Vsobotu jsem vystupoval na akci Rádia Universum, kde jsem se mimo dalších zajímavých lidí potkal i s generálem Andorem Šándorem. Dvě hodiny jsem měl možnost poslouchat jeho názory a asi do mě vlezl nějaký vojenský bacil. Nebo spíš vojenský brouk v hlavě. Pan generál mluvil o tom, že hrozba eskalace války a naše vtažení do ní je stále reálnější a dokonce řekl, že kdyby si ho teď Fiala zavolal, aby to celé nějak zachránil, tak by nejspíš musel říct, že už je pozdě… Píšu o sobě, že jsem apoštol apokalypsy, ale tohle bylo hodně silné kafe i na mě a od té doby mi generálova myšlenka nepopřává klidu. Navíc mi čtenáři poslali pár velmi inspirativních mailů, i pustil jsem se do následující úvahy:
Už vícekrát jsem zde psal, že naše vláda nedělá žádný konsolidační balíček. Prostě se jen snaží urvat co se dá, aby se to použilo na kanóny, fedrpuše, petardy a bumajzle. Nikdo nebere naše peníze na to, aby se z toho postavila elektrárna, přehrada, dálnice nebo železniční koridor. Bere je na to, aby je vhodil do víru války.
Já tedy nejsem žádný velký odborník na vojenství, rozumím tomu asi tak jako každý kluk, který si hrál na vojáčky, ale nemohu se ubránit dojmu, že všechna ta bojová vozidla, tanky a stíhačky, které naše kriegsministryně hodlá koupit, jsou, vidlácky řečeno, zbraně útočného charakteru. Když se podívám na ukrajinskou frontu, tak vidím, že všechny ty mašinky, které tam Západ dodal, jsou někde v zázemí shromažďovány pro tu velkolepou Wenckovu ofenzívu, která ne a ne začít. Prostě se předpokládá, že se henty tanky rozjedou, převálcují při překvapivém útoku zakopané mongolsko vikingské hordy (jak řekla Dana Drábová), dojedou na Krym, zničí henten most, rozetnou překvapivým úderem frontu vedví a bude to.
Teda… nevím, jestli to takhle má (nebožtík?) Zalužný naplánované, já mám všechny informace od kazašského stepního orákula Džamily Stehlíkové a maršála Petrly. Ti to vědí nejlíp.
Uniká mi, jak nám všechny ty transportéry, tanky a stíhačky pomohou při obraně našeho vlastního území… Madam Černochová už nakoupila tolik, že jsme dvě procenta obranného rozpočtu dávno překročili, ale neviděl jsem mezi nákupy nic, co by nám pomohlo proti Kinžálům, Kalibrům, Iskanderům, Geranům a dalším hračičkám, kterými Rusové ztrpčují život ukrajinským městům… Přitom to je přece to, co nám v případě války Ruska a NATO reálně hrozí asi nejvíc.
Nebo jste slyšeli o nějaké velké finanční injekci hasičům? To je podle mě skoro nejdůležitější obranná investice, ne? Někdo musí hasit ty domy zasažené vadnými raketami protivzdušné obrany… a vytahovat zasypané lidi, aby bylo co fotit na instagram. Někdo musí uhasit ty vybuchlé sklady munice a někdo musí s dozimetry zjistit, jestli tam neblafnul ochuzený uran…
Pokud také vím, moc se nemluví o nějaké rozsáhlejší zakázce na protivzdušnou obranu a poslední funkční KUB, který jsme měli, je už dávno na Ukrajině a zřejmě už vůbec není. Nemluví se o nákupu vychvalovaných Gepardů, které teď zachraňují Kyjev před íránskými drony. Nemluví se o Patriotech… ale tam se vůbec nedivím, akcie výrobce šly rapidně dolů, protože se potvrdila dávná zkušenost z Izraele, kdy Patrioty irácké Scudy také moc netrefovaly.
Já vím, na Ukrajině umí Kličko sestřelit Kinžál pistolí, ale u Hřiba bych si na to teda nevsadil… Nemluvě o tom, že jeho jméno přímo evokuje, co se s Prahou v případě války stane.
Neslyšel jsem o žádném programu na diverzifikaci trafostanic, aby se zahustila elektrická síť. A samozřejmě už vůbec se nemluví o krytech civilní obrany, nemluví se totiž o vůbec žádné obraně civilistů. Ale tomu se také nedivím, mrtví civilisté a rozstřílená města jsou dnes hlavním argumentem, proč musí válka pokračovat až to konečného vítězství západních elit. Pokud chcete kryt, kupte si ho od Šándora… ono to bylo před rokem takové směšné, ale teď to začíná vypadat, že pan generál prostě jen viděl dopředu a prostě jen věděl, že se jednou budete rozhodovat mezi krytem od něj a žádným krytem.
Nikdo pro obyvatelstvo nenakupuje plynové masky, nikdo nekupuje ženijní a vyprošťovací techniku, neslyším o tom, že by se posilovaly nemocnice a vymýšlelo se, jak to udělat, aby bylo možné zvládnout nápory mnoha zraněných naráz. Nezapomínám ani na realitu naší armády, jak mi jí popsala celá řada vojáků i záložáků…
Ať se na to dívám, tak či onak, vidím, že se sice připravujeme na vojnu s Rusem, ale vůbec se nepřipravujeme na to, abychom se proti Rusku bránili. Připravujeme se na vržení množství vojenské techniky to jakéhosi útoku či protiútoku, ale vůbec se nepřipravujeme, že by nějaký ten kinžálový či iskanderový útok mohl doletět k nám. Neměl by nám to Řehka vysvětlit? Co se po něm vlastně chce, když je henten náčelník štábu? Má křišťálovou kouli, ze které se dozvěděl, že se sice musíme připravovat na válku NATO s Ruskem, ale našeho území a našich civilistů se to nebude týkat? Nebo se nás to týkat bude, ale naší evropsky hodnotné vládě je to jedno, protože dezoláti klidně mohou posloužit jako potrava pro děla i rakety a planeta si pak v rámci grýndýlu od šajse čechen oddechne? Nebo se už rovnou počítá, že hřib nad Prahou bude dobrým argumentem pro Němce a Francouze, aby pěkně zachraňovali zbrojní výrobu v USA?
Proč to sakra řeším vždycky já jako první? Kde jsou všichni opoziční politici? Kde jsou všichni pravdomluvní intervjuci? Proč se neptají na to, jak se na obranu proti Rusovi připravuje naše země, když chce Putin obnovit hento impérium? Proč se všichni spokojí s tím, že se koupí jakási bojová vozidla, která naše města před raketami neubrání a na dnešní frontě žádnou díru do světa neudělají? Když je ta válka tak vysoce reálná, tak snad alespoň hasiči by měli nabírat lidi a nakupovat ve velkém techniku, ne? Proč kupujeme takřka výhradně to, co se dá naložit na vlak a odvézt k rozstřílení kamsi na východ? Nebo to bude u nás stát mezi civilní zástavbou, aby to vypadalo, že Rusové výhradně střílí na civilní cíle? Pardon, sociální sítě jsou plné takových videí z Ukrajiny a já bych rád věděl, jestli naši vojáci hodlají bránit nás, nebo dělat pí ár Evropským hodnotám. Zajímalo by mě, kdo Černochové řekl, že právě tato bojová vozidla jsou prioritou? Nebo to rozhoduje sama a ví to nejlíp, protože jí to řekl Lloyd Austin?
A také by mě zajímalo, proč nekupujeme henty svaté javeliny a podobné střely, když díky nim Ukrajina slavně vítězí? Proč nekupujeme střely, díky kterým musejí ruská letadla odhazovat klouzavé pumy osmdesát kilometrů od fronty a blíž nesmějí?
Nemohu si pomoci, ale strom poznáte po ovoci. Jestliže kupujeme bojová vozidla a tanky, jestliže máme koupit stíhačky a naopak neposilujeme ani hasiče ani kryty civilní obrany, jestliže nekupujeme to, co skutečně zařídilo, že se fronta na východní Ukrajině mění tak strašně pomalu, tak prostě musím konstatovat, že se sice možná připravujeme na válku, ale ta buď bude probíhat někde úplně jinde a nebo bude probíhat tady, ale naší vládě je jedno, co s námi bude.
Řehko, buď chlap a řekni na rovinu, jaké jsi dostal rozkazy… Já (i národ) si to rádi necháme vysvětlit.
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
- Log in to post comments
Komentáře
Také si myslím, že fialový…
Také si myslím, že fialový hnus odrbal nejdříve důchodce, teď jsme na řadě postupně i my všichni ostatní a všechno bude ve zbraních zničeno na UA.
Oni si zřejmě pořád ještě myslí, že na UA má "Západ" šanci vyhrát..
Klidný večer.
Вот это геополитика
Nejde jen o to, jestli "Západ" vyhraje nebo ne. Geopolitika je také o tom, že každý stát si musí rozmyslet, jestli se mu vyplatí napadnout druhý stát, který je vojensky slabší. Myslím, že si to Putin představoval celé trochu jinak, kdyby věděl, jak to bude nakonec probíhat, tak by asi hledal jiné způsoby, jak Ukrajinu vrátit do sféry vlivu RF. Možná čekal, že to celé projde s nějakým menším humbukem, jako mu prošlo zabrání Krymu. Zároveň je tak trochu v pasti, protože válku prezentuje jako speciální vojenskou operaci, takže má trochu svázané ruce (nemůže využit všechny nástroje, které by jinak mohl, pokud by vyhlásil válku). Stejně tak podle mne pečlivě sleduje chování Evropy a USA i Čína, aby si mohla vyhodnotit, co by tak mohla čekat v případě invaze na Tchaj-wan. Zároveň se hraje o celkové pojetí mezinárodního práva. Vstup vojsk RF na Ukrajinu je prostě agrese podle mezinárodního práva. Jakmile se agrese stane běžným způsobem prosazování zájmů silných států, tak z toho těžko jako mála země můžeme mít něco užitečného. Podle mne je v našem zájmu, aby byl agresor (tj. RF) vytlačen zpět z původního území Ukrajiny, nebo alespoň bylo jeho případné vítězství takové, že si příště podobné nápady rozmyslí. A to to píšu jako člověk, který má Rusko velmi rád a kdyby si měl vybrat mezi životem v Rusku nebo na Ukrajině, tak budu volit život v Rusku.
Milkman
Velmi amatérské vidění....,…
Velmi amatérské vidění...., agresor USA je OK, ať už se to týká kteréhokoliv státu a v něm stovek tisíc mrtvých civilistů.
Velmi profesionální postřeh
Čekal, kdo s tou nechytrou poznámkou přijde první... Nezklamala jste. Až bude nějaký článek o válečných konfliktech, které vedly USA, tak se můžeme bavit o tom, které války byly agresí USA. A myslím, že se na nějakém válečném konfliktu určitě shodneme na tom, že to byla agresivní válka USA. A jsou takové agresivní války USA ospravedlněním agresivní války RF proti UA?
Milkman
Zatím se řeší stále jen…
Zatím se řeší stále jen vztah naší vlády k Ukrajině. Ještě jsem neviděla, neslyšela, nečetla, že by se jakkoliv tato vláda vyjadřovala k válečným konfliktům, které vedly USA. Takže "Až bude nějaký článek..." mě nezajímá.
odpověď pro včelku Máju
Zdravím Tě milá bojovnice včelko Májo. Odpovídám Ti na tvůj vzkaz ze dne Po, 29. 05. 2023, 17:57 "... Antonín tu chybí, stejně jako zde velice postrádám synapse, Itkicu a pár dalších. Lidi, kde jste...?"
Já Antonín již nepíšu na Vidlákových Kydech často a ani zde moc nechodím. Je to z důvodu že zde stále nacházím různé placené trolly. Sice po přihlášení které zavedl Vidlák hodně trollů ubylo ale stále se zde nachází placení trollové jako je například troll "berrnard ", troll "Milkman " a jiní trollové. Možná ti dva jmenovaní jsou jedna a ta stejná osoba ale to mně nezajímá. Osobně se ale nenechám "převychovávat" od takových to placených trollů.
Varoval jsem Vidláka ze svým veřejným vzkazem zde na Kydech minulý měsíc dne So, 29.4.2023, 04,36 že dělá chybu když tehdy otevřel diskuzi, že tímto krmí trolly a Vidláková pravda která je i naše pravda tak ztrácí na síle protože se topí v moři lží od placených trollů.
Opakují i tentokrát Vidláku, udělej to stejně jak to dělá skvělý blogger Michal_Petr na svém webu který píše každodenně své vynikající články a nevede žádnou diskuzi.
Udělej i Ty Vidláku to stejně jako Michal_Petr na svém webu Michal&Petr.com. Zavři diskuzi a piš každodenně bez diskuze. Nech jenom tu možnost přidávání slepic pod tvým článkem. Mí všichni Tví vášniví čtenáři kterých nás je čím dále více budeme takto mít tu možnost každodenně číst, čerpat a pít vodu čisté pravdy tvých článků nezkalenou od placených trollů a tleskačů smradlavé Šafrovy žumpy, jiných lživých médií jakož i ČT.
*
Uzavřít diskusi? Proč?
Kdysi na A.cz psával nějaký Pepa Řepa. Jeho komenty stály za přečtení, i když nebyl pokaždé ve formě. A někdy taky štípaly. Nicméně tehdy napsal něco ve stylu, že má oblíbené diskutéry, které si rád přečte, a přes zbylou šmíru roluje pryč, aniž pokročí ke druhému slovu v jejich příspěvku.
Uzavření diskuse je vylévání dítěte s vaničkou. Jinými slovy, duhoví potměšilci by takový krok uvítali; za to berou prachy.
Zdravím, Antoníne a díky za…
Zdravím, Antoníne a díky za slova, vážím si jich. S vaším posledním (minulým, tedy předposledním) článkem jsem plně souhlasila, mám stejný názor, byť zde padla i snaha, aby vám bylo zamezeno se tímto způsobem vyjadřovat..., to přece můžou jen oni (já si ten váš komentář uložila :-)). Nevím, co tu dělají, asi si myslí, že nás nějak převychovají nebo přesvědčí v té své vymytóze..., ale mě tím jen utvrdili ve všem, co si myslím.
I já jsem přemýšlela, že budu jen číst Vidláka..., ale to bych nesměla kouknout do diskuze, protože tolik omezenosti nesnesu. Bavilo mě číst inteligentní lidi, taky mi tu někteří z nich citelně chybí..., takže ještě uvidím. Je to jak píšete, ubylo trollů, ale je pořád tolik zuřivosti, a to už i vůči Vidlákovi, že se mi zvedá žaludek. Když to bylo vůči mně, naučila jsem se být splachovací..., ale proč sem někdo chodí a se svou typickou arogancí uráží i Vidláka, když sem nemusí vůbec lézt. Jak píšete - ta dvě jména se navzájem doplňují, dodávají si odvahy hraničící až s drzostí. Na jednoho už nereaguji, druhý se tváří jako porotce, který má všechno v malíku...
A jak píšete, je to smradlavá žumpa, co se občas snaží zahrát na "fér" strunu, což jim vůbec, ale vůbec, nevěřím. Antoníne, pro mě jste bojovník, který se nedá řečičkami oblafnout.
Moje řeč.
Šmejdy placený, jako je berrnard, nebo Milkman sem vůbec nepouštět.
Počkat, nejni ten první můj nick? A že by mě konečně za ty moje pindy platili? To se šikne, letos plánuju ten novej plot, musím se mrknout, jak mi to tam bobtná.
Hmmmm, tak ani prd, asi jim někdo dal blbý čísloúčtu a já se tady jako troll dřu zadáčo. Nevíte Antoníne, nebo Včelko, kde se to dá reklamovat?
A ještě dodatek
Nenapadla vás náhodou někdy myšlenka, že lidi, kterých názory se vám zde nelíbí, nejsou placení trollové, ale pouze lidé, kteří mají na věc poněkud odlišný názor? Jestli ne, tak máte slušnej náběh na stihomam.
A mimochodem, pokud by zde někdo napsal, že jsem kokot, tak to beru, ale považovat mě za placeného trolla, to jste se mě fakt dotkli. Jsem se urazil.
Diskusi nezavřu... protože…
Diskusi nezavřu... protože bez zpětné vazby nemá cenu psát. Nejsme tu od toho, abychom si plácali po ramenou, jak jsem všichni dobří.
Berrnarda znám osobně, takže vím, že to není troll.
Milkmanna nechám, dokud bude argumentovat. Blokuju jen za rozesírání a posmívání. Nikdy ne za jiný názor.
V naší krásné zemi již vládne černý teror nespravedlnosti
Vážený Vidláku, mně osobně "argumentace" osob kterých se zastáváš i když jsou diametrálně opačné s tvými články mi nápadně připomínají lživé argumentace fialového profesůrka který právě s takovými "argumenty" se chopil moci a způsobuje teď neuvěřitelnou katastrofu v naší zemi. A to je jen začátek, později to bude v naší české kotlině o moc horší.
Je mi líto Vidláku že nechápeš jak vyprchává síla tvých každodenních článků s kterými nás inspiruješ po "argumentaci" takových osob kterých se zastáváš i když píšou přímo proti Tobě.
V naší krásné zemi již vládne černý teror nespravedlnosti, udávají nás, trestají nás za naše názory, propouští nás z práce za naše ideje, zavírají nás do vězení, nutí nás přijímat jen jejich "jedinečnou pravdu".
Lidé v naší zemi se již bojí otevřeně vyjadřovat své názory. I zde na tvém webu hodně lidí se zdráhá vyjádřit svobodně své myšlenky protože se oprávněně bojí že jejich ip adresy jsou sledovány od horlivých četníků Rakušanovy gardy.
Je to tvůj web Vidláku, můžeš s ním libovolně zacházet jak chceš, já osobně ale nehodlám vystavovat mně a moji rodinu nebezpečí udání mé ip adresy neúnavným četníkům fialové totality.
O tomto trefně psal Kechlibar
Připoměl známou z rádia Jerevan:
Za jak dlouho si sovětský dělník vydělá na auto?
No a co, vy zase bijete černochy.
Milkman - Вот это геополитика
Já považuji za úplně stejnou agresi, když někdo vstoupí na území třeba Afghánistánu, což není tak dávná doba. A je jedno, zda to byl Rus nebo USA.
Co říkáte třeba na vojska Turecka (a snad stále i USA) v Sýrii? Nezabrali ji sice celou, ale stále tam jsou..
Proč Vám nevadí vojenská intervence Saudů v Jemenu? Trvá už od roku 2015.. A pokud jde o Jemen, tak to by se měl stydět celý svět za to, co se tam děje.
A co "humanitární" bombardování Jugoslávie a z toho vzešlé problémy Srbska, když se odtrhlo Kosovo? Protože to podporují USA, je to asi ta demokracie. Ale že odtržení Doněcké a Luhanské oblasti od UA podporuje Rusko, je to agrese.
Trochu jednoduchý pohled na svět, ne?
Nic z toho nesouvisí s válkou mezi RF a UA
Podstata věci je v tom, jestli má ČR podporovat Ukrajinu proti Ruské federaci. A o tom, jestli je Rusko v této válce agresorem nebo není. A ta válka probíhá tady a teď. Jaký má tudíž smysl mudrovat nad tím, jestli USA někdy vedly agresivní válku? I kdyby nějakou vedly (a opakovaně říkám, že bych bezpochyby nějakou takovou určitě našel), tak to přeci neznamená, že je v pořádku vést agresivní války. Na světě pořád probíhají nějaké války, které jsou nám v Evropě v podstatě dost jedno. Válčí tam lidé, které neznáme, a probíhá v zemích, které jsou někde daleko. A většina z nich nemá potenciál přerůst v jaderný konflikt. Proto je mi vesměs jedno, co se děje v Jemenu, resp. nejsem nucen k tomu zaujímat nějaký postoj, protože se mne to v podstatě nijak netýká. Ano, umírají tam lidé, a to je vždy smutné. Ale není to konflikt, u kterého bych musel přemýšlet nad tím, jestli u nás zítra začne válka.
Označit vpád vojsk RF do Doněcké a Luhanské republiky jako "podporu"? To je hodně velký eufemismus. Také byste toto řekla o Adolfu Hitlerovi, když rozbíjel Československo? Když vyhrožoval Háchovi, že za hodinu budou Prahu bombardovat německá letadla, pokud nebude souhlasit se zřízením Protektorátu? Že tím třetí říše vyjadřovala podporu našim spoluobčanům německé národnosti?
Milkman
Milkman - Nic z toho nesouvisí s válkou mezi RF a UA
Víte pane Milkmane, já všechny výše uvedené konflikty vnímám úplně stejně negativně. Opravdu nedávám žádnému z nich přednost. A všechny jsou navíc aktuální, až na ten Afghánistán. I když je pravda, že jen v některých jsou zainteresovanými stranami země s jadernými zbraněmi.
A pokud jde o ty jaderné zbraně, tak to mám strach ze všech zemí které je vlastní, a to bez rozdílu.
Klidnou noc přeji.
A myslíte, že já se z válek nějak raduji?
Já jsem mírumilovný člověk a čím jsem starší, tím více si umím představit utrpení lidí v jakémkoliv válečném konfliktu. Je mi fyzicky špatně, když sleduji na internetu závěry, jak nějakého vojáka rozseká nějaký dron na hadry A je mi jedno, jestli je to Rus nebo Ukrajinec. Ty kluci tam chcípají jak dobytek a je mi jich líto. Všech bez rozdílu. Ale pořád je to tak, že vojensky na Ukrajinu zaútočila Ruská federace. Nebo snad máte dojem, že na Rusko zaútočila Ukrajina? Nebo nepovažujete Ukrajinu a samostatný stát a vše je vnitřní záležitostí RF?
Vladimír Vladimirovič Putin to řekl poměrně jasně: největší geopolitickou katastrofou 20. století byl rozpad SSSR. Takže pokud necháme Ukrajinu bez pomoci, tak si můžete sama spočítat, kolik bývalých svazových republik ještě zbývá. Bělorusko nepočítám, to už je v podstatě součástí Ruské federace.
Milkman
Milkman: „Na světě pořád…
Milkman: „Na světě pořád probíhají nějaké války, které jsou nám v Evropě v podstatě dost jedno. Válčí tam lidé, které neznáme, a probíhá v zemích, které jsou někde daleko.„
----------------------------------------
- válka v Jugoslávii (kterou snad známe) byla v Evropě a jedno nám nebyla. Žádnou „humanitární válku“ nikdo nechtěl, jenom zdejší poskoci amíků. Taky byla za humny a jako národ jsme ji odsuzovali. A už vůbec nám nebyla jedno, protože jsme tam kromě jiného jezdili na dovolené jako domů a ty lidi znali. Dneska válku opět nechceme, je nám vnucována. Ne Ruskem, ale rozpínavostí těch, kteří mají po světě stovky základen a baží po dalších.
Armáda Spojených států má kolem 800 známých vojenských základen mimo území USA
Vojenské základny USA a Ruska ve světě: Skóre je dnes 750 : 21 ...(10. 4. 2022)
Kauzalita?
Takže 800 základen USA dává RF právě vojensky zaútočit na Ukrajinu? Aha.
A pokud jde o vojenskou akci NATO v zemích bývalé Jugoslávie, tak ta byla pokusem o zastavení humanitární katastrofy, která tam probíhala po rozpadu Jugoslávie. Souhlas OSN k takové akci nebyl možný, protože Rusko má právo veta v Radě bezpečnosti a nesouhlasilo by se zásahem proti Srbsku. Mohli jsme se na to dívat v televizi jako na další jiné války (z dětství si pamatuji pravidelné denní reportáže z vleklé, myslím že osmileté, války mezi Íránem a Irákem) nebo se mohlo něco udělat, aby se to zastavilo. Nakolik se to povedlo asi budou různé názory. Já si třeba myslím, že se to moc nepovedlo, ale nevím, jestli se to mohlo vyřešit lépe. Možná některé konflikty mají jen špatné anebo ještě horší řešení. To měla Evropa spolu s USA přihlížet tomu, jak se v Jugoslávii všichni vzájemně vyvražďují, a to včetně civilního obyvatelstva? Po smrti J. B. Tita a následném rozpadu Jugoslávie totiž vyhřezly na povrch všechny dlouhodobě potlačované národnostní a náboženské konflikty a vypuklo peklo. Vojska OSN neměla mandát k použití síly a jen mohla přihlížet tomu, jak tam probíhají děsivé etnické čistky na civilním obyvatelstvu. Taková byla situace. Co byste dělala? Přepla v TV na jiný pořad a čekala, až se to tam vymlátí, abychom zase mohli na Jadran? Jak byste tu humanitární katastrofu civilního obyvatelstva v bývalé Jugoslávii řešila lépe?
Jinak ta posloupnost děje byla taková, že nejdříve začala občanská válka v bývalé Jugoslávii a následně proběhl zásah NATO. Nadto v zemi, která ani nemá ropu nebo plyn, takže z hlediska zájmů USA zcela nezajímává země.
A vážně si myslíte, že jsou USA plné lidí, kteří mají radost z toho, že jejich vláda někde háže lidem bomby na hlavu? A že americké matky mají radost, když se jim synové vrací domu v zinkové rakvi, protože padli v nějaké neznámé zemi?
Hlásat, že chci mír prostě někdy nestačí, protože to chce asi každý. Když už ale nějaký konflikt je a přímo se nás dotýká, tak je asi třeba si vybrat, komu pomáhat. A takovou pomocí není sbírání víček od PET lahví nebo hulákání "chcimír". Ale samozřejmě můžete stát stranou, popíjet kafe/čaj a případně nadávat na to, že někam posíláme peníze a zbraně. Ono se to nějak vyřeší samo a bez nás, že.
Milkman
Milkmane, není mi jasné,…
Milkmane, není mi jasné, proč se stále znovu a znovu podepisujete pod své příspěvky, když všichni vidí vaše jméno hned v prvním řádku...? :-)
Protože je starší
a slušně vychovanej a asi je zvyklej, že vždy, když něco napsal, tak se pod to podepsal a tudíž to dělá furt.
Já, když posílám hajnému číselníky a prdnu mu k tomu nějaký text, tak se pod něj vždy taky podepíši, i když nahoře vidí, že mu přišel ode mě.
To mi ale přijde, že vám na jeho posty docházejí argumenty, tak se začínáte pitvat v kravinách. On je chytřejší, na takovéto blbiny nereaguje, já jsem temperamentnější, já musím.
Výjimečně vám odpovím, i…
Výjimečně vám odpovím, i když otázka nebyla určena vám. Všichni jsme podepsaní v prvním řádku - od toho proběhla registrace a už nemůžete vystupovat jako "včelák Maják"(případně včelka Mája), "Rusák", "Ital", "Anonym"....atd.
Argumenty nedošly, jen se mi nechce číst, na co už jsem jednou reagovala, takže sorry, ale nevím, o jaké posty jde. Otázka k "podpisu" nebyla myšlena tak, jak jste ji pojal vy, tzn. útočně a arogantně. Když napíšu dopis, podepíšu se, když mail..., podepíšu se..., ale u každé věty se podepisovat, když je diskutér jasný...? Zajímal mě názor jeho, ne váš..., ale zřejmě máte navzájem potřebu si býti mluvčími :-)
Chápu
" Výjimečně vám odpovím".
Vy mi prostě nikdy neodpustíte, jak jsem vás před nějakou dobou nazval ženským klínem, i když jsem tehdá použil jadrnější výraz. V tom vás chápu.
Ale pitvat se v tom, jestli se někdo podepisuje, někdo ne a někdo si zvolí infantilní nick z kreslené pohádky, to snad už je poněkud pod úrovní, ne?
Můj nick byl myšlen jako…
Můj nick byl myšlen jako legrace, když jsem zde poprvé uviděla všechny ty názvy. Ale to je zbytečné vysvětlovat někomu, kdo se bere tak vážně a nechápe, že jsou lidi, kteří si ze sebe umí udělat srandu. Zkusila jsem jednou, ujalo se, tak jsem to prostě už nechala. Jak jednoduché. Prvotní nápad byl „když sranda, tak sranda“.
Názvy Explorer, TDX, Šumák, Vlastenec, hexvonkei, Vilík, Zaspala, Čtenář a já nevím co ještě..., naznačovaly, že bude i legrace - člověk tu může být za cokoliv a nikdo se nediví. Tedy až na dnešní výjimku… Možná jsem mohla zvolit „Vidlačka“ „Vlastenka“ „Probudila se“, BASF, „Průzkumnice“, „Neuronka“…., aby to pro vás mělo "vyšší úroveň".
A´ propos, proč bych měla odpouštět někomu, kdo se neumí chovat, na koho jsem nereagovala, takže ani neměl důvod urážet. Mohla jsem oplatit stejným, ale to bych se nechala stáhnout na stejnou úroveň a to opravdu nechci.
Válka v Jugoslávii Slovo…
Válka v Jugoslávii
Slovo humanitární znamená pomáhající lidem. Proto nechápu, jak mohl někdo k bombardování použít výraz „humanitární bombardování“.
Šlo o konflikt, který si vyžádal nejvíce obětí na území Evropy od konce druhé světové války, v součtu 140 až 200 000 životů.
Mája
Kam se schovala schrödingerova kočka?
Vážený pane Inzo,
a podle Vás je v tom konfliktu RF x UA agresorem kdo? A kdo je kočka?
Milkman
Já jsem velice jednoduchý a přímočarý člověk
Pokud se někdo vyskytne v mém obýváku, kam jsem ho nezval a bude u toho mít v ruce nůž, sekyru, nebo jinou zbraň a bude ohrožovat mě a mou rodinu, velice rychle vyhodnotím situaci tím, že agresor je on. V tom okamžiku mám plné právo se bránit. Asi bych nesáhnul do vitrýny pro kulovnici, páč to bych před tím ještě musel zaběhnout pro klíče od ní a taky dlouhou zbraní se blbě míří na krátkou vzdálenost, prostě bych ho kopl do ksichtu, až by se svalil na zem, tak tu chvilku bych využil k tomu, že bych zařval na rodinu, ať se zdekujou a zabarikádujou v ložnici a potom bych do něj kopal dál, dokud bych si nebyl jistý, že už mojí rodině neublíží.
A jestli jsem před tím na něj krz plot křičel, že je kokot, to ho neopravňuje vlítnout ke mě se zbraní. V tomto se mi líbí ten amícký přístup. Vlezeš na můj dvorek se zbraní? Fajn! Ale pak se nediv, že se mi to nelíbí a odsereš to.
A co kdyby ta situace byla trochu složitější
Oni v Kyjevu mlátili rusy?
Já jenom, že tam dopadá dost bomb.
Pokud by švára mlátil ségru a jak bych to zjistil, tak by se šel natáhnout tak na měsíc na marodku. Ale rozhodně bych do jejich části dvojdomku nevlítnul, nerozkopal jim obývák, sklep a půdu a ani děcka a babičku bych nezfackoval do bezvědomí. To je právě ten rozdíl mezi mnou a rusákem.
Neměl jsem na mysli Kyjev
Při dělostřeleckém ostřelování Donbasu bylo v letech 2014 - 2021 zabito více než 2600 civilistů, 5500 civilistů zraněno a zničeno více než 2200 civilních objektů.
Schrödingerova kočka je zavřená v neprůhledné krabici
Teď nebo už nikdy! Myslím si, že v NATO převládlo přesvědčení, že teď by ještě mohlo obhájit současné uspořádání světa vítězstvím v klasickém válečném konfliktu. Zítra už by mohlo být pozdě. Ukrajina přestává být důležitá, začíná jít o víc. Moc rád bych se mýlil. Řekl bych, že Vidlák, potažmo Šándor, očekávají něco podobného.
Inza
Kdo slyšel mluvit (nebo si to přečetl) Řehku, musí to očekávat taky.
Jaques Baud, 27.03.2022- švýcarsko
Ze zprávy OSCE SMM daily report , bombardování Doněcka z Ukrajiny:
16.2.2022 více než 300x
17.2 --------- 600x
18.2 1 400x
19.2 1 300x
20.2 800x
21.2 1 400x
22.2 1 400x
Ve skutečnosti již 16. února Joe Biden věděl, že Ukrajinci začali ostřelovat civilní obyvatelstvo Donbasu, a postavil tak Vladimira Putina před obtížnou volbu: buď Donbasu vojensky pomoci a vytvořit mezinárodní problém, nebo zůstat stranou a přihlížet, jak je ruskojazyčné obyvatelstvo Donbasu drceno.
Pokud se Vladimir Putin rozhodne zasáhnout, může se odvolat na mezinárodní závazek „odpovědnosti za ochranu“ (R2P). Ví však, že ať už bude mít zásah jakoukoli povahu nebo rozsah, vyvolá příval sankcí. Ať už se tedy její intervence omezí na Donbas, nebo půjde dál a bude tlačit na Západ kvůli statusu Ukrajiny, cena, kterou zaplatí, bude stejná. To vysvětlil ve svém projevu 21. února.
Pane Dědku, tohle vymytí…
Pane Dědku, tohle vymytí vůbec "nekapírují"... :-)) Zdravím!
Dovysvětlení
To je malá pasáž z asi 5 stránek:
Vojenská situace na Ukrajině – pohled bývalého plukovníka GŠ švýcarské armády, člena strategické rozvědky se zaměřením na východní Evropu.
Další dovysvětlující část
Aby byla ruská intervence v očích veřejnosti naprosto nezákonná, záměrně zamlčujeme skutečnost, že válka skutečně začala 16. února. Ukrajinská armáda se připravovala na útok na Donbas již v roce 2021, čehož si byly dobře vědomy některé ruské a evropské zpravodajské služby… Soudit budou právníci.
Ve svém projevu 24. února Vladimir Putin uvedl dva cíle své operace: „demilitarizovat“ a „denacifikovat“ Ukrajinu. Nejedná se tedy o ovládnutí Ukrajiny, dokonce pravděpodobně ani o její okupaci a už vůbec ne o její zničení.
Jak by to bylo
Já jsem si tedy doteď myslel, že to je přeci každému jasné.
Pokud by začala válka mezi RF a NATO, tak tady prostě všichni umřeme. Kryty nejsou, prostory metra v Praze pojmou cca 40.000 lidí a nějaké vybavení na přežití případného jaderného útoku jsou v podobě rady "patami k epicentru výbuchu". Není co řešit, živí budou závidět mrtvým. Kdybych byl na místě Řehky, tak to asi také nebudu vytrubovat na veřejnost.
Jinak osobně si myslím, že ochrana obyvatelstva by měla být především úlohou samospráv (obce, kraje), které mají (měli by mít) nejlepší znalosti regionu, infrastruktury a tak. Ale jako obvykle na to všichni kašlali, protože stavět kryty a pořizovat vybavení na ochranu obyvatelstva je vždy ranec peněz, které se raději rozhází nějak jinak.
Milkman
Česká republika je…
Česká republika
je zvláštní země.
Chudá pro vlastní,
bohatá pro cizí…
V listopadu 89 všichni cinkali klíčema
a křičeli máme holé ruce.
Dnes máme holou prdel
a všichni držej hubu...
...vůbec se nepřipravujeme,…
...vůbec se nepřipravujeme, že by nějaký ten kinžálový či iskanderový útok mohl doletět k nám. Neměl by nám to Řehka vysvětlit?
-------------------------------------------------------------------------
Oni mají všechny ty bitvy nacvičené jen z těch mobilů a tam vždycky vyhrajou…. No a kdyby v reálu nevyhráli, tak mají pro sebe připravená ta letadla směr USA..., na lidi ani nevzdechnou, proč by taky.
Senátorka Němcová, útok na…
Senátorka Němcová, útok na rozum, případ pro právníka, nebo pro psychiatra
„Smutné! Strašné vyjádření.“ I tato slova padla o názorech senátorky Miroslavy Němcové (ODS) k dění nejen na Slovensku. Její aktuální předpoklad, že Rusko „se sune přes Maďarsko a Slovensko k nám“ a nařčení ANO i předsedy ČMKOS mají zásadní pokračování – od žádosti o důkazy přes výzvu k omluvě po doporučení k analýze expertům jiného zaměření…
„Asi je u konce s dechem a snaží se na sebe upozornit. Smutné, že musí takto mluvit,“ reagoval na vyjádření senátorky Miroslavy Němcové mediální expert Jiří Mikeš.
„Její strašné vyjádření. Myslím si, že už by měla konzultovat své názory s někým, kdo je trošku v obraze a rozumí světové politice nebo postavení Česka v Evropě. Velice nešťastné,“ podotýká smutně Mikeš. Prostředí v ODS každopádně už podle něj Němcová ovlivnit ani nemůže. „ODS už ani není ODS. Stal se z ní nějaký podivný hybrid. Otcové zakladatelé musí být nešťastní z toho, kam ji vedení včetně paní senátorky táhne“.
„Jde o útok na náš zdravý selský rozum. Rozum Čechů, Moravanů a Slezanů. Pokud nějaký senátor, v tomto případě senátorka, má takto scestné názory… Myslím si, že je to snaha rozbít V4, která začínala mít váhu v Evropské unii, a pokus jakýmkoli způsobem narušit vztahy Česka, Maďarska a Polska. Slovensko je samozřejmě mimo a v dezolátním stavu. Kdo ví, jak tam všechno dopadne...“
Sociolog Petr Hampl už sleduje zřetelně, že se vracíme do před-racionální éry. „Místo rozumu mysteriózní přístup, místo analýz čisté emoce. Byly časy, kdy postižená pubertální dívka cosi vykřikovala a kněží se snažili rozluštit proroctví. My jsme vstoupili do časů, kdy politička s výrazně podprůměrným IQ cosi vykřikuje a analytici se tomu snaží porozumět. Je to z principu nemožné! Nemá to žádný význam. Výroky paní Němcové musí zkoumat psychiatři, nikoliv sociologové a politologové,“ konstatuje Hampl.
Mnohem zajímavější je podle Hampla skutečnost, že je něco takového pokládáno za předmět vážné diskuse. „Nicméně pár zajímavých věcí to ukazuje. Všimněte si, že ve starých dobách se slabomyslným panovníkům přezdívalo ‚dobrotivý‘ nebo nějak podobně – hloupý, ale hodný. Dnes vynikají slabomyslné političky zuřivostí a nenávistností,“ míní Hampl. Není to jen otázka paní Němcové. „Stačí připomenout předsedkyni parlamentu, ministryni vědy nebo ministryni koketování s vojáky. To je typické pro agresivní davové jednání. Jak píšu v Poznámkách o elitách, válce a míru, pro západní elity posledního desetiletí jsou typické ty způsoby chování, kterými se v minulosti vyznačovala chátra,“ říká naplno Hampl.
(PL)
včelka Mája - Senátorka Němcová, útok na…
Když nemáme argumenty, sáhneme po osvědčeném: Rusko!!! Nebo Babiš!!!
Na nic jiného se tato paní už nezmůže. Aneb - komu není shůry dáno v apatyce nekoupí. Ale třeba se dočká i soudního popotahování, aby dokázala, že mluví pravdu a že se nejedná o předsudečnou nenávist..
Vypadá to, že na Slovensku jsou lidé už řádně naštvaní, když tam jsou takové volební preference. A ti, co se označují za demokraty, mají asi docela nahnáno, pokud se musí mluvit o tom, "aby vládly prozápadní strany.." No teď budou asi naši obdivovatelé paní Čaputové zklamáni, kam tu zemi za své vlády dovedla.
Fajn Vidláku
Vy tady ale furt melete, jak to děláme na piču. To umí každej, kritizovat. To je brnkačka.
Jeden článek jako druhej, že je vše špatně a až se vy s vaší PRO dostanete ke korýtku, bude líp. Možná bude pro vás a vašich pět dětí, pokud vám Rajchl nabídl ministra zemědělství.
Tak jestli máte koule, tak napište, jak by se naše republika měla zachovat ve vztahu k této válce. Na férovku. To, že soused má menší kedlubny než já umím taky, lesní dělník. Napište konkrétně, co bychom měli dělat!
Tak schválně, blogere, který se furt vytahujete, jak vás všichni čtou i ta vláda. Předveď se a vypoť návod, jsem moc zvědavej.
A vlastně bych svůj dotaz rozšířil
Lobujete za stranu PRO, evidentně se hodláte vrhnout do politiky, ale zatím jste mi ještě nikdy nepředvedl váš program. Pouze předvádíte, že to ti jiní dělaj blbě, ale o tom, jak to budete dělat vy, to zatím jste mě moc neobohatil.
A já budu pak mít ten volební lístek. Mám tam hodit pak někoho, kdo zatím akorát mi předvedl, jak umí nadávat na souseda? Asi ne, že.
Vy si tady, Vidláku, pěstujete klub frustrovaných. No, tak s touto armádou toho fakt dost dokážete. Vjěrjód a urááá.
Berrnarde, já se do politiky…
Berrnarde, já se do politiky nechystám. Nebudu nikde kandidovat. Jsem lepší blogger než ministr a politikou se hodlám živit jen v případě největší nouze. Za PRO lobuju asi stejně jako za Babiše nebo Okamuru... Problém je v tom že Babiše není vidět a Okamuru také ne. O čem mám psát? No jasně... o Rajchlovi. Ten pořád někde jezdí, mluví a co víc - jeho lidi mě tam zvou, abych podal svědectví. A tak to dělám. Když mě pozve Kociánová, píšu o tom. Příští týden jednu na akci SOSP a také o tom napíšu. Kdyby mě na akci pozval Babiš, Okamura, ale i Fiala, tak tam pojedu a napíšu o tom.
Za každou stranu lobuju přesně tolik, jak moc jsou viditelní a jak moc je o čem mluvit.
A kdyby náhodou došlo na nejhorší a já se musel stát kariérním politikem, tak můj program jsem popsal v tomto článku:
Máme pro vás něco důležitého | Vidlákovy kydy (vidlakovykydy.cz)
Vidláku, já jsem měl na mysli to,
že vaše články mě přijdou jednostranně negativní.
A upřímně, jako obyčejný občan, pokud bych nebyl na Kydech, vůbec bych netušil, že nějaká strana PRO existuje. To je ale ta mediální masáž. Ale jsem zde a tudíž už perfektně vím, co se vám nelíbí. Některé věci se nám nelíbějí stejně, u jiných mám opačný názor. Svým postem jsem chtěl říct, že nevím, co se vám líbí, páč tímto směrem se moc nevyjadřujete.
Když mi bude chcípat kráva, tak mi bude prd platný, když soused řekne, že ona je na tom blbě. To vím taky. Mě by spíš zajímalo, jestli by neměl radu, jak jí vykurýrovat.
Takže pokud to tady fialová vláda dělá na piču a já netvrdím, že to není pravda, ocenil bych odpověď, jak by se to mělo dělat správně.
Hele, já neumím kreslit. Když nakreslím koně, tak jeden usoudí, že je to pes, druhý, že prase a třetí mi sdělí, že takovéto zvíře neexistuje. Což mi pochopitelně vůbec nebrání v tom, vlítnout do tý sixtýnský kaple a zkritizovat tam ty jejich malbičky na zdech. Jestli mi teda rozumíte, co jsem tím chtěl sdělit.
Vy jste chytrej člověk, ale mě vadí, že vy vytahujete nešvary druhé strany, ale moc neříkáte, kudy vlastně z toho sajrajtu vylézt.
Já jsem jednoduchý a praktický lesní dělník. Když se mi něco vyjebe, tak vím, že mohu hořekovat nad tím, jak se to posralo, což mi ale bude hovno platný, nebo to mohu rozebrat, opravit a když zjistím, že na to mé síly a vědomosti nestačí, odvezu to do servisu. Prostě to musím řešit. Ale zde na Kydech mi poslední dobou připadá, že si tady daly sraz plačky z pohřbů. Přesně věděj, že to jde do kopru a znají důvody a pak pláčí nad výsledkem.
Berrnarde, já prostě…
Berrnarde, já prostě pojmenovávám problémy a hovořím za lidi, kteří mají problémy. Za pět let svého psaní jsem mnohokrát říkal, jak bych státní správu řešil já, ale také jsem vždycky říkal, že já ji řešit nebudu, protože se tam nedostanu a pokud bych tam vlezl, tak budu jeden ze dvou set.
Neříkám, jak z toho sajrajtu vylézt, protože sedíme v rychle jedoucím vlaku a dobrá rada by byla vyskočit... ale není kam, není moc jak a i když se někdo pokusí, neznamená, že to dopadne dobře.
Říkám dlouhých šest let, že je třeba budovat soběstačnost a říkám poslední rok, že je třeba se propojovat a budovat podpůrné struktury. Sám jsem založil Institut českého venkova a napsal jsem, co bude onen Institut dělat.
Kdybyste mluvil s Rajchlem, on by Vám řekl, co chce dělat jako politik. Já říkám, co chci dělat jako bloger - být konkurencí velkým médiím, aby se ke slovu dostaly i jiné hlasy než to, co se papouškuje u Moravce.
Ještě trošku jinak, Vidláku
Rozhlédněte se zde a zjistíte, že se sem nabalila celkem slušná sociální bublina, kdy všichni mají stejný názor, mohou se plácat po játrech, jak jim svět ubližuje. Akorát jim tu sebetrýznivou pohůdku teď kazej Milkman a berrnard. Proto také zde dnes byla výzva k jejich odstranění. Pak by zde byla paráda. Sice byste zarostli pavučinama, ale každý by s každým souhlasil. Mě osobně by to nudilo, ale proti gustu...
Vás si vážím proto, že i když vám zde občas už cca 4 roky dělám bordel, ještě jste mě nevyrazil, páč, narozdíl od fčelek, chápete, že je dobré, aby zazněl i opoziční názor.
Ale jó, vy si to děláte po svojom a já si to zase rozhodně vždy budu dělat po tom svojom. A už celkem dlouho se nám daří to dělat paralelně, tož mnoho štěstí do další vaší snahy.
Opoziční názor ano. Ale vy…
Opoziční názor ano. Ale vy jste byl bezdůvodně sprostej, jen tak z vlastního plezíru, dobře si pamatuju na ty vaše vulgarity a výrazy hodící se do bordelu. A jak zde bylo někým v nedávné době uvedeno - z toho důvodu vás taky Alef opakovaně vyrazil - trolení a vulgarity - hlavně k ženám.
Já nejsem sprostej bezdůvodně,
já jsem sprostej normálně. Hákuju v lese, což je jedna z fyzicky nejtěžších prací. Teď kácím pro 4 koně a víte jaký je nejčastější povel na ně? Omyl, ani hau, ani čehý, ale "DOPIČIII!!! Přijďte si to někdy poslechnout, že nekecám.
Mám dva kámoše, kteří svého času vlastnili bordely, tak tam jsem taky moc estetického chování nenabyl. Ne, že bych tam nevěrnil, ale chodili jsme tam chlastat a klábosit s dívkami.
Se svojí ženskou jsem už 31 let a nikdy jsem jí nezahnul, páč to se nedělá, ale než jsem se s ní seznámil, prošlo mi postelí cca 50 bab. U většiny si ani nepamatuji, jak se jmenovali.
Moje okolí to chápe, páč pokud usoudím, že je někdo kokot, hned se to ode mě dozví. Nechodím na recepce, ani na autorské čtení poezie, jsem jakej jsem a vy máte smůlu, že mě sice nesnášíte, ale odsud mě vyštípat nedokážete, bzučilko.
A výzva: zkopírujte mi sem z ottud, nebo z Litterate, kde jsem konkrétně se vyjadřoval vulgárně k ženám. To je totiž taková pověra, která se nese a já vím, jak vznikla. Kdysi jsem jich hodně šukal, ale vždy jsem se k nim choval s respektem a korektně a pokud něco v posteli dělat nechtěli, tak jsem to vždy respektoval.
Ano, používám vulgární slova, jelikož, když mi džogne do nohy ulítlej suk a pak mám 2 týdny modřinu, dost to bolí, tak zatnu zuby a řeknu : Do piči.
Na vaše přání:
(Litterate)
Sakura: Za vaseho kamarada mluvit nebudu, ale vy zjevne nechapete vyznam slova „kamarad“. Proto na vas presne sedi slovo zakomplexovany krypl.
Dale pak tu zase lzete: „Byl jsem pro to, že jsem hovado a kretén a člověk se závadnými názory, odsud vybanován na věky věků.“
Alef tu za nazory nikoho nikdy nezabanoval. Vy jste byl vyhozen za opakovane hulvatstvi (vuci zenam) a trolleni.
Ale od vas to vlastne neni nic noveho. Vas pribeh, jak jste delal kryplna na vojne i vlastnim kamaradum to jenom potvrzuje.
Targus: Re: berrnard V momentě udělení povolení sednout si, vám měl ten údajný kámoš zkopat varlata do kostiček a flašku nacpat do řitního otvoru. A pokud neměl koule na to udělat to před svými mazáky, měl to udělat metr za vstupem do stanu.
Kočka Šklíba: Naprosto s Vámi souhlasím. Podle mého se dotyčný „chlubil“ představil jako velký debil
Pivoj: Z gaunerů budou primátoři, starostové, gubernátoři, purkmistři, či jak se to jmenuje.
Prostě budou tomu městu šéfovat spolu s kamarilou sobě podobných a věrných.
Když se sem před pár lety nacpal, každou chvíli někomu vyhrožoval a když pak naštval úplně všechny, začal některým lézt do zadku, aby zase získal kamarády. Na někoho bohužel platí trollí "dřevorubecká legenda". Buď je to troll (přikláním se k tomu), nebo je tak duševně omezený, že ani nepozná, že se chová jako lidská atrapa a že to, že ho většina nemá ráda, netkví v jeho "názorech (?)", ale v tom, že je hovado.