A teď už dnešní text:
Nejhorší vlastnost toho slavného Sars covid 19 je ta jeho hybridnost. Že někoho zabije a někomu neudělá vůbec nic. Že je tak akorát na hraně mezi neštovicemi a chřipečkou. Je to vlastně úplně nečekaná evoluční výhoda. Kdyby covid zabil každého druhého nakaženého, tak bychom o očkování ještě prosili dokonce i tehdy, kdyby ty Fajzry fungovaly tak, jak fungují dneska. To bychom seděli doma, nepouštěli děti ven, dezinfikovali bychom každý nákup a rádi spolupracovali na systému, kdy se dostaneme ven jednou za tři dny jen do obchodu a rychle zpátky. Kdyby koronavirus zabíjel děti a nezabíjel důchodce (jako to dělal třeba záškrt), tak by to také vypadalo o dost jinak.
Před sto lety bychom ho zase ani nezaznamenali. Chřipky a zápaly plic zabíjely velmi kvalitně i bez covidu a vlastně to samé vidíme v dnešní Africe, kde se neočkuje, nelockdownuje a i když to tam asi někoho také pokosí, tak to prostě mezi těmi horečkami Denge nic neznamená.
Tím, jak je ta nemoc na hraně, tak jí vysloveně pomáhá ta rozhádaná společnost. Prostě není možné jednoznačně rozhodnout, co je nejlepší strategie. Nota bene, když se to každému jeví jinak. Někdo covid dostal a týden jen hodně spal. Můj švagr to dotáhl do nemocnice, půl roku pak ještě ošklivě kašlal a dodnes ještě není úplně fit. Mého souseda to zabilo za tři dny. Maminka mojí kolegyně se s tím dostala do nemocnice, kde jí okamžitě zabrala antibiotika na zápal plic a i v osmdesáti to přežila celkem bez problémů. Jen koukala, jak kolem ní umírají mladší pacienti, které přivezli do nemocnice v lepším stavu než ji.
Očkování do nějaké míry pomáhá, ale blbě se vyhodnocuje jak moc. A už i světová zdravotnická organizace říká, že není možné dalšími píchanci furt dokola vybuzovat imunitu, že se to někde ošklivě projeví. Ten covid je tak na hraně, že i když nějaké výhody to očkování má, tak jsou to výhody jen pro ty, kteří se potkali s těžkým průběhem. Ti co covid překonali lehce, ti opravdu nevidí důvod nechat se očkovat. Nota beze, když v podzimní vlně byla třetina úmrtí mezi očkovanými. Omikron tomu pak definitivně dodal ránu z milosti, když šel všem dosavadním pravidlům napříč a bral to očkovaný, neočkovaý i prodělaný.
Díky tomu všemu zrovna náš zhýčkaný a vyspělý západní svět takhle epidemie vzala nejvíc. Protože jsme se vlastně nedohodli, jestli to je nebo není nebezpečná epidemie. Já ode dneška zavádím vojenský termín - je to pandemie nízké intenzity.
Je až zarážející, jak přesně se to podobá dnešním vojenským konfliktům. Vždyť všechny dnešní války jsou stejné. Někoho to rozseá, někde jsou desítky a stovky mrtvol... a hned vedle se neděje nic. V Sýrii byla místa, kde žádná válka nebyla po celou dobu. A hned vedle bylo rozstřílené Kobáni, Rakka nebo Allepo. Ale ani to Allepo není rozstřílené celé.
Když jsem měl na zabijačce jednu Kolumbijku, tak mi vysvětlovala, že ta občanská válka s levičáky ve FARS vypadala podobně. Prostě "se ví," kam se nemá chodit. Prostě "se ví," kde jsou nebezpečné čtvrti, kde se střílí, kde unášejí lidi a tam se nechodí.
V Afghanistánu to bylo stejné. Někde lítaly drony a rozmasakrovalo to lidi na hadry, někde byly ty politováníhodné kolaterální ztráty, ale kousek vedle si mohla CNN klidně dělat reportáže, jak je dnešní Afghanistán skvělé místo, jak tam mají rádi gaye, jak tam ženy chodí do práce a jak je to tam skvělé a sluníčkové. Skutečnost se ukázala vlastně až v posledních dvou týdnech. Do té doby se mohli v USA i tady u nás všichni do krve hádat, jestli to je nebo není válka, jestli se to tak dá vůbec nazvat, mohli se navzájem obviňovat z dezinformací (viď Cempere?), mohli šermovat argumenty jak chtěli a pořád se daly najít příklady obojího.
Ani na Ukrajině to úplně nebylo jinak. Na jedné straně boje o Doněcké letiště a kousek vedle se lidi procházeli se zmrzlinou.
Rozhádaná společnost vlastně neměla žádnou šanci s tím něco udělat, protože to prostě byl konflikt nízké intenzity. Konflikt, kde je možné obojí. Jalový hybridní konflikt, který je i není, který se dá popsat tak i tak.
Já se vlastně nedivím, že příroda přišla s něčím podobným. Virus, který zároveň je a zároveň není. Který zabíjí i nezabíjí. Je to stejné jako s dnešními válkami. Zabíjejí i nezabíjejí. Všechno v jednom.
Všimněte si, že jakmile začne nějaká pořádná opravdová válka, tak je vyřešena velmi rychle. Armenie a Azrebajdžán třeba. Tam se to rozjelo pořádně, dělostřelba, drony, zákopy, fronta. Jasná situace, intenzívní válka, rychlý jasný konec a nějaký nový stav odlišný od stavu původního. Takhle by to bylo, kdyby se objevila epidemie něčeho podobného jako neštovice.
Ale dneska je lepší, když má válka i epidemie takovou neuchopitelnou podobu. Na to prostě nejsme zvyklí. Neumíme s tím zacházet, neumíme to rozlišit na dobro a zlo. Však se podívejte, kolik lidí ještě dneska nemá problém s tím, že USA dvacet let vraždili v Afghanistánu ze vzduchu, protože na druhé straně byla místa, kde se daly udělat krásné reportáže. Války se dneska už prostě nevyhlašují a probíhají salámovou metodou. Příroda si řekla, že to bude dělat podobně s epidemiemi. Jednou jsme my lidstvo byli rychlejší než evoluce.
Jo, kdyby se válka pěkně vyhlásila jako před sto lety, tak by to bylo jednoduché. Hned bychom věděli, kdo začal, kdo první zaútočil, kdo se brání, kdo fouká zpovzdálí do ohně a kdo si pak na spáleništi přihřívá polívčičku. Ale v tomhle? Al Džazíra bude ukazovat, jak vyhrabávají mrtvé dětičky ze sutin a CNN bude ukazovat, jak Iráčani radostně svrhávají sochu Shaddáma Husajna. A nebo naopak - CNN bude ukazovat, jak pohřbívají hrdinné obránce před ruskou invazí a jak jsou Ukrajinci hodní, ale odhodlaní, Ria Novosti bude ukazovat, jak minometem bombardují Doněck a na chodníku leží holčička s rozmáznutou hlavou. A realita bude obojí.
A že se v tom obyčejným lidem žije fakt blbě? Smůla. Takhle to je, když si dnešní mocní spolu s médii hrají svoje hry. Prostě možné je všechno. Dodržujete zákaz vycházení? Někdo jiný ho nedodržuje. Opatření nefungují, protože se nedodržují a nedodržují se, protože nefungují. Kadeřnice je bez práce a síť kasín vyinkasuje od státu odškodnění na mzdách. Ministr je nachytán v restauraci a za pár měsíců už jsou podobných tajných restaurací desítky tisíc. Je úplně jedno, jestli jste něco dodržovali. S tou válkou je to stejné. Prostě v tom musíte žít a nikdy nevíte, kdy se dostanete do přestřelky, nikdy nevíte, kdo vám zítra bude vládnout, jen víte, že všechno bude drahé a kousek vedle vás naopak bude hluboký mír. A bude vám houby platné, že se přidáte na jednu stranu, protože stejně nic moc nevybojujete, fronta se moc neposune kdykoliv můžete šlápnout na minu. A někde na řečništi OSN se budou delegáti v obelcích hádat, jestli už je to válka, nebo jestli se to jmenuje nepokoje, jestli ti hrdlořezové jsou umírnění a nebo jestli je váš prezident řezník. Vám to bude samozřejmě jedno, protože vy v tom žijete, protože vás to dožene, vy v tom musíte nějak přežít. A každé válečné opatření je stejně děravé jako covidové očkování. Moc nezabírá.
A pak už jen tušíte, jak to někomu vyhovuje, jak kolem vás tečou obrovské prachy, ale nikdo se v ničem moc nevyzná, nikdo neví, kdo s kým a za kolik, každou chvíli se to změní, ale pro vás se nikdy nezmění nic a pokud, tak k horšímu.
Tohle je budoucnost. Vést války tak, aby nebylo úplně jasné, že jde o válku. Příroda se to tak teď bude dělat taky. Dělat nemoc tak, aby nebylo úplně jasné, že jde o nemoc.
- Log in to post comments
Komentáře
Rusové
mají podle USA zaútočit ve středu šestnáctýho, ale to nemůžou, protože je v televizi Výměna manželek.
Tak nevím kdy...
Televize
Pan pithart.
Klidně seďte u televize,bude výměna raket a všichni v klidu to budeme sledovat.
Já bych
tu moji "starou raketu" nevyměnil, už jsem si na ni zvykl.
(doufám, že to nebude číst...)
:o))))))
Jsem si představil VVP, jak sedí v křesílku vedle stolečku s čajem, keksíkama a zběsile drnčícím červeným telefonem, nohy v papučích hozený na tom čtyřmetrovým konferáku, a s kamenným obličejem přepíná na "Výměnu manželek".
V malém čtverečku vpravo nahoře je Biden, třímající s tázavým výrazem červené sluchátko.
VVP v papučích u TV
jj ... představu mám obdobnou ... VVP čumí na TV, louská pirožky, nohy na stole a v tom malém čtverečku nahoře rozzuřený Biden celý rudý křičí...:
"Zapomněl jsi zaútočit, parchante jeden...!!!"
Žádost
...kvůli pohodlí amerických televizních diváků, poprosil prezident Biden, aby válka na Ukrajině začala v 10 hodin washingtonského času...
Reklamní přestávky
To jsem zvědav, zda tam vsunou i reklamní přestávky ... Pamatuji, kdy hokejový zápas mohl pokračovat až skončí reklama ... rozhodčí stáli a čekali na pokyn...
A odvolal několik ministrů zahraničí zemí NATO.
Takhle tedy ne, soudruzi ! To je sabotáž !! Tak dlouho připravujeme ten náš útok Ruska na nás - a nakonec nic z toho ?!??
Co peněz to stálo, kolik lidí jsme museli vyškolit, na kolik jiných lidí bylo třeba najít kompro materiály, ten všecek dosud jakž takž popojízdný šrot - co musel přes daleký a nesmírný oceán, těch tupců a běsek v novinách - které bylo třeba najmout, všecky ty kontejnery plné sušenek a prošlého čaje , těch islamistů - s kterými bylo nutno se na chvíli dohodnout, všecky ty politické mafie podplatit a jejich pasáky i jejich knechty...takhle ne, kamarádi !! Toto jsme si nedomluvili.
Takhle mi moje stará ani moje děvka nedají nejmíň do Vánoc, Ramadánu nebo Chanuky. Za co jim mám totiž pořídit novou Teslu a tři půlkilové brilianty a mrakodrap v Dubaji ? Za co , kde teď na to vemu ?!
Totálně mě před nima znemožňujete, za to se vám všem pomstím !!! Ještě uvidíte !!
České ministerstvo zahraničí…
České ministerstvo zahraničí varuje před cestami na Ukrajinu a do Běloruska
Před 13 minutami
No tak to by tam ČT...
... fakt neměla jezdit. Ani Piráti.
Alexandr Mitrofanov
Objevila se .
Á, novodobí ukrajinští spojenci...
... se stahují do předem připravených pozic v bezpečí doma. Zásoby palet balené vody a dek jako výraz nejvyšší pomoci jsou zcela jistě nachystány k odeslání z UK na UK:
"Všichni britští vojáci opustí Ukrajinu
Ministr ozbrojených sil prohlásil, že na Ukrajině nebudou žádní britští vojáci kvůli obavám z ruského útoku. Londýn stáhne všechny své vojáky z Ukrajiny kvůli obavám, že by Rusko mohlo napadnout jeho souseda, uvedl v sobotu britský ministr ozbrojených sil James Heappey. "Všichni budou staženi," řekl Heappey v pořadu Today rozhlasové stanice BBC 4. "Na Ukrajině nebudou žádné britské jednotky, pokud tam dojde ke konfliktu.""
https://www.rt.com/russia/549164-uk-withdraw-troops-ukraine/
tak je to humanitarni
bombarduji se civiliste, a v pripade valky se vojaci stahuji.
Nebo me taky jeste napadlo, ze si dela aliby, az nekdo britske vojaky obvini z nejakych prasaren na Donbase.
Podívejte se...
na tu fotografii z jednání Šojgu/Wallace před čím stojí. Náhodou nebo úmyslně? Na náhodu nevěřím, ale co to má znamenat, ta symbolika.
https://rusvesna.su/sites/default/files/styles/by_text/public/1_shoygu_…
dokonalý výmaz
Někdo tu dneska postnul článek v ruštině.
Někdo tam psal o nějakém plánu jaderného útoku Ruska proti USA.
Nic zvláštního, takových plánů se dělá...
Ale sotva co jsem si to přeložil, tak to zmizlo. I s reakcemi.
Je to fuč, ani stopa.
Nepoznáte, že tu něco bylo.
Tomu říkám dokonalý výmaz.
11. února 2022, 12:32 Věda a…
11. února 2022, 12:32
Věda a technika
Rusko navrhuje čtyři možnosti úplného zničení Spojených států
Doktor vojenských věd Sivkov navrhl čtyři možnosti reakce Ruské federace na jadernou hrozbu USA
Foto: Maxim Shemetov / Reuters
Jaderná válka mezi Ruskem a Spojenými státy by mohla vést k úplnému zničení těchto zemí, píše ve Vojenském průmyslovém kurýru zástupce prezidenta Ruské akademie raketových a dělostřeleckých věd (RARAN) pro informační politiku, doktor vojenských věd Konstantin Sivkov .
Publikace autora s názvem „Cesta k Armagedonu“ nabízí čtyři možnosti reakce Moskvy na jadernou hrozbu z Washingtonu.
První možnost spočívá v tom, že Rusko zahájí preventivní jaderný úder proti Spojeným státům a jejich spojencům. „V tomto případě téměř všechny hlavice dosáhnou cílů ničení a Spojené státy přestanou jako stát existovat,“ ujišťuje expert a připouští, že odvetný úder bude jen o 30–40 procent slabší než ten preventivní a "způsobí Rusku obrovské škody."
Druhou možností je zahájit preventivní jaderný úder se začátkem ničení americkou stranou ruských strategických odstrašovacích sil (SSS) konvenčními zbraněmi. "Nepřítel zneškodní pouze malou část našeho jaderného potenciálu - ne více než 10-12 procent." Důsledky takové stávky pro Spojené státy budou stejně katastrofální jako v první možnosti,“ ujišťuje autor.
Třetí možností je provést odvetný jaderný úder, kterého by se mohlo zúčastnit 40-50 až 70-75 procent ruského jaderného potenciálu. Podle náměstka prezidenta RARAN v důsledku vzájemných stávek „obě země fakticky přestanou existovat“.
„Čtvrtá možnost zahrnuje odvetný jaderný úder. Nutno přiznat, že tato varianta jednání Ruska bude nejpravděpodobnější. V tomto případě bude podle různých odhadů a s různými možnostmi vývoje situace schopno zasáhnout cíle na území USA 15–20 až 25–30 procent z původního počtu ruských hlavic,“ ujišťuje autor. s poznámkou, že „tento úder zničí většinu americké ekonomiky, ale ne všechny“.
Sivkov je přesvědčen, že v důsledku jaderné války mezi Ruskem a Spojenými státy "samotná civilizace zůstane a další země, jako je Čína, Indie a Brazílie, se stanou jejími vůdci." Důsledkem konfliktu na ruském a americkém území podle něj nebude nástup „jaderné zimy“, ale „jaderného podzimu“.
jo, to je ono
tohle zmizlo
stávka nebo úder, vsjo ravnó
in reply to: Napsal uživatel l (neověřeno) dne So, 12. 02. 2022, 16:12 https://www.vidlakovykydy.cz/comment/2086390#comment-2086390
Hodinky nebo holínky. Oboje se natahuje.
Menstruace nebo revoluce. Hlavně když teče krev.
Úder nebo stávka - obojí ochromí protivníka.
No jo, ale záleží, kde ta stávka bude.
preventivní nebo odvetný - přiznávám, že už jsem se v tom ztratil a zůstanu až do smrti v nevědomosti
ani by se nemuseli moc namáhat a utrácet
stačí trefit San Andreas a Floridu a yelow i když tam by to byl horší rozsah, ale jako odveta..... Zvedne se voda ....
Bych ukry nechal prostoupit
do RF a pak bych je obklíčil, co by dělali.
В России предложили четыре…
В России предложили четыре варианта тотального уничтожения США
Доктор военных наук Сивков предложил четыре варианта реагирования РФ на ядерную угрозу США....
Ustup do predem pripravenych pozic ?
150 amerických vojenských instruktorů opustí Ukrajinu
O jejich evakuaci informovala agentura Reuters s odvoláním na zdroje z amerického ministerstva obrany.
.
"Ukrajinci utíkají před válkou do Ruska. Úroveň schizofrenie je stále více zarážející. Ukrajinci prchají před možnou válkou do Ruska, aby si zachránili život.
Podle internetových stránek pro rezervaci autobusů jsou místa ve všech autobusech (včetně "šedých") z téměř všech ukrajinských měst do Ruska vykoupena.
Ukrajinské úřady omezily výjezd z Ukrajiny pro muže ve věku 18 až 45 let.
Aby se předešlo panice mezi obyvatelstvem, mezi důvody pro odmítnutí vycestování ze země patří absence informací v databázi o vydaných vízech, údajně probíhající řízení o správním deliktu, neplacení výživného nebo nevyřešené majetkové spory a další důvody. Útěk ze země je tedy nepravděpodobný.
Území Ukrajiny mohou volně opustit pouze cizinci.
Američtí občané žijící na Ukrajině novinářům sdělili, že začali dostávat telefonáty z velvyslanectví USA v Kyjevě, které vyjadřovaly obavy o další osud jejich spoluobčanů. V telefonátu je Američanům vysvětleno, že pokud neopustí Ukrajinu, nebudou moci být evakuováni, až tam vtrhne ruská armáda.
Seznam zemí, které doporučují svým občanům opustit Ukrajinu od 11. února 2022:
- SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
- Nizozemsko
- Japonsko
- Jižní Korea
- Izrael
- Černá Hora
- Norsko
- Lotyšsko
- Velká Británie
- Estonsko
- Severní Makedonie
- Dánsko"
Česko už taktéž
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/cesi-by-meli-opustit-ukrajinu-dopo…
Ukrajina
Proč není v seznam zemí, které doporučují svým občanům opustit Ukrajinu, Ukrajina?
Mno...
Takže... pokud žádný ozbrojený konflikt nebude, Putin dosáhne následujícího:
a) z Ukrajiny zmizí naprostá většina cizích vojáků, diplomatů, agentů, instruktorů atd.;
b) Ukrajina se neskutečně zadluží kvůli zbrojení, které bylo zcela zbytečné;
c) z Ukrajiny zmizí prakticky všichni investoři a zahraniční firmy, veškerý dovoz zboží atd. a nikdo se nebude chtít pouštět delší dobu do značně rizikového byznysu;
d) úprkem obyvatel Ukrajiny do Ruska ze alespoň zčásti vyřeší zhoršený demografický vývoj, který navíc postihla v posledních dvou letech i vlna korony;
e) zejména Američané budou za blbce a značně to poškodí jejich image zlého světového policajta.
Ukrajina
tdx.
Pak teprve přijde na Ukrajinu Putin s transportem jídla,puštěním plynu a elektřiny.
Taky by mohl slíbit...
... že NS2 hned tak nepoběží, takže dodávky plynu do Evropy půjdou jako dosud přes Ukrajinu a ta si může účtovat poplatky zemím EU.
Zhoršený demografický vývoj v Rusku je dezinformace
Zhoršený demografický vývoj v Rusku je oblíbené dezinformační téma intervijúků. V Rusku došlo k tzv. odloženému mateřství, kdy matky v době Jelcinovy vlády odkládaly narození dětí, ale v současné době je na tom Rusko v podstatě dobře. Chtěl bych zdůraznit, že růst počtu obyvatel v dnešní době není žádné terno a nemělo by to být cílem žádného státu. Protože války už nerozhoduje počet vojáků a o ekonomice nerozhoduje počet oráčů. Takže stagnace nebo rozumný pokles je mnohem výhodnější, než nějaký prudký růst. Odhad míry porodnosti (natality) pro rok 2021 dává organizace na úrovni 1,0 %. To je sice málo z hlediska udržení počtu obyvatel (arbitrárně se uvádí 1,5 %), ale je to na rozumné úrovni. Na stejné úrovni je Belgie, Dánsko, Estonsko, Nizozemsko, Norsko, Slovensko, Česká republika, Švýcarsko, Velká Británie. Porodnost na úrovni 0,9 % má např. Rakousko, Bulharsko, Chorvatsko, Německo, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Srbsko. Na úrovni 0,8 % Čína, Řecko, Portugalsko, Rumunsko a Finsko. Na úrovni 0,7 % Japonsko, Itálie, Španělsko a Ukrajina. Jinak řečeno, Rusko je na tom ve srovnání se zeměmi EU docela dobře.
Máte pravdu, Rusko si přirozený úbytek obyvatelstva kompenzuje aktivním saldem migrace. V roce 1989 mělo Rusko 147,4 mil. obyvatel, v roce 2020 146,5 mil. obyvatel. Tedy ideální stav - jen mírný pokles. Po poklesu v 90. letech (v roce 2010 mělo Rusko 142,9 mil. obyvatel) došlo zase k mírnému nárůstu.
Celková míra plodnosti (fertility) je v Rusku opravdu malá. Rusko bylo v roce 2021 na 171. místě na světě, s celkovou mírou plodnosti 1,504. To ovšem nestačí na udržení počtu obyvatele (arbitrárně se uvádí 2,1). Ovšem nižší celkovou míru porodnosti než Rusko má např. (v pořadí ukazatele) Maďarsko, Švýcarsko, Chorvatsko, Kanada, Rakousko, Polsko, Portugalsko, Japonsko, Finsko, Řecko, Itálie, Španělsko a na 194. místě Ukrajina s 1,228. Pro zajímavost - Německo je na 166. místě s mírou 1,540. Tedy zase se Rusko nijak nevymyká situaci v jiných rozvinutých zemích.
Oprava a dodatek
Fertilita je udána pro rok 2019, nikoliv rok 2021 a zdrojem je Světová banka. CIA World Fact Book uvádí pro rok 2021 1,60 (pro Německo 1,48, pro Českou republiku 1,49).
Natalita je udána pro rok 2021 a zdrojem je Population Reference Bureau. CIA World Fact Book uvádí pro rok 2021 0,971 (pro Českou republiku 0,875).
Saldo migrace uvádí CIA World Fact Book pro rok 2021 na úrovni 1,7 migrantů/1000 obyv.
V roce 2021 došlo k velkému poklesu počtu obyvatel vlivem nadúmrtí jako důsledku pandemie covid-19.
Co z toho vyvodit ?
Kdyby se stejně chovaly všechny státy, jako ty vyspělé, bylo by možno vyřešit devastaci Země bez New Dealu. Size během několika generací, ale takřka bezbolestně.
Úhel pohledu.
Na tomto je krásně vidět, odkud se na věc člověk dívá.
Já třeba rád čtu Šichtařku, ale v tomto s ní nesouhlasím. Ona to vidí ekonomickýma očima. Nejlépe by pohledem ekonoma bylo, aby každá ženská měla alespoň tři a víc dětí. Z pohledu selského rozumu už to je trochu jinak. Planeta není nafukovací a každý vidí zábory pozemků na novou výstavbu. Jakou malej kluk si pamatuji, že říkali, že je na planetě 4 miliardy lidí. Mrkněte dneska. Ne, že by si s tím příroda neporadila. Přijdou války o vodu a půdu a populace se zase zmenší. Ale to bych svým potomkům nepřál.
Ekonomové mají svou pravdu v tom, aby bylo dost mladých, kteří vydělají na staré. Tam by to chtělo důchodovou reformu o které se už hafo let furt kecá, ale skutek utek. Ani levicové, ani pravicové vlády s tím nepohnuli, jelikož to je dost průser, tak se to nechává vyhnívat. Já bych mladému borcovi, co vylezl ze školy a začal vydělávat, sdělil, že až mu bude 70, tak se na něj každej vysere, tak ať se začíná o svou budoucnost starat už teď. Takové to, až se zima zeptá, cos dělal v létě. Příklad ze života, potkal jsem v lese kámoše a on prý, jestli v tom porostu nemám nějakou soušku, že jinak večer nemá čím topit. Já na to: Petře, to si děláš prdel? Ty děláš v lese a v půlce února nemáš čím topit? No, nestaral ses v létě, tak mrzni, tvoje volba. Já mám na tři zimy dopředu.
Čímž ovšem neříkám, nenašetřil sis, tak chcípni hlady. Někteří lidé mají smůlu, že je sejme nějaká fatální choroba a našetřit si nemohou. Od toho by měl být sociální systém, těm skutečně znevýhodněným pomoci. Ale ne to cpát většině plošně, jelikož jsou to voliči a když jim nedám, tak je naseru a oni pak při volbách naserou mě. Hlasy. S důchodci je to ještě složitější. Současným na penze sáhnout nemůžu, těm, co to mají do důchodu za pár taky ne. Chělo by to postupně, je to běh na dlouhou trať. Ale všimněte si, kolik času už se projebalo. Co vše už se mohlo stihnout. Jenomže my měli takové exoty, jako Maláčová, která se chovala jak večerníček, prachy na všechny strany, akorát na tom jednokole jsem tu její tlustou prdel nikdy neviděl.
Já myslím, že v ČR je těch deset mega lidí až až.
špatně
se šetří při 10% inflace
☺
Paní Šichtařová ovšem není žádná ekonomka
Šichtařová je jen taková ideologická propagandistka.
Někdo spočítal, že na rozumný život v našich zeměpisných šířkách by měla být na každého člověka 2 ha plochy. Aby se vyrobilo dost potravin rozumnou intenzitou, aby zbylo něco na les, něco na vody a něco na přírodu, protože jinak by to nebylo k žití. To je pro nás necelé 4 mil. obyvatel.
Pro důchody není důležitý absolutní počet obyvatel, nýbrž poměr ekonomicky aktivních a ekonomicky pasivních. Když zemřou staří na kovid, bude ten poměr vhodnější. A oni zemřou, když ne letos, tak napřesrok.
Když bude méně dětí, více prostředků se bude moci dát na seniory. Když bude nižší hustota obyvatel, potraviny se mohou vyrábět levněji, protože nebude nutná taková intezita výroby.
Paní Šichtařová možná ještě nepřišla na to, že na důchod se nedá spořit. Protože event. inflace a jiné otřesy (v neposlední řadě u nás nemožností vymáhání práva) postupně sežerou všechny úspory, pokud je už neukradnou rovnou životní pojišťovny.
Paní Šichtařová ještě nepřišla na to, že peníze jsou jen nástrojem pro redistribuci výsledků lidské práce. Když se podaří zapojit do výroby větší podíl lidí, bude více prostředků pro seniory. Toho lze dosáhnout prodloužením doby odchodu do penze a ekonomickými pobídkami. Ovšem řešení je také na opačné straně věkové hranice. Opravdu musí naši mladí vyzkoušet několik vysokých škol, než začnou vydělávat a odvádět daně? Musí být takový podíl vysokoškoláků?
Řešení je také v robotizaci, automatizaci a odbourání zbytečných (zejména veřejných) služeb. Budou-li pracovat roboti, nebudou muset pracovat starodůchodci, to dá rozum. Zapojí-li se více úředníků do výrobního procesu, bude možno více věcí přerozdělovat.
Řešení je také ve spravedlnějším rozdělení výsledků lidské práce. Když se nůžky mezi bohatými a chudými zase trochu sevřou, bude na důchody dost.
Jednoduché řešení pro současnost je srovnání odvodů mezi OSVČ a zaměstnanci. Podle mého názoru by měli odvádět stejné procento ze svých příjmů na sociální a zdravotní pojištění. To, že dnes OSVČ odvádějí jen zlomek toho, co odvádějí zaměstnanci, znamená propad veřejných příjmů o 50–60 mld. Kč.
Staré jako marxismus sám :
"...Řešení je (tak) ve spravedlnějším rozdělení výsledků lidské práce. .."
Jiné neexistuje.
Důkladně přezkoumat
všechny ty neziskofky - míním tím ty politické nátlakovky.
Jejich financování.
Zkusil to už někdo sepsat a spočítat?
Vy jste evidentně zaměstnanec.
OSVČ prostě platí málo.
Fajn. U nás v práci si za stejnou práci OSVČ vydělá víc, než zaměstnanec. Jeho výhodou je, že ho nikdo nemůže buzerovat jako zaměstnance. Ono taky mezi lidmi, kteří dělají v lese je fůra různorodých existencí, tudíž i dost odlišná míra výkonů a následného ohodnocení jejich práce.
Když budete v lese dělat na živnosťák máte fůru možností, jak se k tomu postavit. Můžete si dělat tak nějak piánko, 4 dny v týdnu a hlady určitě nezemřete. Můžete makat šest dní v týdnu, když mrzne, když chčije a dát do toho vše, co jste se naučil, za svý prachy si narozdíl od zaměstnanců nepořídíte to základní vybavení, kteří oni nafasují, zaměstnavatel se nepředá, ale nešetříte a pořídíte si to nejvytuněnější věci. Jsou dražší, ale ušetří vám práci. Nekoupíte si pilu za 15, ale za 25 (mám tři), normálně vás vybaví lopatkou na přetlačování stromů, která je železná, měří 70 čísel a stojí sedm stovek. Já mám 130cm, je lehčí než ta železná, ale stojí skoro tři litry, ale mě ušetří námahu, to se počítá. Zaměstnavatel vás vybaví, když chčije, pláštěnkou od Cervy, pod kterou jste do hodiny mokrej. Tu pořídí pro vás za litr. Já vysolil litry skoro čtyři, ale po celodenním dešti, když jí sundám, mám mokrý límec a manžety u košile pod ní. Chci to nejlepší, protože vím, proč to chci. Všechny moje pily mají vyhřívané rukojeti, ty zaměstnanců ne. V botách mám vyhřívané vložky.
Je to ale každého rozhodnutí. Můžu si vydělat 30, když pojedu stylem abych nechcíp, ale můžu taky mít 80. Ale, zaměstanec má mesíc dovolené, kde když kouká na pláži mladým holkám na kozy, tak ho za to platí. Já na kozy koukám zadáčo. Když zaměstnanec zjistí, že kašle a má zvýšenou teplotu, tak si skočí k doktorovi a pak se týden doma válí a prašule mu přijdou na účet. Já si vezmu paralen a valím do lesa. Taky vím, že díky tomu, že jsem osvč od začátku 90. let, tak můj důchod bude dost tragický, tudíž se musím už dopředu postarat sám. Zabezpečit se už za svého produktivního života na dobu, až už takovej frajer nebudu.
Tak pochopitelně nemovitost a na ty plky, že se nejde finančně připravit na budoucnost, jelikož nevíte, co bude, tak já vám přesně řeknu, co bude a už jsem to zde psal několikrát. Můžete mít hafo peněz v úspěšných fondech, můžete spekulovat na burze, ale pokud přijde hospodářská krize a bude hyperinflace, tak pak vám už může být jedno, jestli na vašem účtu za tou jedničkou budete mít šest, nebo sedm nul. Můžete s tím vytapetovat hajzl. Já radím zlato. Prostě pomaličku sem tam koupit z přebytků nějakou tu destičku, protože, pokud bude cena této komodity klesat, bude to znamenat, že ekonomika je na tom dobře, tudíž ho potřebovat nebudete. Pokud se ekonomika totálně sesype a papírové a peníze různě nakreslené na různých účtech ztratí hodnotu, vy budete mít něco, co bude hmotné a cena vyletí nahoru. Váš účet sebehezčí krize vyzmizíkuje, vaše zlato ne.
Tak mi netvrďte, že se na to nedá připravit. Na všechno se dá připravit. Buďto můžete sedět na prdeli a spoléhat nse na to, že se o vás jednou stát postará, pokud se tak stane, budiž vám přáno, ale taky se může stát, že se nepostará a pak budete v hajzlu a kam si pak půjdete stěžovat? Na tu pověstnou lampárnu? Jo, stát se stará. Stará se tak, že když člověk něco vydělá, tak různými daněmi, přímými i nepřímými, ho obere o půlku, páč on ví, co je pro lidi dobré. Takže vám toho dost vezmou a zase rozdají.
Hovno! Sázím na individualistický přístup a s marxismy a podobnými kravinami ať mi vlezou na hrb. Obejdu to, ojebu.
Acz - přechází na porno reportáž
“Český ministr zahraničí Lipavský je v kontaktu s ukrajinským velvyslancem v Praze. “
?
Který je za tatínka a který za maminku?
Reakce
Máma je Liptovská
Omluva
Lipavská, ne Liptovská
Není.
Hana je LipOvská, kdežto Lísánek je LipAvský :o)
EDIT: Sorry, jsem se až pak kouk vejš a zjistil, že reaguji na něco, o čem nebyla řeč.
Naše měna je pevná a měnová reforma nebude, všechno jsou to fámy
Pokračování mého článku z dnešního dopoledne https://www.vidlakovykydy.cz/comment/2086218#comment-2086218
tak nám musí už v pondělí 14.2. na tajňáka*
zasednout bankovní rada americkýho FED a asi budu kluci a holky usilovně přemejšlet mezi tím, jak tisknout peníze a nemít z toho (hyper)inflaci, čili řešit kulatou krychli. Tedy, prosím, já se hlásím, zvýšíme úroky! Aha, tak to ne, to by všichni včetně vlády zkrachovali a máme tady znovu rok 1929 pro sebe a půlku světa...to teda ne...takže má někdo jiný nápad? Ne, ne? A co válka? Aha, tak to také ne, to bychom so soce mohli ještě chvíli natisknout pár pěnez, to jo, ale co pak? Co potom?...:-)
*https://www.federalreserve.gov/aboutthefed/boardmeetings/20220214closed…
FED
Ať se zeptají Rusnoka jak se krotí inflace,ještě větší inflací.
Mne u toho napadá,že se budou dohadovat,kdo by financoval válku na Ukrajině.
Něco mě uvízlo v paměti,když bylo před nějakou krizi,tak FED rokoval.
kdysi dávno
něco podobného tvrdil Zápotonda i v rádiu
a něco k
https://vod.idnes.cz/1812/11/VF181211_160302_flv_middle_borek.mp4
Americká ponorka, Novosti
https://www.vesti.ru/article/2676428
Z překladače:
Lodě Tichomořské flotily ruského námořnictva objevily v oblasti cvičení americkou ponorku Virginia. Ruští námořníci požadovali, aby se narušitel ruských teritoriálních vod vynořil, ale posádka lodi jim nevyhověla.
Ruské ministerstvo obrany v sobotu uvedlo, že posádka fregaty Tichomořské flotily Maršál Šapošnikov použila proti lodi odpovídající prostředky. K incidentu došlo v sobotu v 10.40 hodin v oblasti námořního cvičení poblíž Kurilských ostrovů.
"Americká ponorka použila samohybný simulátor k rozdvojení cíle na radarových a akustických kontrolních zařízeních a nejvyšší rychlostí opustila teritoriální vody Ruské federace," uvedla.
Rusové evidentně začali plnit svůj slib...
... že budou na podobné provokace reagovat nikoli varováním, ale rovnou ostrými. Takže měli US boys celkem štěstí, teď už mohli polykat andělíčky na dně oceánu.
Myslím, že v rámci práva
na vyváženost informací bychom měli dostávat čerstvé zprávy z Ruska, aby vyvážily propagandu českých válečných veřejnoprávních štváčů.
Strč
Strč