabý slaboučký jen s velkými a levnými lidskými zdroji.
V ČLR se komunistická ideologie udržela jen díky ochotě USA podpořit ekonomicky Čínu jako protiváhu SSSR. Bez této ochoty by se ekonomika Číny nezmátořila, nebo určitě ne tak rychle.
Vidlák: A jakmile to šlo, svrhli komunismus s nadšením a očekáváním, že papaláši ve Straně jsou jediná brzda po naplnění jejich touhy po bohatství. To nadšení si ještě pamatuju.
Také jsem pamětník, ale na nějaké velké nadšení, zejména mimo Prahu si nepamatuji. Zejména lidé 50+ a konečně většina obyvatelstva byla pro zachování socialismu. Komunismus u nás nebyl, byla jen KSČ.
Vidlák: Putin začal dělat nové Rusko cca v roce 2000. My jsme ještě ani nezačali a zřejmě ani nezačneme. Nemáme z čeho.
A tak rozhodně vstup do EU sebou přinesl také pozitiva. Minimálně v kultivaci společnosti převzetím politického know-how, ale samozřejmě také negativa. Myslím, že pokud by se udělalo referendum a nelhalo se při něm jako ve VB. Většina obyvatel by byla pro setrvání v EU.
Vidlák: Jedna věc se našemu národu musí nechat... neženeme se nikdy radostně v čele dějin a tím pádem sice nevítězíme v geniálních nápadech, ale také nepadáme při debilních nápadech.
Minimálně jednou jsme byli na čele světových změn a to za husitské revoluce. Když o 100 let později začal Martin Luther svoji reformu, najednou zjistil, že Jan Hus jej předběhl o 100 let. Hus prostě neměl takový marketing, jako Luther.
K Husovi
Především, Hus byl Čech. Ne Němec. Jeho myšlenky oslovovaly hlavně české obyvatelstvo, Němci v husitském hnutí byli taky, ale málo. Už tehdy se hrálo o národ. Předcházely tomu události na Karlově univerzitě... Husitství se nemohlo šířit dál do říše, byla tam jazyková bariéra.
A byli jsme první v historii, kteří se vzepřeli tímto způsobem autoritě katolické církve a papeži.
Luther měl štěstí v tom, ze své teze zveřejnil v němčině a měl tedy větší počet potenciálních čtenářů, že severoněmečtí šlechtici výhodně zabrali majetky církve a podporovali myšlenky, které jim to umožnily, tedy i jejich nositele Luthera, před světskou mocí.
A v neposlední řadě pomohlo, že v kolektivní paměti bylo zapsáno, že něco podobného tu už proběhlo. Když je něco úplně nové, setká se s větším odporem.
Bylo to jinak,
na český národ (ne zemskou příslušnost, jak oblbují kavárníci) se hrálo nejpozději od začátku 14. století. Poslední biskup Jan IV. z Dražic založil pohraniční hrad (kolem 1335), podle jeho kronikáře Jeroným Pražského, "téměř uprostřed národa neřestného (Němců)."
Jazyková bariéra byla ve středověku, včetně doby pravověrné husitské (1419-1434) stejně nepodstatná jako nyní. Tehdy teologičtí vzdělanci vládli latinou po celé Evropě, jako dnes kdekdo angličtinou.
Úspěch Luthera byl dán hodně ekonomicky, vysoká šlechta odepřela poslušnost ve sporu o Luthera císaři. Němce štvalo odtékání peněz do Říma, asi jako nás odtok dividend. Navíc tu byla další silná reformátorská osobnost, Kalvín.
Bylo to tak, ne jinak :)
Jazyková příslušnost byla pěékně podstatná. Daleko více než teď. Jo, šlechta a duchovenstvo uměli latinsky --- ale kolik jich mezi husity bylo procentuálně???? A kolik jich bylo v populaci???? ;)))))))))
Sedláci německy neuměli ani náhodou a němečtí sedláci z poněmčených oblastí český také ne. Nebo jen lámaně. A žili vedle sebe, ne pospolu.
Za husitství čeští Němci zůstali katolíky. Ony také husitské spisy, kázání a vůbec všechno, bylo v češtině. Čeština vytlačila němčinu a latinu. A stačilo přečíst německy Lutherovy teze a byli rázem protestanti luteráni.
To, že úspěch Luthera závisel ekonomickém zájmu šlechty, píšu. I u husitství to bylo částečně tak.
Ale s tím, že nebyly jazykové bariéry, u lidí vázaných na svou vesnici a nechodících do škol nebo na své městečko, s tím na nikoho, Laco, nechoďte! 😀😀
Re: Laco A tak rozhodně
vstup do EU sebou přinesl také pozitiva.
Není vám to blbý bejt v 9:17 vožralej jak motyka?
Targusi, nejsem ojrofederalista, ale
ony známé 4 svobody, zavedené spolu se vstupem do EU, jsou určitě plusem.
Re: Laco Je docela možné, že jsem duší
někde na jiné planetě, ale nějak ty údajné 4 svobody neregistruju. Co naopak registruju (právě jsem se vrátil nikoli z Hradu, nýbrž z profesního školení), je exponenciální nárůst rychlosti zavádění nových a nových buzeračních zákonů napříč celým mým životním spektrem. A opravdu není možné, že se mýlím. Jednoduchá matematika (vzrůstající počet omezení, zákazů a směrnic) stále platí.
Targusi, Vy jste typický český diskutující
Jedno mu vyvrátím, s jiným dorazí. Skoro jako mí kolegové z práce, softweráci. Jedno opraví, dvě pokazí.
Ale jinak targusovsky. Něco jste tu psal, že jste jezdil, nebo Vaše firma kamiony. Tak si určitě pamatujete před vstupem do evropské celní unie na ty zástupy kamionů na hranicích a fronty na celní odbavení tamtéž. Jak to je dneska?
Ale ani nemusíte odpovídat, Vy zase přijdete s tím, že nám EU omezuje držení zbraní, že?
Re: Laco S radostí odpovím
Před vstupem do EU jsem přifičel o půlnoci na čáru a postavil se do lajny. Ve čtyři ráno, kdy všichni chrápali, jsem na drzovku kopl do vrtule a podle nálady jsem buď zcela zhasnutý, anebo zcela rozsvícený (šest dálkáčů na střeše, šest dole) vybušil do protisměru a posunul se přes chrápající frontu až k prvnímu klacku, což byli prudící Čížkové. Do sedmi jsem zmákl Čížky, v devět ráno jsem měl papíry omlácené dojčáckými razítky. Nikdo neprudil, když jsem měl vypsané vstupní povolení a tzv. Laufzettel. Pokud mi auto svítilo, jak mělo a neměl jsem gumy sjeté na sračky, nebyl problém od třetího klacku (závory) vybušit do Říše. V devět večer jsem vyclíval na Venlu (NL). Nikdo mě nikdy neotravoval s nějakými:
1/ odpočinky měsíc pozpátku,
2/ pracovními dobami,
3/ notářsky ověřenými překlady pracovní smlouvy,
4/ dokazováním o pobírání minimální mzdy,
5/ zákazem spaní v kabině o víkendech,
6/ zákazem finanční hotovosti,
7/ závadami na vozidle a
milionem dalších píčovin, se kterými otravují fízlové dnes, a o kterých nemáte ani ponětí, že existují.
Takže jsme v Nýdrlendu. Ve středu ráno jsem vykopal palety pod Rottrem, v poledne jsem byl naložený v Antverpách a ve čtyři odpoledne jsem dostal papíry z celnice. Na to jsem kopl do vrtule a za deset až dvanáct hodin jsem stál na některém přechodu do ČR. Tam žádné předjíždění nebylo potřeba, takže nad ránem jsem Dojčerovi ukázal záznamy z tachografu od pondělka a okolo osmé ráno jsem mazal na vykládku nebo dom.
Finále
Najížděl jsem měsíčně i s čekačkami na celnicích daleko více kilometrů, než nyní, a měl jsem asi tak desetinu papírů, než kolik jich musím vláčet teď. O buzeraci s kontrolou pracovních dob a ostatních nesmyslů nemluvě.
A teď čekám na ty čtyři píčoviny, o které nás obohatil vstup do EU.
4 svobody
Například taková svoboda cestování plusem je jen pro domácí nenásilné obyvatelstvo, ale mínusem v boji proti islámským teroristům. Jakmile se nelegální příchozí dostanou do Schengenského prostoru, už je nikdo nekontroluje.
Re: Gerde, Prosím vás, už
nechlastejte.
Chlastá se až na Silvestra.
Svoboda cestování není dnes o ničem jiném, než o nadité prkenici, nebo dnes spíš o počtu kreditek.
Normální lopata jezdila za socíku nejdál do Bulharska, v krajním případě do Soči. Což dnes supluje předražené Chorvatsko.
A dál už nic, pokud nepočítám výlet do Dublinu (učili jsme se Baile Athá Cliath, ale budiž), když se rodinnému patlalovi podaří v noci vypatlat last minute s Ryan Air, kde si za 4 hodiny letu musíte připlatit i za hajzlík, pokud se spletete a moc se před startem napijete.
Díky, fakt ne. Cestovat takovým způsobem, že budu chrápat na karimatce v příkopě u cesty a na chodníku si budu přihřívat Babišovo sračky s příchutí masa, to bych si opravdu svobodou nedovolil nazývat.
Targusi, já už jsem také jako Vy,
starý, líný, tlustý, nepohyblivý a špatně vidím. Takže cestuji nejraději na YouTube a ještě lépe během Tour de France v TV. To se vidí najednou tolik žabožroutích památek, jako na vejletě za 100.000. Jenže nás, tzv. seniorů, co jim čouhá parte z kapsy je prý jenom asi 20%. Když odečtu Antoušky z paneláku, co žijí od úrody do úrody a těší se na výlet na Slovensko, pořád je tu natěšených nějakých 40 % zbylých. Tak jim to přejte.
Pamatuji si, jak za totáče jsem dostal na 5 let zaracha vycestovat i do Jugošky (pokud bych dostal papíry a doláče) protože mne povolali na voj. cvič. do utajené části útvaru bránícího Prahu. Dokonce ani na Kubu bych nemohl. Situace se rozhodně zlepšila, jak pravil náš národní hrdina, když jej Bretschneider přivedl do basy.
Re: Laco Vážený,
melete hovna a dobře to víte.
Čekám na ty 4 výhody, které nám vyplynuly ze vstupu do EU. Cestování to určitě není, protože na to drtivá většina lopat nemá, pokud nechce chrápat v zaplivaných a plesnivých ubytovnách nebo ve stanu.
Že jste nebyl schopen vyjet do Jugo, je váš problém, ne můj. Já tam byl za socíku dvakrát bez jakýchkoli křečí coby pravnuk místního kulaka, který vzal na soudruhy, kteří mu přišli vnucovat členství v JZD, brokovnici.
Targusi, máte pravdu, vratme se do minulosti
Ted si ještě vybrat. Jestli do roku 1994, nebo 1990, nebo 1988, nebo 1968, nebo 1947, nebo snad do Protektorátu? Případně 1937, ale spíš asi do R-U před rok 1918, že Targusi? To nám bylo nejlíp, ne?
Tak už vím, kdy bylo nejlíp a kam se vrátit
V TV ukazovali, jak 21.12.1989 nadšeně dělníci na Kladně vítali Václava Havla. To byla ta krásná doba. Tam se vratme!
Re: Laco Já se nechci nikam vracet, pouze chci
číst o těch proslavených 4 výhodách, které jsme obdrželi "zdarma" vstupem do EU. Nic více a nic méně.
Cestování neberu z výše uvedeného důvodu (většina populace múže cestovat akorát tak do prdele), o jakési dnešní chimérické svobodě a předešlé nesvobodě je v podstatě tento blog.
Ale Targusi, Vy o těch 4 svobodách dobře víte
jen děláte ožralého gorala. Osoby, zboží, kapitál, služby mají v EU volno. Já vím, Vy zase vyrukujete, že tam a tam je něco z toho zašpérované, no ano, ale ne principiálně a navěky.
Re: Laco Tak to máme osoby.
1/ Všude, kam se hnu, jsou kamery. Všude mě berou fízlové, zejména u německé hranice. Horší, než před vstupem do EU, protože tam člověka prolustrovali na čáře a neměli tu drzost svlíkat člověka do spodního prádla na parkáči. Jinak milion zákazů a příkazů, čipovaná zvířata, čipovaná auta hlásící pravidelně svou polohu, kdyby si snad někdo chtěl vypnout telefon.
2/ zboží - tolik zákazů - pardon - nařízení, směrnic a certifikací, z nichž jsou mnohé "dobrovolně povinné", a za jejichž nedodržení se udělují likvidační pokuty, nebylo nikdy, ani za nejtužšího režimu, který si aspoň na nic nehrál a nepředstíral onu svobodu. Pokud nevěříte, otažte se Vidláka.
3/ služby - samo, nejdřív se otevřel trh pro soudruhy ze západu a když už to řvalo do nebes, postupně povolili i západní soudruzi. Jako první povolila nekontrolovaný vstup do země "stará dobrá Anglie". A neuplynulo ani deset let a "stará dobrá Anglie" balí z toho ojropského "ráje na zemi" kufry. A nikoli kvůli nezvladatelnému přílivu hnědáků, nýbrž kvůli polskému instalatérovi a rumunskému zedníkovi. A všude, kam se člověk hne, milion papírů, milion kontrol, buzerace jako nikdy předtím. Vím, o čem píšu, mám nenažrané příbuzné, kteří v Říši dělali a ještě nenažranější příbuzné, kteří tam dělají i dnes.
4/ kapitál - jistě, jen vás nesmí napadnout vyrukovat s pětistovkou, kterou soudruzi v EU hezky tiše stáhli z oběhu, a nesmí vás napadnout platit nad 2000 éček jinak, než kartou. Jinak co? Jinak vás zhaftnou poliši a zaklekne na vás finančák. Ne náš, ale německý. Nevěříte? Váš problém, moje zkušenost.
s Targusem se nediskutuje,
ten má vždy pravdu od 00:15 do 24:00.
Jaké svobody?
Nechápu, o jakých svobodách píšete. Jestli máte na mysli Schengenský prostor, tak mám pocit, že nemáte moc praktických zkušeností.
Předně je v Evropské unii 6 států, které nejsou v Schengenském prostoru. Je to Velká Británie, Irsko, Chorvatsko, Rumunsko, Bulharsko a Kypr. A fungují vcelku bez problému.
Za druhé nevidím velký efekt v tom, projet bez zastavení přes hraniční přechod a pak být zastaven pár kilomentrů za hranicí, buzerován drsným způsobem a zdržen o celé hodiny. Což je poměrně častá věc, která se děje v Německu, a to nejen v Bavorsku (a nejen v Německu). Nejhorší takovou příhodu mám při cestě linkovým autobusem z Francie, kde byl náš linkový autobus (registrovaný v České republice) ve Freiburgu im Breisgau (40 km od hranice s Francií) podroben prohlídce, která byla mnohem drsnější, než jakákoliv hraniční kontrola, kterou jsem zažil za minulého režimu (v to počítám i cestu do Západního Německa).
Takže děkuji, nechci. Dám přednost tomu, ukázat na hraničním přechodu uniformovanému policistovi pas a kufr od auta, než být buzerován policisty v civilu někde na pangejtu ve Weidhausu či Freiburgu.
Rozhodně to nebrání obchodu, o čemž svědčí přesouvání výroby (i z našich podniků!) do Bulharska či Srbska.
To je jedna z těch "svobod". Jaké další svobody znáte?
Za třicet let jsme nikoho nedohnali
je prostě lež. Ale podstatná - na téhle tezi jsou přeci kydy postavené.
Bůh s Vámi, pánbu s náma.
Včera před půlnocí napsal Holub Slovo do vlastních řad - a pod vlivem ducha Vánoc popřál Scallopovi v rámci jeho omezených možností vše nejlepší:
"Konečně se blíží půlnoc a s ní i závěr dnešního škeblího slalomu.
Ani největší duchové z nás /včera !/ neodolali a zapojili se do něčeho, o čem se domnívali, že bude diskuzí.
Jako mechem a kapradím obrostlý odkojenec Aktuálněho Škebloně dlouhá léta znám.
Ze studijních důvodů je dobré si občas přečíst nějaký ten jeho příspěvek (maximálně tak namátkově každý desátý.) Je to dobré očkování proti inteligentnější a profesionálnější strojové demagogii, jakou praktikoval třeba Sartre.
Blíží se Vánoce a tak bych se rát škebloně zastal: Já si myslím, že žvanění s pěnou u nohy se mu stalo drogou a že jej alespoň občas provozuje i zadarmo.
Propadl mu podobně, jako se mnohý zpočátku placený drogový dealer posléze stane narkomanem.
On za to nemůže.
Je to pro něj náhražka sexu.
Hrabalův strýc Pepin by mu doporučil pravidelné omývání přirození vlažnou vodou.
Já osobně se obávám, že by nepomohl ani svěcený horký petrolej, ale za zkoušku nic nedá.
Bůh s Vámi Scallope!
Re: Scallop Co chlastáš, škebloňu? Že bych ti
poslal flašku k vánocům...
Scallop
Scallop chlastá alkohol pančnutý metanolem z 6litrových demižonů likérky Drak.
Re: scalop Samozřejmě, že škeblák má
pravdu. Umísťujeme se na čelném místě v EU například v počtu exekucí na 100 000 obyvatel. V bezďácích na tom taky nejsme špatně, ale tam je ještě co zlepšovat. Např. v počtu umrzlých bezďáků jsme beznadějně za naším severním sousedem.
A samozřejmě zadlužení přepočtené na paritu kupní síly také pokulhává. Ale dramatické zlepšení za posledních 30 let tam je, o tom žádná.
Celý život do nás vtloukali 2 velké lži:
-ta prvá byla za bolševika, když tvrdili že zákonitě bude kapitalismus nahrazen komunismem. Dnes je to snad zřejmé téměř každému, že to byla lež.
-ta druhá byla za bolševika ale hlavně je v současnosti: že pro dobré prosperování kapitalismu je zapotřebí demokracie, v současnosti se tvrdí "ta správná, liberální". Opět Čína ukazuje, že je to lež. I Švýcaři se svými referendy ukazují že je to lež.
Ve skutečnosti od doby první průmyslové revoluce jediná fungující ekonomika je ta "kapitalistická", která má k humanitě ještě dost daleko, v ekonomice funguje jen pragmatismus.
A "liberální demokracie" si v mnoha ohledech nezadá s bolševikem, někdy ho i předčí. Zkrátka nic nového pod sluncem, každá mince má dvě strany.
Všichni nám chtějí vzít…
Všichni nám chtějí vzít Vánoce, Ježíška, koledy, ducha Vánoc. Pamětníci mohou snadno porovnat, jak se to dařilo dříve, později a nyní a také díky jakým vlivům se to děje. Tedy již nejsou pamětníci, kteří by mohli objektivně říci, jaké pohanské svátky nahradily Vánoce.
U nás ve Vidlákově v těchto dnech zní koledy, na Štědrý den si budou moci lidé vyzvednout tzv. Betlémské světlo, zazní zvonky,...
A tak si dovolím proti současným proudům, třeba pro radost, jiným pro úsměšek,... napsat :
Věřím že ještě i letos přijdou Vánoce, možná i ty křesťanské:
Planetární hvězda září,
tři králové do Betléma míří.
Děťátko maličké v jesličkách na seně,
do života přivítat přichází.
Planetární hvězda září,
vede krále,
vede pastýře,
vede lidi otevřeného srdce
k děťátku malému
za jeho láskou nebeskou
za jeho srdcem.
Matka Marie, Josef,
duše nejbližší děťátku,
láskou svou děťátko houpou,
nejsi sám, my jsme zde.
Naše láska a péče
budiž ti posilou k růstu,
vývoji, cestě Tvé.
A tak Ježíšek v jesličkách ručkama zamává,
srdíčko rozzáří,
všechny s láskou vítá,
cestu otevírá,
cestu zářící.
Re: matka Vánoce nahradily notoricky
známé slavnosti slunovratu, kterýžto fakticky znamenal v našich zeměpisných šířkách znovuzrození.
24. 12. se slaví proto, že i laicky prováděné pozorování metodou vizíru (to není prášek na praní, nýbrž zaměřovadlo) dává jasný výsledek, o tom, že se zdánlivá dráha Slunce otočila.